Göteborg: Servispersonal till á la carte uppdrag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servispersonal till á la carte uppdrag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-23 // Varaktighet: Deltid

Om tjänsten

Vi söker passionerad, driven och utåtriktad personal som vill arbeta hos våra kunder i á la carte restauranger. På Carotte arbetar vi tillsammans med en bred portfölj av kunder, allt från stora konferensanläggningar och hotellkedjor till moderna kontorshotell och och välrenommerade restauranger. Längd och omfattning på uppdragen varierar och i denna roll har du möjlighet att påverka dina tider helt utifrån ditt privata schema. Vi är måna om vår personal och erbjuder löpande kompetensutveckling. Givetvis får du också massa härliga kollegor, varierande uppdrag och en marknadsmässig lön. För rätt person finns det goda möjligheter för vidareutbildning och mer ansvar.

Har du ingen erfarenhet eller utbildning inom servering, catering eller att ta bordsbeställningar? Ingen fara! Vi kommer att erbjuda dig en grundläggande utbildning för att du ska känna trygg i att hantera arbetsuppgifterna och leverera förstklassig service till våra kunder.

Arbetsuppgifter

Du kommer att vara en del av ett team med brinnande passion för mat och dryck. Dina arbetsuppgifter inkluderar att duka fantastiska bord, välkomna gäster, ta bordsbeställningar, servera mat och dryck, kassahantering, plocka disk, diska och det viktigaste av allt: leverera personlig service.

Din profil

Du är glad, utåtriktad, har förmågan att leverera service utöver det vanliga och utför ditt arbete prestigelöst och med ett gott humör. Som Carottestjärna är du ansvarstagande, gillar att ta egna initiativ och har lätt för att anpassa dig till nya situationer, kan du vidare hantera ett högt arbetstempo och har en god samarbetsförmåga så är du definitivt rätt person. Vi förutsätter naturligtvis att du är professionell och personlig i ditt möte med gäster och kollegor. Våra värdeord är förebilder, kvalitet, personligt och nyskapande- precis så vill vi att våra kunder och deras gäster ska uppleva oss.

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. För att trivas i rollen tror vi att du är en riktig teamspelare, gillar att ha många bollar i luften och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder.

Om Carotte Academy

I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff.

Om oss

Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Extra vid behov

Lön: Timlön

Placering: Göteborg

Sök tjänsten genom att klicka på "Jag vill ansöka". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Servitör/Servitris

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Servitör/Servitris.

ALC - Serviser/Servitörer sökes!

Läs mer Mar 22
Om jobbet:
Vi söker erfaren serveringspersonal som med enkelhet kan ta hand om en egen station. Vår personal finns på Göteborgs bästa och största restauranger där du får möjlighet att leverera förstklassig service. Vi har ett långt gediget samarbete med Göteborgs största hotell och stadens mest spännande koncept. Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete.

Vem är du?

Vi söker dig som har utbildning från restaurangskola och/eller 3 års dokumenterad yrkesvana inom servisyrket. Du är en utåtriktad, prestigelös och positiv person som älskar nya utmaningar och är van att arbeta i högt tempo. Har god kassaerfarenhet samt dryckeskunskaper.

Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?
Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?

Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!

Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!

Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.

???? Friskvård och förmåner - Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!

Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.

Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.

Mer om oss
RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.

Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

ALC - Serviser/Servitörer sökes!

Läs mer Mar 28
Nytt
Om jobbet:Vi söker erfaren serveringspersonal som med enkelhet kan ta hand om en egen station. Vår personal finns på Göteborgs bästa och största restauranger där du får möjlighet att leverera förstklassig service. Vi har ett långt gediget samarbete med Göteborgs största hotell och stadens mest spännande koncept. Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete.
Vem är du?
Vi söker dig som har utbildning från restaurangskola och/eller 3 års dokumenterad yrkesvana inom servisyrket. Du är en utåtriktad, prestigelös och positiv person som älskar nya utmaningar och är van att arbeta i högt tempo. Har god kassaerfarenhet samt dryckeskunskaper.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framföralltväldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olikaarbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter!Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning- Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Serveringspersonal

Läs mer Mar 12
Evolushi Plus söker personal till serveringen! Arbetsområde som servera, kassa, bar!
Evolushi Plus looking for waiter/s. Contact us for more information!

Ansök nu

Servis - Lön inom 48h ????

Läs mer Mar 5
VÄLKOMMEN TILL FAMILJEN!

På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften.

Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM.

Servitör / servitris / servis

Extrajobb med möjlighet till fastanställning

Jobba när du vill, som du vill (ish)

Betalda resor till och från jobbet när restiden är mer än 30 min

Kontinuerlig utbildning inom mat, dryck och service

Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte tjafsa om sånt som är självklart

Börja jobba direkt efter intervju

FLEXIBEL LÖN

Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat - och möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va?

OM OSS

FRAM är Sveriges fräschaste bemannings- och utbildningsföretag inom hotell och restaurang. Vi är ett familjeföretag som drivs av att göra besöksnäringen till en bättre plats och vi lägger stort fokus på att vår personal ska må bra. Som anställd på FRAM arbetar du ute hos våra kunder, som består av en uppsjö av hotellkedjor, arenor, banketter, företagsrestauranger, barer, fine dining och bättre à la carte krogar.

Självklart anslutna till kollektivavtal via både Almega och Visita.

Sökord: servis, matsal, servitör, restaurang, hotell, biträde,
restaurangbiträde, bartender, hovmästare, a la carté, lunchretsaurang,
konferens, service, runner,

Ansök nu

SERVERINGSPERSONAL SÖKES TILL RESTAURANG CAMPO, KVIBERG PARK HOTEL & CON...

Läs mer Mar 5
Om rollen

Vi söker nu personal som kan tänka sig börja omgående.

Vem är du och vad söker vi?

Vi ser gärna att du är stresstålig, flexibel, strukturerad och serviceminded. Du är noggrann, ambitiös, positivt lagd och har en god samarbetsförmåga.

Din viktiga roll blir att tillsammans med oss möta våra gäster med ett glatt humör och ytterst trevligt bemötande.

Arbetstiderna är varierande, både dag- och kvällstid, vardagar och helger.

Vi erbjuder ett spännande, utvecklande och varierande arbete i ett stundtals högt tempo. Vi har ett tätt samarbete med andra avdelningar på hotellet och en familjär teamkänsla. Personalförmåner i form av rabatter både i restaurangen och hotellet för nära och kära, gratis personalparkering m.m.

Information och ansökan

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår Restaurangchef Gökhan Sahutogullari via mejl gokhan.sahutogullari@kvibergparkhotell.se

Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är 25/3-2024, men sök redan idag då urval sker löpande.

Om Kviberg Park Hotel & Conference

Serneke Allanit AB är ett bolag inom Doxa koncernen. Här driver vi och utvecklar verksamheter i våra egna fastigheter, så som hotell, restaurang, skidanläggning samt evenemang och arenadrift

Kviberg Park Hotel & Conference är ett hotell, beläget mitt i Nordens största multisportarena: Prioritet Serneke Arena i Kviberg Park. Hotellet har 121 rum, restaurang och bar samt konferensavdelning.

Hotellet har funnits i arenan sedan den byggdes 2015, och drivs sedan 2018 av Serneke Allanit AB.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Carotte Staff AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Carotte Staff AB .

Servering, event- och cateringpersonal till Carotte Staff

Servitör/Servitris
Läs mer Feb 12
Om tjänsten

Vi söker driven och utåtriktad personal till diverse uppdrag inom event- och servicebranschen!

Söker du ett jobb där du får hänga med härliga människor? Då har vi kanske något spännande för dig! Vi letar efter personer som inte rynkar på näsan åt att ge service och trivs i en rörlig och livlig arbetsmiljö. Det viktigaste är att du har en positiv inställning och vill leverera toppservice till våra många kunder i Göteborgsområdet med hjälp av våra superduktiga medarbetare. Häng med oss och bli en del av vårt härliga team!

Du kommer att få glänsa vid olika event, företagsfester, storslagna banketter och mer inom besöksnäringen. Vi har allt från glamorösa konferensanläggningar och lyxiga hotellkedjor till trendiga kontorshotell och egna Carotte restauranger. Vad som är extra bra? Du kan anpassa dina arbetstider efter ditt eget schema. För de som är extra ambitiösa finns möjligheter till vidareutbildning, mer ansvar och fasta uppdrag runt om i hela Sverige. Här kan du verkligen göra karriär med stil! ????????

Vi utbildar all vår personal i Carotte Academy, vår egna serviceutbildning, allt för att man ska känna sig trygg för att leverera hög servicenivå i sann Carotte anda till våra kunder.

Hos oss finns flera möjligheter!

- Bankett: servis, bankett bar

- Restaurang: á la carte servis, runner, diskare, bar
- Festlokal: servis, runner
- Catering: servis, runner, bar

- Event: Eventvärdar, servis



Hur kan en arbetsdag se ut?

Du kommer vara en del av våra glada Carottestjärnor. Dina arbetsuppgifter kan inkludera allt från storslagna företagsfester, välkomna gäster, ta bordsbeställningar, cateringuppdrag, servera mat och dryck, och det viktigaste av allt: leverera personlig service.

Arbetstiderna varierar beroende på kunds önskemål. Vi ser att du har en annan huvudsaklig sysselsättning och vill ha ett roligt extrajobb. Vi sätter inga krav på hur mycket du måste jobba men vi ser gärna att man arbetar något kontinuerligt.

Vi letar efter någon som:

- Älskar att ge bra service och sprida glädje.

- Har alltid ett leende på läpparna, är flexibel och prestigelös.

- Är en riktig social fjäril

- Har full koll på svenska och engelska, både när det gäller att prata och skriva.

Kan du checka av dessa punkter? Om ja, då är du precis den vi vill ha!





I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Motivera i din ansökan varför just du passar för rollen - både erfarenhets- och personlighetsmässigt.

Vi jobbar nära vårt systerbolag Carotte Food & Event som arrangerar flera spännande uppdrag framöver.

Roliga uppdrag under 2024 som vi ser fram emot tillsammans med Carotte Food & Event:

- Göteborgsvarvet - folkfesten där vi levererar mat och dryck till tappra löpare från hela Sverige. (maj 2024)

- Gothia & Partille Cup - Var delaktig i världens största fotbollsturnering och träffa fotbollsspelande glada ungdomar från hela världen. (sommar 2024)

- Event på Åby Arena - Häst kapplöpning med glada spelare som vi serverar gedigen mat & dryck (Augusti 2024)

- Veteran VM - friidrottens främsta seniorer tar upp till kamp! (Augusti 2024)

- Winterlights - en magisk promenad genom ljud & ljus i ett vinterlandskap. (vinter 2024)

Om Carotte Academy

I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff. Alla som arbetar med oss behöver genomgå första steget i vår utbildning.

Om oss

Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående, alternativt efter överenskommelse

Omfattning: Extra vid behov

Lön: Timlön

Placering: Göteborg

Sök tjänsten genom att klicka på "Jag vill ansöka!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Servering, event- och cateringpersonal till Carotte Staff

Servitör/Servitris
Läs mer Feb 13
Om tjänsten

Vi söker driven och utåtriktad personal till diverse uppdrag inom event- och servicebranschen!

Söker du ett jobb där du får hänga med härliga människor? Då har vi kanske något spännande för dig! Vi letar efter personer som inte rynkar på näsan åt att ge service och trivs i en rörlig och livlig arbetsmiljö. Det viktigaste är att du har en positiv inställning och vill leverera toppservice till våra många kunder i Göteborgsområdet med hjälp av våra superduktiga medarbetare. Häng med oss och bli en del av vårt härliga team!

Du kommer att få glänsa vid olika event, företagsfester, storslagna banketter och mer inom besöksnäringen. Vi har allt från glamorösa konferensanläggningar och lyxiga hotellkedjor till trendiga kontorshotell och egna Carotte restauranger. Vad som är extra bra? Du kan anpassa dina arbetstider efter ditt eget schema. För de som är extra ambitiösa finns möjligheter till vidareutbildning, mer ansvar och fasta uppdrag runt om i hela Sverige. Här kan du verkligen göra karriär med stil! ????????

Vi utbildar all vår personal i Carotte Academy, vår egna serviceutbildning, allt för att man ska känna sig trygg för att leverera hög servicenivå i sann Carotte anda till våra kunder.

Hos oss finns flera möjligheter!

- Bankett: servis, bankett bar

- Restaurang: á la carte servis, runner, diskare, bar
- Festlokal: servis, runner
- Catering: servis, runner, bar

- Event: Eventvärdar, servis



Hur kan en arbetsdag se ut?

Du kommer vara en del av våra glada Carottestjärnor. Dina arbetsuppgifter kan inkludera allt från storslagna företagsfester, välkomna gäster, ta bordsbeställningar, cateringuppdrag, servera mat och dryck, och det viktigaste av allt: leverera personlig service.

Arbetstiderna varierar beroende på kunds önskemål. Vi ser att du har en annan huvudsaklig sysselsättning och vill ha ett roligt extrajobb. Vi sätter inga krav på hur mycket du måste jobba men vi ser gärna att man arbetar något kontinuerligt.

Vi letar efter någon som:

- Älskar att ge bra service och sprida glädje.

- Har alltid ett leende på läpparna, är flexibel och prestigelös.

- Är en riktig social fjäril

- Har full koll på svenska och engelska, både när det gäller att prata och skriva.

Kan du checka av dessa punkter? Om ja, då är du precis den vi vill ha!





I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Motivera i din ansökan varför just du passar för rollen - både erfarenhets- och personlighetsmässigt.

Vi jobbar nära vårt systerbolag Carotte Food & Event som arrangerar flera spännande uppdrag framöver.

Roliga uppdrag under 2024 som vi ser fram emot tillsammans med Carotte Food & Event:

- Göteborgsvarvet - folkfesten där vi levererar mat och dryck till tappra löpare från hela Sverige. (maj 2024)

- Gothia & Partille Cup - Var delaktig i världens största fotbollsturnering och träffa fotbollsspelande glada ungdomar från hela världen. (sommar 2024)

- Event på Åby Arena - Häst kapplöpning med glada spelare som vi serverar gedigen mat & dryck (Augusti 2024)

- Veteran VM - friidrottens främsta seniorer tar upp till kamp! (Augusti 2024)

- Winterlights - en magisk promenad genom ljud & ljus i ett vinterlandskap. (vinter 2024)

Om Carotte Academy

I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff. Alla som arbetar med oss behöver genomgå första steget i vår utbildning.

Om oss

Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående, alternativt efter överenskommelse

Omfattning: Extra vid behov

Lön: Timlön

Placering: Göteborg

Sök tjänsten genom att klicka på "Jag vill ansöka!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Kontorsassistent för uppdrag på 50% vardagar

Kontorsreceptionist
Läs mer Feb 7
OM CAROTTE

Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. Carotte har kontor i Göteborg, Stockholm & Jönköping och kunder över hela Sverige.

VÅR KUND

Carotte Staff söker åt kund en erfaren och professionell kontorsassistent till ett konsultbolag med höga verksamhets ambitioner.

Kulturen på denna arbetsplats präglas av höga ambitioner, professionalitet och driv. Teamet hos vår kund består av noga utvalda högpresterande proffs, erkända inom sina områden och som alltid sätter kunden i fokus.

Om tjänsten

Vi söker en person som har en känsla för detaljer, har förmågan att arbeta effektivt i varierande tempo och har en flexibel inställning till arbetsuppgifter. Vi tror att du som söker denna position har en välkomnande attityd, du är en relationsskapare med en förmåga att skapa positiva möten för besökare och kollegor. Du trivs i en professionell miljö och är tillmötesgående.

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet inom kontorsarbete och även konferens. Du talar & skriver obehindrat i både svenska och engelska. Du bör också ha god datorvan och du kommunicerar professionellt i skrift. Du har en naturlig känsla för att vara uppmärksam på detaljer och får med lätthet ett helhetsgrepp över den dagliga verksamheten.

Dina arbetstider: Dagtid, måndag till fredag främst förmiddag men kan även vara förlagda under eftermiddag.

Anställningsform: Provanställning 6 månader därefter tillsvidareanställning. Du är anställd hos oss på Carotte Staff och arbetar 50% hos vår kund.

Startdatum: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att kontakta natalie@carotte.se. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Reception- & serviceansvarig till nysatsningen Leir Mat & Möten

Konferensvärd/Konferensvärdinna
Läs mer Feb 6
OM ARBETSGIVAREN

Carotte har sedan starten 1982 levererat catering och service i toppklass. Vi är numera en av Sveriges snabbast växande företagsgrupper inom Soft Facility Services med fokus på möten & upplevelser. Med nyskapande catering, restaurang, event, bemanning, kontorservice & lokalvård skapar vi attraktiva arbetsplatser och evenemang.
Idag består Carotte av tre bolag, Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Carotte har kontor i Stockholm, Göteborg & Jönköping med kunder över hela Sverige.


OM KUNDEN

Alecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024 utvecklar och nyöppnar Alecta Fastigheter i toppmoderna kontorsfastighet Göteborg. Fastigheten genomgår nu omfattande renoveringsinsatser där reception, konferens, serviceytor & restaurang utvecklas tillsammans med servicepartnern Carotte Group.

Ullevi Park stod inflyttningsklar våren 2012. Fastigheten består av två sammanbyggda hus, med totalt 16 våningsplan. Det är med stolthet Carotte förvaltar serviceuppdraget för hela anläggningen hos Alecta Ullevi Park. Inom kort kommer service i form av gemensam reception, loungeytor, konferensavdelning och restaurang med mera finnas tillgängligt för hyresgäster och besökare. Vi ser fram emot att erbjuda personal, hyresgäster, alla i närområdet och nyfikna förbipasserande att njuta av fantastiskt värdskap och smakrik mat i vår nya Restaurang och konferensanläggning "Leir".


OM TJÄNSTEN

I rollen som Reception- & serviceansvarig blir du en viktig pusselbit i nysatsningen av Leir Mat & Möten.

Du har huvudansvaret för all service i fastigheten där du hanterar såväl hyresgäster som externa besökare och konferensgäster. I ditt dagliga arbete har du ansvar för den fartfyllda konferensdelen där du ordnar med bl.a. offerter, visningar, frukostar, luncher, fika samt konferensteknik vid behov. Vidare ser du med ditt utmärkta sinne för detaljer till att alla utrymmen alltid är presentabla för hyres- och konferensgäster. Du bemannar också receptionen och säkerställer ett förstklassigt bemötande för gästerna. I receptionen tar du emot besökare, hjälper hyresgästerna med deras löpande frågor, du har ansvar för nyckelkvittering för fastigheten och hanterar i övrigt allehanda administrativa uppgifter. Du samarbetar dagligen och har en god dialog med dina kollegor i restaurangen som drivs av Carotte. Du kommer in i ett tidigt skede av verksamheten och kommer vara delaktig i uppbyggnaden av rutiner, processer och standarder för såväl reception som konferens.

Tillträde till tjänsten: Mars 2024
Arbetstider: Är förlagda under kontorstider med flexibilitet för visst kvällsarbete vid event & arrangemang.
Anställning: Via Carotte Staff till uppdrag hos Alecta

VI SÖKER DIG

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för mötet med människor och kan förmedla ett starkt värdskap. Du har servicekänsla ut i fingertopparna och trivs i en dynamisk miljö där du får möjligheten att vara behjälplig hyresgästerna i fastigheten i både högt och lågt. För att trivas i rollen behöver du ha en fallenhet och intresse för att vara säljande och koordinerande kring konferenser och service.

Vi tror att du gillar att engagera dig i aktiviteter och aktivering för en varierad & trevlig miljö för fastighetens hyresgäster där du skapar community. Du har tidigare erfarenhet av att skapa konferenser och event. Du är en skicklig relationskapare och drivs av att föra människor samman.

Som person så är ditt ledord energi och du trivs med att konstant vara i rörelse för att ge en service upplevelse utöver det vanliga. Ditt proaktiva arbetssätt gör att du alltid ligger ett steg före.

Din profil:

Tidigare arbetat i servicebranschen
Ett skarpt öga för detaljer
Är flexibel i ditt arbete och kan hantera en dynamisk arbetsmiljö
Inte är rädd för att hugga i där det behövs
Har god datorvana, med erfarenhet från Officepaketet
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Har erfarenhet av konferenser

Välkommen med din ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på natalie@carotte.se. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Sökord: Reception, konferens, möten, värd/värdinna, Carotte, Alecta

Ansök nu

SiteManager/Platschef till Alecta Fastigheters coworkingsatsning Flexiwork

Konferenschef
Läs mer Jan 5
OM ARBETSGIVAREN

Alecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024 öppnar Alecta Fastigheter sin första coworkinganläggning i Göteborg under namnet Flexiwork i kvarteret Regina.

Kvarteret Regina

På Rosenlund, rakt under bastion Christina Regina, hittar du Kvarteret Regina. Här kommer organisationer och verksamheter nå framgång genom den fulla frihet som Drottning Kristina eftersträvade redan för 400 år sedan.

I Alecta Fastigheters nya kontorsvaruhus Regina i centrala Göteborg vid Hvitfeldtsplatsen öppnar deras första Flexiwork Hovet som förväntas stå klart i slutet av april 2024. Flexiwork, som är namnet på Alecta Fastigheters coworking, är ett nytt affärsområde inom företaget.

Fastigheten byggs i två etapper och rymmer totalt 31 000 kvadratmeter. Första etappen omfattar en flexiyta på 1 100 kvm och andra etappen en yta på 1 900 kvm. Kvarteret Regina ligger centralt placerat och attraherar innovationsdrivna och kreativa företag. Fastigheten omfamnar allt från flexibla kontraktslösningar, musikinspirerade inredningskoncept, coworking /flexiwork, färdiginredda lokaler samt restauranger och butiker. I fastigheten är det fokus på återbruk och fastigheten certifieras enligt Breeam SE.

Läs mer om Hovet här: https://kvarteretregina.se/kontor/

OM TJÄNSTEN


I rollen som platschef för Alecta Fastigheters nya Flexiwork-satsning blir du en central del av projektet redan från början. Din position är avgörande för att forma och utveckla konceptet och du kommer vara involverad i allt från affärsmodell och försäljning till eventplanering. Ditt arbete sträcker sig även till att skapa en trivsam och produktiv arbetsmiljö genom att sätta samman en mångsidig och välbalanserad kundmix.

Du kommer inte bara vara delaktig i strategin och planeringen av verksamheten, utan också ha ansvar för personal, där du får chansen att bygga upp ditt eget team genom att vara delaktig i rekrytering. Ditt dagliga arbete kommer innefatta försäljning, service och att noggrant följa upp ekonomin och leverantörsrelationer. I det inledande skedet är fokus satt på att etablera Hovet på marknaden, försäljning blir en viktig del av arbetet och potentialen för ytterligare Flexiwork-enheter öppnar upp för framtida utveckling, med Hovet som den första av flera planerade öppningar i Göteborg. Start senast april 2024.

Tillträde till tjänsten: Februari/Mars 2024

VI SÖKER DIG SOM HAR


Vi tror du har erfarenhet av resultat- och verksamhetsansvar samt bevisad förmåga att sätta, driva och följa upp organisationen mot tydliga mål. Att du besitter förmågan att leda och utveckla verksamhet och människor samt implementera ett fantastiskt värdskap. Att du har mångårig erfarenhet av sälj: från att själv sälja till att bygga en vinnande säljkultur i organisationen. För att trivas i rollen uppskattar vi även att du har en fallenhet och intresse för att ta till dig och analysera ekonomiska samband, göra affärsmässiga kalkyler och utveckla affären.



DIN PERSONLIGHET

Vi tror att du är nyfiken, säljande, tänker helhet och trivs bäst i en organisation där du förväntas tänka nytt, kan påverka och där beslutsvägarna är korta. Att du är en proaktiv, rådgivande och en prestigelös problemlösare. Som ansvarig på Hovet kommer du ha många kontaktytor så det är också viktigt att du är en relationsbyggare med genuint intresse för människor och hur vi bygger engagemang, förtroende och samarbete hos både kunder och medarbetare och gillar att skapa en mötesplats där både människor och affärer växer.

OM OSS


Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen.





ÖVRIG INFORMATION


I denna process samarbetar Alecta Fastigheter med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direkt av Negin Hafizi via mail negin@carotte.se. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Extrajobb inom reception & konferens

Kontorsreceptionist
Läs mer Jan 3
Om tjänsten

Är du en servicestjärna som är intresserad av att kombinera dina studier eller annan huvudsaklig sysselsättning med ett socialt och roligt extrajobb?

Då har vi en utvecklande och ett rolig tjänst för dig!

Vi bemannar både fastighets receptioner och moderna co-working arenor i Göteborg med omnejd. Den här rollen passar dig som har tidigare erfarenhet av service och reception, är prestigelös och har god administrativ förmåga. För våra uppdrag kommer man att ha stor möjlighet att själv påverka sina tider utifrån sitt privata schema, och för rätt person finns det goda möjligheter till vidare utveckling.

Dina arbetsuppgifter kan till exempel bestå av att:

- Välkomna medarbetare och kunder
- Ta hand om konferenser och frukost
- Ha kontakt med leverantörer
- Arbeta administrativt i system
- Post- och fakturahantering samt bud
- Bokningar och beställningar
- Agera mood manager och ta hand om såväl besökare som medarbetare
- Ansvara för konferensrum och fika på kontoret
- Dela ut accesser


Vidare ingår diverse administrativa sysslor, exempelvis utfärdande av nyckelbrickor för nyanställda och besökare. En av de viktigaste delarna är att du ser till att alla besökare, interna som externa, får ett professionellt och trevligt?bemötande och att receptionen alltid är en välkomnande och trevlig plats.

Vi söker dig som:

- Har ett intresse för service och att leverera kvalitet
- Är social, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med människor
- Har en positiv attityd, är ödmjuk, flexibel och prestigelös. En förebild helt enkelt
- Gillar att jobba i team och att ständigt utvecklas
- Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, annat arbete etc.)
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska


I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. Motivera väl i din ansökan varför just du passar för rollen - både erfarenhets- och personlighetsmässigt

Om oss
Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltids uppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, reception, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.

Övrig information

Start: Januari, alternativt efter överenskommelse

Omfattning: Extra vid behov

Lön: Timlön

Placering: Göteborg

Sök tjänsten genom att klicka på "Jag vill ansöka!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.

Ansök nu