Göteborg: Montageledare - Andritz

Hitta ansökningsinfo om jobbet Montageledare - Andritz i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-18 // Varaktighet: Heltid

Andritz expanderar! Nu rustar vi inför framtiden och söker flera nya kollegor bland annat en montageledare med erfarenhet av mekaniska montagearbeten

Om företaget
ANDRITZ AB i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 27 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap.
Inom ANDRITZ AB i Sverige är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm. Läs gärna mer på www.andritz.com.
Andritz Power Boiler Service är etablerat på den skandinaviska marknaden och utför alla typer av servicearbeten på kraftpanneanläggningar. Andritz är OEM för fluidbäddspannor. På vår serviceavdelning arbetar vi med alla typer av pannor inklusive dess kringutrustningar.
På anläggningen i Norrköping utför vi projekt som innefattar allt från större moderniseringar och uppgraderingar till byte av större och mindre tryckkärlsdelar, årliga revisioner samt en 24/7-service. Detta inkluderar konstruktion, inspektioner, tillverkning i vår egen verkstad, montage och dokumentation.


Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en montageledare till anläggningen i Norrköping. Som montageledare hos oss kommer du att arbeta med våra serviceprojekt i Skandinavien och vara Andritz ansikte utåt.
Som montageledare kommer du tillsammans med projektledare att arbeta för ett säkert och effektivt genomförande av montagearbetet på site.
Du ser till att arbetet genomförs efter vår designstandard och våra policys på ett för miljön och arbetsmiljön professionellt sätt som stämmer överens med uppställda krav. Du kommer ansvara för kommunikationen med vår bemanning och underleverantörer på montaget och se till att tidsplanerna hålls.
Din roll kommer innebära nära samarbete med våra kunder, manskap, driftsättare och projektledare
Då detta gäller våra serviceprojekt i Skandinavien så innebär ditt arbete en hel del resor.


Din profil
För att passa i rollen som montageledare hos oss är du även resultatinriktad och ha lätt för att skapa samarbete. Det kommer vara viktigt att teamet ute på site samarbetar för att nå uppsatta mål, därför kommer det att krävas en öppen kommunikation och av vikt att du montageledare har ett närvarande och tydligt ledarskap.

• Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet och erfarenhet av att hantera mekaniska montagearbeten, gärna inom pannor, rör och tryckkärl.
• Kan hantera utländsk arbetskraft och få arbetet att flyta.
• Problemlösare då många arbetsmoment skall göras under kort tid
• Vi ser gärna att du även har svetskunskaper/erfarenhet

Du är van användare av office-programmen och har erfarenhet av att arbeta med löpande planering och uppföljning. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Du har B-körkort och ser positivt på resor och övernattningar.


Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Andritz tillsammans med Skill och tjänsten innebär en anställning direkt hos Andritz. Tillsättning av rollen sker så snart som möjligt, eller enligt överenskommelse.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar löpande med urval och intervjuer!
Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare Anna-Stina Pantzare på 011-470 53 03 alt. Anna-stina.pantzare@skill.se


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, anläggning.

Arbetsledare - Solcellsparker

Läs mer Mar 22
Svea Solar är ett av Europas största företag inom solenergi där vi leder övergången till en hållbar framtid genom smarta och innovativa solenergilösningar. För att nå Sveriges mål att nå 100% förnybar elproduktion, bygger vi storskaliga solcellsparker som kan försörja Sverige med förnyelsebar energi. Nu söker vi efter arbetsledare kan leda våra projekt i Västra Götaland!

Rollen

Som arbetsledare på Svea Solar har du en viktig uppgift i att ansvara för framdriften vid bygget av stora solcellsparker. Det innebär att arbeta nära projektledaren redan från start av projektet samtidigt som du ansvarar för de underentreprenörer som genomför installationsarbetet.

- Se till att installationsarbetet följer uppsatt plan gällande kontrakt och ritningar

- Ansvara för etablering och se till att allt är förberett när underentreprenörer anländer för att starta projektet

- Arbetsfördelning och ledning av underentreprenörer för att säkerställa förstklassiga installationer

- Ha ett arbetsmiljöansvar och se till att projektet fortlöper på ett säkert sätt, bland annat genom att ansvara för skyddsronder

Eftersom våra projekt är placerade i olika delar av Västra Götaland och angränsande län, kommer tjänsten att involvera resor och övernattningar. Vi förväntar oss att du som arbetsledare är på projektet flera dagar under arbetsveckan.

Är vi en match?

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du är en handlingskraftig och ansvarstagande person med en förmåga att lösa problem och behålla lugnet i pressade situationer. Vi ser gärna att tycker att det är givande att leda projekt och andra människor. Vi tror även att du:

- Har tidigare erfarenhet från liknande- eller annan roll inom installation/bygg och känner dig redo att axla rollen som arbetsledare

- Är ansvarstagande och kan ta ägandeskap för att driva större projekt

- Är prestigelös och trivs med att hugga i där behovet finns

- Har B-körkort

Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan och var med och bidra till ett mer hållbart Sverige.





Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi gör bakgrundskontroller via Verifiera för att säkerställa att alla våra anställda har en bakgrund som är förenlig med Svea Solars värdegrund.

Ansök nu

Arbetsledare Bana / Kalkyl

Läs mer Mar 8
Vill du jobba med produktionsledning kombinerat med kalkyl- och anbudsarbeten inom järnvägsmiljö i ett bolag där du får vara med på en spännande resa? Då kan detta vara jobbet för dig, sök redan idag!

Kund är ett globalt järnvägsföretag med bred erfarenhet av banarbete, kontaktledningar, signalsystem och andra järnvägsbaserade system. Bolagets svenska- och norska verksamhet har med sina resurser och erfarenhet utvecklat en betydande expertis inom BEST-installationer när det kommer till nybyggnad och ombyggnad samt underhåll av järnväg, spårväg och tunnelbana.

Detta är en kombinerad tjänst där man kommer jobba med projekt både mot den svenska- och norska marknaden, primär utgångspunkt är Göteborg och Oslo.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.

Om tjänsten

I tjänsten som Arbetsledare kommer du att leda projekt och produktion. Du kommer bland annat arbeta med arbetsberedning, planering, tids- och leveransplaner samt projektekonomi. Utöver produktionsledning kommer du bli en del av det forsatta anbuds- och kalkylarbetet i bolaget. Vissa perioder har tjänsten tyngre utgångspunkt i kalkyl- & anbudsprocesser och i andra perioder är tjänsten mer produktionsinriktad. Här finns möjligheter att rikta tjänsten mer mot det som du tycker är intressant oavsett om det är produktion eller kalkyl.

Då det är en kombinerad tjänst mellan den norska- och svenska verksamheten kommer en del resor i tjänsten att ingå och det finns möjlighet att utgå från antigen Göteborg eller Oslo.



Vi söker dig som

- Har erfarenhet från produktionsledning med projekt inom järnvägs- / spårmiljö.

- Certifierad banmontör i grunden med norsk Fagbrev.

- Har någon typ av tidigare kalkylerfarenhet inom järnvägsmiljö, du ska kunna läsa bygghandlingar inom området.

- Innehar god kännedom om förordningar och standarder, du innehar även kunskaper inom AMA och MER.

- Känner sig trygg att jobba både på svenska och engelska, detta då moderbolaget har verksamhet globalt.

Du erbjuds

- Möjlighet att komma in i en verksamhet med korta beslutsvägar och högt i tak.

- Möjlighet att skaffa dig teknisk kompetens som få aktörer verksamma på den svenska och norska marknaden besitter och ta stort ansvar i såväl projekt som anbudsprocessen.

- En bred roll med stor frihet under eget ansvar och i en roll som kan komma att utvecklas i takt med att bolaget och teamet växer.

- Internationell erfarenhet, genom att moderbolaget har verksamhet globalt.

- Möjlighet att till stor del jobba från annan ort eller på distans vissa perioder.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Göteborg / Oslo

- Eventuella frågor besvaras av rekryterare Ebba Hedvall:
073-784 75 41 / ebba.hedvall@futuriapeople.se

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!

Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

Ansök nu

Arbetsledare - Solcellsparker

Läs mer Dec 22
Svea Solar är ett av Europas största företag inom solenergi där vi leder övergången till en hållbar framtid genom smarta och innovativa solenergilösningar. För att nå Sveriges mål att nå 100% förnybar elproduktion, bygger vi storskaliga solcellsparker som kan försörja Sverige med förnyelsebar energi. Nu söker vi efter arbetsledare kan leda våra projekt i Västra Götaland!

Rollen

Som arbetsledare på Svea Solar har du en viktig uppgift i att ansvara för framdriften vid bygget av stora solcellsparker. Det innebär att arbeta nära projektledaren redan från start av projektet samtidigt som du ansvarar för de underentreprenörer som genomför installationsarbetet.

- Se till att installationsarbetet följer uppsatt plan gällande kontrakt och ritningar

- Ansvara för etablering och se till att allt är förberett när underentreprenörer anländer för att starta projektet

- Arbetsfördelning och ledning av underentreprenörer för att säkerställa förstklassiga installationer

- Ha ett arbetsmiljöansvar och se till att projektet fortlöper på ett säkert sätt, bland annat genom att ansvara för skyddsronder

Eftersom våra projekt är placerade i olika delar av Västra Götaland och angränsande län, kommer tjänsten att involvera resor och övernattningar. Vi förväntar oss att du som arbetsledare är på projektet flera dagar under arbetsveckan.

Är vi en match?

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du är en handlingskraftig och ansvarstagande person med en förmåga att lösa problem och behålla lugnet i pressade situationer. Vi ser gärna att tycker att det är givande att leda projekt och andra människor. Vi tror även att du:

- Har tidigare erfarenhet från liknande- eller annan roll inom installation/bygg och känner dig redo att axla rollen som arbetsledare

- Är ansvarstagande och kan ta ägandeskap för att driva större projekt

- Är prestigelös och trivs med att hugga i där behovet finns

- Har B-körkort

Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan och var med och bidra till ett mer hållbart Sverige.





Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi gör bakgrundskontroller via Verifiera för att säkerställa att alla våra anställda har en bakgrund som är förenlig med Svea Solars värdegrund.

Ansök nu

Arbetsledare

Läs mer Mar 25
Arbetsledare
 
Trivs du i ledarrollen och drivs av att få ta stort ansvar och att nå resultat tillsammans med ditt team? Då kan jobbet som arbetsledare hos oss på Peab Anläggning i Göteborg vara rätt utmaning för dig! Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med intressanta projekt, inspirerande kollegor och stora utvecklingsmöjligheter i vårt prestigelösa och inkluderande grupp på lokal marknad i Göteborg. 
 
Arbetsuppgifter
Som arbetsledare hos oss kommer du att ha en viktig och central roll med fokus på att leda både teamet och verksamheten framåt.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
Arbetsberedning och uppföljning
Leda produktion i enlighet med projektets tidplan
Följa lagar och föreskrifter
Avrop och planering av en eller flera underentreprenörer och leverantörer i projektet
Att ha ett nära samarbete med platschefen i projektet du verkar i

 
Din roll
Rollens huvudsakliga ansvar ligger i att leda, fördela och följa upp arbetet inom tilldelat ansvarsområde. Du kommer medverka vid planering och teknik- och metodval för arbetsutförande, samt ansvara för att arbetsberedningar utförs. Du kommer avropa material efter samråd med platschef. Du kommer ansvara för god ordning på arbetsstället och rapporterar hinder, ändringar och avvikelser i handlingar och utförande till platschef, samt skriva dagbok efter varje arbetsdag.
 
Vi söker dig som:
har bygg/anläggningsteknisk utbildning med inriktning V/A
har över tio års erfarenhet av rollen som arbetsledare inom mark- och anläggningsarbete, entreprenadverksamhet, med gedigen kunskap och erfarenhet i innerstadsprojekt/VA.
arbetsledande befattning alternativt annan ledarskapserfarenhet inom bygg-och anläggningsproduktion
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har god datorvana
har B-körkort

 
Personliga egenskaper
Rollen som arbetsledare kräver att du är en person som tar ansvar för din egen och andras säkerhet. Du tar del av relevanta kurser och utbildningar löpande. Det är även viktigt att du är en person med ett professionellt och affärsmässigt uppträdande i din yrkesroll. Du drivs av att få ta stort ansvar och att nå resultat tillsammans med ditt team.
 
Du bygger personliga relationer inom verksamheten. Du är även en person som uppfyller mål och förväntningar och som uppskattar att få vara med där det händer. Du förbättrar kontinuerligt ditt arbetssätt.
På Peab är vi stolta över den individanpassade utveckling som vi kan erbjuda våra medarbetare och du har goda möjligheter att göra karriär hos oss.
 
Har du frågor är du välkommen att kontakta bitr arbetschef Martin Carrick: 073-3373647 eller martin.carrick@peab.se eller Mia Ström, HR-partner mia.strom@peab.se 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Snickare/Stenläggare

Läs mer Feb 13
SNICKARE / STENSÄTTARE SÖKES
Jaegers Trädgård AB söker erfaren snickare / stensättare med start omgående I Göteborg.
På Jaegers Trädgård AB hade du blivit en viktig och värdefull del av företaget och för rätt person kan rollen leda till en position som arbetsledare.
Vi ställer krav på att du har goda kunskaper gällande olika typer av bygg / anläggning såsom; altaner, friggebod, attefallshus, golvläggning, plattsättning/murkonstruktion samt att du har goda referenser för detta. Du måste kunna arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Då våra kundrelationer är väldigt viktiga för oss behöver du även ha god hand med människor.
Körkort är att krav.
Övriga meriter:
Erfarenhet av ledarskap
Fastanställning 100%
Vi på Jaegers Trädgård ser fram emot att komma i kontakt med dig!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Skill Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Skill Rekrytering & Bemanning AB .

Ekonomiassistent till SAAB i Kallebäck

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 22
Har du erfarenhet av kundfakturering/projektfakturering? Vi söker nu dig som med ett positivt driv och engagemang som vill leverera och utveckla finansiella processer. Ta chansen och sök tjänsten redan idag!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Accounts Receivable and Cash är en av fem avdelningar under Accounting Services. Accounting Services är Saabs Shared Service Center (SSC) för att förse affärsområdena med tjänster avseende leverantörsreskontra, kundreskontra, kassahantering, redovisning, månads- och årsbokslut och finansiella system. Accounting Services omfattar cirka 55 medarbetare och vi är en del av Saabs Finance.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet kommer till största delen bestå av faktureringsfrågor tillsammans med ditt team.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stötta organisationen med:
• Olika typer av kundfakturering/projektfakturering
• Nyregistrering samt underhåll av projektregister
• Verksamhetsstöd i kundfaktureringsfrågor
• Utveckling och digitalisering av vår process i stort som smått

Yrkesrollen är bred och kommer innefatta varierande arbetsuppgifter likt ovan, vilket också kommer innebära att du kommer få möjligheten att lära dig mycket och utvecklas i din roll som ekonomiassistent. Arbetet innebär mycket kontakt med olika medarbetare inom alla affärsenheter, bl a för att kunna vara behjälplig vid frågor mm.
Kommunikationen kommer framförallt att vara via mail på svenska och engelska.
Arbetet sker främst i ekonomisystemet Unit4 ERP/Agresso.


Din profil
Vi ser att du har utbildning inom ekonomi och erfarenhet av att jobba med kundfakturering/projektfakturering. Vi ser också gärna att du har god erfarenhet av att arbeta i större ERP-system. Erfarenhet av Unit4 ERP/Agresso är meriterande.

Vi söker dig som har förmåga att arbeta självständigt, är proaktiv och tar egna initiativ och har förmågan att hantera föränderliga situationer. Du tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt och trivs med att arbeta i grupp. Problemlösning och analys är välkomna inslag i din arbetsvardag.

Du har god kommunikativ förmåga och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.


Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Saab. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka! Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Josefine Thorin på mejl josefine.thorin@skill.se.

Låter det här som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till Permanova

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Mar 18
Har du ett stort intresse för teknik och programmering och där C#/C++ är din bästa gren? Hos oss på Permanova får du jobba i ett mindre teknikdrivet företag tillsammans med ett härligt gäng kollegor!

Om företaget
Permanova betyder permanent ny och för oss finns inga begränsningar som hindrar oss från att uppnå vår fulla potential som en pålitlig och hållbar partner inom tillverkning. Vi utvecklar, tillverkar och installerar robotiserade lasersystem för metallbearbetning inom verkstadsindustrin för att höja kundens produktivitet, produktkvalitet och lönsamhet. Vi har arbetat med laser inom industrin sedan 1985 och hjälpt många bolag, stora som små, både i Sverige och utomlands.

Genom att använda vårt arv från GKN Aerospace tillför vi unik kunskap om tillverkning och additiva processer och kombinerar denna kunskap med innovativa ingenjörskunskaper, vilket driver hållbar tillverkning framåt. Permanova erbjuder en välkomnande kultur med stark gemenskap där du ges inflytande och blir en viktig pusselbit i vår resa mot att bli den mest pålitliga och hållbara partnern.

Dina arbetsuppgifter
Som mjukvaruutvecklare hos oss blir du del av ett mindre utvecklingsteam där du är med och vidareutvecklar vår egenutvecklade mjukvara. Vårt arbete bedrivs i projektform där du blir en viktig del i våra olika systemprojekt, produktutvecklingsprojekt och innovationsprojekt. Du kommer arbeta med systemering, utveckling och kontinuerlig förbättring av våra produkter. Som utvecklare hos oss är med i alla utvecklingsfaser från idé och design, implementation, test och verifiering till leverans.

Då vi är ett mindre företag ger det dig en möjlighet att arbeta nära våra olika funktioner i företaget såsom automation, el, mekanik och projektledning.

Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för teknik och mjukvara. Du har en eftergymnasial utbildning inom programmering som gett dig goda kunskaper i C#/C++. Du lockas av att arbeta med hårdvarunära mjukvaruutveckling och har minst ett års erfarenhet av objektorienterad C# programmering och goda kunskaper i .Net ramverket. Har du dessutom kunskaper i Python, är bekant med TwinCat eller CodeSys är det meriterande.

Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och har förmågan att driva ditt arbete framåt. Då arbetet innebär nära samverkan med andra såväl internt som externt är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och behärskar svenska och engelska obehindrat, både i tal och skrift.

Ansökningsförfarande
I den här rekrytering samarbetar Permanova med Skill. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofie Ilhed, sofie.ilhed@skill.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu

Inspektör inom produktion till Beyond Gravity

Kontrolltekniker, elektronik
Läs mer Mar 12
Är du en noggrann och engagerad person som vill ta del av en dynamisk arbetsmiljö och bidra till vår fortsatta framgång? Nu söker Beyond Gravity en erfaren inspektör/kvalitetskontrollant som ska säkerställa att produktionen uppfyller högsta kvalitetsstandard. Ta chansen att bli en del av vårt team!

Om företaget
Beyond Gravity, med huvudkontor i Zurich, Schweiz, har omkring 1600 medarbetare på tolv platser i sex länder (Schweiz, Sverige, Österrike, Tyskland, USA och Finland). Bolaget utvecklar och tillverkar produkter för satelliter och bärraketer med målet att främja mänskligheten och att möjliggöra utforskandet av världen. Beyond Gravity är den föredragna leverantören av alla typer av bärraketer och är ledande inom utvalda satellitprodukter samt för konstellationer inom New Space-sektorn. År 2021 genererade företaget en omsättning omkring 320 miljoner CHF.

På Final Assembly i Göteborg är vi idag 15 personer som arbetar med all slutmonering av våra produkter inom digital, mikrovåg och antenner. Vi är en stark och sammanhängande grupp som arbetar för att uppnå hög kvalitet i vårt monteringsarbete vi genomför. Vi är ett mångsidigt team med olika bakgrunder och personligheter, men vi alla delar gemensamma värderingar av nyfikenhet, passion och tillsammans!


Dina arbetsuppgifter
Som inspektör/kvalitetskontrollant hos oss kommer du att vara ansvarig för att säkerställa att vår produktion uppfyller högsta kvalitetsstandard och överensstämmer med tillämpliga regler och standarder.

Du kommer att utföra kvalitetskontroller enligt gällande standarder, inklusive inspektion av hårdvara, samt att genomföra visuell inspektion i mikroskop och bedöma resultat. Vidare hanterar du avvikelser och arbetar aktivt med LEAN-metoder för att förbättra arbetsmetoder och processer. Utöver detta kommer du även stödja kvalitetsorganisationen i problemlösning och analys.


Din profil
Vi letar efter dig som har förmåga att analysera och dra slutsatser från data. Du bör besitta goda kunskaper i Microsoft Office och kunna skapa rapporter till KPI:er. Det är viktigt att du har goda språkkunskaper i både svenska och engelska. Vidare har du en mycket god förståelse för produktionsprocesser samt en förmåga att läsa tekniska ritningar. Har du dessutom erfarenhet av att använda mikroskop och/eller arbetat i andra företag och områden inom tillverkningsindustrin är detta meriterande.

Som person är du strukturerad och lösningsorienterad med goda kommunikationsfärdigheter. Vidare har du en serviceinriktad inställning och trivs i samarbete med andra. Du trivs i en roll där du får coacha andra och har du dessutom erfarenhet av att coacha andra i krav, procedurer och standarder ser vi det som meriterande för tjänsten.


Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar Beyond Gravity med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av oss på Skill med möjligheter till fortsatt anställning på Beyond Gravity.

Urvalet sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan till oss. Vi ser fram emot att höra från dig och att få möjligheten att diskutera dina färdigheter och ambitioner!

Om du har frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Olivia Rogö via mejl olivia.rogo@skill.se.


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Ansök nu

Applikationskonsult för lagerstyrningssytem

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 14
Vill du jobba i gränslandet mellan logistik, kundkontakt och systemutveckling tillsammans med spännande kunder och kompetenta kollegor? I den här rollen får du möjligheten att djupdyka i en varierande spännvidd av logistiska flöden!

Om företaget
IMI (im.se) är en ledande mjukvaruleverantör inom hållbar logistik, order- och lagerhantering. Vi erbjuder dig möjligheten till ett omväxlande arbete som utvecklare. Vi jobbar i tätt partnerskap med våra kunder som är stora organisationer och våra produkter återfinns i den absoluta kärnan av kundens verksamhet. Hos oss har du möjlighet att jobba med produkter och projekt som verkligen gör skillnad.

Vi är övertygade om att din trivselnivå på jobbet är direkt avgörande för hur du presterar och därför görs stora investeringar i både personal och produkt. På IMI är vi måna om att du har en balans mellan arbete och fritid och känner att du kan utvecklas i din roll. Flexibilitet gällande var du arbetar ifrån är en självklarhet för oss.

IMI är certifierade av Great Place to Work för tredje året i rad. Rankingen sker genom att titta på hur företag motiverar, inspirerar och tar hand om sina anställda. Vår ambition är att år 2025 vara i topp på listan över Sveriges bästa arbetsplatser. Vi har kontor i centrala Göteborg på Östra Hamngatan 7.

Dina arbetsuppgifter
Rollen gäller specifikt vår produkt SOLO för lagerstyrning och inköpsplanering. Vi upplever en hög tillströmning av nya kunder och projekt och värdesätter förmågan att arbeta i gränslandet mellan utveckling och kundleverans. Vi söker någon som kan vara den tekniska motorn i vår leveransprocess med fokus på installation, konfigurering och integration mot olika affärssystem samt stötta våra befintliga projektledare med tekniskt understöd. I rollen ingår även att förse våra kunder med konkret rådgivning och teknisk support.

Du kommer att arbeta i en .NET-miljö med C# och utföra integrationer mot affärssystem med Web API, XML, FTP med mera. Det blir mycket fokus på professionell användning av MS Server, inklusive uppgifter som databashantering och optimering.

Som en central person i vårt team av utvecklare och konsulter, som för närvarande består av 8 personer, kommer du att spela en nyckelroll i att driva våra projekt framåt och upprätthålla hög kvalitet och effektivitet i vår leverans.

Din profil
Som person trivs du med utmaningen att omvandla problem, processer och behov till konkreta och användarvänliga lösningar för kunden. Samarbetande är en nyckel för dig, och du är lyhörd för olika behov. Vi söker dig med stort driv och engagemang, redo att bidra med din erfarenhet och dina utvecklingskunskaper.

Du vill vara en del av en spännande tillväxtresa där vi strävar efter ett satt mål för framgång. Din passion ligger i systemutveckling, främst inom .NET-miljön. Som person är du social, driven och har en stark samarbetsförmåga. Du trivs i projektarbete med kunder och kollegor och ser värdet av att dela med dig av din kunskap för att tillsammans nå våra gemensamma mål.

För att lyckas i rollen tror vi att du har:

- Högskoleutbildning inom systemutveckling eller motsvarande erfarenhet.
- Några års erfarenhet av utveckling inom .NET och C#.
- Kunskaper inom Web API:er, Windows service och MS .
- God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Möjlighet att utgå från vårt kontor i centrala Göteborg, minst tre dagar i veckan.

Vi blir extra glada om du har erfarenhet inom följande områden:

- Erfarenhet av Azure är ett stort plus.
- Kunskaper inom JavaScript, Kendo och Jira.
- Erfarenhet av affärssystem och inköp/lager.
- Kunskaper om flöden i affärssystem och Supply Chain Management.
- Erfarenhet inom lagerstyrning, inköpsplanering och prognostisering.

Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar IMI med Skill. Tjänsten innebär en anställning hos IMI.
Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på ben.saeang@skill.se.

Ansök nu

Produktutvecklare inom plast sökes till en kund i Lindholmen

Produktutvecklare
Läs mer Mar 14
För vår kunds räkning söker vi en driven Produktutvecklare som brinner för att skapa och implementera tekniska lösningar. I rollen kommer du att arbeta med att utveckla 3D-modeller, ritningar och prototyper samt agera som teknisk expert gentemot våra kunder. Läs mer om tjänsten nedan!

Om företaget
Företaget är en global ledare inom högkvalitativa anslutningslösningar, främst för bilindustrin och utvalda industriella segment. Med över 80 års erfarenhet och närvaro i över 25 länder har det etablerat sig som en pålitlig partner för ledande OEM-företag världen över.

Dina arbetsuppgifter
Som Produktutvecklare kommer du att vara involverad i att utveckla innovativa lösningar, skapa 3D-modeller och ritningar, samt ta fram prototyper. Du kommer också att stödja våra säljteam som teknisk expert och ge support till kunder för att integrera våra lösningar i deras system.

Din profil
Som person är du driven och har en god kommunikativ förmåga, du tycker om att samarbete med både interna som externa kontakter.

För att trivas och lyckas i rollen, ser vi gärna att du uppfyller följande kvalifikationer:

• En examen inom ingenjörsområdet eller motsvarande, helst med inriktning mot Maskin- eller Produktutveckling. Alternativt en relevant YH-examen.
• Några års erfarenhet som ingenjör eller i liknande befattning, gärna inom fordonsindustrin eller en högvolym OEM-miljö.
• Erfarenhet av att arbeta med plastkonstruktioner och kunskaper inom plastverktyg. Det är meriterande om du även har erfarenhet av snabbkopplingar och slangdragning.
• Goda kunskaper inom CAD-program, föredragsvis SolidWorks.
• Förmåga att skapa och utveckla kundrelationer samt att förklara tekniska lösningar på ett tydligt och övertygande sätt.
• Utmärkta språkkunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift, samt goda datorkunskaper inklusive Office-paketet.


Ansökningsförfarande
Anställningen inleds som ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Skill och jobbar som konsult hos kunden. För rätt person finns mycket goda möjligheter till anställning hos kund efter konsultperioden.

Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på ben.saeang@skill.se.

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Ansök nu

Produktionstekniker till Saab Surveillance

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Mar 12
Vill du vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter att leverera högkvalitativa produkter till våra kunder? Nu söker vi nästa stjärna i form av produktionstekniker som brinner för att optimera tillverkningsprocesser och stödja våra operatörer. Är detta du? Ansök idag!

Om företaget
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.¨

Affärsområdet Surveillance är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Surveillance hittar du en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För Saab är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper.

Vår tillverkningsenhet inom Production är idag indelad i Agile Manufacturing samt Lean Manufacturing and Logistics. I dessa tillverkningsenheter producerar vi merparten av de artiklar, enheter och kablage som vi monterar samman och verifierar för leverans till våra kunder. Delar av vår tillverkning genomförs i det vi kallar renrum där särskilda krav på renhet råder.


Dina arbetsuppgifter
Som produktionstekniker hos oss arbetar du nära operatörer, tillverkningschefer och konstruktörer i en del av ett tillverkningsflöde. Samtidigt ingår du i en större grupp av produktionstekniker där ni stöttar och hjälper varandra. I rollen ingår bland annat att ha produktkännedom, förstå tillverkningsflödet, analysera avvikelser och identifiera förbättringar så att vi bidrar till att leverera kvalitet.

Du kommer organisatoriskt tillhöra gruppen Production Engineering som idag består av ca 30 personer. Som del i teknikerteamet ansvarar du för produkt- och tillverkningsrelaterade frågor inom det tillverkningsområde du supporterar. Utöver ditt produktionstekniska ansvar förväntas du även tillsammans med kollegorna inom Production Engineering och tillverkningsinstanserna vara med i resan att skapa en produktion med Agile respektive Lean-principer.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Proaktivt vårdar och optimerar tillverkningsflöde och tillverkningsprocesser
• Säkerställer att nya moment och nya tekniker kan hanteras av operatörer
• Hanterar felutfall kopplat till tillverkningsprocess
• Support och stöttning till våra operatörer
• Utföra projektuppgifter såsom att skapa och vårda beredningar, routings, instruktioner, hantera avvikelser samt andra projektuppdrag


Din profil
Vi söker dig som har tekniskt intresse och erfarenhet av mekanik och elektroniktillverkning. Har du dessutom en högskoleutbildning inom relevant område är detta önskvärt, liksom erfarenhet från tillverkning och/eller produktionsteknik och/eller produktutveckling.

Du som person är nyfiken, positiv och kan planera ditt arbete utifrån verksamhetens behov. Du kan leda dig själv för att uppnå en sund och hållbar arbetsbelastning och tar därför hjälp när det behövs. En god kommunikativ förmåga är en förutsättning i det dagliga arbetet då personliga möten är en central del i arbetet.

Du bör ha en analytisk förmåga och kunna identifiera åtgärder och aktiviteter samt tyda och förstå ritningar och teknisk dokumentation. Det är viktigt att du har god förmåga att förstå och uttrycka dig på engelska och svenska samt att du är bekant med Office-paketet och kan arbeta i Creo. Tidigare erfarenheter av att arbeta med affärssystemet IFS är meriterande.

Vidare arbetar du i enlighet med våra processer, rutiner och initierar förbättringar av dessa när så behövs. Du främjar ett öppet-, förtroendefullt- och innovativt klimat samt har en förmåga att kombinera strategisk tänkande med operativa åtgärder. Till sist intresserar du dig av lean/agila arbetssätt och strävar mot ständig förbättring.


Ansökningsförfarande
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

I denna rekrytering samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med goda chanser till förlängning. Vi arbetar löpande med urvalet så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Olivia Rogö, olivia.rogo@skill.se


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Ansök nu