Göteborg: Uppdragsansvariga Miljösamordnare inom BREEAM eller LEED

Hitta ansökningsinfo om jobbet Uppdragsansvariga Miljösamordnare inom BREEAM eller LEED i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Vi vill vara en föregångare och bidra till ett hållbart byggande genom att ständigt utveckla våra tjänster inom energi- och miljö. Vi söker dig som vill vara en nyckelspelare i denna utveckling i en roll som uppdragsansvarig Miljösamordnare.

Vem är du?
Du är någon som vill göra skillnad på riktigt och som har lång erfarenhet att leda projekt mot certifiering inom LEED eller BREEAM. Du trivs i samarbeten där vi gör varandra bättre och har lätt för att samordna och kommunicera över olika kompetensgränser både internt och externt.

Du är van vid att driva och säkerställa hållbarhetskrav i stora komplexa projekt genom alla skeden. Från tidigt programhandlingsskede till färdig byggnad. Gärna kopplat till kontor, handel eller logistik. Du har god förståelse för byggnaden och dess tekniska funktioner likväl som för byggprocessen i sin helhet.

Vi erbjuder
Hos oss får du vara del av ett team där du och din delaktighet räknas på riktigt. Du får stor möjlighet att ta ansvar och utveckla både kompetens, relationer och vår affär.

Att arbeta med hållbarhetsfrågor på Bengt Dahlgren är det bästa av två världar. Stor påverkansmöjlighet i ett familjärt företag i en trygg och väletablerad koncern. Gemenskap, trivsel och nytänkande är viktigt för oss. Men kanske viktigast, vi kar kul tillsammans och gör varandra bättre.

Vårt namn är Bengt
Bengt Dahlgren är entreprenören som bildade vårt företag 1952. Idag är vi ca 650 samhällsbyggnadskonsulter som stolt bär hans namn vidare. Tillsammans har vi valt att bli riktigt bra på allt det där som får fastigheter att leva och människor att må bra: Värme, kyla, luft, brandskydd, hållbarhet, trygghet, ljus, mörker, fukt, vatten och energi är vår värld och ingen kan det bättre. Vi jobbar alltid sida vid sida med våra kunder och inser att innovation och hållbarhet är nyckeln till ett lyckligt samhälle. Vår företagskultur präglas också av att leva och må bra. Vi är en inkluderande samling Bengtar som vet att harmoni och bäst i klassen kan gå hand i hand.

I Göteborg är vi ett personligt kontor med ca 160 kollegor med blandade kompetenser. Vi är en ledande samhällsbyggnadskonsult i staden med många spännande projekt nu och framåt.

Nyfiken på att höra mer? Skicka in en ansökan eller ta en kontakt med:

Gruppledare Lovisa Waldenström 0724-14 25 66 alt. lovisa.waldenstrom@bengtdahlgren.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Miljösamordnare/Miljökoordinator

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Miljösamordnare/Miljökoordinator.

Vikarierande Samordnare

Läs mer Sep 7
Är du en strukturerad samordnare med erfarenhet av värvningsarbete? Vill du göra skillnad i samhället? Jordens Vänner söker en vikarierande mobiliseringssamordnare med start snarast.
Som mobiliseringssamordnare jobbar du med att främja ungas miljöengagemang genom att b.la. samordna och motivera vårt fantastiska värvningsteam, genomföra folkbildande aktiviteter och arbeta med digital kommunikation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av face-to-face värvning och ett intresse för klimat- och miljöfrågor.
Jordens Vänner är en medlemsdriven organisation som arbetar för klimaträttvisa både lokalt och globalt. Som mobiliseringssamordnare har du en central roll för Jordens Vänners arbete för ett mer hållbart och rättvist samhälle genom att arbeta med miljöengagemang på olika sätt.
Formella krav:
Erfarenhet av face-to-face insamling
Utmärkt organisatorisk förmåga
Erfarenhet av att arbeta i projektform
Ledarrollserfarenhet

För att du ska trivas hos oss krävs det att du:
Är entusiastisk och social
Arbetar målmedvetet och är resultatdriven
Uppskattar flexibilitet och varierande arbetsuppgifter
Är initiativtagande och självständig
Har en god förmåga att samarbeta och entusiasmera andra människor i din närhet

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vad vi erbjuder:
Som medarbetare hos Jordens Vänner blir du en del den svenska folkrörelsen för klimaträttvisa. Du får möjlighet att använda dina tidigare erfarenheter för att göra skillnad på riktigt och tillsammans med engagerade kollegor och samarbetspartners arbeta mot samma mål – ett hållbart, rättvist samhälle, lokalt och globalt.
Tjänsten är placerad på Jordens Vänners kansli i centrala Göteborg. I tjänsten förekommer det resor såväl som kvälls- och helgarbete.
Jordens Vänner har kollektivavtal med Unionen och 30 dagars semesterrätt.
Tjänsten är ett vikariat på 80 % fram till 2024-08-31. Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse.
Anställningsintervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas och startas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi eftersträvar mångfald i våra arbetsgrupper och välkomnar alla sökande.
Skicka din ansökan senast 2023-10-01 till: jobb@jordensvanner.se Märk ansökan med: samordnare
Frågor om tjänsten besvaras av Lanja Rashid, tf. kanslichef (lanja.rashid@jordensvanner.se)
Facklig kontakt: Unionens ordförande Flavia Cieplinski (Flavia.cieplinski@jordensvanner.se)
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sustainability Coordinator CSRD

Läs mer Aug 27
Are you as passionate about sustainability as we are? Are you the driven and structured team player we are looking for?

We are now offering a temporary assignment as Sustainability Coordinator CSRD, where you will support us in implementing a reporting structure for EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) in the areas of Environmental, Social, and Governance. As CSRD will affect many areas and functions at Stena Line, you will work and cooperate widely over the organization and be supported by specialists in all related areas as well as data management. You will play a vital role in our company as we develop our work in sustainability!

Some of your key responsibilities:
- Analyze and evaluate CSRD requirements - being the coordinator for keeping track of all details in CSRD and aligning us internally
- Develop and present the implementation plan and prioritize accordingly
- Collaborate with stakeholders to document the CSRD process description
- With IT support, drive the development toward automated quantitative and qualitative reporting
- Suggest future ideas to gain maximum positive effects from the legislation
- Communicate the progress and results to internal stakeholders
- Benchmarking relevant data against data from other organizations
- Continuously reporting the progress to our internal steering group

What you will experience
You will become a part of our Sustainability department who’s responsible for the strategy and overall sustainability agendas at Stena Line! You will report directly to our Head of Sustainability and work closely with our team members and other in-house departments and stakeholders.

As a Stena Line employee in Sweden, we offer you an additional benefits package consisting of travel discounts, health allowance, well-being activities, access to a benefits portal, and much more.

We believe a hybrid solution between the office and working remotely will create the best environment for us to be creative, productive and find a work-life balance creating magic today and tomorrow.

Who you are
At Stena Line, your personality matters as much as how good you are at what you do. Regardless of your role, welcoming, caring and reliable guides you in your everyday work and the challenges you face.

We believe you are welcoming; You are a true team player with a positive mindset who’s easy to collaborate with and you welcome new challenges. We believe you are caring; You have a clear interest in the sustainability field and you are the most effective when you drive change. We also believe you are reliable; You are analytical and detail-oriented in everything you do and don’t give up easily. You take pride in delivering both correctly and timely, while also being able to see the bigger picture.

Qualifications:
- Bechaelor's degree in engineering, science, or economics.
- Experience in reading and implementing requirements based on standards or legalizations
- Good awareness of data management
- Experience from working with ISO management systems
- Excellent at writing instructional texts
- Fluent in English and Swedish.

Interested? 
This is a full-time, temporary position with start as soon as possible, until December 31st, 2024, based in Gothenburg within our Sustainability department. To apply, please register your profile and send in your CV in English as soon as possible but no later than September 10th, 2023. We are having an ongoing selection, so do not wait with your application. Please note that due to GDPR we do not accept applications via e-mail or postal service. We have collective bargaining agreements with Unionen, among others, who you can contact for more information.

If you have any questions regarding the position you are welcome to contact Maria Tornvall, Group Head of Sustainability at maria.tornvall@stenaline.com or about the recruitment process you are welcome to contact Hanna Gustavsson, Talent Acquisition Partner, hanna.gustavsson@stenaline.com. 

Please note that we kindly decline any offers from recruitment or staffing agencies regarding this recruitment. 

About Stena Line
As a leader in sustainable shipping, Stena Line has Europe’s most comprehensive route network focusing on transportation of both passengers and freight. We have over 5,900 employees in our Stena Line family across Scandinavia, around the UK and the Baltics, making a contribution to our company.

We are committed to maintaining and developing a sustainable working environment, free from harassment, that gives equal opportunities to everyone. We embrace equality, diversity and inclusion – and welcome all applicants.

Ansök nu

Arbetsmiljökonsult (HSE, BAS-P/U)

Läs mer Aug 30
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning.
Vi är hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Tillsammans accelererar vi omställningen mot ett hållbart samhälle.
Jobbeskrivning
För att möta den ökande efterfrågan på våra tjänster söker vi dig som vill arbeta som konsult inom varierande samhällssektorer och branscher genom infrastruktur, samhällsplanering och/eller industriprojekt.
Som konsult inom HSE och/eller BAS-P/U hos oss skapar du en säker arbetsmiljö för våra kunder och du bidrar till ett säkrare samhälle genom ditt arbete för minska risker på arbetsplatser och i samhället. Vidare kommer du att bidra med din tekniska kompetens till våra kunder för att hjälpa dem med att identifiera deras behov och hantera potentiella risker. Våra tjänsteområden består av:
BAS-P/U
Olika typer av HSE/OHS-samordning och support
Riskhantering och riskanalyser (tekniska, organisatoriska och sociala)
Kemiska arbetsmiljörisker
Löpande arbetsmiljöstöd för att upprätthålla lagkrav samt ledningssystem för risk & arbetsmiljö, säkerhetskultur etc.

Våra kunder finns inom flera branscher, men främst inom industri och anläggningsföretag och många gånger med fokus på byggskedet. Du kommer att jobba med en blandning av korta och långa uppdrag. Beroende på tidigare erfarenheter och intresse kan du hamna i projekt inom olika samhällssektorer. Vidare kommer du ha flera kontaktytor såväl internt som externt.
Inom Safety på AFRY är vi idag ca 70 kompetenta, drivna och engagerade medarbetare på 25 orter i Sverige. Vi har vuxit mycket under de senaste åren och vill fortsätta växa, både i antal och kompetensmässigt. Vi är Ett Team – hos oss ska du känna att du kan jobba geografiskt där du vill!
I din roll som risk- och/eller arbetsmiljökonsult hos oss kan det förekomma resor runt om i och utanför Sverige då vårt verksamhetsområde är internationellt. Just nu söker vi flertalet nya medarbetare inom detta område men främst behov finns i Göteborg och Malmö.
Kravspecifikation
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta inom ovan nämnda tjänsteområden och vi ser mycket gärna att du har erfarenhet från BAS-P och/eller BAS-U för att vara delaktig i utvecklingen av vår affär. Vi ser gärna att du har en akademisk examen som civilingenjör eller förvärvat din kunskap enligt motsvarande.
I rollen som konsult behöver du bygga personliga nätverk såväl hos kundföretagen som internt hos AFRY. Har du ett uppbyggt nätverk, ser vi det som en stor fördel. Vidare är du duktig på att bibehålla och förvalta dina befintliga relationer och du triggas av att hitta nya affärsmöjligheter. Du behöver också ha förmågan att hantera en budget och leverera med korta deadlines samt själv planera och organisera ditt arbete. Gillar du även att vara uppdragsledare och vägleda dina kollegor ser vi det som ett plus. Om du å andra sidan tycker det är roligare att specialisera dig och ha möjlighet att specialisera dig inom ett visst område, är det en annan egenskap som det också ses positivt på.
För att jobba med arbetsmiljö och risk ställs höga krav på förmågan att kommunicera. Därför kommer det ställas krav på att du behärskar det svenska språket flytande samt är väl förtrogen med engelska. Ett stort plus är om du tycker om att utbilda och föreläsa. Det finns ett stort behov av att hålla utbildningar inom BAS-P/U, HSE och systematiskt arbetsmiljöarbete inom främst byggprojekt.
Vi värdesätter personlig integritet, noggrannhet och att du har ett genuint intresse för ditt arbete.
Ytterligare information
Nu har vi beskrivit vad vi erbjuder och vem vi söker. Tycker du att detta låter spännande och vill veta mer? Då är du varmt välkommen att kontakta oss för att höra mer om tjänsten samt om du har några frågor.
Sista ansökningsdag är den 4 december. Vi arbetar löpande med urval, så vänta inte för länge med din ansökan.
Kontaktuppgifter för frågor:
Jennie Ossmark Torstensson, Rekryterande Chef Syd
jennie.ossmark.torstensson@afry.com
Sohrab Nassiri, Rekryterande Chef Väst
sohrab.nassiri@afry.com


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Miljö- & kvalitetskonsult

Läs mer Jul 19
Vi söker miljö- och kvalitetskonsulter till vår verksamhet
19 juli 2023
Om oss
Öbergs miljö- & kvalitetskonsult AB erbjuder helhetslösningar inom ledningssystem kopplat till områdena miljö, kvalitet, arbetsmiljö, spårbarhetscertifiering och socialt ansvar samt livsmedelssäkerhet. Företaget startades 2002 och firade 20 års jubileum förra året. Vi är certifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001 och jobbar strukturerat med alla delar inom företaget.
Under årens lopp har vi byggt upp en nära och bra relation med våra kunder som finns inom många olika branscher och utvecklat våra tjänster utifrån behov och nya möjligheter som dykt upp. Vi jobbar med allt ifrån rådgivning, tolkning av krav i lagar och standarder till att jobba som samordnare och projektledare hos våra kunder med ledningssystem och andra projekt. Vi behöver utöka Öbergs teamet med minst en konsult till.
Arbetsuppgifter som konsult:
Som konsult hos oss blir du en del av vårt gäng där vi värderar samarbete, delaktighet och erfarenhetsutbyte. Du kommer att jobba både ensam med projektledning i vissa projekt och i team som tillsammans hjälper kunderna. Du får möjlighet att arbeta med många olika branscher och ha varierande arbetsuppgifter, ofta flera olika under en och samma vecka. Vi har en stor bredd i uppdrag och olika områden vilket gör att du får möjlighet att fördjupa och bredda dina kunskaper hos oss.
Exempel på arbetsuppgifter i rollen som konsult som vi söker är:
· Upprättande av miljö- och kvalitetsledningssystem enligt ISO 9001 & 14001 samt andra standarder och krav.
· Samordning av arbetet med befintligt ledningssystem hos kund
· Upprättande och förbättring av rutiner, instruktioner och arbetssätt
· Internrevisioner och lagrevisioner
· Bevakning av miljö- och arbetsmiljölagstiftning i Norden och EU
· Hålla i grundläggande utbildningar inom ledningssystem, miljö och arbetsmiljö
· Riskbedömning och åtgärder för arbetsmiljö
· Projektplaner för kvalitet, miljö och arbetsmiljö
· Underlag och fakta för utredningar, mätningar av processer, uppföljning av utfall under året
· Stöd till samordnare, arbetsledare, ledningsgrupper i frågor kring miljö, kvalitet, arbetsmiljö och hållbarhet
I jobbet ingår även kundbesök med resor inom Sverige.
Utbildning och erfarenhet som behövs:
Vi ser att du har relevant högskoleutbildning samt ett par års arbetslivserfarenhet och att du kan motivera hur den kan vara till nytta i vår verksamhet och rollen som konsult hos oss. Tidigare konsulterfarenhet är meriterande. Vi förutsätter även att du har god datorvana och har lätt att uttala dig i tal och skrift samt att du har B-körkort.
För att trivas hos oss behöver du:
Att jobba som konsult är mycket givande och kul. Personliga egenskaper som du behöver hos oss är:
· ansvarstagande
· har ett ödmjukt sätt
· vara van vid självständigt arbete
· har ett öga för detaljer
· strukturerad
· bra på att planera din tid
· flexibel för förändringar
· har ett problemlösande tankesätt
· förmåga att se möjligheter och förbättringar
· kommunicera resultat och förslag på ett enkelt sätt
Då vi är ett litet företag och alla deltar i utvecklingen är det också viktigt att du är engagerad och vill delta i arbetet för företagets bästa samt förstår affärsprocessen. En positiv attityd och stor sociala förmåga ser vi som självklarheter.
Vad du får på Öbergs:
Förutom det härliga Öbergs gänget med goa’, kunniga och givmilda kollegor som stöd för du även möjlighet att lära känna och jobba med våra kunder som är positiva och trevliga som vi har långa, bra relationer med.
Du kommer att vara en del av Öbergs arbete enligt ISO standarderna och utveckla även vårt interna arbete samt vår affärsstrategi där hållbarhet är av stor vikt både för oss och våra kunder. VI har högt till tak och korta beslutsvägar.
Kompetensutvecklingen är en självklar del för all personal. Du kommer även med hjälp av dina kollegor hålla dig uppdaterad på många områden inom hållbarhet. Så du kommer att lära dig mycket nytt inom både olika branscher och ämnesområden.
Vi har bra förmåner och flexibla arbetstider. För oss är det viktigt att träffas och bidra till Öbergs team och utvecklingen av företaget därmed jobbar vi från vårt trevliga kontor i centrala Gbg och hos våra fantastiska kunder, i viss mån hemma. Då kontoret ligget centralt i Göteborg, där du enkelt tar dig till våra kunder eller har möjlighet till en härlig lunch på stan.


Låter det intressant och passar in på dig?
Hör av dig och se om du är vår nya kollega!
Ansökan med CV och kort personligt brev skickas till: sofia@obergskonsult.se
Tjänsten är heltid med tillträde snarast, men med möjlighet till andra överenskommelser ang omfattning. Sista ansökningsdag: 2023-08-31
Notera att under ansökningstiden sker intervjuer löpande och rekryteringsprocessen kan därför komma att avslutas innan sista ansökningsdagen löpt ut.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Miljöspecialist med fokus på hållbara inköp

Läs mer Aug 16
Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-forvaltningen-for-inkop-och-upphandling
Följ oss även gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

ARBETSUPPGIFTER
25 miljarder kronor - så mycket köper Göteborgs Stad in tjänster och varor för varje år. Det gör oss till en av Sveriges största offentliga inköpsorganisationer. Med vår samlade kraft har vi stor möjlighet att göra samhället till en mer hållbar plats, både utifrån miljömässiga, sociala aspekter och ekonomiska aspekter.

Göteborgs Stads målsättningar på klimat och miljöområdet är höga och då en av våra erfarna miljöspecialister går vidare till en ny spännande tjänst söker vi någon som vill ta över stafettpinnen.
På avdelningen arbetar ytterligare tre miljöspecialister samt fyra specialister inom social och ekonomisk hållbarhet, samt en avdelningschef.
Som miljöspecialist hos oss kommer du bland annat att ingå i olika projektgrupper med fokus på strategiskt inköp och upphandlingar.

Din roll i dessa innefattar bland annat att identifiera risker, möjligheter samt utarbeta och följa upp krav. Grupperna är tvärfunktionella och kan ha som syfte att ta fram strategier eller nya ramavtal som ska nyttjas av olika förvaltningar och bolag i Staden.

Du arbetar självständigt och driver utvalda frågor inom miljöområdet i projektgrupper eller andra stadenövergripande forum. Du följer utvecklingen och arbetar aktivt med att samla in och sprida kunskap.

Rollen innebär mycket samverkan och du kommer representera förvaltningen i forum och nätverk inom och utom Göteborg Stad. Du kommer även att hålla föredrag och utbildningar om inköp och miljöpåverkan för olika grupper till exempel leverantörer, beställare och andra miljöspecialister i Göteborgs stad.

Miljöfrågor som oftast är aktuella utifrån politiska mål och upphandlingsområden är transport- och fordonsfrågor, kemikalier, cirkulär ekonomi och systematiskt miljöarbete. Uppgifter kring det interna miljöarbetet kan också förekomma.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som miljöspecialist har du en högskoleexamen inom miljö och minst 3 års erfarenhet av att självständigt driva miljöfrågor och projekt inom området. Du har en bred kunskap inom olika miljöfrågor och kan snabbt orientera dig i nya branscher och identifiera risker och möjligheter.

Erfarenhet av arbete om transport- och fordonsfrågor är särskilt meriterande. Vi ser gärna att du även har kunskap och erfarenhet inom andra hållbarhetsområden som till exempel hållbara leverantörskedjor.

Du planerar ditt arbete väl, tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

Du har god förmåga att presentera information och idéer, såväl muntligt som skriftligt och kan att förklara det du vill för olika målgrupper och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du kan även uttrycka och motivera dina val till andra som inte är insatta i ditt specialområde.


ÖVRIGT
Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bengt Dahlgren AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bengt Dahlgren AB .

Energy calculation engineer

Energirådgivare
Läs mer Sep 13
We want to contribute to a sustainable society by constantly developing our services in energy and environmental services. We are looking for an Energy Calculation Engineer who has good competence in calculations with a great desire to develop a deeper specialist knowledge. Who are you? You have good experience of performing calculations in IDA such as daylight, thermal comfort and energy. You carry out projects in various stages, from the early stage and building design to the finished building. You are receptive to the customers' needs and act as an advisor. You are curious about technology and energy and how different choices and decisions affect energy use. You have experience with calculations in connection with environmental certifications, e.g. BREEAM.
We offer At Bengt Dahlgren you will get the opportunity to work in large and small projects together with property owners and entrepreneurs, in all types of stages. Today, we have many exciting and challenging projects where you get the opportunity to develop your own skills, working methods and thus our business.
You will be part of a larger team where we have close collaborations and share experiences. Working with sustainability issues at Bengt Dahlgren is the best of both worlds. Great opportunity to make an impact in a safe and well-established group. Community, well-being and innovation are important to us. But perhaps most importantly, we make each other better Our name is Bengt Bengt Dahlgren is the entrepreneur who founded our company in 1952. Today we are approximately 650 consultants who proudly carry his name on. Together, we have chosen to become really good at everything that makes properties live and people feel good: Heat, cooling, air, fire protection, sustainability, security, light, darkness, moisture, water and energy are our world and no one can do it better. We always work side by side with our customers and realize that innovation and sustainability are the keys to a thriving society. Our company culture is also characterized by living and feeling well. We are an inclusive collection of Bengtars who know that harmony and best in class can go hand in hand. In Gothenburg, we are a personal office with around 160 colleagues with mixed skills. We are a leading construction consultant in the city with many exciting projects now and in the future. We work with continuous selection, so please apply as soon as you can!

Please send your application directly to Pernilla Obert Nielsen at pernilla.obert-nielsen@bengtdahlgren.se

Ansök nu

Vi söker två gruppchefer till Sprinklerverksamheten i Göteborg.

Byggnadskonsult
Läs mer Maj 29
Är du bekant med sprinklerfrågor och har modet att vara med och göra verklig skillnad?

Vi som representerar Bengt Dahlgren idag är övertygade om att allt startar med människan. Mår du och jag bra, kan vi gå hur långt som helst och nu söker vi två gruppchefer som delar de värderingarna.

Vår Sprinklerverksamhet
Vi har funnits i sprinklerbranschen länge och har som bolag ett högt renommé runt om i Sverige vilket vi är mycket stolta över. Vi sätter stort värde på att göra skillnad i samhället och är långt ifrån klara. Vi välkomnar dig till ett bolag med välkänt samarbetsklimat och fokus på teknik, att utveckla kundens idéer ihop med ett hållbart samhälle.

Hos oss finns inga projekt som är för komplicerade, vi drivs av utmaningen att ligga i framkant och vara samhällsbyggare på riktigt. För att uppnå bästa möjliga utveckling och resultat arbetar vi tillsammans inom affärsområdet och tätt ihop med bolaget i stort. Tillsammans är vi 130 samhällsingenjörer inom Brand, risk och Sprinkler.

Rollen som gruppchef
En bra chef är en ledare. Vi söker dig som leder på ett sätt som andra vill följa och på så sätt ser till att gruppen uppnår grupp- och avdelningsmål och motiveras att göra sitt bästa för bolagets framdrift.
I Göteborg har vi kompetenta kollegor som kompletterar varandra med flerårig erfarenhet av sprinkleryrket. Som chef för det här gänget ligger inte fokus i att du ska kunna mest, fokus här handlar om att lyfta gruppens medarbetare och deras gemensamma kunskap lyfts fram, att möjliggöra en god samt utvecklande arbetsmiljö och se till att ni har kul ihop.

I rollen som chef har du personalansvaret, ansvarar för gruppens beläggning, utveckling, samt ger stöd i olika frågor, både internt och externt. Som chef arbetar du även operativt som sprinklerkonsult där kundfokus och kundrelationer är en stor del av din vardag. Du förstår branschen och våra kunder väl.

Vi söker dig som…
… som kännetecknas som en social, positiv och kommunikativ person. För oss är det viktigt att du har tilltro till andra och som låter andra veta att de kan lita på dig. För att lyckas i denna roll är du van och bekväm med att fatta beslut, du har ett inkluderande arbetssätt som kännetecknas av din närvaro och ditt konstruktiva stöd.

Kvalifikationer:
Känner du igen dig i beskrivningen något sånär, sök och berätta i ditt personliga brev om dina tidigare erfarenheter så pratar vi om det. Är du behörig sprinkleringenjör är det meriterande.
Vi erbjuder introduktion, ledarutbildning, stöd och en utvecklingsresa i rollen som chef hos!
Tillsammans blir vi bättre!

För frågor om tjänsten kontakta Sverigechef Sprinkler: hanna.nauckhoff@bengtdahlgren.se

Har du frågor om rekryteringsprocessen hör av dig till malin.jagevall@bengtdahlgren.se.

Vi har löpande urval med undantag för veckorna 28-32 då vi går på semester. Sök idag så hinner vi prata innan sommarledigheten.

Välkommen till oss!

Ansök nu

Gruppledare Energi & Miljö

Miljöingenjör
Läs mer Dec 19
Vi bidrar till ett hållbart samhälle genom att ständigt utveckla våra kompetenser och tjänster inom Energi- och Miljö. Vi fortsätter att ta kliv framåt och ser en positiv efterfrågan på marknaden. Därför vill vi stärka upp vårt team inom Energi- och kylteknik med ytterligare två gruppledare. Fokus för dessa gruppers tjänsteområden är energiförsörjning respektive energieffektivisering. Vi söker dig som idag har rollen som uppdragsansvarig och som vill ta chansen att utveckla ditt ledarskap genom att leda och utveckla någon av dessa grupper.

Vi erbjuder
Kunder vänder sig ofta till oss när det är extra svårt och komplext. Det tolkar vi som ett tecken på att vi har en hög teknisk kompetens och vi är stolta över att vi just därför ofta får de mest prestigefulla, spännande projekten. Projekt där vi skapar förutsättningar för effektiva byggnader och hållbara energisystem.

I den här rollen får du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll via projekten du deltar i och som gruppledare inom ledarskap i ett bredare perspektiv. Du ser exempelvis till att vi har en så jämn beläggning som möjligt och arbetar för en god resursfördelning. Du verkar för tillväxt och deltar i rekryteringsprocesser. Du utvecklar kundrelationer och gillar att skapa nya. Du kommer också ha stora möjligheter att påverka utvecklingen av våra tjänster och hur vi arbetar tillsammans. Du gör detta tillsammans med kollegorna i gruppen och med stöd av Team Manager.

Hos oss har du alla möjligheter till ett varierat och spännande arbete i en stimulerande miljö. Gemenskap, trivsel och nytänkande är viktigt för oss. Vi har roligt på jobbet, helt enkelt!

Vem är du?
Du gillar att hjälpa andra att lyckas, både kunder och kollegor. Vi tror att du har arbetat i minst fem år (gärna mer) och nu vill ta nästa steg för att utvecklas som ledare.

Du är van vid att som konsult se möjligheter driva projekt från idé till färdig byggnad och i nära samarbete med kund agera rådgivande. Du har stor förståelse för byggnadens energibalans och hur denna hänger samman med dess försörjningssystem. Du har förmåga att identifiera insatser som ger effekt och skapar nytta för våra kunder samt på ett pedagogiskt sätt förmedla dessa.

Har du din kärnkompetens inom energikartläggning, energideklaration, kyl-/värmepumpsteknik eller förnybara energikällor så är det extra meriterande. Likaså om du har ett befintligt kundnätverk i Göteborgsregionen.
Du är van att ta egna initiativ och du har samtidigt en god planering- och organisationsförmåga. Du bygger goda relationer och trivs i att jobba i team och bidrar till en positiv gruppdynamik. Du har förmåga att hantera nya utmaningar och situationer och vågar gå utanför din trygghetszon. Du har god branschkunskap, är nyfiken och vill lära dig mer.

Vårt namn är Bengt
Bengt Dahlgren är entreprenören som bildade vårt företag 1952. Idag är vi ca 700 samhällsbyggnadskonsulter som stolt bär hans namn vidare. Tillsammans har vi valt att bli riktigt bra på allt det där som får fastigheter att leva och människor att må bra: Värme, kyla, luft, brandskydd, hållbarhet, trygghet, ljus, mörker, fukt, vatten och energi är vår värld och ingen kan det bättre. Vi jobbar alltid sida vid sida med våra kunder och inser att innovation och hållbarhet är nyckeln till ett lyckligt samhälle. Vår företagskultur präglas också av att leva och må bra. Vi är en inkluderande samling Bengtar som vet att harmoni och bäst i klassen kan gå hand i hand.

I Göteborg är vi ett personligt kontor med ca 160 kollegor med blandade kompetenser. Vi är en ledande samhällsbyggnadskonsult i staden med många spännande projekt nu och framåt.

Är du en av våra nya gruppledare?

Välkommen att registrera din ansökan eller kontakta oss för att veta mer.
Intervjuer sker löpande.
För mer information vänligen kontakta Team Manager Henrik Jönsson henrik.jonsson@bengtdahlgren.se

+46 734 14 25 56 eller Gruppledare kyla Anton Sjödin anton.sjodin@bengtdahlgren.se +46 734 14 25 88

Ansök nu

Handläggande/junior uppdragsansvarig elkonsult

Elingenjör
Läs mer Nov 15
Att vara elkonsult hos oss är ganska unikt, det är som att arbeta i ett mindre företag med stor entreprenörsanda och samtidigt ha ett tryggt och väletablerat bolag i ryggen. Den bästa av två världar helt enkelt! Att teamkänslan och engagemanget också är dokumenterat superstarkt är också något som sticker ut.

Teamet startades för fem år sedan och är för tillfället tolv medarbetare med både bred och djup kompetens inom el, säkerhet och teleprojektering. Det finns stor potential att växa och det är därför vi söker dig som elkonsult. Troligtvis har du arbetat i ett par år som elkonsult. Kanske har du startat din bana en gång som montör? Vi ser det som meriterande med praktisk erfarenhet, men det viktigaste är din inställning och att du vill fortsätta utvecklas. Goda kunskaper i Autocad/Magicad är dock ett krav och har du dessutom kunskaper i Revit så är det meriterande.

Att få vara del av ett team där du och ditt ansvarstagande och delaktighet räknas på riktigt, där du får stor frihet att utveckla både teamet, kundrelationer, arbetssätt, affärer, dig själv och kollegor. Vi genomför teknikluncher, arbetar strukturerat med erfarenhetsåterföring och tar fram internutbildningar efter behov. Men kanske viktigast av allt – vi har kul när vi arbetar.

Nyfiken på att höra mer? Registrera ditt CV direkt eller ta en kontakt med Team Manager – Martin Ekelund 0734-14 27 30 alt. martin.ekelund@bengtdahlgren.se, så berättar han gärna mer.

Bengt Dahlgren är entreprenören som bildade vårt företag 1952. Idag är vi över 650 teknikkonsulter som stolt bär hans namn och driver entreprenörsandan vidare. Tillsammans har vi valt att bli riktigt bra på allt det där som får fastigheter att leva och människor att må bra. Det gör vi genom hög kompetens, snabba beslutsvägar och fokus på affären. Vi växer genom att se möjligheter före hinder, är inte rädda för att kavla upp ärmarna och sätter laget före jaget. Vi jobbar alltid sida vid sida med våra kunder och inser att innovation och hållbarhet är nyckeln till ett bättre samhälle. Hos Bengt spelar det ingen roll om du har en månad eller 30 års erfarenhet vi förväntar oss att alla ständigt vill framåt och utvecklas. Kom hem till Bengt, vi törs lova att vi har något som de andra inte har.

Vi arbetar med löpande urval så välkommen med ansökan så snart du kan! Och du, vi strävar efter mångfald så vi välkomnar extra sökande som kompletterar vår arbetsgrupp och bolag.

Ansök nu

Handläggande säkerhetskonsult till vårt el/tele-team

Elingenjör
Läs mer Okt 24
Att vara säkerhetskonsult hos oss är ganska unikt, det är som att arbeta i ett mindre företag med stor entreprenörsanda och samtidigt ha ett tryggt och väletablerat bolag i ryggen. Den bästa av två världar helt enkelt! Att teamkänslan och engagemanget också är dokumenterat superstarkt är också något som sticker ut.

Teamet startades för snart fem år sedan och är för tillfället elva medarbetare med både bred och djup kompetens inom el, säkerhet och teleprojektering. Det finns stor potential att växa och det är därför vi söker dig. Troligtvis har du arbetat i flertalet år med tekniska säkerhetssystem, men längtar lite efter att få vara nyfiken igen. Att få vara del av ett team där du och ditt ansvarstagande och delaktighet räknas på riktigt, där du får stor frihet att utveckla både teamet, kundrelationer, arbetssätt, affärer, dig själv och kollegor. Och kanske viktigast av allt – ha kul när du arbetar.

El- och teleteamet fortsätter sin utvecklingsresa och vi hoppas att du vill vara med på den.

Nyfiken på att höra mer? Skicka in en ansökan eller ta en kontakt med Team Manager – Martin Ekelund 0734-14 27 30 alt. martin.ekelund@bengtdahlgren.se, så berättar han gärna mer.

Varför Bengt Dahlgren? Vi må vara närmare 650 konsulter. Med en tro att jobbet är en del av livet strävar vi dagligen efter balans och att skapa något att längta till. Därför ger vi varje individ möjligheter att utvecklas på såväl tekniskt som personligt plan. Är du vår nästa kollega? Välkommen till en arbetsplats där vi älskar att utmana normer och att arbeta för ett bättre klimat. Välkommen till Bengt Dahlgren.

Ansök nu

Energisamordnare

Energirådgivare
Läs mer Okt 11
Vi vill vara en föregångare och bidra till ett hållbart byggande genom att ständigt utveckla våra tjänster inom energi- och miljö. Nu söker vi en Energisamordnare som har förmågan att förmedla och förklara vårt komplexa arbete för våra kunder.

Vem är du?
Du har god erfarenhet och vana av att utföra beräkningar i IDA såsom dagsljus, termisk komfort och energi. Du genomför projekt i olika skeden, alltifrån tidigt skede och byggnadsutformning till färdig byggnad. Du fångar upp kunders behov och agerar rådgivande.

Du har god kunskap och förståelse för teknik och energi och hur olika val och beslut påverkar energianvändningen. Du håller dig ajour med ny teknik på marknaden.

Du har erfarenhet av beräkningar i samband med miljöcertifieringar t.ex. Miljöbyggnad och BREEAM.

Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att arbeta i stora och små projekt, tillsammans med fastighetsägare och entreprenörer samt i alla typer av skeden. Vi har idag många spännande och utmanande uppdrag där du får möjlighet att utveckla din egen kompetens, relationer och vår affär. Du blir en del av ett större team där vi har täta samarbeten i projekt och utbyter erfarenheter.

Att arbeta med hållbarhetsfrågor på Bengt Dahlgren är det bästa av två världar. Stor påverkansmöjlighet i ett familjärt företag i en trygg och väletablerad koncern. Gemenskap, trivsel och nytänkande är viktigt för oss. Men kanske viktigast, vi kar kul tillsammans och gör varandra bättre.

Vårt namn är Bengt
Bengt Dahlgren är entreprenören som bildade vårt företag 1952. Idag är vi ca 650 samhällsbyggnadskonsulter som stolt bär hans namn vidare. Tillsammans har vi valt att bli riktigt bra på allt det där som får fastigheter att leva och människor att må bra: Värme, kyla, luft, brandskydd, hållbarhet, trygghet, ljus, mörker, fukt, vatten och energi är vår värld och ingen kan det bättre. Vi jobbar alltid sida vid sida med våra kunder och inser att innovation och hållbarhet är nyckeln till ett lyckligt samhälle. Vår företagskultur präglas också av att leva och må bra. Vi är en inkluderande samling Bengtar som vet att harmoni och bäst i klassen kan gå hand i hand.

I Göteborg är vi ett personligt kontor med ca 160 kollegor med blandade kompetenser. Vi är en ledande samhällsbyggnadskonsult i staden med många spännande projekt nu och framåt.

Nyfiken på att höra mer? Skicka in en ansökan eller ta en kontakt med:

Gruppledare Jennie Ekbom, +46 734 14 25 60, jennie.ekbom@bengtdahlgren.se

Vi arbetar med löpande urval så välkommen med ansökan så snart du kan! Och du, vi strävar efter mångfald så vi välkomnar extra sökande som kompletterar vår arbetsgrupp och bolag.

Ansök nu