Göteborg: Agile Coach

Hitta ansökningsinfo om jobbet Agile Coach i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-09 // Varaktighet: Heltid

Är du en Agile Coach som är passionerad över vad du gör? Vill du vara en del av Biners framgångsrika team där du har möjlighet att stötta grupper och organisationer i deras agila transformation? Om svaret är ja, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!

I takt med att fler företag och organisationer inser nyttan med att arbeta agilt ser vi ett förändrat och ökat behov hos våra kunder. Som konsult och Agile Coach hos Biner spelar du en viktig roll i våra kunders agila transformationer och förändringsresor.

Arbetsbeskrivning

I din roll som Agile Coach stöttar du företag genom agil transformation och ökar samtidigt förändringsmognaden. Du ansvarar för att hjälpa organisationer och team att leverera med hög kvalitet genom mentorskap där du coachar team för att tillsammans nå de mål som finns för uppdraget.

Din coachning ökar kundens kompetens till att möta nya utmaningar samt implementera bättre processer på olika nivåer i verksamheten. Du bidrar till att effektivisera arbetssätten så att hela organisationen kan arbeta smartare och smidigare. För att vara framgångsrik i rollen har du förmåga att hantera många olika intressenters varierande krav samt kunna navigera i det politiska landskap som det innebär. I din roll som Agile Coach kommer du stödja den agila förändringen i en organisation genom undervisning, facilitering och coachning.

Du har:

- Mångårig erfarenhet av rollen som Agile Coach samt agila transformationer.
- Förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT.
- Akademisk examen i datavetenskap, civilingenjör, datateknik eller relaterade områden
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


Det är inget krav men meriterande om har erfarenhet av agila processer eller motsvarande samt tidigare erfarenhet från konsultrollen.

Erfarenhet är viktigt, men personlighet är minst lika viktigt! För denna roll söker vi dig som är engagerad, samarbetsvillig och pålitlig. Du har god kommunikativ förmåga och kan anpassa dig och arbetet efter den du kommunicerar med. Att ta egna initiativ, leda och coacha andra i arbetet är något du trivs med. Som person är du lyhörd och flexibel i ditt arbetssätt samt har förmågan att se individen, gruppen och organisationen.

Biners erbjudande till dig!

På Biner är våra medarbetare vår framgång, idag är vi cirka 30 anställda och har en stark tillväxt. Våra konsulttjänster är eftertraktade och våra medarbetare kombinerar gedigen kompetens inom verksamhet och teknik med ett stort engagemang för sitt arbete.

Det vi kan erbjuda dig är möjligheten att utvecklas tillsammans med passionerade, kompetenta och erfarna kollegor. Det är en självklarhet för oss att dela kunskap med varandra och lösa utmaningar tillsammans. Egna initiativ, samarbete och engagemang värdesättes högt och vi satsar på att utveckla våra medarbetare. Du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor och givetvis med branschens mest intressanta kunder. En stark sammanhållning och kultur är viktigt för oss samt att skapa goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Affärskonsult, IT

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Affärskonsult, IT.

IT Business Analyst

Läs mer Mar 6
As an IT Business Analyst, you will join the Enterprise Digital department within Digital Development & Operations (DDO). We are in a journey, together as a global team, establishing ZEEKR in Europe and Globally with digital capabilities.

The overall DDO vision is to be an innovator, a transformative leader, and an enabler for reaching our business objectives. The area of Enterprise digital consists of several product areas which are: Collaboration, Big data, Cloud & Devops, Enterprise architecture, PMO, Information security and Service portfolio.

The assignment serves ZEEKR US Aftermarket digital project which aims to build digital capabilities for enabling seamless and highly automated aftermarket service for fleet vehicles.

As an IT Business Analyst, you are the bridge between the customer/stakeholder and the development team, capturing the requirements in terms of WHAT is needed and WHY. You interface with customers and identify their needs. You are responsible for facilitating the team towards a solution that supports the business requirements. You support Product Owner for product roadmap and delivery planning as well as product prioritization. You interact with various team members, such as solution architect, and delivery lead and SW engineers to provide the right solutions and expertise

Responsibilities and Deliveries:

Lead the elicitation, collection and creation of detailed business process.

Manage stakeholder relationships, fostering positive and productive interactions with key stakeholders.

Collect, analyze and document business requirements with a standard method.

Covert business requirements to implementable development inputs (use case, functional & non-functional requirements, business rules etc.), with the deliverables as well documented BA artifacts.

Drive the assessment and evaluation of existing solutions or SaaS solutions for improvement and enablement needs.

Illustrate the product idea and requirements by making wireframe drawings.

Work closely with the development team to ensure the interpretation of requirements, refine the requirements to a needed degree and facilitate the development flow.

Ensure the development quality via user testing together with business stakeholders.

Support Product Owner with product backlog management

Collaborate with project team to ensure alignment of BA deliverables with overall project time plan and objectives.

Qualifications and skills required for the assignment

B.Sc. or M.Sc. in Computer Science, Engineering, Industrial Economics or equivalent work experience

Proven experience as Business Analyst/ Requirement Engineer /System Analyst / Product Owner from developing IT applications

Familiar with IT project management methodologies, both Agile and Waterfall as well as software lifecycle management process and principles

Advanced understanding and knowledge of business analysis process

Skilled with business analysis techniques and producing UML BA artifacts

Good technical knowledge and understanding of application’s best practice

Excellent documentation skills

Proficiency with tools such as Jira, Confluence, Miro and Balsamiq

Good product development leadership and stakeholder management skills

Personal attributes

You are the kind of person that thrives in an environment where everything is not set and gets inspired from defining and implementing solutions. You are pragmatic, self-driven, curious, and flexible with a “we’ll find a way”-attitude.

Excellent communication skills

Ability to drive an independent product stream within the context of a broader team project

Comfortable with navigating ambiguous and evolving situations

Proactive, self-starter and ability to manage multiple tasks effectively

A team-oriented approach and with a flexible mindset

Fluent in English and with Chinese language as a plus

The team is located in Göteborg, Lindholmen but works with teams and stakeholders all over the world

Ansök nu

Business Analyst till TechSeed

Läs mer Feb 20
Vår Vision

TechSeed är ett medarbetarägt konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att skapa värde med uppkopplade lösningar. Vi använder tekniker som IoT och Edge Computing för att skapa uppkopplade tjänster och system som möjliggör lösningar i ekosystem som Smart City, Smart Factory, Smart Company och Smart Building.

Vi jobbar med tekniker som Embedded SW, IoT, Hyperautomation, Analytics/BI och andra IT-discipliner med stort fokus på användaren. För att säkerställa att våra tjänster skapar värde och inte bara blir en ”teknisk produkt” hjälper vi våra kunder med helheten och erbjuder kompetens inom flera områden som Innovation, UX, Cyber Security, Strategi, Business Consulting, Service Design och Sustainability.

TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig:

- Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans

- En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer

- Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonus och delägarskap

- Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden utifrån dina önskemål

- Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov.

Vem söker vi?

Vi söker dig som vill hjälpa våra kunder och partners att navigera komplexitet och har förmåga att skapa tydlighet i komplexa situationer och förståelse för behov inom en organisation. Du arbetar i gränslandet mellan IT och verksamhet och trivs särskilt bra när du kan fördjupa dig i problemlösning och skapa värde för kunden genom intelligenta processer och automatiseringar. Du kommer genomföra kravanalyser, kartlägga processer, leda workshops, formulera och definiera krav för att våra kunder ska få ut maximalt värde från intelligent automation. Uppdragen kan variera beroende på dina tidigare erfarenheter och framtida ambitioner, men våra grundkrav för rollen är: ?

- Minst 5 års erfarenhet som Business Analyst

- God kommunikativ förmåga och erfaren inom facilitering/workshopledning, processkartläggning och användning av tillhörande verktyg

- En vilja att bidra till att bygga vår gemensamma kompetens på TechSeed

- Obehindrad kunskap inom svenska och engelska?

Det är meriterande om du besitter kunskap inom:?

- Agila arbetsmetoder, projektledning och projektmetodik

- Service-, produktägarskap eller verksamhetsutveckling

- Intelligent automation, processautomatisering, processanalys eller process mining

- Verktyg inom intelligent automation, t ex Blue Prism, UiPath, Power Automate

- Verktyg som stöttar krav- och utvecklingsprocessen, t ex AzureDevOps, Jira, Confluence

Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta med oss!

Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

Ansök nu

Styr mot Optimal Effektivitet som vår FSA inom Produktion - Göteborg

Läs mer Feb 12
Är processer, tekniska lösningar och jobba med människor vad du gillar mest? Då är du kanske vår nästa Functional Solution Architect inom Produktion! Vi söker dig som har erfarenhet av processer inom produktion och som vill jobba i Nordens främsta Dynamcis 365-organisation tillsammans med branschens vassaste konsulter.

År 2022 blev vi utsedda till Microsofts Partner of the year inom Dynamics 365 Finance & Operations. Det är vi väldigt stolta över och det vi priset hade vi inte rott i hamn utan våra fantastiska konsulter! ????

Plats? Du kommer tillhöra något av våra centrala kontor i Malmö, Göteborg eller Stockholm, men du kan egentligen sitta var som helst i landet eftersom vi erbjuder remote arbete!

Vad ska du göra i rollen?

På Columbus kallas en senior konsult för Functional Solution Architect (FSA). Det är en blandning av att vara applikationskonsult, affärskonsult och lösningsarkitekt inom ditt specialistområde. Som FSA har du ansvar för att ta lead i projekt inom din specifika modul, sätta processer och driva lösningar framåt tillsammans med ditt team. Du kommer jobba i åtagandeprojekt (ej resurskonsult). Du kommer ha kontakt med fabrikschefer, planeringspersonal, montörer, superusers osv. Du kommer bl.a. hålla workshops och göra tester inför Go Live.

Att byta ett affärssystem är en stor förändring - din roll kommer vara att guida och rådge kunden i deras produktionsprocesser. Du kommer arbeta i projekt som är både lokala och internationella. Ofta har våra kunder även produktion utomlands, så resor i tjänsten kan förekomma, vanligtvis en gång i månaden eller vid behov.

Du fördelar din tid mellan kontoret (eller vardagsrummet) och våra kunder tillsammans ditt projektteam, vilket skapar en varierande arbetsmiljö!

Daniel är FSA inom Produktion på Columbus:

Jag kommer själv från kundsidan, och det jag gillar med konsultrollen är att jag kan nörda ner mig mer i systemet. Men det bästa är nog möten med människor och att hitta lösningar som de tycker är bra. På Columbus finns en bra atmosfär och stämning, det är enkelt att nå ut till andra konsulter och få hjälp när man behöver det."

Vad vi tror om dig:
- Utbildning inom Supply Chain eller Logistik
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

Vi söker dig som är trygg i din roll och är van att leda och planera produktion inom tillverkning. Du har en processförståelse och för vilka andra områden som berörs och de ekonomiska effekterna. Viktigast i denna roll är att du kan och förstår huvudplanering och produktionsplanering. Erfarenhet av projektorderstyrd tillverkning är en fördel men inget krav.

Du kanske jobbar i en linjeroll idag inom produktion? Eller är konsult inom andra affärssystem som IFS, SAP eller motsvarande och vill prova något nytt. Har du erfarenhet av Dynamics så ser vi det som ett plus, annars kommer vi lära dig!

Vad vi kan erbjuda:
Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in, och du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus. Du kommer få möjlighet att utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna plattform Columbus academy som innehåller utbildningar inom t.ex change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare. Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen.

Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 4000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring.

Ansökan och nästa steg:
Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessen, (https://careers-sv.columbusglobal.com/pages/columbus-recruitment-process)om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler (https://www.linkedin.com/in/miriam-fidler-311050160/). Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag - det tar bara några sekunder. För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringsprocesser. Vi ser fram emot din ansökan! ????

Om Columbus:
Columbus är ett IT-konsultbolag med 1800 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt ????. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!

Jobba på Columbus:
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/).

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu

Strategisk Problemlösare inom D365 Finance & Operations - Göteborg

Läs mer Feb 12
Vill du verka som vår strategiska FSA inom D365? Vi har flest projekt inom Dynamics 365 i Norden och vi behöver bli fler! Är det din grej att jobba i projekt och utveckla processer och verksamheter? Motiveras du av tanken att jobba i Nordens främsta D365-organisation? Då har vi något för dig!

Vi letar efter en Functional Solution Architect (FSA) inom Microsoft Dynamics 365 med inriktning Finance & Operations. I år blev vi korad till Microsofts partner of the year inom D365 F&O, något vi såklart är superstolta över! Med andra ord, finns det alla möjligheter att utvecklas inom området tillsammans med oss.

Du kommer att tillhöra något av våra centrala kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm men man kan egentligen sitta var som helst i landet, eftersom vi erbjuder remote arbete!

Vad ska du göra i rollen?
I rollen som FSA inom Dynamics 365 F&O arbetar du med implementation och viss del förvaltning. Du kommer att spela en viktig roll eftersom du med din erfarenhet hjälper kunden att optimera sina processer. Hos oss jobbar du aldrig ensam - du arbetar i team tillsammans konsulter, lösningsarkitekter och projektledare ????????

Du kommer att föra kontinuerlig dialog med kunden och coacha kring deras strategier och vilka KPI:er de behöver för att analysera och styra sin verksamhet framåt. I rollen behöver du vara både specialist och rådgivare och därför är det viktigt med systemkunskaper inom D365.

Du fördelar din tid mellan kontoret (eller vardagsrummet) och våra kunder tillsammans ditt projektteam, vilket skapar en varierande arbetsmiljö!

Vad vi tror om dig:
Vi tror att du har flerårig ekonomikunskap på koncernnivå från internationella bolag och förstår kundens hela process.

- Du har arbetat med Dynamics 365 i ca 3 år
- Du kommunicerar på ett tydligt sätt, både externt och internt
- Du talar och skriver flytande svenska och engelska


Kanske är du ekonom idag och vill jobba med finansprocesser och Dynamics? Eller så är du redan konsult och vill jobba i Nordens ledande Dynamics-organisation med internationella, spännande och komplexa projekt ??

Vad vi erbjuder dig:
Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in! Du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du får utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna plattform Columbus Academy som innehåller utbildningar inom t.ex Change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare.

Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 4000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring.

Ansökan och nästa steg:
Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Det ska vara smidigt! Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler (https://www.linkedin.com/in/miriam-fidler-311050160/). För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringsprocesser.

Om Columbus:
Columbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt ????. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!

Jobba på Columbus:
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/).

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu

Senior D365 Rådgivare inom Solution Optimization - Göteborg

Läs mer Feb 12
Har du erfarenhet inom D365 och/eller AX2012? Vill du vara med och utmana och guida våra kunder till att nå deras fulla potential inom deras D365 lösning? Har du god förmåga att kommunicera och strävar efter att vara vår kunds Trusted Digital Advisor? Då kan du vara vår nästa kollega inom affärsområdet Solution Optimization. ????

Vi letar efter en Senior Business Conusltant inom Microsoft Dynamics 365 med inriktning Solution Optimization. I år blev vi korad till Microsofts partner of the year inom D365 F&O, något vi såklart är superstolta över! Med andra ord, finns det alla möjligheter att utvecklas inom området tillsammans med oss.

Du kommer att tillhöra något av våra centrala kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm men man kan egentligen sitta var som helst i landet, eftersom vi erbjuder remote arbete!

Vad ska du göra i rollen?
I rollen kommer du arbeta nära våra kunder, där du bygger långsiktiga och trygga relationer i samband med att du utvecklar deras verksamhet och D365-lösning. Du kommer vara kundens go-to person när det kommer till att hjälpa dem nyttja och nå deras fulla potential inom deras D365-lösning. Du är den som identifierar vår kunds behov, och därifrån kan matcha dessa med tekniska möjligheter och Microsofts senaste releaser.

Du kommer vara inblandad i flera faser, såsom rådgivning, förfrågningar och förändringar från våra kunder i takt med att deras verksamhet växer och att de är i behov av hjälp med sin D365-plattform. Vi tror också på att delad kunskap är den bästa kunskapen, därav kommer du också vara en del av ett nätverk med globala kollegor där ni delar varandras kärnkompetenser. ???? Vårt affärsområde Solution Optimization är på en spännande tillväxtresa, och i nuläget ser vi en ökning av spännande och utmanande globala kunder. Vi vill att du ska följa med på denna resa!

Du fördelar din tid mellan kontoret (eller vardagsrummet) och våra kunder tillsammans ditt projektteam, vilket skapar en varierande arbetsmiljö!

Vill du veta mer om vad som utmärker vårt område Solution Optimization? Spana in det här (https://www.columbusglobal.com/sv/blogg/letar-du-efter-ett-partnerskap-för-livet-då-behöver-du-inte-leta-längre)

Vad vi tror om dig:

- 5+ års erfarenhet av att arbeta inom D365 och/eller AX2012

- Du har expertis inom någon av följande områden: Finance, Supply Chain, Manufacturing, Integration eller Security

- Flytande i engelska, meriterande om du även är flytande i svenska

Vi letar efter dig som är kundorienterad, självständig och tar eget ansvar. Du har förmåga att hantera uppgifter på taktisk, operativ och gärna även strategisk nivå. Viktigast av allt, du trivs med att ha roligt på jobbet! ????

Vad vi erbjuder dig:
Dynamics har flera spännande projekt och fler är på väg in! Du kommer tillhöra ett av de affärsområden som växer mest inom Columbus där du får utvecklas både som person och professionellt, och få tillgång till vår egna plattform Columbus Academy som innehåller utbildningar inom t.ex Change management. Utöver det har vi sk. ERFA-grupper, både lokala och globala, där vi delar med oss av erfarenheter och kompetens. Våra ledare har fått höga betyg i senaste medarbetarundersökningen och så även engagemanget hos medarbetare.

Vår kultur kännetecknas av nyfikenhet, kunskap, samarbete och att ha riktigt kul på vägen. Vi erbjuder, utöver en arbetsplats med en personalomsättning lägre än branschens genomsnitt, bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 4000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring.

Ansökan och nästa steg:

Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Det ska vara smidigt! Vi erbjuder heltidsanställning med tillträde efter överenskommelse. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Miriam Fidler (https://www.linkedin.com/in/miriam-fidler-311050160/) eller rekryterande chef Richard Streijffert (https://www.linkedin.com/in/richardstreijffert/). För att göra så objektiva bedömningar som möjligt tillämpar vi logik- och personlighetstester i våra rekryteringsprocesser. Vi ser fram emot din ansökan! ????

Om Columbus:

Columbus är ett IT-konsultbolag med ca 1800 medarbetare runtom i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt ????. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!

Jobba på Columbus:

Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/)

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Biner Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Biner Consulting AB .

Senior Enterprise Architect

Enterprise Architect
Läs mer Feb 22
Har du förmågan att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö? Trivs du i rollen som konsult och attraheras av möjligheten till professionell utveckling på flera plan? Då bör du läsa vidare!

Arbetsbeskrivning

Som konsult och Enterprise Architect hos oss arbetar du med att knyta ihop en organisations verksamhet med stödjande IT-system. Du trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ då du får stort individuellt ansvar. Du drivs av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag. I dina arbetsuppgifter ingår modellering av process-och informationsflöden, lösningsarkitektur samt arbete med kravanalys och agil utvecklingsmetodik. Du är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang. Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera i och orientera dig i allt som detta innebär.

Du har:

- Förmåga att se samspelet mellan verksamhet och IT

- Förstår och intresserad av verksamhetsutveckling och affärsverksamhet

- kunskap i olika slags systemlösningar och tekniker

- God teknisk kompetens och förståelse

Kvalifikationer:

- Relevant högskoleutbildning, förmodligen som civilingenjör, civilekonom eller motsvarande

- Mångårig erfarenhet av rollen som Enterprise Architect

- Metodkompetens inom EA-ramverk/metoder

- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är inget krav men är meriterande om du har erfarenhet från modelleringsspråk som BPMN, UML eller Archimate samt modelleringsverktyg som SPARX Enterprise Architect eller andra verktyg. Dessutom ser vi gärna att du har certifiering inom verksamhetsarkitektur.

Du har god kommunikativ förmåga och som person är du lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Biners erbjudande till dig

Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.

Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Solutions Architect

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Feb 20
Är du nyfiken, prestigelös och en person med mängder av idéer? Är konsultrollen något för dig och vill du arbeta i spännande projekt som ger ny kunskap och erfarenhet?
Då bör du läsa vidare!

Som konsult hos Biner stöttar och hjälper du, genom din expertis, kunder att förbättra sin verksamhet. Du skapar deras förutsättningar att lyckas med digitalisering och därmed deras målbild. På Biner ges möjlighet att dela kunskap, utvecklas och samtidigt arbeta i en kultur där vi vill ha roligt tillsammans! Vi söker dig som har erfarenhet av lösningsarkitektur och realisering av IT-lösningar i rollen som Solutions Architect.

Arbetsbeskrivning

Gillar du att arbeta med kombinationen IT, människor och förändring? I rollen som Solutions Architect hos våra kunder är du lösningsansvarig samt rådgivare för uppdrag och utvecklingsprojekt. Du säkerställer alla aspekter så som funktion, stabilitet, skalbarhet, förvaltningsbarhet och prestanda enligt uppsatta principer och riktlinjer. Ditt fokus ligger på innovation och värdeskapande lösningar för att driva kundens fortsatta tillväxt.

Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera i det politiska landskap som detta innebär.

Du har:

- Mångårig erfarenhet av rollen som Solutions Architect

- Tidigare erfarenhet av roller inom arkitektur

- Arbetat i stora och komplexa organisationer

- Akademisk examen i datavetenskap, civilingenjör, datateknik eller relaterade områden.

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är inget krav men meriterande om har erfarenhet av agila processer eller motsvarande samt tidigare erfarenhet från konsultrollen.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. För att trivas hos oss är du initiativrik, prestigelös och engagerad. Ditt engagemang smittar av sig och du har förmåga att leda samt motivera andra. Dessutom har du god social kompetens och kan nätverka med andra både inom och utanför den egna organisationen. För att vara framgångsrik i rollen trivs du med att ta egna initiativ och har förmåga att se till helheten utifrån ett framtidsperspektiv.

Biners erbjudande till dig!

På Biner är våra medarbetare vår framgång, idag är vi cirka 45 anställda och har en stark tillväxt. Våra konsulttjänster är eftertraktade och våra medarbetare kombinerar gedigen kompetens inom verksamhet och teknik med ett stort engagemang för sitt arbete.

Det vi kan erbjuda dig är möjligheten att utvecklas tillsammans med passionerade, kompetenta och erfarna kollegor. Det är en självklarhet för oss att dela kunskap med varandra och lösa utmaningar tillsammans. Egna initiativ, samarbete och engagemang värdesättes högt och vi satsar på att utveckla vår personal. Du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor och givetvis med branschens mest intressanta kunder. En stark sammanhållning och kultur är viktigt för oss samt att skapa goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Product Owner

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Jan 26
Vill du ta ett ordentligt kliv i karriären och är på jakt efter en möjlighet där du får arbeta med projekt, produktionsplanering samt agera produktägare? Trivs du i rollen som konsult och attraheras av möjligheten till professionell utveckling på flera plan? Då bör du läsa vidare!

I moderna lokaler på Lindholmspiren hittar du Biner, ett konsult- och utbildningsföretag som verkar i gränssnittet mellan verksamhet och IT. Vi står nu inför en spännande tillväxtresa där det finns möjlighet att växa tillsammans med oss. Här arbetar branschens främsta experter inom agila arbetssätt, projektledning, arkitektur och verksamhetsanalys. Vi erbjuder Dig möjligheten att tillsammans med våra kompetenta kollegor, skapa verklig förändring genom digital utveckling!

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter en Product Owner som vill växa med oss och vara en del av vårt team i Göteborg. För att passa i rollen har du tidigare erfarenhet som Product Owner, här finns möjlighet att utvecklas professionellt i interaktion med några av Göteborgs mest spännande och stora kundbolag och transformationsprojekt. I rollen som Product Owner kommer en av dina centrala arbetsuppgifter vara att hjälpa våra kunder att utveckla sin digitala transformation. Som konsult hos oss på Biner, är du en del av en växande och flexibel organisation med attraktiva karriärmöjligheter och stora ambitioner.

Utmaningen i uppdragen ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. I roller strävar du efter att skapa de bästa möjliga digitala lösningarna för både kund och användare. Du trivs med och motiveras av att leda arbete i agila team och som person har har stor ansvarskänsla. Det är viktigt att vara bekväm med att delegera beslutsfattande men samtidigt själv kunna ta resoluta beslut och skapa framåtrörelse när teamet kör fast. För dig är det självklart att leverera tillsammans som ett team.

Du har:

- Mångårig erfarenhet av rollen som Product Owner

- Tidigare erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete

- Akademisk examen i datavetenskap, civilingenjör, datateknik eller relaterade områden

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är inget krav men meriterande om har erfarenhet av agila processer eller motsvarande samt tidigare erfarenhet från konsultrollen.

Vi ser gärna att du är en engagerad och driven Product Owner med ambition och förmåga att motivera andra samt bygga starka team. Du är också en ödmjuk lagspelare såväl som en driven ledare som kan få med sig olika typer av personer mot samma mål. Du är nyfiken och har en stark vilja att lära dig nytt, vilket du även nyttjar i din roll som Product Owner.

Biners erbjudande till dig!

På Biner är våra medarbetare vår framgång! Idag är vi cirka 40 anställda och har en stark tillväxt. Våra konsulttjänster är eftertraktade och våra medarbetare kombinerar gedigen kompetens inom verksamhet och teknik med ett stort engagemang för sitt arbete.

Det vi kan erbjuda dig är möjligheten att utvecklas tillsammans med passionerade, kompetenta och erfarna kollegor. Det är en självklarhet för oss att dela kunskap med varandra och lösa utmaningar tillsammans. Egna initiativ, samarbete och engagemang värdesättes högt och vi satsar på att utveckla vår personal. Du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor och givetvis med branschens mest intressanta kunder. En stark sammanhållning och kultur är viktigt för oss samt att skapa goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Business Analyst

Kravanalytiker
Läs mer Jan 10
Är du kommunikativ, har en stark drivkraft och är en person som alltid strävar efter att prestera ditt yttersta? Dessutom är du analytisk, strukturerad och gillar att lösa komplexa frågeställningar. Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiskt förändringsarbete samt förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT. Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam, rollen som Business analyst passar dig som har lätt för att förstå en komplex verksamhet, är rutinerad i arbetet med att kartlägga process- och informationsflöden samt samla in och strukturera krav.

Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops.

Du är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang.

Du har:

- Metodkompetens inom systemutveckling och produktutveckling

- God förmåga att analysera, specificera och förbättra.

- God allmän teknisk kompetens

- Erfarenhet av att kategorisera och modellera komplex verksamhet

Kvalifikationer:

- Relevant högskoleutbildning, förmodligen som civilingenjör, civilekonom eller motsvarande

- Flerårig erfarenhet av likartade arbetsuppgifter.

- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är inget krav men meriterande om du är certifierad inom agilt arbetssätt eller har Business analyst certifiering.

Du har god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Biners erbjudande till dig

Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.

Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare inom IT och digitalisering

Projektledare, IT
Läs mer Dec 21
Är du projektledaren som brinner för att ansvara, leda och styra projekt mot uppställda mål avseende tid, kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö? Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiska IT-förändringsprojekt och har förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT.
Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam! Rollen som projektledare passar dig som har bakgrund inom IT och digitalisering, lätt för att förstå en komplex verksamhet och som har en passion att leda mjukvaruutveckling framåt. Du har en vilja att kontinuerligt experimentera, lära och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt. Tillsammans med dina erfarna och kunniga kollegor kommer du att skapa kundvärde för våra uppdragsgivare som vill förbättra deras verksamheter. Rollen passar dig som är van att arbeta i en agil miljö där utveckling och digitalisering är i fokus.

Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops, är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang.

Du trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ då du får stort individuellt ansvar. Du drivs av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga.

Kvalifikationer:

- Minst 5 år erfarenhet som IT-projektledare eller Produktägare

- Du har en relevant högskoleexamen, förmodligen som civilingenjör eller liknande utbildning.

- Hög metodkompetens inom projektledning, systemutveckling och agil utveckling

- Passion för att leda mjukvaruutveckling och en vilja att kontinuerligt experimentera, lära dig och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt.

- Förmåga att arbeta obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Som person har du god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Biners erbjudande till dig

Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.

Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Business Analyst

Kravanalytiker
Läs mer Dec 5
Är du kommunikativ, har en stark drivkraft och är en person som alltid strävar efter att prestera ditt yttersta? Dessutom är du analytisk, strukturerad och gillar att lösa komplexa frågeställningar. Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiskt förändringsarbete samt förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT. Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam, rollen som Business analyst passar dig som har lätt för att förstå en komplex verksamhet, är rutinerad i arbetet med att kartlägga process- och informationsflöden samt samla in och strukturera krav.

Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops.

Du är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang.

Du har:

- Metodkompetens inom systemutveckling och produktutveckling

- God förmåga att analysera, specificera och förbättra.

- God allmän teknisk kompetens

- Erfarenhet av att kategorisera och modellera komplex verksamhet

Kvalifikationer:

- Relevant högskoleutbildning, förmodligen som civilingenjör, civilekonom eller motsvarande

- Flerårig erfarenhet av likartade arbetsuppgifter.

- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är inget krav men meriterande om du är certifierad inom agilt arbetssätt eller har Business analyst certifiering.

Du har god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Biners erbjudande till dig

Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.

Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.

På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.

Ansökan

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu