Göteborg: Finsktalande medarbetare som söker nya utmaningar inom äldreomsorgen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Finsktalande medarbetare som söker nya utmaningar inom äldreomsorgen i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en finsktalande spännande person med ett genuint intresse för att arbeta med äldre till Lövgärdets äldreboende. Det är av fördel om du har arbetat inom vård och omsorg innan. Vi söker dig som talar och förstår finska då Onnela är en demensavdelning för finsktalande äldre. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Är det du som gör Göteborg till en bra stad att åldras i?

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att tillgodose hyresgästernas individuella och personliga behov av vård och omsorg. Du deltar också i andra uppgifter på boendet så som att utföra vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegation från sjuksköterska. I rollen ingår även planering av omvårdnad och social dokumentation i digitalt journalsystem.

Lövgärdets äldreboende består av 62 lägenheter fördelat på två hus. Här arbetar ett team bestående av omvårdnadspersonal - de flesta med undersköterskeutbildning - omvårdnadsansvarig sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Vi arbetar ständigt med förbättrings- och utvecklingsprojekt, i stort som smått. Du kommer att arbeta dag, kväll samt helg och ingå i ett glatt och omtänksamt gäng hos oss.

För att du ska trivas hos oss behöver du sätta hyresgästerna i första rummet. Vi strävar efter att garantera dem trygghet, kontinuitet och gott bemötande. Den vård och omsorg vi ger är personcentrerad så att individen står i centrum och kan ha inflytande över sin vardag och själv bestämma över sitt liv. Det är viktigt för oss att varje dag ge våra hyresgäster en meningsfull dag i en positiv miljö.

Vi arbetar utifrån Göteborgs Stads förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetat inom vård och omsorg tidigare eller alternativt har ett genuint intresse för att påbörja en ny yrkesbana inom omsorg, och samtidigt kan förstå och tala finska. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Dokumentation är en viktig del i arbetet vilket gör att du behöver ha datorvana.

För att passa för uppdraget är du lyhörd och visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du har stort engagemang och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är flexibel, kan prioritera och ser det som behöver göras. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Rekrytering sker löpande under annonseringstiden.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende.

Är du vår spindel i nätet? Bli planeringsledare på Attendo Hemtjänst Göt...

Läs mer Sep 21
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Attendo Hemtjänst Göteborg växer och utvecklas. Sedan starten i oktober 2021 går vi stadigt framåt och vi laddar nu för fortsatt expansion. Vi söker därför dig som vill arbeta som planeringsledare för verksamheten och vara med och leda ett team i kraftig expansion med engagerade medarbetare. Vi hjälper och stöttar våra kunder med allt från personlig omsorg till service i hemmet. Vi planerar hjälpen tillsammans med kunden så att deras behov och önskemål tillgodoses. Målet för oss är att kunden ska känna trygghet i sin vardag.

Beskrivning av tjänsten

Som planeringsledare 2 är du tillsammans med dina närmaste kollegor, planeringsledare 1 samt den biträdande verksamhetschefen "spindeln i nätet" och tillser att planeringen för våra kunder blir effektiv, praktiskt och tydlig. Du arbetar vardagar 06.45-15.45 från våra lokaler i Göteborg där du har koll på att arbetet flyter på för våra medarbetare. Du tillser att den operativa planeringen är strukturerad, funktionell och löser de situationer som kan uppstå. Du är med vid alla uppstartsmöten med nya kunder och tillser att kunderna får sina omsorgsbehov tillgodosedda på bästa sätt. Vid behov är du ute i verksamheten hos våra kunder och deltar praktiskt i det omsorgsarbetet.

Du arbetar nära kollegorna och den biträdande verksamhetschefen och har full koll på de administrativa systemen som utgör våra arbetsredskap. Vid behov skall du även kunna göra kundbesök och därför arbetar du i arbetskläder.

För oss finns det inga problem - bara lösningar!

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!

Du är undersköterska eller har examen från yrkeshögskola, exempelvis serviceinriktad vård- och omsorgsplanering, samordnare med arbetsledaransvar eller annan relevant utbildning. Du är fullvaccinerad mot covid-19! Har god datorvana! Du har B-körkort samt att du kan cykla (vi använder även elcyklar i tjänsten). Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Tidigare arbete i hemtjänst eller andra serviceyrken inom samordning eller planering är meriterat.

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Att ha en arbetsledande roll är stimulerande och du gillar att handleda dina kollegor i hälso- och sjukvårdsfrågor. Din personliga lämplighet är avgörande och självklart tror vi att allt går lättare med lite humor!

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna och intervjuar löpande så tveka inte att söka. Tillträde är planerat till den 1/12 2022

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Undersköterska - Bli del av vårt härliga Hemtjänstteam!

Läs mer Sep 9
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Omtanke, engagemang och kompetens är Attendos värderingar som genomsyrar allt vi gör. Vårt uppdrag är Att stärka individen vilket innebär att se, stödja och stärka varje person. Blir en del av vår verksamhet och hjälp till att göra vardagen bättre för den enskilda individen.

Beskrivning av tjänsten

Nu söker vi DIG som är utbildad till eller studerar till vårdbiträde/undersköterska och/eller har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorgen. Vill du bli del av vårt härliga gäng som ALLTID har kunderna i fokus så sök idag!

Vi söker såväl fasta tjänster som timvik. Hos oss får du goa kollegor, en dynamisk organisation och ett arbete där du kan växa och utvecklas! Vi söker just Dig!

Du behöver vara fullvaccinerad mot covid-19, ha körkort, kunna cykla, vara positiv och lösningsfokuserad och gilla att arbeta i team. Du behöver också kunna visa oss ett godkänt utdrag ur Polisens misstanke- och belastningsregister innan anställning (så beställ med en gång då Polisens handläggningstid kan vara lång)

Stämmer beskrivningen in på Dig? Sök redan idag!

Vad erbjuder vi Dig?

- Härliga kollegor

- Möjlighet till fast tjänst (efter provtjänstgöring)

- Kollektivavtal, friskvårdsbidrag
- Möjlighet att ANTINGEN arbeta dagpass ELLER kvällspass beroende på vad som fungerar bäst för dig. Vi har inte blandade scheman.
- Kompetensutveckling, utvecklingsmöjligheter, arbetsglädje


Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Undersköterska till Villa Höjden

Läs mer Aug 25
Nu söker vi på Villa Höjden i Högsbo undersköterskor för att öppna ytterligare enheter med inriktning somatik och demens. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner.

Det här får du hos oss:
Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi.
Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris.
En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen.
Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb.
Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud.
Självklart har vi även friskvårdsbidrag, skobidrag, arbetskläder och kollektivavtal.

Om Villa Höjden

Villa Höjden är ett äldreboende där samvaro och möten får stor vikt, inomhus och utomhus.

Boendet har en stor lokal för möten mellan boende och medarbetare, för möten mellan äldre, men även för möten mellan generationer - vi välkomnar såväl närstående till de boende som unga människor i det nya kvarter som växer fram omkring boendet. På Villa Höjden finns en stor härlig terrass.

Vi anstränger oss hårt för att skapa en bra utemiljö för de som kommer att bo och arbeta på Villa Höjden. Fokus ligger på funktion, forskning och form. Utemiljön ska vara en del av boendet och komplettera innemiljön. Den ska vara stimulerande, händelserik och restorativ, locka till samvaro, men även ge lugn och ro.


Vi kommer framåt att demenscertifiera boendet, vilket betyder att alla vi som arbetar på Villa Höjden kommer att utbildadas i demens och bemötande via Vardagas Demensakademi (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/demens/).

Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget.

Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/ung-omsorg-pa-vara-boenden/).Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende.

Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.

Här arbetar vi med djur i vården och har regelbundet besök av terapihundar.

Som undersköterska är du oerhört viktig!
Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor.

Det handlar framför allt om möten med människor, att kunna anpassa och läsa vad människor behöver. Du får kollegor och lär dig mycket om samarbete! Det händer ofta mycket roliga saker, aktiviteter och utflykter. Det är ett jobb med mycket skratt.” Jirapinya Muangsiri

Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation.

Med hjärtat på rätta stället
Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar:

Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.
Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.
Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund.
Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens
Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss.

Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel Castaneda

Din erfarenhet och kunskap
Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa.

Vi tror att du:
- lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer.
- är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.
- trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor.

Jag har alltid blivit trodd och satsad på. Det har varit mycket interna utbildningar, och när man kommer med idéer så lyssnar arbetsgivaren.” Mårten Hedberg

Övrigt
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdatum: Enligt överenkommelse
Sista ansökningsdag: 2022-09-18
Har du frågor? Kontakta gärna: Farahnaz Ghadami, farahnaz.ghadmi@vardaga.se Observera att det inte går att ansöka via E-post.
Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga Villa Hovås så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://vardaga.teamtailor.com/).
Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

Om du blir kallad till intervju kommer du att behöva uppvisa ett vaccinationsintyg för covid-19. Detta krav har vi för att minimera risken för våra äldre kunder/omsorgstagare eller medarbetare som tillhör en riskgrupp. Har du istället ett intyg som styrker att du ej kan vaccinera dig på grund av medicinska skäl behöver du kunna uppvisa ett sådant vid intervjun.

På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

Ansök nu

Undersköterska fast tjänst på Attendo Hemtjänst Göteborg

Läs mer Jul 15
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Omtanke, engagemang och kompetens är Attendos värderingar som genomsyrar allt vi gör. Vårt uppdrag är Att stärka individen vilket innebär att se, stödja och stärka varje person. Blir en del av vår verksamhet och hjälp till att göra vardagen bättre för den enskilda individen.

Beskrivning av tjänsten

Nu söker vi DIG som är utbildad till eller studerar till vårdbiträde/undersköterska och/eller har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorgen. Vill du bli del av vårt härliga gäng som ALLTID har kunderna i fokus så sök idag!

Vi söker såväl fasta tjänster som timvik. Hos oss får du goa kollegor, en dynamisk organisation och ett arbete där du kan växa och utvecklas! Vi söker just Dig!

Du behöver vara fullvaccinerad mot covid-19, ha körkort, kunna cykla, vara positiv och lösningsfokuserad och gilla att arbeta i team. Du behöver också kunna visa oss ett godkänt utdrag ur Polisens misstanke- och belastningsregister innan anställning (så beställ med en gång då Polisens handläggningstid kan vara lång)

Stämmer beskrivningen in på Dig? Sök redan idag!

Vad erbjuder vi Dig?

- Härliga kollegor

- Möjlighet till fast tjänst (efter provtjänstgöring)

- Kollektivavtal, friskvårdsbidrag
- Möjlighet att ANTINGEN arbeta dagpass ELLER kvällspass beroende på vad som fungerar bäst för dig. Vi har inte blandade scheman.
- Kompetensutveckling, utvecklingsmöjligheter, arbetsglädje


Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Undersköterska eller Skötare? Vi på Attendo Fiskebäck söker dig som vill...

Läs mer Jun 23
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Attendo Fiskebäck är ett särskilt boende som ligger i Västra Frölunda, vackert beläget med utsikt över småbåtshamnen och havet. Här finns promenadvägar, café och badplats - varför inte ta en sväng ner på lunchen och ta ett dopp!

Vi är ett stort boende med många gemensamma utrymmen och flera aktiviteter under veckorna för våra kunder. Vi tar vara på vår vackra närmiljö genom att ha en uteplats på entréplan samt en stor balkong längst upp i huset med utsikt mot småbåtshamnen.

Fiskebäck består av 106 lägenheter uppdelade på 7 avdelningar. Vi erbjuder korttidsboende, parboende och tar emot både somatiskt sjuka och personer med demensdiagnos.

Beskrivning av tjänsten

Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller skötare med erfarenhet av äldrepsykiatri. Du bör ha minst ett års erfarenhet av vård- och omsorgsarbete, dokumentationsvana och arbetat med kontaktmannaskap.

Kravprofil:

- Undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350p
- Utbildad skötare med erfarenhet från äldrepsykiatri
- Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)
- God datorkunskap/datorvana


Tjänsten är deltid med möjlighet att arbeta upp till heltid.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Urval kommer ske löpande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Vi har även krav på vaccination mot covid-19 och kommer att kontrollera vaccinationsbevis innan anställning.



Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!

Du är en relationsbyggare med förståelse för bra service och vikten av att skapa god livskvalité för våra kunder. Du är en ansvarsfull, ödmjuk teamspelare som kan se helheten och arbeta väl med frihet under ansvar.

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Markingenjör

Markingenjör
Läs mer Sep 27
Nytt
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på serviceavdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.

Dessa tjänster är organisatoriskt placerad på område mark. Uppdraget är i huvudsak att arbeta med delar av tillsyn och skötsel, reparationer, kunduppdrag och underhållsuppdrag på förvaltningens tomter som består av cirka fem miljoner kvadratmeter mark. Du kommer att bli en del av de positiva och engagerade teamen som är verksamma på området och dina insatser kommer att vara en viktig del i verksamheten.

Dina arbetsuppgifter:
Som markingenjör ansvarar du för skötseln av mark på våra förskolor, skolor, äldreboenden och boende med särskild service. Detta innefattar allt från ledningsarbeten till reparationer av lekutrustning. Din roll blir att aktivt planera för framtida underhållsåtgärder i samarbete med uppdragsledare och förvaltare genom att arbeta med underhållsbedömning. Du ansvarar för skötselavtalsuppföljning på vissa specifika avtal, besiktningar av markytor, däribland garantiskötsel samt avrop av tilläggsarbeten. Uppdraget som markingenjör hos oss kräver att du arbetar och samarbetar nära med våra kunder. Du har en insikt gällande våra kunders olika verksamheter och kan med det planera och utföra åtgärder i samarbete med dem. Du kommer vidare att medverka i upphandlingar och representera lokalförvaltningen i samarbetsgrupper både internt och externt. Dina insatser kommer att vara en viktig del i vår verksamhet.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som har högskoleutbildning med teknisk inriktning mark/trädgård exempelvis trädgårdsingenjör eller landskapsingenjör. Meriterande är yrkeserfarenhet eller utbildning inom förvaltning och entreprenadsjuridik. För att trivas i rollen vill vi att du har ett genuint intresse av mark och förvaltning i offentliga miljöer. Du är kund-och serviceorienterad, van vid att driva olika typer av uppdrag och gillar omväxling och högt tempo.

Du arbetar med datorn som arbetsredskap och har grundläggande kunskaper inom Officepaketet. Har du arbetat med LOU är detta meriterande. Du måste ha B körkort för denna tjänst.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykel förmåner. Vi på lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Just nu pågår ett spännande arbete med att bygga upp Göteborgs nya organisationer för stadsutveckling. De nya förvaltningarna ska bidra till en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess - i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv. Tillsammans kommer vi med våra andra berörda förvaltningar att slås ihop och bilda fyra nya förvaltningar från och med årsskiftet 2022/2023.

Ansök nu

Sjuksköterska till Nya Varvets vård- och omsorgsboende

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Sep 26
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
I Sydväst har vi idag 15 vård- och omsorgsboende, där vi har sjuksköterskor utplacerade med patientansvar på de olika enheterna. Det innebär att du kommer vara placerad ute på boendet och ha din fasta punkt där med stor närhet till dina sjuksköterskekollegor, patienter och undersköterskor. På Nya Varvets Vård- och omsorgsboende finns 48 lägenheter fördelade på två hus. I den anslutande trädgården finns en damm med levande fiskar. Kvarteret erbjuder fina promenadstråk runt boendet, som bland annat leder ner till vattnet, och det går lätt att ta sig hit både med bil och kollektivtrafik. Vi arbetar utifrån grundschema, vilket innebär att du i huvudsak kommer att arbeta dagtid under vardagar med några kvällspass samt tjänstgöring var femte helg.

Som sjuksköterska i kommunal hälso- och sjukvård utför du arbetsuppgifter hos patienter i deras egna hem på äldreboendet. Du bedömer och utför självständigt medicinska behandlings- och omvårdnadsinsatser. I arbetsuppgifterna ingår att bedöma, planera och strukturera arbetet mot den enskilde patienten och dess närstående utifrån ett personcentrerat arbetssätt. Du följer upp och dokumenterar enligt gällande lagstiftning och enligt våra kvalitetsregister. Som sjuksköterska arbetar du självständigt och har ett patientansvar. Om du är specialistsjuksköterska kan du dessutom få fördjupat uppdrag utifrån din specialistkompetens.

Hos oss får du ett fritt och omväxlande arbete där du får möjligheten att möta människor med olika behov av sjukvård. Du får möjlighet att arbeta i en växande organisation där du kan planera ditt eget arbete samt vara med och påverka. Vi har ett stort fokus på att skapa en god arbetsmiljö för medarbetarna. Ansvarig enhetschef Anna-Karin Brask arbetar utefter en salutogen ledarskapsmodell där du är i fokus och ni gör en plan utefter hur just du kan utvecklas i din sjuksköterskeroll.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av yrket men välkomnar även dig som är nyexaminerad. Tjänsten ställer krav på B-körkort.

Du som söker till oss har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Men du har även förmåga att arbeta självständigt och ta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du arbetar för att ge en hög vårdkvalitet för våra patienter. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du har påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Vi lägger stor vikt vid att du är mån om att ge ett gott bemötande gentemot alla du möter i din yrkesroll.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vill du veta mer om möjligheter och karriärvägar inom hemsjukvården i Göteborgs Stad gå in på Levla-webben: http://goteborg.se/levla.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Biträdande projektledare

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Sep 23
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och lokalförvaltningen har en central roll i denna utmaning. Förvaltningens projektavdelning har det viktiga uppdraget att genomföra projekt för ny-, ombyggnations- och underhållhållsprojekt för att möta stadens behov av skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Totalt hanterar projektavdelningen runt 2000 projekt i delar av, eller genom hela byggprocessen från förstudie till överlämnande och garantiförvaltning.

Vi söker nu en biträdande projektledare till en av våra enheter för inhyrningsprojektledning. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på elva månader med möjlighet till förlängning. Eftersom staden befinner sig i kraftig tillväxt kan möjligheterna till förlängning anses som relativt goda. Enheten driver projekt för inhyrning av fastigheter eller lokaler för kommunala förvaltningar. Hyresvärdar kan vara privata fastighetsägare eller kommunala bolag. Våra beställare finns i hela Göteborgs Stad och uppdragen kan variera mellan att till exempel leverera kontor, bostäder med särskilt stöd, kulturhus eller vård och omsorgsboenden.

I rollen som biträdande projektledare är ansvaret att tillsammans med en kollega eller självständigt, driva projekt från förstudie till överlämnande och uppföljning. Projekten kan hantera avtalsförhandling, nybyggnation, ombyggnation eller lokalanpassningar. Entreprenaden i projekten hanteras praktiskt av fastighetsägarnas projektledare medan vi fungerar som övergripande projektledare och beställarombud.

Tillsammans med en kollega eller självständigt, leder och fördelar du arbetet i dina projekt och ansvarar för en fungerande projektkultur där alla arbetar mot gemensamma mål. Du kommer att ingå i ett team där fokus ligger på att stötta varandra, diskutera idéer, bedriva kreativ problemlösning och innovation utom eller inom projekten. En grundvärdering som genomsyrar arbetet är ständiga förbättringar som understöds av ett gemensamt ledningssystem. Detta borgar för ett utvecklande arbetssätt.

Hos oss kommer du att tillhöra en av Sveriges största beställarorganisationer inom fastigheter och den samlade projektledarkompetensen hos våra projektledare är unik. Vi kan erbjuda en ledande arbetsplats där vi möter varandra med lyhördhet och omtanke i en öppen och framtidsorienterad kultur som uppmuntrar nytänkande och kreativitet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som i teori eller praktik är väl insatt i fastighetsbranschen eller projektledning. Du har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis projektledning inom fastighetsbranschen, fastighetsteknik, fastighetsekonomi, hyresjuridik eller offentlig förvaltning, alternativt yrkesutbildning inom fastighet. Ett plus men inget krav är att du har något eller några års erfarenhet av att leda projekt. Meriterande för tjänsten kan också vara att ha arbetat med fastighetsförvaltning, hyresgästrådgivning, lokaluthyrning eller hyresförhandling. Uppdraget går delvis ut på att driva en affär så erfarenhet av inköp eller försäljning kan också vara meriterande.

Du är en person som sätter stor vikt vid kommunikation och har en förmåga att verka utifrån ett helhetsperspektiv där förvaltningens och stadens övergripande uppdrag beaktas. Du arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt, tillför en positiv attityd till teamet och arbetar affärsmässigt.

För att lyckas i rollen krävs ett intresse av att lära nytt och ödmjukt samarbeta med många olika parter. Viktiga framgångsfaktorer är att lära sig förstå beställaren, leverera så nära det verkliga behovet som möjligt och samtidigt hålla uppsatta tids- och budgetramar. Sist men inte minst är utmaningen att hitta juridiskt och ekonomiskt hållbara fastighetslösningar för göteborgarna.

ÖVRIGT
Just nu pågår ett spännande arbete med att bygga upp Göteborgs nya organisationer för stadsutveckling. De nya förvaltningarna ska bidra till en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess - i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv. Tillsammans kommer vi med våra andra berörda förvaltningar att slås ihop och bilda fyra nya förvaltningar från och med årsskiftet 2022/2023.

Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Vi på lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Projektledare

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Sep 23
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och lokalförvaltningen har en central roll i denna utmaning. Vill du vara med och bygga Göteborgs Stad tillsammans med oss och skapa stadsmiljöer där livet får ta plats?

Förvaltningens projektavdelning har det viktiga uppdraget att genomföra projekt för ny-, inhyrnings-, ombyggnations- och underhållhållsprojekt för att möta stadens behov av exempelvis skolor, förskolor, äldreboenden, kontor, kulturlokaler och boenden med särskild service. Vi har börjat vår resa till att bli en av Sveriges största offentliga byggherrar med ca: tusentals projekt i storleksordningen upp till 500 mkr och en samlad projektbudget på närmare 11 miljarder de kommande åren. Du som vill med oss på resan erbjuds ett tryggt och utvecklande jobb med stor variation och utmaning. Hos oss värnar vi om ett gott arbetsklimat och sätter individen i fokus.

Vi söker nu en projektledare till enheten inhyrningsprojektledning 2. Projekten hanterar inhyrning av lokaler för vård och omsorgsboenden, bostäder med särskild service, kontor, kulturlokaler och andra verksamhetslokaler. Vi söker framför allt dig som vill ge tillbaka av dina kunskaper och erfarenheter då vi starkt tror på delaktighet och en lärande organisation.

Dina arbetsuppgifter:
Som projektledare kommer du driva inhyrningsprojekt som kan innehålla faser av nybyggnation, om- och tillbyggnation eller anpassningar där du agerar inhyrningsprojektledare och samarbetspartner för den externa fastighetsägarens projektledare. I ditt uppdrag samverkar du alltså med både intern och extern projektorganisation. Du blir en betydelsefull part när det gäller att skapa de bästa funktionella och hållbara ekonomiska lösningarna. Du leder och fördelar arbetet i dina projekt samt ansvarar för en fungerande projektkultur där alla arbetar mot gemensamma mål.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med minst tre års yrkeserfarenhet från samhällsbyggnad, affärsutveckling och projektledning inom fastighetsområdet. Vi tror att du har en relevant utbildning på högskolenivå inom till exempel fastighetsteknik, samhällsbyggnad, arkitektur, ekonomi eller projektledning. Alternativt har du likvärdiga yrkeserfarenheter. Vi ser att du självständigt lett projekt genom alla faser från tidiga skeden till överlämnande och du har en god förståelse för ekonomistyrning av dina projekt. Du är insatt i fastighetsbranschen, har kunskaper inom fastighetsekonomi, hyresjuridik, vissa byggtekniska kunskaper samt erfarenhet av entreprenadjuridik, PBL och upphandling enligt LOU.

För att lyckas i rollen krävs förmåga att kommunicera, motivera och återkoppla på ett tydligt sätt. Du behöver vara en lagbyggare med en god ledarskapsförmåga och du motiveras av att arbeta i en verksamhet med hög flexibilitet. Du är en driven projektledare som tar ansvar och når uppsatta mål. Du strukturerar ditt arbete genom god planering, prioritering och tidsplanering. Vi tror att du är en utvecklingsorienterad person som kan motivera och inspirera dina kollegor och chefer. Meriterande för tjänsten kan också vara att ha arbetat med fastighetsförvaltning, hyresgästrådgivning, lokaluthyrning eller hyresförhandling. Uppdraget går till stor del ut på att driva en affär så erfarenhet av inköp eller försäljning kan också vara meriterande.

För att lyckas i rollen krävs ett intresse av att lära nytt och ödmjukt samarbeta med många olika parter. Viktiga framgångsfaktorer är att lära sig förstå beställaren, leverera så nära det verkliga behovet som möjligt, hålla uppsatta tids- och budgetramar. Sist men inte minst är utmaningen att hitta juridiskt och ekonomiskt hållbara fastighetslösningar för göteborgarna.

ÖVRIGT
Just nu pågår ett spännande arbete med att bygga upp Göteborgs nya organisationer för stadsutveckling. De nya förvaltningarna ska bidra till en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess - i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv. Tillsammans kommer vi med våra andra berörda förvaltningar att slås ihop och bilda fyra nya förvaltningar från och med årsskiftet 2022/2023.

Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Stödassistenter/biträden Bemanningsenheten-Askim, Frölunda ,Högsbo och Väst

Stödassistent
Läs mer Sep 16
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Som timvikarie mot funktionsstöd arbetar du med brukare som är i behov av omsorg i sydvästra Göteborg ( Askim, Frölunda, Högsbo och västra Göteborg). Brukarna har olika fysiska och/eller intellektuella funktionsvariationer och bor antingen i egna lägenheter eller på boende. Du kan också arbeta inom daglig verksamhet där vi bedriver både aktiviteter med habiliterande inriktning och mer produktionsinriktade uppgifter.

Arbetet innebär varierande arbetsuppgifter som pedagogiskt stöd i vardagen, personlig omvårdnad samt vanligt förekommande arbete i hemmet som tvätt och matlagning. Arbetet kan även innefatta att föra dokumentation över brukarnas utveckling och behov.

Du kan arbeta dagtid, kvällstid och/eller natt på både vardagar och helger. Du väljer själv vilka dagar och tider du vill vara tillgänglig för arbete genom att lägga in tiderna i vårt bokningssystem. Via SMS får du erbjudande om arbetspass utifrån verksamheternas behov och vilka områden du är intresserad av att arbeta inom.


KVALIFIKATIONER
Krav
Godkända betyg i svenska A eller SAS grund ska kunna visas upp. För att kunna kommunicera med brukare och kollegor behöver du behärska det svenska språket väl i tal och skrift.

Meriterande
Du som har avslutad eller pågående utbildning inom omvårdnadsprogrammet, stödassistent, stödpedagog, personlig assistent, barnskötarprogrammet, lärarprogrammet, socionom, socialpedagog, sjuksköterska eller vård- och omsorgsinriktad högskola och/eller erfarenhet från funktionshinderområdet eller motsvarande.

Som vikarie inom funktionsstöd sätter du individen i fokus, har ett pedagogiskt förhållningssätt och ett genuint intresse för människor med olika typer av funktionsvariationer. Vi ser gärna att du har relevant arbetslivserfarenhet och det är meriterande om du har utbildning inom området.

Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs. Du kan arbeta självständigt och har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider.

Utdrag från belastningsregistret ska uppvisas vid arbete med barn och ungdomar. För att få arbeta i våra verksamheter behöver du ha fyllt 18 år

Vi rekryterar medarbetare med olika bakgrund, kunskap och kompetens för att skapa mångfald inom Bemanningsenheten.

Känner du att ovanstående beskrivning stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas digitalt eller per telefon på grund av rådande pandemi.

Med hänvisning till gällande lagar om registerkontroll måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Legitimerad personal till Hälso-och sjukvård i Göteborgs Stad

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Sep 22
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Är det du som gör Göteborg till en bra stad att åldras i och vill arbeta med framtidens sjukvård? Nu söker vi legitimerade sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter som vill ge våra patienter förutsättningar för en så självständig tillvaro som möjligt med god livskvalitet. Vi har fyra stadsområden med arbetstillfällen i Göteborgs Stad: Hisingen, Sydväst, Centrum och Nordost. Det finns möjlighet att arbeta inom flera olika verksamhetsområden, såsom hemsjukvård i ordinärt boende, vård- och omsorgsboende, kompetensteam palliativ vård, funktionsstödsteam, korttidsenhet och natt. Den befattning samt det stads-och verksamhetsområde som du är intresserad av väljer du enkelt i din ansökan.

Vi erbjuder dig ett självständigt arbete där du har möjlighet att påverka och planera din arbetsdag. Vi arbetar personcentrerat, där patientens behov står i centrum och är en viktig medskapare av utformningen av sin vård. Du och dina legitimerade kollegor driver och utvecklar verksamheten där hög vårdkvalité och patientsäkerhet är det primära uppdraget. I din roll ingår bland annat att göra bedömningar, insatser och utvärderingar samt handleda annan personal. Hos oss bygger du en relation över tid med dina patienter och arbetar brett med flera olika diagnoser vilket bidrar till ett omväxlande arbete. Du samverkar i tvärprofessionella team och har alltid kollegor att rådfråga vid behov. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad i människors liv, bidra till hälsofrämjande och bibehålla funktioner så att våra patienter kan leva så självständigt som möjligt och du är för många en mycket viktig person i deras vardag.

Vi välkomnar dig till en organisation med ett ständigt utvecklingsfokus. För dig som nyanställd inom den kommunala hälso-och sjukvården erbjuder Göteborgs Stad ett introduktionsprogram. Programmet är individuellt utformat och pågår i cirka ett år. Vi arbetar med kompetenshöjande insatser, internutbildningar och erbjuder olika karriär-och utvecklingsmöjligheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, fysioterapeut eller arbetsterapeut. Vi ser gärna att du har erfarenhet av yrket och av hemsjukvård men vi välkomnar även dig som är nyexaminerad. B-körkort är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid ett gott bemötande. För oss innebär det att du har respekt för såväl patienter som anhöriga och kollegor samt att du visar engagemang i arbetet. Du tycker om att arbeta med människor och sätter individen i fokus. Du trivs med arbete i team och bidrar till ett gott samarbete med kollegor och övriga professioner som du möter i ditt arbete. Vidare tar du dig an dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt och kan självständigt överblicka, prioritera och utföra dina arbetsuppgifter.

Urval och intervju sker fortlöpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller hör av dig vid eventuella frågor och funderingar!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vill du veta mer om möjligheter och karriärvägar inom hemsjukvården i Göteborgs Stad gå in på Levla-webben: http://goteborg.se/levla.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu