Göteborg: Projektledare för spännande nybilsprojekt

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare för spännande nybilsprojekt i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-01 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och leda utvecklingen av eftermarknad för inkommande nybilsprojekt? Vi söker en projektledare med starkt intresse för fordon som vill driva utvecklingen av effektiva eftermarknadslösningar.

Din roll:
Som en viktig pusselbit i vår leverans säkerställer du att våra team kan producera lösningar i världsklass. Du kommer bygga upp ett starkt kontaktnät i en internationell organisation och ha en nära kontakt med vår kunds utvecklingsorganisation. Du arbetar proaktivt och samlar in information som behövs för projektet med hjälp av ditt kontaktnät i organisationen. Du leder och koordinerar eftermarknadsprojekt, bland annat inom framtagning av diagnos, servicemetoder och reservdelsinformation.

Vem är du?

Som person trivs du med att ha många kontaktytor och har en naturlig nyfikenhet för ny teknik och andra människor. Du har en förmåga att driva ditt eget arbete och tar initiativ för att komma framåt i dina projekt. Du får med dig dina projektmedlemmar genom att kommunicera på ett sätt som skapar engagemang och driv.

För att lyckas i din roll har du med dig:

- Erfarenhet och intresse för fordon och bilindustrin
- Teknisk utbildning och god förmåga att lära dig ny teknik
- En vana av att leda och inspirera dina kollegor till ett gemensamt mål


Meriterande:

- Erfarenhet av att arbeta med fordonsdiagnostik, servicemetod eller reservdelar
- Erfarenhet av agila projektmetodiker


Vilka vi är:
Hos oss på Semcon i Trollhättan och Göteborg jobbar vi med produktinformation inom eftermarknad och att hjälpa våra kunder att hantera och systematisera effektiv felsökning, diagnostik och service för framtidens fordon. Vi tror på värdet av välfungerande processer, strukturer och åtgärder- för att i slutändan hjälpa användaren att hitta och åtgärda fel på ett enklare och billigare sätt.

Våra kunder befinner sig inom flera olika områden, men just nu förstärker vi vårt erbjudande inom fordonsindustrin som står inför spännande utmaningar. Som konsult hos oss får du inte bara möjlighet att jobba med dina kollegor i Trollhättan och Göteborg utan även med våra internationella kollegor.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta vår Team Manager Håkan Andersson via hakan.andersson@semcon.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Fordonsingenjör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Fordonsingenjör.

Driven testingenjör? Sök hit!

Läs mer Dec 22
Vill du arbeta med att testa morgondagens teknik, lockas du av ansluta till ett företag som uppmuntrar nyfikenhet och där det finns stor möjliglighet att få utlopp för din kreativitet. Då är detta helt rätt för dig!

Vi på Veprox söker dig som har några års erfarenhet inom testning eller motsvarande, kan arbeta självgående och gillar att lösa komplexa problem.

Vi ser gärna att du har ett starkt intresse av hårdvarunära programmering, en övergripande förståelse för till exempel mekatronik samtidigt som du i övrigt har ett brett teknikintresse.

Arbetsuppgifterna hos våra kunder kan innefatta:

- Förbereda, leda, genomföra och rapportera tester

- Analysera och dokumentera resultat

- Supporta funktionsägare och utvecklare i det kontinuerliga arbetet med att utveckla produkten

Vad vi erbjuder dig!

- Vi på Veprox erbjuder spännande uppdrag hos olika kunder inom olika branscher.

- Arbeta med spännande produkter och med de senaste teknikerna.

- Roliga aktiviteter och konferensresor.

- Flexibelt upplägg kring löner och andra förmåner där du själv väljer hur du vill ha det - exempelvis högre lön eller längre semester? Du bestämmer!

- Arbeta med spännande produkter och med de senaste teknikerna.

Några skalkrav som vi har:

- BSc. eller MSc inom relevant område.

- Erfarenhet av testning, inom automotive är meriterande.

- Svenskt B-körkort

Det är ett plus i kanten om du även har:

- Erfarenhet med att jobba i scrum och/eller Kanban teams.

- Jira

- CANoe, CANalyser

- AUTOSAR

- Matlab/Simulink

- C/C++

Känner du att ovanstående läsning ligger i linje med din erfarenhet och dina förväntningar? Då ser vi fram emot din ansökan och CV

Veprox

Grundades 2005 av konsulter för konsulter. Vi är den familjära konsultfirman som erbjuder uppdrag inom olika branscher så som fordon, försvar, industri, energi, offshore, medicinteknik och digitalisering. Tillsammans med våra kunder skapar vi hållbara lösningar för framtiden och kommande generationer.

Hos oss på Veprox erbjuder vi förmåner så som kollektivavtal, friskvård, sjukvårdsförsäkring, försäkringar, bilavtal, föräldraledighetstillägg, tjänstepension med mera. Vi har även möjlighet till en förmånlig lönemodell där du som konsult har större påverkan hur mycket som betalas ut till dig.

Ansök nu

Exterior Designer

Läs mer Dec 8
We are looking for a talented and creative Automotive Exterior Designer Consultant to join our team and work at our end client. Bring your vision and expertise to create designs that captivate and inspire.



What We Need:

- A creative mind with a strong portfolio in automotive design.

- Expertise in the latest design software and technologies.

- Excellent understanding of automotive design trends and consumer preferences.

Your Role:

- Collaborate with engineering and manufacturing teams to ensure design feasibility.

- Present concepts and designs to stakeholders and incorporate feedback.

Qualifications:

- Degree in Design, Engineering, or a related field.

- Proven experience in automotive exterior design.

- Strong communication and teamwork skills.

Ansök nu

Testingenjör för förbränningsmotorer sökes till fordonsjätte

Läs mer Mar 12
För kunds räkning söker vi nu en testingenjör som ska arbeta med förbränningsmotorer på ett globalt fordonsbolag i Göteborg. Är du en ingenjör med stort intresse för motorer är detta en perfekt möjlighet för dig.

Om rollen:
Enheten som söker förstärkning arbetar med att utföra motor- och komponenttester för att säkerställa kvalitét och tillförlitlighet i motorerna. Enheten består av 13 testingenjörer och 2 testplanerare och arbetar tvärfunktionellt med konstruktionsingenjörer, verkstads- och underhållspersonal, testoperatörer och utvecklare av testanläggningar.

Som testingenjör får du en varierande roll och kommer arbeta med dataanalys, inspektion av motorkomponenter i labbmiljö, dokumentation, samarbetsmöten och projekt­presentationer. Du kommer att driva både långsiktiga och kort­siktiga testuppdrag från start till slut för att förbättra framtida produkter eller produkter som för närvarande är i produktion. En annan viktig aspekt av rollen är att du kommer att bidra till utvecklingen av hållbarhetstestmetoder och delta i kontinuerlig förbättring.

Vi söker dig som:
Har en kandidat- eller masterexamen inom maskinteknik, mekatronik eller liknande
Erfarenhet av förbränningsmotorer från arbete eller studier.
Har du erfarenhet av mekaniskt arbete i verkstad är det meriterande.
Kan kommunicera obehindrat i svenska i tal och skrift.


Vidare kommer stort vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa i rollen som testingenjör krävs det att du som person är konsultmässig, driven och analytisk. Rollen kräver även att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med olika personer i olika konstellationer. Vidare behöver du även vara kommunikativ och anpassa din kommunikation efter mottagaren.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer vara anställd av oss på Friday. 



ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Gustav Widman, gustav.widman@friday.se 


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Equipment Engineer, Volvo Cars, Gothenburg

Läs mer Mar 26
Can you engineer a brighter tomorrow?

Reality has made it clear that the actions we take in the next few years will significantly impactour future. Embracing the need for change, Volvo Cars is committed to spearheading the chargein automotive electrification. In this role, you'll play a crucial part in an exciting transformationjourney that will change how the world views mobility. Are you ready for a new opportunity?



Manufacturing Engineering - let’s introduce ourselves

At Manufacturing Engineering, you are part of a global production team that makes sure that thecars we build meet the highest expectations from our customers. In close collaboration withcolleagues in other business units, we develop and implement flexible and efficient productionsystems with people in focus. If you want to reach your personal goals together with otherpeople, Manufacturing Engineering is the place to be.

We offer you an exciting opportunity in an international and growing company with a great cultureand plenty of development opportunities. You will have the opportunity and responsibility toactively contribute to the growth of our business through people. Come join us!

Central Manufacturing Engineering at Volvo Car Group prepares and implements quality assuredflexible and effective production systems in the plants globally. At Manufacturing Engineering,you are part of a group working close to all our elements within the chain of developing-construction- manufacturing and containing process.



What you’ll do

As an Equipment Engineer your task will be to develop robust, efficient, and quality assuredprocesses with focus on equipment specification and selection. You will be responsible todevelop and define conceptual equipment solutions to meet the requirements frommanufacturing process and to meet the specifications given from the assembly method. You willbe working with the processes to assemble and manufacture high voltage batteries and electricdrive units, where the majority of the processes are highly automated. You will be a part of ateam and setting the scene for our new platform. You will have the opportunity to improve thetechniques & methods within this field. The team follows the project through productdevelopment & feedback, quoting and buying the equipment as well as installing andcommissioning. This means that you will take part in cost estimations, development of processconcepts, supplier relations, continuous alignment with customer, etc. You dig in where it isneeded and are flexible towards late changes and unforeseen situations, using your innovationand determination to succeed.



What you’ll bring

This position is for you with previous experience in manufacturing engineering working onequipment projects (project lead/installation/commissioning). You also have experience withsourcing process (internal & external relations in sourcing). We see that you are detail oriented,have quality focus and a good communicator. We believe you have high aspirations, self-motivation and you are curious to learn new technologies. You are a cooperative person and have great collaboration and communication skills.

- Bachelor’s degree within Automation, Mechanical Engineering or similar

- Project management experience

- Experience of equipment in automated processes

- Problem solving DMAIC knowledge

- FMEA experience

- Good understanding of CATIA V5, Auto CAD, preferably also Teamcenter

- Fluent in English, spoken and written.

Specific competence:

- Joining/ Laser treatments, good understanding of joining standards, Friction stir weldingknowledge is an advantage

- Geometry assurance experience, Geo measurements, experience with geometrydemands

- General experience of automatic applications such as handling of components, screwtightening, automatic assembly.

Position is based in Gothenburg.



Want to know more?

We invite you to apply in English at your earliest convenience. We do not have a fixed end datefor this advertisement as we are continuously looking for this competence. Please apply throughthe provided link. Applications submitted via email will not be retained or taken intoconsideration. Once you receive a confirmation email from the system, your application will beacknowledged.

We are committed to keeping you informed during the entire process. In this recruitment, Volvo Cars collaborates with Technogarden and if you have questions, you are welcome to contact the recruiter, Per Gottfridsson at per.gottfridsson@technogarden.se.



Volvo Cars - Driving change together

Volvo Cars’ continued success is the result of a collaborative, diverse, and inclusive workingenvironment. Today, we are one of the most well-known and respected car brands, with over40,000 employees across the globe. At Volvo Cars, your career is designed around your skills andaspirations so you can reach your full potential.

For the right person, an inspiring, and creative workplace awaits. Did you know that every VolvoCars employee worldwide has the right to our Family Bond, our new all-gender, paid parentalleave policy? You’ll also enjoy a culture and benefits package that’s made us one of the world’smost awarded and progressive employers.

By 2025, we aim to sell 1.2 million cars annually, 50% of which will be electric vehicles and solddirectly to customers through digital channels. Join us on the journey of a lifetime as we createthe driving and electrification technologies of tomorrow.

Ansök nu

Aftermarket Engineer (Method & Spare Parts), Aurobay

Läs mer Feb 5
Join us on our journey to net zero and make an impact on the mobility of tomorrow.

Aurobay has over hundred years of heritage in creating premium quality engines. With homes in Sweden and China, we have a strong reputation for pioneering practices in the automotive industry. We pride ourselves in our attention to detail and commitment to excellence.

If you are interested in more information about Aurobay, you are welcome to read more about Powering a hybrid future - Aurobay, https://www.aurobay.com/

As an Aftermarket Engineer (Method & Spare Parts) you will be part of creating a new business area within Aurobay and play a crucial role in developing and optimizing methods and managing spare parts to ensure a seamless and efficient experience for our customers.

What we offer

In addition to a competitive salary, a great location on Lindholmen and a genuine work-life balance, we provide the following benefits:

- A yearly wellness contribution of SEK 5 000 for your physical and mental wellbeing.

- A personal and professional development scheme to support your growth.

- Want to drive a car? - Discount to buy a car, and a competitive leasing cost for a company car.

- Additional pension funding.

- Competitive additional and full coverage insurance.

Skills and Experience

- Bachelor’s degree in mechanical engineering, automotive engineering, or a related field.

- Proven experience in aftermarket engineering roles, with a focus on both method development and spare parts management.

- Proficiency in relevant software and tools for method engineering and spare parts management.

Your role at Aurobay

As an Aftermarket Engineer (Method & Spare parts) you will:

- Define, develop, and run the method engineering area to enhance efficiency and ensure customer satisfaction.

- Contribute to the development and execution of our spare part engineering area.

- Collaborate with cross-functional teams to identify and implement continuous improvement initiatives in the aftermarket production and service methods.

Inclusion statement

At Aurobay, we are committed to diversity and inclusion. We welcome applicants from all backgrounds and believe that different perspectives and experiences make for a stronger, more innovative company.

How to apply

We look forward to your application that you send by clicking "Send Application". Do it as soon as possible, as we work with continuous selection, so the position may be filled before the application period has expired.

If you have questions or want to hear more, please contact Per Gottfridsson, per.gottfridsson@technogarden.se

We can’t wait to see what you can bring to our team!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Semcon Product Information Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Semcon Product Information Sweden AB .

Delprojektledare inom informationshantering

Teknikinformatör
Läs mer Nov 2
Är du en person som inte kan motstå att organisera och skapa ordning både för dig själv och din omgivning? Trivs du dessutom när du får arbeta nära andra människor och skapa många kontaktytor? Om så är fallet, tror vi att du skulle trivas och passa perfekt i rollen som delprojektledare inom informationshantering.

Vad innebär rollen?

Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll och få möjlighet att vara länken mellan människan och tekniken. Du kommer att arbeta i ett antal olika projekt med att stötta projektmedlemmar med att förstå och följa de riktlinjer och krav som ställs för att uppnå en optimal och säker hantering av dokumentation och data i projekt.

I rollen kommer du bland annat att:

- Planera, koordinera och säkerställa högkvalitativa dokumentleveranser.

- Stödja och vägleda projektmedlemmar i interna dokumentationsprocesser.

- Definiera och kravställa dokumentleveranser från underleverantörer och tredje part.

- Ansvara för att sammankalla till och hålla i interna projektavstämningar för uppföljning av projektstatus inklusive dokumentationsleveranser.

- Skapa och utveckla processer för dokument- och datahantering i enlighet med regulatoriska krav

- Stödja användare i dokumenthantering och datasystem.

Tjänsten är "hybrid remote" vilket innebär att du behöver vara på plats hos kunden, som är ca. 50 minuter söder om Göteborg, ca. tre dagar per vecka.

Vem är du?

Vi söker dig som:

- har tidigare erfarenhet av att arbeta med dokument- eller datahantering exempelvis som Document Controller, Document Manager, Data Coordinator eller annan liknande roll.

- har en teknisk bakgrund från utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.

- har arbetat med kvalitetsarbete och/eller i koordinerande roll i någon form.

Ditt positiva och utåtriktade synsätt, tillsammans med din samarbetsvilja, gör dig till en idealisk kandidat för rollen. Vi värdesätter din förmåga och passion för att optimera processer och din skarpa blick för struktur och tydlig kommunikation. Det är tydligt att du trivs i att samspela med olika aktörer och skapa en dynamisk arbetsmiljö.

I denna konsultroll är en nära dialog med våra kunder avgörande för framgång. Vi tror att din naturliga nyfikenhet för teknik och människor kommer att vara en tillgång, och vi ser fram emot att dra nytta av din förmåga att skapa meningsfulla och långvariga kundrelationer. Ditt engagemang för att förstå både tekniska och mänskliga aspekter kommer säkerställa att du inte bara uppfyller kundens behov utan överträffar deras förväntningar.

Vad erbjuder vi?

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus och där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka är vi?

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av informationshantering, eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Delprojektledare inom informationshantering

Teknikinformatör
Läs mer Nov 9
Är du en person som inte kan motstå att organisera och skapa ordning både för dig själv och din omgivning? Trivs du dessutom när du får arbeta nära andra människor och skapa många kontaktytor? Om så är fallet, tror vi att du skulle trivas och passa perfekt i rollen som delprojektledare inom informationshantering.

Vad innebär rollen?

Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll och få möjlighet att vara länken mellan människan och tekniken. Du kommer att arbeta i ett antal olika projekt med att stötta projektmedlemmar med att förstå och följa de riktlinjer och krav som ställs för att uppnå en optimal och säker hantering av dokumentation och data i projekt.

I rollen kommer du bland annat att:

- Planera, koordinera och säkerställa högkvalitativa dokumentleveranser.

- Stödja och vägleda projektmedlemmar i interna dokumentationsprocesser.

- Definiera och kravställa dokumentleveranser från underleverantörer och tredje part.

- Ansvara för att sammankalla till och hålla i interna projektavstämningar för uppföljning av projektstatus inklusive dokumentationsleveranser.

- Skapa och utveckla processer för dokument- och datahantering i enlighet med regulatoriska krav

- Stödja användare i dokumenthantering och datasystem.

Tjänsten är "hybrid remote" vilket innebär att du behöver vara på plats hos kunden, som är ca. 50 minuter söder om Göteborg, ca. tre dagar per vecka.

Vem är du?

Vi söker dig som:

- har tidigare erfarenhet av att arbeta med dokument- eller datahantering exempelvis som Document Controller, Document Manager, Data Coordinator eller annan liknande roll.

- har en teknisk bakgrund från utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.

- har arbetat med kvalitetsarbete och/eller i koordinerande roll i någon form.

Ditt positiva och utåtriktade synsätt, tillsammans med din samarbetsvilja, gör dig till en idealisk kandidat för rollen. Vi värdesätter din förmåga och passion för att optimera processer och din skarpa blick för struktur och tydlig kommunikation. Det är tydligt att du trivs i att samspela med olika aktörer och skapa en dynamisk arbetsmiljö.

I denna konsultroll är en nära dialog med våra kunder avgörande för framgång. Vi tror att din naturliga nyfikenhet för teknik och människor kommer att vara en tillgång, och vi ser fram emot att dra nytta av din förmåga att skapa meningsfulla och långvariga kundrelationer. Ditt engagemang för att förstå både tekniska och mänskliga aspekter kommer säkerställa att du inte bara uppfyller kundens behov utan överträffar deras förväntningar.

Vad erbjuder vi?

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus och där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka är vi?

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av informationshantering, eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Erfaren Learning Script Writer

Manusförfattare
Läs mer Sep 11
Vill du arbeta med att skapa effektfulla utbildningslösningar tillsammans med ett bolag som ligger i framkant inom lärande? På Semcon Learning söker vi en erfaren manusförfattare och pedagogisk rådgivare som vill hjälpa oss att skapa moderna utbildningar av hög kvalitet.

Rollen:
I rollen ansvarar du för att ta fram det skriftliga innehållet till våra utbildningar. Det inkluderar allt från idéskapande och konceptbeskrivningar till pedagogisk struktur och manus. Som manusförfattare fokuserar du alltid på att skapa en optimal lärupplevelse oavsett om det är en utbildning som ska ges digitalt eller i klassrum. Du är en skicklig skribent och formulerar kursinnehåll i samarbete med kundens ämnesexperter och vårt interna produktionsteam - alltid med lärandemålen i fokus. Våra kunders produkter är ofta tekniskt avancerade men våra kursämnen rör sig över försäljning och produktlanseringar, onboarding och internutbildningar, felsökning och service. En viktig del i din roll handlar därför om att förstå dig på målgruppen, lära känna ämnet och kundens verksamhet samt på ett skickligt vis producera material i linje med kundens önskade effekt. Du kommer även att leda workshops och arbeta med idégenerering, pedagogik och utbildningsrådgivning. I din roll är samarbetsförmågan central då du har kontakt med många olika personer både i vårt interna team men även hos kunden, t.ex. beställare, målgruppsrepresentanter, projektledare och ämnesexperter.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort intresse för och erfarenhet av lärande på arbetsplatser. Du drivs av att planera och skapa utbildningslösningar som driver förändring i våra kunders verksamheter. Du har en naturlig nyfikenhet för andra människor vilket hjälper dig att sätta dig in i nya verksamheter och deras behov. Du trivs i en roll med många samarbetsytor både med kund och internt, och du är bra på att skapa goda relationer och kundnöjdhet. Du är en duktig kommunikatör både i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi söker dig som har betydande erfarenhet inom lärande sedan tidigare, gärna som manusförfattare, learning managementkonsult, instructional designer eller liknande. Vi ser gärna att du har arbetat med storytelling, dramaturgi och filmi tidigare roller, då detta återkommande är viktiga komponenter för våra utbildningar. Har du skrivit för eller på annat sätt jobbat med författarverktyg så som Storyline, Adapt Builder eller Captivate är det ett plus.

För att vara framgångsrik som manusförfattare är det viktigt att du:

- arbetar strukturerat

- driver ditt arbete framåt självständigt

- är kommunikativ och lyhörd

- är proaktiv och lösningsorienterad

Hos oss bidrar alla dessutom genom att stärka och utveckla vår kultur. Samarbete och laganda är centralt. Vi jobbar i nära samarbete och vill ha kul längs vägen.

Vilka är vi?
Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag.

För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst. Semcon Learning ingår i vårt affärsområde inom produktinformation med ca 800 medarbetare internationellt och vi inom Learning finns idag i Göteborg, Stockholm, Nottingham och Budapest.

Vad erbjuder vi?

Being people who put people first” - ett tydligt sätt för oss på Semcon att förhålla oss till våra medarbetare, detta gör vi genom att erbjuda bland annat:

- Trygghet genom fast anställning och förmåner

- Möjlighet att arbeta remote

- Utbildningar inom våra expertområden genom både interna och externa utbildningar

- Promising candidate programme - ett program där vi nominerar och utvecklar medarbetare mot framtida ledande roller

Låter rollen spännande? I så fall ser vi gärna din ansökan tillsammans med en motivering där du beskriver varför denna roll passar dig!?

Vi rekryterar löpande och ser fram emot din ansökan.

Ansök nu

Diagnoskompetens till spännande nybilsprojekt

Fordonsingenjör
Läs mer Dec 1
Nu finns chansen att bli en del av Aleido och arbeta med nybilsprojekt för någon av våra kunder i Göteborgsregionen. Vi erbjuder dig en spännande roll med fokus på teknik och utveckling där du bidrar med viktig kunskap till eftermarknaden inom fordonsindustrin. Låter det intressant?

Vi söker nya kollegor för både långsiktiga roller samt kortare uppdrag. Är du intresserad av att arbeta som underkonsult i projektform är du givetvis också välkommen att söka!

Vad rollen innebär

Som Diagnosingenjör arbetar du med nybilsprojekt. Genom att skapa felsökningar för fordonets olika felkoder och symptom ansvarar du för att identifiera och lösa problemställningar.

Du kommer bland annat:

- Utveckla diagnosverktyg tillsammans med ditt team, med scripting och CAD som bas, vilket bidrar till att effektivisera arbetet för mekaniker världen över.

- Skapa och underhålla information och metoder för att säkerställa att våra kunders fordon servas och repareras på bästa sätt.

Arbetet riktar sig mot ett flertal funktioner i moderna fordon där du lär känna tekniken på djupet. Branschen är i ständig förändring och utveckling, och du får möjlighet att vara del av denna spännande resa.

Vem du är

Vi söker dig som:

- Har arbetat som mekaniker och har kunskap inom fordonsdiagnostik, eller har en utbildning inom mekatronik, elektronik eller fordonsteknik i kombination med några års erfarenhet inom fordonsbranschen.

- Har en god förmåga att sätta dig in i en mekanikers informationsbehov

- Är skicklig på att förmedla information på både svenska och engelska.

- Har en god teknisk förståelse om fordonselektronik, och vi ser gärna att du har erfarenhet eller kunskap om enklare programmering.

- Har även en nyfikenhet för teknik såväl som andra människor och trivs i en roll med många kontaktytor.

Tjänsten är tekniknära där du arbetar i olika system för att skapa eftermarknadsinformation. Det är därför viktigt att du trivs i en teknisk och digital miljö.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Teknisk skribent till fordonsbranschen

Teknikinformatör
Läs mer Dec 1
Nu söker vi både erfarna och juniora personer som vill hitta sin nästa utmaning inom teknikinformatörsområdet i fordonsbranschen.

Är du en skribent med ett gediget intresse för teknik, eller tekniker med skrivkunskaper? Kanske är du den som alltid hittar luckor i produktmanualen eller ifrågasätter en produkts användarvänlighet och älskar att gräva ner dig i tekniska attribut och detaljer? Då kan detta vara rollen för dig.

Vad rollen innebär

I rollen som Teknisk Skribent kommer du hantera och strukturera teknisk information och på så sätt spela en avgörande roll i att säkerställa kvaliteten på dokumentationen. Dessutom kommer du ha ett nära samarbete med olika avdelningar för att driva utvecklingen framåt.

Följande kan bland annat ingå i arbetet:

- Skriva tekniska instruktioner och manualer.

- Utveckla reparationsinstruktioner för att säkerställa korrekt underhåll och reparation av våra produkter.

- Samarbeta med flera avdelningar inom bolaget för att samla in nödvändig information och säkerställa att dokumentationen uppfyller företagets standarder och krav.

- Hantera och strukturera stora mängder teknisk information för att producera tydliga och välskrivna dokument.

- Strukturera information för att effektivisera för slutanvändaren.

Vem du är

Oavsett om du är utbildad ingenjör och vill arbeta med produktutveckling med eftermarknadsfokus, färdigbakad skribent med ett gediget teknikintresse eller en erfaren teknikinformatör som vill fortsätta utvecklas bland likasinnade så kan detta vara rollen för dig.

Vi ser att du behöver ha erfarenhet och kunskap av följande:

- Bakgrund och/eller intresse för skrivande och teknik.

- Förmåga att hantera och strukturera mycket information för att producera tydliga och välskrivna dokument.

- Flytande i svenska och engelska, både i skrift och tal.

Som person har du ett naturligt driv och nyfikenhet. I dina projekt kommer du att ha en drivande roll i att samla, paketera och distribuera produktinformation inom dina projekt. Vi är ett av världens största bolag inom eftermarknadsinformation så självklart trivs du att arbeta i en internationell miljö med kollegor över hela världen.

Vad vi erbjuder

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka vi är

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu