Göteborg: Arkivarie

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arkivarie i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Du är Göteborg och nu söker vi en arkivarie med placering på kansliavdelningen på Intraservice. Trivs du med att ge god service och har en fallenhet för administrativt arbete? Bra, då behöver vi dig i vårt team på vår förändringsresa!

Medarbetarna på enheten arbetar som ett team med kompetens inom områdena ärendehantering, nämndadministration, arkiv, registratur och juridik. Avdelningens uppdrag med fokus på arbetssätt och processer inom det administrativa området står inför en förändringsresa.
Som arkivarie på Intraservice kommer du i första hand att arbeta med frågor som rör både analog och elektronisk arkivering, strategier för långsiktigt digitalt bevarande samt arbete med överföring av nämndens information till framtida mellan- och slutarkiv. Du kommer även att ge råd och stöd samt utarbeta riktlinjer och rutiner inom arkivområdet samt både delta i och leda i interna nätverk inom förvaltningen. I din roll kommer du att ha många kontakter både internt och externt samt befinna dig i gränslandet mellan Intraservices roll som kommunal myndighet och nämndens uppdrag som intern tjänsteleverantör av bland annat IT-stöd till Göteborgs Stads verksamheter.
Som arkivarie bidrar du till arbetet med att säkerställa förvaltningens efterlevnad av de lagar och bestämmelser som finns inom arkivområdet. Du har därmed även en serviceinriktad roll och är ett stöd till förvaltningens verksamheter i frågor som rör arkiv och informationshantering. I rollen ingår därmed ett stort eget mandat att driva frågor och ta de kontakter som krävs.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap om minst 60 Högskolepoäng. Du har kunskaper inom relevant lagstiftning så som arkivlagen, offentlighets- och sekretesslagen och dataskyddsförordningen. Du har erfarenhet av arbete med digital informationshantering, informationssäkerhet och dataskyddsfrågor samt flera års erfarenhet som arkivarie inom offentlig förvaltning i en samordnande roll. Uppdraget kräver att du har erfarenhet av att utreda juridiska frågor kopplade till hantering, bevarande och gallring av allmänna handlingar i förhållande till relevanta lagstiftningar. Har du dessutom erfarenhet från verksamhet där leverans av IT-tjänster är i fokus är det meriterande.

För att nå framgång som arkivarie hos oss behöver du trivas i servicerollen. Det gör att du är bra på att fånga upp både behov och synpunkter då rollen innebär ett brett kontaktfält, internt som externt. Det förutsätter att du är driftig som person med ett lösningsorienterat fokus. Som person har du även en fallenhet för administrativt arbete och du har lätt för att på ett pedagogiskt sätt ge råd och stöd till olika målgrupper.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Vi arbetar tillitsbaserat och hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Vi bedriver ett aktivt hälsoarbete samt har olika friskvårdsförmåner. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arkivarie

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arkivarie.

Arkivarie

Läs mer Sep 6
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad inom enheten Ärendeprocess som är en del av avdelningen för Verksamhetsstyrning. På enheten arbetar utöver arkivarier även bland annat nämndsekreterare och ärendecontrollers. En av våra arkivarier går nu vidare till nya uppdrag och vi söker därför en ersättare.

Vi söker en erfaren arkivarie till ett brett uppdrag. Som arkivarie på stadsbyggnadskontoret kommer du bland annat att ansvara för olika projekt, exempelvis att stödja byggavdelningen i projektet för direktarkivering från ärendehanteringssystem till e-arkiv (arkivering ByggR), samt ansvar för proaktivt arbete runt sekretesshantering. Du kommer också att ansvara för och handleda projekt som löper över längre tid, exempelvis kvalitetshöjande arbete av data eller skanning för tillgängliggörande.

Utöver deltagande i olika projekt kommer du att bland annat att ansvara för information till interna och externa kunder, skapa förklarande dokumentation om handlingar inför gallringsförfrågningar och leveranser till arkivmyndigheten samt ge stöd till förvaltningens kärnverksamheter i arkivfrågor.

En stor del av arbetet utgörs av traditionellt arkivarbete som att ordna och förteckna handlingar (analoga och digitala), kundservice samt eftersökning, menprövning och utlämnande av allmänna handlingar.

Enheten för ärendeprocess uppdrag är att styra, stödja och utveckla stadsbyggnadskontorets ärendeprocess och informationsförvaltning. Vi arbetar med att styra kontorets informationsflöde för att säkerställa en trygg och långsiktig informationsförsörjning där information framställs, hanteras, förvaras, överförs, skyddas och vårdas på ett sådant sätt att den kan tillgängliggöras, användas och återanvändas upprepat under hela den tid den ska bevaras.

I enhetens uppdrag ligger även att administrera och kvalitetssäkra myndighetens ärende- och nämndprocess i syfte att säkerställa att byggnadsnämndens beslut bereds och fattas på ett korrekt, rättssäkert och språkligt lättillgängligt sätt. Enheten ger även administrativt stöd till direktör och förvaltningsledning.

KVALIFIKATIONER
Du har högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 högskolepoäng varav minst 60 poäng inom arkivvetenskap. För tjänsten krävs goda kunskaper i arkivlagen, tryckfrihetsförordningen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom arkivområdet samt av kundarbete inom offentlig förvaltning där utlämnande av allmänna handlingar ingått. För tjänsten krävs mycket god IT-kunskap. Kunskap om bygglovsprocessen är meriterande.

För tjänsten krävs att du har god förmåga att kunna växla mellan ett övergripande analytiskt perspektiv och en detaljerad nivå. Du är också noggrann och ansvarstagande och sköter ditt arbete strukturerat och organiserat. Som arkivarie hos oss är det viktigt att du är lösningsfokuserad och att du arbetar effektivt och resultatinriktat. Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella.

ÖVRIGT
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Arkivarie

Läs mer Aug 23
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningen för funktionsstöd söker vikarierande arkivarie under ett års tid med anledning av en föräldraledighet.
Förvaltningen har funnits i drygt 1.5 år och är nu i fasen med att tillämpa en första dokumenthanteringsplan. Du kommer därför in i ett spännande skede där du får arbeta med de processer som ska kartläggas och utredas. Du kommer också att delta i arbetet med att informera och utbilda kring dokumenthanteringsplanen i våra verksamheter. Till din hjälp har du två erfarna arkivariekollegor.

Du kommer också vara stöd åt HR vad gäller hantering av personalakter. Men det kommer också ingå att du ger råd och stöd till förvaltningens olika verksamheter kopplat till andra handlingstyper och processer exempelvis ta fram rutiner inom arkivområdet samt stödja förvaltningens verksamheter vid införande och avveckling av IT- system.
Du kommer även ingå i nätverk för arkivarie som består av arkivarier från flera förvaltningar i Göteborgs stad.
Tjänsten ingår i enheten Informations- och ärendehantering som i sin tur är en del i avdelningen Stab, kommunikation och säkerhet. Enheten ansvarar för nämnd, utskott, dataskydd, juridik, registratur, diarium, med mera.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avklarad utbildning som arkivarie och/eller en lämplig lämplig ämneskombination där arkiv-/informationsvetenskap ingår.
Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal som skrift samt goda IT-kunskaper.
Det är meriterande om du har erfarenhet som arkivarie inom offentlig förvaltning.

Som person tar du stort ansvar för dina och gemensamma arbetsuppgifter. Du är serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på de frågor du arbetar med. Du har lätt för att kommunicera och delge information, såväl muntligt som skriftligt. Du arbetar självständigt och har förmåga att ta beslut inom ramen för ditt uppdrag.




ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Senior arkivarie till Fastighetskontoret

Läs mer Aug 19
Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av Göteborg. Med rollen som markägare skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i vår stad. Fastighetskontoret verkar under fastighetsnämnden som ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling.

Vi är cirka 260 anställda och vårt kontor är centralt beläget nära Brunnsparken och Centralstationen. Arbetsplatsen kännetecknas av öppenhet, god stämning och engagemang. Vi har spännande uppdrag och medarbetare med bred erfarenhet och stor kunskap. Hos oss får du stort ansvar och kan aktivt bidra till stadens utveckling.
Anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!

ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren och engagerad arkivarie med erfarenhet av arbete med digital information? Då kan detta vara nästa steg i din karriär.

Vi söker nu en erfaren medarbetare som kommer att ha huvudansvaret för att ta fram och revidera dokumenthanteringsplan, gallringsutredningar och -framställningar samt styrande och stödjande dokument inom arkivområdet. Rollen innebär arbete med arkivleveranser till Regionarkivet samt att bistå med kompetens vid införandet av nya och avveckling av gamla IT-system. Vi letar efter dig som tycker det är roligt att ta sig an den moderna informationsförvaltningens utmaningar och som vill vara med och utforma och driva vårt strategiska arbete för informationsförvaltning i samverkan med IT-expertis.

Rollen innebär till stor del självständigt arbete och planering men även samarbete med kollegor såväl inom enheten som resten av förvaltningen. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta med stöd och utbildning till förvaltningen i informationshanteringsfrågor, offentlig lagstiftning och utlämning av handlingar, digitalisering av arbetsprocesser med mera. I rollen ingår även att bevaka de kommungemensamma arkivfrågorna och delta i nätverk. Du kommer att lämna ut allmänna handlingar i viss utsträckning och vara ett stöd för kontorets övriga medarbetare vid utlämningsärenden.

Den utlysta tjänsten är placerad på enheten för ärendeprocess som består av sju personer omfattande arkivarie, registratorer, assistent, dataskyddshandläggare, nämndsekreterare och enhetschef. Enheten samarbetar nära kontorets juristenhet bl.a. vid sekretessprövningar och internutbildningar. På enheten arbetar vi på kontoret som bas med möjlighet till flexibel arbetsplats där arbete kan ske hemifrån ett par dagar per vecka.

Just nu pågår utvecklingen av Göteborgs stads nya stadsutvecklingsorganisation där vi strävar efter att skapa en mer sammanhållen och effektiv stadsutveckling. Som en del av förberedelsearbetet inför utvecklingen har Fastighetskontoret arbetat med inventering av sina processer och informationsbärare, ett arbete som kommer att fortskrida på enheten.

KVALIFIKATIONER
För denna tjänst ser vi att du har en akademisk examen där arkivvetenskap ingår samt några års erfarenhet av både analogt och digitaliserat arkivarbete. Alternativt att du har gedigen kunskap inom arkivområdet genom att du har arbetat inom verksamhetsområdet i många år men med en annan högskoleutbildning i grunden. Vi ser gärna att du även har studier eller erfarenhet av arbete inom systemvetenskap eller IT. Vi vill att du har arbetat med processkartläggning och processbaserad informationsredovisning samt har viss erfarenhet av projektledning.

Som person är du drivande och vill arbeta med långsiktig utveckling av informationsförvaltning. Du hittar dina utvecklings- och fokusområden och engagerar andra. Du ger service av hög kvalité i dina interna samt externa kontakter och du kan göra avvägningar utifrån ett helhetsperspektiv och har en förmåga att balansera mellan olika intressen. För att nå framgång behöver du ha ett diplomatiskt arbetssätt och vara lyhörd för verksamheternas behov och förutsättningar. Vidare ser vi att du är en kommunikativ person som delar med sig av sina kunskaper.

Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som medarbetare på fastighetskontoret i Göteborgs stad får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjligheter till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
På fastighetskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans med vår idrotts- och friskvårdsförening erbjuder vi både träning och trivselaktiviteter, exempelvis hälsovecka, kräftskiva och bowlingturnering. Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris.

Till rekryteringsföretag och annonsörer

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Arkivarie

Läs mer Aug 8
Skillnaden startar med oss.

Våra medarbetare är Västra Götalandsregionens blodomlopp och skapar förutsättningarna för att vård och samhälle fungerar. Du får som arkivarie möjlighet att med din kunskap bidra till en professionell hantering av våra arkiv och dokument.



Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en arkivarie med arkivansvar, i rollen som arkivansvarig ingår samordningsansvar för myndighetens interna arkiv och dokumenthanteringsrutiner samt bevaka arkivfrågor så att dessa beaktas i budgetarbete och övrigt planeringsarbete och vid inspektioner redogöra för myndighetens hantering av allmänna handlingar.

Som arkivarie arbetar du i diariet tillsammans med fyra registratorer samt en arkivarie. Tillsammans med era olika kompetenser stödjer ni olika förvaltningar med ärende- och dokumenthantering, tillhandahåller handlingar åt allmänheten samt förvarar och vårdar handlingar.

Med din kompetens planerar du och utvecklar arbetet för en effektiv och säker arkiv- och dokumenthantering. Arbetet utförs med stor självständighet men också i samråd med arkivmyndigheten och berörda verksamheter. Du leder det återkommande arbetet med vår dokumenthanteringsplan och medverkar i samt håller i nätverk/grupper inom området. Du har god kännedom om gällande arkivförfattningar och ser till att arkivreglementet för VGR tillämpas och sprids till berörda.

Då arbetet utförs i team stödjer du även dina kollegor med diarieföring. Du kommer även att delta  i utvecklingsprojekt inom området. Planerar och håller i utbildning för våra medarbetare inom allmänhandling och arkivområdet. Du kommer även att arbeta med översyn och gallring i vårt digitala mellanarkiv. Du kommer att ge service till den egna förvaltningen samt till vissa mindre förvaltningar i VGR.

För att ge god service i rollen som arkivarie har du:

- ett stort intresse och engagemang för utveckling inom arkivområdet
- förmåga att fokusera och driva på för att nå uppsatta mål såväl självständigt som i grupp
- lätt för att knyta kontakter och har god samarbetsförmåga
- god kommunikativ och pedagogisk förmåga

Vidare har du högskoleexamen med relevant ämneskombination där arkivvetenskap ingår. Du har goda kunskaper i lagstiftning och föreskrifter som reglerar arkivbildning, har arkiverfarenhet från offentlig verksamhet och processorienterad arkivredovisning samt goda kunskaper i att ordna och förteckna efter allmänna arkivschemat. Du har goda kunskaper inom IT-området och intresse för frågor rörande både analog och digital arkivbildning.

Meriterande är erfarenhet av Visual Arkiv eller ett annat förteckningsprogram samt Public 360. Då Västra Götalandsregionen inför e-arkiv ser vi gärna att du har erfarenhet från detta.

Placeringsort är Göteborg eller Vänersborg. Arbetet innebär resor i Västra Götalandsregionen varvid B-körkort är en fördel.

Av systemmässiga skäl är samma annons publicerad två gånger (ref nr 2022/2581 och 2022/2582). Den ena har Vänersborg som ort och den andra Göteborg. Det spelar ingen roll vilken annons du söker på. Båda annonser går till samma ansökningsformulär. Du väljer vilken ort du vill utgå ifrån när du gör din ansökan.

Ansök via följande länk:

https://vgregion.varbi.com/se/what:job/jobID:526533/

Vi ser fram emot din ansökan!

Regionservice vision är att bli Sveriges ledande servicepartner inom vården! Vi levererar med glädje kvalitativa servicetjänster till Västra Götalandsregionen. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi vår serviceleverans och blir lite bättre varje dag.



Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Markingenjör

Markingenjör
Läs mer Sep 27
Nytt
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på serviceavdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.

Dessa tjänster är organisatoriskt placerad på område mark. Uppdraget är i huvudsak att arbeta med delar av tillsyn och skötsel, reparationer, kunduppdrag och underhållsuppdrag på förvaltningens tomter som består av cirka fem miljoner kvadratmeter mark. Du kommer att bli en del av de positiva och engagerade teamen som är verksamma på området och dina insatser kommer att vara en viktig del i verksamheten.

Dina arbetsuppgifter:
Som markingenjör ansvarar du för skötseln av mark på våra förskolor, skolor, äldreboenden och boende med särskild service. Detta innefattar allt från ledningsarbeten till reparationer av lekutrustning. Din roll blir att aktivt planera för framtida underhållsåtgärder i samarbete med uppdragsledare och förvaltare genom att arbeta med underhållsbedömning. Du ansvarar för skötselavtalsuppföljning på vissa specifika avtal, besiktningar av markytor, däribland garantiskötsel samt avrop av tilläggsarbeten. Uppdraget som markingenjör hos oss kräver att du arbetar och samarbetar nära med våra kunder. Du har en insikt gällande våra kunders olika verksamheter och kan med det planera och utföra åtgärder i samarbete med dem. Du kommer vidare att medverka i upphandlingar och representera lokalförvaltningen i samarbetsgrupper både internt och externt. Dina insatser kommer att vara en viktig del i vår verksamhet.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som har högskoleutbildning med teknisk inriktning mark/trädgård exempelvis trädgårdsingenjör eller landskapsingenjör. Meriterande är yrkeserfarenhet eller utbildning inom förvaltning och entreprenadsjuridik. För att trivas i rollen vill vi att du har ett genuint intresse av mark och förvaltning i offentliga miljöer. Du är kund-och serviceorienterad, van vid att driva olika typer av uppdrag och gillar omväxling och högt tempo.

Du arbetar med datorn som arbetsredskap och har grundläggande kunskaper inom Officepaketet. Har du arbetat med LOU är detta meriterande. Du måste ha B körkort för denna tjänst.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykel förmåner. Vi på lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Just nu pågår ett spännande arbete med att bygga upp Göteborgs nya organisationer för stadsutveckling. De nya förvaltningarna ska bidra till en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess - i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv. Tillsammans kommer vi med våra andra berörda förvaltningar att slås ihop och bilda fyra nya förvaltningar från och med årsskiftet 2022/2023.

Ansök nu

Sjuksköterska till Nya Varvets vård- och omsorgsboende

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Sep 26
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
I Sydväst har vi idag 15 vård- och omsorgsboende, där vi har sjuksköterskor utplacerade med patientansvar på de olika enheterna. Det innebär att du kommer vara placerad ute på boendet och ha din fasta punkt där med stor närhet till dina sjuksköterskekollegor, patienter och undersköterskor. På Nya Varvets Vård- och omsorgsboende finns 48 lägenheter fördelade på två hus. I den anslutande trädgården finns en damm med levande fiskar. Kvarteret erbjuder fina promenadstråk runt boendet, som bland annat leder ner till vattnet, och det går lätt att ta sig hit både med bil och kollektivtrafik. Vi arbetar utifrån grundschema, vilket innebär att du i huvudsak kommer att arbeta dagtid under vardagar med några kvällspass samt tjänstgöring var femte helg.

Som sjuksköterska i kommunal hälso- och sjukvård utför du arbetsuppgifter hos patienter i deras egna hem på äldreboendet. Du bedömer och utför självständigt medicinska behandlings- och omvårdnadsinsatser. I arbetsuppgifterna ingår att bedöma, planera och strukturera arbetet mot den enskilde patienten och dess närstående utifrån ett personcentrerat arbetssätt. Du följer upp och dokumenterar enligt gällande lagstiftning och enligt våra kvalitetsregister. Som sjuksköterska arbetar du självständigt och har ett patientansvar. Om du är specialistsjuksköterska kan du dessutom få fördjupat uppdrag utifrån din specialistkompetens.

Hos oss får du ett fritt och omväxlande arbete där du får möjligheten att möta människor med olika behov av sjukvård. Du får möjlighet att arbeta i en växande organisation där du kan planera ditt eget arbete samt vara med och påverka. Vi har ett stort fokus på att skapa en god arbetsmiljö för medarbetarna. Ansvarig enhetschef Anna-Karin Brask arbetar utefter en salutogen ledarskapsmodell där du är i fokus och ni gör en plan utefter hur just du kan utvecklas i din sjuksköterskeroll.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av yrket men välkomnar även dig som är nyexaminerad. Tjänsten ställer krav på B-körkort.

Du som söker till oss har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Men du har även förmåga att arbeta självständigt och ta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du arbetar för att ge en hög vårdkvalitet för våra patienter. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du har påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Vi lägger stor vikt vid att du är mån om att ge ett gott bemötande gentemot alla du möter i din yrkesroll.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vill du veta mer om möjligheter och karriärvägar inom hemsjukvården i Göteborgs Stad gå in på Levla-webben: http://goteborg.se/levla.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Biträdande projektledare

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Sep 23
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och lokalförvaltningen har en central roll i denna utmaning. Förvaltningens projektavdelning har det viktiga uppdraget att genomföra projekt för ny-, ombyggnations- och underhållhållsprojekt för att möta stadens behov av skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Totalt hanterar projektavdelningen runt 2000 projekt i delar av, eller genom hela byggprocessen från förstudie till överlämnande och garantiförvaltning.

Vi söker nu en biträdande projektledare till en av våra enheter för inhyrningsprojektledning. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på elva månader med möjlighet till förlängning. Eftersom staden befinner sig i kraftig tillväxt kan möjligheterna till förlängning anses som relativt goda. Enheten driver projekt för inhyrning av fastigheter eller lokaler för kommunala förvaltningar. Hyresvärdar kan vara privata fastighetsägare eller kommunala bolag. Våra beställare finns i hela Göteborgs Stad och uppdragen kan variera mellan att till exempel leverera kontor, bostäder med särskilt stöd, kulturhus eller vård och omsorgsboenden.

I rollen som biträdande projektledare är ansvaret att tillsammans med en kollega eller självständigt, driva projekt från förstudie till överlämnande och uppföljning. Projekten kan hantera avtalsförhandling, nybyggnation, ombyggnation eller lokalanpassningar. Entreprenaden i projekten hanteras praktiskt av fastighetsägarnas projektledare medan vi fungerar som övergripande projektledare och beställarombud.

Tillsammans med en kollega eller självständigt, leder och fördelar du arbetet i dina projekt och ansvarar för en fungerande projektkultur där alla arbetar mot gemensamma mål. Du kommer att ingå i ett team där fokus ligger på att stötta varandra, diskutera idéer, bedriva kreativ problemlösning och innovation utom eller inom projekten. En grundvärdering som genomsyrar arbetet är ständiga förbättringar som understöds av ett gemensamt ledningssystem. Detta borgar för ett utvecklande arbetssätt.

Hos oss kommer du att tillhöra en av Sveriges största beställarorganisationer inom fastigheter och den samlade projektledarkompetensen hos våra projektledare är unik. Vi kan erbjuda en ledande arbetsplats där vi möter varandra med lyhördhet och omtanke i en öppen och framtidsorienterad kultur som uppmuntrar nytänkande och kreativitet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som i teori eller praktik är väl insatt i fastighetsbranschen eller projektledning. Du har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis projektledning inom fastighetsbranschen, fastighetsteknik, fastighetsekonomi, hyresjuridik eller offentlig förvaltning, alternativt yrkesutbildning inom fastighet. Ett plus men inget krav är att du har något eller några års erfarenhet av att leda projekt. Meriterande för tjänsten kan också vara att ha arbetat med fastighetsförvaltning, hyresgästrådgivning, lokaluthyrning eller hyresförhandling. Uppdraget går delvis ut på att driva en affär så erfarenhet av inköp eller försäljning kan också vara meriterande.

Du är en person som sätter stor vikt vid kommunikation och har en förmåga att verka utifrån ett helhetsperspektiv där förvaltningens och stadens övergripande uppdrag beaktas. Du arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt, tillför en positiv attityd till teamet och arbetar affärsmässigt.

För att lyckas i rollen krävs ett intresse av att lära nytt och ödmjukt samarbeta med många olika parter. Viktiga framgångsfaktorer är att lära sig förstå beställaren, leverera så nära det verkliga behovet som möjligt och samtidigt hålla uppsatta tids- och budgetramar. Sist men inte minst är utmaningen att hitta juridiskt och ekonomiskt hållbara fastighetslösningar för göteborgarna.

ÖVRIGT
Just nu pågår ett spännande arbete med att bygga upp Göteborgs nya organisationer för stadsutveckling. De nya förvaltningarna ska bidra till en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess - i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv. Tillsammans kommer vi med våra andra berörda förvaltningar att slås ihop och bilda fyra nya förvaltningar från och med årsskiftet 2022/2023.

Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Vi på lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Projektledare

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Sep 23
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och lokalförvaltningen har en central roll i denna utmaning. Vill du vara med och bygga Göteborgs Stad tillsammans med oss och skapa stadsmiljöer där livet får ta plats?

Förvaltningens projektavdelning har det viktiga uppdraget att genomföra projekt för ny-, inhyrnings-, ombyggnations- och underhållhållsprojekt för att möta stadens behov av exempelvis skolor, förskolor, äldreboenden, kontor, kulturlokaler och boenden med särskild service. Vi har börjat vår resa till att bli en av Sveriges största offentliga byggherrar med ca: tusentals projekt i storleksordningen upp till 500 mkr och en samlad projektbudget på närmare 11 miljarder de kommande åren. Du som vill med oss på resan erbjuds ett tryggt och utvecklande jobb med stor variation och utmaning. Hos oss värnar vi om ett gott arbetsklimat och sätter individen i fokus.

Vi söker nu en projektledare till enheten inhyrningsprojektledning 2. Projekten hanterar inhyrning av lokaler för vård och omsorgsboenden, bostäder med särskild service, kontor, kulturlokaler och andra verksamhetslokaler. Vi söker framför allt dig som vill ge tillbaka av dina kunskaper och erfarenheter då vi starkt tror på delaktighet och en lärande organisation.

Dina arbetsuppgifter:
Som projektledare kommer du driva inhyrningsprojekt som kan innehålla faser av nybyggnation, om- och tillbyggnation eller anpassningar där du agerar inhyrningsprojektledare och samarbetspartner för den externa fastighetsägarens projektledare. I ditt uppdrag samverkar du alltså med både intern och extern projektorganisation. Du blir en betydelsefull part när det gäller att skapa de bästa funktionella och hållbara ekonomiska lösningarna. Du leder och fördelar arbetet i dina projekt samt ansvarar för en fungerande projektkultur där alla arbetar mot gemensamma mål.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med minst tre års yrkeserfarenhet från samhällsbyggnad, affärsutveckling och projektledning inom fastighetsområdet. Vi tror att du har en relevant utbildning på högskolenivå inom till exempel fastighetsteknik, samhällsbyggnad, arkitektur, ekonomi eller projektledning. Alternativt har du likvärdiga yrkeserfarenheter. Vi ser att du självständigt lett projekt genom alla faser från tidiga skeden till överlämnande och du har en god förståelse för ekonomistyrning av dina projekt. Du är insatt i fastighetsbranschen, har kunskaper inom fastighetsekonomi, hyresjuridik, vissa byggtekniska kunskaper samt erfarenhet av entreprenadjuridik, PBL och upphandling enligt LOU.

För att lyckas i rollen krävs förmåga att kommunicera, motivera och återkoppla på ett tydligt sätt. Du behöver vara en lagbyggare med en god ledarskapsförmåga och du motiveras av att arbeta i en verksamhet med hög flexibilitet. Du är en driven projektledare som tar ansvar och når uppsatta mål. Du strukturerar ditt arbete genom god planering, prioritering och tidsplanering. Vi tror att du är en utvecklingsorienterad person som kan motivera och inspirera dina kollegor och chefer. Meriterande för tjänsten kan också vara att ha arbetat med fastighetsförvaltning, hyresgästrådgivning, lokaluthyrning eller hyresförhandling. Uppdraget går till stor del ut på att driva en affär så erfarenhet av inköp eller försäljning kan också vara meriterande.

För att lyckas i rollen krävs ett intresse av att lära nytt och ödmjukt samarbeta med många olika parter. Viktiga framgångsfaktorer är att lära sig förstå beställaren, leverera så nära det verkliga behovet som möjligt, hålla uppsatta tids- och budgetramar. Sist men inte minst är utmaningen att hitta juridiskt och ekonomiskt hållbara fastighetslösningar för göteborgarna.

ÖVRIGT
Just nu pågår ett spännande arbete med att bygga upp Göteborgs nya organisationer för stadsutveckling. De nya förvaltningarna ska bidra till en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess - i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv. Tillsammans kommer vi med våra andra berörda förvaltningar att slås ihop och bilda fyra nya förvaltningar från och med årsskiftet 2022/2023.

Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Stödassistenter/biträden Bemanningsenheten-Askim, Frölunda ,Högsbo och Väst

Stödassistent
Läs mer Sep 16
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Som timvikarie mot funktionsstöd arbetar du med brukare som är i behov av omsorg i sydvästra Göteborg ( Askim, Frölunda, Högsbo och västra Göteborg). Brukarna har olika fysiska och/eller intellektuella funktionsvariationer och bor antingen i egna lägenheter eller på boende. Du kan också arbeta inom daglig verksamhet där vi bedriver både aktiviteter med habiliterande inriktning och mer produktionsinriktade uppgifter.

Arbetet innebär varierande arbetsuppgifter som pedagogiskt stöd i vardagen, personlig omvårdnad samt vanligt förekommande arbete i hemmet som tvätt och matlagning. Arbetet kan även innefatta att föra dokumentation över brukarnas utveckling och behov.

Du kan arbeta dagtid, kvällstid och/eller natt på både vardagar och helger. Du väljer själv vilka dagar och tider du vill vara tillgänglig för arbete genom att lägga in tiderna i vårt bokningssystem. Via SMS får du erbjudande om arbetspass utifrån verksamheternas behov och vilka områden du är intresserad av att arbeta inom.


KVALIFIKATIONER
Krav
Godkända betyg i svenska A eller SAS grund ska kunna visas upp. För att kunna kommunicera med brukare och kollegor behöver du behärska det svenska språket väl i tal och skrift.

Meriterande
Du som har avslutad eller pågående utbildning inom omvårdnadsprogrammet, stödassistent, stödpedagog, personlig assistent, barnskötarprogrammet, lärarprogrammet, socionom, socialpedagog, sjuksköterska eller vård- och omsorgsinriktad högskola och/eller erfarenhet från funktionshinderområdet eller motsvarande.

Som vikarie inom funktionsstöd sätter du individen i fokus, har ett pedagogiskt förhållningssätt och ett genuint intresse för människor med olika typer av funktionsvariationer. Vi ser gärna att du har relevant arbetslivserfarenhet och det är meriterande om du har utbildning inom området.

Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs. Du kan arbeta självständigt och har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider.

Utdrag från belastningsregistret ska uppvisas vid arbete med barn och ungdomar. För att få arbeta i våra verksamheter behöver du ha fyllt 18 år

Vi rekryterar medarbetare med olika bakgrund, kunskap och kompetens för att skapa mångfald inom Bemanningsenheten.

Känner du att ovanstående beskrivning stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas digitalt eller per telefon på grund av rådande pandemi.

Med hänvisning till gällande lagar om registerkontroll måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Legitimerad personal till Hälso-och sjukvård i Göteborgs Stad

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Sep 22
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Är det du som gör Göteborg till en bra stad att åldras i och vill arbeta med framtidens sjukvård? Nu söker vi legitimerade sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter som vill ge våra patienter förutsättningar för en så självständig tillvaro som möjligt med god livskvalitet. Vi har fyra stadsområden med arbetstillfällen i Göteborgs Stad: Hisingen, Sydväst, Centrum och Nordost. Det finns möjlighet att arbeta inom flera olika verksamhetsområden, såsom hemsjukvård i ordinärt boende, vård- och omsorgsboende, kompetensteam palliativ vård, funktionsstödsteam, korttidsenhet och natt. Den befattning samt det stads-och verksamhetsområde som du är intresserad av väljer du enkelt i din ansökan.

Vi erbjuder dig ett självständigt arbete där du har möjlighet att påverka och planera din arbetsdag. Vi arbetar personcentrerat, där patientens behov står i centrum och är en viktig medskapare av utformningen av sin vård. Du och dina legitimerade kollegor driver och utvecklar verksamheten där hög vårdkvalité och patientsäkerhet är det primära uppdraget. I din roll ingår bland annat att göra bedömningar, insatser och utvärderingar samt handleda annan personal. Hos oss bygger du en relation över tid med dina patienter och arbetar brett med flera olika diagnoser vilket bidrar till ett omväxlande arbete. Du samverkar i tvärprofessionella team och har alltid kollegor att rådfråga vid behov. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad i människors liv, bidra till hälsofrämjande och bibehålla funktioner så att våra patienter kan leva så självständigt som möjligt och du är för många en mycket viktig person i deras vardag.

Vi välkomnar dig till en organisation med ett ständigt utvecklingsfokus. För dig som nyanställd inom den kommunala hälso-och sjukvården erbjuder Göteborgs Stad ett introduktionsprogram. Programmet är individuellt utformat och pågår i cirka ett år. Vi arbetar med kompetenshöjande insatser, internutbildningar och erbjuder olika karriär-och utvecklingsmöjligheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, fysioterapeut eller arbetsterapeut. Vi ser gärna att du har erfarenhet av yrket och av hemsjukvård men vi välkomnar även dig som är nyexaminerad. B-körkort är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid ett gott bemötande. För oss innebär det att du har respekt för såväl patienter som anhöriga och kollegor samt att du visar engagemang i arbetet. Du tycker om att arbeta med människor och sätter individen i fokus. Du trivs med arbete i team och bidrar till ett gott samarbete med kollegor och övriga professioner som du möter i ditt arbete. Vidare tar du dig an dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt och kan självständigt överblicka, prioritera och utföra dina arbetsuppgifter.

Urval och intervju sker fortlöpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller hör av dig vid eventuella frågor och funderingar!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vill du veta mer om möjligheter och karriärvägar inom hemsjukvården i Göteborgs Stad gå in på Levla-webben: http://goteborg.se/levla.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu