Göteborg: El- och Telekonstruktör - Elektrotekniska Byrån i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet El- och Telekonstruktör - Elektrotekniska Byrån i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Det är därför självklart för oss att ligga steget före och erbjuda nytänkande och effektiva lösningar till våra kunder. Vill du få chansen att påverka och skapa morgondagens el-och telesystem? Sök till tjänsten som el- och telekonstruktör hos oss på Elektrotekniska Byrån i Göteborg!

Om tjänsten

Som el- och telekonstruktör kommer du att arbeta med den senaste 3D-tekniken och de senaste tekniska lösningarna inom fastigheter och industrier. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter genom olika skeden i projekt, från förfrågningsunderlag till projektering av el- och telesystem. Vår målsättning är att konstruera system som gör anläggningar driftsäkra och funktionella.

I din tjänst kommer du att ansvara för att verksamheten bedrivs på bästa möjliga sätt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att med hjälp av ditt främsta verktyg, AutoCAD Revit, ta fram konstruktioner för el och belysning, brandlarm, passersystem, datanät och andra system som hör hemma i en modern fastighet samt infrastruktur. Du kommer även att arbeta med utförande av ledningsdimensioneringar och andra beräkningar kopplade till elektriska installationer.

Om dig

Du är en person som drivs av utveckling samt av att hitta effektiva lösningar för såväl företaget som för våra kunder. Du önskar bli del av en snabbt växande gemenskap som genomsyras av professionalism och ansvarstagande. På ett strukturerat och målmedvetet sätt driver du projekt och idéer framåt med stor känsla för detaljer och säkerhet.

Du behöver ha en relevant teknisk utbildning på gymnasie- eller högskoleingenjörsnivå alternativt flerårig praktisk erfarenhet av el- och teleanläggningar. Vi ser även att du har B-körkort då möten hos kunder förekommer samt att du uttrycker dig väl i tal samt skrift på svenska och engelska. Meriterande är om du arbetat på projektbasis tidigare samt har kunskap inom 3D-projektering.

Om oss

Elektrotekniska Byrån är konsulter inom elkraft, el- och telesystem och automation. Bolaget bildades 1964 och har sedan dess varit ett av de ledande företagen i branschen. Vi erbjuder utredningar, kalkyler, projektering, projektledning, kvalitetsledning och besiktning. Vårt kundsegment består av statliga myndigheter, regioner, kommuner samt privata aktörer. Våra uppdrag omfattar sjukhus, kontor, industrier, skolor, tele- och räddningsstationer samt bostäder. Idag är vi 38 anställda fördelade på våra kontor i Karlstad, Göteborg och Stockholm.

Vi arbetar för att skapa goda möjligheter för utveckling genom såväl ansvarstagande som internutbildningar. Ett välfungerande ledarskap och lagkänsla värderar vi högt för att alla medarbetare ska trivas hos oss.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på telefon 070-220 62 60 eller Linette von Bargen på 073-504 22 64.

Urvalet sker löpande så sök gärna redan idag! Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 2 oktober.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Konstruktör, el-tele

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Konstruktör, el-tele.

Elkonstruktör till Power Tech!

Läs mer Mar 6
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Power Tech.

Om företaget:

Under de senaste åren har Power Tech varit drivande inom elektrifiering av båtar, utveckling av energilagringssystem och produktion av olika applikationer för att främja en mer hållbar värld. Med egen teknik erbjuder de helhetslösningar inom styrsystem, strömförsörjning och skåpbyggnation. Företagets kunder återfinns inom varv- och fartygsindustrin samt aktörer inom energilagring. Power Tech värdesätter kvalitet, innovation och tillförlitlighet som centrala principer. Nu har du chansen att bli en del av detta dynamiska och snabbväxande företag med höga ambitioner!

Arbetsuppgifter:

Denna roll ger dig möjlighet att kombinera teknisk expertis med kommunikativ förmåga och projektledningsfärdigheter för att säkerställa framgångsrika elkonstruktionsprojekt. I denna spännande roll kommer du att ha ansvaret för att leda och driva egna projekt inom elkonstruktion av system. Här är några konkreta arbetsuppgifter och fokusområden:
• Utarbeta och analysera elskåpsritningar för olika projekt
• Bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med kunder genom aktiv och tydlig kommunikation
• Genomföra beräkningar av kortslutningseffekt och säkerställa att systemen uppfyller tekniska krav

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har flera års erfarenhet av konstruktion gärna inom den marina sektorn eller tyngre industri
• Har en grundläggande förståelse för PLC programmering / kodning
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande med en mekatronik-, automations- eller elteknisk eftergymnasial utbildning

I den här rollen arbetar du i en dynamisk och föränderlig arbetsmiljö där du ser möjligheter till kontinuerlig personlig utveckling. Som en passionerad problemlösare präglas ditt arbete av ett strukturerat tillvägagångssätt. Du tar egna initiativ och är alltid beredd att dyka djupare för att förstå och lösa utmaningar.
Flexibilitet är en av dina styrkor, vilket gör dig anpassningsbar i olika situationer och underlättar samarbetet med kollegor. Ditt självgående arbetssätt och höga grad av noggrannhet speglar din lojalitet mot arbetsuppgifterna. Din ständiga nyfikenhet och vilja att lära dig nytt gör dig till en värdefull tillgång till företaget!

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektör CAD Säkerhetssystem

Läs mer Jan 9
Great Security är inne i en mycket expansiv fas. Nu behöver vi stärka upp vårt rikstäckande team som arbetar nationellt och internationellt, med en driven och engagerad konstruktör, som vill vara med i vårt team och tillsammans med våra kunder skapa ett tryggare samhälle.
VAD DU KOMMER ATT GÖRA
I rollen som konstruktör kommer du att arbeta med projektering och dokumentation för säkerhetstekniska system som exempelvis system för inbrottslarm, kameraövervakning, passerkontroll, brandlarm och lås.
Arbetet omfattar bl.a. att upprätta installationsritningar, orienterings- och serviceritningar, anslutningskort, förbindningsscheman, apparatlistor, nätscheman, uppställningsritningar.
Du kommer att jobba tillsammans med flera medarbetare inom vår konstruktionsavdelning som finns utplacerade på olika orter inom Sverige.
Arbetet kommer innefatta arbete på plats hos våra kunder. Då vi jobbar nationellt över hela Sverige kan det förekomma resor i tjänsten.
VEM DU ÄR
Du är först och främst seriös, ansvarstagande, självgående och besitter en god social kompetens. Du har god kommunikativ förmåga och är noggrann med att uppdatera både medarbetare, kunder och samarbetspartners i projekten, så inget faller mellan stolarna.
Helst vill vi att du har erfarenhet av projektering avseende säkerhetssystem. Du ska ha god erfarenhet av att arbeta med att producera handlingar i AutoCad och att utföra arbete i Bluebeam.
Du kan gällande regelverk som berör säkerhetssystem, som exempelvis SSF 130, SBF 110 och har upprättat bygghandlingar och relationshandlingar för säkerhetstekniska system i enlighet med SIS bygghandlingar (tidigare bygghandling 90)
Eftersom tjänsten innehåller dokumentation är du duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Du innehar B-körkort.
Våra värdeord är Smart, Engagerad och Kundorienterad och det tror vi att du är också.
VARFÖR SKA DU VÄLJA OSS
Du kommer till en positiv arbetsmiljö med kompetenta medarbetare. Vi är en driven och erfaren organisation, som är byggd för att kunna klara både stora och komplexa projekt. Du kommer att omges av en stark entreprenörsanda med högt tempo och korta beslutsvägar · Framför allt kommer du i den här tjänsten få arbeta med spännande och rikstäckande kunder och även påverka Great Securitys framtid.
Du får den perfekta mixen av att arbeta självständigt, men ändå känna samhörigheten med ett hjälpsamt team som finns till hands för att dela bördan av nya utmaningar och hög arbetsbelastning.
Vi satsar på vår personal och ser dig som ytterligare en pusselbit till att fortsätta att se till att våra kunder är nöjda. Vi ser till att få du får genomföra relevanta utbildningar för att klara din vardag.
ÖVRIGT
Vi söker medarbetare som kan utgå från Stockholm eller Göteborg.
Resor med övernattning kommer att förekomma. Vi erbjuder tjänstebil, friskvårdsbidrag, tjänstepension och kollektivavtalade försäkringar.
OM OSS
Vi är ett av Sveriges största privatägda säkerhetsföretag med verksamhet över hela landet med över 450 anställda och en omsättning en bit över 800 miljoner.
Verksamheten bedrivs både lokalt och nationellt, dessutom hanterar vi en del kunder i de övriga nordiska länderna. Vi finns etablerade med kontor och butiker på ett 35-tal orter.

Ansök nu

Kretskortskonstruktör till Quokka AB

Läs mer Dec 8
Vill du få en plats i ett av Europas vassaste utvecklingsteam i sitt område, med årtionden av erfarenhet och en plats där man hjälps åt att växa? Läs vidare!

Quokka är ett FoU-center som erbjuder ingenjörstjänster till några av Sveriges ledande företag samt nystartade företag med en stor framtid. Det är också ett innovationsnav som stödjer och uppmuntrar anställda och partners att förverkliga sina affärsidéer.  Till sitt team i centrala GBG söks nu en kretskortskonstruktör med kunskap inom mikrovågskonstruktion, specifikt kretskortskonstruktion av RF-enheter, sändare mottagare kopplat radarsystemen för flyg och landgående produkter.

Som kretskortskonstruktör kommer du i tätt samarbete med kollegor inom och utanför ditt team ta fram konstruktioner som du följer från konceptnivå till en produkt som nyttjas av kund.

De viktigaste arbetsuppgifterna är: Genomföra konceptutredningar och studier av framtida lösningar, byggsätt och arkitekturer
Deltaga i kravnedbrytning
Specificering av högteknologiska mikrovågskonstruktioner/system
Konstruera delblock och genomföra detaljkonstruktion: genom att använda dig av aktuella verktyg och med tätt samarbete med kollegor inom PCB, mekanik, material mm
Verifiera och analysera prestanda
Ta fram produktionsunderlag och stötta implementationen i de aktiva antennerna som företaget utvecklar
Din profil
Vi letar efter dig med ett brinnande intresse för att växa inom mikrovågsområdet. Utöver din expertis inom detaljkonstruktion (filterkonstruktion, frekvensgenerering och inom olika mikrovågskomponenter) förväntas det att du har en god kostnadsmedvetenhet, att du följer tidplan samt att du genomför bra överlämningar.

För att vara aktuell för rollen krävs: Civilingenjörs- eller Masterexamen, gärna med inriktning Wireless och/eller Mikrovågsteknik
Erfarenhet av att använda mätinstrument för mikrovågsutveckling (nätverksanalysator, brusfaktormeter, effektmeter, m.m.)
Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande om du har erfarenhet av att använda ett eller flera simuleringsverktyg för mikrovågsutveckling (ADS, MWO, HFSS) 
För att trivas i den här rollen bör du vara en person med eget driv och vilja att lyckas men du behöver även kunna fungera väl i team. Det ställs höga krav på kommunikationsförmåga, flexibilitet och samarbetsvillighet.

Bra att veta!
Detta är en rekrytering där du anställs av Quokka.
Tillträde 1.januari 2024 eller enligt överenskommelse. 
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd.

Ready to be a part of a happy family?
Tveka inte att söka tjänsten som kretskortskonstruktör redan idag. Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten redan innan sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen samarbetar Quokka med oss på Temp-Team. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Calle Odén 070-858 23 74, cod@temp-team.se eller Elnaz Memarian, elm@temp-team.se, 073-398 31 40.
Med hänvisning till GDPR vi hanterar vi inte ansökningar på mail.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

JR kablageingenjör till världens gladaste konsultbolag!

Läs mer Nov 8
Vill du växa i din roll som konsult hos ett familjärt, innovativt och snabbväxande konsultbolag? Vill du ta chansen att arbeta som kablagekonstruktör mot slutkund inom fordonsindustrin?

Om företaget
Vår kund är ett snabbt växande konsultföretag inom Teknik som startade 2020. Företagets grundare hade redan arbetat tillsammans i många år, med en gemensam tro på att framgångsrika projekt bygger på att få fram det bästa hos människor. Så förutom att erbjuda ingenjörstjänster till deras kunder är vår kund en inkubator för nystartade företag. Kontoret ligger centralt vid Kungsportsplatsen i Göteborg.

Din profil
För att passa in i yrkesrollen behöver du vara kommunikativ och organiserad för att kunna hantera stundtals stressiga perioder. Vidare är du en person som är strukturerad och du är en fena på att agera spindel i nätet. Med dig i bagaget har du en relevant utbildning och kanske till och med kunskap inom ellära?

Mer info om rollen kommer vid intervjutillfället med kund.

Skallkrav
- YH utbildning inom CAD alternativt kandidatexamen inom relevant område
- God kunskap av Catia v5
- Flytande i tal och skrift i både svenska och engelska

Meriterande
- Körkort
- Behärskar Teamcenter
- Erfarenhet av el

Om oss
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period på 7 månader att vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kund.

Villkor
Start: Omgående
Placering; Göteborg

Ansök nu

Konstruktör Säkerhetssystem

Läs mer Dec 1
Great Security är inne i en mycket expansiv fas. Nu behöver vi stärka upp vårt rikstäckande team som arbetar nationellt och internationellt, med en driven och engagerad konstruktör, som vill vara med i vårt team och tillsammans med våra kunder skapa ett tryggare samhälle.
VAD DU KOMMER ATT GÖRA
I rollen som konstruktör kommer du att arbeta med projektering och dokumentation för säkerhetstekniska system som exempelvis system för inbrottslarm, kameraövervakning, passerkontroll, brandlarm och lås.
Arbetet omfattar bl.a. att upprätta installationsritningar, orienterings- och serviceritningar, anslutningskort, förbindningsscheman, apparatlistor, nätscheman, uppställningsritningar.
Du kommer att jobba tillsammans med flera medarbetare inom vår konstruktionsavdelning som finns utplacerade på olika orter inom Sverige.
Arbetet kommer innefatta arbete på plats hos våra kunder. Då vi jobbar nationellt över hela Sverige kan det förekomma resor i tjänsten.
VEM DU ÄR
Du är först och främst seriös, ansvarstagande, självgående och besitter en god social kompetens. Du har god kommunikativ förmåga och är noggrann med att uppdatera både medarbetare, kunder och samarbetspartners i projekten, så inget faller mellan stolarna.
Helst vill vi att du har erfarenhet av projektering avseende säkerhetssystem. Du ska ha god erfarenhet av att arbeta med att producera handlingar i AutoCad och att utföra arbete i Bluebeam.
Du kan gällande regelverk som berör säkerhetssystem, som exempelvis SSF 130, SBF 110 och har upprättat bygghandlingar och relationshandlingar för säkerhetstekniska system i enlighet med SIS bygghandlingar (tidigare bygghandling 90)
Eftersom tjänsten innehåller dokumentation är du duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Du innehar B-körkort.
Våra värdeord är Smart, Engagerad och Kundorienterad och det tror vi att du är också.
VARFÖR SKA DU VÄLJA OSS
Du kommer till en positiv arbetsmiljö med kompetenta medarbetare. Vi är en driven och erfaren organisation, som är byggd för att kunna klara både stora och komplexa projekt. Du kommer att omges av en stark entreprenörsanda med högt tempo och korta beslutsvägar · Framför allt kommer du i den här tjänsten få arbeta med spännande och rikstäckande kunder och även påverka Great Securitys framtid.
Du får den perfekta mixen av att arbeta självständigt, men ändå känna samhörigheten med ett hjälpsamt team som finns till hands för att dela bördan av nya utmaningar och hög arbetsbelastning.
Vi satsar på vår personal och ser dig som ytterligare en pusselbit till att fortsätta att se till att våra kunder är nöjda. Vi ser till att få du får genomföra relevanta utbildningar för att klara din vardag.
ÖVRIGT
Vi söker medarbetare som kan utgå från Stockholm eller Göteborg.
Resor med övernattning kommer att förekomma. Vi erbjuder tjänstebil, friskvårdsbidrag, tjänstepension och kollektivavtalade försäkringar.
OM OSS
Vi är ett av Sveriges största privatägda säkerhetsföretag med verksamhet över hela landet med över 450 anställda och en omsättning en bit över 800 miljoner.
Verksamheten bedrivs både lokalt och nationellt, dessutom hanterar vi en del kunder i de övriga nordiska länderna. Vi finns etablerade med kontor och butiker på ett 35-tal orter.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Testhuset Urval & Utveckling AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Testhuset Urval & Utveckling AB .

Mjukvaruutvecklare till Goodtech

Applikationsutvecklare
Läs mer Jan 19
Om tjänsten

Vi står inför en stark tillväxt och söker därför fler mjukvaruutvecklare till vårt drivna och kompetenta team. I rollen som programmerare kommer du att arbeta med både utveckling samt projektleveranser mot tillverkande industri. Du kommer främst jobba med utveckling av MES-system.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med bland annat:

- Utveckla och bygga nya moduler

- Sätta upp integrationer

- Vara delaktig i kravställning

Vad erbjuder vi dig?

På Goodtech har vi roligt på jobbet och vi hjälper varandra att lyckas tillsammans. Letar du efter en flexibel arbetsplats med möjlighet till hemarbete kommer du trivas hos oss.

Hos oss är din utveckling anpassad efter dina personliga intressen. För oss är det självklart att alla anställda har olika bakgrund, intressen och talanger.

Om dig

Vi ser även att du är en kreativ och nytänkande person som tycker om att arbeta teambaserat. Är du dessutom ansvarstagande och engagerad så kommer du att trivas bra hos oss.

Vi söker dig som har:

- Relevant IT-utbildning

- Erfarenhet av Microsoft-stacken (C#/.NET)

- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom:

- Unix / Linux

- Relationsdatabaser

- MES-system (TrakSys)

- Jobbat mot tillverkande industri

Om oss

Vi på Goodtech arbetar med de allra mest spännande och intressanta digitaliserings- och industriprojekten med framgångsrika kunder som ligger i framkant när det kommer till utveckling. För oss är det viktigt att vi har kul och trivs på jobbet och det är en av anledningarna till att vi är Great Place to Work certifierade. Vi är en välkomnande arbetsplats där vi bryr oss om varandra och hjälps åt för att tillsammans bli lite bättre hela tiden.

Goodtech ASA är noterat på Oslo Bör, och har en omsättning på ca NOK 600 miljoner och har omkring 300 medarbetare i Norge och Sverige

Goodtech är Nordens ledande systemintegratör med mer än 300 duktiga medarbetare som med sin erfarenhet och kompetens bidrar till att effektivisera industrin - varje dag! Vårt samlade kompetensutbud lever upp till ambitionen att digitalisera industrin och förbättra våra kunders konkurrenskraft genom att kombinera vår process- och lösningsexpertis med ny software, teknik och optimeringsexpertis.

Om rekryteringsprocessen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon 076 326 23 47 eller på linus.westling@testhuset.com
eller Elin Skau på 073 529 69 67 eller på elin.skau@testhuset.com


Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 18 feb.

Ansök nu

IT-projektledare till Goodtech

IT-strateg
Läs mer Feb 21
Om tjänsten

Vi söker en erfaren och engagerad IT-projektledare inom industriell automation.

På Goodtech jobbar ungefär 300 medarbetare utspridda i Norge och sverige. Dina medarbetare har specialistkunskaper inom maskinkonstruktion, elkonstruktion, automation, robot-programmering och systemutveckling. Med din tekniska kompetens och erfarenhet inom systemutveckling blir dina främsta uppgifter att styra upp kundleveranser av MES-system.

Arbetsuppgifter

Rollen innefattar ett del- eller helhetsansvar över pågående leveranser:

- Planering

- Tekniska lösningar

- Kundkontakt

- Kravställningar

- Uppföljning

Vad erbjuder vi dig?

På Goodtech har vi roligt på jobbet och vi hjälper varandra att lyckas tillsammans. Letar du efter en flexibel arbetsplats med möjlighet till hemarbete kommer du trivas hos oss.

Hos oss är din utveckling anpassad efter dina personliga intressen. För oss är det självklart att alla anställda har olika bakgrund, intressen och talanger.

Om dig

För rollen ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse och förmågan att förstå de praktiska delarna i projekten. I flera fall kommer du driva ett par projekt parallellt, därför är det viktigt att du har en god överblick och struktur för att kunna hantera dina arbetsuppgifter på bästa sätt.

Som person är du strukturerad, kommunikativ och har en god problemlösningsförmåga. Du drivs av delaktighet och att få leverera högkvalitativa lösningar.

Vi söker dig som har:

- Erfarenhet av projektledning eller andra likvärdiga roller

- Bred kunskap inom systemutveckling, gärna från MES-system

- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Om oss

Goodtech ASA är noterat på Oslo Bör, och har en omsättning på ca NOK 600 miljoner och har omkring 300 medarbetare i Norge och Sverige

Goodtech är Nordens ledande systemintegratör med mer än 300 duktiga medarbetare som med sin erfarenhet och kompetens bidrar till att effektivisera industrin - varje dag! Vårt samlade kompetensutbud lever upp till ambitionen att digitalisera industrin och förbättra våra kunders konkurrenskraft genom att kombinera vår process- och lösningsexpertis med ny software, teknik och optimeringsexpertis.

Om rekryteringsprocessen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon 076 326 23 47 eller på linus.westling@testhuset.com
eller Elin Skau på 073 529 69 67 eller på elin.skau@testhuset.com


Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 10 mars.

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till Goodtech

Applikationsutvecklare
Läs mer Feb 21
Om tjänsten

Vi står inför en stark tillväxt och söker därför fler mjukvaruutvecklare till vårt drivna och kompetenta team. I rollen som programmerare kommer du att arbeta med både utveckling samt projektleveranser mot tillverkande industri. Du kommer främst jobba med utveckling av MES-system.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med bland annat:

- Utveckla och bygga nya moduler

- Sätta upp integrationer

- Vara delaktig i kravställning

Vad erbjuder vi dig?

På Goodtech har vi roligt på jobbet och vi hjälper varandra att lyckas tillsammans. Letar du efter en flexibel arbetsplats med möjlighet till hemarbete kommer du trivas hos oss.

Hos oss är din utveckling anpassad efter dina personliga intressen. För oss är det självklart att alla anställda har olika bakgrund, intressen och talanger.

Om dig

Vi ser även att du är en kreativ och nytänkande person som tycker om att arbeta teambaserat. Är du dessutom ansvarstagande och engagerad så kommer du att trivas bra hos oss.

Vi söker dig som har:

- Relevant IT-utbildning

- Erfarenhet av Microsoft-stacken (C#/.NET)

- God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom:

- Unix / Linux

- Relationsdatabaser

- MES-system (TrakSys)

- Jobbat mot tillverkande industri

Om oss

Vi på Goodtech arbetar med de allra mest spännande och intressanta digitaliserings- och industriprojekten med framgångsrika kunder som ligger i framkant när det kommer till utveckling. För oss är det viktigt att vi har kul och trivs på jobbet och det är en av anledningarna till att vi är Great Place to Work certifierade. Vi är en välkomnande arbetsplats där vi bryr oss om varandra och hjälps åt för att tillsammans bli lite bättre hela tiden.

Goodtech ASA är noterat på Oslo Bör, och har en omsättning på ca NOK 600 miljoner och har omkring 300 medarbetare i Norge och Sverige

Goodtech är Nordens ledande systemintegratör med mer än 300 duktiga medarbetare som med sin erfarenhet och kompetens bidrar till att effektivisera industrin - varje dag! Vårt samlade kompetensutbud lever upp till ambitionen att digitalisera industrin och förbättra våra kunders konkurrenskraft genom att kombinera vår process- och lösningsexpertis med ny software, teknik och optimeringsexpertis.

Om rekryteringsprocessen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon 076 326 23 47 eller på linus.westling@testhuset.com
eller Elin Skau på 073 529 69 67 eller på elin.skau@testhuset.com


Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 10 mars.

Ansök nu

JPA Redovisning söker en Redovisningskonsult

Redovisningskonsult
Läs mer Okt 6
Om tjänsten

Vi är JPA Redovisning, en dynamisk redovisningsbyrå! Vår kultur präglas av glädje, samarbete och engagemang. Att jobba om redovisningskonsult hos oss innefattar allt från löpande bokföring till att skapa skräddarsydda lösningar för våra kunders behov. Du coachar och leder juniora kollegor och säkerställer alltid hög kvalitet.

Du förväntas arbeta tätt med dina kunder för att förstå deras affärsbehov och utveckla skräddarsydda redovisningslösningar som möter deras specifika krav och optimerar deras verksamheter.

Krav för tjänsten är att du har erfarenhet och kunnighet inom följande områden:

- Avdragsrätt

- Bolagsskatt

- Inkomstdeklaration

- Bokslut

- Årsredovisning

- Löpande redovisning

- Reko - regelverk (kännedom)

Om dig

Vi söker en erfaren och nyfiken redovisningskonsult som värdesätter goda relationer och samarbeten. Du är öppen och ödmjuk som person, tillika en social lagspelare som vill vara med och bidra till vår gemenskap och fortsatta tillväxtresa. Att lyfta blicken, skapa struktur och prioritera i en snabbföränderlig vardag med kunden i fokus är en självklarhet för dig.

Betydelsefullt för oss är att du:

- Gillar att jobba med kunder

- Tycker om och förstår hela kedjan

- Har en positiv inställning och attityd

- Ser lösningar framför problem

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning samt 2-3 års erfarenhet från att ha arbete på redovisningsbyrå. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Då resor till våra kunder kan förekomma behöver du även ha körkort.

Om oss

Vi är en lokal självständig byrå med internationell räckvidd som utgår ifrån Göteborg. Våra kunder är främst baserade i Västsverige men vi har kunder även i övriga landet och geografiska avstånd överbyggs allt enklare i takt med teknikens utveckling. Genom samarbetet med JPA International har vi tillgång till ett nätverk av revisorer och rådgivare i stort sett hela världen som kan anlitas allt efter våra kunders behov.

Oavsett vilka tjänster vi utför är kvalitet viktigt för oss. Kvalitet i ett tjänsteproducerande företag utgår från kompetenta och nöjda medarbetare där vår fasta övertygelse är att personalen är byråns viktigaste resurs.

Vi är en ägarledd byrå och är själva företagare. Många av de utmaningar våra kunder står inför även är våra egna vilket rätt nyttjat ger oss bättre möjlighet till att vara goda rådgivare.

Gå gärna in på länken nedan om du vill läsa mer om oss och våra värdegrunder.

https://www.jparedovisning.se/om-oss/

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 eller Caroline Bredo på 073-501 26 81.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast 22 oktober.

Ansök nu

Vikarierande Marknadskoordinator till S:T Eriks - Göteborg

Marknadskoordinator
Läs mer Sep 25
Om tjänsten
Som Marknadskoordinator för S:t Eriks har du som huvudfokus att skapa värdebaserat innehåll för att stärka varumärke och optimera försäljningen. Tjänsten är en koordinerande roll med många kontaktytor både internt som externt. I rollen ingår att skapa och publicera relevant produktinformation på S:t Eriks olika plattformar och kanaler. Vidare ansvarar du för produktion, uppdatering och beställning av marknadsmaterial, t.ex. trycksaker, butiksmaterial och säljmaterial. Du ingår i ett marknadsteam som består av tre personer. Rollen är placerad på kontoret i Göteborg, Hjällbo och du rapporterar till Marknadschef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvarig för produktion, uppdatering och beställning av S:t Eriks marknadsmaterial, t ex. prislistor, broschyrer, prover och presentationsmaterial

- Producera innehåll för annonsering på digitala kanaler

- Utveckla kanalspecifik kommunikation i digital media

- Uppdatera nyheter och innehåll kopplat till S:t Eriks internkommunikation

- Skriva säljande copy för våra olika produkter och målgrupper

- Projektleda marknadsaktiviteter tillsammans med byråer och andra leverantörer

- SEO

Tjänsten är ett vikariat på ett år.

Om dig
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av, för tjänsten, relevanta roller och du tycker om att arbeta i en bred roll med många kontaktytor. Idealt har du erfarenhet av en liknande befattning och har i och detta en god förståelse för tjänstens komplexitet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och med öga för detaljer.

- God kunskap av Adobe Sviten (Photoshop, InDesign & Illustrator)

- God erfarenhet av CMS verktyg

- God kunskap och intresse av text/copy och bild

- God kunskap om hur man skapar av SEO-anpassat innehåll
- Erfarenhet av sökmotoroptimering och analysverktyg, ex Google Analytics

Som person är du en ”doer” som gillar att skapa långsiktiga samarbeten och relationer och trivs med att vara en del i ett team. Du är resultatfokuserad och har en förmåga att se helheten och förstå affären och vad som behöver göras - prioritera och få det gjort. Du gillar utmaningar och tar dig an dem på ett kreativt och lösningsorienterat sätt. Du har lätt för att pendla mellan strategiska och praktiska arbetsuppgifter och gillar mixen.

Om processen

Du är varmt välkommen in med din ansökan. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, men senast 15/10-2023.

OM S:T ERIKS
S:t Eriks Gruppen utvecklar, tillverkar, säljer och levererar Mark-, Tak- och VA-system samt naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden. Vi är ca 500 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige från Staffanstorp i söder till Piteå i norr. Bolaget har en årsomsättning på drygt 1 miljard. S:t Eriks är ett helägt dotterbolag i Volati sedan hösten 2018. Volati är en svensk industrigrupp som idag äger drygt 40 bolag med verksamhet i 16 länder som genererar en årsomsättning på 7 miljarder www.steriks.se

S:t Eriks kunder består av större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner, statliga verk samt återförsäljare. Vi räknar också in konsultledet/arkitekter/projektörer bland våra viktigaste samarbetspartners i form av föreskrivande led. Vi är ledande inom segmenten natursten, marksten/plattor, rör/brunnar, stödmurar och takpannor. Vi är duktiga på design och att skapa unika produkter som är anpassade för marknadens behov.

Ansök nu

Intresseanmälan Acting HR - Göteborg

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Mar 16
Om våra uppdrag

Som konsult eller underkonsult hos oss på Acting HR är du en viktig pusselbit i leveransen till våra kunder. Vi letar efter dig som vill vara med och utveckla svenskt arbetsliv med kvalificerade tjänster inom HR-området.

I ditt nya arbete stöttar du våra kunder genom att, som HR-ansvarig, HR Business Partner och/eller HR-specialist, driva projekt inom HR-området.

Du har förmågan att kombinera strategiskt, operativt och konsultativt arbete inom hela HR-området och trivs att vara chefers expertstöd.

Du är tydligt resultatinriktad och arbetar ständigt för att utveckla personalprocesser, policys, riktlinjer och avtal på alla nivåer i en organisation. Arbetsuppgifter inom området såsom lönebildning, rehabilitering, rekrytering, förhandling och arbetsmiljö kommer också att finnas.

Våra uppdrag varierar och beroende på kundbehov söker vi nu flera underkonsulter/konsulter med intresse för tillfälliga, korta som långa uppdrag på plats, på distans och/eller ute hos våra kunder.

Om dig

Vi söker dig som har ett stort intresse i HR-frågor och som vill jobba enligt den senaste kunskapen inom området. Du har ett stort driv och engagemang som gör att du bidrar till din egen och Acting HR:s utveckling genom att våga ta ny mark.

Du är socialt ”skillad” med en förmåga att skapa goda relationer och det är viktigt för dig att tillhöra ett team där du får bidra till goda resultat.

Vi ser att du har en utbildning inom HR och erfarenhet av HR-arbete på olika nivåer. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska samt att du hanterar digitala verktyg med lätthet. Har du spetskompetens inom vissa HR-områden precisera gärna det i ditt CV.

Om oss

På Acting HR blir du en del av ett resultatinriktat gäng som tror på det vi gör. Du kommer att jobba i en miljö med korta beslutsvägar, högt i tak och mycket glädje där skrattet aldrig är långt bort. Vi vill ständigt förbättras och utvecklas och det kommer även du få möjlighet till, både i din kompetens och som person.

Om processen

Med hjälp av en god dialog, intervju samt kapacitetstester och personprofilanalyser gör vi en objektiv och fördomsfri bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för särbehandling. Vi kommer att ta referenser samt göra en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.

Vid frågor, kontakta COO Anna Beckius på anna.beckius@actinghr.se.

Ansök nu