Göteborg: Global aktör söker sjöspeditör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Global aktör söker sjöspeditör i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-06 // Varaktighet: Heltid

Är du intresserad av ett jobb som är fokuserat på sjöspedition men har inslag av customer care? Titta inte längre än till detta internationella företag! Missa inte chansen att bli en del av en världsledande logistikleverantör för ett långsiktigt uppdrag. Ansök idag, då vi jobbar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en heltidanställd till deras sjöspeditionsavdelning. Företaget är ett utav världens mest framgångsrika logistikleverantörer och är branschledare inom sitt område. Här kommer du att få jobba gentemot många kontaktytor, men främst mot sälj, den operativa avdelningen och internationella kollegor. På kontoret ingår man i ett team på 10 personer som tillhör kundkontaktsteamet. Jobbet är väldigt "hands on" och en stor del handlar om att bygga långsiktiga relationer med kunder. Det finns en gedigen upplärningsplan för att du ska få bästa möjliga start i dina arbetsuppgifter.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Sjöspeditör kommer du att ansvara för organisering, planering och bokning av sjötransporter, vilket kommer innebära en tät kontakt med leverantörer. Detta är en roll för dig som trivs med ett högt tempo där du får lösa problem och ta ansvar.

Vidare kommer du till exempel att:


* Ansvara för transportbokningar
* Genomföra enklare förtullningar
* Ha kontakt med leverantörer via mail och telefon
* Genomföra faktureringar och enklare ekonomiska uppföljningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en YH-utbildning eller högskoleexamen inom suppy chain/logistik eller motsvarande relevant utbildning.
- Behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift.
- Behärskar office-paketet.

Det är meriterande om du:


* Har någon slags erfarenhet inom logistiksyrket.


Som person är du:


* Strukturerad
* Lösningsorienterad
* Kommunikativ


I denna rekryteringsprocess kommer vi främst att utgå från din personlighetsmässiga lämplighet för jobbet.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Arbetstid: Kontorstider
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår samarbetspartners önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Speditör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Speditör.

Flygspeditör till marknadsledande transportföretag!

Läs mer Jul 8
Vill du bli en del av Sveriges snabbast växande transportföretag? Just nu erbjuder vi dig en spännande och utmanande roll där du tillsammans med dina kollegor bidrar till att företaget fortsätter utvecklas och växa med sina kunder. Är du kund- och lösningsorienterad & brinner för att ge kunder toppservice? Då kan du vara personen vi söker!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för vår kunds räkning en speditör inom flygfrakt. Tjänsten kräver att du trivs med ett högt tempo, är ett proffs på uppföljning och att du har en förmåga att prioritera krav från olika aktörer. Som person tror vi att du är engagerad, ansvarstagande och motiveras av att arbeta nära deras kunder för att gemensamt hitta de allra bästa lösningarna för deras behov.

För att vara den vi söker tror vi att du är en strukturerad och driven person som har lätt för att ta egna initiativ. Arbetet sker i team samtidigt som du har eget ansvar för dina kunder och därför ser vi att du tycker om att ha eget ansvar. Viktigt är att du är en lagspelare samtidigt som du både

Du erbjuds


* Foten in på ett marknadsledande företag
* En roll där du får ta stort eget ansvar och ha många olika kontaktytor
* En hängiven konsultchef under hela din anställning


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som speditör har du ansvar för allt som rör de kunderna du hanterar. I ditt dagliga arbete ingår exempelvis:


* Bokning och registrering av sändningar
* Kontakt olika kontor runt om i världen
* Kontakt med våra leverantörer och kunder
* Lönsamhetsansvar för de kunder man hanterar
* Uppföljning och utveckling tillsammans med våra kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett års erfarenhet av speditionsarbete sedan tidigare
- Har god dator- och systemvana
- Har kunskaper i MS Office
- Har obehindarde kunskaper i svenska och engelska då arbetet kräver det

Meriterande är om du:


* Har en utbildning inom spedition/logistik
* Har arbetat som flygspeditör tidigare
* Har arbetat med flyggods tidigare
* Har arbetat i Cargo Wise sedan tidigare


Som person är du:


* Ansvarstagande
* Serviceinriktad
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående alternativt enligt ö.k
* Omfattning: Heltid, start 6 månader
* Placering: Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kunden är ett marknadens ledande transportföretag med platskontor på olika orter i Sverige. De utför flyg- och sjötransporter över hela världen och tillsammans med deras systerbolag kan de erbjuda kompletta helhetslösningar för hela logistikkedjan.

Kunden har flera år i rad har vi blivit utsedda till karriärföretag och erbjuder goda möjligheter till att utvecklas både inom och utanför Sverige. De är den speditör som under de senaste åren haft störst tillväxt på den svenska marknaden och de behöver nu utöka deras flygexportteam i Göteborg.

Ansök nu

Global aktör söker sjöspeditör!

Läs mer Aug 6
Är du intresserad av ett jobb som är fokuserat på sjöspedition men har inslag av customer care? Titta inte längre än till detta internationella företag! Missa inte chansen att bli en del av en världsledande logistikleverantör för ett långsiktigt uppdrag. Ansök idag, då vi jobbar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en heltidanställd till deras sjöspeditionsavdelning. Företaget är ett utav världens mest framgångsrika logistikleverantörer och är branschledare inom sitt område. Här kommer du att få jobba gentemot många kontaktytor, men främst mot sälj, den operativa avdelningen och internationella kollegor. På kontoret ingår man i ett team på 10 personer som tillhör kundkontaktsteamet. Jobbet är väldigt "hands on" och en stor del handlar om att bygga långsiktiga relationer med kunder. Det finns en gedigen upplärningsplan för att du ska få bästa möjliga start i dina arbetsuppgifter.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Sjöspeditör kommer du att ansvara för organisering, planering och bokning av sjötransporter, vilket kommer innebära en tät kontakt med leverantörer. Detta är en roll för dig som trivs med ett högt tempo där du får lösa problem och ta ansvar.

Vidare kommer du till exempel att:


* Ansvara för transportbokningar
* Genomföra enklare förtullningar
* Ha kontakt med leverantörer via mail och telefon
* Genomföra faktureringar och enklare ekonomiska uppföljningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en YH-utbildning eller högskoleexamen inom suppy chain/logistik eller motsvarande relevant utbildning.
- Behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift.
- Behärskar office-paketet.

Det är meriterande om du:


* Har någon slags erfarenhet inom logistiksyrket.


Som person är du:


* Strukturerad
* Lösningsorienterad
* Kommunikativ


I denna rekryteringsprocess kommer vi främst att utgå från din personlighetsmässiga lämplighet för jobbet.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Arbetstid: Kontorstider
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår samarbetspartners önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Vägspeditör till kund i Göteborg!

Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Arbetsuppgifter
Har du tidigare erfarenhet av spedition och gillar att arbeta under ett snabbt tempo? Fortsätt läsa isåfall! Vår kund på Hisingen söker just nu flera vägspeditörer där arbetsuppgifterna bland annat består av att schemalägga, boka och registrera transporter. I rollen kommer du att ha daglig kundkontakt med rederier och samarbetspartners. Rollen innebär också arbete med dokument- och fakturahantering, avvikelsedokument, avisering till kunder och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här du kommer att arbeta. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som präglas av kreativitet och kundfokus. Vid anställningens start får du ett välutformat introduktionsprogram och en mentor tilldelad till dig för att kunna bolla funderingar med. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas i rollen och investerar mycket i sina anställda.

Omfattning: Heltid
Placering: Hisingen
Arbetstid: måndag - fredag, dagtid

Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:
- hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR
- kontakta rederier på daglig basis
- göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter
- arbeta med resultatuppföljning
- boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter, PTL och FTL
- avisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system
- erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder
- arbeta med avvikelsehantering


Din profil
För att du ska trivas i rollen är du kommunikativ då du kommer att ha kontakt med kunder, samarbetspartners och chaufförer. Vi ser också att du är serviceinriktad, har lätt att skapa nya kontaktnät, inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är flexibel. Vidare ser vi också att du har lätt för dig att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och kan arbeta i team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på kontoret i Göteborg men även med andra kontor. Någonting som utmärker arbetsplatsen är att det är högt i tak och därför ser vi att du som kollega är positiv, hjälpsam och trevlig. Eftersom uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:
- Har något års arbetslivserfarenhet av spedition
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal
- Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.
- Har erfarenhet av prissättning

Meriterande är även om du har:
- Kunskaper inom tull
- Kunskap inom RORO-trafik
- God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka isåfall inte att söka redan idag. Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Vi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!

Ansök nu

Vägspeditör till kund i Göteborg!

Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Arbetsuppgifter
Har du tidigare erfarenhet av spedition och gillar att arbeta under ett snabbt tempo? Fortsätt läsa isåfall! Vår kund på Hisingen söker just nu flera vägspeditörer där arbetsuppgifterna bland annat består av att schemalägga, boka och registrera transporter. I rollen kommer du att ha daglig kundkontakt med rederier och samarbetspartners. Rollen innebär också arbete med dokument- och fakturahantering, avvikelsedokument, avisering till kunder och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här du kommer att arbeta. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag som präglas av kreativitet och kundfokus. Vid anställningens start får du ett välutformat introduktionsprogram och en mentor tilldelad till dig för att kunna bolla funderingar med. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas i rollen och investerar mycket i sina anställda.

Omfattning: Heltid
Placering: Hisingen
Arbetstid: måndag - fredag, dagtid

Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:
- hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR
- kontakta rederier på daglig basis
- göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter
- arbeta med resultatuppföljning
- boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter, PTL och FTL
- avisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system
- erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder
- arbeta med avvikelsehantering


Din profil
För att du ska trivas i rollen är du kommunikativ då du kommer att ha kontakt med kunder, samarbetspartners och chaufförer. Vi ser också att du är serviceinriktad, har lätt att skapa nya kontaktnät, inte tvekar att göra det lilla extra när det behövs och är flexibel. Vidare ser vi också att du har lätt för dig att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och kan arbeta i team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor på kontoret i Göteborg men även med andra kontor. Någonting som utmärker arbetsplatsen är att det är högt i tak och därför ser vi att du som kollega är positiv, hjälpsam och trevlig. Eftersom uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:
- Har något års arbetslivserfarenhet av spedition
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal
- Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.
- Har erfarenhet av prissättning

Meriterande är även om du har:
- Kunskaper inom tull
- Kunskap inom RORO-trafik
- God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka isåfall inte att söka redan idag. Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Vi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!

Ansök nu

Speditör

Läs mer Aug 5
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger varje månad!

Arbetsuppgifter
Just nu söker vi både flyg-, sjö-, och vägspeditörer till flera av våra kunder i Göteborg. Oavsett om du är nyexaminerad och i början av din karriär eller har några års tidigare erfarenhet från branschen är vi nyfikna att träffa dig och diskutera dina framtida möjligheter!

Idag har vi ett flertal lediga tjänster ute hos våra kunder och gemensamt för samtliga är att uppdragen handlar om en långsiktighet där anställningen kan förväntas leda till en tillsvidareanställning hos kundföretaget. Uppdragen vi erbjuder kan både innebära att man blir direktrekryterad till kund eller att man blir anställd av oss och uthyrd till kund.

Dina främsta arbetsuppgifter som speditör består främst i att koordinera och planera transporter runt om i världen. I rollen kommer du att ha daglig kontakt med leverantörer, kunder och andra samarbetspartners och vidare ansvarar du för transporten från bokning till leverans. Du kommer att vara både leverantörers och kunders närmsta kontaktperson och det innebär att du löpande under transportprocessen finns behjälplig för frågor. Utöver detta kommer även fakturering och tullhantering ingå i arbetsuppgifterna.


Din profil
Är det viktigt för dig att ha kul på jobbet, du vill vara med att bidra till kundens framgångar samtidigt som du är en noggrann och ansvarstagande medarbetare. Iså fall har du kommit helt rätt!
För att lyckas i rollen som speditör ser vi att du på ett naturligt sätt kan samtala med samarbetspartners, transportörer och kunder och att du är kommunikativ. Det är även av fördel att du är flexibel och ser snabba förändringar som en spännande utmaning. Vidare har du lätt för dig att arbeta självständigt med frihet under ansvar samtidigt som du har god samarbetsförmåga och du är hjälpsam gentemot dina kollegor.

För att vara aktuell för tjänsterna hos våra kunder ser vi gärna att du:
- Har något års erfarenhet inom spedition och/eller relevant utbildning inom området.
- Är van att arbeta med IT och har en bakgrund i att arbeta i Office-paketet och affärssystem.
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal.

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag eftersom vi arbetar med löpande urval. Har du några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Elise Hansen vid e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Driven säljare/uthyrare till Lambertsson

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Aug 10
Nytt
Är du en framåtsträvande person som trivs med att möta nya människor och skapa långsiktiga relationer? Är du redo för nästa utmaning och vill följa med på en tillväxtresa? Då är detta chansen för dig! Lambertsson på Ringön utökar nu sitt team och söker en säljare inom bygg- och anläggningsbranschen.

OM TJÄNSTEN
Som säljare på Lambertsson AB jobbar du i deras butik på Ringön. Här kommer du att arbeta med uthyrning av maskiner, produkter och tjänster till deras kunder inom bygg- och anläggningsbranschen. Du kommer att möta dina kunder antingen på plats i butiken eller via telefon. Du kommer även åka ut på kundbesök och leverera maskiner. Dina arbetsuppgifter är varierande och den ena dagen är inte den andra lik.

Du erbjuds


* Delaktighet i ett spännande arbete och bygga framtidens hållbara samhälle
* Fast månadslön och bra förmåner
* Att vara en del av en koncern som engagerar sig i sociala frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger
* Stora möjligheter till personlig utveckling och upplärning inom nya arbetsmoment
* Bra arbetsmiljö


ARBETSUPPGIFTER
Som säljare på Lambertsson AB kommer du att vara en av de första personerna som möter våra kunder. Du kommer finnas för våra kunder under hela uthyrningsprocessen. Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande och dina dagar likaså, du kommer vara spindeln i nätet i den dagliga driften. Exempel på arbetsuppgifter kan vara:


* Erbjuda kunder vägledning och bästa möjliga service utefter deras behov
* Ta hand om kundbesök i butiken
* Besöka kunder och leverera/överlämna material efter kunders efterfrågan
* Ringa och ta emot samtal till såväl befintliga som nya kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har B-körkort
- Datorvana
- Pratar flytande svenska samt har en god förståelse för engelska i tal och skrift då detta kan förekomma i samtal med kunder

Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom bygg och anläggningsbranschen. Vi ser det även som meriterande om du tidigare arbetat inom sälj.

Vi ser gärna att du har ett intresse för maskin och/eller teknik. Du är en framåt person som drivs av att ge bästa möjliga service och vägledning gällande kundernas behov. Det är viktigt att du ser att varje kund är unik. Vidare är du en social, nyfiken och engagerad person som vill utvecklas i din roll.

Som person är du:


* Uthållig
* Relationsskapande
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Ringön, Göteborg

Ansök nu

Sales executive till Nordic Live Expo!

Utesäljare
Läs mer Aug 10
Nytt
Vill du vara med att skapa möjligheter för företag att nätverka i nytänkande miljöer och agera partner inom det området som du ansvarar för, på Nordic Live Expos innovativa mässor? Då är detta en roll för dig!

OM TJÄNSTEN
Live Expo arrangerar nytänkande mässor, möten, konferenser, event och festivaler. Hos dem sammankopplas människor och företag för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar de sin mässpublik och gör dem redo för något nytt. Live Expo skapar mötesplatser där nyheter och innovationer visas för första gången av både etablerade företag och startups. Här skapas nya insikter som i sin tur genererar spännande och nya affärsmöjligheter som gör skillnad för både säljare och inköpare.

I rollen som sales executive kommer du tillsammans med sju andra säljare ansvara för affärsområdesspecifika mässor. Du kommer ha ett helhetsansvar där du från grunden kommer fylla upp en hel mässhall med både stora och små företag. Detta gör du genom prospektering och mötesbokning via telefon, för att sedan erbjuda den bästa lösningen för respektive kund.

Du kommer få en två veckors utbildning för att introduceras in i mässvärlden och din roll som sales executive för bästa möjliga förutsättningar att lyckas i rollen.

ARBETSUPPGIFTER
- Prospektera möjliga kunder
- Säljer in skräddasydda lösningar via telefon samt bokar in möten med nyckelkunder
- Skapa långsiktiga relationer med kunder
- Skapa goda kunskaper inom branschen och ditt specifka affärsområde
- Fortsatt sälja in för samma mässa även nästkommande år

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 2 års arbetserfarenhet inom försäljning
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Det är meriterande om du


* Har en relevant högskole-eller YH-utbildning
* Har arbetat med B2B i minst två år


Det kommer förekomma resor i tjänsten då du ska delta på mässor och besöka kunder.

De kompetenser vi kommer lägga extra stort fokus på i rekryterinsprocessen är:


* Självgående
* Kommunikativ
* Resultatinriktad
* Relationskapande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stora Åvägen 21, Askim


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Nordic Live Expo här!

Ansök nu

Orderplockare på deltid till Link logistics!

Lagerarbetare
Läs mer Aug 10
Nytt
Är du student och vill fylla ut studentkassan tillsammans med härliga kollegor? Link logistics söker nu en flexibel student som vill hjälpa till med orderplock på deltid! De som arbetar på Link logistics är eniga om att det är viktigt att ha kul på jobbet och söker därför sig som vill bli en del av deras goa gäng. Välkommen in med din ansökan idag, vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Link logistics är ett globalt företag som verkar som en logistiklänk i transportlösningar världen över. De ser till att deras kunders försändelser, snabbt och säkert når sina destinationer i tid. Link logistics växer och kommer succesivt utöka sin personalstyrka inom orderplock.

Som orderplockare på Link logistics kommer dina primära arbetsuppgifter vara att plocka orders, packa orders samt sätta rätt etikett för rätt produkt.

Behovet kommer vara cirka 1-2 dagar i veckan men du förväntas vara flexibel vid extra behov. Till exempel runt black friday eller andra högtider när arbetsbelastningen är högre samt under sommarsemestrar eller vid sjukdom.

Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Academic Work men arbetar ute hos Link logistics. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Plocka och märka orders
- Packa om lådor
- Se till så rätt order skickas till rätt kund

VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdigställd gymnasieutbildning
- Har pågående studier och förväntas studera minst ett år till
- Obehindrat kan använda sig av svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk
- Kan arbeta 1-2 dagar i veckan samt extra vid behov.

I denna rekryteringsprocess lägger vi också stor vikt vid de personliga egenskaperna. Vi tror att du som söker drivs och motiveras av ett gott samarbeta med dina kollegor. Du agerar prestigelöst och tar ansvar för att ditt arbeta utförs på ett noggrant sätt. Vidare ser vi gärna att du som söker är flexibel och lösningsorienterad.

#

#

Övrig information


* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Deltid/Vid behov
* Placering: Mölnlycke


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Ventilationskonstruktör till Emtunga Solutions!

Designer
Läs mer Aug 1
Vi söker dig som är driven och ambitiös som vill utvecklas inom Offshoreindustrin. Nu finns möjligheten att delta i stora konstruktionsprojekt av ventilation och HVAC hos Emtunga Solutions. Här kommer du vara involverad i projektets alla faser från första kontakt till slutmonterad produkt. Låter det intressant? Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Emtunga Solutions är en ledande totalleverantör av komplexa modulära Turn-key projekt. Tillverkningen av moduler sker i företagets produktionsanläggning med hjälp av processer och rutiner i världsklass. Företagets moduler sträcker sig från kompletta offshore living quarters (hotell) till mindre utbyggnadsprojekt som finns över hela världen. Här erbjuds du ett ansvarsfullt, roligt och stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.

Som konstruktör inom ventilation på Emtunga medverkar du i att ta fram tekniska lösningar för de moduler i det projekt du arbetar. Du arbetar i första hand i multifunktionella projektteam där du kommer samarbeta nära både kunder, partners, klassningssällskap, myndigheter, leverantörer och medarbetare och du representerar ventilation i kommunikationen mellan olika parter. Du kommer vara en del av engineeringavdelningen som idag består av 20 personer. De olika projekten kan sträcka sig från 6 månader upp till 2-3 år och du kommer att vara med i hela processkedjan från försäljning till en färdigmonterad modul.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Emtunga. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för att delegerad arbetsuppgift utförs enligt tidplan och inom gällande budget.
- Ta fram tillverkningsunderlag, installationsunderlag, beräkningar och specifikationer enligt gällande normer.
- Ta fram tekniskt inköpsunderlag för engineering, material och montage.
- Utarbeta projektdokument så att de tekniskt följer kontraktet samt krav och riktlinjer i Emtungas policys, kvalitetssystem och miljösystem.
- Se till att tekniska lösningar följer standarder samt är kostnadseffektiva.
- Genomföra teknisk leverans- och tillverkningskontroll. Detta innebär exempelvis stickprovskontroller och besiktningar.
- Samordna teknisk dokumentationen mot kund, myndighet och underleverantör inom projektet i enlighet med givna riktlinjer i procedurer och instruktioner.
- Ge teknisk support till produktions- och montageorganisationen.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant efterymnasial utbildning, exempelvis byggnadsingenjör eller motsvarande
- Har erfarenhet av projektering
- Talar och skriver obehindrat på engelska och svenska
- Har kunskap i de datoriserade arbetsverktyg som används i projektgenomförandet såsom:
- MS Office
- CAD Revit
- Inventor Autocad
- Beräkningsverktyg

Som person är du:


* Noggrann
* Strukturerad
* Kommunikativ
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående, efter överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg, alternativt i Vara


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
I Sverige finns Emtunga Solutions i Göteborg och Vara med systerföretag i Norge. Mer information om Emtunga Solutions AB finner du på deras hemsida.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare sökes till Skandia i Göteborg!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 9
Nytt
Vill du jobba med service i världsklass och bidra till marknadens mest nöjda kunder inom försäkringsbranschen? I centrala Göteborg kommer du tillsammans med ett dedikerat team arbeta med ärenden rörande försäkringsadministration. Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan inom kort!

OM TJÄNSTEN
Rollen som kundservicemedarbetare hos Skandia innebär att du möter kunderna framförallt i telefon men även via chatt, säkra meddelanden och mail. Ditt uppdrag handlar om att hjälpa kunderna med sina frågor och önskemål på bästa sätt. Rollen är under ständig utveckling då det händer mycket nytt på vår grupp. Vi blir allt mer digitala i hur vi når våra kunder, så det finns alltid något nytt att lära sig!

Vi söker dig som tycker om att möta kund i telefon. Du är flexibel, lyhörd och vågar framföra dina förbättringsförslag. Detta är viktigt för oss eftersom du kommer att tillhöra en avdelning som drivs av att alltid bli bättre och förbättra kundresan. Du är en positiv person som har förmågan att ställa om och kavla upp ärmarna när det behövs och har kundnöjdhet i fokus. Att kunna ta eget ansvar och vara en bra teamplayer är A och O i vårt team.


* Ett fräscht kontor med centralt läge mitt i City
* Möjligheter att utvecklas i din roll och yrkesmässiga personlighet
* Stabilt och attraktivt företag med givande interna utbildningar


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstmedarbetare hos Skandia kommer du att tillhöra avdelningen för försäkringsadministration där du tillsammans med kollegorna arbetar för att supportera kunderna och ge dem kvalitativ service över telefon, mail och chatt. Ärendena kommer bland annat att beröra försäkring, betalsätt och villkorsfrågor.

Vi söker dig som är driven, prestigelös och beredd att kavla upp ärmarna när det behövs. I teamet arbetar ni tillsammans för nöjdast kunder, därför trivs du i att arbeta i ett team samtidigt som du är självgående med dina arbetsuppgifter när du är upplärd. När det dyker upp en utmaning försöker du direkt hitta en lösning eller plan hur du ska gå vidare med uppgiften på bästa sätt. Vidare söker vi dig som tycker det är roligt att ge toppservice till kund över både telefon och mail och alltid vill dennes bästa.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet från en tjänst inom kundservice, där telefon och mail har använts som främsta arbetsredskap
- Talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska då detta krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har arbetat inom bank eller liknande tidigare och/eller har erfarenhet från att arbeta med specifikt försäkringar

Som person är du:


* Kommunikativ
* Noggrann
* Flexibel


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
* Lön: Timbaserad månadslön


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Skandia här!

Ansök nu

Nyexaminerad ingenjör till DevPort!

Elingenjör
Läs mer Aug 8
Är du nyexaminerad inom mekatronik, elektroteknik alternativt inom Computer science och vill vara med i vidareutvecklingen av framtidens teknik? I stolta samarbeten med flera av världens främsta fordonstillverkare och företag inom försvarsindustrin samt life science, erbjuder vår kund en utvecklande och spännande arbetsplats med härliga kollegor. Vill du utvecklas med oss? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
DevPort är ett konsultbolag som främst verkar inom fordonsindustrin. Detta medför en rad olika möjligheter och områden att utvecklas inom där du tillsammans med dina kollegor får stor inverkan på produktkvalitet och utvecklingen av styrlösningar hos företag världen över.

Som medarbetare hos DevPort kommer du ta dig an olika typer av projekt och utmaningar med utgångspunkt från dina kompetenser. Då vår kund är verksamma inom flera olika embedded projekt kommer du som konsult ta dig an de projekt som matchar nuvarande kompetens parallellt med ambitionen att de utvecklar dig.

Detta är ett konsultuppdrag där du inledningsvis är anställd hos Academic Work med ambition att på sikt får en direkt anställning hos vår kund.

Du erbjuds


* Ett varierande arbete då du kommer ingå i flertal olika projekt utifrån kompetens och bakgrund.
* Kompetensutveckling inom fordonsindustrin då du tillsammans med seniora kollegor är med och utvecklar framtidens fordonsteknik.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdigställd universitetsexamen inom mekatronik-, elektronik eller inom computer science.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk.
- Har B-körkort
- Är nyfiken och intresserad av teknik i framkant

Det är meriterande om du:


* Har utfört ditt examensarbete i fordonsindustrin.
* Har C-körkort eftersom testning av fordon som kräver detta kan komma att ske.


Som person är du


* Samarbetsvillig
* Flexibel
* Initiativtagande
* Analytisk


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu