Göteborg: Planerare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Planerare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 500 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.

ARBETSUPPGIFTER
Motiveras du av att hitta kärnan i en frågeställning och ta fram möjliga lösningar? Trivs du i en roll med många kontaktytor och vill vara en del av Göteborgs stadsutveckling? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som planerare! En av våra medarbetare går vidare mot nya uppdrag och därför söker vi dig som vill bli en del av oss på trafikkontoret.

I denna roll kommer du att delta i arbetet med att planera, samordna, analysera och följa upp trafikkontorets investeringsverksamhet. Arbetet innebär även samverkan med fastighetskontorets exploateringsverksamhet. Som planerare kommer du ta fram underlag till genomförandeavtal med exempelvis Trafikverket och Västtrafik för investeringar. I rollen ingår tät kontakt med övriga verksamheten och externa samverkansparter som fastighetskontoret, Trafikverket och Västtrafik. Du kommer också att delta i arbetet med ansökan och uppföljning av medfinansiering av investeringar.

Du kommer att tillhöra enheten Planering där det i dagsläget arbetar åtta engagerade medarbetare. Enhetens uppdrag innebär portföljledning av kontorets investeringsportfölj samt övergripande budgetarbete i samverkan med övriga kontoret. Enheten är ansvarig för kontorets omvärldsanalys och forsknings- och innovationsprocess samt ansökan om medfinansiering till utvecklingsprojekt och infrastrukturåtgärder.

Hos oss arbetar vi med frihet under ansvar, vilket innebär att du tillsammans med övriga medarbetare planerar och påverkar er vardag på jobbet. Du vågar ta beslut och tror på dig själv, för det kommer vi göra!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst treårig högskoleutbildning med inriktning mot samhällsbyggnad, samhällsplanering eller offentlig förvaltning, gärna med inslag av ekonomi. För rollen är det viktigt med flera års erfarenhet av arbete med samhällsbyggnad eller samhällsutveckling inom kommunal verksamhet.

För att lyckas med uppdraget ska du vara analytisk för att kunna driva arbetet med trafikkontorets investeringsportfölj framåt. Rollen innebär perioder med hög arbetsbelastning och därför är det viktigt att du är stabil som person. Att kommunicera på ett tydligt sätt är en central del av arbetet varför du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Vi söker dig som har förståelse för kommunal planering och vi vill att du har en god förmåga att se till helheten. Kunskaper i Excel och Word förutsätter vi att du har.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. För en del av våra rekryteringar tillämpar vi testning som en del av vårt urvalsarbete. Mer information gällande testning får du om du går vidare i processen.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/trafikkontoret-goteborgs-stad/

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Samhällsplanerare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Samhällsplanerare.

Beredskapsplanerare till Göteborg

Läs mer Aug 8
Har du ett stort intresse av samhällsutveckling och civilt försvar? På Trafikverket kan du vara med och bidra till uppbyggnaden av ett robust och säkert samhälle där du medverkar till att stärka Sveriges förmåga inom krisberedskap och civilt försvar.
-Det bästa med jobbet som beredskapsplanerare hos oss är variationen på arbetsuppgifter och möjligheten att utveckla Trafikverkets förmåga tillsammans med andra kompetenta medarbetare. Jag har stora möjligheter att själv påverka innehåll och upplägg av projekt och utvecklingsuppdrag, berättar en medarbetare.


Beredskapsplanerare till Göteborg

Arbetsuppgifter

I hela samhället pågår utvecklingen av totalförsvaret. I Trafikverket pågår utvecklingsarbete för att kunna möta nya behov och krav inom totalförsvarsplaneringen. Här har du möjlighet att vara delaktig och att kunna påverka!
Nu behöver vi bli fler för att kunna möta dessa nya behov och krav. Vid regionkontoret i Göteborg arbetar idag tre beredskapsplanerare.
Du kommer tillsammans med regionala beredskapsplanerare att arbeta med planering av Trafikverkets regionala uppgifter inom krisberedskap och vid höjd beredskap. Du kommer också att arbeta med uppgifter inom säkerhetsskyddslagstiftning och i vår signalskyddsorganisation.
Det innebär att du deltar i utredningar och driver utveckling inom dessa arbetsområden med tonvikt på säkerhetsskydd. Framtagande av regionala arbetssätt och förankring av resultat inom organisationen ligger i vårt fokus nu. I samarbete med nationell nivå kommer du att vara drivande på regional nivå, för framtagande av säkerhetsskyddsanalys med tillhörande plan. I din roll som beredskapsplanerare ingår det också att utbilda och öva inom området, vilket även innebär att arbeta fram olika utbildningar och utbildningsmaterial. Detta görs både enskilt och i grupp.
En viktig del i en beredskapsplanerares vardag är samverkan internt och externt. På regional nivå samverkar vi bland annat med Länsstyrelsen, Västra militärregionen, Polisen, Västra Götalandsregionen samt kommuner och näringsliv.
Då vi är en nationellt sammanhållen organisation kommer du även att delta i nationella utvecklingsuppdrag.
Tjänsten kommer att innebära resor, regionala resor cirka två gånger per månad och nationella resor någon gång per kvartal.

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Aktuell placeringsort är Göteborg.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi planerar att hålla intervjuer via Skype under vecka 37-38.
Har du frågor kring tjänsten är rekryterande chef Bengt Rydhed tillgänglig från vecka 33.

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du lätt för att samarbeta och är smidig i din samverkan både internt på myndigheten men också med externa aktörer. Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer samt har god kommunikationsförmåga som innebär att du är lyhörd och kan anpassa din kommunikation till mottagaren. Vidare är du självgående, strukturerad och analytisk med hög problemlösningsförmåga.
Vi söker dig som
har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom samhällsplanering, försvarsinriktning, statskunskap med inriktning mot krisberedskap, totalförsvar eller samhällsutveckling alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi sammantaget bedömer likvärdigt
har erfarenhet samt god kunskap om samhällets krisberedskap, totalförsvarsplanering och säkerhetsskydd i en större organisation
har aktuell erfarenhet av att ha arbetat med säkerhetsskyddsanalyser utifrån säkerhetsskyddslagen
har god kunskap om gällande lagstiftning inom kris och höjd beredskap
kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
har körkort för personbil

Vi ser det som meriterande om du har
erfarenhet av utbildning och övning utifrån MSB:s gemensamma grunder för samverkan och ledning 
arbetslivserfarenhet av att samordna och driva processer/projekt inom krisberedskap och/eller civilt försvar på en myndighet eller offentlig förvaltning
erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
#LI-LR2
#LI-Hybrid

Ansök nu

Trafikstrateg till Västtrafik

Läs mer Jul 4
Vill du vara en del av en verksamhet som är en förutsättning för att samhället ska fungera? Vill du vara med och göra hållbart resande till norm? Vi söker nu en Trafikstrateg till vår avdelning Strategisk Planering

Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland.

Varje dag reser 410 000 personer med oss. Det är ett uppdrag som är viktigt i det stora och det lilla, för varje enskild resenär och för att vår region ska utvecklas. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen.

Rollen
Som Trafikstrateg på Strategisk planering har du en viktig roll i att driva utvecklingen av kollektivtrafiken och förstå kollektivtrafikens behov framåt tillsammans med övriga medarbetare inom Västtrafik. Avdelningen består idag av 14 medarbetare med olika strategiska roller. Att vara delaktig och drivande i arbetet med framtagande av Trafikförsörjningsprogram, målbilder, handlingsplaner och riktlinjer för långsiktig utveckling av kollektivtrafiken i Västra Götalandsregionen är därför en viktig del i arbetet.

Arbetsuppgifter

Som Trafikstrateg hos oss arbetar du med ett brett spektrum av frågor. I rollen ingår bl.a. att

- Med ett samlat grepp bryta ner Trafikförsörjningsprogram, målbilder och handlingsplaner till konkreta trafikförslag för inspel till förstudier och till den 5-åriga långsiktiga trafikplanen
- Vara drivande i utveckling av framtida kollektivtrafiklösningar, trafikkoncept samt upprättande och uppdatering av riktlinjer för kollektivtrafiken
- Delta i forskning, produktutveckling och innovationsarbete tillsammans med andra parter och institutioner
- Bidra med krav och kunskap om kollektivtrafikens framtida behov med analyser och trafikförslag i infra- och stadsutvecklingsprojekt
- Skapa ett brett och långsiktigt samarbete i Västtrafiks geografiska team för trafikutveckling

Västtrafik som arbetsplats
Vi är många som jobbar på Västtrafik, med olika bakgrund och kompetens. Gemensamt har vi ett stort engagemang och en gemensam vision, en framtid där hållbart resande är en norm. Det händer alltid mycket hos oss. Vi växer och utvecklas i samklang med vad våra resenärer och samhället kräver av oss. Vi är vakna och nyfikna och i ständig förändring. Samtidigt har vi en arbetsplats med möjlighet till utveckling och fördjupning som erbjuder trygghet, stabilitet och goda förmåner. 

Vem är du?
Våra medarbetare är olika. Alla behövs. Vi vet att olikheter berikar oss och gör oss bättre. Vill du vara med och utveckla det hållbara resandet i Västra Götaland? Då tror vi att du passar hos oss.

Du är nyfiken och har ett genuint intresse för samhällsfrågor och vill utveckla kollektivtrafikens roll i ett hållbart samhälle. Du har en lätt för att inta ett helhetsperspektiv samt förmåga att planera, strukturera och driva ditt eget arbete tillsammans med andra. Rollen innebär många externa och interna kontakter vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Du är lyhörd och har förmåga att bygga och vårda relationer. God pedagogisk förmåga samt att du är duktig på att uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt är viktigt. För att lyckas i rollen ser vi också att en god analytisk förmåga tillsammans med ett datadrivet arbetssätt är en förutsättning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig akademisk examen till exempel inom samhällsbyggnad, infrastruktur och samhällsanalys eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Du har minst tre till fem års erfarenhet av arbete med långsiktig trafikutveckling. Har du dessutom arbetat inom kommunal verksamhet eller i kollektivtrafikbranschen ser vi det som meriterande.

Villkor och ansökan
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. I tjänsten förekommer resor. Placeringsort enligt överenskommelse. Provanställning kan eventuellt tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan senast den 28 augusti 2022. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Giöbel, Avdelningschef Strategisk Planering, på martin.giobel@vasttrafik.se, 010-434 52 39.

Ansök nu

Samordnare till Räddningstjänsten

Läs mer Aug 4
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg är en stad med stora evenemang och större, både pågående och kommande, förändringar av infrastrukturen såsom t.ex. Västlänken. Detta ställer höga krav på ständig anpassning av våra förberedelser såväl operativt som i det förebyggande arbetet. Vi söker nu dig som vill vara med och driva och stärka vår förmåga genom att ta ett samlat grepp av de olika insatsförberedande aktiviteterna som pågår hos oss. Du kommer att arbeta brett med kontaktnät både inom och utanför organisationen. Enheten är organiserad under avdelningen för Operativ ledning och ansvarar för att driva, planera och utveckla, normativt och tekniskt stöd inför räddningsinsats.

I rollen som Samordnare ansvara du för att utveckla, leda och samordna de insatsförberedande aktiviteterna inom RSG. Du medverkar i framtagande av risk- och sårbarhetsanalyser och anpassar och utveckla det till RSG:s risk- och sårbarhetsanalyser. Du deltar i och leder projekt kopplat till förmåge- och metodutveckling inom förbundets verksamhetsområde. Som Samordnare är ditt uppdrag att inhämta kunskap, analysera och författa rapporter som blir till underlag för beslut. Omsätta teoretisk kunskap till praktik genom styrdokument, utbildning och information.
Du kommer vara en viktig nyckelperson vid utformning och kvalitetssäkring av RSG:s utbildning- och övningsverksamhet samt vid utvärdering av verksamhetens operativa förmåga. I uppdraget ingår också att följa teknikutvecklingen inom RSG och i omvärlden i syfte att medverka till att den samordnas och framtidssäkras med övrig utveckling av tekniska system.
För att arbeta som samordnare behöver du vara en drivande person där du självständigt tar ansvar för utveckling att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Vi vill också att du har en god förståelse för hur samverkan bedrivs med andra aktörer internt och externt.
I denna roll behöver du ha goda ledaregenskaper såsom, helhetssyn, förstå de olika delarna i helheten och hur de hänger ihop och varför. Vi vill att du ska kunna leda andra mot uppsatta mål och ta ett stort helhetsansvar.



KVALIFIKATIONER
Du behöver ha följande kvalifikationer

• Brandingenjörsexamen från teknisk högskola med påbyggnadsutbildning i räddningstjänst (RUB) eller annan likvärdig utbildning.

Vi ser även gärna att du har

• Dokumenterad träning i självständig problemlösning samt strukturerat och kritiskt tänkande, t.ex. genom högre utbildning eller erfarenhet av tjänst i ledande befattningar
• Erfarenhet från operativt arbete som räddningsledare, stabschef eller räddningschef i beredskap.
• Fördjupade kunskaper i ämnesspecifika kunskaper t.ex. i batterilagring, solceller, skogsbrand, översvämning.

Låter detta som en spännande roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Anställningen:
Det är en heltidstjänst med tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Arbetstiden är kontorstid, med möjlighet till flextid.
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa. Arbetspsykologiska tester kommer tillämpas i denna rekrytering.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.
Intervjuer är planerade till 19 och 20 september.

Ansök nu

Erfaren trafik- och mobilitetsplanerare

Läs mer Jul 1
På Tyréns arbetar vi med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer. Våra skickliga ingenjörer, arkitekter och samhällsplanerare gör skillnad varje dag, inom alla våra områden.

Vi är en nyfiken och engagerad arbetsplats där innovation och hållbarhet visar vägen. Vi tror på våra medarbetare och satsar stort på forskning och utveckling. Nu kan du vara med och påverka morgondagen. För att framtiden spelar roll.


Vi upplever en stor efterfrågan av Tyréns tjänster inom trafik- och mobilitetsområdet och vi söker dig med trafik- och mobilitetskompetens. En av Tyréns styrkor är vår förmåga till helhetssyn i samhällsplaneringen. Vi har ett öppet och kommunikativt arbetssätt och samarbetar mycket med Tyréns olika kontor över landet. Vi tror att det faktum att vi brinner för det vi gör och att vi har roligt tillsammans påverkar slutresultatet på ett positivt sätt. Vi söker nu en erfaren trafik-/mobilitetsplanerare och/eller uppdragsledare som tycker det känns spännande att vara med i utvecklingen av våra tjänster på området, med stöd av Tyréns trygga ramar.

Din roll på Tyréns

Du kommer att arbeta bland annat med utredningar, analyser, planering, strategier, rådgivning kring frågor som berör framtida trafiklösningar för gående, cyklister, kollektivtrafik och övriga trafikslag. Våra kunder är stat och kommuner, men även privata näringslivet. Våra uppdrag har en stor variation vad det gäller omfattning och innehåll vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga, både internt och externt. Du kommer även att ansvara för stora och små uppdrag där du planerar, leder, samordnar, följer upp kostnader och tider med mera.

Dina erfarenheter

Vi söker dig som är civilingenjör, planeringsarkitekt, samhällsplanerare eller har annan relevant högskoleutbildning. Du har minst fem års erfarenhet av arbete med trafik- och samhällsplanering från kommunal eller privat anställning. Du har lätt för att samarbeta och har redan idag goda upparbetade kundrelationer. Du besitter ett strategiskt tänk i din relation till stadsplaneringens grunder.

Dina egenskaper

Som person är du intresserad av samhällsfrågor, engagerad, initiativrik och delar gärna med dig av din kunskap. I ditt arbete är du affärsmässig och tar ansvar för att vi tillsammans når företagets och våra kunders mål. Du är en driven person med engagemang och ansvarskänsla, både i relation med kund och med kollegor i olika projektkonstellationer.

Placeringsort

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med ett attraktivt läge i Göteborg alt Jönköping i kombination med distansarbete hemifrån. 

Om du känner att du är rätt person för tjänsten så vill vi önska dig varmt välkommen med din ansökan till en spännande, innovativ och kreativ arbetsplats. Vi rekryterar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. 

Vill du veta mer? 

Kontakta Alexander Airosto avdelningschef,  alexander.airosto@tyrens.se

Ser fram emot din ansökan och att träffa dig personligen!


Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Undersköterskor

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Aug 9
Nytt
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och göra det möjligt för personer du möter att leva ett värdigt liv och känna välbefinnande? Vill du arbeta i en personlig och omväxlande miljö? Vi söker nu en ny kollega till vår arbetsgrupp på hemtjänsten till Gamlestan/Utby.

Som undersköterska i hemtjänsten arbetar du nära människor och är ett stöd i varje persons vardag. Du utför vård- och omsorgsarbete hos personer i deras egen bostad. Som undersköterska motiverar och stimulerar du de äldre utifrån deras individuella förutsättningar, behov och önskemål. Insatserna beviljas utifrån bistånd och kan variera med allt från personlig omsorg, stöttning runt måltider, stöd i sociala aktiviteter och med vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter samt samverkan med anhöriga.

Du får ta del av många personers livssituationer vilket kan vara både intressant och utmanande. Som undersköterska i hemtjänsten arbetar du självständigt men också tillsammans med andra i det gemensamma vård- och omsorgsarbetet.

Vi arbetar efter socialtjänstlagen och den nationella värdegrunden med fokus på individens behov i centrum. Arbetet innebär att ge social omsorg och omvårdnad utifrån ett hälsofrämjande förhållningssätt vilket bland annat innebär att ta tillvara individens resurser och se till det friska hos varje omsorgstagare.

I arbetsuppgifterna ingår att vara kontaktpersonal, planera, genomföra, dokumentera samt följa upp omsorgsarbetet med personen som har behov av stöd och hjälp. Det ingår även att utföra hälso- och sjukvårdande och rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut.

All social dokumentation sker digitalt. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Göteborgs Stad får utbildning i dessa.

Läs gärna mer på http://goteborg.se/levla

De vi möter har behov av stöd både dag, kväll och helg. Din arbetstid är därför schemalagd. Inom Göteborgs Stad erbjuder vi rätt till en heltidstjänst.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Det är meriterande om du har vidareutbildning med inriktning mot demens eller äldrepsykiatri. Du har B-körkort, det behövs för att kunna ta dig till våra omsorgstagare. Erfarenhet från vård- och omsorgsarbete är meriterande.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Ledsagare till Lundby, Hisings-Backa, Örgryte-Härlanda

Ledsagare
Läs mer Jun 22
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Har du tid några timmar i månaden och kan tänka dig ett uppdrag som ledsagare? Vi letar efter dig som vill arbeta några timmar i veckan eller månaden med att stötta personer med funktionsvariation till en aktiv, social och meningsfull fritid.
Just nu har vi flera ungdomar som vill komma iväg till aktiviteter utan sina föräldrar vi har även flera vuxna individer som behöver stöd i att komma ut till aktiviteter. Arbetet utgår från någon av stadsområdena Lundby, Hisings-Backa, Örgryte-Härlanda.

Aktiviteterna är varierande och kan exempelvis vara att följa med till fritidsaktivitet som simning, fotboll, ridning, gymträning mm. Arbetsuppgifterna kan också vara att följa med och se en film; besöka Universeum, Liseberg eller ta en promenad i staden eller i den enskildes närområde.

Arbetstiderna är förlagda vardagar, kvällar och helger utifrån den enskildes behov. Som ledsagare innebär det att man har en uppdragsanställning på ett bestämt antal timmar per månad. Uppdragen ser olika ut beroende på den enskilde brukarens behov och situation. Som ledsagare arbetar man nära sin/sina brukare och det är viktigt att alltid ha ett professionellt förhållningssätt.

Som ledsagare stöttar man en person med funktionsvariation till en aktiv, social och meningsfull fritid. Ledsagning/Ledsagarservice är en individuellt utformad insats. Ledsagarservice sker alltid utanför hemmet. De lagar som reglerar ledsagningen är Lag om särskilt stöd och service till vissa funktionshindrade och Socialtjänstlagen.
Andra personliga egenskaper eller färdigheter kan efterfrågas utifrån brukarens behov och önskemål. Matchning sker utifrån uppdrag och behov.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Gymnasiekompetens med fullständiga betyg är ett krav. Arbetet kräver god svenska i tal och skrift. Har du kunskap i ett annat språk än svenska så ser vi det som positivt. Det är även önskvärt att du har tidigare erfarenhet från ett vårdyrke eller socialt arbete.

Du står för den värdegrund som finns på din arbetsplats och är mån om att denna översätts i handling utifrån följande kompetensområden:

Ansvarsfull
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Flexibel
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Serviceinriktad
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.


ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Intervjuer för denna tjänst kan komma att hållas digitalt.

Med hänvisning till gällande lagar om registerkontroll måste den som erbjuds denna tjänst vid behov uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Styringenjör

Automationsingenjör, elkraft
Läs mer Jul 1
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med avfall, vatten och avlopp bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle och göra det lättare för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är "Vi gör det lätt att leva hållbart" och vårt jobb är viktigt på riktigt.

Idag växer Göteborg som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till den växande staden genom att bland annat bygga och underhålla staden under marken där vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv på minst 100 år framåt i tiden. Vi arbetar även med att se till att det avfall som staden genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Exempel på detta är vårt arbete med hanteringen av skyfall och dagvatten men även arbetet med att påverka göteborgarens medvetenhet och beteende kring avfall.

Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag - både när vi planerar och utför arbetet. Under våren 2020 har vi flyttat in i nybyggda lokaler vid Alelyckans vattenverk. Här kommer vi vidareutveckla staden för framtiden och våra samarbeten med andra aktörer under många år framöver.

Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida www.goteborg.se/kretsloppochvatten och följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Söker du nya utmaningar och vill ha ett jobb där du får vara med att göra skillnad? Som styringenjör på Kretslopp och vatten får du jobba med teknik i framkant och samtidigt göra en insats för miljön. Nu investerar vi för framtiden! Vill du vara med?

Som styringenjör på Kretslopp och vatten får du en rolig och omväxlande roll. Dricksvattenprocessen är automatiserad och tillsammans med kollegor ansvarar du för att styrsystemet utvecklas och är driftsäkert. Det är en central roll i enheten för el- och automation med ett nära samarbete med flera andra delar av verksamheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är kopplade till drift, underhåll men även nya projekt. I driften kommer du bland annat arbeta med avancerade felsökningar och stötta vår övriga personal i detta. Du kommer även att jobba med förnyelse genom ombyggnationer och konstruktioner samt driftsutvecklings.

I din tjänst kommer du ha olika roller att driva och medverka i så väl stora som mindre arbeten. Tjänsten innebär stor möjlighet att vara med och påverka arbetets utformning, samt planera arbetet fritt tillsammans med teamet så att uppsatta mål nås. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för projekt från förstudie till driftsättning.

Avdelningen Dricksvattenproduktion svarar för dricksvattenberedningen på vattenverken Alelyckan och Lackarebäck i Göteborg. Elenheten driftar, förnyar och utvecklar elanläggningarna på båda vattenverken, där vi har omfattande el-, styr- och automationsanläggningar med mycket spännande teknik.

KVALIFIKATIONER
För att passa in i rollen som styringenjör innehar du en högskole- eller gymnasieingenjörs examen eller har motsvarande erfarenhet inom automations- och styrområdet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års erfarenhet av PLC och SCADA programmering med inriktning mot industri, process och/eller maskin, samt har jobbat med programmering, idrifttagning och felsökning. Du innehar också B-körkort och du har även goda kunskaper Officeprogram.

Vi ser det som meriterande om du har kunskap om, och använt, maskinsäkerhet i ditt arbete. Har goda kunskaper i CAD, samt erfarenhet från VA-branschen. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med projektering, konstruktion och genomförandet av automations- och instrumentanläggningar.

Som person är du ansvarsfull, engagerad, noggrann och säkerhetsmedveten. Då du kommer arbeta mycket i projekt i olika former behöver du vara van att arbeta såväl i team som självständigt. Du är bekväm med snabb problemlösning i driftsfrågor samt analytisk problemlösning i projekt. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten är säkerhetsklassad nivå 2 och förutsätter godkänd registerkontroll från Säpo och svenskt medborgarskap.




ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Speciallärare inriktning utvecklingsstörning till Skytteskolans grundsärsko

Speciallärare
Läs mer Aug 2
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Skytteskolan är en skola som växer. Till höstterminen består skolan av årskurserna F-8 med cirka 600 elever. I januari slog vi upp portarna för en helt ny skolbyggnad och det är i den vi nu också startar tre särskolegrupper; eleverna kommer att läsa både ämnen och ämnesområden. Det här är alltså jobbet för dig som vill vara med och skapa en särskola i toppklass!

Vi söker nu en speciallärare som vill vara med och påverka oerhört mycket och dina pedagogiska insikter blir viktiga byggstenar. Du som speciallärare kommer att ha det övergripande ansvaret för undervisningen, men också vara en mycket viktig del i utvecklandet av verksamheten tillsammans med skolledningen.

Som speciallärare hos oss arbetar du i första hand med elever i behov av anpassningar, kortare intensivinsatser och särskilt stöd. Du bistår i kartläggningar av elever och med pedagogiska bedömningar i syfte att skapa en god lärmiljö som stödjer alla elevers utveckling mot utbildningens mål. Du identifierar möjligheter och reducerar hinder i skolans lärmiljö, men också hinder på organisations-, grupp- och individnivå. Att arbeta med frågor om inkludering och värdegrund är en naturlig del i ditt arbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad och legitimerad speciallärare med inriktning mot utvecklingsstörning. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten.

För rollen söker vi dig som har god samarbetsförmåga, där du arbetar väl tillsammans med kollegor i syfte att nå våra mål på skolan. Vi ser även att du verkar för ett respektfullt arbetsklimat och skapar goda relationer med såväl kollegor som barn och vårdnadshavare. Detta gör du genom att vara öppen och tillmötesgående samt genom att lyssna in din omgivning för att kunna förstå deras behov. Det är viktigt för oss att du är både tydlig och trygg i din roll som pedagog. Du behöver kunna anpassa undervisningen efter elevens behov och vara bra på att engagera eleverna. Att se varje elev utvecklas utgör en av dina drivkrafter. Hos oss sker kontinuerlig utveckling av verksamheten, därför vill vi gärna att du bidrar med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor och utmanar metoder, arbetssätt och tankesätt.

Intervjuer kommer att påbörjas innan annonstiden gått ut, så tveka inte att söka direkt!

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Samordnare till Park och Naturförvaltningen, Skötsel

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Aug 8
Vill du vara med och skapa dagens och morgondagens utemiljöer i Göteborg? Park- och naturförvaltningen är en viktig part i stadsutvecklingen. Vi förvaltar och utvecklar stadens parker, lekplatser, naturområden, sjöar och vattendrag. På uppdrag av andra förvaltningar utför vi även barmarksrenhållning, grönskötsel, vinterväghållning, underhåll och nybyggnation av markanläggningar samt arbetsmarknadsuppdrag. I vårt arbete strävar vi efter att vara effektiva, kompetenta, engagerade och nyfikna för att skapa en skön storstad med en grön själ, där alla kan hitta sin plats.

ARBETSUPPGIFTER
Som samordnare för Rent uppdraget i Centrum kommer du att på uppdrag av gruppchef leda och fördela det operativa arbetet och utveckla gruppens verksamhet och organisation.
Du planerar de dagliga arbetsuppgifterna och ser till att alla samarbetar kring det som ska göras.
Du ska bland annat gå igenom inkommande avvikelser och beställningar från kunder,
assistera gruppchef på besiktningar, kontrollera och återkoppla att anmärkningar blir gjorda enligt överenskommelse.
Du ska också assistera gruppchef på kundernas verksamhetsmöten, samt i det systematiska arbetsmiljöarbetet och bistå gruppchef vid introduktion av nya medarbetare och ta hand om praktikanter.
Mindre avrop av tjänster från entreprenadföretag ingår också i arbetet.

Samordningsuppdraget beräknas ta 50 % av arbetstiden, resterande del deltar samordnaren i det ordinarie arbetet med skötsel och avhjälpande underhåll.
Att delta i det ordinarie arbetet är en viktig del som både stöttar och ger en inblick vid planering.
Som samordnare inom detta uppdrag ser vi helst att du även har vana av att framföra båt eftersom det ingår i städuppdraget i Centrum.
Arbetet är självständigt och omväxlande, du ska genom kommunikation och planering uppnå önskat resultat.
Vi ser att du har en god problemlösningsförmåga, tar ansvar, initiativ och vill delta i arbetet med att utveckla verksamheten.



KVALIFIKATIONER

Du ska ha lägst en gymnasial utbildning.
Som samordnare för Rent måste du ha B körkort och helst även och C -körkort. Du behöver ha erfarenhet av att leda personal.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom renhållning, och eftersom det även ingår städning från båt är det meriterande om du har fartygsbefälexamen lägst klass VIII då tjänsten även innebär att ansvara för och köra kanalstädarbåten.

Du behöver kunna påverka andra och arbeta mål- och resultatorienterat. Det krävs lyhördhet, social säkerhet, analytisk förmåga, god kommunikation, problemlösningsförmåga och helhetssyn. Vi söker dig med administrativ förmåga, vana att läsa kartor samt goda kunskaper i Office-paketet.

Välkommen med din ansökan!








ÖVRIGT
Park- och naturförvaltningen har ett brett uppdrag och kan erbjuda ett flertal spännande roller så att du som medarbetare kan växa och utvecklas. Vår rekryteringsprocess är normkritisk och kompetensbaserad och vi strävar efter mångfald bland våra medarbetare. Vi arbetar för en god och hållbar arbetsmiljö och tar avstånd från alla former av kränkningar och sexuella trakasserier. För att du ska trivas och må bra erbjuder vi förmåner som cykelbidrag, friskvårdsbidrag och träning på flera olika idrottsanläggningar till rabatterat pris. Vi har även en fritidsförening som ordnar olika aktiviteter för personalen.
Vill du veta mer om oss?

Följ vår företagssida på Linkedin
https://bit.ly/2Mi5QOJ

Ansök nu

Projektledare

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jul 1
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med avfall, vatten och avlopp bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle och göra det lättare för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är "Vi gör det lätt att leva hållbart" och vårt jobb är viktigt på riktigt.

Idag växer Göteborg som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till den växande staden genom att bland annat bygga och underhålla staden under marken där vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv på minst 100 år framåt i tiden. Vi arbetar även med att se till att det avfall som staden genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Exempel på detta är vårt arbete med hanteringen av skyfall och dagvatten men även arbetet med att påverka göteborgarens medvetenhet och beteende kring avfall.

Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag - både när vi planerar och utför arbetet. Under våren 2020 har vi flyttat in i nybyggda lokaler vid Alelyckans vattenverk. Här kommer vi vidareutveckla staden för framtiden och våra samarbeten med andra aktörer under många år framöver.

Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida www.goteborg.se/kretsloppochvatten och följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Som Projektledare hos oss har du ansvar för att driva om- och tillbyggnadsprojekt på våra två vattenverk, Alelyckan och Lackarebäck, samt våra råvattenanläggningar. Du följer och leder projekten i alla faser från förstudie till genomförande med driftsättning och slutrapportering. I projektledarrollen ingår att ansvara för bland annat projektbudget, konsultstyrning, dokumentation och uppföljning. Du resursätter och planerar organisation i dina projekt och handlar upp konsulter där det krävs. I uppdraget ingår ett nära samarbete med vår driftavdelning som kravställare och ett aktivt deltagande i upphandlingsprocessen. Att arbeta som projektledare innebär att du arbetar tillsammans med kunniga och engagerade kollegor på både drift- och projektavdelningarna. Våra projekt sträcker sig från nästan 1 miljard till mindre uppdrag mot driften, vilket innebär att det finns möjlighet att växa i sin projektledarroll. Gillar du att jobba i komplexa projekt och dessutom vill utvecklas inom entreprenadjuridik och/eller förhandling är detta jobbet för dig.

Vår enhet Vattenverksprojekt är en del av Kretslopp och vattens stora avdelning för Projekt och utveckling med 150 medarbetare. På avdelningen finns en portföljenhet som kontinuerligt jobbar med vår projektprocess och projekthanteringssystem. Vattenverksprojekt har idag 11 medarbetare; projektingenjörer och projektledare som driver om och tillbyggnadsprojekt på våra två stora vattenverk. Vårt mål är att göteborgarna ska ha säker tillgång till gott och hälsosamt dricksvatten på ett sätt som är långsiktigt hållbart.

KVALIFIKATIONER
Du är Civilingenjör alternativt Högskoleingenjör med relevant inriktning för tjänsten.

Du har jobbat som projektledare i mer än 5 år.

Har du utbildning inom projektledning och vattenreningsteknik. Har du även arbetat med VA projekt och/eller projektledning är du den vi söker.

Tjänsten är säkerhetsklassad nivå 3 och förutsätter godkänd registerkontroll från SÄPO.

Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.



ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu