Göteborg: Supplier Quality Engineer till Emerson

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supplier Quality Engineer till Emerson i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Som SQE på inköpsavdelningen arbetar man med sina leverantörer för att möta Emersons
förväntningar på kvalitetsutfall. Vidare har man ett tätt samarbete med ankomstkontroll,
strategiskt inköp, projektinköp och operativt inköp för att identifiera och skapa förutsättningar för att utveckla sina leverantörer. Man ansvarar för leverantörsutvärdering via revisioner samt produktkvalificeringar av produktförändringar eller nya artiklar.

Resor förekommer i tjänsten.



Ansvarsområden
I rollen som SQE ingår följande aktiviteter:

• Följa upp materialavvikelser och åtgärder från leverantör
• Följa upp och kommunicera leverantörers KPI-utveckling (kvalitetsutfall och avvikelser)
• Delta i leverantörsgodkännanden genom revision samt vid behov genomföra uppföljningsrevisioner
• Delta i tvärfunktionella inköps-, kvalitets- och produktivitetsförbättringsprojekt
• Genomföra artikelkvalificeringar inom produktunderhåll och utvecklingsprojekt



Kvalifikationer
Vi söker någon som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med inriktning
mekanik och med företrädesvis en högskoleexamen inom relevanta områden. Vi söker någon
som gillar problemlösning och arbetar systematiskt för att nå målen.
Det är meriterande om personen har tidigare erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella projekt
med konstruktion, inköp, produktion och kvalitet.
Då kommunikation och samarbete med leverantörer och kollegor är av stor betydelse i rollen
behövs en person som aktivt lyssnar på andra, främjar öppen dialog och är lösningsorienterad.



Ansökan
Ort: Mölnlycke, utanför Göteborg
Omfattning: Heltid som konsult via Randstad Engineering

Sista ansökningsdag: 2022-08-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information om tjänsten: kontakta konsultchefen, Vedran Vukojevic på vedran.vukojevic@randstad.se

Vad erbjuder vi dig som konsult hos oss på Randstad Engineering? 
Vi på Randstad Engineering är specialister på kompetenser inom teknik.  Vi erbjuder dig en trygg anställning, där vi sätter ditt välmående såväl som din ekonomiska trygghet först. Vi strävar alltid efter bra balans mellan arbete och fritid. Du kommer att ha en konsultchef som alltid har din karriärutveckling i fokus genom att erbjuda varierande uppdrag hos olika företag i spännande branscher.  Din personliga utveckling är väldigt viktig för oss och du kommer att ingå i ett bra team med stort nätverk och sociala aktiviteter. 



Om företaget
As a global innovator, Emerson has a deep legacy of solving the most complex challenges facing modern life. We combine advanced technologies, industry-leading expertise and an insatiable curiosity about the world around us to create sustainable solutions for the essential customers we serve.

Our how is complex, but our why is simple and found in our unified global Purpose: We drive innovation that makes the world healthier, safer, smarter and more sustainable.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kvalitetsingenjör/-tekniker, maskin.

Experienced Cloud Quality Engineer

Läs mer Jul 15
This is us, your new colleagues
Volvo Autonomous Solutions is one of the newest and most exciting companies within the Volvo Group who develops and commercializes industrial autonomous transport solutions. With entirely new business models and advanced technology, we will meet and exceed expectations from customers and contribute to a society that we want to live in.


The Global Technology Area Verification & Validation - GTA V&V is driving several major activities within Autonomous Driving development chain including Integration, Verification & Validation and Data Analytics.


The Cloud Verification area within GTA V&V comprises of energetic and talented engineers who focuses on ensuring good quality of our cloud solutions including teleoperations, connectivity and cloud services for the autonomous fleet, traffic and productivity management.


How you will make an impact
As an experienced cloud quality engineer, together with the team, you will be responsible for verification & validation of our cloud solutions and services. With the help of your strong technical knowledge and leadership skills, you will take an active role in team’s roadmap and guide the team.


You will be responsible for development of test strategies, and creation and execution of test plans both manually and via automation. The test plans cover wide quality assurance topics including but not limited to integration, functional verification, fault tolerance, vehicle orchestration, production capacity and security. Together with the team, you will define infrastructure enablers that are needed to ensure the quality of the cloud. These enablers will be provided by the DevOps teams.


With your programming proficiency, you will support the team by conducting code reviews, ensuring code quality and guiding the team for improvements and adherence to best practices.


You are encouraged to dream big, dare to fail and always invest time in best methods and practices to achieve best quality of our cloud services.


Who are you?
We believe you have an education in Software Engineering or similar. A prior experience in development or quality assurance of cloud services are important for the role. In order to thrive in this role, programming knowledge in languages like Python and Java, experience in working with Linux environment and tools & services like docker, git, REST API, Selenium and virtualization are desired.


Experience in working in Automotive industry, development & utilization of automation frameworks, knowledge of functional safety and ISTQB certification are advantageous to this role.


In addition, we believe you have a natural ability to network and build relationships, as an important part of the role is to collaborate with various stakeholders, including teams within Cloud development, Infrastructure and Verification & Validation.


Are we a perfect match?
We can promise you great colleagues and some truly exciting opportunities. You will work in a global environment that provides you with developmental prospects both professionally and personally. We at Volvo Autonomous Solutions want you to prosper and be happy.


We are actively working to establish teams that will take maximum advantage of the strength inherent to differences in knowledge, experience, age, gender and nationality, among others. We find that well balanced work teams increase group dynamics, creativity, and new approaches to solutions.


Curious and have some questions?
Contact me and come visit us in the fantastic CampX building for a coffee and I will gladly guide you on our future journey together.
Adhi Srinivasan, Group Manager - Integration & Verification
adhi@volvo.com


We look forward to receiving your application, but please expect a delay in communication due to the Swedish summer vacation period until Aug 8. Please note that we will adopt a continuous selection process.


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.
We kindly but firmly decline all offers of recruitment services.

Ansök nu

Supplier Quality Engineer - Metal sheets and Plastics

Läs mer Jul 27
Supplier Quality Engineer – Metal sheets and Plastics
Group Trucks Purchasing (VBC Europe)




General description of Supplier Quality Assurance function
The Supplier Network Quality organization belongs to Volvo Group Purchasing. Our main purpose is to foster quality culture in everything we do. We develop sustainably our global suppliers base and driving them towards premium automotive quality standards and world-class performance. We are responsible to continuously improve the supplier base and the quality of purchased parts. The three main internal customers/brands for the SNQ department in Europe are Volvo Trucks, Renault Trucks and Volvo Bus.


There is now an opportunity for You to join the SNQ VBC team as Supplier Quality & Development engineer in the Metal sheets and Plastic area. We have team members located in Poland (Wroclaw) and Sweden (Gothenburg).




Job description
As an SQE, you have a full end-to-end ownership of your portfolio. Your input is key to select the best suitable supplier during sourcing process to our product. And so, during sourcing phases you will provide relevant supplier facts as a base for the sourcing cases.


Your work continues throughout the project to secure a quality assured project launch. The SQE monitors the quality of the development and the industrialization of new products at the Volvo Group suppliers. He/she is responsible to secure that the suppliers can produce and are able delivering the parts according to projects specifications with the correct / sustainable quality level and in right time. As an APQP ambassador you will be involved during the projects in everything from product development to quality assurance of the production lines on-site at your suppliers. As a consequence of successful APQP work and preventive supplier quality activities you will sign off the supplier PPAP allowing production to start at the supplier.


After serial production start, you as an interface between our operation plants and the suppliers, will continue to follow and challenge our suppliers to minimize disturbances by steering continuous improvements work, ensuring solid actions and promote zero defects mindset. Risk management skills are core in all three steps: sourcing, project and running production.


This SQA position will focus mainly on supporting VBC group/suppliers in Europe. Some of these activities will take place at the supplier locations and some at production plants / offices at the Volvo. This will require that you can take a leading position, driving for results according to Volvo Groups expectations. If you like a huge variety in your day-to-day business with a high autonomy and with a wide global cross-functional network, this is the place to be!




Qualifications
You should have an eye for details but also have a good general understanding of the situation, being able to build risk assessments and focus on the right areas. You must be an excellent communicator and a multicultural team player, both internally Volvo but also with supplier management team, able to create networks and to lead x-functional activities.


The job may require frequent travels (up to 2-3 times per month during some periods).

Preferred Bachelor in Engineering, or >3 years of technical experience needed (extensive experience and strong performance can substitute for academic degree)
Knowledge/skills in Mechanics, Materials or Production Engineering
Good knowledge and practices of automotive quality standards and tools (APQP, PPAP, FMEA, 8D, 5Why/Ishikawa, etc.)
Knowledge of technical drawing
Basics of metrology and statistics
Structured approach with good analytical skills and logical thinking
Strong problem-solving abilities and preventive mindset
Continuous improvement skills
Strong networking, collaboration and time management skills
Can work with significant independence
Good English communication skills, both orally and in writing, plus local language
Car driving license



Bonus if you have any experience / knowledge about automotive production process auditing standards like VDA 6.3 or similar according IATF.


Location: Sweden


Starting date: As soon as possibly (1 September 2022)


For further information, please contact:
Arkadiusz Harciarek, GTP SNQ Head for VBC Europe, phone. no.: +48 601 811 050




Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Vi söker testingenjör till Sveriges bästa arbetsgivare

Läs mer Aug 1
Vill du arbeta i en roll präglat av utveckling, programmering, analys eller test kring spännande teknik? Vill du arbeta för en av Sveriges bästa arbetsgivare med goda förutsättningar att forma din resa framåt? Då är detta något för dig!

Om rollen

Då företaget erbjuder konsulttjänster så kommer din roll baseras på var ditt intresse och kompetens ligger. För rätt person ges möjlighet till arbete i en tekniskt innovativ miljö med goda utvecklingsmöjligheter. Det kan exempelvis handla om ett uppdrag inom fordonsindustrin där du är med och utvecklar framtidens fordon. Exempel på förekommande arbetsuppgifter i din roll kan vara:

•Test och verifiering
•Mjukvaruutveckling
•Analys, avrapportering och dokumentation


Vi söker dig med

Lägst högskoleingenjör med fördel inom Mekatronik, Teknisk fysik, Elteknik
Svenska & Engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har Körkort och arbetslivserfarenhet alternativt examensarbete hos CEVT, VCC, Scania eller annat likvärdigt.
Förutom det så söker vi dig med en personlighet som drivs av att lära nytt, skapa relationer och leverera med kvalité.
Du kommer som konsult att ha alla förutsättningar att utvecklas inom de områden du är nyfiken på och därför söker vi en person som är engagerad, noggrann och ansvarsfull.


Du erbjuds

Här kommer du in i ett företag som har trygga samarbeten med de stora jättarna och du blir erbjuden en möjlighet in hos någon av dessa. Du kommer att ha en konsultroll men hela tiden med en trygg bas hos vår kund. Du kommer att ha en nära dialog med din närmsta chef, där fokuset ligger på dig och din utveckling så att du trivs och känner att ditt arbete är meningsfullt.

Om vår kund

Vår kund har blivit utsedda till Sveriges främsta arbetsgivare flera år i rad och har ett fantastiskt gott kaffe som de gärna skryter med. De satsar mycket på sin personal med resor, aktiviteter och utbildningar vilket gör att deras personal stannar och i stället tar sin karriär-resa inom företaget.


Om Framtiden AB

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kund.

Rekryteringsprocess

Möter din ansökan behovet för tjänsten kommer rekryteringsansvarig Stina Johansson att kontakta dig för en första intervju, därefter sker ytterligare ett urval och om du är fortsatt aktuell för tjänsten kommer nästa steg bli en intervju med kund. I processen kan tekniskt test ingå.
Urval sker löpande.
Villkor

Startdatum: Omgående/enl. överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider(Flex?): 08.00-17.00
Omfattning: 100%
Hybrid/On site/Remote: On site (ute hos kund)

Ansök nu

Kvalitets- och miljöansvarig på ALTEN Sverige

Läs mer Jun 27
Vill du arbeta i en roll där du får driva ALTEN Sveriges miljö & kvalitetsarbete självständigt? Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta med kvalitetsfrågor? Då har vi tjänsten för dig! ALTEN söker nu en Kvalitets- och miljöansvarig till vårt huvudkontor i Göteborg. Som Kvalitets- och miljöansvarig blir du en del av Technical Direction, som består av 15 medarbetare, och du rapporterar till Work Package Project Director.


SOM KVALITETS- OCH MILJÖANSVARIG KOMMER DU ATT ARBETA MED ATT:
Driftsätta, utveckla, underhålla, och utbilda verksamheten i användandet av företagets ledningssystem för kvalitet och miljö (ISO 9001:2015 & ISO 14001:2015)
Driva arbetet med ALTEN Sveriges mål att vara klimatneutral vid 2030
Samordna process- och funktionsägare inom bolaget så att processer och verksamhetsrutiner efterlevs och möter intressenternas krav
Övervaka, administrera, och hantera uppdateringar till relevanta lagar och förordningar inom miljö, fastighet, säkerhet, arbetsmiljö, och andra områden, samt säkerställa efterlevnad
Planera, utföra, dokumentera, och rapportera resultat av interna och externa revisioner inom kvalitet och miljö

 

VI SÖKER DIG SOM:
Har en Master inom teknik och/eller IT  
Har minst 2 års erfarenhet inom relevant område
Har ett stort intresse för både kvalitet- och miljöfrågor
Behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift

 

Utöver detta söker vi dig som är initiativrik och trivs med att sätta igång och följa upp processer samt uppnå dina egna och organisationens mål. Du har en god kommunikativ förmåga och du trivs i en roll där du får driva dina processer självständigt och samtidigt samarbeta med många olika funktioner. Vidare är du också noggrann, strukturerad och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Placeringsort för tjänsten är i Göteborg, men arbetet bedrivs mot alla ALTEN kontor i Sverige. Resor förekommer i tjänsten.

 

 

OM ALTEN

Varje medarbetare är lika viktig i ALTENs framgång! Personal på ALTEN är organisationens viktigaste resurs och därför blir det självklart att erbjuda utveckling- och karriärsmöjligheter. Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. 

Genom våra interna nätverk ALTEN Sports och Women@ALTEN ges du möjlighet att driva frågor och aktiviteter som just du brinner för, tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du möjligheten till att skapa ett stort affärsnätverk och flera spännande erfarenhetsutbyten. Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats som präglas av fartfylldhet, frihet under ansvar och härliga kollegor. Balansen mellan arbete och privatliv värderas högt. Självklart har vi kollektivavtal. Utöver detta har vi förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats som präglas av fartfylldhet, frihet under ansvar och härliga kollegor.

 

Vid frågor angående tjänsten kan du kontakta Erik Rosenqvist, Work Package Project Director, på erik.rosenqvist@alten.se. Har du frågor kring processen kan du kontakta Talent Acquisition & Development Unni Båth på unni.bath@alten.se.

 

VI GÅR NU MOT SEMESTERTIDER OCH DET KAN TA LITE LÄNGRE TID INNAN DU HÖR FRÅN OSS. DÄRAV ÄR ÄVEN SISTA ANSÖKNINGSDATUM FÖRLÄNGT TILL 19 AUGUSTI. TREVLIG SOMMAR!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Ekonomiassistenter till konsultuppdrag, Göteborg

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 5
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta i konsultrollen som ekonomiassistent!

Om du har utbildning inom ekonomi och dessutom praktisk erfarenhet inom området vill vi gärna komma i kontakt med dig.
Randstad Finance har som ambition att göra skillnad för människor i arbetslivet. 

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus och du erbjuds ett stort nätverk och aktiviteter. 

Ansvarsområden
Att arbeta som konsult hos oss är varierande och du kommer att få möjlighet att arbeta i olika uppdrag med arbetsuppgifter som:

Kundreskontra
Leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Avstämningar

Kvalifikationer
Du bör ha eftergymnasial utbildning inom ekonomi och arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent sedan tidigare. Självklart vill vi också komma i kontakt med dig som precis avslutat din utbildning, och inom ramen för den haft praktik som ekonom. Alternativt har du arbetat med ekonomi vid sidan av studier eller haft sommaranställning. Då de flesta av våra kunder är internationella bolag och har engelska som koncernspråk är det meriterande med goda kunskaper i engelska. 
Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika företag med olika förutsättningar behöver du vara flexibel och social och anpassar dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna arbeta strukturerat och lösningsorienterat, att möta deadlines samt vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter. 

För att säkerställa hög kvalitet i våra processer och kunna matcha dig med  rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs även en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Vi arbetar kontinuerligt med att tillsätta flera uppdrag så ansök därför så snart som möjligt! För frågor gällande konsultrollen kontakta gärna Madeleine Falkenby, konsultchef. 
madeleine.falkenby@randstad.se

Om företaget
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential.

Ansök nu

Controller till Randstad Finance Göteborg

Controller
Läs mer Jul 14
Arbetsbeskrivning
Vill du få möjlighet att arbeta med intressanta uppdrag och varierande arbetsuppgifter i olika branscher och på olika företag? Randstad Finance har som ambition att vara en arbetsgivare som gör skillnad för människor i arbetslivet. Just nu har vi stor efterfrågan på Controllers, om du är Controller och intresserad av att fortsätta utvecklas genom en varierande arbetsmiljö vill vi gärna komma i kontakt med dig. 


Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden
På Randstad Finance har vi ett stort nätverk av konsulter som arbetar inom olika controller-roller, däribland Business Controllers, Financial Controllers och IT Controllers. De ansvarsområden du får som konsult kan därmed variera beroende på erfarenhet och uppdrag. 


Ta chansen att få bli en av våra framgångsrika ekonomikonsulter. För att omväxling i karriären är roligt och utvecklande. 

Kvalifikationer
 Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt flerårig arbetslivserfarenhet inom Controlling sedan tidigare. Då de flesta av våra kunder är internationella bolag med engelska som koncernspråk är det meriterande med goda kunskaper i affärsengelska. Som Controller bör du känna dig bekväm och van vid att arbeta i olika system, Excel är en god vän och du är van vid att arbeta mot deadlines och skapa, ta fram och analysera budget, rapporter och KPI:er. 
 
Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar behöver du vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna jobba strukturerat och lösningsorienterat, att jobba väl mot deadlines, vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter. 
 
För att säkerställa en hög kvalitet i våra processer och för att kunna matcha dig med rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs även en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Emily Hann, Consultant Manager, emily.hann@randstad.se 

Om företaget
 Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Ansök nu

Seniora redovisningsekonomer till konsultuppdrag

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 14
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi seniora redovisningsekonomer till kommande konsultuppdrag i Göteborg. Vill du få möjlighet att arbeta med intressanta uppdrag och varierande arbetsuppgifter i olika branscher och på olika företag? Vi på Randstad Finance har just nu stor efterfrågan på seniora redovisningsekonomer så om du är redovisningsekonom och intresserad av att fortsätta utvecklas genom en varierande arbetsmiljö vill vi gärna komma i kontakt med dig.

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Ansvarsområden
Som senior redovisningsekonom hos oss på Randstad Finance kommer du att vara ambulerande profil hos våra kunder. Dina arbetsuppgifter kan variera men kommer huvudsakligen innefatta löpande redovisning, avstämningar, skatte- och momsfrågor samt bokslut och rapportering. Det kan också innefatta koncernredovisning och IFRS om du vill utvecklas inom det eller kan hantera de områdena sedan tidigare. Ibland har vi även uppdrag där man kan få vara teamleader över en grupp, så utvecklingsmöjligheterna är många! 

Kvalifikationer
Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt flerårig arbetslivserfarenhet inom redovisning sedan tidigare. Då de flesta av våra kunder är internationella bolag med engelska som koncernspråk är det meriterande med goda kunskaper i affärsengelska. Som redovisningsekonom bör du känna dig bekväm och van vid att arbeta i olika system och vara en van Excelanvändare. 

Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar behöver du vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna jobba strukturerat och lösningsorienterat, att jobba väl mot deadlines, vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter.

För att säkerställa en hög kvalitet i våra processer och för att kunna matcha dig med rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs även en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, sök därför så fort som möjligt! 

För information: Emily Hann, konsultchef, emily.hann@randstad.se

Om företaget
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Ansök nu

Embedded Software Developer at Yara Marine Technologies

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 8
Job description
Do you want to help Yara Marine to promote a healthy planet for future generations? We are now looking for an Embedded Software Developer who will strengthen our Vessel Optimization team.

Yara Marine Technologies offers cutting-edge products to the shipping industry that radically reduce emissions and climate impact from ships. FuelOpt is an embedded control system installed onboard vessels with the purpose of saving fuel and collecting data.

At Yara Marine we value a supportive working environment and we hope that you are as motivated and thrilled as we are to improve and contribute to a greener world! 

Responsibilities
We are now happy to announce that we are ready to welcome our next Embedded Software Developer, to join our Vessel Optimization team of Yara Marine. With us you get the opportunity to work with new development, new technology and all parts of the FuelOpt product cycle. 

You will work in a small agile team of software engineers. The team consists of ambitious, problem-solving and competent people who constantly improve and develop innovative technology together. We offer a creative and pleasant environment where you have great opportunities to participate and influence the final product and solutions.

As an Embedded Software Developer at Yara Marine your responsibilities will include:
Embedded Software Development in C
HMI application development in C#
Toolchain development in Python
Software and technical problem solving
Cross-functional collaboration
Making technical choices 


Qualifications
We believe that you like to write good code and want to take on a new challenge where you get the opportunity to influence, decide and be responsible for technical choices. 

To thrive in the role, we believe that you have:
Several years of experince from Embedded Software Development in C
Degree in Electrical Engineering, Computer Engineering or equivalent experience    
English written and spoken               

When working at Yara Marine we believe that you are curious, solution focused, self-driving, quality conscious and a team player.

Application
In this recruitment process, Yara Marine collaborates with Randstad Technologies. For more information, contact Recruitment Consultant Frida Persson at frida.persson@randstad.se

The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.

We put a lot of value into personality in our search for the right candidate. 

We welcome all applicants and strive for diversity.

Start: by agreement.

About the company
Since 2010, Yara Marine has been at the forefront of maritime emissions reduction, working closely with ship-owners, yards, and naval architects as partners in our effort to drive the change towards sustainable shipping. Today, Yara Marine offers a portfolio of green technologies, such as SOx scrubbers, fuel optimization systems, turnkey shore power solutions, and the cutting-edge, advanced wind-assisted propulsion system WindWings. Yara Marine is headquartered in Oslo, Norway, with offices in Sweden, Poland, and China.

We offer an opportunity to be part of a market leading innovative global company in the forefront of green technology for ships. An open and inspiring environment where your energy will make a difference. We provide great potential for personal and professional development.  

Yara Marine is committed to creating a diverse, equitable and inclusive environment and is proud to be an equal opportunity employer. We believe that creating a diverse, equitable and inclusive work environment is not only the right thing to do, but also the smart thing to do.

Let’s make the world a greener place!

Ansök nu

financial controllers account to report to mölnlycke health care

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 1
Job description
Do you have experience working with financial controlling in a global market? Do you want to take part in Mölnlycke Health Care’s journey in building their new Global Business Service centre (GBS) and shape the future organization? Then this could be a job for you! We are looking for experienced Financial Controllers / Senior Accountants. 

Responsibilities
As a Financial Controller Account to Report you will be part of the GBS Account- to- Report team where your main responsibilities will be:

• Prepare and perform monthly, quarterly and annual closings and reporting in line with IFRS and local GAAP requirements
• Secure local, legal GAAP reporting in cooperation with local sites and to solve discrepancies
• Responsible for account reconciliation and to perform first analysis of reported P&L and B/S
• Coordinate and prepare for external audits
• Handling and filing of VAT, Intrastat and other legal required reports and tax issues
• Make salary and travel postings and standard accrual entries
• Maintenance of Chart of Accounts, cost center maintenance and authorization matrixes
• Participate in improvement and development projects 

Qualifications
As a Financial Controller Account to Report and as part of the GBS organization we are looking for people who can help us shape the future organization of GBS and transform the way of working within Finance. If you recognize yourself in the following sentences, then you are a good fit.

• Flexible and capable to adapt to, and embrace, change
• Driven and proactively work to resolve issues and suggest improvements
• A good communicator with a customer service mindset
• A team player wanting to be part of a team with a strong culture of working together toward common goals 

You have a bachelor or master degree in Finance or Business Administration and have experience working with similar tasks in an international environment. You are fluent in English, have a good understanding of IFRS and VAT principles and have advanced Excel skills. Preferably you have experience working in SAP, but an interest in digitalization will get you far. 

For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity. 

Application
Selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.

For more information: Caroline Woxberg, caroline.woxberg@randstad.se 

About the company
Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. We design and supply products and solutions for use in wound treatment, pressure ulcer and infection prevention and surgery. Our products and solutions provide value for money supported by clinical and health economic evidence. Mölnlycke employs around 8,000 people and is owned by Investor AB. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Since 2007, the company is part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916.
For more information, please visit www.molnlycke.com.

About Global Business Service centre (GBS).

To support Mölnlycke’s next level of growth, and further develop the way we work in the Finance, IT and People/HR functions, Mölnlycke is establishing a new Global Business Services centre (GBS). Over the next couple of years, Mölnlycke will embark on a journey to future-proof our way of working. By establishing a Global Business Service (GBS) centre, Mölnlycke will gather transactional tasks for our People, Finance and IT functions.

The GBS will be located close to Mölnlycke’s headquarters in Gothenburg, complemented by two regional hubs: one in Americas and one in APAC. When fully populated in a couple of years’ time, the GBS, including the two hubs, will comprise some 100 people.

To learn more: https://www.molnlycke.com/news/molnlycke-news/molnlycke-establishes-new-global-business-service-centre-in-gothenburg/

About Randstad Finance.

Randstad Finance is specialized in competences within finance. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Finance, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.

Randstad Finance specializes in the field of economics and is part of Randstad, the world leader in recruitment and consulting with operations in 38 countries. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in finance. Our mission is to help you reach your true potential with your career in focus!
https://www.randstad.se/finance

Ansök nu

Ekonomiassistenter med erfarenhet av leverantörsreskontra och SAP

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 14
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor i SAP och vill arbeta på ett internationellt bolag? Då har vi det rätta uppdraget för dig!  

I rollen som ekonom inom leverantörsreskontra arbetar du med hela processen från fakturaankomst till bokning av faktura.

Med oss som arbetsgivare kan du få möjligheten att arbeta med intressanta uppdrag och varierande arbetsuppgifter i olika branscher och företag. Randstad Finance har som ambition att göra skillnad för människor i arbetslivet. Om du är ekonom, har praktisk erfarenhet och är intresserad av att utvecklas genom en varierande arbetsmiljö vill vi komma i kontakt med dig.

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och aktiviteter.

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonom inom leverantörsreskontra: 

• Scanna, verifiera, bearbeta och registrera inkommande fakturor 
• Kommunicera och samarbeta med berörda parter internt för att lösa avvikelser 
• Kontoavstämningar, intercompany-avstämningar och periodiseringar inför månads-, kvartals- och  årsbokslut 
• Delta i förbättrings- och utvecklingsprojekt 
• Stötta organisationen när det gäller frågor som rör leverantörsreskontra 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom  leverantörsreskontra och har praktisk erfarenhet av arbete i SAP.  Det är en fördel om du arbetat i en internationell miljö och på en större ekonomiavdelning. Du talar och skriver engelska obehindrat och det är även bra om du har ytterligare språkkunskaper. Det är meriterande om du, förutom  kunskap i SAP,  dessutom har arbetat i Readsoft eller Concur.

Som person är du en driven lagspelare och har lätt för att motivera dig själv. Du arbetar proaktivt och lösningsorienterat och föreslår förbättringar. Vidare har du mycket bra förmåga att kommunicera och interagera med olika intressenter och avdelningar. Du är serviceinriktad, flexibel och anpassar dig lätt till förändringar. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Vi intervjuar löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.
Ansök via Randstad Finance.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu