Göteborg: Content Producer, heltid oktober 2022 - februari 2023

Hitta ansökningsinfo om jobbet Content Producer, heltid oktober 2022 - februari 2023 i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Söker du efter ett spännande och utvecklande arbete inom Content – välkommen till Nordens största e-handelsbolag inom barn och baby!

Med ett växande sortiment behöver vårt team för Content fler kreativa och effektiva skribenter som vill vara med och bidra till att våra produkttexter fortsätter hålla hög kvalitet och kundnöjdhet. Denna tjänst är en avtalad visstidsanställning på heltid (40 h/vecka), från och med oktober 2022 till och med februari 2023.

Arbetsuppgifter
Content Producers främsta uppgift är att förbättra Jollyrooms produkttexter och anpassa dem för att ge kunden ett tryggt och vägledande beslutsunderlag i köpprocessen. Detta gör du genom att:
- Skapa och uppdatera befintliga produktbeskrivningar och titlar
- Berika produktsortimentet med informationstaggar och bilder
- Vara delaktig i produktionen av produktmanualer och texter för våra kategori- och varumärkessidor.

Din profil
- Gymnasieexamen med mycket goda studieresultat
- Mycket goda skriv- och språkkunskaper
- Snabb på tangenterna och goda kunskaper i excel
- Meriterande med kunskap i bildredigeringsprogram
- Strukturerad, detaljorienterad och ett intresse för att skriva
- God kommunikationsförmåga och en positiv inställning till förändring

Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet och ett fantastiskt engagemang - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen och vill vara en del vårt härliga team.

Vi erbjuder
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Helt nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym

Upplägg, ansökan och kontakt
- Start: Oktober 2022
- Slutdatum: 2023-02-28
- Omfattning: Avtalad visstid, 40 h/vecka
- Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda samt möjlighet till distansjobb två dagar/vecka
- Arbetstider: Vardagar kl. 8-17
- Bifogas i ansökan: CV samt personligt brev
- Kontakt & frågor: HR Partner Amanda Vitalis via amanda.vitalis@jollyroom.se.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Copywriter

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Copywriter.

Jollyroom söker en Content Producer på extrabasis!

Läs mer Sep 22
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Söker du efter ett spännande och utvecklande arbete inom Content – välkommen till Nordens största e-handelsbolag inom barn och baby!

Med ett växande sortiment behöver vårt team för Content fler kreativa och effektiva skribenter som vill vara med och bidra till att våra produkttexter fortsätter hålla hög kvalitet och kundnöjdhet. Denna tjänst är en avtalad visstidsanställning som tecknas per vecka, detta för att tillgodose vårt behov samt din egen tillgänglighet. Många av våra medarbetare med samma anställningsform studerar och söker efter en annan syssla upptill.

Arbetsuppgifter
Content Producers främsta uppgift är att förbättra Jollyrooms produkttexter och anpassa dem för att ge kunden ett tryggt och vägledande beslutsunderlag i köpprocessen. Detta gör du genom att:
- Skapa och uppdatera befintliga produktbeskrivningar och titlar
- Berika produktsortimentet med informationstaggar och bilder
- Vara delaktig i produktionen av produktmanualer och texter för våra kategori- och varumärkessidor.

Din profil
- Gymnasieexamen med mycket goda studieresultat
- Mycket goda skriv- och språkkunskaper
- Snabb på tangenterna och goda kunskaper i excel
- Meriterande med kunskap i bildredigeringsprogram
- Strukturerad, detaljorienterad och ett intresse för att skriva
- God kommunikationsförmåga och en positiv inställning till förändring

Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet och ett fantastiskt engagemang - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen och vill vara en del vårt härliga team.

Vi erbjuder
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Helt nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym

Upplägg, ansökan och kontakt
- Start: Omgående
- Omfattning: Anställningen är en visstidsanställning baserat på behov i verksamheten som tecknas per vecka. I dagsläget är behovet 2-3 dagar i veckan men kan variera.
- Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda
- Arbetstider: Vardagar kl. 8-17
- Bifogas i ansökan: CV samt personligt brev
- Kontakt & frågor: HR Partner Amanda Vitalis via amanda.vitalis@jollyroom.se.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Ansök nu

Creative Copywriter, Marketing & Brand - Volvo Cars

Läs mer Jul 11
We are Volvo Cars
We share a rich and purposeful heritage and even bolder future ambitions to match. Since 1927, we have created world-changing innovations: The modern seatbelt. The side impact protection system. The pedestrian detection system (to name just a few).
Today, Volvo Cars is one of the most well-known and respected premium car brands, preparing for a new future that will be all-electric, autonomous and connected.

Some of the most exciting action is within the Global Marketing & Brand organization, which oversees all of Volvo’s marketing to ensure the flawless development and execution of world-class communications. 

To further grow and reach our bold goals – committing to 1.2M new car sales by 2025, with 50% sold online and being fully electric by 2030 – we’re looking for free thinkers, believers, dreamers and most of all – we’re looking for you.

The Asset Creation Team - let’s introduce ourselves
The Asset Creation team is responsible for planning, purchasing, and producing our creative assets used in global campaigns and for the web. Our team consists of Art Buyers, Creative Directors, Art Directors, Copywriters, and Digital Content Lead. 

Willingness to continually learn, having an open mind, and being able to align with our shared objectives are vital. You will collaborate with various teams to execute on briefs and ensure top-quality production. The production of the creative assets is always a team effort. Social skills and a collaborative mindset are a must.

Creative Copywriter – this is what you’ll do
Originate and shape creative copy concepts and produce new content, covering car products, brand campaigns, and online sales. You will ensure ongoing scalability, tonal coherence, and legal consistency of copy across all materials produced. 

You're highly skilled in interpreting creative direction and technical information and how to turn them into persuasive copy concepts. 

You collaborate closely with Creative Directors and Art Directors in developing a variety of concepts and ideas, as well as being able to produce all forms of copy required for a variety of media, including social, print, video, and online. Collaboration is key. Internally across multiple departments within Volvo and externally with agencies, design studios, and production companies. Always with an effort to create unique campaigns, assets, and experiences with a target audience in mind.

We’re looking for you!
You are an experienced copywriter with a proven background in marketing for paid and direct channels. We're after a data-driven, eagle-eyed creative who writes copy that scales easily across different markets. You're highly creative, adaptable, and can work in a cross-functional setting with multiple teams. 
Strong creative thinking skills and the ability to think conceptually are necessary. Based on insights, you are able to set the initial concept direction and is used to taking and giving feedback on creative work. 

You've been working with various global brands, understanding the cultural differences and challenges. While creativity and a collaborative mindset are critical, planning and organization skills are also needed. Volvo Cars is a global company, and all your work will be in English. 

Volvo Cars is a global company, so you need to be proficient in English, verbally and written, as well as have an interest and ability to travel. 

Most of all, you share our values and our ambition. Your warm personality and eagerness to collaborate will be welcomed by all of us!

Qualifications:
•    Bachelor’s degree or equivalent experience in communication or marketing 
•    You have professional experience as a copywriter with a demonstrable background in building concepts and always-on content at scale for multiple markets. 
•    Ideally, you have at least five years of working experience in an ad agency, design agency, or similar role with a client
•    Extremely strong communication skills. Excellent writing and editing skills with a diligent eye for detail, language, flow, and grammar
•    Experience working with various global brands, understanding cultural differences and challenges 
•    Experience building stories and presentations to pitch your ideas
•    Develops and maintains the brand voice and tone
•    Uses data-driven marketing to guide all copy decisions
•    Thrives in a fast-paced work environment and meets tight deadlines
•    Proof of previous work and portfolio

Let’s get to know each other
Come and join the most exciting car brand in the world! 

Welcome to apply by the latest on the 4th of September. Due to the summer vacation you can expect to hear from us after the 15th of August.

If you have any questions about the recruitment process, please contact Senior Recruiter Lotta Ericsson at lotta.ericsson@volvocars.com.

Please submit your application in English and note that applications via email will not be considered due to GDPR.

Welcome with your application!

Ansök nu

Copywriter till Folkspel

Läs mer Jun 20
Folkspels inhousebyrå söker en idéstark och kreativ copywriter med erfarenhet av digitala och traditionella medier.

Vilka är vi?

Folkspel är en ideell organisation som har 72 riksorganisationer som medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv möjligheten att sälja lotteriprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1991 har Folkspel genererat 17 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten. 

Folkspel har 150 anställda och huvudkontoret ligger i Göteborg. Läs mer på www.folkspel.se

 

Folkspel Inhousebyrå fungerar som vilken reklambyrå som helst och arbetar med hela kommunikationskedjan från varumärkesbyggande till taktiska kampanjer i alla medieslag. Vår reklam finns bland annat i TV, Butik, SoMe, OOH, radio etc. Kanske är vi en av de mer reklamfilmsintensiva byråerna i stan. Bland våra uppdrag finns varumärkena Folkspel, BingoLotto, Sverigelotten och Årets Eldsjäl.

 

Vad innebär jobbet?

Som copywriter har du en central roll i utvecklingen av kommunikativa koncept och kreativa kampanjer för både digitala och traditionella medier.  Du kommer ha en mängd varierande uppgifter, allt ifrån utveckling av kreativa digitala kampanjer, skriva manus till reklamfilmer till att skriva copy till annonser.

 

Exempel på uppgifter:

- Arbeta med framåtriktade projekt med stort fokus på långsiktighet och affärsnytta.
- Analysera vad konkurrenter gör, vad som gäller i den nya tidens kommunikation och hur vår omvärld förändras.
- Löpande ta fram och utveckla starka kommunikativa koncept och kreativa kampanjer, för alla mediekanaler.
- Utveckla den digitala kommunikationen och de digitala kampanjerna.
- Utveckla våra varumärken, arbeta med strategier och storytelling.
- Producera manus till reklamfilm, copy till annonser, butiksmaterial, OOH, SoMe, texter till införsäljningsmaterial etc.

 

Vem är du?

- Du har reklamutbildning från Berghs School of Communication, Hyper Island, Forsbergs, YRGO eller motsvarande.
- Du kommer inte direkt från skolbänken, utan har jobbat ett antal år i reklambranschen eller inhouse.
- Du har i flertal år jobbat med digitala kampanjer och du gillar att utveckla nya kreativa lösningar och koncept i de digitala kanalerna.
- Kanske har du kampanjer som vunnit någon kreativ utmärkelse i din portfolio.
- Du har stor kunskap om kommunikation och marknadsföring i alla kanaler, särskilt i digitala plattformar och kanaler.
- Du brinner för bra kommunikation och är övertygad om att sättet man förpackar ett budskap på är avgörande för att skapa förändring.
- Du har god kunskap om kundresan både i digitala och traditionella kanaler
- Du har en förmåga att se saker ur olika perspektiv och värdera vad som är det viktigaste.
- Du har koll på modern kommunikation som tar för sig och gör skillnad.
- Du är nyfiken och entusiastisk, en självgående lagspelare.
- Relevans, retorik och kreativitet är begrepp som ligger dig varmt om hjärtat.

 

Detta erbjuder vi:

Du blir en viktig medarbetare på inhouse och kommer jobba med flertalet av Folkspels varumärken. Inhousebyrån består idag av tio personer som är ett erfaret gäng bestående av artdirectors, copywriter, grafiska designers, motion designer, digital designer, produktionsledare och projektledare/Inhousechef. Vår arbetsplats genomsyras av framåtanda, arbetsglädje och humor. Vi har goda personalförmåner, kollektivavtal och fast lönesättning. Vi sitter och verkar i Gamlestan i Göteborg.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Välkommen med din ansökan via länk nedan. Sista ansökningsdag är söndag 26 juni 2022 

Frågor om tjänsten: Ring eller maila Chef för Inhouse Anna Johansson, 0709–563805, anna.johansson@folkspel.se  Övriga frågor: Ring HR-chef Annika Eriksson, 031-345 90 13

Ansök nu

Jollyroom söker Content Producer på extrabasis!

Läs mer Jun 14
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Studerar du och vill ha ett långsiktigt och spännande extrajobb inom Content på Nordens största e-handelsbolag inom barn och baby? Då ser vi fram emot din ansökan!

Med ett växande sortiment behöver nu vårt team för Content ytterligare en kreativ och effektiv skribent som vill vara med och bidra till att våra produkttexter fortsätter hålla hög kvalitet. Teamet jobbar idag tätt tillsammans med vårt översättningsteam och olika inköpsteam.

Arbetsuppgifter
Content Producers främsta uppgift är att förbättra Jollyrooms produkttexter och anpassa dem för att ge kunden ett tryggt och träffsäkert beslutsunderlag i köpprocessen. Detta gör du genom att:
- Uppdatera befintliga produktbeskrivningar och titlar
- Berika produktsortimentet med informationstaggar och bilder
- Delaktig i produktionen av produktmanualer och texter för våra kategori- och varumärkessidor.

Din profil
- Gymnasieexamen med mycket goda studieresultat
- Mycket goda skriv- och språkkunskaper
- Snabb på tangenterna och goda kunskaper i excel
- Meriterande med kunskap i bildredigeringsprogram
- Strukturerad, detaljorienterad och ett intresse för att skriva
- God kommunikationsförmåga och en positiv inställning till förändring

Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Helt nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym

Upplägg, ansökan och kontakt
- Start: Omgående
- Omfattning: Anställningen är en visstidsanställning baserat på behov i verksamheten. I dagsläget ser vi gärna att du kan jobba heltid juni-september, men vi söker också dig som kan arbeta 2-3 dagar i veckan.
- Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda
- Arbetstider: Vardagar kl. 8-17
- Bifogas i ansökan: CV, personligt brev
- Kontakt & frågor: HR Partner Matilda Dahllöf via matilda.dahllof@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jollyroom AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jollyroom AB .

Stylist

Stylist
Läs mer Sep 27
Nytt
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Stylist
Vårt fotostudio-team söker en kreativ och resultatdriven person till en ny tjänst som Stylist. I rollen kommer du arbeta tätt med Jollyrooms inhouse-fotografer. Fotostudio-teamet arbetar med både produktfotografering, kampanj- och modellfotografering, fotografering av stylade miljöer samt videoproduktion. Tillsammans ser ni till att vi levererar på en hög, kreativ nivå med hög kvalitet.

Du kommer i rollen bli en del av vår marknadsavdelning och du rapporterar till Studio & Design Manager.

We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med på matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Som Stylist arbetar du med bland annat:
- Styling av barnrum och kulisser inför imagefotograferingar.
- Styling av produkter och kläder inför produktfotografering.
- Ta fram och utveckla kreativa koncept till försäljningsdrivande content.
- Planering och utveckling av fotokampanjer utifrån beifs med designavdelningen.
- Beställning av rekvisita och produkter inför fotograferingar.
- Ta fram moodboards.
- Styling- och outfit-planering inför fotografering av våra egna varumärken.
- Bildbehandling i form av bland annat friläggning, färgkorrigering och webbanpassning.
- Enklare fotografering av produkt och miljö i studio.

Fotostudioteamet är ett litet och tight team vilket innebär att alla hjälps åt. Det innebär bland annat fysiskt arbete i form av montering av produkter inför fotning samt bärande av möbler och inredning.

Vi ser gärna att du har:
- Eftergymnasial utbildning inom Styling eller motsvarande arbetserfarenhet av en liknande roll.
- Minst ett års erfarenhet av Homestyling.
- Minst tre års erfarenhet av styling vid fotografering och bildretusch.
- Kunskaper i Photoshop, Camera RAW och Lightroom.
- Ett starkt öga för inredning och ett kommersiellt fokus.
- Meriterande med erfarenhet av studiofotografering.

Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är kreativ och bekväm med att ta kreativa beslut. Du har en stor passion för färg, form, inredning och att skapa attraktiva miljöer. Du drivs av att utveckla och förbättra processer. Vidare är du kommersiell och gillar att arbeta i ett högt tempo.

I rollen har du kontakt med andra avdelningar, därför är det viktigt att du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Att arbeta mot deadlines är något du är van vid, och du tar ansvar samt arbetar strukturerat för att hålla satta deadlines.

Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt kompetent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag + nytt gym på Campus Jollyroom
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och praktisk information
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
- Kontakt & frågor: HR Partner Matilda Dahllöf, frågor via e-post; matilda.dahllof@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Ansök nu

Business Collaborations Manager

Marknadschef
Läs mer Sep 20
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Business Collaborations Manager
Vårt marknadsteam söker en resultatorienterad och affärsmässig Business Collaborations Manager. Som Business Collaborations Manager är din främsta uppgift att skapa och vårda relationer samt att förhandla med våra leverantörer och andra externa bolag gällande samarbeten.

Du kommer i rollen bli en del av vår marknadsavdelning och du rapporterar till Head of Brand & Design.

We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med på matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Rollen och uppgifter
Som Business Collaborations Manager arbetar du med att bygga starka relationer till befintliga partners och ständigt söka nya spännande samarbeten som bidrar till affären och bygger Jollyroom som varumärke. Du arbetar bl.a. med marknadsavtal, projektledning och uppföljning av samarbeten och marknadsinsatser. Som person är du en relationsbyggare av rang, har ett starkt kommersiellt tänk och en nu-kör-vi-attityd. Rollen innebär personalansvar för en Marketing Coordinator som du arbetar tätt tillsammans med.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Ansvara för marknadsavtal, förhandling och pitchmöten
- Vara kontaktperson för våra leverantörer i marknadsrelaterade frågor
- Planera, koordinera och utvärdera marknadsaktiviteter för olika varumärken
- Projektledning av marknadsplaner och marknadsrelaterade projekt
- Hitta nya potentiella samarbetspartners som matchar Jollyrooms varumärke och målgrupp
- Löpande göra research av nya forum och kanaler för oss att synas i
- Löpande analysera vår målgrupp, digitala trender och omvärld

Din profil
- Högskole-/universitetsutbildning inom marknadsföring, kommunikation, PR eller sälj
- Några års erfarenhet av marknadsföring, kommunikation, PR eller sälj
- Är van vid att jobba i och driva olika projekt i ett högt tempo med många skilda uppgifter
- Van förhandlare
- Ledarerfarenhet
- Mycket bra på att skapa långsiktiga relationer
- God känsla för trender
- Branschkunskap och erfarenhet av e-handel är meriterande

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som arbetar med stor passion för att kunna se fina resultat. Du är lösningsorienterad, driven, affärsmässig och en stjärna på att bygga goda relationer både internt och externt. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Upplägg och praktisk information
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
- Kontakt & frågor: HR Partner Matilda Dahllöf, frågor via e-post; matilda.dahllof@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Ansök nu

Jollyroom söker en Content Producer på extrabasis!

Copywriter
Läs mer Sep 22
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Söker du efter ett spännande och utvecklande arbete inom Content – välkommen till Nordens största e-handelsbolag inom barn och baby!

Med ett växande sortiment behöver vårt team för Content fler kreativa och effektiva skribenter som vill vara med och bidra till att våra produkttexter fortsätter hålla hög kvalitet och kundnöjdhet. Denna tjänst är en avtalad visstidsanställning som tecknas per vecka, detta för att tillgodose vårt behov samt din egen tillgänglighet. Många av våra medarbetare med samma anställningsform studerar och söker efter en annan syssla upptill.

Arbetsuppgifter
Content Producers främsta uppgift är att förbättra Jollyrooms produkttexter och anpassa dem för att ge kunden ett tryggt och vägledande beslutsunderlag i köpprocessen. Detta gör du genom att:
- Skapa och uppdatera befintliga produktbeskrivningar och titlar
- Berika produktsortimentet med informationstaggar och bilder
- Vara delaktig i produktionen av produktmanualer och texter för våra kategori- och varumärkessidor.

Din profil
- Gymnasieexamen med mycket goda studieresultat
- Mycket goda skriv- och språkkunskaper
- Snabb på tangenterna och goda kunskaper i excel
- Meriterande med kunskap i bildredigeringsprogram
- Strukturerad, detaljorienterad och ett intresse för att skriva
- God kommunikationsförmåga och en positiv inställning till förändring

Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet och ett fantastiskt engagemang - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen och vill vara en del vårt härliga team.

Vi erbjuder
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Helt nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym

Upplägg, ansökan och kontakt
- Start: Omgående
- Omfattning: Anställningen är en visstidsanställning baserat på behov i verksamheten som tecknas per vecka. I dagsläget är behovet 2-3 dagar i veckan men kan variera.
- Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda
- Arbetstider: Vardagar kl. 8-17
- Bifogas i ansökan: CV samt personligt brev
- Kontakt & frågor: HR Partner Amanda Vitalis via amanda.vitalis@jollyroom.se.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Ansök nu

Svensktalande Kundserviceagenter på extrabasis till Jollyroom!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 8
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Jollyroom växer snabbt och vår teamstarka kundserviceavdelning behöver nu förstärkning på den svenska marknaden för att kunna ge absolut bästa service och överträffa våra kunders förväntningar.

Vi letar efter dig som drivs av att arbeta målinriktat med kunden i främsta fokus. Du har god kommunikativ förmåga och tillsammans med vårt härliga svenska team arbetar du lösningsorienterat för att på bästa sätt hjälpa våra kunder. Du har troligtvis en annan huvudsaklig sysselsättning och vill arbeta 2–3 dagar per vecka. Under sommar- och julsäsonger finns det möjlighet att jobba mer.

We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med på matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Vi tror att du:
- Talar svenska obehindrat, såväl tal som skrift
- Är van vid kundbemötande och erfarenhet från serviceyrke
- Drivs av att hjälpa människor
- Meriterande med erfarenhet av kundservice inom e-handel

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att löpande möta våra kunder via telefon, email, chatt och sociala medier. Det dagliga arbetet kommer även innefatta reklamationsärenden. Tillsammans med övriga i serviceteamet kommer du också att vara med att arbeta med att utveckla Jollyroom till att bli ledande på service.

Vi på Jollyroom erbjuder dig ett arbete i en entreprenörsdriven verksamhet där utvecklingstakten är hög. Här finns goda karriärmöjligheter i en pulserande miljö.

Information om tjänsten:
-Start: Omgående
-Omfattning: Visstidsanställning baserat på behov, i dagsläget 2–3 dagar per vecka. Under sommar- och julsäsonger finns möjlighet att jobba mer.
- Arbetstider: måndag-fredag 8–17 samt 1–2 söndagar per månad
- Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111.
- Vid frågor kontakta: Saga Lundquist på saga.lundquist@jollyroom.se

Ansök nu

Jollyroom söker Svensktalande Kundserviceagenter inför julhandeln!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 12
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Vi på Jollyroom laddar inför årets mest fartfyllda och roliga period - julen! Bli en del av Jollygänget och hjälpa jultomten med julklappar till alla barn! Vi söker dig som vill jobba:

Våra svenska team består av 22 härliga medarbetare som ser fram emot att välkomna fler engagerade kollegor. De har olika erfarenheter från arbetslivet, men den gemensamma nämnaren är att alla tidigare har jobbat med service gentemot kund på ett eller annat sätt. De är mål- och serviceinriktade och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. För oss är det viktigt att du besitter liknande erfarenhet och egenskaper, det vill säga att du är driven, älskar att nå uppsatta mål och är en stark team player.

Rollen som Kundserviceagent innebär kontakt med våra kunder via telefon, email, chatt och sociala medier på svenska, kommunikation på engelska kan även förekomma. En vanlig arbetsdag kan också innefatta reklamationshantering. Vidare är du delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen.

We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med på matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Vi söker dig som vill jobba:
- Heltid
- På plats i Göteborg
- Perioden oktober till december eller längre

Vi som företag erbjuder dig:
- En entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- En ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Ett härligt team med energifyllda kollegor

Praktisk information och upplägg
- Start: 26/9, 3/10, 17/10 eller 31/10
- Omfattning: Heltid (40 timmar per vecka). Visstidsanställning fram till 31/12-2022 med chans till förlängning.
- Arbetstider: Måndag-fredag samt 1-2 söndagar per månad
- Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
- Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda/Göteborg.
- Vid frågor kontakta: Annett Hanna, via Annett.hanna@jollyroom.se

Känner du att annonsen passar dig som handen i handsken? Ansök då snarast eftersom vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag!

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Ansök nu