Göteborg: Säljande Kundtjänstmedarbetare till Göta Energi / Start Augusti

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljande Kundtjänstmedarbetare till Göta Energi / Start Augusti i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Göta Energi har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Göta Energi en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Göta Energi är ett av de snabbast växande företagen inom den svenska elmarknaden. Med visionen om att vara Sveriges mest omtyckta elbolag har de tagit fram moderna lösningar för att förbättra kommunikationen med kunder, vilket de vunnit flera priser för. Avdelningen består av 20 personer och präglas av positiv energi och gemenskap.

Arbetsuppgifter:

Som kundtjänstmedarbetare hanterar du inkommande ärenden och frågor från privatkunder, där du förväntas erbjuda den bästa lösningen för att skapa kundnöjdhet. Ärendena kommer in via telefon där du ansvarar för att ärendena blir lösta och att kunden är informerad under processen. Kundernas ärenden kan handla om fakturafrågor, adressändringar, betalningsärenden och avtalsteckning. Utöver detta består en stor del av tjänsten av merförsäljning där du har tydliga uppsatta mål vilket gör att du ständigt kan utvecklas och påverka din lön. Du erbjuds en gedigen introduktion och möjlighet att utvecklas i nya roller i företaget på sikt.

Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig kontakt med din närmsta chef för att utvecklas. Din vardag består av följande:

• Svara på inkommande samtal från kunder.
• Hitta lösningar på kunders frågor och problem.
• Hitta försäljningsmöjligheter genom att göra behovsanalyser och se över tjänsteutbud.
• Samarbeta med dina kollegor för att hitta bra lösningar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från kundbemötande och/eller försäljning

För att trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare har du ett intresse och en vilja att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera bästa lösningar samtidigt som du alltid sätter kunden i fokus. Du söker aktivt nya utmaningar, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att nå dem. Vidare behåller du din motivation trots bakslag och arbetar tills resultat är uppnådda. Slutligen har du lätt för att anpassa dig till andras åsikter och se gruppen samt syftet med helheten.

Övrig information:

Start: Augusti
Plats: Heden, Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Extrapersonal till kundcenter

Läs mer Aug 9
Nytt
Om Kvdbil

Kvdbil är Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar. I över 30 år har vi hjälpt människor och?företag att köpa och sälja bilar. Och det är ingen hemlighet hur vi gör det - vi sköter hela bilaffären åt?dig. Vi har sålt mer än 280?000 bilar på? kvdbil.se (https://www.kvd.se/)?och de har alla testats av våra professionella tekniker. Fordonsbranschen i stort har de senaste åren genomgått en omvandling för att kunna möta nya kundbehov och beteenden med ny teknik. På Kvdbil tycker vi det är viktigt att möta dessa förändringar med nya lösningar som adresserar hållbarhet, effektivitet och nya nyttjandeformer.

Letar du efter ett extrajobb eller deltidsjobb?

Vi söker just nu extrapersonal till vårt härliga team Kundcenter!. Är du redo att hoppa i på helger, kvällar, vid arbetstoppar eller semestrar? Vi söker både dig som kan arbeta fasta timmar per vecka och dig som kan ställa upp med kort varsel.

Vi finns i moderna lokaler i centrala Göteborg, gångavstånd från Centralstationen.

Arbetsuppgifter

Rollen innebär att ta emot inkommande samtal, mail och chatt hjälpa från både våra säljande och köpande kunder och hjälpa till med deras frågor på ett effektivt och professionellt sätt. Du kommer i din roll att agera både säljare och rådgivare. Vanliga samtal en arbetsdag kan vara; allmän rådgivning, boka transporter, exporthantering samt försäljningen av våra tilläggstjänster.

Din uppgift blir att leverera kundservice av högsta klass.

Ny på jobbet?

Hos oss får du strukturerad upplärning och introduktion till arbetsuppgifterna och du får stöttning och ett nära samarbete med dina kollegor samt andra funktioner internt.

Lön & Villkor

Vi har erbjuder fast timlön och möjlighet att tjäna lite extra provision.

Kundservices öppettider är måndag-torsdag 8:00-22:00, fredag 8:00-17:00 samt söndag 17:00-22:00, och vi ser gärna att du kan ta 2-3 pass per vecka under dag- eller kvällstid.

Vi söker dig som

- Fullgjort din gymnasieexamen
- Har ett genuint intresse för kundservice och rådgivning
- Du behöver ha telefon & datavana och kunna svenska i tal och skrift
- Om du har erfarenhet av försäljning är detta meriterande
- Det är kul om du har intresse av och viss kunskap kring bilar, men absolut inget måste


I denna tjänst är din personlighet viktigare än din arbetslivserfarenhet! Så även om du inte har tidigare erfarenhet av kundsupport och försäljning är du varmt välkommen att skicka in en ansökan!

Vi behandlar ansökningarna löpande så sök (https://jobb.kvd.se/jobs/1710572-hr-business-partner/applications/new?secret=7a783d40-1928-4ebf-a9a3-62662fab8e11) tjänsten redan idag!

Kontaktperson: Jakob Grünberg, Gruppchef Kundcenter

Tel +4610 167 32 15
jakob.grunberg@kvdbil.se







Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Kundsupport/Innesäljare i Göteborg

Läs mer Aug 1
Om tjänsten
Som kundsupport/innesäljare innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter
att ge kunderna bästa tänkbara service. Du svarar på mail och telefon från både befintliga och nya kunder som inkommer med förfrågningar av HomeMaids tjänster. Du kopplar en del samtal men tar själv hand om framför allt enklare ärenden samt
skapar och skickar offerter, svarar på frågor och supporterar kontoret.
Tjänsten innebär också att följa upp de förfrågningar och leads som kommer in genom att aktivt ta kontakt med kunder.

Du är spindeln i nätet på kontoret som är behjälplig med det mesta och tar hand om beställningar och övrig administration.

Arbetsplatsen är i Göteborg men du supporterar kunder i hela regionen. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är vardagar 8-17.

Om dig
Vi söker dig som är i början av din karriär, gärna med någon erfarenhet av att arbeta serviceinriktat och kundorienterat. Du är allmänt flink i fingrarna när det gäller datorer och system. Du brinner för god service och försäljning och känner igen dig som en person som triggas av att telefonen ringer och att det plingar i mailen, stundtals i ett högt tempo.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, effektiv och
har en god förmåga att ha parallella arbetsuppgifter igång samtidigt. Vi tror att du som söker är utåtriktad och social. Du drivs av att överträffa kunders förväntningar
och att bidra till att HomeMaid får fler nöjda kunder! För rätt person finns det stora möjligheter att utvecklas vidare inom företaget.

Placering: Göteborg
Anställning: 100% tillsvidareanställning, vi tillämpar 6mån provanställning
Tillträde: 1 september. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansök senast: 2022-08-15

Varmt välkommen med din ansökan!

HomeMaid AB (publ) är Sveriges största rikstäckande tjänsteföretag inom hushållsnära tjänster och erbjuder kunderna även kontorsservice och omsorgstjänster. Vår ambition är att skapa en bättre livskvalitet för våra kunder, såväl i hemmet som på jobbet. Vi riktar oss därför till både privatkunder, företag och kommuner med våra tjänster. HomeMaid är noterat på Spotlight Stock Market sedan november 2005. Egna filialer finns på 14 orter i Sverige med huvudkontoret i Halmstad. Därutöver finns samarbetspartners i ett antal ytterligare städer.

Ansök nu

Medarbetare till vår Kund- och medlemsservice

Läs mer Jul 22
Hos HSB är du en del av något större: Vi skapar framtidens hållbara boenden tillsammans med våra medlemmar. Vi öppnar också dörrar för dem som gör oss till det vi är här och nu - våra medarbetare.

Gillar du administration och kundservice? Trivs du med att vara en del av ett team? Då kan det vara dig vi söker till vår Kund- och medlemsservice.

Arbetsuppgifter
Kund- och medlemsservice består av två team, Boendeservice och Styrelseservice. Du kommer att tillhöra Boendeservice där du ger service till bostadsrättsinnehavare och hyresgäster genom att administrera och besvara alla förekommande frågor gällande medlemmens boende. Det kan gälla exempelvis felanmälan, HSB-medlemskap, beställning av nycklar, uthyrning av parkeringsplatser och gästlägenheter.

Du kommer att tillhöra ett team som hjälps åt. Dina främsta arbetsverktyg kommer vara telefon och dator. Arbetet är omväxlande med högt tempo och du har mycket kontakter både externt och internt.

Kvalifikationer
Till denna tjänst söker vi dig som…

- Trivs med att arbeta inom service och att ha kunden i fokus
- Tidigare har arbetat inom kundservice och/eller administration
- Har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Har ett gott ordningssinne


Därtill är det ett plus om du har erfarenhet av arbete i Excel samt CRM- och telefonväxelsystem. Slutligen ser vi gärna att du gillar utveckling och att arbeta med ständiga förbättringar av arbetssätt och processer.

Personliga egenskaper
Du som söker ska vara en utåtriktad problemlösare som tycker om att hjälpa andra. Då arbetet innebär kundkontakt, främst via telefon men även besök, behöver du vara serviceinriktad och positiv. Det är även viktigt att du kan behålla lugnet och prioritera när arbetet så kräver.

Som ovan nämnt arbetar du i ett team där vi hjälps åt och stöttar varandra. Utifrån det vill vi att du är en lagspelare som både vill ge och ta emot hjälp.

Vi erbjuder
Välkommen till en grupp under utveckling med målet att ta vår Kund- och Medlemsservice till ny nivå. Hos oss får du arbeta i en dynamisk verksamhet med utgångspunkt i våra grundläggande värderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.

Som medarbetare hos oss får du eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation och arbeta i en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt. Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB. Självklart har vi även bra anställningsvillkor och förmåner. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i fina lokaler vid Chalmers i Johanneberg.

Sista ansökningsdag är 12 augusti 2022, intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer? Kontakta Malin Sandberg, gruppchef Boendeservice på malin.sandberg@hsb.se.

Unionens representant är Maria Lindqvist, maria.lindqvist@hsb.se

HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till Fello!

Läs mer Jul 21
Nu söker vi 3 kundtjänstmedarbetare till Fello!

Säg hello till sunt förnuft och schyssta villkor! Fello är mobiloperatören som erbjuder mobilabonnemang till privatpersoner runt om i hela Sverige. Deras abonnemang är flexibla, lätta att förstå och har ingen bindningstid. Hos Fello stannar du för att du vill, inte för att du måste!

Din roll

Som medarbetare på Felloservice har du en viktig roll i att skapa en positiv upplevelse för både nya och befintliga fellos. Kundupplevelsen är i fokus i allt du gör och rollen är central för hela verksamheten. Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss på Clevry på 6 månader med ambitionen om en överrekrytering.

Rollen innebär att du tar emot ärenden via telefon, chatt och mail. Teamet är litet men växande och du kommer att jobba nära dina kollegor där ni delar erfarenheter och bollar kundfrågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Hantera ärenden via telefon, chatt och mail
- Behjälplig gentemot kollegor



Omfattning: Heltid

Placering: Centrala Göteborg

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Din profil

Vi värdesätter dina personliga egenskaper, utöver det önskar vi att du har:

- Erfarenhet av service och kontakt med människor
- Goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska
- Gymnasial utbildning


Meriterande är om du jobbat i en liknande roll eller har annan serviceerfarenhet. Det är också meriterande om du har ett tekniskt intresse och systemvana eller har använt telefon som verktyg i tidigare arbete.

Bolaget är familjärt där du har möjlighet att vara med och påverka. Du har lätt att lära dig nya saker och tar gärna egna initiativ om du ser att något kan förbättras. Du gillar att jobba tillsammans med andra och sprider positiv energi. Du vill jobba på en stabil arbetsplats där det över tid finns stora möjligheter att utvecklas i din roll inom kundservice och kundbemötande.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 700 984 170 eller via mail anna.almen@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Servicerådgivare

Läs mer Jul 11
Vi söker servicerådgivare till vår anläggning i Tagene
J BIL är ett värderingsstyrt företag vars två viktigaste mål är kundnöjdhet och personalens trivsel och engagemang. Vi jobbar efter våra kärnvärden (https://jbil.se/node/10970) Kärlek, Energi och Dynamik. Hos oss är det viktigt att besluten fattas av den som har kunskapen, samt att alla blir sedda och bekräftade varje dag.

Om jobbet
Vi söker en servicerådgivare till vår anläggning i Tagene. De centrala uppgifterna som servicerådgivare innebär att arbeta med service, kundbemötande, rådgivning och beräkna prisofferter. I arbetsuppgifterna ingår att ta hand om kundbokningar såsom service och reparationen via mail och telefon, boka och planera jobb till teknikerna samt hantera betalningar från våra kunder.

Om dig
Vi söker dig som på ett naturligt sätt har sinne för att skapa goda relationer och resultat. Genom lyhördhet och en uppriktig nyfikenhet finner du rätt lösningar för kundens behov. Du bygger och bevarar relationer med kunder och kollegor för att nå våra mål. Du är en teamspelare som visar uppmärksamhet och omtanke om människorna i din närhet.

Du är bra på problemlösning som skapar mervärde och du har god insikt i att ordning & reda leder till kvalitet och effektivitet i flera led. I mer intensiva stunder behåller du både ditt lugn, fokus och goda humör. Du har lätt för att skapa arbetsglädje, tar ansvar för ditt uppdrag och du är engagerad och har en vilja till att utmana och utveckla dig själv.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknade tjänster inom servicemarknad. Kunskaper i Kobra och Cabas är en stor fördel. Dock inget krav. God datavana är ett krav, likaså goda kunskaper i svenska.

Vi lägger stor vikt på personlighet och att du förstår våra kärnvärden och är beredd att jobba enligt dem till 100%.

Övrigt
Tillsvidareanställning, inleds med sex månaders provanställning. Körkort B fordras.

Ansökan
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Verkstads- & Reservdelschef Daniel Derner på telefon 073-504 74 60 eller via daniel.derner@jbil.se. Ansökningar behandlas löpande, så det är bra om du hör av dig så fort som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB .

Rekryteringsassistent/Office Manager

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jul 13
Om företaget
Bravura är ett rekryterings- och bemanningsföretag där vårt företagande har utgångspunkt i en övertygelse om att jobb är något fundamentalt för alla människor. Vi tror att människor och företag gör skillnad för varandra och vi har möjlighet att vara länken däremellan. Så stärker vi företag genom människor och människor genom jobb.

Vi är en attraktiv arbetsgivare för dig som är målinriktad, tycker om att göra affärer samt trivs i en inspirerande och entreprenöriell miljö. Hos oss får du möjlighet till initiativtagande och ansvar samt erbjuds möjlighet till personlig utveckling och avancemang. Hos oss får du även en arbetsplats där vi ser att en god gemenskap och glädje genererar bättre resultat.

Om tjänsten
I denna tjänst har du en kombinerad roll som både rekryteringsassistent och Office Manager. Du kommer att lägga majoriteten av din tid på rekryteringsassistentuppgifter, där din huvuduppgift är att stötta Bravuras rekryterare i det dagliga arbetet. I arbetsuppgifterna ingår att granska ansökningar, göra CV-urval, genomföra telefonintervjuer och referenstagningar samt viss administration. Mycket tid kommer också läggas på att söka potentiella kandidater i våra egna samt externa rekryteringskanaler. I rollen som Office Manager ansvarar du för kontorsservice med varierande arbetsuppgifter. Du tar emot Bravuras besökare i receptionen på ett vänligt och professionellt sätt och ansvarar för att kontorets allmänna ytor hålls rena och snygga. Vidare hanterar du felanmälan, har kontakt med städbolag och fastighetsägare samt är behjälplig vid lokala arrangemang som exempelvis kontorsaktiviteter och kundevent. En del administrativa arbetsuppgifter som posthantering, viss fakturahantering samt inköp och bokningar ingår också. På sikt kan du komma att stötta upp i hantering av supportärenden via telefon, mail och vår chatfunktion.



Utbildning, erfarenheter och personliga egenskaper

För att trivas i rollen är du en person som får energi av att ge god service och sprida glädje till såväl besökare som kollegor. Du trivs med variation och förändring samt arbetar prestigelöst, lösningsorienterat, noggrant och strukturerat i ett högt tempo. Givetvis delar du våra värderingar: inspirerande, generös, pålitlig och målinriktad vilket även innefattar att du har ett fördomsfritt förhållningssätt.

Vi tror på människors potential att utvecklas. Med rätt inställning och engagemang finns det egentligen inga begränsningar för vad du kan uppnå. Om du sliter för att bli en vinnare och har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas även om du inte hunnit skaffa dig lång arbetslivserfarenhet. Har du detta i kombination med ett professionellt och affärsmässigt agerande, intresse för kunskap och utveckling samt ett föredömligt agerande gentemot andra i din omgivning så har du goda förutsättningar att lyckas!

Övrig information
Start: September
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här (http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/)

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar (https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772).

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljare / Junior Account Manager

Account manager
Läs mer Apr 27
Har du som mål att bli bäst inom företagsförsäljning och göra skillnad för både företag och människor genom framgångsrika affärer? Drivs du av utmaningar, att arbeta mot tydliga mål och att ständigt bli bättre? Då ska du fortsätta läsa och ansöka längre ner.

Om företaget

Bravura är ett rekryterings- och bemanningsföretag där vårt företagande har utgångspunkt i en övertygelse om att jobb är något fundamentalt för alla människor. Vi tror att människor och företag gör skillnad för varandra och vi har möjlighet att vara länken däremellan. Så stärker vi företag genom människor och människor genom jobb.

Vi är en attraktiv arbetsgivare för dig som är målinriktad, tycker om att göra affärer samt trivs i en inspirerande och entreprenöriell miljö. Hos oss får du möjlighet till initiativtagande och ansvar samt erbjuds möjlighet till personlig utveckling och avancemang. Hos oss får du även en arbetsplats där vi ser att en god gemenskap och glädje genererar bättre resultat.

Bravura Göteborg består av ca 35 st medarbetare inom Staffing & Recruiting och Sales. Här blir du en del av ett engagerat och sammansvetsat team som besitter mycket kunskap. Kontoret är modernt och beläget i Nordstan!

Om tjänsten

Som Account Manager hos oss arbetar du med att bygga upp din egen kundbas och du har möjlighet att skaffa dig ett stort kontaktnät i näringslivet. Du kommer i kontakt med företag inom olika branscher i hela tjänstemannasektorn och vi lovar dig en allmänbildande och utvecklande roll.

Du ansvarar för affären från ax till limpa vilket innebär att du självständigt prospekterar och bokar möten hos potentiella kundföretag. Väl ute på dina kundmöten gör du behovsanalys och presenterar våra lösningar inom rekrytering och bemanning. Du prisförhandlar och skriver offerter samt har ett tätt samarbete med dina kollegor på rekryterings- och bemanningsavdelningen. Du har eget ansvar för att bygga långsiktiga relationer med dina kunder, det är en entreprenöriell miljö där du får driva dina egna affärer!

Sales Trainee Program

- Sales Trainee Program är en del av Bravuras långsiktiga målsättning mot att bli bäst i världen på det vi gör. Vi vill med detta program ge dig bästa förutsättningarna att lyckas i din roll. Du kommer:
- Utvecklas inom försäljning och nå nya höjder
- Lära dig grunderna inom B2B-försäljning inklusive: mötesteknik & mötesstruktur, prissättning & förhandlingsteknik, affärsförståelse & kundfokus med mera.
- Vara del av ett framgångskoncept och snabb tillväxtresa
- Jobba tillsammans med härliga kollegor i en kultur som präglas av engagemang, glädje och framgång


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi tror på människors potential att utvecklas. Med rätt inställning och engagemang finns det egentligen inga begränsningar för vad du kan uppnå.

Om du sliter för att bli en vinnare och har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas även om du inte hunnit skaffa dig lång arbetslivserfarenhet. Har du detta i kombination med ett professionellt och affärsmässigt agerande, intresse för kunskap och utveckling samt ett föredömligt agerande gentemot andra i din omgivning så har du goda förutsättningar att lyckas!

För att kunna utföra arbetet behövs dock att du har (eller planerar att ta) B-körkort samt goda kunskaper i svenska och bekväm med att uttrycka dig på engelska.

Givetvis delar du våra värderingar: inspirerande, generös, pålitlig och målinriktad, vilket även innefattar att du har ett fördomsfritt förhållningssätt. Det är starkt meriterande med erfarenhet inom service och försäljning.

Övrig information

Start: 8 augusti
Plats: Göteborg
Lön: Fast + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna Frågor och svar - Bravura (https://www.bravura.se/fragor-och-svar)

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: Karriärsida - Bravura (https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772)

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport: Kontakta oss - Bravura (https://www.bravura.se/kontakt?gclid=CjwKCAjwjZmTBhB4EiwAynRmDwrOO9TBUCRbvUbbB898KkzqB-SD280AupAGV-iReyMObYzo99ZUdxoCF7oQAvD_BwE) så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonom / Redovisningsassistent / Ekonomiassistent

Redovisningsassistent
Läs mer Aug 2
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Vi berättar mer om företaget vid en intervju.

Om företaget:

Företaget tillverkar och utvecklar totala lösningar inom säkerhetssystem för brandbekämpning i högriskmiljöer. De miljöer företaget riktat sig emot är framförallt inom sjöfartsindustrin, transport och byggsektorer. Företaget verkar på en global marknad och finns idag representerade i 55 länder. Företagets engagemang går utöver produkterna och har ett högre syfte, nämligen att skydda och rädda liv, materiella värden och miljön.
Deras produktportfölj är omfattande och inkluderar säkerhetssystem för brand- och gasdetektering samt navigationsprodukter. Med ett ständigt utvecklande produktutbud ställs höga krav på organisationen att styra och följa upp flertalet parallella projekt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som redovisningsassistent har du en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Du arbetar dels med den löpande redovisningen så som löpande bokföring, avstämningar, månads-, kvartals- och årsbokslut, leverantörs-och kundreskontra, momsredovisning, deklarationer samt kvitton och utlägsrapporter. Mer administrativt kommer du också att arbeta med analysering av avskrivningar och uppdatering av anläggningsregister.
Då företaget är under en utvecklingsfas får du möjligheten att utveckla och effektivisera både ekonomifunktionen, men även övriga interna strukturer. Arbetsuppgifterna är varierade och du kommer att arbeta med både operativa och strategiska ekonomifrågor där det blir viktigt att du är proaktiv och föreslår förbättringar. Du ingår i ett sammansvetsat team om åtta medarbetare och därtill har du även ett nära samarbete med företagets andra avdelningar.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi
• Du har god dator- och systemvana och systemintresse av olika affärs- och ERP-system, meriterande med kunskaper inom Excel och Movex
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Som person är du ansvarstagande där du alltid tar ansvar för dina arbetsuppgifter, driver dina processer och ser till att slutföra dem i tid. I ditt arbete är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitet. Du ser möjligheter i förändringar och räds inte av nya utmaningar. Vid behov kan du ändra ditt synsätt och förhållningssätt och kan prioritera rätt saker. Vidare ser du inga problem med att stötta dina kollegor på olika områden och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar för andra. För att lyckas i rollen är du handlingskraftig och du ser lösningar framför hinder i ditt arbete.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: redovisningsekonom, redovisning, ekonom, ekonomi, administration, administratör, löpande redovisning, leverantörs-och kundreskontra, rapportering, uppföljning, analys, ekonomifunktion, order, inköp, leverans, avtal, tillväxt, rekrytering, heltid, Göteborg

Ansök nu

Logistics Coordinator / Customer Experience Partner to MAERSK

Transportadministratör
Läs mer Aug 4
About Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

About the job:

This service is a direct recruitment, which means that the recruitment process takes place through Bravura and you are employed directly by Maersk.

About the company:

Maersk is the largest global player in sea freight with operations in 130 countries with 93,000 employees. Annually, they move 12 million containers worldwide in all industries such as retail, automotive, chemicals and lifestyle & fashion. They provide logistics solutions in terms of warehousing, distribution, and loading, furthermore they offer freights by air, sea, road and rail to their customers. The Swedish office is located in central Gothenburg, where you belong to the Customer Experience department, which consists of 60 employees and 7 teams, of which you are part of one of them. Maersk’s corporate culture is characterized by a multicultural and changing environment where you get space for your perspectives and ideas.


Tasks and responsibilities:

In your role as Customer Experience Partner, you participate in the operational operations and belong to the logistics department that provide tailormade logistics solutions for Maerk’s customers. You are responsible for the customer experience for your accounts and ensure an efficient logistics flow for their deliveries. Furthermore, you collaborate with internal logistics departments around the world, and build close relationships with customers to understand their need for logistics solutions. You handle all planning and follow-up of logistics changes, and act as a coordinator between customers and suppliers. In addition, you have daily contact with colleagues from several different countries.

Education, Experience and Personal characteristics:

• Post-secondary education, merit in logistics
• Fluent in English in both speech and writing, very good knowledge of Swedish
• Work experience in logistics and forwarding is highly meritorious
• Work experience of customer contact
• Good knowledge of Microsoft Office-package and system skills

As a person, you are attentive and accommodating. You have a great interest in helping others, always put the customer in focus and make an effort to deliver solutions. You appreciate creating good contact with customers and solving problems that contribute to satisfied customers. Furthermore, you are motivated by acting as a problem-solver and strive to help your customers in a solution-oriented way. In addition, you take great ownership of your responsibilities, the execution of these and ensure that all are completed in time. You are good at planning, structuring, and prioritizing the right things. Furthermore, you are careful to keep time frames and work until the results are achieved. Finally, you enjoy working in a changing environment and are easy to adapt to new situations. You are flexible in your way of working end enjoy varying tasks.

Other information:

Start: Upon agreement
Location: Gothenburg
Salary: Upon agreement


Having questions about Bravura's recruitment process? You can find answers to the most common questions by clicking the link: här

Are you curious about how our recruitment process is structured? You can find more information here: https://www.bravura.se/din-karriar .

If you have questions about the service or about your registration, you are welcome to contact our candidate support on our chat, info@bravura.se or 08-400 240 50 and we will help you. Specify what position and company you are applying for.

We recommend that you submit your application immediately as we make an ongoing selection. Welcome with your application!

Keywords: forwarding, logistics, coordinator, customer contact, service, international, global, deliveries, shipping, planning, English, full time

Ansök nu

Lagermedarbetare till PMC Hydraulics!

Lagerarbetare
Läs mer Jul 12
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att PMC Hydraulics har för avsikt att erbjuda anställning hos dem på sikt om ni är en bra match för varandra. Detta ger både dig och PMC Hydraulics en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

PMC Hydraulics Group har 400 anställda i flera länder i Europa och Asien. PMC Hydraulics AB ingår i PMC Hydraulics Group, som är Nordens ledande leverantör av hydrauliklösningar till industrin. Deras erbjudande sträcker sig från konstruktion och design till färdiga hydrauliksystem och komponenter. Koncernens kompetens omfattar även elektromekanik och smörjlösningar, vilket ger en unik samlad kompetens för att erbjuda kunderna helhetslösningar. Du tillhör Göteborgskontoret där 25 andra kollegor utgår ifrån, kontoret präglas av nära sammanhållning och nära beslutsvägar.

Arbetsuppgifter:

I rollen som lagermedarbetare arbetar du med lagerhållning där du strukturerar och tar hand om lagret. Du sköter mottagning av leveranser samt hantering av utleveranser, detta administrerar du med deras affärssystem och en handscanner. Därtill arbetar du med löpande inventering av lagret. Fortsättningsvis arbetar du varierande med truckkörning och plock och pack av produkter. Vidare har du kontakt med både interna och externa parter, såsom kundservice och chaufförer. Arbetet sker tillsammans med kollegor på lagret. Vid start får du en gedigen introduktion och vägledning från ditt team som består av fyra andra kollegor. Slutligen är arbetstiderna förlagda vardagar klockan 07:00 till 15:30.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av lagerarbete
• Truckkort B
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet att arbeta i affärssystem

I rollen som lagermedarbetare arbetar du tätt ihop med ditt team, därför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Som person är du öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Vidare tar du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid.

Övrig information:

Start:Omgående.
Plats:Göteborg.
Lön:Enligt GFL.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:lager, lagerarbete, lagerhållning, logistik, logistiker, jobb, struktur, godsmottagning, orderhantering, order, plock, pack, administration, heltid, bemanning, Sisjön, Göteborg, heltid, ERP-system, affärssystem.

Ansök nu

Ansvarig för distributörsrelationer till HealSafe Interiör

Innesäljare
Läs mer Jul 1
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Healsafe Interör AB.

Om företaget:

HealSafe Interiör utvecklar och säljer skade- och suicidpreventiv inredning till vårdmiljöer med särskilda krav. Vi skapar säkra och läkande miljöer där det behövs som mest. HealSafe växer och söker nu en medarbetare fokuserad på internationell försäljning genom våra distributörer samt kunder i länder där vi saknar distributörer. Du blir del av ett engagerat team som varje dag arbetar för att göra patienters tillvaro i psykiatrin tryggare och mer läkande. Healsafe har kunder i ett 15-tal olika länder arbetar med direktförsäljning i Sverige och Norge samt via distributörer i övriga länder. Företaget erbjuder allt från enstaka produkter till hela inredningar.

Arbetsuppgifter:

Som ansvarig för distributörsrelationer är du en del av ett engagerat team som varje dag arbetar för att göra patienters tillvaro tryggare och mer läkande. I rollen som ansvarig för distributörsrelationer är din övergripande arbetsuppgift vårda och upprätthålla en god relation med de befintliga kunderna samt att vidareutveckla supporten till Healsafes distributörer. Du trivs i mötet med kund och har ett intresse samt förståelse för produkten. Vidare är du socialt säker och vill jobba i en serviceroll. Du trivs med att jobba med frihet under ansvar och tar kommando över din egen prestation och utförande av arbete.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning, marknadsföring eller liknande område
• Arbetserfarenhet inom försäljning. Meriterande med erfarenhet av produktförsäljning
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• God systemvana och väl bevandrad i MS Office

Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du har en god förmåga att lyssna på andras idéer och åsikter och du skapar på så sätt förtroende hos dina kunder. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare har du intresset och förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Healsafe Interiör har ytterligare ett litet bolag och du kan behöva hjälpa till där det behövs för stunden, även utanför det egna ansvarsområdet.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: distributör, b2b, försäljare, administratör, vård, heltid, Göteborg, produktförsäljning, ordermottagning, heltid, Göteborg

Ansök nu