Göteborg: Räddningsmissionen söker insamlare gentemot företag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Räddningsmissionen söker insamlare gentemot företag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Vår organisation strävar efter att skapa möten i ögonhöjd som i sin tur skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla!  
 
En del av vårt arbete är att ge stöd till människor i hemlöshet, barn och unga, utsatta kvinnor och barn och barn som har frihetsberövade föräldrar. Vårt sociala arbete möjliggörs genom gåvor och bidrag från olika aktörer. Vi bedriver även två butiker med matsvinn, Maträtt, butiker som samarbetar med företag i livsmedelsbranschen. Utan gåvor och engagemanget hade vårt arbete inte varit möjligt. 
 
Behovet av vårt arbete har ökat och vi behöver därför bli fler som skapar, behåller, och bygger upp samarbeten mellan företag och Räddningsmissionen. Därför söker vi nu en företagsinsamlare som delar vår vision och som tycker om att jobba med relationsbyggande säljarbete. Du trivs bra där det är högt i tak och uppskattar struktur och nära samarbete med andra.


Om tjänsten 
Tjänsten är med sina arbetsuppgifter fördelat mellan två verksamheter, 50 % inom socialt företagande och 50 % inom insamling. Du kommer att vara en del av Räddningsmissionens insamlingsteam som ansvarar för organisationens monetära insamlingsarbete och du rapporterar till biträdande direktor som har ytterst ansvar för både insamling och socialt företagande. Du kommer även samarbeta nära verksamhetschef för socialt företagande med syftet att utöka samarbeten med livsmedelsbranschens aktörer.
 
Du kommer att ha två arbetsplatser, en är belägen centralt i Göteborg, vid Järntorget och den andra på en av våra Maträttsbutiker. Du kommer att ingå i ett team på 7 personer, som tillsammans ska nå utmanande mål för att öka insamling från företag i Göteborgsområdet. Resor över dagen kan förekomma.  

 
Arbetsuppgifter
Som insamlare gentemot företag hos oss har du en variation av arbetsuppgifter, där du blir en viktig medspelare för att hitta nya och underhålla redan befintliga samarbeten med företag. Du kommer i samarbetet med ansvariga arbeta med strategi och mål för företagsinsamling av monetära gåvor och matsvinn. I rollen ingår även att genomföra och utvärdera insamlingsinsatser riktade åt företag.  
 
Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är bland annat:

• Ta fram och följa nyckeltal för livsmedel och gåvor
• Administrativt arbete såsom uppdatering av Räddningsmissionens kommunikationskanaler, vårt Salesforce baserade CRM-system och resultatrapportering  
• Att vid behov arbeta med uppdragsbeskrivning, projektledning och uppföljning av samarbete med externa leverantörer. 

Vi söker dig som... 
Har god social förmåga och ett intresse för att skapa och bibehålla goda relationer till företagsgivare och kollegor. Du är strukturerad, noggrann och analytisk. Du behöver även vara en flexibel teamspelare och ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska. Vi tror att du kommer trivas bäst i rollen om du gillar att arbeta mot tydliga mål och har lätt för att ta egna initiativ. Då mycket av kontakten med företag sker över telefon och mail behöver du även tycka om detta arbetssätt. 
 
Kvalifikationer

• Gymnasial utbildning 
• Minst 2 års arbetserfarenhet inom sälj eller insamling 
• Tidigare erfarenhet av Office 365 och CRM-system 
• Goda kunskaper i Excel 
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både tal och skrift
• B-körkort

 
Det är meriterande om du även har  
Arbetserfarenhet inom idéburna medlemsorganisationer 
 
Förmåner i anställningen  
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon dygnet runt. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna. Vi går under kollektivavtalet Hälsa, vård och övrig omsorg.  
 
Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 
  
Vi intervjuar löpande och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt! 

Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 
 
Bra att veta
Befattning: Företagsinsamlare
Rapporterar till: Insamling- och kommunikationschef
Omfattning: 100 %  
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Tillträde: Snarast

Varmt välkommen med din ansökan! 

 
 
 


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Den kristna grunden är en drivkraft till att lindra människors nöd och ger inspiration till att främja ett rättfärdigt samhälle. Kyrkan och den kristna tron kan också bidra till att skapa positiv förändring i människors liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Hos oss är du omgiven av mer än 150 engagerade medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 33 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Marknadskoordinator

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Marknadskoordinator.

Marketing Coordinator (Volunteering Opportunity)

Läs mer Aug 1
Description
Agile Gothenburg is a non-profit organization that provides a community for those who are practicing, passionate about or interested in Agile approaches to management and leadership in Gothenburg, Sweden, as well as the Nordics.
Agile Gothenburg has established partnerships and signed memorandums of understanding with several companies and associations that promote agility around the globe. To mention a few, agile42, ORGANIC Agility, DevOps Agile Skills Association (DASA), and VMEdu.
Agile Gothenburg has a media platform that is probably the most powerful among nonprofits in the Nordics. The platform is used for developing and sustaining contact with the community, announcing meetups and workshops, and disseminating case stories and experience reports.
We are looking for a marketing coordinator who is eager to help us in carrying out our marketing activities.
Responsibilities
Plan and develop promotional material for different events
Develop and implement marketing campaigns and keep track of their performance
Ensure the accuracy and thoroughness of our media content
Collect and organize the marketing material from different partners
Expand our media platform by incorporating additional channels
Monitor the marketing budget

Requirements
Experience in marketing and a sense of aesthetics
Comfortable with social media and video sharing platforms
Comfortable with web analytics and ads
Comfortable with Google Suite apps
Comfortable with working with a virtual team
Strong communication skills
Progressive, social, and outgoing
Eager to develop in management, leadership, and other specialties of Agile Gothenburg

Seen as merit
Skills and understanding of Agile mindset and philosophy in leadership and management of products, projects, programs, and human resources

What you get
Excellent visibility in the recruitment market
Mentorship of your training and development
The chance to explore the local, regional, and international communities of management practitioners and thought leaders
The chance to interact with and learn from the pundits in management and leadership
Free access to an excellent education platform with carefully chosen resources on an array of management subjects
Discounts on different workshops and conferences that are hosted, co-hosted, or sponsored by Agile Gothenburg

Location
Sweden, preferably Gothenburg.
Expected hours per month
Varies to a maximum of 8 hours.
Application
Send your application by email to jobs@agilegothenburg.org.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Marknadskoordinator – för kunds räkning

Läs mer Maj 27
Letar du efter en roll där du får varva dina administrativa kunskaper med din kreativa sida? Perfekt, då kan detta vara rollen för dig - vi söker nu en Marknadskoordinator för kunds räkning.

Som Marknadskoordinator arbetar du självständigt med att ta fram och koordinera alla typer av marknadskommunikation. Du driver projekt och produktioner, både på egen hand och tillsammans med kollegorna på kommunikationsavdelningen. Ditt ansvar innefattar att producera och beställa marknadsmaterial och att koordinera fotograferingar. Du sköter publicering i digitala kanaler och är behjälplig på mässor & interna möten.

Vi tror att kontakten med både medarbetare och leverantörer är det som driver dig i ditt dagliga arbete och du tar ansvar för dina projekt på ett strukturerat och proaktivt sätt. Med några års erfarenhet från reklambyrå eller marknadsavdelning vet du vad som är viktigt och behöver prioriteras i olika typer av projekt. Att du känner dig hemma med Adobe-programmen och har känsla för formgivning tar vi för givet. Är du dessutom en person som har drivet och vill utvecklas så är det här troligtvis helt rätt roll för dig.

Huvudsakliga ansvarsområden

- Produktion av marknadsmaterial exempelvis annonser, inbjudningar, underlag för skyltar m.m.
- Koordinera kommunikationsaktiviteter såsom print, översättningar, godkännande av material, fotograferingar, filminspelningar.
- Vara behjälplig vid mässor och interna möten till exempel genom att hantera anmälningar och körscheman.
- Publicera innehåll i digitala kanaler såsom intranät, hemsida och sociala media kanaler.




Kunskaper, färdigheter och erfarenhet

- Relevant utbildning inom kommunikation.
- Några års erfarenhet inom kommunikation.
- God allmänkunskap om kommunikation och produktion av marknadsmaterial.
- Service-minded, organiserad och driven.
- God kunskap i Adobe Suite-programmen samt erfarenhet av att arbeta med CMS-verktyg.
- Det är meriterande om du har erfarenhet att skriva.


Hur gör jag nu?
Skicka in ditt CV tillsammans med eventuella exempel på grafisk formgivning. Eftersom vi gör löpande urval och intervjuer kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum som är 12/6 2022. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan på competenceclub.se (http://www.competenceclub.se/). Vi kan tyvärr inte ta emot din ansökan via mejl, du behöver ansöka direkt via annonsen. För att ta reda på om du är rätt person för rollen består rekryteringsprocessen av urvalsfrågor, personlighetstest, djupintervju och referenstagning. Ansvarig för den här rekryteringen är Magdalena Hässel, magdalena@competenceclub.se (https://competenceclub.se/sv/jobs/1751851-nationell-key-account-manager-remondis/magdalena@competenceclub.se), tel +46 703 22 67 50. Du är varmt välkommen att höra av dig om du har några fler frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan.

Ansök nu

Setterwalls Advokatbyrå i Göteborg söker Kommunikationskoordinator och ledn

Läs mer Sep 16
Setterwalls Advokatbyrå är en av Sveriges ledande affärsjuridiska fullservicebyråer med ett väl upparbetat internationellt nätverk. Vi är ca 260 medarbetare, varav 190 jurister. Alla med ett gemensamt fokus – att våra klienters affärer ska bli mer framgångsrika.

Är du driven, brinner för strategisk kommunikation och har goda projektledaregenskaper? Vi erbjuder en möjlighet till fortsatt karriär som kommunikationskoordinator och ledningsstöd hos Setterwalls i Göteborg. Hos oss blir du en del av ett team bestående av såväl jurister som administrativ personal som har en stark gemenskap och en vilja att ständigt utvecklas i en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö.

Du kommer att ha en central roll i våra interna och externa kommunikationskanaler samt att stötta VD och ledningsgrupp med administration, planering och koordinering.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat underhåll av vårt intranät, upprättande av månadsbrev, sammanställning av anbudspresentationer, publicering av artiklar på sociala medier, planering och genomförande av konferenser, externa seminarium och events. Du kommer även stötta VD och Ledningsgrupp med arbete inom affärsutveckling samt planera ledningsgruppsmöten. I din roll har du flera kontaktytor internt såväl som externt, du rapporterar till VD.

För att bli framgångsrik i rollen krävs att du har ett strategiskt tänk, intresse för affären och förstår hur du kan bidra till att stärka Setterwalls varumärke. Du är en duktig skribent, van innehållsproducent och kan skapa innehåll som engagerar. Du trivs som allra bäst i en bred, koordinerande och stöttande roll där du arbetar självständigt och tar egna initiativ men du värderar också teamets framgång och har en god samarbetsförmåga.

Vem är du?
Vi tror att du har du har eftergymnasial utbildning med marknadsinriktning/kommunikation och minst fem års erfarenhet i en likande roll.

Vi lägger stor vikt vid att du har goda skrivkunskaper i svenska och engelska och tidigare erfarenhet av att driva interna kommunikationsaktiviteter och projekt. Du har också mycket goda kunskaper i Officepaketet och är van att jobba i InDesign eller liknande verktyg.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med start i höst.

Vi hanterar ansökningar löpande och kallar till intervjuer under augusti månad. Vi besvarar gärna dina frågor om tjänsten och om hur det är att jobba på Setterwalls. För ytterligare information kontakta Frida Moberg, kontaktuppgifter nedan.

Vår värdegrund
Vi har tillsammans lagt ett stort engagemang på att formulera vilka vi är, vår vision och våra spelregler – fundamentet för vår verksamhet och vår väg framåt. Det har resulterat i nyckelorden – fokuserade, okomplicerade, ansvarstagande och engagerade – det präglar oss i allt vi gör.

Ansök nu

Marketing Coordinator (Volunteering Opportunity)

Läs mer Maj 5
Description
Agile Gothenburg is a non-profit organization that provides a community for those who are practicing, passionate about or interested in Agile approaches to management and leadership in Gothenburg, Sweden, as well as the Nordics.
Agile Gothenburg has established partnerships and signed memorandums of understanding with several companies and associations that promote agility around the globe. To mention a few, agile42, ORGANIC Agility, DevOps Agile Skills Association (DASA), and VMEdu.
Agile Gothenburg has a media platform that is probably the most powerful among nonprofits in the Nordics. The platform is used for developing and sustaining contact with the community, announcing meetups and workshops, and disseminating case stories and experience reports.
We are looking for a marketing coordinator who is eager to help us in carrying out our marketing activities. You will work closely with our marketing manager.
Responsibilities
Plan and develop promotional material for different events
Develop and implement marketing campaigns and keep track of their performance
Ensure the accuracy and thoroughness of our media content
Collect and organize the marketing material from different partners
Expand our media platform by incorporating additional channels
Monitor the marketing budget

Requirements
Experience in marketing and a sense of aesthetics
Comfortable with social media and video sharing platforms
Comfortable with web analytics and ads
Comfortable with Google Suite apps
Comfortable with working with a virtual team
Strong communication skills
Progressive, social, and outgoing
Eager to develop in management, leadership, and other specialties of Agile Gothenburg

Seen as merit
Skills and understanding of Agile mindset and philosophy in leadership and management of products, projects, programs, and human resources

What you get
Excellent visibility in the recruitment market
Mentorship of your training and development
The chance to explore the local, regional, and international communities of management practitioners and thought leaders
The chance to interact with and learn from the pundits in management and leadership
Free access to an excellent education platform with carefully chosen resources on an array of management subjects
Discounts on different workshops and conferences that are hosted, co-hosted, or sponsored by Agile Gothenburg

Location
Sweden, preferably Gothenburg.
Expected hours per month
Varies to a maximum of 8 hours.
Application
Send your application by email to jobs@agilegothenburg.org.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Ideella Fören Göteborgs Räddningsmission Med Fir

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Ideella Fören Göteborgs Räddningsmission Med Fir .

Vill du vara med och starta Räddningsmissionens friskvårdscenter?

Friskvårdsledare
Läs mer Sep 28
Nytt
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vår organisationsidé är möten i ögonhöjd som skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla!

Om tjänsten 
Räddningsmissionen kommer under 2023 att starta upp Göteborgs första sociala friskvårdscenter. Vårt center blir en plats dit människor som längtar efter att tillfriskna från missbruk och/eller psykisk ohälsa kommer för att träna och dela en frisk gemenskap. Målgruppen är dels personer som bor i våra egna eller någon av stadens boendeverksamheter. Friskvårdscentret är också öppet för allmänheten; genom medlemskap och närvaro kan alla socialt engagerade göteborgare delta i och bidra till den friska gemenskapen. Verksamheten kommer till stor del att drivas med hjälp av volontärer. Nu söker vi dig som vill vara med och starta, driva och samordna denna verksamhet!  

Arbetsuppgifter
Du kommer att finnas med i uppstarten av verksamheten med bland annat omvärldsanalys, marknadsföring, finansiering och inköp, för att i ett senare skede övergå till att ansvara för bemanning och samordning av volontärer samt fungera som idrottsinstruktör. Du kommer tillsammans med områdes- och verksamhetschef att ha stort inflytande över utformningen av verksamheten och vara friskvårdscentrets ansikte utåt. 

Vi söker dig som... 
...brinner för träning och hälsa och att motivera andra till en hälsosam livsstil. Kanske har du även erfarenhet av ett eget tillfrisknande? Du samlar gärna människor omkring dig och är duktig på att anpassa din kommunikation till olika grupper. Du trivs med att jobba självständigt och att driva en idé från tanke till handling.  
 
Vill att du...

• Är utbildad gruppträningsinstruktör 
• Har varit teamleader eller arbetslett ett team 
• Har hjärta för socialt arbete 
• har goda kunskaper i svenska i tal och skrift 
• Har körkort 
 
Det är meriterande om du även har  

• erfarenhet av socialt arbete  
• erfarenhet av marknadsföring och/eller kommunikation 
• ett eget tillfrisknande i bagaget 
• haft budgetansvar 
 
Förmåner i anställningen  
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon dygnet runt. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna. Vi går under kollektivavtalet Hälsa, vård och övrig omsorg.  
 
Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 
  
Vi intervjuar löpande och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt! 

Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 
 
Bra att veta
Befattning: Friskvårdssamordnare
Rapporterar till: Verksamhetschef hemlöshet
Omfattning: 6 månaders projektanställning om 50% med möjlighet till tillsvidare
Anställningsform: särskild visstidsanställning
Tillträde: snarast

Varmt välkommen med din ansökan! 

 
 
 


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Den kristna grunden är en drivkraft till att lindra människors nöd och ger inspiration till att främja ett rättfärdigt samhälle. Kyrkan och den kristna tron kan också bidra till att skapa positiv förändring i människors liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Hos oss är du omgiven av mer än 120 engagerade medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla! I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 33 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Kulturlabbet söker aktivitetshandledare med kulturkompetens

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Sep 22
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vår organisationsidé är att möten i ögonhöjd skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Kulturlabbet är en av Räddningsmissionens verksamheter.
Om KulturlabbetI Biskopsgården hittar du Kulturlabbet, en daglig verksamhet för bild-, scen- och ordkonstnärer med intellektuella funktionsnedsättningar. Sedan 2001 har Kulturlabbet bidragit med att bredda, berika och fördjupa Göteborgs konstscen med foto- och konstutställningar, scenkonst, popmusik, textildesign och poesi. Vi vill bidra till allas rätt att ta plats med sin konst i det offentliga rummet och arbetar aktivt för att vara en självklar del av kulturarenan. 
Vårt uppdrag är att erbjuda en meningsfull sysselsättning utifrån individens specifika förutsättningar. Med konst som metod arbetar vi för att våra deltagare ska utvecklas, utmanas, känna trygghet, gemenskap, få ta plats och känna stolthet över sin konst.
På Kulturlabbet arbetar 25 deltagare, 10 aktivitetshandledare och en enhetschef.
ArbetsuppgifterSom aktivitetshandledare på Kulturlabbet kommer du enskilt och i samarbete med kollegor leda grupper och individer i olika konstnärliga projekt. Under varje år pågår 2-3 större projekt som syftar till att nå ut till en bredare publik. Parallellt pågår ett antal mindre projekt som brukar resultera i mycket uppskattade så kallade in house redovisningar. Du kommer att var kontaktperson till ett antal deltagare där skrivandet av genomförandeplaner, dokumentation, kontakt med boende och anhöriga samt att vara ett extra stöd för dina kontaktpersoner är centrala delar i arbetet. Utöver detta kommer du att leda gympa, gå på promenad, dansa disco, konflikthantera, äta tårta, diska och mycket mer.  
Vem söker vi?Vi söker dig som är utbildad inom vård och omsorg, gärna med inriktning mot LSS samt har en konstnärlig eller konstpedagogisk utbildning inom någon av de konstformer vi arbetar med. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuella funktionsnedsättningar. Du bör ha förmåga att med kreativitet och lust, använda din kunskap och tidigare erfarenhet som metod för att låta människor utforska sin kreativitet och sitt konstnärskap. Du behöver ha ett nyfiket och lågaffektivt förhållningssätt samt ha förmåga att anpassa ditt arbete och dina metodologiska nycklar efter individen. 
Du är engagerad och tycker om att samarbeta.
 
KvalifikationerUtbildning inom vård och omsorg. Detta är ett krav för att bli anställd inom daglig verksamhet.
Konstnärlig och/eller konstpedagogisk utbildning.
 
Meriterande
• Erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuella funktionsnedsättningar, gärna på daglig verksamhet.
• Erfarenhet av att arbeta konstpedagogiskt eller med konst som metod.
• Erfarenhet av dokumentation, vi dokumenterar i Treserva.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver ha god social förmåga, vara lyhörd, flexibel, själv kunna ta ansvar och initiativ för både det dagliga och långsiktiga arbetet.
Fakta om tjänsten: Omfattning: 80-100% 
Tjänsteställe: Göteborg 
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med provanställning 
Tillsättning: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse.
Rekrytering: Sista ansökningsdag den 10 oktober. Vi tillämpar löpande rekrytering så välkommen med din ansökan så snart som möjligt. 
Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 



Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. När vi söker nya medarbetare letar vi efter dig som delar vår vision, ett värdigt liv åt alla! Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Vi har ca 140 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. I våra verksamheter finns också volontärer. Våra huvudmän är 33 kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Utöver medarbetare, volontärer och huvudmän har vi även flera starka företagssamarbeten. Tillsammans gör vi skillnad!

Ansök nu

Vi söker nattpersonal till nyöppnat HVB-hem

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Sep 19
Om arbetsplatsen: Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vår organisationsidé är att möten i ögonhöjd skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap.? 
 
Den 30 oktober 2022 planerar vi att starta ett HVB hem för familjer med barn i åldrarna 1-13år. På uppdrag av socialtjänsten kommer vi tillhandahålla utredningsplatser. Vi erbjuder totalt fyra familjeplatser på HVB-hemmet som kommer vara beläget i Frölunda. 
 
Vi arbetar aktivt för delaktighet och ser varje barn och förälder som unik och vi kommer sträva efter att göra en noggrann planering tillsammans med familjen för deras tid på Villa Wingö. Vårt utredningsarbete utgår från BBIC och modellen Signs of Safety som är en relationsbaserad modell där barnens säkerhet är i fokus. Vårt gemensamma arbete är att utreda barnets säkerhet tillsammans med familjen, där du som medarbetare är en del i utredningsprocessen. Vi tror även på högt medarbetarengagemang. Vi verkar för hög kvalitet, och är stolta över vårt värdegrundsstyrda arbete med möten i ögonhöjd. 
Vi erbjuder: Uppdrag som behandlingsassistent, vaken natt på vår nya HVB-verksamhet. Tillsammans med ca 10 medarbetare kommer du att vara med och starta upp och utveckla vår nya HVB-verksamhet där du i din roll som behandlingsassistent på natten kommer att bidra till att skapa en trygg boendemiljö. 
Som medarbetare får du handledning en gång i månaden, friskvårdsbidrag, vid behov psykosocialt samtalsstöd via telefon samt en närhet till stödfunktioner inom organisationen. 
Vi söker nu: Två-tre tjänster som behandlingsassistenter, vaken natt 
Du behöver ha utbildning inom socialt arbete eller vård- och omsorg. Och det är 
meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. 
Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet.?? 
Idéburen vård och omsorg: Idéburen vård och omsorg är unik därför att vi ser våra brukare och medarbetare som vår största tillgång. Vår förmåga att samarbeta över gränser gör att vi tillsammans kan bidra till att göra Göteborg till en varmare stad. Majoriteten av de verksamheter Räddningsmissionen driver idag har vuxit fram ur våra medarbetares höga engagemang. Tillsammans strävar vi mot att fullborda vår vision om Göteborg som en stad där ingen lämnas utanför och där alla människor kan leva ett värdigt liv. 
Fakta om tjänsten: Omfattning: 60-90% vaken natt
Tjänsteställe: Västra Frölunda, Göteborg 
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning  
Tillsättning: 30 oktober 2022 
Rekrytering: Sista ansökningsdag den 9 oktober. Vi tillämpar löpande rekrytering så välkommen med din ansökan så snart som möjligt. 
Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 

Ser du fram emot ett meningsfullt uppdrag i en idéburen, icke vinstdriven organisation? Är du intresserad av att jobba med vår värdegrund som utgångspunkt, och bidra till vår relationsfrämjande kultur? Vill du växa tillsammans med en organisation som gör skillnad för andra?? ?
Välkommen med din ansökan! Monia Sunesson 
Enhetschef Villa Wingö  
 


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. När vi söker nya medarbetare letar vi efter dig som delar vår vision, ett värdigt liv åt alla! Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Vi har ca 140 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. I våra verksamheter finns också volontärer. Våra huvudmän är 33 kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Utöver medarbetare, volontärer och huvudmän har vi även flera starka företagssamarbeten. Tillsammans gör vi skillnad!

Ansök nu

Nu söker vi behandlingspersonal till nytt HVB-hem

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Sep 19
Om arbetsplatsen: Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vår organisationsidé är att möten i ögonhöjd skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap.? 
 
Den 30 oktober 2022 planerar vi starta ett HVB hem för familjer med barn i åldrarna 1-13år. På uppdrag av socialtjänsten kommer vi tillhandahålla utredningsplatser. Vi erbjuder totalt fyra familjeplatser på HVB-hemmet som kommer vara beläget i Frölunda. 

Vi arbetar aktivt för delaktighet och ser varje barn och förälder som unik och vi kommer sträva efter att göra en noggrann planering tillsammans med familjen för deras tid på Villa Wingö. Vårt utredningsarbete utgår från BBIC och modellen Signs of Safety som är en relationsbaserad modell där barnens säkerhet är i fokus. Vårt gemensamma arbete är att utreda barnets säkerhet tillsammans med familjen, där du som medarbetare är en del i utredningsprocessen. Vi tror även på högt medarbetarengagemang. Vi verkar för hög kvalitet, och är stolta över vårt värdegrundsstyrda arbete med möten i ögonhöjd. 
Vi erbjuder:Uppdrag som behandlingspersonal för vår nya HVB-verksamhet. Tillsammans med ca 10 medarbetare kommer du att vara med och starta upp och utveckla vår nya HVB-verksamhet där du i din roll som behandlingspersonal på olika sätt kommer att bidra till att skapa en trygg boendemiljö där utredningsarbete ingår.  Du kommer att vara en del i utredningsarbetet genom bl.a. observationsuppdrag. 
Som medarbetare får du handledning en gång i månaden, friskvårdsbidrag, vid behov psykosocialt samtalsstöd via telefon samt en närhet till stödfunktioner inom organisationen. 
Vi söker nu: Behandlingspersonal till fyra tjänster som i huvudsak arbetar kväll, helg och sovande natt som har eftergymnasial utbildning eller högskoleutbildning med inriktning mot socialt arbete eller liknande. 
 
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. 
Du behöver ha körkort. 
 
Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet.? 
Idéburen vård och omsorg: Idéburen vård och omsorg är unik därför att vi ser våra brukare och medarbetare som vår största tillgång. Vår förmåga att samarbeta över gränser gör att vi tillsammans kan bidra till att göra Göteborg till en varmare stad. Majoriteten av de verksamheter Räddningsmissionen driver idag har vuxit fram ur våra medarbetares höga engagemang. Tillsammans strävar vi mot att fullborda vår vision om Göteborg som en stad där ingen lämnas utanför och där alla människor kan leva ett värdigt liv. 

Fakta om tjänsten: Omfattning: 80-100% förlagd ff a kväll, helg samt sovande natt.
Tjänsteställe: Västra Frölunda, Göteborg 
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning  
Tillsättning: 1 november 2022 
Rekrytering: Sista ansökningsdag den 9 oktober. Vi tillämpar löpande rekrytering så välkommen med din ansökan så snart som möjligt. 
Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 

Ser du fram emot ett meningsfullt uppdrag i en idéburen, icke vinstdriven organisation? Är du intresserad av att jobba med vår värdegrund som utgångspunkt, och bidra till vår relationsfrämjande kultur? Vill du växa tillsammans med en organisation som gör skillnad för andra?? 
Välkommen med din ansökan! Monia Sunesson 
Enhetschef, Villa Wingö 
 


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. När vi söker nya medarbetare letar vi efter dig som delar vår vision, ett värdigt liv åt alla! Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Vi har ca 140 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. I våra verksamheter finns också volontärer. Våra huvudmän är 33 kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Utöver medarbetare, volontärer och huvudmän har vi även flera starka företagssamarbeten. Tillsammans gör vi skillnad!

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Socialarbetare med stort engagemang

Socionom
Läs mer Jun 29
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Vår organisationsidé är möten i ögonhöjd som skapar rum för förändring och överbryggar utanförskap. Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla!
 
Om tjänsten 
Vi utvecklar just nu vårt arbete med migration, Community/områdesarbete och sociala frågor kopplat till arbetsmarknad och söker därför nya medarbetare.
 
Inom vårt område jobbar vi med sociala insatser, utbildning, samhällsinformation och kunskapshöjande aktiviteter för att bidra till minskade sociala skillnader. Många av dem vi möter lever i fattigdom/relativ fattigdom och på oerhört knappa inkomster och kämpar för att skapa ett tryggare liv för sig och sina barn. Det handlar ofta om personer som migrerat från olika länder både inom och utanför Europa, såväl barn som unga och vuxna. Vi möter också personer som exploaterats på arbetsmarknaden och personer som drabbats av utnyttjande i olika utsatta situationer.
 
För att förändra situationen för de grupper vi möter arbetar vi både med individuellt stöd och stöd till grupper. Viktiga perspektiv i vårt arbete är att stärka människors egenmakt och ge dem tillgång till sina rättigheter: social service, information och hjälp att orientera sig i relation till myndigheter, arbetsmarknad, skola, vård och andra aktörer.
 
Arbetsgruppen består av ett knappt personer som tillsammans ansvarar för flera olika spännande projekt och insatser, av vilka flera är unika i sitt slag. Vi jobbar ofta tillsammans och ser vårt fält som en helhet. Hos oss får du möjlighet att verka tillsammans med en engagerad medarbetargrupp och med varierade arbetsuppgifter som gör skillnad för dem som bäst behöver det.

 
Arbetsuppgifter
· Socialt arbete och stöd till individer och grupper
· Uppsökande arbete
· Länkning till myndigheter, vård, polis, stödorganisationer och övriga aktuella aktörer
· Arbeta för att stärka gruppers resurser och egenmakt
· Dokumentation av aktiviteter
· Utveckling av communitybaserat arbete
· Praktiska uppgifter så som bistå med fika, mat, sanitet så som tvätt och dusch

Vi söker dig som... 
är socialarbetare med stort engagemang för sociala frågor och social förändring. Du trivs med att finnas i ett team med flera kompetenser där vi känner gemensamt ansvar för arbetsuppgifterna. Vi önskar en medarbetare som gillar att arbeta både självständigt och i team med andra, som ser möjligheter och har driv för att utveckla sociala insatser. För oss är det viktigt att du har intresse av och känsla för att samverka såväl med kollegor som med externa aktörer.
 
Vill att du har
· Socionomutbildning, annan relevant utbildning
· Erfarenhet av socialt arbete
· Goda kunskaper svenska i tal och skrift
· Körkort
 
Det är meriterande om du även har  
· Erfarenhet av myndighetsarbete och/eller myndighetskontakter
· Språkkunskaper i tex rumänska, polska, bulgariska, arabiska
· Erfarenhet av att starta upp och utveckla insatser
· Erfarenhet av uppsökande arbete
 
Förmåner i anställningen  
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon dygnet runt. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt klimat. För oss är “möten i ögonhöjd” ett viktigt riktmärke i såväl mötet med målgruppen som mellan medarbetarna. Vi går under kollektivavtalet Hälsa, vård och övrig omsorg.  
 
Vår organisation är öppen för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är att viljan arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag. 
  
Vi välkomnar din ansökan under sommaren och kommer att börja intervjua efter semestrarna. 

Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. 
 
Bra att veta
Befattning: Socialarbetare
Rapporterar till: Verksamhetschef communityarbete, migration och social inkludering
Omfattning: 80-100%, efter överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: efter överenskommelse
 Varmt välkommen med din ansökan! 

 
 
 


Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund. Den kristna grunden är en drivkraft till att lindra människors nöd och ger inspiration till att främja ett rättfärdigt samhälle. Vi tror att kyrkan och den kristna tron kan bidra till att skapa positiv förändring i människors liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Hos oss är du omgiven av fler än 120 engagerade medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Tillsammans strävar vi mot en gemensam vision: Ett värdigt liv för alla. I våra verksamheter finns också volontärer som genom sina olika kompetenser och personligheter bidrar med mervärden. Utöver medarbetare, volontärer och de 33 kristna församlingar i Göteborg med omnejd som är våra huvudmän, har vi även flera starka företagssamarbeten.

Tillsammans gör vi skillnad!

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu