Göteborg: Marketing Automation-specialist/ Campaign Builder

Hitta ansökningsinfo om jobbet Marketing Automation-specialist/ Campaign Builder i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-23 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu Campaign Builders för kunds räkning till ett härligt team! Tycker du det vore spännande att få vara en del av riktade kampanjer mot kunder, älskar att nörda i databaser och har erfarenhet av - då är du som klippt och skuren för uppdraget! Här kommer du arbeta som konsult hos oss på Nexer Infrastructure i uppdrag hos vår kund.

Som Campaign Builder har du möjlighet att vara del i många sammanhang. Du ansvarar för att förvalta och förbättra de kampanjer som finns, initiera och delta i utveckling av både plattform och kampanjer, vara delaktig i tjänsteutvecklings- och innovationsprojekt och ansvara för att bygga nya kampanjer. Ditt ansvar löper genom hela processen tillsammans med andra nära kollegor - från att vi når rätt kund, i rätt tid, i rätt kanal, med rätt erbjudande och till rätt pris.

Du är också specialist som stöttar med kunskap och rådgivning kring nyttjandet av företagets kunddatabas. Här ingår också att ge rekommendationer till lösningar och stötta i metodik kring kundurval, kampanjuppbyggnad och kanalval.

Teamets uppdrag är föränderliga och flexibla i takt med omvärlden och att övergripande fokus och mål ändras. Därför är det också en viktig del i arbetet att ständigt jobba med förbättringar, effektiviseringar och kvalitetssäkring i både arbetsprocesser, kampanjflöden och system/verktyg.

Och sist men inte minst är vi väldigt stolta över vårt grymma team! Vi har ett nära samarbete inom teamet där vi hjälper varann och stöttar med problemlösning. Vi har egna ansvarsområden och jobbar agilt tillsammans med andra team och på samma sätt planeras och prioriteras våra uppdrag.

Önskvärda erfarenheter:


• Vi söker dig som har en akademisk utbildning eller motsvarande inom marknadsföring med inriktning Marketing Automation alternativt har erfarenhet av att arbeta med och databaser.
• Vi söker dig med arbetslivserfarenhet och en teknisk bakgrund att jobba med kampanjverktyg och/eller databaser. Gärna erfarenhet av CRM.
• Du har lätt för att förstå helheten i tekniskt komplexa systemlandskap och är intresserad av att lära dig ny teknik.

Teknisk kompetens:


• Erfarenhet av att jobba med och i databaser
• Erfarenhet av

Personliga egenskaper:


• Vår omvärld förändras snabbt och för att trivas i rollen tror vi att du gillar att vara en del i ständigt pågående utvecklings- och förändringsarbete.
• Du tycker om att samarbeta i team men är också självgående och har stort eget driv, engagemang och initiativförmåga.
• En del i arbetet är att jobba med ständig kvalitetssäkring och förbättringar och du triggas av problemlösning och tycker det är kul att få djupdyka för att förstå eller lösa en uppgift.
• I rollen har du ett brett nätverk och tycker om att kommunicera
• Du är också strukturerad, analytisk och pedagogisk med en förmåga att kunna visualisera data och förklara komplexa samband på ett logiskt och förståeligt sätt.

Språk


• Svenska och Engelska i tal och skift

Mer om Nexer Infrastucture
Sigma IT Tech blir nu Nexer Infrastructure! Vi är konsultbolaget som fokuserar på talanger inom IT-infrastruktur, drift och support, och erbjuder marknaden juniora och seniora konsulter, konsultrekrytering och talangprogram. Vi startade vår verksamhet 2018 och finns idag i Stockholm och i Göteborg. Vi är idag drygt 100 konsulter. Vi är en del av Nexer Group (f.d. Sigma IT Group), ett entreprenörsdrivet bolag med över 1500 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Nexer finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige, och är en del av Danir-koncernen.

Hur är Nexer som arbetsgivare? På Nexer tänker vi att varje ny idé, varje innovation och ny bekantskap är ett löfte om en bättre framtid. För dig, för våra kunder och för världen vi lever i. Framtiden är inte en avlägsen dröm, den skapas av handlingarna vi gör idag. Hos Nexer får du möjlighet att drömma stort, tänka smart och se till att saker verkligen händer. Vi tar visionära idéer och skapar konkreta strategier. Vi använder teknik som verktyg för framsteg och hittar nya sätt att kommunicera på. Vi arbetar värdestyrt och lägger vårt hjärta i allting vi gör. Du får nära till dem som fattar beslut och du kan alltid vara med och påverka. Jobbar du på Nexer får du en stark arbetsgivare med internationell närvaro och stora möjligheter att utvecklas. (nexergroup.com)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Lednings- och organisationsutvecklare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Lednings- och organisationsutvecklare.

Hardware Design Engineer at Electromobility, Volvo Group

Läs mer Dec 4
Electromobility is changing the automotive world, and we are now looking for you who want to be part of this change happening in our industry! The Electromobility organization is responsible for the complete development lifecycle of our electric powertrains – from advanced engineering through product development into the maintenance phase. Together we drive the transition from conventional powertrains to electromobility based on cutting-edge engineering, state-of-the-art research, and well-proven technology within the Volvo Group. By joining us, you’ll be part of a global and diverse team of highly skilled professionals who work with passion, trust each other, and embrace change to stay ahead. We make our customers win.


About the role
Are you a solution-oriented team player with a holistic and open mindset? Then you might be the new colleague that our Electromobility component Development Team is searching for! As HW Design Engineer you will be involved in the complete process from initial requirements to development, verification, release, market introduction, maintenance and Advance engineering. In this role, you will have great use of your technical knowledge in the Electromobility products, systems and components as well as your knowledge of Agile methodology and DevOps. Here, you will have the opportunity to drive for results, challenging the current normal together with a diverse team, opportunity to work with advance and future technology. Join our exciting change journey today!


We are looking for an
… a solution and innovating-oriented team player with the ability to make decisions based on facts and engineering judgment. You embrace change and keep looking for better and new ways of doing things. For you, decisions are based upon facts and engineering judgement. Your action-oriented mindset helps to successfully drive for results and performance excellence in teams.


Requirements:
Msc degree in Mechatronics engineering, Physics, Mechanical Engineering
More than 4 years of experience in product development
Hand on experience on CAD/PLM, preferably design experience on casting, sheet metal and plastic parts
Experience on production methods
Proactive-reactive quality process knowledge (such as FMEA, 6 Sigma, 8D...)
Fundamental knowledge about CAE/CFD analysis, strong understanding on thermal analysis
Fundamental knowledge about vibration
Geometrical dimensioning and tolerance (GD&T)
Experience on PCB design
Verification and Validation experience
Supplier management experience is merit
Technical knowledge in the Electromobility products, systems and components
Experience within Electrical vehicle development, power supply system, charging system is merit
Fluent in English - verbal and written
Strong communication and problem-solving skills

Why Volvo Group Trucks Technology?
Welcome to a warm atmosphere where you will surround yourself with friendly colleagues and be a part of an emphatic management. Here, you will work where the future is – develop exciting products at the forefront of our industry. The Volvo Group drives prosperity through transport solutions, offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing, and services that increase our customers’ uptime and productivity. Founded in 1927, the Volvo Group is committed to shaping the future landscape of sustainable transport and infrastructure solutions. Countless career opportunities are offered across the group’s leading brands and entities that share a culture of Trust, Passion, High Performance, Change, and Customer Success.


Do you think we might be the perfect match, are you curious or do you have some questions? Don’t hesitate to contact us!
Curious to learn more about the job?
Please contact me!
Hiring manager; Shima Mazaheri
Mail; shima.mazaheri@volvo.com

Ansök nu

Västtrafik söker UX-designer till Team Web

Läs mer Nov 1
Vill du jobba med att skapa de bästa digitala förutsättningarna för att bidra till ett hållbart resande? Brinner du för att, genom att sätta användaren i fokus, ta fram digitala och behovsanpassade produkter? Vill du vara en del av ett kreativt team som har roligt medan vi skapar värde för våra kunder? -Då söker vi dig!

 

Om Västtrafik

Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland.

Varje dag väljer över 400 000 kunder att resa med våra bussar, tåg, spårvagnar och båtar. Genom att utveckla och erbjuda hållbara resor och smarta tjänster vill vi vara det självklara valet när du reser. På så sätt bidrar Västtrafik till det goda livet i Västra Götaland och till en attraktiv och konkurrenskraftig region.

 

Om rollen

I rollen som UX-designer i Team Web kommer du, tillsammans med övriga resurser i teamet, att ta fram idéer och koncept för nya lösningar, arbeta med förbättringar i befintliga tjänster samt innovativt ta fram nya funktioner baserat på användarnas behov och beteenden. Teamet ansvarar idag för utvecklingen av tre produkter, med hemsidan vasttrafik.se som den tyngsta.

Du kommer att jobba i tätt samarbete med teamet och där skapa lösningar och förutsättningar för våra produkter. I rollen ingår att ta fram idéer och koncept för nya lösningar liksom förbättringar i befintliga tjänster, baserat på användarnas behov och beteenden. Tillsammans med teamet tar du fram designspecifikationer och även detalj- samt interaktionsdesign ingår, liksom att hantera slutgiltig design, inkluderande det visuella perspektivet (UI). Vi nyttjar Episerver/Optimizely som CMS-plattform.

Som UX designer på Västtrafik ingår du i ett sammansvetsat utvecklingsteam med produktägare. Du kommer även att samarbeta med andra UX/UI-designers i utvecklingen av Västtrafiks digitala kanaler. Utöver produktägaren och teamet har du även en Design Lead och en UX Lead som bollplank. Tillsammans jobbar ni utifrån de visioner, designprinciper och riktlinjer som styr vår produktutveckling.

UX jobbar nära våra utvecklare och sätter ribban högt när det kommer till att ta fram tillgängliga och friktionsfria upplevelser som stöttar våra kunder i deras vardag. Vårt stora produktutbud sträcker sig från olika appar och webbar till de digitala skyltar som finns runtom i länet. Huvudfokus i denna roll är att förbättra och skapa nya tjänster för våra kunder från vår webbkanal vasttrafik.se, men jobb inom andra produkter ingår också.



 Vem är du?
Som person är du driven och nyfiken – du besitter god förmåga att kommunicera lösningar, idéer och tankar för kunskapsspridning. Vidare är du en prestigelös lagspelare som alltid utgår från användarens perspektiv och kan argumentera för dina designval.

Vi vill att du har tidigare yrkeserfarenhet inom design av webbapplikationer, ett stort plus om du utöver det också har viss erfarenhet av att hantera kod i form av HTML och CSS. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet inom uppbyggnad och hantering av designsystem.

Vi söker dig som har:

- Några års erfarenhet som UX-designer
- Du har arbetat enligt vedertagen agil metodik och utvecklingsinkrement
- Erfarenhet av verktygen Adobe CC, Figma och Jira
- Erfarenhet av att jobba med planering och genomförande av användartester
- Goda kunskaper inom tillgänglig design
- God förmåga att kommunicera lösningar, idéer och tankar för kunskapsspridning
- Erfarenhet av arbete med webbapplikationer utifrån ett UX-perspektiv

 

Villkor och ansökan

- Anställningen är tillsvidare och påbörjas snarast, efter överenskommelse. Placeringsort är Göteborg, med möjlighet till distansarbete (hybrid).
- Välkommen med din ansökan senast 2023-11-19.
- Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt.
- Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Robin Nyberg, verksamhetschef IT-Kundinformation på robin.nyberg@vasttrafik.se, 070-0899981.

 

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktionDu kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/native/Jobba hos oss.pdf


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Process and solution key user Data Analytics

Läs mer Aug 21
Are you passionate about warranty and quality data analytics?

Do you like to develop reports and analyze quality data, then this might be the job role for you!


This is us, your new colleagues

Volvo Buses is one of the world’s leading brands of buses and coaches, operating in more than 140 countries driven by the purpose of shaping the future of transport solutions making it possible for millions of people to reach their travel destination every day. Joining us you will be a member of The Global Warranty Support Department, organized within our Product Development function. Within this team we are responsible for developing warranty systems, warranty processes, campaign process, safety investigations and supplier warranty recovery. We are a team of 10 employees with extensive experience within Volvo who aim to treat our customers fairly at the same time as we need to minimize the payment for taking care of quality problems. We have a broad area of responsibility, which means that together with us you have a fantastic opportunity to learn and to develop both professionally and personally, because when you succeed, we succeed.


This is how you could make an impact

With input from our Business Units, Market Companies, and other stakeholders you continuously improve our ability in data analytics. You ensure that the information we hold, deliver to, and receive from other systems is correct and fulfills the demands of our users. In this role you also support colleagues, perform training for users, and grant or deny access to the system. You will work with our colleagues in other departments to develop Volvo Buses' use of data to improve our business.


Who are you?

We believe that it is the right mindset that will make the difference within our organization. If you are passionate about and competent in system development, report development, analyzing data and perform training for system users, we believe you have the right background for this position. If you are taking initiative, being able to navigate- and get results in a complex stakeholder environment and being able to create relationships throughout clear communication, integrity, and trust then we believe you have the right attitude to be successful in this position.


We also believe that:
You can evaluate improvements of a system and present recommendations to decision meetings
To be able to understand the data, we believe that you have some service market and vehicle technical knowledge


You are passionate about learning our warranty data and connected systems, were knowledge within SAS tools, Power BI and Qlik are an advantage


You can plan and structure your own activities


You are a good communicator in English, which is needed for training sessions and meetings



Are we the perfect match?

Do you want to learn more about the warranty chain, from reparation at the dealership to a paid claim by Volvo Bus? Do you want to analyze data, develop reports, and secure data accuracy? Do you want to support our market companies with our quality analysis tool? Then please send in your application because you might very well be the one, we are looking for!


We are actively working to increase the diversity in our team. We therefore welcome applicants with different genders, backgrounds, and experiences for this role


Curious, and have some questions? Call me!
I am happy to give you more information about this position:
Carina Sämfors, Director Global Warranty Support, 076-553 14 16, carina.samfors@volvo.com


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Senior Data Engineer – Volvo Group Connected Solutions

Läs mer Jul 11
Do you want to be part of a global organisation leading the development of?the?
Volvo Group’s connected services and solutions? For us “connected for efficiency, sustainability and safety” is much more than a tag-line. If this sounds interesting to you, keep on reading!


At Volvo Group Connected Solutions we work at the forefront of connectivity?with?data from over?
1 000 000 Volvo Group customer assets. Together with?customers, partners and the Volvo Group we create real value, not only for our customers but also for society at large.


This is us, your new colleagues


Our new Data, Analytics & AI organization is focused on unleashing the value of data collected from our connected customer assets. We are founded to drive the transformation into a data driven culture, where Data, Analytics & AI/ML are an integral part in our services and internal processes. By spanning Data Foundation, Data Analytics and Data Science we can provide our stakeholders with actionable insights and take ownership of the whole process from ideation and exploration to operations. We work with our stakeholders across Volvo Group to increase performance and generate new value for our customers and society at large by utilizing data from various sources, with an emphasis on positioning and communications data from connected vehicles.


We are looking for a Senior Data Engineer to join our Data foundation team. In Data foundation, we act as a catalyst and take responsibility of managing and delivering data-centric services to Volvo Group Connected Solutions, as well as other stakeholders across the Volvo Group. We also work closely with the Data Science and Data Analyst team to make data available for various dashboards, AI/ML models in operation, and data explorations. For more senior applicants, there are also opportunities to focus more on e.g., leading your colleagues in projects, or take responsibility for parts of our project portfolio.


Key Responsibilities
Developing and maintaining Data Lake services in AWS
Creating and managing environments for advanced analytics, machine/deep learning and AI
Leveraging best practices in continuous integration and delivery
Pre-processing, cleaning and structuring data to facilitate data exploration and advanced analytics/Machine Learning activities
Learning and using modern data preparation, integration and AI-enabled metadata management tools and techniques
Assembling large, complex data sets that meet functional and non-functional business requirements
Performing intelligent sampling and caching
Recommending and implementing automation in existing and future integration flows
Helping improve data quality by driving advancements in data acquisition, testing and tooling
Automating system installation and configuration
Contributing to Roadmap and other improvements
Providing Runtime support for services

Competence Profile & Qualifications


We are looking for a candidate with good experience in a Data Engineer role, with a Graduate degree in Computer Science, Statistics, Informatics, Information Systems or another relevant quantitative field.
Software/tools experience:
Big data tools (Hadoop, Spark, Kafka, etc.)
Relational and No databases, including Postgres and MongoDB
Data pipeline and workflow management tools (Step Function, Airflow, etc.)
AWS CI/CD tools
AWS cloud services (EC2, EMR, RDS, Redshift, AWS lambda, Glue, Athena)

Skills/competences:
Advanced working knowledge and experience working with relational databases, query authoring () as well as working familiarity with a variety of databases
Experience in building and optimizing pipelines and architectures for big data sets
Experience performing root cause analysis on internal and external data and processes to answer specific business questions and identify opportunities for improvement
Strong analytic skills and a successful history of manipulating, processing and extracting value from large, disconnected and/or unstructured datasets
Experience in building processes supporting data transformation, data structures, metadata, dependency and workload management
Working knowledge of message queuing, stream processing, and highly scalable data stores
Experience supporting and working with cross-functional teams in a dynamic environment

Way of Working


Here you will work in the heart of a vibrant area that lives and breathes new technology like autonomous driving, electromobility, digitalization & IoT. The preferred work location is Lindholmen Science Park in Gothenburg, Sweden but we see possibility of hybrid working setup, combining the benefits of physical meetings with the flexibility of working remotely.


Applicants must have a valid work permit for the EU area.


For more information, please contact Sanjeev Singh, Manager Data Foundation, +46 703 9021237


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Data Engineer within Electromobility

Läs mer Maj 11
Design it, build it and test it! See your design comes to life and be part of the Electromobility revolution!
At Volvo Group Electromobility, we are currently looking for a Data Engineer to join our fantastic Data analytics team.

What do we do?
We are the Virtual Product Development and Digital Services team within Electromobility, a dynamic section providing world-class solutions for Electromobility systems and delivering customer values for Volvo business units such as trucks, buses, construction equipment and marine applications.


Electromobility is one of the main development areas within Volvo Group and was created to be in the forefront of zero emission transport solutions for a more sustainable tomorrow.


Sounds interesting? We want you to join us! Apply now!

What will you do?
You will together with your team build, develop, manage the Electromobility data pipeline including data collection of the complete product lifecycle, data quality, data preparation and processing. You will work closely with data analysts and Scientists as well as cross-functional collaboration with Data Engineering colleagues from different parts of the organization. Together you will make sure the data becomes available and is an accurate representation of reality.


You along with the team will be responsible for understanding customer usage and performance of our products and for providing our solutions throughout entire product life cycle, from idea investigation and concept evaluation to industrialization and to aftermarket and maintenance!

Who are you?
We believe that to be successful in the position, you are a curious and experienced Data Engineer. You are a creative communicator and a team player with a willingness to learn and take responsibility. You have experience working with Data Analytics and have the ability to understand a complex data infrastructure. We would like to see that you are up for the challenge of building the data infrastructure both for today and for the future.

We also believe that you have:
A University degree within in Engineering (Computer science, Electrical sciences, Physical sciences, Statistics) or equivalent
An extensive experience (10+ years) working within relevant fields such as SW development, Data engineering, Data analytics or similar
Experience of working with
Python
Databricks

Spark
Fluent in English, written and spoken

Does this sound interesting to you? Do you want to join us on our journey towards a more sustainable tomorrow? Apply Now!
Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.


Hiring Manager
Josefin Agnas
josefin.agnas@volvo.com

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Nexer AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Nexer AB .

Storage and Compute Engineer

Drifttekniker, data
Läs mer Feb 28
Vi söker dig som vill arbeta med den senaste tekniken inom High-Performance Computing (HPC) där du säkerställer en smidig daglig drift av vår kunds HPC-miljöer och ger support till dess användare. Vår kund driver en stor infrastruktur inom HPC och är en ledande aktör inom bilindustrin.

Vi erbjuder dig

- Trygga anställningsvillkor och en fast månadslön

- Goda utvecklingsmöjligheter som konsult och en långsiktig plan hos Nexer

- En familjär atmosfär och teambuildingaktiviteter med dina Nexer-kollegor - senast var vi på en Åreresa tillsammans!

Arbetsuppgifterna innebär att samarbeta med tekniska ingenjörer inom verksamhetsområdena för att förbättra användarupplevelsen och effektiviteten genom att hjälpa till med metoder, arbetsflöden, applikationsoptimering och automatisering. Du kommer också agera som lokal expert inom allt relaterat till HPC/HTC, inklusive Linux, konfigurationshantering, schemaläggare, hårdvara och applikationer. Dessutom ingår att bidra till utvecklingen av standarder och procedurer samt delta i både interna IT-projekt och affärsprojekt som expert.

Du kommer att arbeta med externa leverantörer för att bistå med avancerad felsökning och utveckla nästa generationens HPC/HTC-lösning som en del av ett team och som en expert inom området.

Vi ser gärna att du

- Har erfarenhet av HPC-administration i en företagsmiljö inklusive administration av nätverk, servrar, lagring, klienter etc.

- Har Linux erfarenhet.

- Är kunnig i Python och/eller andra skriptspråk.

- Har erfarenhet med parallell beräkning (HPC/HTC), felsökning och optimering av prestanda, operativmiljöer i stor skala.

- Har erfarenhet med lagringskoncept såsom NAS (NFS), SMB, parallella filsystem (Lustre), POSIX och objektlagring (för att nämna några).

- Har erfarenhet av att arbeta agilt.

- Har examen inom IT, datavetenskap eller motsvarande erfarenhet.

- Behärskar Engelska och Svenska obehindrat i både tal och skrift.

För att trivas i rollen som konsult hos oss tror vi att du har god analytisk förmåga, tar initiativ och är ihärdig när det gäller felsökning och problemlösning. Vi tror även att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både individuellt och i grupp, eftersom du som konsult kan komma att arbeta i olika sammanhang.

Mer om Nexer Infrastructure?
Nexer Infrastructure (vi hette då Sigma IT Tech) startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak - talanger inom drift, support och IT-infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher.?

Som IT- konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas.?

Ansökan?
Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!

Ansök nu

Förändringsledare till Maverick

Projektledare, IT
Läs mer Feb 20
Nexer Maverick är en plats där möjligheterna till roliga och intressanta uppdrag är oändliga. Med kunder inom en rad olika verksamheter och branscher har vi alltid nya spännande utmaningar framför oss. Vi söker nästa superhjälte med agila krafter som vill hoppa ombord på vår resa!

I rollen som förändringsledare ansvarar du för att leda dina projekt framgångsrikt och effektivt från början till slut. Du säkerställer att projekten levereras med fokus på tidsplan, kvalitet, budget och framför allt användarbehov. Som en pålitlig partner på kundernas digitala resa och med din förståelse för hur förändringar påverkar organisationer, människor och processer, kommer du att spela en avgörande roll i att hantera projekten och se till att allt går smidigt. Du kommer att arbeta tillsammans med ett tvärfunktionellt team, för att leverera innovativa och kreativa lösningar. Det här är din chans att göra en verklig skillnad och skapa något episkt tillsammans med oss!

Dina ansvarsområden kommer innefatta att:

Ansvara för att utarbeta och implementera en övergripande projektplan som inkluderar tydliga mål, delmål och tidsramar

Agera som kommunikationsled mellan projektteamet, beställaren och andra intressenter, vilket inkluderar att kommunicera med styr- och ledningsgrupper samt tekniska organisationer

Identifiera och hantera risker som kan påverka projektets framgång, genom att genomföra riskanalyser och implementera lämpliga åtgärder

Ha uppsikt över och hantera projektbudgeten, tidplanen och kvaliteten för att säkerställa att projektmålen uppnås på ett effektivt sätt.

Vem är du?

Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet av agilt projektledarskap i små och stora transformationer. Din passion för ledarskap och samarbete har tagit dig framåt och skapat engagemang i dina tidigare uppdrag.

Du ska ha varit med och genomfört teknikrelaterade förändringar som påverkat kundens verksamhet. Vi tror att det är fördelaktigt om du har en förståelse för tekniken och vad den kan bidra till för kundens verksamhet, men det viktigaste är din förmåga att leda projektet, vara lyhörd, skapa struktur och få med dig människorna runt omkring dig.

Vi ser gärna att du:

Hanterat flertalet intressenters varierande krav samt förmåga att navigera i det politiska landskap som det medför

Besitter erfarenhet av agil projektmetodik exempelvis Scrum, SAFe eller Prince2.

Har grundläggande förståelse kring förändringsledning och varför det är viktigt.

Har erfarenhet av att stötta både kunder inom privat och offentlig sektor i deras digitalieringsarbete.

Har erfarenhet av olika CMS plattformar som Sitevision, Wordpress, Optimizely, Umbraco etc.

Behärskar både svenska och engelska på en professionell nivå.

Det är meriterande om du:

Tidigare axlat rollen som konsult och/eller förvaltningsledare

Har erfarenhet från, Jira, Azure Devops eller liknande system

Som person är du kommunikativ och självständig och uppskattar att hantera utmaningar genom att skapa struktur och hitta pragmatiska lösningar. Din målinriktade och resultatdrivna inställning balanseras av en förmåga att vara prestigelös och kundorienterad. Vidare är du proaktiv och lösningsorienterad, samtidigt som du värderar en bra arbetsmiljö för att främja teamets trivsel och framgång. Med en engagerad och relationsbyggande inställning, har du en stark förmåga att nå dina resultat och leverera. Sist men inte minst så tilltalas du av en miljö som präglas av entreprenörskap, egenutveckling och framåtanda!

Ansök idag
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Maverick, hör av dig till Nathalie Bärlund, Rekryteringsansvarig Nexer Maverick, nathalie.barlund@nexergroup.com eller rekryterande chef Caroline Thorén, caroline.thoren@nexergroup.com. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen.

Ansök nu

System Verification Engineer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 26
Vill du vara en del av Nexer Mobility och arbeta inom Inbyggda System?

Med en lång erfarenhet inom branschen så har vi hittat vår grund som vi tror på och som vi utgår ifrån när vi bygger upp Nexer Mobility tillsammans med våra medarbetare. I vårt dagliga arbete är du som individ i fokus då vi utgår från varje medarbetares utgångspunkt och förutsättning.

Hur vi arbetar, kommer vi att berätta mer om när vi träffas.

Vad vi söker

Vi söker dig som vill arbeta med att utveckla olika simuleringsmiljöer likväl som att skriva testspecifikationer, skapa testfall, utföra test samt analysera testresultat. I det dagliga arbetet kommer du att ha ett nära samarbete med funktionsutvecklarna. Som person ser vi gärna att du tycker om att arbeta metodisk och har en stor nyfikenhet på att lösa problem. Du föredrar att arbeta i ett team men har samtidigt ingenting emot att arbeta självständigt. Har du erfarenhet av att arbeta med dSPACE verktyg och/eller Jenkins, Python samt Matlab/Simulink så finns det en bra förutsättning att komma in i rollen.

Vi söker dig som har

- B körkort

- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal samt skrift

- Meriterande om du har ett intresse för fordon

Blir du nyfiken och vill veta mer?

Tjänsten kommer att tillsättas löpande så vänta inte med din ansökan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Johanna Rydén (mailto:johanna.ryden@nexergroup.com) på +46705625099.

Nexer som arbetsgivare

Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.

Vår kultur

Vår vision är Promising future - det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg - framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

Ansök nu

System Design Ingenjör

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 26
Vill du vara en del av Nexer Mobility och arbeta inom Inbyggda System?

Med en lång erfarenhet inom branschen så har vi hittat vår grund som vi tror på och som vi utgår ifrån när vi bygger upp Nexer Mobility tillsammans med våra medarbetare. I vårt dagliga arbete är du som individ i fokus då vi utgår från varje medarbetares utgångspunkt och förutsättning. Hur vi arbetar, kommer vi att berätta mer om när vi träffas.

Vi söker System Designer

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kravställning, System Safety och/eller Cyber Security. I rollen som System Designer har du bl.a. kontakt med flera olika stakeholders, utvecklare och systemingenjörer och arbetar för att säkerhetsställa funktionaliteten i designen samt hålla deadline. Detta ställer krav på att du som person är kommunikativ och tycker att det är roligt att interagera med olika människor i vardagen. Vidare behöver du ha förmågan att delegera arbetsuppgifter till kollegor för att balansera ditt dagliga arbete.

Det är med stor fördel om du har erfarenhet av

- CANoe, SystemWeaver, Jira eller liknande.

- Vi ser även gärna att du har viss kunskap inom elsystem och/eller elarkitektur

- programmeringsspråk som C++ eller Python.

- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal samt skrift

- B-körkort

Blir du nyfiken och vill veta mer?

Tjänsten kommer att tillsättas löpande så vänta inte med din ansökan! Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Johanna Rydén på +46705625099.



Nexer som arbetsgivare

Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.

Vår kultur

Vår vision är Promising future - det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg - framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

Ansök nu

Junior mjukvaruutvecklare med bakgrund inom hårdvara

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jan 31
Vill du vara en del av Nexer Mobility och arbeta närmre mjukvaruutveckling?

Med en lång erfarenhet inom branschen så har vi hittat vår grund som vi tror på och som vi utgår ifrån när vi bygger upp Nexer Mobility tillsammans med våra medarbetare. I vårt dagliga arbete är du som individ i fokus då vi utgår från varje medarbetares utgångspunkt och förutsättning. Hur vi arbetar, kommer vi att berätta mer om när vi träffas.

Vi söker dig som har en bakgrund och erfarenhet inom hårdvara och som på senare tid har arbetat mer med mjukvaruutveckling. Alternativt att du vill gå mer åt mjukvaruutveckling. det är med fördel om du har arbetat med utveckling av olika styrenheter.

Vi ser därför gärna att du har jobbat med mjukvaruutveckling i minst sex månader, samt har erfarenhet av att tidigare ha jobbat som exempelvis

- Hårdvaruutvecklare

- Systemingenjör

- Systemdesigner

Rent tekniskt vill vi att du är väl bekant med hårdvarunära programmering i C eller C++. Det är mycket meriterande om du på fritiden gärna sysselsätter dig med egna projekt som innefattar kodning.

Vi erbjuder ett brett utbud av uppdrag och därför kan arbetets karaktär variera. Gemensamt för alla uppdrag är att de är långsiktiga, kvalificerade och utmanande, samtidigt som du garanterat har roligt på jobbet!

Tjänsten kommer att tillsättas löpande så vänta inte med din ansökan! Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Johanna Rydén på +46705625099.

Ansök nu

Hårdvaruutvecklare till fordonsindustrin

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 27
Vill du vara en del av Nexer Mobility och arbeta med hårdvaruutveckling?

Med en lång erfarenhet inom branschen så har vi hittat vår grund som vi tror på och som vi utgår ifrån när vi bygger upp Nexer Mobility tillsammans med våra medarbetare. I vårt dagliga arbete är du som individ i fokus då vi utgår från varje medarbetares utgångspunkt och förutsättning. Hur vi arbetar, kommer vi att berätta mer om när vi träffas.

Vi söker dig som

- har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med produktutveckling inom fordonsindustrin.

- har kunskaper av olika fordonsstandarder inom EMC, funktionssäkerhet, simuleringar i Matlab/Plecs eller liknande verktyg som DimRM.

- Det är med fördel om du har arbetat med utveckling på komponentnivå och arbetat med krav mot leverantör.

Vidare ser vi att du är en lagspelare och ödmjuk i ditt arbetssätt men har förmågan att ta ett beslut vid behov.

För den här rollen vill vi att du behärskar svenska och engelska flytande i både tal samt skrift.

Vi erbjuder ett brett utbud av uppdrag och därför kan arbetets karaktär variera. Gemensamt för alla uppdrag är att de är långsiktiga, kvalificerade och utmanande, samtidigt som du garanterat har roligt på jobbet!

Tjänsten kommer att tillsättas löpande så vänta inte med din ansökan! Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Johanna Rydén på +46705625099.

Nexer som arbetsgivare

Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.

Vår kultur

Vår vision är Promising future - det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg - framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

Ansök nu