Göteborg: Material Planner till fordonsindustrin

Hitta ansökningsinfo om jobbet Material Planner till fordonsindustrin i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-15 // Varaktighet: Heltid

Har du tidigare erfarenhet som materialplanerare och är redo att anta nästa utmaning? Vi på Adecco i Göteborg erbjuder dig en position där du får stora möjligheter att lära dig mer och utvecklas inför framtiden hos en av våra största och mest utmanande kunder inom fordonsindustrin!

Om tjänsten
Som Materialplanerare kommer du att vara en del av ett stort, globalt och innovativt bolag inom fordonsindustrin. Företaget är beläget på Hisingen i Göteborg och har kontakter över hela världen. I din roll kommer du arbeta nära produktionen och får ta del av ett stort, globalt och innovativt företag där du får arbeta både självständigt med ansvar för materialhemtagning men även med resten av teamet.

Uppdragen hos vår kund kan bland annat innebära leveransbevakning, avvikelsehantering och uppföljning. Fortsättningsvis innefattar rollerna omfattande kontakter externt med leverantörer såväl som internt med exempelvis inköpare, ingenjörer och godsmottagningen. Kommunikationen sker via telefon och mail och arbetsspråken är engelska och svenska. Du ansvarar även för att utveckla bolagets leverantörsportfölj och att skapa professionella kontakter världen över.

Du kommer att göra uppföljningar med relevanta analyser och statistik samt deltar i regelbundna möten för att utveckla processer och rutiner. Du kommunicerar även uppföljning och statistik till leverantörerna för att säkerställa deras kvalitet samt rapporterar avvikelser och risker för störningar till ansvarig chef. Som materialstyrare löser du löpande de problem som uppstår, uppdaterar materialplaneringssystem samt ansvarar för en kvalitativ leverans till dina kunder.

I din roll som Materialplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

-Leveransbevakning.
-Kontakt med interna och externa parter, framförallt leverantörer
-Ansvara för uppföljning och analys av relevanta och beslutade PI:er.
-Delta i kontinuerliga förbättringsaktiviteter i det dagliga arbetet.
-Ansvara för att delta i lokala/regionala nätverk för att bidra till processutveckling.

Om dig
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom området för att arbeta som Materialplanerare. Har du tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter inom logistik, främst materialförsörjning, leveransbevakning eller tillverkningsindustrin är det meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och vanliga IT-system i allmänhet och känner dig bekväm med att ta egna initiativ.

Vidare ser vi att du är en stresstålig lagspelare som tycker om att lösa problem, är prestigelös och noggrann i sitt arbetssätt.

Viktigt för tjänsten är:

Erfarenhet av arbete inom logistik
Att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
Att du har en god kommunikativ förmåga
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Tidblom på Elsa.Tidblom@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via: info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Materialplanerare | Material planner | Material Controller | Supply Planner |

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Materialplanerare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Materialplanerare.

Manufactoring Coordinator

Läs mer Mar 5
We are looking for a Coordinator to join our Industrialization Body Manufacturing Engineering team in Gothenburg - to Volvo Cars.

Manufacturing Engineering is the hub between the product development and our manufacturing plants all over the world. Our mission is to develop global, lean production processes to create the best manufacturing environments. We make sure our future Volvo cars are manufacturable in efficient processes developed, bought, and installed under our responsibility. Working for Manufacturing Engineering means teamwork, broad responsibilities and learning something new every day.

Industrialization is a team within the Manufacturing Engineering Body, and we are now looking for a new team member. We are a local team working towards our biggest plant, Volvo Cars Torslanda.

In this role you will coordinate all the jobs during the summer. You will support the Area leaders with time plans, applying for correct accesses and permits, communication and coordination with suppliers and for example rentals for sky lifts or forklifts. Beside this you will also support Project Leaders with Supplier coordination such as coordination of establishing areas, following up on safety, making rounds and applying for contractor badges. The support to the teams includes applying for hot work permits and receiving gods.

Besides the support mentioned above, you will coordinate the weekend work by keeping together the schedule, handle weekend work request documentation and attend meetings with maintenance and production. You will also overview the environmental impact of project and maintain the environmental checklist. Another part of the role is to understand how new technologies impact the environment and how to dispose the material that is new to the project.

In this role you will need to be 90% of your time on site.

Skills: You have a Technical Education B. Sc in Engineering, YH education in relevant area or have work experience within the field. We also see that you have experience working within manufacturing and a B-driver’s license and a forklift license. You are fluent in English written and spoken and have at least basic knowledge in Swedish written and spoken.

On a personal level, you need to be a good communicator, collaborator, and a team player. It is also very important to keep structure and to be organized in your work, but also be prepared for rapid changes and have a flexible mindset. In this role you need to be aware of the time plans for our projects and be one step ahead planning and aligning for your deliveries. You are a hands on and a people person.

Start: 2024-05-01

Duration: Until end of year

Location: Gothenburg

Workload: 100%

Ansök nu

supply chain coordinator

Läs mer Mar 8
Arbetsbeskrivning
Är du en person som är uppmärksam på detaljer, har en stark analytisk förmåga och är skicklig på att organisera? Trivs du dessutom i en global miljö och är en stark teamplayer? Då är du precis den vi söker för vårt uppdrag som supply chain coordinator hos en av våra kunder!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
agera administrativt och analytiskt stöd
se över efterlevnad och standardisering av processer
hantera förbättringsprocesser
bistå vid internutbildningar


Kvalifikationer
tidigare erfarenhet av Supply chain
tidigare erfarenhet av att hantera stora mängder data
tidigare erfarenhet av arbete i SAP
mycket goda engelska
mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint


Erfarenhet
Förvaltning av försörjningskedjan
SAP Supply Chain Management (SCM)
Logistikoperationer
Analystiska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Junior Outbound Planner

Läs mer Feb 26
Om tjänsten:

Vi söker dig som vill bli del av ett tekniskt företag i framkant, där du får möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö, hantera spännande utmaningar och utvecklas inom supply chain. Vi söker en driven och engagerad person till rollen som Junior Outbound Planner där du kommer att vara en viktig del i arbetet för att skapa en effektiv och smidig hantering av orderflödet.

I ditt arbete kommer du att hantera en stor orderstock och i nära samarbete med lager arbeta för att hantera volymerna som kommer in via systemet. Med målet om att ha ett så jämnt fördelat orderflöde på månaden som möjligt arbetar du för att löpande släppa order till plock/pack. Du tar hänsyn till den kapacitet kollegorna på lagersidan har och arbetar även för att lösa problem samt planera in artiklar som blivit försenade eller måste prioriteras med kort varsel.

Som Junior Outbound Planner kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:

Ta emot order och koordinera dessa för plock och pack.
Kontinuerlig dialog med lager för att säkerställa en effektiv hantering av orderflödet.
Ansvara för att jämnt fördela orderstocken över månaden i syfte att optimera leveransprocessen.
Samarbeta med kollegor i teamet och på andra avdelningar för att lösa eventuella problem som kan uppstå under hanteringen av orderflödet.

Vi söker dig som:
Har en relevant utbildning inom logistik/supply chain på minst YH-nivå.
Har god förståelse för flöden och hur ditt arbete påverkar hela kedjan.
Tidigare arbetat i en roll som innefattat samarbete över teamgränser och externa kontakter.
Talar och skriver flytande svenska och engelska i både tal och skrift.


För att lyckas i rollen som Junior Outbound Planner krävs att du är lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en fartfylld miljö. Du har förmågan att hantera stora flöden och bibehålla lugnet även under stressiga situationer. Dessutom har du en god förmåga att skapa och underhålla relationer, både internt och externt. Att du dessutom besitter en "can do-inställning" kommer vara centralt för att lyckas i ditt dagliga arbete.

Har du tidigare arbetat i en liknande roll som innefattat materialplanering, produktionsplanering eller någon annan typ av flöde är det starkt meriterande.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos OIO. Tanken är att anställningen ska övergå till en fast anställning hos kund förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet. Anställningen kommer att inledas med en introduktion där du som ny får gå bredvid erfarna kollegor och möjlighet att driva din egen utveckling.

Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider 7-16 med viss flex
Start: Omgående, max 1 månads uppsä

Ansök nu

Materialplanerare för framtida uppdrag i Göteborg

Läs mer Mar 4
Har du tidigare erfarenhet som materialplanerare och är redo att anta nästa utmaning? Vi på Adecco söker nu materialplanerare för framtida uppdrag i Göteborgsområdet!

Om tjänsten
Beroende på uppdrag kan arbetsuppgifterna variera, men sedvanligt är leveransbevakning, avvikelsehantering och uppföljning. Fortsättningsvis innefattar rollerna omfattande kontakter, både externt med leverantörer såväl som internt med exempelvis inköpare, ingenjörer och godsmottagningen. Det kan även innebära att ansvarar för att utveckla bolagets leverantörsportfölj och att skapa professionella kontakter världen över. Du kommer att göra uppföljningar med relevanta analyser och statistik samt deltar i regelbundna möten för att utveckla processer och rutiner. Du kommunicerar även uppföljning och statistik till leverantörerna för att säkerställa deras kvalitet samt rapporterar avvikelser och risker för störningar till ansvarig chef. Som materialstyrare löser du löpande de problem som uppstår, uppdaterar materialplaneringssystem samt ansvarar för en kvalitativ leverans till dina kunder.

I din roll som materialplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

-Leveransbevakning.
-Kontakt med interna och externa parter, framförallt leverantörer
-Ansvara för uppföljning och analys av relevanta och beslutade PI:er.
-Delta i kontinuerliga förbättringsaktiviteter i det dagliga arbetet.
-Ansvara för att delta i lokala/regionala nätverk för att bidra till processutveckling.

Observera att vi genom denna annons söker för framtida uppdrag/tjänster. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning som materialplanerare.

Om dig
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom området för att arbeta som Materialplanerare. Har du tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter inom logistik, främst materialförsörjning, leveransbevakning eller tillverkningsindustrin är det meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och vanliga IT-system i allmänhet och känner dig bekväm med att ta egna initiativ.

Vidare ser vi att du är en stresstålig lagspelare som tycker om att lösa problem, är prestigelös och noggrann i sitt arbetssätt.

Viktigt för tjänsten är:

Erfarenhet av arbete inom logistik
Att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
Att du har en god kommunikativ förmåga
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog på Evelina.Hjortskog@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via: info@adecco.se 

Varmt välkommen med din ansökan!

Materialplanerare | Material planner | Material Controller | Supply Planner | Supply Chain | Supply chain assistant | Materialhanterare | Logistik

Ansök nu

Materialplanerare för framtida uppdrag i Göteborg

Läs mer Nov 16
Har du tidigare erfarenhet som materialplanerare och är redo att anta nästa utmaning? Vi på Adecco söker nu materialplanerare för framtida uppdrag i Göteborgsområdet!

Om tjänsten
Beroende på uppdrag kan arbetsuppgifterna variera, men sedvanligt är leveransbevakning, avvikelsehantering och uppföljning. Fortsättningsvis innefattar rollerna omfattande kontakter, både externt med leverantörer såväl som internt med exempelvis inköpare, ingenjörer och godsmottagningen. Det kan även innebära att ansvarar för att utveckla bolagets leverantörsportfölj och att skapa professionella kontakter världen över. Du kommer att göra uppföljningar med relevanta analyser och statistik samt deltar i regelbundna möten för att utveckla processer och rutiner. Du kommunicerar även uppföljning och statistik till leverantörerna för att säkerställa deras kvalitet samt rapporterar avvikelser och risker för störningar till ansvarig chef. Som materialstyrare löser du löpande de problem som uppstår, uppdaterar materialplaneringssystem samt ansvarar för en kvalitativ leverans till dina kunder.

I din roll som materialplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

-Leveransbevakning.
-Kontakt med interna och externa parter, framförallt leverantörer
-Ansvara för uppföljning och analys av relevanta och beslutade PI:er.
-Delta i kontinuerliga förbättringsaktiviteter i det dagliga arbetet.
-Ansvara för att delta i lokala/regionala nätverk för att bidra till processutveckling.

Observera att vi genom denna annons söker för framtida uppdrag/tjänster. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning som materialplanerare.

Om dig
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom området för att arbeta som Materialplanerare. Har du tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter inom logistik, främst materialförsörjning, leveransbevakning eller tillverkningsindustrin är det meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och vanliga IT-system i allmänhet och känner dig bekväm med att ta egna initiativ.

Vidare ser vi att du är en stresstålig lagspelare som tycker om att lösa problem, är prestigelös och noggrann i sitt arbetssätt.

Viktigt för tjänsten är:

Erfarenhet av arbete inom logistik
Att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
Att du har en god kommunikativ förmåga
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog på Evelina.Hjortskog@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via: info@adecco.se 

Varmt välkommen med din ansökan!

Materialplanerare | Material planner | Material Controller | Supply Planner | Supply Chain | Supply chain assistant | Materialhanterare | Logistik

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Adecco Sweden AB .

Business Analyst for future assignments within IT

Metodanalytiker, IT
Läs mer Feb 26
Vi på Adecco Tech söker en PLM Konsult för att bli en del av framtida uppdrag hos våra kunder. Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Om du har expertis inom Data Management verktyg, en passion för att lösa tekniska utmaningar inom produktlivscykeln samt erfarenhet av att driva datamigration- och integrationsiniativ, så kan detta vara en möjlighet för dig!

Om tjänsten
I rollen som PLM-konsult kommer du att spela en central roll i våra kunders PLM-program och arbeta med att lösa tekniska och metodologiska utmaningar på högsta nivå. Dina huvuduppgifter inkluderar att förstå och integrera tekniska lösningar med funktionella krav samt att fördjupa dig i våra kunders data-management lösning från både ett tekniskt och funktionellt perspektiv. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Då detta är en proaktiv annons för framtida uppdrag kan arbetsuppgifterna därav variera. I rollen som PLM-konsult kan huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis bestå av:

• Förstå tekniska lösningar och koppla dem till funktionella krav.
• Föreslå och implementera tekniska lösningar för att effektivisera datamigrationsaktiviteter.
• Fungera som företagets representant vid tekniska frågor gentemot externa partners och inom PLM-programmet.
• Säkerställa stabilitet och arkitektonisk integritet för Data Management vid förändringar som stöder integrationsinitiativ och datamigrationsaktiviteter.

Om dig
Vi söker dig som besitter stark teknisk kompetens och förståelse för komplexa system. Du är en problemlösare och har förmågan att integrera tekniska lösningar med funktionella krav på ett sömlöst sätt. Du har god kommunikationsförmåga och tar egna iniativ för att driva och leda lösningar från analys till implementering. Beroende på uppdrag kan specifika krav variera, men generellt ser vi att du har följande kvalifikationer:

• Gedigen teknisk erfarenhet inom Data Management verktyg, gärna SmarTeam med särskild fokus på områdena integration och migration.
• Förmåga att identifiera potientiella risker och leverera välgenomtänkta planer för riskhantering.
• Visar mjuka värden såsom värderingar, samarbetsinriktning, ledarstil, iniativtagande och kommunikationsförmåga.
• Förmåga att övertygande försvara och artikulera en välgrundad vision.
• Förmågan att kommunicera professionellt på både svenska och engelska.

Om Adecco
Adecco är världsledande inom rekrytering och bemanning. I Sverige har vi närvaro på ca 50 orter och är hem åt 5000 anställda. Som konsult hos oss får du tillgång till en mångsidig arbetsmiljö med kontakter inom olika branscher. Vi strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och guida dig till de mest attraktiva uppdragen.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Kontaktuppgifter
Har du frågor eller funderingar? Tveka inte att kontakta vår rekryterare Fredrika Holm via fredrika.holm@adecco.se. Vid frågor om registrering, nå ut till Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se.
Välkommen med din intresseanmälan!

Sökord: Product Lifecycle Management | SmarTeam | Business Analyst | PLM | Migration | Integration | Data Management | Data Analyst

Ansök nu

Onsite-Tekniker till framtida uppdrag

Servicetekniker, data
Läs mer Mar 12
Vi på Adecco Tech söker efter Onsite-Tekniker för framtida uppdrag hos våra kunder. Detta är en proaktiv annons med målet att hjälpa dig hitta en tjänst som matchar din kompetens och önskade karriärväg. Är du en teknikentusiast med en passion för praktisk problemlösning? Drivs du av att utveckla dina tekniska färdigheter och hjälpa människor hitta lösningar på sina tekniska problem? Då kan detta vara något för dig!

Om tjänsten
I rollen som Onsite-Tekniker kommer du att erbjuda teknisk support på plats hos våra kunder. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med kunder och interna kollegor för att säkerställa snabb och effektiv problemlösning. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Då detta är en proaktiv annons, kan arbetsuppgifterna variera beroende på uppdrag. I rollen som Onsite-Tekniker kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter exempelvis bestå av:

• Felsökning av både hård- och mjukvara.
• Hantera och lösa serverrelaterade problem.
• Dokumentera och rapportera ditt arbete för att säkerställa spårbarhet.
• Förebyggande arbete med förbättringar och underhåll av organisationens drift av infrastruktur.
• Stödja den dagliga IT-verksamheten.
• Installera program.
• Utföra installationer av datorer, byte av hårddiskar och internminnen i laptops.

Observera att du genom denna annons gör en intresseanmälan för framtida uppdrag. Vi får löpande in förfrågningar från kunder inom området, och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Vi söker dig som har en stark känsla för service och problemlösning. Du är bekväm med att arbeta självständigt och ta egna initiativ inom ramen för ditt arbete. Du har tidigare bred erfarenhet av att bistå med IT-support och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Specifika krav kan variera beroende på uppdrag, men generellt ser vi att du möter följande kvalifikationer:

• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT eller liknande tidigare erfarenhet.
• Goda kunskaper inom hård- och mjukvara.
• Goda kunskaper inom serverdrift, underhåll och felsökning.
• Du behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift.
• B-körkort är ett krav.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se. 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Välkommen med din intresseanmälan!

Ansök nu

Tekniker sökes till APM Terminals i Göteborg

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Jan 31
Tekniker sökes till APM Terminals i Göteborg!
Är du intresserad av att arbeta på en av världens största rederikoncerner? Trivs du med frihet under eget ansvar och vill jobba i en flexibel och trivsam arbetsmiljö? Se då hit! Vi erbjuder nu ett jobb som tekniker hos APM Terminals i Göteborg. Notera att detta är en direktanställning hos kunden och inte en konsultanställning via Adecco. 

Om tjänsten
Vi söker en erfaren tekniker för en direktanställning hos APM. Arbetsuppgifterna består bland annat av att genomföra förebyggande underhåll, felsökningar och reparationer på företagets maskiner och fordon. Tjänsten passar dig som vill arbeta 3-skift då arbetstiderna är förladga under dag, kväll och helg på ett rullande schema. 

Vi behandlar ansökningarna löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Om dig
Har du en bakgrund som elektriker, industrielektriker eller likvärdig mekanisk erfarenhet så är detta helt rätt tjänst för dig. Vi ser gärna att du är kreativ och kvick i tankegången och tycker om att lösa problem. Samtidigt är du noggran och strukturerad i ditt förhållningssätt till dina uppgifter. Du är flexibel och prestigelös som person och hjälper gärna till där det behövs oavsett arbetsuppgift.

Viktigt för denna tjänst är:
- B-körkort
- Tekniskt intresse.
- Erfarenhet inom reparation och service eller industriteknik.
- Goda kunskaper i Svenska och Engelska, tal och skrift.
- Erfarenhet av reperation och service av lastbilar är meriterande.
- Truckkort är meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om APM Terminals
APM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal mätt i godsvolym. Här skeppas mer än hälften av alla containrar till och från Sverige. APM Terminals, som varit verksam i Göteborg sedan 2012, tar emot både direktanlöp, oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar, samt feederfartyg och länkar på så sätt samman Göteborg med andra hamnar i Norra Europa. APM Terminals Gothenburg är den enda terminalen i Sverige som har möjlighet att hantera de största containerfartygen upp till en kapacitet på 20 000 TEU. Omkring hälften av all containertrafik till och från hamnen sker med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals med huvudkontor i Haag, Nederländerna, har 22 000 medarbetare i 59 länder och omsätter 4,17 miljarder USD (2016).

Om ansökan
APM terminals har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras därmed och behandlas av Adecco. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Alice Leijon via alice.leijon@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR Business Partner till globalt bolag i Göteborg

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Mar 12
Vill du arbeta i högt tempo i en internationell miljö med många olika kontakter? Har du en mycket god förmåga till att skapa och upprätthålla goda relationer? Är du driven, kommunikativ och lyhörd? Har du arbetat brett inom HR? Just nu söker vi HR Business Partner för framtida uppdrag hos vår globala kund. Tveka inte på att ansöka redan idag om det låter intressant!

Om tjänsten
Som HR Business Partner hos vår globala kund, verksamma inom fordonsindustrin, kommer du att tillhöra ett globalt HR-team där samarbete står i stort fokus. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att supportera chefer runt om i organisationen med förändringsarbete, lönesättning, MBL-förhandlingar, teamutveckling, rekrytering, coaching och att implementera HR-processer och verktyg.

I din roll som HRBP kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Supportera och coacha chefer brett i personalrelaterade frågor med fokus på förändringsarbete
- Proaktivt utveckla, supportera och följa upp förbättringar kring organisationens HR-processer.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig
Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom relevant område och en gedigen bakgrund inom en bred HR-roll. Vi söker en person som tidigare jobbat med förändringsarbete. För att kunna ta dig an en HRBP-roll hos vår kund behöver du ha en bred och omfattande förståelse för HR-processer.

Vi söker dig som har förmåga att prioritera och ta beslut i enlighet med organisationens riktlinjer och att du kan göra så på ett transparent och kundorienterat sätt. Det är också viktigt att du har en förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt samt att du är kommunikativ och handlingskraftig. Vidare bör du besitta en god analytisk förmåga och kunna bedöma situationer självständigt samt ta action på lämpligt vis. Som person tror vi att du är strukturerad, har en positiv energi samt hög personlig integritet. Du är lyhörd, har ett starkt kundfokus samt en god och kreativ problemlösningsförmåga. Slutligen behöver du behärska engelska flytande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om ansökan
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Enna Dedagic på Enna.Dedagic@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

HRBP | HR Business Partner | Automotive | HR-specialist | HR-generalist

Ansök nu

Erfarna truckförare sökes för framtida uppdrag

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Mar 22
Om tjänsten
Tjänsten som ambulerande arbetare är ett heltidsuppdrag där du kommer arbeta med truckkörning och produktion hos Adeccos kunder i Göteborg. Arbete förekommer både enskilt och i team och tjänsten kan ha varierande arbetstider beroende på hos vilken kund uppdraget är och vi vill därför att du ska kunna vara flexibel att arbeta dagtid, kväll samt skift.

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta hos någon av våra kunder inom industrin i Göteborgsområdet. Arbetet kommer att ske både självständigt och i grupp där teamarbete är viktigt. Tillsammans med dina arbetskamrater kommer du att arbeta efter instruktioner och uppsatta produktionsmål samt med ständiga förbättringar. Din arbetsdag präglas av ett gott samarbete med dina arbetskamrater där arbetsglädjen är viktig. Du kommer att ha en närvarande produktionsledare hos kunden samtidigt som du kommer att ha en tät kontakt med din konsultchef på Adecco. Vi gör regelbundna uppföljningar så att du trivs på din arbetsplats.

Vem trivs här?
Du som har erfarenhet av truckkörning samt ett intresse för branschen kommer att trivas här. Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och vill gärna visa framfötterna genom att bidra med det lilla extra och se förbättringsmöjligheter. Har du dessutom en vilja att lära och utvecklas kommer du att bli en mycket uppskattad medarbetare hos oss. Dina tidigare erfarenheter av ett gott samarbete med arbetskamrater kommer du ha nytta av. Likaså din vilja att hålla ordning och reda på din arbetsplats samt din medvetenhet kring god kvalité.

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag med 6 månaders visstidsanställning, vilket betyder att du är anställd av Adecco och uthyrd till kund. På lång sikt kan det även finnas möjlighet att bli direktanställd hos någon av våra kunder. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig därmed friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Skicka in ditt CV och personliga brev genom att ansöka via annonsen. Vi är nyfikna på vad du har gjort tidigare och varför du är rätt person för jobbet. Vi tar inte emot CV via mail, utan ansök direkt genom systemet. 

Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största Rekryterings- och Bemanningsföretag har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare:

Mikael Ilievski via mikael.ilievski@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Servicedeskmedarbetare för framtida uppdrag

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 21
Har du ett stort IT-intresse och söker efter första steget in i branschen? Trivs du att arbeta i en serviceorienterad roll där du har direkt kontakt med användare? Då kan detta vara något för dig! Vi på Adecco Tech söker nu efter juniora Servicedeskmedarbetare för framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg.

Om rollen
Som Servicedeskmedarbetare kommer du att ha en central roll i att tillhandahålla teknisk support och lösa problem för våra kunder. Genom att skicka in din intresseanmälan ger du oss möjligheten att ha din profil i åtanke när vi letar efter kandidater för konsultuppdrag inom ditt specifika yrkesområde. Därefter kommer vi att kunna kontakta dig när vi får in ett uppdrag som matchar just din profil. Då vi samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du blir kontaktad angående tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer inkludera:
• Effektiv hantering av inkommande supportärenden via telefon, e-post eller chatt.
• Felsökning och lösning av tekniska problem för användare
• Noggrann dokumentation av supportärenden och lösningar för framtida referens
• Assistera användare med kontohantering och relaterade frågor

Om dig
Vi söker dig som är en entusiastisk och nyfiken individ med en passion för teknik och en önskan att hjälpa andra. Du är en kommunikativ person som trivs i en interaktiv miljö och har förmågan att arbeta effektivt både självständigt och som en del av ett team. Din nyfikenhet och önskan att lära dig nya saker driver dig att ständigt utvecklas och förbättra dina färdigheter inom IT-supportområdet.

Vi söker dig som har:
• En avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot IT
• Tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice
• Du besitter god kommunikationsförmåga
• Du är serviceinriktad med en positiv och tålmodig attityd gentemot att hjälpa andra
• Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Tidigare erfarenhet av liknande roller är meriterande

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se 

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se. 

Välkommen med din intresseanmälan!

Ansök nu