Göteborg: Ekonomiassistenter till konsultuppdrag, Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistenter till konsultuppdrag, Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-05 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta i konsultrollen som ekonomiassistent!

Om du har utbildning inom ekonomi och dessutom praktisk erfarenhet inom området vill vi gärna komma i kontakt med dig.
Randstad Finance har som ambition att göra skillnad för människor i arbetslivet. 

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus och du erbjuds ett stort nätverk och aktiviteter. 

Ansvarsområden
Att arbeta som konsult hos oss är varierande och du kommer att få möjlighet att arbeta i olika uppdrag med arbetsuppgifter som:

Kundreskontra
Leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Avstämningar

Kvalifikationer
Du bör ha eftergymnasial utbildning inom ekonomi och arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent sedan tidigare. Självklart vill vi också komma i kontakt med dig som precis avslutat din utbildning, och inom ramen för den haft praktik som ekonom. Alternativt har du arbetat med ekonomi vid sidan av studier eller haft sommaranställning. Då de flesta av våra kunder är internationella bolag och har engelska som koncernspråk är det meriterande med goda kunskaper i engelska. 
Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika företag med olika förutsättningar behöver du vara flexibel och social och anpassar dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna arbeta strukturerat och lösningsorienterat, att möta deadlines samt vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter. 

För att säkerställa hög kvalitet i våra processer och kunna matcha dig med  rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs även en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Vi arbetar kontinuerligt med att tillsätta flera uppdrag så ansök därför så snart som möjligt! För frågor gällande konsultrollen kontakta gärna Madeleine Falkenby, konsultchef. 
madeleine.falkenby@randstad.se

Om företaget
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent till hjärtat på Visit

Läs mer Jul 22
Är du den vi söker? Ta chansen att bli en del av ett kul team och hänga med på Visit Groups resa mot att bli den största systemleverantören för rese- och turismbranschen!

På Visit Group bygger vi de bästa systemen för bokning och e-handel inom turism. Våra lösningar används av tusentals turistorganisationer, destinationer, hotell och aktivitetsleverantörer över hela världen för bokningar, paketering, ekonomisk rapportering och uppföljning och med mängder av integrationer mot plattformar som Booking.com, Hotels.com, Expedia.com etc. Kort sagt - vi är ett IT-produktbolag i en av världens roligaste branscher!

Vi växer och behöver nu stärka upp vårt Finance team, vi söker därför efter nästa stjärna till hjärtat på Visit! Tjänsten är på heltid och tills vidare med en provanställning på 6 månader.

Vi letar efter någon som vill arbeta med bland annat:
Leverantörsfakturahantering
Avstämning av bankkonton (inrikes och utrikes)
Enklare typ av bokföring / kontering
Avstämningar
Fakturering
Kontorsassistent



För att kunna göra ett bra jobb här så tror vi att du:
Har gymnasieutbildning
Har jobbat ett par år med redovisning
Har god datorvana
Talar och skriver bra svenska och engelska
Trivs med en mix av administrativa och praktiska arbetsuppgifter.

Och det är ju ändå redovisning vi pratar om, så att du gillar struktur, är noggrann och har ett helhetsperspektiv på siffrorna som beskriver vår verksamhet behöver vi knappt nämna. Det är de formella, hårda kraven. Det tror vi är en tydligt mätbar mall som många kan passa in i och som kanske appellerar till en "standardekonomiassistent". Men vi tar det en vända till och försöker beskriva vad vi menar med att vi söker någon till hjärtat på Visit...

Team Finance på Visit är inte som alla andra ekonomiavdelningar. Här finns ett gäng med stort driv och stort engagemang. Det är viktigt för oss på Visit att du kan vara dig själv på jobbet. Förutom att vara noggranna lägger vi vikt vid att vara påhittiga och vi hoppas kunna komplettera teamet med ytterligare en driven kollega.

Så vem är du? Kanske är du en ”Harrie” (Harry Styles fan) och redo att utmana Felicia i Harry Styles trivia, eller är du kanske kollegan som alltid bjuder in till en match på kontorets pingisbord? Gillar du att leka charader, dela surdegserfarenheter och bara koppla av på spa en stund? Eller är du en kreativ själ som vill veta mer om varför Renées ugn kan bli 1300 grader? Gillar du precis som vi idén med fredagsbubbel och är nyfiken på vad Dolphin scores är för något? Då tycker vi att du ska söka tjänsten idag!

Förutom lön och semester kan vi utlova ett tight gäng, roliga afterwork, frukost, friskvård, rabatter hos flera kunder i resebranschen och möjligheten att möta många olika kulturer och språk varje dag!

Vi tar löpande emot ansökningar och kommer återkoppla till alla sökande efter 31/8.

At Visit Group we are building the digital ecosystem for tourism. Our product portfolio consists of travel technology brands like Citybreak, BookVisit, iTicket and WebX. Our services range from booking systems and e-commerce to travel switches.The Citybreak platform enables inbound tourism companies, such as Ski Resorts, Tour Operators and Destination Marketing Companies to sell, combine and distribute tourism products sourced from +100 external inventory platforms. Every day we work close to partners like Google, Expedia, Hotels.com, Booking.com, Facebook, TripAdvisor and many more.

Ansök nu

Ekonomiassistent med stort ansvar

Läs mer Jul 15
KVD Group (https://jobb.kvd.se/departments/kvd-group) ägs sedan 2010 av Ratos. I KVD-koncernen ingår: Kvdbil (http://www.kvd.se/) - Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar, Forsbergs Fritidscenter (https://forsbergsfritidscenter.se/), Sveriges största återförsäljare av husbilar och husvagnar, bilvärderingsföretagen Bilpriser (http://www.bilpriser.se/) samt Kvdpro (http://www.kvdpro.com/) som förmedlar maskiner och tunga fordon. Varje månad värderas en miljon bilar i våra system och varje år säljs mer än 26 000 begagnade bilar, 1 600 husbilar och husvagnar och 3000 maskiner och tunga fordon genom koncernen.



Är du noggrann och självgående och trivs med att ta eget ansvar? Har du dessutom tidigare jobbat med ekonomi och är på jakt efter en ny utmaning? Vi söker dig med en ekonomexamen som är motiverad till att vidareutveckla din karriär hos oss.

Intressant? Läs mer om rollen och ansökan redan idag!

Om jobbet

Som ekonomiassistent blir du en del av vår ekonomiavdelning som idag består utav 9 personer.

I arbetsuppgifterna ingår att tillsammans med 2 kollegor hantera hela flödet av leverantörsfakturor och utbetalning av avräkningar gentemot våra uppdragsgivare för 4 juridiska bolag inom koncernen. Din arbetsplats är huvudkontoret i centrala Göteborg och möjlighet för hybridarbete finns.

Ekonomiavdelningen befinner sig i en fas där vi behöver effektivisera och automatisera flödena och söker därför dig som har några års erfarenhet för att driva, utveckla och förenkla arbetet inom leverantsreskontran.

Dagliga arbetsuppgifter kan innebära

- Inscanning och tolkning av leverantörsfakturor
- Kontering och kontroll av attester
- Bokföring av leverantörsfakturor
- Utbetalning och återrapportering av leverantörsfakturor
- Löpande bokföring och avstämning av konton
- Utbetalning och kontroll av avräkningar
- Bokslutsarbete inklusive balanskontoavstämningar relaterade till leverantörsreskontra


Du kommer även att utföra bokslutsarbete månadsvis samt andra arbetsuppgifter förekommande på en ekonomiavdelning.

Din bakgrund och person

- har minst en KY-utbildning eller kandidatexamen inom ekonomi alternativt har en längre erfarenhet av arbete inom ekonomi
- Minst 2 års relevant erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
- Meriterande om du har jobbat i Business Central
- Du behärskar engelska och svenska flytande i tal och skrift
- Goda kunskaper i Excel


Som person är du nyfiken och driven, strukturerad och noggrann. Du har vidare förmågan att se lösningar och tycker det är roligt att spännande i en föränderlig miljö. Om du tidigare har varit delaktig i, eller drivit digitaliseringsprojekt, och tyckt detta var roligt, kommer du passa utmärkt in hos oss.

Egenskaper som vi uppskattar är om du är en teamplayer, har god servicekänsla samt bidrar till ett härligt klimat på kontoret.

Du erbjuds...

- en roll i en spännande bransch där du får möjligheter att utvecklas i din roll och bygga vidare på din kompetens tillsammans med goda kollegor
- en chans att få arbeta i en organisationskultur med höga ambitioner och en övertygelse om att vi med insikter, öppenhet och samarbete kan komma ännu längre
- att få arbeta för en arbetsgivare som anser att det är viktigt med hållbarhet, vilket inkluderar både hållbara medarbetare och en hållbar miljö
- en tjänst i ett tillväxts- och marknadsorienterat bolag.
- en härlig arbetsplats i vårt fräscha huvudkontor på Kilsgatan 4, mitt i pulsen i centrala Göteborg.?
- ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket (exempelvis 4 000 kr i friskvårdsbidrag) och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang.


Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Kilsgatan 4, Göteborg

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

För frågor kring tjänsten kontakta Redovisningschef Pia Thuresson, pia.thuresson@kvdgroup.se

Vi behandlar ansökningarna löpande så sök (https://jobb.kvd.se/jobs/1710572-hr-business-partner/applications/new?secret=7a783d40-1928-4ebf-a9a3-62662fab8e11) tjänsten redan idag!

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Jul 1
Göteborgsfamiljen grundades 2002 av Jonas Järvmarker. Drivkraften har hela tiden varit att göra Göteborg till en bättre restaurang- och nöjesstad. Våra restauranger är klassiska, prestigelösa och åldras med stil.

Hållbarhet har alltid varit en ledstjärna och vår ambition är att leda branschen åt rätt håll. Våra satsningar får nya gator, torg och stadsdelar att blomma.

http://goteborgsfamiljen.se/)

Om tjänsten

Som Ekonomiassistent stöttar du bolagets Redovisningsteam i det administrativa ekonomiarbetet och har ett brett spann av arbetsuppgifter inom fältet för redovisning. I ditt arbete hanterar du dagskassor, leverantörs- och kundreskontra, fakturor, löpande bokföring och avstämningar av balansposter. Du kommer att arbeta självständigt men har alltid övriga organisationen nära till hands, allt för att du skall lyckas så bra som möjligt i din roll. Inom ramen för tjänsten ingår även en del administrativa sysslor.

Om dig

Vi söker dig med en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning och god erfarenhet av att jobba i excel. Du är noggrann i ditt arbete, har en god samarbetsförmåga och är strukturerad i det du tar dig an. Vi tror att du är i början av din karriär och är intresserad av att samla på dig erfarenhet inom området. Du är lösningsfokuserad och har mycket god förmåga att arbeta självgående och ta egna initiativ.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds av 6 månaders provanställning med start omgående eller så snart det är möjligt.

Låter detta som du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag!

Vi ser fram emot att höra av dig.

Ansök nu

Ekonomiadministratör till växande bolag!

Läs mer Jun 14
Vi växer så det knakar och behöver nu därför tillsätta en ekonomiadministratör. Vi söker dig som brinner för att jobba administrativt och vill jobba på ett företag som värderar ambition, kvalitet och att rätt ska vara rätt! Du välkomnas till ett team som präglas av öppenhet, flexibilitet och lagspelare. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start hösten 2022.



Bli en del av PS!

På vårt härliga kontor vid Science Park på Lindholmen i Göteborg är vi för närvarande 38 kollegor som jobbar inom inkasso, ekonomi, juridik och försäljning. Nu är vi i en spännande och expansiv fas och söker därför vår nästa medarbetare som ekonomiadministratör. Som en del av ekonomiavdelningen kommer du att ansvara för våra in- och utbetalningar. Du kommer jobba med att koppla betalningar till ärenden och göra avstämningar av konton. Dessutom kommer du att sköta viss bokföring och assistera i företagets fakturering.

Vi söker dig som har

- Minst gymnasial utbildning med inriktning på ekonomi
- Har förståelse för siffror och gillar administrativa uppgifter


Det är meriterande om du har

- Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter
- Tidigare jobbat i ekonomi-/affärssystem
- YH-utbildning inom administration eller ekonomi


För att passa i den här rollen tror vi att du är

En strukturerad person som älskar att effektivisera dina arbetsuppgifter. Du gillar och förstår numeriska underlag och kan lösa sådana uppgifter på ett snabbt och korrekt sätt. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och har lätt för att se avvikelser. Du har enkelt för att arbeta i team samtidigt som du är självgående och kan strukturera och planera upp ditt eget arbete.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att rätt inställning och intresse kan ta dig långt!

Vilka är vi och vad erbjuder vi?

PS Finance Group erbjuder dig möjligheten att arbeta med och lära dig av ett stöttande team med rätt kompetenser. Vi är ett ägarlett bolag med fokus på hög kvalitet och det personliga bemötandet. I vår företagskultur är det viktigt med högt i tak, att arbeta i team och att ha roligt på och utanför jobbet. Vi bjuder dagligen på kaffe, läsk, mellanmål och frukt. Vi har alltid gemensam frukost på måndagar, på fredagar är det fredagsfika och titt som tätt styr vi roliga AWs! Vi trivs att göra saker tillsammans och hoppas såklart att du följer med på vår stående padeltid!

Är du intresserad och känner dig redo för att bli en del av oss?

Urval sker löpande så skicka din ansökan redan idag! Ansök genom att klicka på knappen ”skicka ansökan”. Sista ansökningsdatum är 26 juni.

- Start: September 2022
- Omfattning: Heltid
- Placering: Lindholmen, Göteborg


Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Vänligen kontakta Rasmus Andersson, vår controller och team leader på ekonomiavdelningen på 0735206651 eller rasmus.andersson@psfinancegroup.com

Har du frågor om rekryteringsprocessen eller övriga frågor är du välkommen att kontakta Belinda Bergman, ansvarig rekryterare och vår People and Culture Partner på belinda.bergman@psfinancegroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Financial Administrator

Läs mer Maj 31
About Heart Aerospace

Heart’s mission is to create the fastest, most affordable, and sustainable mode of transport for regional travel. Our goal is to serve the market in every corner of the world.

Our first aircraft is the ES-19, a nineteen-passenger airliner with an operating range of 400 km. The ES-19 is a fully electric aircraft, and our goal is to have the aircraft certified for commercial operation by 2026.

Your place of work will be at our main office and hangar facility. This is located at Säve Airport in Gothenburg, Sweden. At Heart you’ll be working at the cutting edge of technology while contributing towards a sustainable future. We offer a challenging and inspiring work environment.

We seek experienced and skilled professionals to join our small, fast-moving team developing a new electric aircraft in Sweden. We’re in a very expansive phase and now is the time to join our team. You will have the possibility to contribute to and influence the company as well as to improve your self-development.

Come help us write a new chapter in the history of aviation together.

Role Overview

We are looking for a Financial Administrator "Ekonomiadministratör" who will be assisting with the company’s ongoing daily financial work, accounting, accounts payable and reconciliation of accounts. The role also includes various tasks on supporting the business in financial matters. You will report to the Financial Manager.

As a Financial Administrator, you need to enjoy working in a flexible and changing environment with an open climate and you are happy to support your colleagues when needed. Further we see you being flexible and being able to handle several daily tasks within finance, parallel to each other. You are a down-to-earth, structured, and responsible person.
Qualifications & Experience:

- 5+ years of experience in accounting
- Basic knowledge of using Microsoft Office suite
- Good knowledge of Swedish accounting principles
- Excellent verbal & written communication skills in English and Swedish
- Eagerness to work with others
- Passion for aircraft and Heart’s mission

The ideal candidate would have :

- Work experience from accounting in a production company
- Structured, self-going and initiative taking
- Sees possibilities and not challenges when there are room for improvement
- Comfortable with working in a start-up with high tempo in an international environment


At Heart Aerospace, we believe every career is as unique as the individual and empower employees to reach their full potential in a winning culture motivated by a powerful purpose. We are growing and there will be plenty of opportunities for development and taking on other responsibilities.

Heart is committed to equal employment opportunity and providing reasonable accommodations to qualified candidates and employees pursuant to applicable law. We value and encourage diversity and solicit applications from all qualified applicants without regard to race, color, gender, sex, age, religion, creed, national origin, ancestry, citizenship, marital status, sexual orientation, physical or mental disability, medical condition, gender identity or expression, genetic information, or any other characteristic protected by law.

Working at Heart Aerospace is not just a career; it is a chance to directly make the world more accessible and sustainable.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Controller till Randstad Finance Göteborg

Controller
Läs mer Jul 14
Arbetsbeskrivning
Vill du få möjlighet att arbeta med intressanta uppdrag och varierande arbetsuppgifter i olika branscher och på olika företag? Randstad Finance har som ambition att vara en arbetsgivare som gör skillnad för människor i arbetslivet. Just nu har vi stor efterfrågan på Controllers, om du är Controller och intresserad av att fortsätta utvecklas genom en varierande arbetsmiljö vill vi gärna komma i kontakt med dig. 


Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden
På Randstad Finance har vi ett stort nätverk av konsulter som arbetar inom olika controller-roller, däribland Business Controllers, Financial Controllers och IT Controllers. De ansvarsområden du får som konsult kan därmed variera beroende på erfarenhet och uppdrag. 


Ta chansen att få bli en av våra framgångsrika ekonomikonsulter. För att omväxling i karriären är roligt och utvecklande. 

Kvalifikationer
 Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt flerårig arbetslivserfarenhet inom Controlling sedan tidigare. Då de flesta av våra kunder är internationella bolag med engelska som koncernspråk är det meriterande med goda kunskaper i affärsengelska. Som Controller bör du känna dig bekväm och van vid att arbeta i olika system, Excel är en god vän och du är van vid att arbeta mot deadlines och skapa, ta fram och analysera budget, rapporter och KPI:er. 
 
Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar behöver du vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna jobba strukturerat och lösningsorienterat, att jobba väl mot deadlines, vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter. 
 
För att säkerställa en hög kvalitet i våra processer och för att kunna matcha dig med rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs även en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Emily Hann, Consultant Manager, emily.hann@randstad.se 

Om företaget
 Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Ansök nu

Seniora redovisningsekonomer till konsultuppdrag

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 14
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi seniora redovisningsekonomer till kommande konsultuppdrag i Göteborg. Vill du få möjlighet att arbeta med intressanta uppdrag och varierande arbetsuppgifter i olika branscher och på olika företag? Vi på Randstad Finance har just nu stor efterfrågan på seniora redovisningsekonomer så om du är redovisningsekonom och intresserad av att fortsätta utvecklas genom en varierande arbetsmiljö vill vi gärna komma i kontakt med dig.

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Ansvarsområden
Som senior redovisningsekonom hos oss på Randstad Finance kommer du att vara ambulerande profil hos våra kunder. Dina arbetsuppgifter kan variera men kommer huvudsakligen innefatta löpande redovisning, avstämningar, skatte- och momsfrågor samt bokslut och rapportering. Det kan också innefatta koncernredovisning och IFRS om du vill utvecklas inom det eller kan hantera de områdena sedan tidigare. Ibland har vi även uppdrag där man kan få vara teamleader över en grupp, så utvecklingsmöjligheterna är många! 

Kvalifikationer
Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt flerårig arbetslivserfarenhet inom redovisning sedan tidigare. Då de flesta av våra kunder är internationella bolag med engelska som koncernspråk är det meriterande med goda kunskaper i affärsengelska. Som redovisningsekonom bör du känna dig bekväm och van vid att arbeta i olika system och vara en van Excelanvändare. 

Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar behöver du vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna jobba strukturerat och lösningsorienterat, att jobba väl mot deadlines, vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter.

För att säkerställa en hög kvalitet i våra processer och för att kunna matcha dig med rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs även en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, sök därför så fort som möjligt! 

För information: Emily Hann, konsultchef, emily.hann@randstad.se

Om företaget
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Ansök nu

Embedded Software Developer at Yara Marine Technologies

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 8
Job description
Do you want to help Yara Marine to promote a healthy planet for future generations? We are now looking for an Embedded Software Developer who will strengthen our Vessel Optimization team.

Yara Marine Technologies offers cutting-edge products to the shipping industry that radically reduce emissions and climate impact from ships. FuelOpt is an embedded control system installed onboard vessels with the purpose of saving fuel and collecting data.

At Yara Marine we value a supportive working environment and we hope that you are as motivated and thrilled as we are to improve and contribute to a greener world! 

Responsibilities
We are now happy to announce that we are ready to welcome our next Embedded Software Developer, to join our Vessel Optimization team of Yara Marine. With us you get the opportunity to work with new development, new technology and all parts of the FuelOpt product cycle. 

You will work in a small agile team of software engineers. The team consists of ambitious, problem-solving and competent people who constantly improve and develop innovative technology together. We offer a creative and pleasant environment where you have great opportunities to participate and influence the final product and solutions.

As an Embedded Software Developer at Yara Marine your responsibilities will include:
Embedded Software Development in C
HMI application development in C#
Toolchain development in Python
Software and technical problem solving
Cross-functional collaboration
Making technical choices 


Qualifications
We believe that you like to write good code and want to take on a new challenge where you get the opportunity to influence, decide and be responsible for technical choices. 

To thrive in the role, we believe that you have:
Several years of experince from Embedded Software Development in C
Degree in Electrical Engineering, Computer Engineering or equivalent experience    
English written and spoken               

When working at Yara Marine we believe that you are curious, solution focused, self-driving, quality conscious and a team player.

Application
In this recruitment process, Yara Marine collaborates with Randstad Technologies. For more information, contact Recruitment Consultant Frida Persson at frida.persson@randstad.se

The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.

We put a lot of value into personality in our search for the right candidate. 

We welcome all applicants and strive for diversity.

Start: by agreement.

About the company
Since 2010, Yara Marine has been at the forefront of maritime emissions reduction, working closely with ship-owners, yards, and naval architects as partners in our effort to drive the change towards sustainable shipping. Today, Yara Marine offers a portfolio of green technologies, such as SOx scrubbers, fuel optimization systems, turnkey shore power solutions, and the cutting-edge, advanced wind-assisted propulsion system WindWings. Yara Marine is headquartered in Oslo, Norway, with offices in Sweden, Poland, and China.

We offer an opportunity to be part of a market leading innovative global company in the forefront of green technology for ships. An open and inspiring environment where your energy will make a difference. We provide great potential for personal and professional development.  

Yara Marine is committed to creating a diverse, equitable and inclusive environment and is proud to be an equal opportunity employer. We believe that creating a diverse, equitable and inclusive work environment is not only the right thing to do, but also the smart thing to do.

Let’s make the world a greener place!

Ansök nu

financial controllers account to report to mölnlycke health care

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 1
Job description
Do you have experience working with financial controlling in a global market? Do you want to take part in Mölnlycke Health Care’s journey in building their new Global Business Service centre (GBS) and shape the future organization? Then this could be a job for you! We are looking for experienced Financial Controllers / Senior Accountants. 

Responsibilities
As a Financial Controller Account to Report you will be part of the GBS Account- to- Report team where your main responsibilities will be:

• Prepare and perform monthly, quarterly and annual closings and reporting in line with IFRS and local GAAP requirements
• Secure local, legal GAAP reporting in cooperation with local sites and to solve discrepancies
• Responsible for account reconciliation and to perform first analysis of reported P&L and B/S
• Coordinate and prepare for external audits
• Handling and filing of VAT, Intrastat and other legal required reports and tax issues
• Make salary and travel postings and standard accrual entries
• Maintenance of Chart of Accounts, cost center maintenance and authorization matrixes
• Participate in improvement and development projects 

Qualifications
As a Financial Controller Account to Report and as part of the GBS organization we are looking for people who can help us shape the future organization of GBS and transform the way of working within Finance. If you recognize yourself in the following sentences, then you are a good fit.

• Flexible and capable to adapt to, and embrace, change
• Driven and proactively work to resolve issues and suggest improvements
• A good communicator with a customer service mindset
• A team player wanting to be part of a team with a strong culture of working together toward common goals 

You have a bachelor or master degree in Finance or Business Administration and have experience working with similar tasks in an international environment. You are fluent in English, have a good understanding of IFRS and VAT principles and have advanced Excel skills. Preferably you have experience working in SAP, but an interest in digitalization will get you far. 

For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity. 

Application
Selection and interviews will be ongoing. The position may be filled before the last day of application, therefore, apply as soon as possible.

For more information: Caroline Woxberg, caroline.woxberg@randstad.se 

About the company
Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. We design and supply products and solutions for use in wound treatment, pressure ulcer and infection prevention and surgery. Our products and solutions provide value for money supported by clinical and health economic evidence. Mölnlycke employs around 8,000 people and is owned by Investor AB. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Since 2007, the company is part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916.
For more information, please visit www.molnlycke.com.

About Global Business Service centre (GBS).

To support Mölnlycke’s next level of growth, and further develop the way we work in the Finance, IT and People/HR functions, Mölnlycke is establishing a new Global Business Services centre (GBS). Over the next couple of years, Mölnlycke will embark on a journey to future-proof our way of working. By establishing a Global Business Service (GBS) centre, Mölnlycke will gather transactional tasks for our People, Finance and IT functions.

The GBS will be located close to Mölnlycke’s headquarters in Gothenburg, complemented by two regional hubs: one in Americas and one in APAC. When fully populated in a couple of years’ time, the GBS, including the two hubs, will comprise some 100 people.

To learn more: https://www.molnlycke.com/news/molnlycke-news/molnlycke-establishes-new-global-business-service-centre-in-gothenburg/

About Randstad Finance.

Randstad Finance is specialized in competences within finance. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Finance, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.

Randstad Finance specializes in the field of economics and is part of Randstad, the world leader in recruitment and consulting with operations in 38 countries. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in finance. Our mission is to help you reach your true potential with your career in focus!
https://www.randstad.se/finance

Ansök nu

Ekonomiassistenter med erfarenhet av leverantörsreskontra och SAP

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 14
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor i SAP och vill arbeta på ett internationellt bolag? Då har vi det rätta uppdraget för dig!  

I rollen som ekonom inom leverantörsreskontra arbetar du med hela processen från fakturaankomst till bokning av faktura.

Med oss som arbetsgivare kan du få möjligheten att arbeta med intressanta uppdrag och varierande arbetsuppgifter i olika branscher och företag. Randstad Finance har som ambition att göra skillnad för människor i arbetslivet. Om du är ekonom, har praktisk erfarenhet och är intresserad av att utvecklas genom en varierande arbetsmiljö vill vi komma i kontakt med dig.

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och aktiviteter.

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonom inom leverantörsreskontra: 

• Scanna, verifiera, bearbeta och registrera inkommande fakturor 
• Kommunicera och samarbeta med berörda parter internt för att lösa avvikelser 
• Kontoavstämningar, intercompany-avstämningar och periodiseringar inför månads-, kvartals- och  årsbokslut 
• Delta i förbättrings- och utvecklingsprojekt 
• Stötta organisationen när det gäller frågor som rör leverantörsreskontra 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom  leverantörsreskontra och har praktisk erfarenhet av arbete i SAP.  Det är en fördel om du arbetat i en internationell miljö och på en större ekonomiavdelning. Du talar och skriver engelska obehindrat och det är även bra om du har ytterligare språkkunskaper. Det är meriterande om du, förutom  kunskap i SAP,  dessutom har arbetat i Readsoft eller Concur.

Som person är du en driven lagspelare och har lätt för att motivera dig själv. Du arbetar proaktivt och lösningsorienterat och föreslår förbättringar. Vidare har du mycket bra förmåga att kommunicera och interagera med olika intressenter och avdelningar. Du är serviceinriktad, flexibel och anpassar dig lätt till förändringar. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Vi intervjuar löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.
Ansök via Randstad Finance.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu