Göteborg: Quality Hotel Panorama söker en stjärna till sin Meeting & Events avdelning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Quality Hotel Panorama söker en stjärna till sin Meeting & Events avdelning i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-20 // Varaktighet: Heltid

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel Panorama söker en koordinator till Meeting & Event

Nu växlar vi upp vår fantastiska konferensavdelning på Quality Hotel Panorama. Vi har spännande möten & event framför oss och vi söker nu dig som vill förgylla våra gästers upplevelser hos oss.

Vad din roll innebär

Vi söker en trygg och ansvarsfull kollega med härlig energi till vår avdelning för möten och event. Du kommer att tillsammans med övriga i teamet jobba med gruppbokningar, konferensbokningar, projektledning och kundservice.

Dina arbetsuppgifter är att planera och genomföra olika typer av möten, event och konferenser, för både små och större grupper, företag som privatpersoner. Du är deras nyckelkontakt på plats och ser till att de har ett lyckat event och trivs hos oss. Vi är här när våra gäster är här- mestadels dagtid men ibland kvällar och helger.

Vem är du?

- Du är en äkta, handlingskraftig och trygg person med god självinsikt och högt driv

- Du har positiv energi som smittar av sig och inspirerar andra

- Du brinner för att ge service och överträffa förväntningar - du har det i ditt DNA

- Du tycker om att vara närvarande bland såväl gäster som personal

- Du har erfarenhet av bokning och försäljning och förståelse för att affärer inte bara kommer till oss, de ska också säljas in

- Du är prestigelös i din roll och varvar gärna kontorsjobb med att servera kaffe, hämta fika och prata med gästerna

- Du har hög kommunikativ förmåga och du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift

- Meriterande om du har kunskaper i Nordic Choice specifika system

- Meriterande om du har en liknande roll i bagaget

- Du gillar popcorn och/eller mjukglass

Om oss

QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.

Quality Hotel Panorama är ett stenkast från stadens puls och Göteborgs nöjesdistrikt - Liseberg, Scandinavium, Universeum, olika teatrar och trendig shopping på Avenyn. På Quality Hotel Panorama möts du av en välkomnande och familjär atmosfär med alltid glimten i ögat.

Hos oss är det mötet som är viktigast. Mötet mellan två kollegor som får en snilleblixt tillsammans, mellan föräldrar och barn som skrattar så de kiknar och mellan hundra jobbarkompisar som plötsligt delar samma vision. Mötet mellan oss och dig. Ögonblick som verkligen betyder något.

På Quality Hotel får varje medarbetares personlighet skina, och det återspeglas i det arbetet vi gör. Vi gör allt vi kan för att gästens vistelse ska bli så bra som möjligt, oavsett om du ska hålla en konferens eller njuta av kvalitetstid med familjen. Vi älskar att göra det lilla extra så att ni kan luta er tillbaka, vara tillsammans och avsätta tid för de små ögonblicken i vardagen - de som verkligen betyder något. Hotellet är en del av Quality Hotel, som är en av Nordens största hotellkedjor med 60+ hotell i Sverige, Norge och Danmark. Quality Hotel tillhör Nordic Choice Hotels tillsammans med hotellkedjorna Clarion Hotel och Comfort Hotel. Välkommen till vår stora familj.

Känner du att att det här jobbet passar dig perfekt? I så fall tycker vi att du ska skicka din ansökan snarast!

Deadline för ansökan: 23/10-2022, men tjänsten tillsätts så snart som möjligt så väntar inte med din ansökan.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Konferensvärd/Konferensvärdinna

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Konferensvärd/Konferensvärdinna.

Servis/konferensvärd till vikariat ???????

Läs mer Mar 1
TJÄNSTEN

FRAM är ett personalföretag med hjärta och passion för människor, som sätter gemenskap, glädje och personlig utveckling högst upp på listan. Vi drivs av att ständigt förbättras och utvecklas tillsammans med de som jobbar hos oss - och det är här du kommer in. Nu söker vi dig som är erfaren servitris/konferensvärd som tillsammans med oss vill utveckla restaurangen och konferensavdelningen i Mölndal.

Arbetsplatsen är ett stort internationellt företag med över 1000 anställda med en personalrestaurang som serverar ca 400 lunch om dagen, 10-70 affärslunch, frukost och ett stort antal konferenser. Utvecklingsviljan är hög och du kommer att vara med och lyfta servicenivå och kvalitet på konferenserna/bokningarna tillsammans med ansvariga på plats.

Vi ser gärna att du är kreativ i ditt arbete och hittar nya recept eller erbjudanden som du själv producera för att överträffa kunden / gästens förväntan. Ett stort intresse för bakning är meriterande. Du kommer med idéer och utveckling för hur vi hela tiden ska kunna göra upplevelsen så bra som möjlig för våra gäster. Du talar svenska och engelska flytande i skrift och tal.

Du kommer även att vara servisansvarig för företagets affärsluncher och middaga. Hos denna kund arbetas det prestigelöst och alla ska kunna hjälpa alla. Erfarenhet från restaurang är meriterande.

TRYGGT ARBETE, STABILA TIDER

Ett tryggt, stabilt jobb med helt förutsägbara arbetstider. Du jobbar varje dag 08.30-16.30 måndag till fredag. Lunchrast, ledig röda dagar, semester på sommaren. Och - det bästa av allt, inte en enda helg.

08.30-16.30 mån - fredag

Vikariat med möjlighet för förlängning

Lön enl överenskommelse

Start Juni

Mölndal, Göteborg



FRAM BEMANNING

På FRAM är vi helt övertygande om att restaurang är ett av världens roligaste jobb. Energin, kollegorna, de glada gästerna och att få jobba med mat och dryck tycker vi slår slöa kontorsarbeten och gråa administrativa jobb i alla avseenden. Att räkna ner tiden tills vi slutar är det få Frammare som känner igen sig i.

Vi är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med hotell- och restaurangbranschen och ser på företag och personal lite annorlunda. Vi älskar våra medarbetare och brinner för restaurangbranschen.

Självklart medlemmar i Visita och anslutna till HRF:s kollektivavtal.

Sök nu, ansökningar tas emot löpande. Fyll i frågorna på ansökan på nästa sida och bifoga en bild på dig själv.

Ansök nu

Reception- & serviceansvarig till nysatsningen Leir Mat & Möten

Läs mer Feb 6
OM ARBETSGIVAREN

Carotte har sedan starten 1982 levererat catering och service i toppklass. Vi är numera en av Sveriges snabbast växande företagsgrupper inom Soft Facility Services med fokus på möten & upplevelser. Med nyskapande catering, restaurang, event, bemanning, kontorservice & lokalvård skapar vi attraktiva arbetsplatser och evenemang.
Idag består Carotte av tre bolag, Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Carotte har kontor i Stockholm, Göteborg & Jönköping med kunder över hela Sverige.


OM KUNDEN

Alecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024 utvecklar och nyöppnar Alecta Fastigheter i toppmoderna kontorsfastighet Göteborg. Fastigheten genomgår nu omfattande renoveringsinsatser där reception, konferens, serviceytor & restaurang utvecklas tillsammans med servicepartnern Carotte Group.

Ullevi Park stod inflyttningsklar våren 2012. Fastigheten består av två sammanbyggda hus, med totalt 16 våningsplan. Det är med stolthet Carotte förvaltar serviceuppdraget för hela anläggningen hos Alecta Ullevi Park. Inom kort kommer service i form av gemensam reception, loungeytor, konferensavdelning och restaurang med mera finnas tillgängligt för hyresgäster och besökare. Vi ser fram emot att erbjuda personal, hyresgäster, alla i närområdet och nyfikna förbipasserande att njuta av fantastiskt värdskap och smakrik mat i vår nya Restaurang och konferensanläggning "Leir".


OM TJÄNSTEN

I rollen som Reception- & serviceansvarig blir du en viktig pusselbit i nysatsningen av Leir Mat & Möten.

Du har huvudansvaret för all service i fastigheten där du hanterar såväl hyresgäster som externa besökare och konferensgäster. I ditt dagliga arbete har du ansvar för den fartfyllda konferensdelen där du ordnar med bl.a. offerter, visningar, frukostar, luncher, fika samt konferensteknik vid behov. Vidare ser du med ditt utmärkta sinne för detaljer till att alla utrymmen alltid är presentabla för hyres- och konferensgäster. Du bemannar också receptionen och säkerställer ett förstklassigt bemötande för gästerna. I receptionen tar du emot besökare, hjälper hyresgästerna med deras löpande frågor, du har ansvar för nyckelkvittering för fastigheten och hanterar i övrigt allehanda administrativa uppgifter. Du samarbetar dagligen och har en god dialog med dina kollegor i restaurangen som drivs av Carotte. Du kommer in i ett tidigt skede av verksamheten och kommer vara delaktig i uppbyggnaden av rutiner, processer och standarder för såväl reception som konferens.

Tillträde till tjänsten: Mars 2024
Arbetstider: Är förlagda under kontorstider med flexibilitet för visst kvällsarbete vid event & arrangemang.
Anställning: Via Carotte Staff till uppdrag hos Alecta

VI SÖKER DIG

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för mötet med människor och kan förmedla ett starkt värdskap. Du har servicekänsla ut i fingertopparna och trivs i en dynamisk miljö där du får möjligheten att vara behjälplig hyresgästerna i fastigheten i både högt och lågt. För att trivas i rollen behöver du ha en fallenhet och intresse för att vara säljande och koordinerande kring konferenser och service.

Vi tror att du gillar att engagera dig i aktiviteter och aktivering för en varierad & trevlig miljö för fastighetens hyresgäster där du skapar community. Du har tidigare erfarenhet av att skapa konferenser och event. Du är en skicklig relationskapare och drivs av att föra människor samman.

Som person så är ditt ledord energi och du trivs med att konstant vara i rörelse för att ge en service upplevelse utöver det vanliga. Ditt proaktiva arbetssätt gör att du alltid ligger ett steg före.

Din profil:

Tidigare arbetat i servicebranschen
Ett skarpt öga för detaljer
Är flexibel i ditt arbete och kan hantera en dynamisk arbetsmiljö
Inte är rädd för att hugga i där det behövs
Har god datorvana, med erfarenhet från Officepaketet
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Har erfarenhet av konferenser

Välkommen med din ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på natalie@carotte.se. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Sökord: Reception, konferens, möten, värd/värdinna, Carotte, Alecta

Ansök nu

Entrévärd

Läs mer Jan 9
Göteborgsfamiljen är en restaurangkoncern som idag består av 20 olika krogar där vi varje dag strävar för att göra Göteborg till en roligare stad!

Som entrévärd är du en viktig del i skapandet av upplevelsen som gästen har under hela sin vistelse, från att de anländer till att de lämnar, där du bland annat genomför ålderskontroll och bemöter gäster på ett respektfullt och inbjudande sätt.

För att trivas och göra ett bra jobb i rollen tror vi att du älskar att träffa folk, du är en social kameleont som med lätthet tar emot olika typer av människor och får dem att känna sig riktigt varmt välkomnade.
Gästernas trygghet samt att vi uppfyller myndighetskrav är av högsta vikt vilket gör att noggrannhet och tydlighet är viktiga egenskaper hos dig, att du rör dig i lokalen för att kunna styra flöden till lämpliga platser och på så sätt skapa en ännu bättre gästupplevelse ser vi som väldigt positivt.

Med andra ord är du en nyckel till att gästens helhetsintryck ska överträffa förväntningarna!

Rollen är väldigt serviceinriktad och därför ser vi det som en fördel om du har tidigare erfarenhet inom service och gärna inom restaurang.

Arbetstiderna är förlagda kvällar och helger.

Ansök nu

Meeting & Event Host till Jacy'z

Läs mer Apr 3
Att gå igenom ytterdörrarna på Jacy'z ger dig puls bara det. Det är ett wow som slår dig här näst och vilket följer dig hela vägen upp till våning 28. Här blir alla vuxna unga igen och du kan verkligen känna den amerikanska glamourösa röda tråden in i detaljerna. Här har vi allt samlat under ett tak, upplev konserten, ät sharing med utsikt över hela Göteborg eller dyk ner i poolen till beatet från våra egna djs.
Upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över.Vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa.
Meeting & Event Host till Jacy'z
Jacy’z Hotel & Resort erbjuder en stor mötesanläggning med mångsidig variation av möteslokaler och events. Vi vill skapa ett dynamiskt team där både du som host och dina kollegor på Jacy’z jobbar mellan avdelningar och med olika uppgifter, för att skapa en organisation som är flexibel utifrån verksamhetens behov, men också för att ge en större möjlighet till variation och utveckling för dig som medarbetare i det dagliga arbetet. På Jacy’z är mötesupplevelsen en central och viktig del av helheten vilket gör ditt arbete värdefullt och viktigt.
Så, vem är du?
Som vår Meeting & Event Host spelar du en nyckelroll i att säkerställa att varje event och möte är framgångsrikt och överträffar gästernas förväntningarna. Du blir ansiktet utåt för Jacy'z och den första kontaktpunkten för många av våra gäster. Din förmåga att hantera olika situationer smidigt och professionellt kommer att vara avgörande för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö.

Hur kan en dag se ut?
Som host är dina primära arbetsuppgifter att ta hand om våra mötesgäster på Jacy’z Hotel & Resort. Det innefattar bland annat att se till att all logistik flyter på ett effektivt sätt. Detta säkerställs genom att lokaler förbereds enligt specifikation, du ansvarar för både möblering och dukning, du välkomnar gäster, hantera teknisk utrustning under eventen och servera samt leverera service i världsklass. Med andra ord förbereda, säkerställa och leverera de planerade upplevelserna som våra koordinatorer och säljare har bokat in och som nu ska levereras på plats.

Om tjänsten
Anställningsform: Vikariat Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse
Om processen:Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 20 april
Vi erbjuder en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet!

Ansök nu

Floor Host/Kontorsvärd till Sodexo Kund i Göteborg

Läs mer Feb 26
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!


Vi söker nu en positiv och engagerad medarbetare till vår nya uppdrag i Göteborg. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Du kommer att ingå i ett team som ansvara för att leverera först-klassig service till vår kund. Du är en Floor Host/Servicevärd som brinner extra för service och hålla god ordning och leverera med glädje. Arbetsuppgifterna är många och variande och består bl.a. av värdskap för att bemöta kundens behov, sköter om catering och events, beställningar och allmänt hålla det rent och snyggt i kundens olika miljöer. Sodexo ansvarar för reception/växel, konferensservice, kontorsservice, lokalvård m.m och du kommer att ingå i ett större team. Vi söker dig som är service lagd och som gillar att arbeta med varierade uppgifter då tjänsten kan komma att utvecklas över tid. Du som söker tjänsten har en hög känsla för service och korrekt beteende gentemot kunder.

Din bakgrund bör vara inom hotell & restaurang och det är en krav att du tidigare har arbetat i servicebranschen eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.

 Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:


• Ta emot och registrera besökare och kunder
• Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail
• Boka och leverera catering
• Sköta om och iordningställa konferenslokaler och bokningar
• Mötesrumsservice
• Hantera andra serviceförfrågningar

Personliga egenskaper:


• Du ska vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda
• Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service/möten
• Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster
• Du ska vara strukturerad och planerande
• Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
• Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
• Du delar våra värderingar

 Kvalifikationer: 


• Minst gymnasieutbildning eller motsvarande.
• Erfarenhet från servicebranschen 
• Ett starkt kund- och verksamhetsfokus 
• Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word
• Vana av att arbeta administrativt och i system  
• Driv och målmedvetenhet

 Anställningsform och arbetstider:


Om tjänsten 

Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning from 1 maj 2024, på heltid, 40h/v, Dagtid mån-fre. 

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Martin Hollingsworth, martin.hollingsworth@sodexo.com.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Nordic Choice Commercial Services AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Nordic Choice Commercial Services AB .

Front Office Supervisor Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen

Hotellreceptionist
Läs mer Apr 4
Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

Vi vill bli ännu fler och söker nu en ny kollega till vårt fantastiska team på Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen.

Om oss

QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.
Göteborgs fräckaste hotell Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen ligger längs kajkanten på Eriksberg i de ombyggda varvshusen. Här möts Göteborgs gedigna historia med nutidens skandinaviska design på hotellet som har 259 rum, wellnessavdelning, à la carte restaurang, barer, takterrass och uteservering med härlig utsikt över älven. Vår konferensavdelning, Eriksbergshallen, är Göteborgs näst största konferens- och mässhall som tar emot upp till 2000 personer. Hos oss händer det saker högt och lågt , här finns en energi som är svår att hitta på ''vanliga' hotell!

Hos oss är det mötet som är viktigast. Mötet mellan två kollegor som får en snilleblixt tillsammans, mellan föräldrar och barn som skrattar så de kiknar och mellan hundra jobbarkompisar som plötsligt delar samma vision. Mötet mellan oss och dig. Ögonblick som verkligen betyder något.

På Quality Hotel får varje medarbetares personlighet skina, och det återspeglas i det arbetet vi gör. Vi gör allt vi kan för att gästens vistelse ska bli så bra som möjligt, oavsett om du ska hålla en konferens eller njuta av kvalitetstid med familjen. Vi älskar att göra det lilla extra så att ni kan luta er tillbaka, vara tillsammans och avsätta tid för de små ögonblicken i vardagen - de som verkligen betyder något. Hotellet är en del av Quality Hotel, som är en av Nordens största hotellkedjor med 60+ hotell i Sverige, Norge och Danmark. Quality Hotel tillhör Nordic Choice Hotels tillsammans med hotellkedjorna Clarion Hotel och Comfort Hotel. Välkommen till vår stora familj.

Vem är du?

Vi söker dig som vill bidra till en trygg och välkomnande miljö för våra gäster. Du har en positiv inställning och ett leende på läpparna. När det oväntade händer har du alltid en lösning i bakfickan, tar ägandeskap och följer upp. Du behöver därför kunna prioritera, arbeta självständigt och agera proaktivt för att underlätta för teamet och våra gäster.

Som supervisor kommer du även att vara en förebild för hela teamet och nya medarbetare. Vi söker därför en driven person som tar ansvar och leder teamet framåt.

Din bas är i receptionen men hos oss får du en unik möjlighet att hjälpa till både här och där. Hos oss på Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen hjälps vi åt och vi når resultat tillsammans.

I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter och ansvarsområden såsom:

• Ansvar för daglig drift av hotellets reception.
• Att leda teamet i att ge fenomenal service och tillsammans med avdelningens medarbetare skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för hotellets gäster.
• Operativt arbete där du förväntas vara i driften största delen av din arbetstid och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Arbetstiden är förlagd dag och kvällstid med tjänstgöring varannan helg
• Vara behjälplig med gästernas frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse
• Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet och agera på kompensationer
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet samt kvalité och att nå uppsatta mål/merförsäljning för avdelningen, samt vara en förebild.
• Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick och komma med nya kreativa lösningar
• Leda och fördela arbetet samt upplärning och utbildning inom avdelningen i samråd med närmsta chef.
• Arbeta fram rutiner för avdelningen, kvalitetssäkra dessa och säkerställa att de efterföljs.

• Skapa förutsättningar för att teamet mår bra och kan prestera på topp
• Miljöarbete Go green på 10%

Utöver ovan förutsätter vi att du:

• Kommunicerar flytande på både svenska och engelska i tal och skrift
• Är minst 20 år
• Har erfarenhet från hotellreception och/eller konferens
• Du har humor och du gillar att ha roligt på jobbet


Tjänsten är en tillsvidareanställning på 90% med tillämpad provanställning. Vi har givetvis kollektivavtal.

Lön enligt kollektivavtal med hänsyn till erfarenheter & kunskap.

Startdatum enligt överenskommelse, vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut så vänta inte.

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig? Ansök direkt, så hoppas jag att vi ses för en intervju!

Ansök nu

Sommarpersonal Clarion Draken

Servitör/Servitris
Läs mer Mar 28
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

SOMMARPERSONAL TILL CLARION DRAKEN!

Hösten 2023 öppnade Clarion Hotel Draken på Järntorget och blev en ny del i Göteborgs kulturella epicentrum. Här möts stadens liv och puls innanför hotellets väggar och skapar en inspirerande mötesplats genomsyrad av gastronomi, musik och kultur. Det är här vi möts. För att äta, bo och umgås. Det är uppklätt och omatchat, elegant och avslappnat. Välkommen till en plats som överraskar på alla plan.

Nu söker vi sommarpersonal som vill vara med och sätta Draken på kartan och skapa något unikt för Göteborgarna.

Vår ambition är att göra Clarion Draken till en pulserande mötesplats, både för gäster och personal.

Som serveringspersonal på Clarion Draken arbetar du främst i serveringen, men är inte rädd för att kliva in i baren och tappa upp en öl vid behov, eller packa tårtor som skall levereras nästa dag från vårt kondis. Man får också gärna jobba på flera avdelningar såsom frukost, SPA eller på vår uteservering.
Du har en smittande energi, gillar att synas, är ansvarsfull, har mod att våga fråga, tar egna initiativ och har alltid koll på läget - även när det svänger lite!

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från servering och kassavana, men det är din personlighet vi vill falla för som ska lysa upp hotellet.

Du drivs av gott samarbete mellan dig och dina kollegor och har insikten att ta fullt ägandeskap - inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse på hotellet. Alltid och varje gång!

Tjänsten innebär arbete under dagar, kvällar och helger. Vill du bli en del av vår framtid i Göteborg? Gillar du att utmana och utmanas? Då är du kanske den vi söker.

I tjänsten ingår bland annat arbetsuppgifter såsom:

• Att skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för Clarion Drakens gäster.
• Grundläggande servering av mat och dryck till våra gäster.
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet, god kvalitet och att nå uppsatta mål för avdelningen.
• Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet.
• Kassaansvar
• Vid anställning presenteras fullständig befattningsbeskrivning med mandat och förväntningar.

På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?

Sök före sista ansökningsdagen

Vill du veta mer om Clarion Hotel Draken? Följ oss på sociala medier för spännande uppdateringar!

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Strawberry med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibranding organisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.

Clarion Hotel® är inte bara ett hotell för gäster att bo på - det är en upplevelse. Och du som jobbar inom Clarion är inte bara en anställd - du är en del av upplevelsen! Lika viktig som gästerna är för oss är du som jobbar med oss. Idag är vi över tusentals anställda, alla med olika erfarenheter och bakgrunder. Men några saker har vi alla gemensamt - vi är personliga, vi har passion och vi strävar alltid efter perfektion!

Clarion Hotel® är en del av Strawberry.

Ansök nu

Head Chef VRÅ

Kökschef
Läs mer Mar 24
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

HEAD CHEF VRÅ

Nordic Japanese gastronomy with a focus on fish, seafood & vegetables from West Sweden. Our constant goal is to be sustainable from an overall perspective, ecologically as well as socially and economically. In your role, you will be an important part of VRÅ's continued development!

We are looking for a humle leader with a heart in the right place with a few years of experience who enjoys sharing knowledge and passion for cooking and sustainability with both guests and employees.
You love to cook good food for our guests and want to constantly develop yourself and the team. You see the opportunity to learn and develop in a small committed equal team with zero tolerance towards sexism, racism and homophobia etc. which is part of the Strawberry organization with nice benefits and opportunities.

You are flexible and have good knowledge of cooking, sustainability, ingredients, service, kitchen economy, menu creation, and leadership.

Send your application to:

Sofia.b.olsson@strawberry.ser

www.restaurangvra.se

A CORNER WITH ROOM FOR EVERYONE

Imagine having one foot here on the West Coast, and one in Japan. That's roughly how we want you to feel when you step in here. Like the environment is familiar and a little exciting at the same time.
More than anything, we want you to feel well taken care of and comfortable. And hungry, of course. The menu has something for everyone, but the focus is on food from the sea and the plant world. The raw materials are almost always local. We usually get the methods and inspiration from Japan.
We work sustainably, traceably, organically and have chosen to follow nature instead of trying to tame it. The season may determine what comes in through the kitchen entrance. Therefore, the menu changes depending on the season, and sometimes it even varies a little from day to day.
No two nights at VRÅ are the same, but every morning is the same. We start the day with the goal of offering every guest a fantastic experience.
Welcome!

Ansök nu

Housekeeping

Hotellstädare
Läs mer Feb 26
Clarion Collection® Hotel är en samling personliga hotell med en genuint mysig och varm känsla. Du hittar våra hotellpärlor mitt i stan, just nu i Sverige och Norge. Hos oss får du inte bara en skön hotellsäng och en riktigt god frukostbuffé. Vi bjuder dessutom på fika och, som den enda hotellkedjan i Norden, på vår omtyckta kvällsmat – alla dagar i veckan.

Vi vill att våra gäster ska se oss som en vän på resan. En varm, omtänksam vän att komma hem till, var de än befinner sig. Vi har en klar vision om att Clarion Collection® Hotel ska erbjuda den mest personliga vistelsen med genuin omtanke. Träffar den visionen dig rakt i hjärtat? Då ser vi fram emot att få träffa dig!

Clarion Collection® Hotel – Yours truly. Clarion Collection® Hotel är en del av Strawberry.

Clarion Collection® Hotel Mektagonen - är ett personligt hotell med stans härligaste kollegor!

Hos oss vaknar våra gäster upp till en fantastisk frukostbuffé och kan varje eftermiddag/kväll njuta av fika och kvällsmat - som vi bjuder på. Genuin omtanke och personligt engagemang kännetecknar alla oss som jobbar på Clarion Collection® Hotel Mektagonen.

Nu letar vi efter flera nya kollegor med glittrande ögon som ser vårt hotell som sitt hem, för att våra gäster ska få en varm och genuint ombonad känsla. Är du en person som gillar att jobba i team, är noggrann och har öga för detaljer? Då är du helt rätt person för oss!

Om tjänsten:

Att arbeta i vårt Housekeeping-team innebär att du ansvarar för att städa hotellrum, badrum, korridorer och allmäna ytor på hotellet. Du ser till så att rummen är rena och detaljerna är på rätt plats även att allt fungerar som det ska. Du rapporterar till vår Housekeeping Manager.

Vi letar nu efter flera pigga och glada kollegor inför sommaren 2024 här hos oss. Både visstidsanställningar samt för enstaka dagar letar vi nya kollegor. Arbetstiden är förlagd varierat mellan måndag-söndag,

Om dig:

Du har en varm och omtänksam personlighet.
Du ser det stora i det lilla och har ett öga för detaljer.
Du är självgående, flexibel, lösningsorienterad och älskar att jobba i ett högt tempo.
Du tycker om att röra på dig.
Du ser när en gäst eller kollega behöver hjälp, utan att hen behöver fråga.

Flexibilitet och prestigelöshet är självklart hos oss - vi hjälps åt där det behövs.

Ansök nu

Frukostkock sökes till Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen

Frukostvärd/Frukostvärdinna
Läs mer Apr 15
Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst. Vi är aldrig genomsnittliga – är du?

Om oss

QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.

Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen ligger längs kajkanten på Eriksberg i de ombyggda varvshusen. Här möts Göteborgs gedigna historia med nutidens skandinaviska design på hotellet som har 259 rum, wellnessavdelning, à la carte restaurang, barer, takterrass och uteservering med härlig utsikt över älven. Vår konferensavdelning, Eriksbergshallen, är Göteborgs näst största konferens- och mässhall som tar emot upp till 2000 personer. Hos oss händer det saker högt och lågt , här finns en energi som är svår att hitta på "vanliga" hotell!

Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen söker nu frukost kockar till sommaren.

Vi söker en ansvarsfull person som ser till att våra gäster och personal får god och vällagad mat i magen. Arbetstiden är förlagd under dagar, kvällar och helger. Tjänsten är på 75%, visstidsanställning under sommaren med tillämpad provanställning. För rätt person finns alltid möjlighet till mer arbete efter denna perioden.

Fokus är alltid att ge gästerna en bra upplevelse. Det händer att man jobbar ensam i köket, med allt ansvar det innebär. Tjänsten innebär stora möjligheter att påverka och ta eget ansvar.

Vi söker en person som:

• Har minst 3 års erfarenhet från hetluften i köket
• Kan rocka ett frukostkök helt på egen hand.
• Har tidigare erfarenheter av att lägga beställningar samt inventering.
• Har stor yrkesstolthet och är lika noga med matkvalitet som ordningsam.
• Kan få arbetsdagen att flyga, även när det är stressigt
• Är utåtriktad och har enkelt att kommunicera med både gäster och kollegor och vet vad god service innebär.
• Siktar högt, ser vad som behöver göras och får det gjort
• Ha en hög samarbetsförmåga och vill vara en del av hela hotellets team.
• Har humor och gillar att ha roligt på jobbet
• Är ansvarsfull och har du inte koll på läget så skaffar du dig det
• Kan kommunicera flytande på både Svenska och Engelska i tal och skrift.

Vi tänker oss startdatum från mitten av Maj men vi vill hitta rätt person för jobbet så rekryteringen fortsätter tills dess. Vänta inte, sök redan idag!

Ansök nu

Natt Receptionist

Nattreceptionist/Nattportier
Läs mer Feb 6
Clarion Collection® Hotel är en samling personliga hotell med en genuint mysig och varm känsla. Du hittar våra hotellpärlor mitt i stan, just nu i Sverige och Norge. Hos oss får du inte bara en skön hotellsäng och en riktigt god frukostbuffé. Vi bjuder dessutom på fika och, som den enda hotellkedjan i Norden, på vår omtyckta kvällsmat – alla dagar i veckan.

Vi vill att våra gäster ska se oss som en vän på resan. En varm, omtänksam vän att komma hem till, var de än befinner sig. Vi har en klar vision om att Clarion Collection® Hotel ska erbjuda den mest personliga vistelsen med genuin omtanke. Träffar den visionen dig rakt i hjärtat? Då ser vi fram emot att få träffa dig!

Clarion Collection® Hotel – Yours truly. Clarion Collection® Hotel är en del av Strawberry.

Är du Clarion Collection Hotel Mektagonens nya sommar receptions nattis uggla?

Clarion Collection Hotel Mektagonen - hos oss sover våra gäster i sköna sängar, vaknar upp till en fantastiskt frukostbuffé och kan varje eftermiddag njuta av fika och kvällsbuffe - it’s on us! Vi vill att våra gäster ska se oss som en vän på resan. En varm, omtänksam vän att komma hem till, var de än befinner sig. Genuin omtanke och personligt engagemang kännetecknar alla som jobbar hos oss! Hotellet har 166 rum, 6 konferenslokaler och restaurang

Din primära uppgift är att ta emot de gäster som kommer sent till hotellet. Medan alla andra sover är du den som lägger grunderna inför dina kollegors kommande arbetsdag. Självständighet är ditt ledord. Som nattuggla är det inte många andra som är vakna när du jobbar, vilket innebär att du måste fatta många beslut själv. Genom att ha en god förmåga att prioritera och vara flexibel är du inte bara hotellets ansikte utåt på natten, du är även allas trygga punkt när det kommer till brand och säkerhet.

Tjänsten innebär att du har ett fast schema på 78,29% natt och arbetstiden är förlagd kl 22.30-07.00 varannan vecka måndag till och med söndag.

Om dig:

• Du har mycket energi, mod och engagemang.
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt.
• Du är social och nyfiken
• Goda datakunskaper
• Erfarenhet inom service yrke
• Eftersom tjänsten innebär alkoholservering måste du ha fyllt 20 år.

Meriterande

• Erfarenhet i MEWS (eller annat bokningssystem)
• Erfarenhet från receptionsarbete alt vakt/säkerhet är meriterande.
• Att inte vara rädd för spöken är meriterande, men inget krav ;)

Är du den vi söker? Vänta inte för länge ansök redan idag - vi väntar på dig!

Detta är en säsongsanställning,tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag och vi försöker verkligen att svara på alla ansökningar!

För frågor kontakta Front Office Manager Ivana Dodik, ivana.dodik@strawberry.se

Ansök nu