Göteborg: Account Manager - Bloxit AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager - Bloxit AB i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-14 // Varaktighet: Heltid

Account Manager till BloxIt AB

Vårt fokus är att erbjuda våra kunder en stabil och kostnadseffektiv dokument- och IT-miljö genom försäljning av våra unika produkter & IT-lösningar.

Här utgör du som säljare en viktig resurs som sätter dig in i kundernas behov, föreslår effektiva lösningar och hittar nya sätt att spara tid, energi och pengar. Du har förmåga och erfarenhet att kommunicera med beslutsfattare på olika chefsnivåer. För att lyckas i rollen krävs det att du är driven och besitter ett gott affärssinne. Dina kunder kommer primärt att finnas inom den privata sektorn.

Din profil:
Du är en tävlingsinriktad, energisk och hungrig
It intresserad och har förståelse kring IT
Gymnasieexamen och goda Officepaket
Körkort

Vi erbjuder:

För oss är det viktigt att våra medarbetare har möjlighet att fortsätta utvecklas och växa i sin yrkesroll. Vi söker nu dig som vill satsa på försäljning och bygga en karriär inom det. Du har viljan energin och vi står för kunskapen. Tillsammans ska vi satsa på att bli bäst inom det vi gör!

Några av de kärnvärden som präglar vår organisation är att vi är starkt kundfokuserade, passionerade och alltid strävar efter innovativa lösningar i ett nära och öppet samarbete med våra kunder och vi håller vad vi lovar! Känner du att du skulle trivas i denna miljö är du kanske vår nya Account Manager!

Ansökan:

Rekryteringsprocessen hanteras av Kraftsam Rekrytering & Bemanning och Bloxit AB önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Kraftsam.

Du söker med CV och personligt brev där du beskriver varför just du passar för tjänsten. För frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Amir@kraftsam.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Account manager

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Account manager.

Associerad sales partner

Läs mer Apr 8
Vill du vara med och utveckla branschen?Arbeta som affärspartner och sälja in rekryterings och konsultlöningar inom kvalificerade tjänstemän.
A-hub erbjuder en arbetsplats som aldrig står still. Vi tror på kraften i ambition och viljan hos människor att utvecklas under stort eget ansvar. Med högt engagemang och rätt inställning så finns det inga begränsningar för hur långt vi kan nå tillsammans.
För att möta den enorma efterfrågan på nytänk, flexibilitet och för att utmana det traditionella tar vi oss an marknaden med helt lokalägda bolag som verkar under ett gemensamt varumärke.
VI SÖKER DIG SOM;
Vi söker dig som brinner för för affärer och försäljning. Du ser stora möjligheter inom konsult och rekryteringsbranschen.
- Har dokumenterade försäljningsframgångar och önskan att kunna påverka din egen intäkt till stor del.
- Stort engagemang och trivs med att utmana det traditionella. Du är en person som ser möjligheter och har stort mod.
- En önskan om att få vara med och påverka utvecklingen av ett bolag. Vi inom A-hub gruppen vill knyta till oss partners och kollegor som tror på den egna kraften i genomförandet.
- Drivs av att göra affärer och skapa resultat tillsammans med likasinnade.VI GER DIG;
Du kommer arbeta tillsammans med branschen bästa leveransorganisation som kommer leverera på de uppdrag som du sålt in. Du har möjlighet att rikta din försäljning mot de tjänsteområden där du har din främsta kompetens.
Stöd, struktur och ett växande - starkt varumärke att bygga dina drömmar på! Riktigt härliga kollegor som tillsammans skapar arbetsglädje varje dag. Att jobba hos A-hub innebär både frihet och möjligheter, här får du chansen att utnyttja din fulla potential.
Vår vision är att göra det enkelt för ambitiösa människor att ta nästa kliv i karriären och på riktigt vara med och ta del av framgångarna tillsammans.
Vi tror på kraften i entreprenörskapet och den lokala kännedomen/nätverkandet!
ANSÖKAN;
Är du nyfiken på att höra mer? Kontakta John Andersson john@a-hub.se, 0731523129 för mer info
För ett gott samarbete tror vi att du har förmågan och viljan att överträffa förväntningar. Personer som uppmuntrar istället för att begränsa och som inte glömmer bort att ha roligt och fira längs vägen.
ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN
Start: Enligt överenskom
Lön:Provisionsbaserad, vi erbjuder en expansivmodell där det finns möjlighet att vara anställd eller verka som underkonsult.
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg eller annan ort i väst Sverige

Ansök nu

Account Manager at Mimbly ????

Läs mer Apr 9
About the role:
Stepping into an ambitious phase, Mimbly is eager to enter international markets and is looking for an Account Manager to join their journey. In this role, pivotal for expansion, the focus is on broadening client bases and managing distribution networks beyond Sweden. Mimbly, known for its innovative water recycling and microplastic filtrationtechnology, is at an excitingpoint where your contribution can significantly impact a sustainable future. This is a chance to join a team where innovation meets purpose, creating eco-friendly solutions for global challenges.
Your future responsibilities:
As the forefront of Mimbly's international ambitions, you'll among other:
Secure new clients and distribution partners globally.
Strengthen relationships with international distributors.
Ensure product innovations are effectively communicated to clients, aligning closely with R&D.
Navigate through extended sales processes strategically, from negotiations to value propositions.

We're looking for someone who:
Is experienced in international sales and distribution, ideally within sectors like laundry, hotel, healthcare, or facility management.
Can boast a robust international distributor network with a technical interest to bridge R&D and clients.
Communicates flawlessly in English; additional European languages are a plus.
Is outgoing, collaborative, and driven, thriving in a dynamic, flat organizational structure.

Additional information:
Start: Flexible.
Location: Based in Gothenburg, with the possibility of working remote occasionally.
Scope: Full-time
Type of Employment: Permanent, starting with a probation period.

About Mimbly:
At Mimbly we design and develop sustainable laundry solutions. We want to have an impact on the world by saving water(s), energy and microplastics. Mimbly’s first product, the Mimbox is a connected device and add-on solution for professional laundry machines that saves energy, recycles water and stops the microplastics released when washing textiles from entering our waterways and oceans.

We believe that sustainable solutions will become a part of our everyday lives, it is up to us to develop new concepts to be better than the products of today. We want to have an impact by saving water, energy and microplastics all around the world.
We're a passionate team of 13 and growing, and we are committed to building a world-class team to scale with us.
About Wrknest: At Wrknest, we take a different approach. Believing in constant innovation and the pursuit of new opportunities, we set out to redefine recruitment. In an era of rapid digital evolution, staying relevant means being adaptable. We look beyond resumes, focusing on potential and offering tailored upskilling to meet the needs of the moment. Discover more about how we match unique talents with opportunities at www.wrknest.se.

Ansök nu

Säljare till internationellt bolag inom belysningsbranschen

Läs mer Mar 20
Blachere Illumination är etablerade i Sverige (Stockholm) och säljer sommar och belysningsprojekt till sina kunder med omsorg och passion sedan 50 år tillbaka tack vare 27 dotterbolag runt om i världen.

Vi är engagerade i att producera produkter och leverera projekt av högsta kvalitet och att skydda miljön genom att ständigt förnya våra produkter. Vi var först med lysdioderna (LEDs) normen för mer än tio år sedan. Vi har uppfunnit ”bioprint” och ”Recyprint” för strukturerna i våra belysningar som tillverkas med hjälp av 3D skrivare och för att befria planeten från plast. Besök vår hemsida för mer information https://blachere-illumination.com/sv

Blachere Illumination Sverige utvecklas sedan ett par år tillbaka och söker en säljare.

Som Senior Säljare hos Blachere Illumination erbjuder vi dig:

- Konkurrenskraftigt lönepaket med månadsprovision

- Utvecklingsmöjligheter på sikt med större ansvar

- Internationell och mångkulturell miljö i ett internationellt väletablerat företag

- Permanent utbyte med ett expert-team inom och utanför företaget

Ansvar:

- Vara ansvarig för att skaffa nya konton i Sverige (med fokus på Södra Sverige)

- Resa runt och träffa våra kunder samt potentiella kunder (kommuner, köpcentrum, kontorshotell, fastighetsbolag)

- Vara ansvarig för projekt i dess helhet och erbjuda kunderna en förstklassig upplevelse

Erfarenhet:

- +5 års erfarenhet av B2B försäljning

- Språkkunskaper: flytande i svenska

- Kreativ, stark drift och motivation, entusiastisk

- Du trivs bra på fältet, besöka kunden samt bygga en kundportfölj

- Körkort

Startdatum: ASAP (eller enligt överenskommelse)

Kontaktuppgifter och ansökan:
Urval görs löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Thérèse Grivérus på therese.griverus@logent.se, alternativt 073-723 48 02.

Ansök nu

Sales Manager till Nordic Live Expo

Läs mer Mar 15
Nordic Live Expo arrangerar mässor, möten, konferenser, event och festivaler på hela den skandinaviska marknaden. Bolaget har startats av några av Sveriges mest ledande personer inom mässor och event, som lanserat hundratals nya mässor varav ett flertal idag är ledande inom sina respektive branscher. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar de hela branscher och tar mässmediet till en helt ny nivå.

Här kopplas människor och företag ihop för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Mötesplatser där nyheter och innovationer visas för första gången av både etablerade företag och startups.

Vad erbjuder vi?

Hos oss får du vara en del av ett engagerat team och du ges möjlighet att ta mycket egna initiativ i din roll. Tillsammans med dina kollegor får du utveckla event till en ny nivå, vi är nytänkande och snabba på anamma nya trender. På plats finns redan en stor expertis som du får möjlighet vara en del av.

Vi jobbar tillsammans och värdesätter att ha roligt samtidigt som vi siktar högt. Hos oss utvecklas vi, både på ett personligt och ett professionellt plan samtidigt som vi gör skillnad.

ROLLEN

Ditt uppdrag är att sälja monterplatser till våra utställare och det är du som fyller vårt mässgolv och våra arrangemang med utställare och sponsorer. Ditt arbete blir direkt synligt på hallplanen och du är med och genomför din mässa tillsammans med alla dina kunder. Med stora möjligheter att påverka får du utforma en roll där du jobbar strukturerat mot uppsatta försäljningsmål för helt nya mässkoncept. I din roll som Sales Manager kommer du äga hela säljcykeln från prospektering till avslut och därefter uppföljning där du bygger värdefulla relationer.

Vi söker dig som:

- Är affärsdriven och trivs med offensiv försäljning

- Har några års erfarenhet av försäljning och mötesbokning B2B

- Trivs i såväl det fysiska mötet som det digitala mötet

- Orädd och trivs med att utmana det traditionella

- Tävlingsinriktad och älskar tävlingsmomentet

- Drivs av att kunna påverka din intäkt

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + rörlig ersättning
KONTAKT & ANSÖKAN: Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub och frågor kan ställas till john@a-hub.se

Ansök nu

Vi söker en ny Account Manager

Läs mer Mar 14
Nu söker vi en ny spelare till ett av våra bästa lag! För att ta en plats är det viktigt att du är en lagspelare som sprider energi och bidrar till den härliga stämningen i teamet!

Vad blir din roll?

Rollen som Account Manager på Creditsafe innebär en spännande möjlighet att bli en del av ett team med erfarna och professionella säljare. Vi är ett snabbt växande och marknadsledande bolag som ingår i en stor global koncern.

I rollen bygger och underhåller du starka relationer med våra kunder. Det är viktigt att förstå och analysera kundens behov för att på så vis kunna erbjuda skräddarsydda lösningar. Merparten av arbetet görs via telefon och Teams.

Vem är du?

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från sälj och/eller god vana att arbeta med telefon som verktyg, men det viktigaste är att du har viljan att lyckas! Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig

Creditsafe är ett kreditupplysningsföretag som ger dig en tydlig bild över det ekonomiska läget och vilken risk ditt företag ställs inför. Vi samlar information från en mängd officiella källor, däribland skandinaviska myndigheter.

Creditsafe är så mycket mer än bara en vanlig arbetsplats. Vi kan skryta om flexibilitet, klämdagar, träning på arbetstid och spännande konferensresor. Vi kan också skryta om våra fina fräscha lokaler i Gårda, sommartider och hur grymma vi är på pingis. MEN det är våra passionerade medarbetare som gör oss framgångsrika, det är personalen som gör Creditsafe, och DET tänker vi skryta om!

Övrig information

- Arbetet är på heltid

- Tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning

- Tillträde så fort som möjligt

- Efter upplärning finns det möjlighet att jobba både från kontoret och hemifrån

- Fast månadslön + provision och bonus

För att lära känna oss lite bättre - följ gärna oss på Instagram @creditsafers eller Creditsafe i Sverige på Facebook!

Har du blivit tipsad om den här tjänsten av någon av våra kollegor - skriv med det i din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB .

Sales Manager Göteborg

Säljledare
Läs mer Apr 4
Har du tidigare erfarenhet av försäljning inom brandsäkerhet och vill ta nästa steg i karriären? Sök då den här tjänsten idag!

Om företaget

Pivaset är en del av Gebwell Group. Ett företag som specialiserat sig inom brandsläckningsprodukter. Historien om Pivaset börjar för tre decennier sedan, när två bröder från Leppävirta grundade företaget 1990 och strax därefter utökade sin verksamhet med tillverkning av brandsläckningsprodukter. Pivaset och Gebwell har långa traditioner och rötter i Leppävirta, där företagens resa har utvecklats genom förvärv och expansion och utveckling av verksamheten. Deras vision är att bygga säkerhet – att skapa säkrare miljöer att leva och verka i. Brandsläckningsprodukter är en viktig del av vår säkerhet och vardag.

Pivaset utvecklar kontinuerligt sina produkter för att möta marknadens efterfrågan. Deras tillverkning och verksamhet finns i Leppävirta. De är den ledande finländska operatören inom sitt område.

Din framtid

Som Sales Manager kommer du att vara nyckelpersonen för att driva försäljningen av Pivaset’s produkter i Sverige men även i Norge och Danmark. I din roll kommer du att prospektera, identifiera och utveckla affärsmöjligheter hos återförsäljare samt ingenjörer inom byggbranschen bla inom offentliga sektorn, industrisektorn kommersiella lokaler.

Tjänsten är på distans och vi ser gärna att du är bosatt i antingen Göteborg eller Malmö. Resor tillkommer och tjänstebil ingår.

Du kommer att få en utbildning på Pivaset’s verkstad och huvudkontor i Leppävirta.

Vi söker dig som

3+ års erfarenhet av B2B-försäljning och kundansvar inriktat mot större kunder. 
Skicklig på värdeskapande försäljning och relationsbyggande. 
Engagerad, målmedveten och ha en entreprenörsanda.
Strukturerad och analytisk 
B-körkort 
Duktig på att kommunicera i tal och skrift på såväl svenska som engelska 


Vad Pivaset erbjuder

Pivaset är en attraktiv och inspirerande organisation som tror på ”frihet under ansvar”. Du som anställd kommer att ha stöd från huvudkontoret i Finland och en tät dialog med VD:n. Pivaset erbjuder bilförmåner och andra förmåner.

I denna rekrytering samarbetar Pivaset Oy med Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se.

Ansök nu

Lastbilsmekaniker Göteborg

Lastbilsmekaniker
Läs mer Apr 12
Har du ett stort mekaniskt intresse och tidigare erfarenhet av att meka med lastbilar? Nu söker vår kund flera lastbilsmekaniker till sina team runtom i Göteborg

Som lastbilstekniker får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken i Volvos moderna drivlina, men även möjlighet att få känna på gammalt hederligt mekanikerjobb med svett och slägga. Du kommer arbeta med att utföra service och reparationer på lastbilar, bussar, släp samt påbyggnationer. Med hjälp av våra reparationsmetoder och olika program arbetar du även med att felsöka och reparera elsystem. Vi erbjuder även goda utvecklingsmöjligheter bl.a. genom Volvos egen utbildningsskola. 

Personliga egenskaper och kvalifikationer

Relevant utbildning alternativt tidigare erfarenhet som anses likvärdig
Goda kommunikativa egenskaper
Gott kundbemötande
Systemvana
B Körkort
Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
C- och D körkort (meriterande)
Kompetens inom el, hydraulik, däck eller svets/smide (meriterande)


Du kommer att trivas om du:

Tycker om varierande arbetsuppgifter som ställer höga krav på teknisk kompetens
Gillar att arbeta snabbt och effektivt mot kvalitét och lösningar
Är driven och hungrig i ditt yrkesutövande och vill göra skillnad
Är serviceinriktad och förstår kundens behov.


Vi söker dig som:

Är utbildad mekaniker
Har erfarenhet av tunga fordon / bussar /lastbilar
Erfarenhet av elarbete är meriterande.
Kan arbeta både självständigt och i grupp


Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att maila till amir@kraftsam.se

Ansök nu

Arbetsledande Driftingenjör till Partilles VA-anläggningar

Civilingenjör, väg- och vattenbyggnad
Läs mer Feb 19
Om arbetsplatsen

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.



Partille kommun är en hälsofrämjande arbetsplats där du som medarbetare får ta del av en rad förmåner såsom olika sorters fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag samt förmånscykel.



VA-enheten planerar och bedriver kommunens VA-verksamhet, förvaltar VA-anläggningarna, producerar och distribuerar dricksvatten samt avleder spill- och dagvatten, medverkar i kommunens samhällsutveckling t.ex. detaljplanarbete. På enheten arbetar 20 personer. VA-enheten har personal placerad i kommunhuset, på Brodalens industriområde samt på Kåsjöns vattenverk.

Arbetsuppgifter

Till Partilles VA-anläggningar söker vi nu dig som vill arbeta som driftingenjör tillsammans med oss. Uppdraget innebär arbete under eget ansvar men även samarbeta inom enheten. Vi garanterar dig ett uppdrag med varierande arbetsuppgifter och vi tror det därför det passar dig som gillar ett rörligt och omväxlande arbete.



I rollen ansvar du för att tillse att berednings- och reningsprocesserna fungerar optimalt och att vi uppfyller kraven på dricksvattenrening. Du säkerställer att vi har de dokument och underlag som krävs, samt att se till alla all personal har kännedom om denna.

I rollen ingår även att dokumentera och ta fram underlag för rutiner, planer och övningar.



Du kommer att delta i utvecklingen av dricksvattenprocessen samt ha en nyckelroll genom din tekniska kompetens och din lokala kännedom i olika projekt som bedrivs på vattenverket. I tjänsten ingår även beredskapstjänstgöring för vattenverket och pumpstationer.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har utbildning inom VA, miljö, kemi eller motsvarande och/eller flerårig erfarenhet inom området. Du har sedan tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och erfarenhet från processövervakning och optimering. Före erbjudande om anställning kan det bli aktuellt med ett utdrag ur polisens belastningsregister. Tjänsten kan bli föremål för säkerhetsklassning, svenskt medborgarskap krävs. Tjänsten kräver B-körkort. Det krävs även goda kunskaper i svenska.

Meriterande är även om du har:

• Erfarenhet från arbete på VA-anläggningar eller processindustri

• Utbildning/erfarenhet inom styr- och reglerteknik eller inom process- och livsmedelsindustrin.

• Jobbat med rapportering till tillsynsmyndigheter

• Erfarenhet av optimering och effektiviseringsarbete inom VA/process

• Erfarenhet av arbetsledning



Som driftingenjör tar du egna initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du tar ansvar för dina uppgifter och kan själv strukturera din arbetsdag på ett bra sätt. Du har lätt för att anpassa dig och kan snabbt ställa om vid ändrade omständigheter. Vi söker dig som är duktig på att samarbeta med andra där du lyssnar, kommunicerar och driver gruppen framåt i en positiv anda. Då arbetsuppgifterna varierar tror vi att du är van att arbeta dels praktiskt med tekniska lösningar dels stimuleras av analytisk problemlösning framför processdataskärmarna.



Före erbjudande om anställning kan det bli aktuellt med ett utdrag ur polisens belastningsregister. Tjänsten kan bli föremål för säkerhetsklassning.



Välkommen med din ansökan!

Anställningens omfattning

Enligt överenskommelse

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Kontaktperson

Agnes Hedberg

Rekryteringskonsult

073- 697 61 35

Övrigt

Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.Urval och intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Lastbilstekniker- Kungälv

Lastbilsmekaniker
Läs mer Dec 11
Har du ett stort mekaniskt intresse och tidigare erfarenhet av att meka med tunga fordon? Bli Bilab's nya tillskott och sök tjänsten idag!

Om företaget

Bilab Lastbilar AB är återförsäljare för Scania i Kungälv med omnejd. Vi har en modern fullservice-verkstad och säljer dessutom lastbilssläp från kända tillverkare samt reservdelar. Vårt samarbete med Scania sträcker sig ända tillbaka till 1963 och 1 januari 2005 bildade vi ett separat lastbilsbolag – Bilab Lastbilar AB.

Vi är ett företag som är under ständig utveckling. Idag består vi av ett intrimmat arbetsteam i en modern Scania-anläggning. Vi arbetar med modern utrustning, är välutbildade och har lång erfarenhet för att kunna möta de höga kraven som ställs inom service och underhåll.


Din framtid

Som lastbilsmekaniker hos oss på Bilab Lastbilar ingår du i ett trevligt och kompetent team där fokus hela tiden ligger på kundnöjdhet. Dina arbetsuppgifter består av service, underhåll och reparationer av tunga fordon, med inriktning på lastbilar. Vi erbjuder ett omväxlande jobb där du arbetar med den senaste utrustningen och får stora möjligheter till utveckling. Vår reparationslitteratur är på svenska.

Erfarenhet och personliga egenskaper

Som person har du en stark drivkraft och trivs i en rörlig miljö med varierande arbetsuppgifter och högt tempo. Du har en mycket god känsla för service och är beredd att göra det lilla extra för att göra våra kunder nöjda. För att fungera i rollen behöver du vara strukturerad och noggrann samtidigt som du ser till helheten och samarbetet i teamet. Du är öppen och har lätt för att kommunicera. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang.

Vi ser även att du har:

B-körkort.
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet från fordon/lastbilsbranschen eller motsvarande
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika avdelningar inom företaget.




Vad vi erbjuder dig

Uppdraget omfattar en bemanning via Kraftsam Rekrytering & Bemanning med goda möjligheten att kunna gå över med anställningen hos Bilab Lastbilar AB. Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde snarast.

I denna rekrytering samarbetar Bilab Lastbilar AB med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Moderneringstekniker till Hissteknik i Göteborg

Servicetekniker, maskin
Läs mer Apr 2
Hissteknik är ett företag med lokal förankring som verkar i Göteborg med omnejd. Vi är det kompetenta hissföretaget som via vårt goda rykte ökat våra marknadsandelar under de senaste åren. Vi är cirka 25 medarbetare och omsätter runt 50 MSEK. Hissteknik ingår i Nordic Lift-koncernen som sedan hösten 2022 är en del av TK Elevator. Läs mer om TK Elevator här: Ledande varumärke inom hiss- och rulltrappsbranschen | TK Elevator

Vill du vara mitt i händelsernas centrum och arbeta med ett engagerat, ärligt och ansvarsfullt gäng i en expansiv bransch, då skall du verkligen se hit!

Om rollen

Vi söker en engagerad moderniseringstekniker som kommer att utföra projektbaserade uppdrag och samarbeta med bostadsrättsföreningar (BRF) och fastighetsbolag för att modernisera deras hissar. Våra projekt varierar i längd och kan sträcka sig över 3-4 veckor på samma arbetsplats, vilket ger dig möjlighet att fördjupa dig i varje uppdrag.

I din roll som moderniseringstekniker kommer du att arbeta tillsammans med en befintlig kollega. Era huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera modernisering av hissar, installation av nya system, renoveringar, korrigering av motorer, installation av dörrar, demontering och montering, samt uppsättning av korgen. Ni kommer att vara ansvariga för varje projekt från start till mål, vilket ger er möjlighet att se resultaten av ert hårda arbete och göra en verklig skillnad för våra kunder.

Din profil

Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en gedigen utbildning inom el, mekatronik, fordonteknik eller från liknande områden. Vi värdesätter samarbetsförmåga, positivitet och prestigelöshet. Du är en person med ordning och reda, som alltid är noggrann och flexibel. Dessutom är du öppen för personlig utveckling och trivs med att ständigt lära dig nya saker.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Ansökan

Om du känner igen dig i ovanstående och tycker att det låter som en intressant utmaning, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan.

I denna rekrytering samarbetar vi med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på – soran.barzanji@kraftsam.se

Ansök nu

Montör-Göteborg

Montör, el- och teleutrustning
Läs mer Mar 22
Om företaget

KH-Maskin AB är ett svenskt bolag som ägs av ­nska KH-Koneet Oy. KH-Koneet gruppen i Finland har ?era agenturer, så som Kobelco, Kramer, Wacker Neuson m?. Det svenska aktiebolaget omsatte 2022 ca 700 miljoner kronor. De är idag en organisation med ca 50 anställda i Sverige på våra anläggningar Stockholm, Enköping, Jönköping och Göteborg. Deras ambition är att utöka deras serviceverkstäder med medarbetarna för att möta deras kunders behov. En viktig strategi för de för att möta våra kunders behov är att ha korta ledtider på både reservdelar och tjänster, därför söker vi nu ytligare en fälttekniker till Stockholm.

Affärsområdena i KH-Maskin består av:

-Försäljning av grävmaskiner från Japanska Kobelco, Wacker Neuson och Kramers sortiment.

-Fältservice och verkstadstjänster

-Reservdelar och tillbehör till grävmaskiner

-Gummilarver

Din framtid

Som utrustare hos KH-Maskin kommer dina arbetsuppgifter bestå av att klaragöra sålda maskiner med deras standard montage samt kundanpassningar. Andra arbetsuppgifter kan vara att delta och komma på nya lösningar på olika montage samt utveckla deras utrustningsverksamhet tillsammans med kollegor och arbetsledning. Deras mekaniker och montörer har tillgång till alla specialverktyg och dokumentation som krävs för att kunna lösa de problem de ställs inför och de anordnar utbildningar med leverantörer som är specifika för de maskiner de arbetar med.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett genuint intresse av maskiner och som visar stort engagemang och ansvarstagande för att leverera den bästa tänkbara servicen till kunderna. Vidare är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt för att leverera i en arbetsmiljö som ibland har ett högt tempo. Du behöver ha en teknisk utbildning som grund samt goda kunskaper inom elektronik och hydraulik för att kunna arbeta i dessa system.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande tjänst och speciellt meriterande om du har erfarenhet av arbete på större grävmaskiner. Du behöver även ha grundläggande kunskap av teknik, maskinteknik eller utbildning och/eller erfarenhet från tidigare arbetsplatser.

För att kunna möta kundernas behov behöver du ibland även kunna jobba övertid. Vidare vill vi att du har datorvana då justeringar och kalibreringar i hydraulsystem sker med diagnosutrustning, du hanterar även mail och Office program med enkelhet samt har bra kunskaper i engelska likväl som svenska i tal och skrift då arbetet innebär mycket kontakt med kunder och leverantörer.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vad KH-Maskin erbjuder

De erbjuder dig ett omväxlande och utmanande arbete där du med hjälp av servicebuss arbetar med att serva och reparera maskiner ute hos slutkund. Du kommer vara en mycket viktig del av deras serviceverksamhet då du möter kunden direkt ”face to face” och de värderar dina tekniska, administrativa och sociala kompetenser högt. Detta är en möjlighet att vara en del av deras viktigaste team som bidrar till om kunden väljer KH-Maskin som leverantör vid nästa maskininköp.

MH-Maskin AB har ett samarbete med Kraftsam Rekrytering och Bemanning, så externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt.

I denna rekrytering samarbetar KH-Maskin AB med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu