Göteborg: Financial Controller sökes till kund i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Financial Controller sökes till kund i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-09 // Varaktighet: Heltid

Är du en person som vill arbeta i ett internationellt företag som vill har erfarenhet av planering och analyser inom ekonomi? Nu söker vår kund nya medarbetare till deras snabbt växande verksamhet och vill ha dig som är flexibel, nyfiken och tycker om att ständigt lära dig nytt! Låter det intressant? Sök idag!

Om tjänsten

I denna roll kommer du tillsammans med ditt team följa upp, analysera och rapportera för att bidra till företagets framtida finansiella planer och strategier. Detta gör du genom att samarbeta och interagera med flera olika aktörer inom bolaget, kollegor inom teamet samt kollegor i andra delar av verksamheten. Eftersom företaget befinner sig i uppbyggnadsfas kommer du få vara med att stegvis forma processer, instruktioner och ta fram nya dokument som kommer hjälpa verksamheten framåt. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos oss på Jefferson Wells och arbetar ute hos kund.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Utveckla, analysera och rapportera finansiella resultat och nyckeltal
* Utveckla och hantera planering, både på medel och kort sikt
* Implementera nya ekonomiska verktyg och ge support till den finansiella utvecklingen
* Skapa olika typer av prognoser till ledning och styrelse
* Utveckla organisationens ekonomiska flöden
* Bidra till det löpande arbetet med att etablera rutiner för effektiv uppföljning av utvecklingen inom ekonomi och den underliggande verksamheten
* Arbeta med digital utveckling

Uppdraget är på heltid med start den 1 september och ca 6 månader framöver. Du kommer att ha möjlighet att arbeta på distans, men ca 50% ska du närvara på kontoret på Lindholmen.



Är du rätt person för tjänsten?

Som person ser vi att du har en god samarbetsförmåga, ett gott affärsmannaskap, god förståelse för finans och har en känsla för komplex data. Ditt analytiska och kritiska tänkande använder du för att hantera obekanta uppgifter och du kan prioritera och anpassa dig efter arbetsdagens behov. I och med att företaget växer och utvecklas förekommer flera typer av uppgifter, som du hanterar simultant och på ett tidseffektivt sätt. Du tar tag i problem som dyker upp samtidigt som du arbetar strategiskt med rutiner, processer och verktyg för att förbättra dessa.

För den här tjänsten ser vi att du som sökande har:

* Universitetsexamen inom ekonomi
* Minst 5-7 års arbetslivserfarenhet som Controller eller arbete inom ekonomiska analyser
* Kommunicerar obehindrat på engelska, i både tal och skrift

Meriterande är om du har erfarenhet av en större, internationell organisation eller arbetat på ett större revisionsföretag.



Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vänliga notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Viktoria Markbrant via e-post: Viktoria.Markbrant@jeffersonwells.se. Sök tjänsten redan idag, då urval och intervju sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Financial controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Financial controller.

Group Financial Controller

Läs mer Mar 1
PowerCell är en världsledare inom vätgaselektriska lösningar med unika bränslecellsstackar och system. Med årtionden av erfarenhet använder vi vårt kunnande för att accelerera övergången till en utsläppsfri, mer hållbar värld. Vi riktar oss till branscher som flyg, marin, off-road, on-road och stationär kraftproduktion. Med våra banbrytande produkter hjälper vi våra kunder att nå netto noll utsläpp redan idag.

Vi har huvudkontor i Göteborg och försäljning globalt. PowerCell är noterat på Nasdaq Stockholm.

Vår ekonomiorganisation

På huvudkontoret i Göteborg är vi en erfaren och dedikerad ekonomiorganisation med fem kollegor som hanterar moderbolagets och koncernens ekonomihantering. Ekonomifunktionen hos utländska dotterbolag är outsourcad. Ekonomiorganisationen utvecklas kontinuerligt i takt med koncernens utveckling i stort.

Group Financial Controller

Om tjänsten:

Som Group Financial Controller kommer du att inneha en nyckelroll inom PowerCell Group med ansvar för flera viktiga aktiviteter och processer. Då vi är en mindre ekonomiorganisation kommer Du att arbeta nära alla inom ekonomiorganisationen men även koncernledningen. Din roll är viktig dels i ekonomiorganisationens utveckling liksom PowerCell Groups utveckling.

I huvudsak är dina ansvarsområden:

- Övergripande ansvarig för koncernredovisning inklusive konsolidering och dess processer.

- Säkerställa att koncernen följer IFRS och andra tillämpliga regelverk för finansiell rapportering, inklusive efterlevnad av fastställda redovisningsprinciper.

- Ansvara för att interna styrdokument avseende finansiell rapportering är uppdaterade och implementerade i koncernen.

- Fungera som IFRS Center of Excellence som ett stöd till både finansorgansitionen och som ett affärsstöd till organisationen i övrigt.

- Bevaka och utvärdera regelverksförändringar som kan komma att påverka PowerCells finansiella rapportering och hållbarhetsrapportering på kort och lång sikt.

- Bokslutsarbete och extern rapportering.

- Årsredovisning och delårsrapporter för koncernen.

- Arbeta med koncernens utveckling av hållbarhetsrapportering, utifrån finansprocesserna, tillsammans med bolagets hållbarhetsansvarige.

- Kontakt med externa revisorer.

- Risk & intern kontroll.

Vi tror att du har följande kvalifikationer och erfarenhet:

- Till rollen söker vi dig som är civilekonom och som idag sitter som koncernredovisningschef, eller arbetar med koncernredovisning i ett internationellt noterat bolag med industriverksamhet.

- Vi ser gärna att du tidigare har arbetat inom revision. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

- Goda kunskaper inom koncernredovisning och stark förståelse för redovisnings- och rapporteringsstandarder, inklusive IFRS.

För att du skall gilla oss tror vi att du har är/har egenskaper som:

- Du tar ansvar, för det som kommer på ditt bord. Det innebär att du kan arbeta självständigt och i ett team för att leverera det som har överenskommits.

- Vi ser att du har en stark analytisk och problemlösningsförmåga.

- Att du är noggrann, strukturerad och har en inställning att saker ska vara rätt och riktiga.

- Kunna agera i en föränderlig miljö. Vilket gör att du behåller lugnet i stressiga situationer.



Ansökan:

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och uppfattar att du har de egenskaper som krävs för att lyckas som PowerCells Group Financial Controller, ser vi fram emot din ansökan på careers.powercellgroup.com. Vi kommer löpande kalla till intervjuer.

Vi ser fram emot att välkomna en kompetent Group Financial Controller till vårt team för att bidra till PowerCell Groups fortsatta framgång.

Ansök nu

Financial Controller till framtida uppdrag

Läs mer Mar 25
Har du minst ett års erfarenhet som Controller och söker en ny utmaning? Vill du bredda din kompetens inom controlling? Vi på Adecco söker nu Financial Controllers till framtida uppdrag i Göteborg. 

Om tjänsten

Som Financial Controller kan arbetsuppgifterna variera beroende på vilket företag det gäller. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att driva den månatliga ekonomiska uppföljningen. Dina ansvarsområden kan bland annat innefatta rapportering inom koncernen, analysarbete, förberedning och framtagning av nyckeltal relaterade till konsolidering och rapportering. Du kommer att ha flera kontaktytor inom organisationen.

I din roll som Financial Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära, bland annat, att:

-Driva analys och månatliga uppföljningar av ekonomisk karaktär inom ditt ansvarsområde.
-Bidra med finansiell rådgivning och vägleda kollegor i ekonomiska frågor.
-Ha en aktiv roll vid bokslut, budget och forecasts.
-Identifiera förbättringsområden för att säkerställa kontinuerlig utveckling av finansiella och operativa processer.
- Supportera vid interna och externa revisioner.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig

Vi söker dig som har en ekonomisk högskoleexamen och tidigare erfarenhet av arbete som Financial Controller. Vidare ser vi att du är van vid att hantera stora mängder data på detaljnivå och är en fena på Excel. Vi ser även gärna att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift.

Erfarenhet av att arbeta i SAP ses som meriterande.

Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du besitter en god förmåga att arbeta verksamhetsnära med arbetsuppgifter som sträcker sig högt och lågt. Du trivs bra med att arbeta i ett högt arbetstempo, vågar ta initiativ och hjälper dina kollegor vid behov.

Viktigt för tjänsten är att:

- Du har en ekonomisk högskoleexamen.
- Erfarenhet som controller.
- Mycket goda kunskaper i Excel.
- Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Financial Controller | Controlling | Budget | Prognosarbete | Analys | Adecco | Göteborg

Ansök nu

Financial Controller till Hedera Group

Läs mer Mar 8
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hedera Group.

Om företaget:

Hedera Group är en nyskapande aktör inom vård och omsorg, med en tydlig inriktning på vårdbemanning och personlig assistans. Hedera Group erbjuder kvalificerade tjänster och specialister inom vård och omsorg för att uppfylla sina kunders specifika behov.

Sedan Hederas start under 2015 har företaget haft en hög tillväxt och tagit plats som en av de framstående aktörerna inom vård- och omsorg i Sverige. Hedera Group har två verksamhetsinriktningar, Hedera Bemanning som arbetar med vårdbemanning och Hedera Assistans som levererar personlig assistans. Med en ambitiös strategi som innefattar både förvärv och organisk tillväxt, strävar Hedera Group efter en imponerande årlig tillväxt på 20%. Hedera Group tror på att bygga en företagskultur som främjar öppenhet, mångfald och ärlighet. Företaget är engagerade i att ge människor möjligheten att växa och blomstra i sina karriärer och vara en del av något meningsfullt. Hedera Group arbetar mot en framtid där dom inte bara är en av de mest ansedda företagen inom vård och omsorg i Sverige, utan också ett företag som är känt för sitt samhällsengagemang och inkluderande arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter:

Som Financial controller utgör du en central del i att få ihop helheten för Hedera Group. I rollen arbetar du tätt ihop med CFO som sitter tillsammans med dig i Göteborg samt med ett team om 15 personer som sitter utspritt i landet. Vidare har du ett nära samarbete med affärsområdeschefen för vårdbemanning och du kommer att ingå i den operativa ledningsgruppen för affärsområdet.

Dina arbetsuppgifter:
• upprättande och kvalitetssäkring av månads- och årsbokslut
• analyser och rapporter till stöd för kommersiella beslut och regulatorisk efterlevnad
• avvikelseanalys mot budget och kostnadskontroll
• budgetarbete
• rådgivning och stöd till ledning och verksamhet
• ansvar för löpande bokföring
• moms-/skatt och inkomstdeklarationer
• löpande utvecklingsarbete av rutiner och processer
• intern och extern finansiell rapportering, och att säkerställa att det finns välfungerande ekonomiska informationssystem i verksamheten.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Högskoleutbildning inom ekonomi
• Minst ett års erfarenhet av redovisning, meriterande med erfarenhet som Controller
• Meriterande om du arbetat självständigt i budgetprocesser
• Talar och skriver obehindrat på svenska
• Mycket goda kunskaper i Excel, meriterande med erfarenhet av Qlik eller andra BI-system
• Meriterande med erfarenhet av Fortnox

För att lyckas i rollen är du en analytisk och noggrann person som alltid säkerställer korrekt information och uppgifter. Du sätter upp och håller tidsramen för dina uppgifter, och eftersom du vet vad du ska prioritera levererar du alltid ett bra resultat. Därtill tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och är självgående. Du tar enkelt och snabbt tag i arbetsuppgifter och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Då du jobbar nära din avdelning och har mycket kontakt med övriga organisationen är du en kommunikativ och utåtriktad person. Du är en lagspelare som ser ett stort värde i att samarbete med dina kollegor. Slutligen är du en flexibel person som snabbt och gärna anpassar dig efter förändringar organisationen. I denna rekrytering läggs stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Controller med inriktning finans

Läs mer Mar 4
Har du erfarenhet av redovisning i ett finansiellt bolag och är på jakt efter nästa spännande utmaning i en bred och omväxlande roll hos en ledande aktör på energimarknaden? Gillar du dessutom att ständigt utveckla dig och ditt arbetssätt för att nå bättre resultat? Då har Göteborg Energi tjänsten för dig!

Din uppgift
Som senior controller med inriktning mot finans kommer du arbeta med genomförandet och uppföljningen av finansiella transaktioner samt månadsbokslut.

Vi har en omfattande verksamhet som använder el-, och valutaderivat och som finansierar sina investeringar delvis med lån. Du kommer ansvara för att säkerställa en ändamålsenlig finansiering via staden samt att koncernens finansiella risker håller sig på önskvärd nivå.

Ditt löpande arbete innebär bland annat att:

- ansvara för att utveckla de finansiella processerna inom koncernen och driva förbättringsarbete
- etablera effektiva rutiner inom finansområdet
- ansvara för finansiell analys och rapportering både inom koncernen och till ägaren
- utveckla och förvalta Göteborg Energis bankrelationer
- tillsammans med verksamheten hantera finansiella frågor
- jobba för en god cash management
- upprätta års- och månadsbokslut
- utarbeta, följa upp samt ansvara för finansiella riktlinjer och rutiner
- hantera garantier och säkerheter samt svara för modeller och verktyg inom området

Ditt team
Avdelningen Koncernredovisning är en del av vårt verksamhetsområde Ekonomi och Affärsplanering. Koncernredovisning består av 25 medarbetare som stödjer koncernen Göteborg Energi samt koncernens bolag med bokslut, rapportering och verksamheterna med finansiering, valutahantering, riskrapporteringen och likviditetsrapportering. Vi arbetar även för att utveckla koncernens processer och på så sätt alltid agera i ägarens bästa intresse.

Din kompetens
För att lyckas i rollen krävs det att du har en akademisk bakgrund inom ekonomi samt att du har minst 5 års relevant arbetserfarenhet av liknande arbete eller annan kompetens som bedöms likvärdig.

Du har en mycket god förmåga till samarbete då kontaktytorna är många samt att du behärskar svenska i såväl tal som skrift. Du har goda kunskaper i Excel och du är van att driva förbättrings- och processarbete.

Som person är du analytisk, noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du har en förmåga att arbeta mot uppsatta mål och deadlines kombinerat med en förmåga att omsätta analyser till handling. Vidare så är du en lyhörd relationsbyggare som arbetar lika väl i grupp som självständigt. Du drivs av att utveckla och förbättra verksamhet i samarbete med kollegor.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Jurek Recruitment & Consulting. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag den 31 mars. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på mailto:malin.hellner@jurek.se  Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR. 

Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vår arbetsplats

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!


Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss .


Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Financial Controller sökes!

Läs mer Feb 26
Hedera startade 2015 och har på kort tid utvecklats till att bli en erfaren och effektiv aktör med fokus på kvalitet. Hederas tillväxtstrategi är att förvärva bolag inom vård och omsorg samtidigt som vi levererar en organisk tillväxt. Den organiska tillväxten inom Hedera Bemanning låg under 2023 på 37%. Vi har ett viktigt uppdrag i att möjliggöra att kompetens och engagemang stannar inom vården. För det krävs att vi hela tiden strävar efter att bli en ännu bättre arbetsgivare för våra medarbetare och att vi arbetar aktivt att bibehålla våra höga eNPS-värden. I senaste undersökningen för intern personal uppmättes ett eNPS-värde på 33, vilket vi är otroligt glada och stolta över.
Hos oss får du drivna kollegor, en arbetsplats med högt i tak och möjligheter att utvecklas!
Om tjänsten
Nu söker vi en hungrig och driven person som vill bli en del av vårt ekonomiteam. Som Financial controller inom vårdbemanning arbetar du med ett team om 15 personer som sitter utspritt i landet. Placeringsort är på vårt nya fantastiska kontor i Göteborg, och kan involvera resor. Du har ett nära samarbete med affärsområdeschefen för vårdbemanning och du kommer att ingå i den operativa ledningsgruppen för affärsområdet. Du rapporterar direkt till CFO i Göteborg.
Som Financial controller är du en viktig pusselbit i att få ihop helheten för oss inom Hedera Bemanning. Du arbetar med
upprättande och kvalitetssäkring av månads- och årsbokslut,
analyser och rapporter till stöd för kommersiella beslut och regulatorisk efterlevnad,
avvikelseanalys mot budget och kostnadskontroll,
budgetarbete,
rådgivning och stöd till ledning och verksamhet,?
ansvar för löpande bokföring,
moms-/skatt och inkomstdeklarationer,
löpande utvecklingsarbete av rutiner och processer,
intern och extern finansiell rapportering, och
att säkerställa att det finns välfungerande ekonomiska informationssystem i verksamheten.

Om dig
Du har arbetat med liknande uppgifter tidigare i minst två år och du har relevant högskoleutbildning. Du bör vara en fena på Excel och meriterande är om du har erfarenhet av Qlik eller andra BI-system. Har du arbetat självständigt i budgetprocesser är det ett plus. Flytande i svenska i tal och skrift är ett krav.
Som person är du ordningsam, strukturerad, positiv och ansvarstagande och du kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter snabbt samtidigt som du är flexibel och prestigelös.?
Vi erbjuder
Hedera är ett snabbväxande bolag inom en spännande och föränderlig bransch och söker drivna engagerade medarbetare som vill växa tillsammans med oss. Rollen Financial Controller inom vårdbemanning är en ny tjänst inom Hedera, vilket innebär att du har stor möjlighet att forma arbetssätt och rollen.
Vi tror på frihet under ansvar och tycker det ska vara kul att gå till jobbet. En inkluderande företagskultur där vi är stolta över det vi gör är en självklarhet för oss.
Vi erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag, roliga hälsoutmaningar, tjänstepension och avtalsförsäkringar. Du omfattas av kollektivavtal via Kompetensföretagen Almega.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Experis AB .

Higab söker drifttekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Mar 27
Nytt
Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter. I uppdraget ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Higab omsätter ca 800 mnkr, har runt 100 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 615 000 m².



Är du expert på inomhusklimat, energi och systemoptimering?









Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga - och ibland tuffa - utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag.



Som drifttekniker tillhör du avdelningen Fastighetsservice och rapporterar till chef fastighetsservice. Du ska verka för ett gott inomhusklimat i våra fastigheter och med stort kundfokus ansvara för problem-lösning. Du är expert på inomhusklimat, energifrågor och optimering av tekniska system för en god driftsekonomi. I rollen ingår att genomföra och följa upp energieffektiviserande åtgärder samt vara delaktig i planering och utförande av underhåll.



Vi arbetar ständigt med att förbättra våra processer, vårt arbetssätt och att öka kundnöjdhet och kvalitet. Det är viktigt att du bidrar med din erfarenhet och ser till helheten i organisationen för att vi tillsammans ska lyckas.



Vi är stolta över att förvalta en stor del av stadens kulturarv. På Higab får du engagerade kollegor som arbetar tillsammans för att vårda och utveckla göteborgarnas hus och bidra till att forma vår växande stad.



Kvalifikationer och bakgrund
Vi söker dig som har flerårig dokumenterad erfarenhet av drift av fastigheter. Du har tidigare haft en roll där du varit självgående med god struktur, ordning och reda, arbetat i team och har god kunskap om digitala styrsystem. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller har på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper. Körkort är ett krav.



Förutsättningar för tjänsten är god samarbetsförmåga, social kompetens och förmåga att bedöma och tillgodose kundernas behov. Vi söker dig som vill vara en del av och bidra till Higabs utveckling och företagskultur. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



"Då Higab är en offentlig aktör ingår vi som en del i Sveriges arbete med att bygga upp ett totalförsvar. Det innebär att du som anställd på Higab kan komma att bli krigsplacerad. Mer information ges vid en eventuell anställningsintervju. Vill du veta mer om krigsplaceringar i allmänhet se Krigsorganisation och krigsplacering."Länk: MSP.se



Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Du är välkommen att söka tjänsten i bifogad länk, Higab https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=45b97df8-6f7c-4c44-b0b6-a5fcb8f2fb65&description=True



Ansvarig för rekryteringen är Fia Fagerlund, e-post fia.fagerlund@jeffersonwells.se och tel 0703-63 33 90. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 21 april 2024.





Välkommen med din ansökan.

Ansök nu

ServiceNow | Göteborg | Experis Academy

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Feb 26
Vill du jobba med digital transformation och automatisering av processer? Är du nyexaminerad inom IT och vill driva digitala förändringar hos marknadsledande bolag? Ge liv åt innovation och effektivitet med ServiceNow hos Experis Academy! Under nio veckors ServiceNow-utbildning på Experis Academy får du inte bara tillägna dig unik och efterfrågad kompetens, utan också en biljett till framtidens IT!

Vad är ServiceNow?

Upptäck den mångsidiga världen av ServiceNow - en ledande molnbaserad lösning som tar verksamheter till nya höjder! Från sina ursprung som ett kraftfullt ITSM-verktyg (IT Service Management-verktyg) har ServiceNow växt till en omfattande plattform som driver innovation och effektivitet över hela branschen. ServiceNow erbjuder en mångfald av lösningar inom finans, försäljning, HR, FSM, CRM och mer, vilket ger verktyg för att anpassa och förbättra arbetsflöden enligt unika behov. Med sina högt konfigurerbara funktioner och smidiga integrationer kan ServiceNow stödja befintliga system och hantera olika arbetsflöden, vilket gör det till den ultimata lösningen för att digitalisera och förbättra verksamheter världen över.

Varför ska du arbeta med ServiceNow?

ServiceNow är inte bara en plattform, utan kan också vara din biljett till framgång! Med dess banbrytande teknologi och enorma efterfrågan på marknaden är det inte konstigt att det anses vara ett av de hetaste karriärvalen. Som ServiceNow-utvecklare får du möjlighet att arbeta med en mångfald av tekniker och verktyg, från konfiguration av applikationer till integration med andra system och verktyg. Denna mångsidighet ger dig chansen att bredda och fördjupa din tekniska kompetens. Dessutom erbjuder karriärutveckling inom ServiceNow-ekosystemet en mängd olika möjligheter, från utvecklare till arkitekt eller projektledare.

Vad får du av att gå Experis ServiceNow Academy Program?

? Nio veckors betald ServiceNow-utbildning i högt tempo.

????? Fokus på den kompetens som arbetsmarknaden efterfrågar.

????? Lätt att avancera och bygga karriär!

???? Hög efterfrågan och bra lön.

???? Låg tröskel för dig som vill börja jobba med ServiceNow.

???? ServiceNow CSA-certifiering!

Du får en unik möjlighet att skaffa dig kompetens inom den nya teknologi som IT-branschen efterfrågar. Under nio intensiva veckor får du praktisk vidareutbildning som är anpassad efter arbetsmarknadens behov, och du får dessutom en trygg anställning efter programmet. Vårt gemensamma mål är att du ska kunna vidareutvecklas och bygga en långsiktig karriär tillsammans med oss och företaget du är hos. Vi tror på att ge dig som deltagare en unik upplevelse genom att förse dig med de verktyg och kunskaper som krävs för att lyckas.

Ett urval av teknologier du kommer att lära dig och få möjlighet till att börja jobba med under programmet är:

ITIL/ITSM-grunder och Javascript, ServiceNow Administration Fundamentals, implementering av ServiceNow-plattformen, IT Service Management (ITSM), script i ServiceNow Fundamentals, grundläggande applikationsutveckling, alla grunderna i tjänsteportalen.

Vem är vi på Experis Academy?

Experis Academy är en del av IT-konsultbolaget Experis, som i sin tur ingår i den internationella Manpower Group-koncernen. Vi som arbetar med detta koncept har omfattande erfarenhet av både HR och IT. Vårt Academy-program har vuxit och utvecklats genom åren, både i Sverige, Norden och i hela Europa. Vi har stor erfarenhet av att utbilda nyutexaminerade talanger inom branschen, och vi är duktiga på att matcha profiler med spännande uppdrag. Vi arbetar även mycket med coachning för att ge dig möjlighet att komplettera dina tekniska färdigheter med andra mjuka färdigheter som passar inom IT-branschen.

Vilka tidigare erfarenheter behöver du?

* Du behöver ha kandidatexamen inom datavetenskap, informationsteknik eller relaterat område.
* Du behöver vara bekant med Agile/Scrum-metodik.
* Du behöver ha flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:

* Bekant med JavaScript, Angular JS eller andra programmeringsspråk.
* Bekant med integrationer med REST/SOAP API:er eller andra integrationsmetoder.
* Bekant med ITIL-processer eller IT-tjänsthanteringskoncept.
* Bekant med ServiceNow-plattformen som användare eller ITSM-modul.

Vad behöver jag veta och göra för att söka?

Kursstart: Augusti 2024

Arbetstid: Heltid

Plats för utbildning och uppdrag: Göteborg

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på dara.tysani@se.experis.com om du har några frågor.

Ansök nu

ICT Coordinator | Floatel International | Göteborg

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Feb 7
Har du någonsin funderat över hur offshore-IT fungerar? Söker du en unik utmaning inom IT där du får kombinera teknisk skicklighet med äventyrliga inslag? Floatel International i Göteborg erbjuder nu en spännande möjlighet för dig som vill ta din IT-karriär till nya höjder och andra breddgrader, litteraly!

??????????????



Din roll
Som vår ICT Coordinator kommer du att spela en central roll i att stödja och utveckla IT-funktioner både ombord på våra enheter och i våra fina kontor på land. Ditt arbete kommer att omfatta allt från att ge tekniskt stöd till projektledning för olika IT-relaterade uppdrag. Du kommer att hantera ett brett spektrum av IT-system och arbeta nära våra team för att säkerställa smidig drift och effektiv problemlösning. Resor till våra Floatels förekommer och är ett äventyrligt inslag, vilket ger dig möjligheten att uppleva olika arbetsmiljöer och kulturer.



Din profil
Du är en IT-specialist som trivs med att ta sig an nya utmaningar och som gillar att lära sig nya saker på vägen. Din förmåga att snabbt anpassa dig till nya situationer och lösa problem på ett effektivt sätt är avgörande. Du bör känna dig bekväm med att arbeta i varierande miljöer och kunna hantera såväl tekniska utmaningar som att stödja kollegor i deras arbete. En öppen och flexibel inställning till arbetsuppgifter och resor är viktig, liksom förmågan att arbeta självständigt och ta stort ansvar för dina projekt.



Kvalifikationer

* Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
* Erfarenhet inom tekniskt arbete och IT-projektledning.
* Färdighet i att hantera ett brett spektrum av IT-system
* Starka samarbets- och kommunikationsfärdigheter
* God förmåga att utrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska
* Förmåga att snabbt anpassa sig till varierande arbetsförhållanden
* Erfarenhet av arbete i en maritim kontext är meriterande.



??????????????



På Floatel International betonar vi vikten av mångfald och inkludering, och vi ser fram emot att välkomna en ny medlem till vårt team som kan bidra med sin unika erfarenhet och perspektiv. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra ett verkligt avtryck? Vi ser fram emot din ansökan!



Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för Floatel Internationals räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Floatel International. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på mark.ferrer@jeffersonwells.se

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!



Om Floatel International
Floatel International är en internationell koncern som grundades 2006 med huvudkontor i Oslo och verksamhet i Göteborg. Idag omsätter koncernen 155 miljoner US dollar och har verksamhet i åtta länder. Floatel driver en modern flotta av fem boende- och konstruktionsstödfartyg (boende-plattformar eller Floatels) för offshoreindustrin i världen och då primärt olja och gas men även vindkraft. Flottan är designad att möte de ökade krav som följer av nya krävande projekt på djupt vatten och/eller i tuffa miljöer. Floatel International strävar efter att tillhandahålla överlägsen levnadskomfort och stödtjänster.

Ansök nu

Systemansvarig Partillebo

Systemansvarig
Läs mer Mar 28
Nytt
Vi söker en handlingskraftig person som vill utveckla och ansvara för helheten avseende förvaltningens intressen i vårt fastighetssystem.



Rollen innebär i huvudsak systemansvar för vårt fastighetssystem, Momentum Fastighet.



Om jobbet
Fastighetssystemet är vårt största verksamhetssystem och omfattar stöd för många olika processer inom vår verksamhet. Under maj månad påbörjar vi arbetet med en "uppgradering i Momentum Fastighet" och du kommer bli en nyckelspelare i det arbetet.

I tjänsten ingår även att ansvara för det centrala arbetet det som har med våra olika låssystem att göra. Idag har vi en medarbetare som arbetar heltid med dessa frågor. Under 2024 kommer delar av det arbetet läggas ut på våra fyra förvaltningsområden. Det innebär att endast det strategiska och övergripande arbetet kommer att ligga kvar centralt.

Vi arbetar idag med ett system som heter KeyControl som är fristående från vårt fastighetssystem, men på sikt ser vi någon form av integration. Upplägget är att man under 2024 kommer att arbeta parallellt med den person som idag ansvarar för nyckelhanteringen.

Fördelningen av arbetsuppgifterna är med en tonvikt på fastighetssystemet i förhållande till nyckelhanteringen.

Tjänsten innebär ett stort självständigt arbete. Till stöd i arbetet finns också en systemförvaltningsgrupp som består av specialister inom de olika verksamhetsområdena.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Du är organisatoriskt placerad på vårt huvudkontor på Kyrktorget 51 i Partille.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Superuser i Momentum Fastighet för förvaltningen.
* Superuser i KeyControl nyckelsystem.
* Ansvara för strategiska frågor avseende nyckelsystem, låsbyten etc.
* Digitalisering av trygghet och säkerhet

Det här förväntar vi oss av dig
Du har flera års arbetserfarenhet av systemet Momentum Fastighet eller något annat vanligt förekommande fastighetssystem. Du gillar att arbeta både självständigt och i samarbete med andra kollegor.

Vi söker dig som har ett stort intresse och en stark drivkraft för att utveckla och säkerställa att vi använder vårt fastighetssystem på bästa sätt och att vi hittar ett likvärdigt arbetssätt att arbeta på inom våra fyra förvaltningsområden.

Du har B-körkort, datorvana och din svenska är god i såväl tal som skrift.



Personliga egenskaper

Du är ansvarsfull och mån om goda relationer. Du har förmåga att självständigt driva arbetet framåt. Vi är en platt organisation och måna om att arbetet sker i nära samarbete med verksamheten, därför är det viktigt att du är lyhörd med en väl utvecklad samarbetsförmåga och är lösningsorienterad. Arbetet förutsätter också ett stort mått av flexibilitet.



Det här erbjuder vi

Tjänsten är en anställning hos Partillebo på heltid.



Som en ansvarstagande arbetsgivare erbjuder Partillebo en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs!

Ett fritt och omväxlande jobb där du får många stimulerande kontakter med dina kollegor och våra leverantörer.

På Partillebo arbetar vi aktivt med kompetensutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential.

Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom sjukförsäkring och friskvårdsbidrag.

Företaget sitter i trivsamma lokaler på Kyrktorget 51 i centrala Partille.



Om företaget
Partillebo är ett kommunalt fastighetsbolag med 80 anställda. Vi äger och förvaltar 4 000 lägenheter och 250 000 kvm lokaler och har en stark närvaro i Partille kommun. Våra värdeord - trygga, effektiva och serviceinriktade - är en viktig del av vår vardag och allt vi gör.



Vi söker dig som vill bidra till vårt uppdrag och vår affärsidé - att vara en samhällsutvecklare med personlig service som affärsmässigt skapar, utvecklar och erbjuder hållbara boendemiljöer och lokaler.



Läs mer om oss och vårt arbete på www.partillebo.se.



Hur söker jag jobbet?

I denna rekrytering samarbetar Partillebo med Jefferson Wells. Du söker tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök nu" bredvid eller på jeffersonwells.se. Där bifogar du ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fia Fagerlund på fia.fagerlund@jeffersonwells.se

Gå gärna in på LinkedIn och lägg till Fia Fagerlund.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Traineeprogram Experis Academy | Augusti 2024 | Göteborg

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 6
Är du nyexaminerad inom IT och känner att det finns oändliga möjligheter att utforska? Hos Experis Academy får du inte bara möjlighet att bredda dina programmeringsfärdigheter, utan även att knyta viktiga kontakter tidigt i din karriär. Starta din karriär med en kickstart - vårt nästa program börjar i sommar!

Experis Academy ger dig möjlighet att forma din framtid genom vårt unika program som anpassas efter dina ambitioner och kunskapsnivå. Under sommaren 2024 erbjuder vi två spännande inriktningar:

Fullstack Java/JavaScript

Fullstack .NET/JavaScript



Varför Experis Academy?

Möjlighet att påverka starten på din karriär: Vi tror på att du själv ska ha inflytande över din vardag. Välj den inriktning som inspirerar dig mest och där du ser din framtid växa.

Praktisk vidareutbildning: Under tre intensiva månader får du en hands-on utbildning som matchar branschens efterfrågan, med fokus på de senaste teknologierna.

Trygg anställning: Både under och efter programmet erbjuds du en stabil anställning med schyssta villkor, där du får möjlighet att utvecklas vidare tillsammans med både oss och det företag du placeras hos.



Vad erbjuder Experis Academy:

Lön, kompetensutveckling och handledning: Under de tre utbildningsmånaderna får du ersättning och professionell handledning inom IT.

Accelerated Learning: En utbildning med högt tempo och praktiska övningar, enligt Accelerated Learning-metodiken.

Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en 12-månaders specialiseringsperiod hos ett företag i din region, där du kan fördjupa och applicera dina nyvunna färdigheter.

Möjlighet till anställning: Chansen att bli anställd hos det företag där du arbetar efter den specialiseringsperioden.

Erfarna lärare: Våra lärare är erfarna seniora utvecklare med gedigen erfarenhet från både akademin och näringslivet.

Extern certifiering: Möjlighet att ta extern certifiering inom din valda inriktning.

Nätverkande: Skapa värdefulla kontakter och bygg relationer med likasinnade individer inom branschen.



Teknologier du kommer att lära dig beroende på inriktning:

Fullstack Java/[removed]

Java, Spring, Hibernate, REST, Apache Tomcat, SOAP, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum.

Fullstack .NET/[removed]

.NET, ASP.NET, Azure, Google Cloud, AWS, REST, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum.



Vem söker vi?

Vi söker dig med:

En 3-5 årig utbildnign från universitet/högskola inom ett IT-relaterat område inom de senaste 2 åren eller en 2-årig utbildning från yrkeshögskola inom programmering.

Motivation att lösa komplexa problem och ett sinne för logik.

Passion för kodning.

Ambitioner att arbeta som fullstackutvecklare eller systemutvecklare.

Förmågan att samarbeta och ständigt söka nya utmaningar.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift.









Kursstart: Augusti 2024
Arbetstid: Heltid vardagar, 08:00-17:00



Plats för utbildning och uppdrag:

Vi genomför programmet i Stockholm, Göteborg, Växjö, Skövde och Karlskrona. Antalet platser per inriktning och ort kan variera.

Låter detta intressant? Sök redan idag! Urval sker löpande med selekteringsstart från februari. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på Academy@se.experis.com om du har några frågor.

Ansök nu

Chef | Underhåll och Lokalanpassningsprojekt | Higab

Teknisk chef, kommun
Läs mer Mar 8
Är du en kommunikativ ledare med intresse för unika byggnader?



Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga - och ibland tuffa - utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag.

Som chef för enheten Underhåll och Lokalanpassning kommer du att leda en enhet med projektledare som genomför Higabs projekt inom planerat underhåll och lokalanpassningar. Enheten är en del av verksamhetsområde Fastighet och du rapporterar direkt till fastighetschefen.

I tjänsten ingår ledaransvar och ekonomiskt ansvar för enheten. Du ska på ett engagerat, målinriktat och kommunikativt sätt både leda och utveckla enheten som består av 13 medarbetare inklusive två projektchefer. I arbetet ingår att säkerställa resursplanering på enheten och i samarbete med övriga enheter inom avdelningen planera för kommande projekt.

Vi arbetar utifrån stadens förhållningssätt och lägger stor vikt vid att följa Göteborg Stads gemensamma byggprocess från start till mål med projektredovisning, budget och prognoser.

Som chef Underhåll och Lokalanpassningsprojekt hos oss har du ett kvalitets- och miljöansvar samt arbetsmiljöansvar. I tjänsten ingår upphandling och inköp. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra processer och arbetssätt och öka kundnöjdheten, och det är viktigt att du bidrar med din erfarenhet och ser till helheten i organisationen för att vi tillsammans ska lyckas. Ditt fokus är kundnytta och kvalitet.

Vi erbjuder
Higabs uppdrag är att vårda och utveckla stadens kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Du erbjuds ett självständigt och omväxlande arbete fullt av både utmaningar och stora möjligheter. Den här tjänsten passar dig som vill arbeta i en positiv företagskultur med fantastiska kollegor där vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, där vi bryr oss, arbetar tillsammans och tänker nytt.

Kvalifikationer och bakgrund
Du har erfarenhet från fastighetsbranschen med inriktning på projekt- och byggledning och har haft personal- och resultatansvar. Du bör ha högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper. Som ledare är du en god kommunikatör med förmåga att inspirera och få med dig andra. Det är av största vikt att du har affärs- och förhandlingsvana, att du är noggrann och strukturerad. För att leda och stötta medarbetarna i genomförandet av projekt är det viktigt med hög social kompetens och samarbetsförmåga. Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift ser vi som en nödvändighet liksom erfarenhet av upphandling och inköp. Erfarenhet och kunskap om lagen om offentlig upphandling och att ha arbetat i projektverktyget Antura är meriterande. Då vi har många kulturhistoriskt värdefulla byggnader är erfarenhet av byggnadsvård meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som vill vara en del av och bidra till Higabs utveckling och företagskultur.

Om Higab
Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter. I uppdraget ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Higab omsätter ca 800 mnkr, har runt 100 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 615 000 m².

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Du är välkommen att söka tjänsten i bifogad länk. Ansvarig för rekryteringen är Anna Edemyr, e-post anna.edemyr@jeffersonwells.se och tel 0727-30 52 46. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 1 april 2024.
Välkommen med din ansökan.

Ansök nu