Göteborg: Koncernredovisningsekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Koncernredovisningsekonom i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Att känna sig passionerad, professionell och lite busig är ett signum för ESS - ett signum som ligger till grund för våra värderingar. ESS Group är en värderingsstyrd organisation full av liv. Genom vår passion och professionalism adderar vi ett värde till våra gäster, till våra anställda och till staden där vi verkar. För att bli ledande inom vår bransch krävs allt - här och nu. Här går livet i direktsändning och du som anställd har huvudrollen på din sträcka i vår stora stafett.

Vi erbjuder dig en händelserik och positiv arbetsplats, med ansvar och befogenheter, närhet till glädje och skratt. Inom ESS får du också ett nytt kontaktnät med många värdefulla arbetskamrater.

Nu söker vi dig som älskar ekonomi, entreprenörer, tempo, hotell och restauranger. Du är alltså driven och ambitiös koncernredovisningsekonom som vill vara med på vår expansiva resa och ha ditt nya skrivbord bara några meter från kaffemaskinen på vårt kontor i Gårda, Göteborg.

En koncernredovisningsekonom har till syfte att arbeta fram en koncernredovisning som ska ge ekonomisk information om resultat, ställning och kassaflöde för hela koncernen som en helhet till intressenter, som i sin tur så ska kunna utvärdera koncernen som en enhet. Detta innebär också en konsolidering av alla dotterbolag med hjälp av förvärvsmetoden enligt K3 regelverket. Rapportering sker till Head of Group control.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som koncernredovisningsekonom innebär:

- Konsolidering och rapportering vid månad-, kvartal- och årsbokslut
- Kvalitetssäkra indata från dotterbolag
- Uppföljning och analys
- Koncernredovisning och koncernbokslut
- Upprätta årsredovisningar och delårsrapporter
- Förbättring av rutiner och processer




Du kommer att ha din arbetsplats på ESS Groups kontor i Gårda och vi önskar tillsätta heltidstjänsten så snart som möjligt.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och har några års erfarenhet av koncernredovisning. Kanske har du din bakgrund inom revision och har därefter arbetat praktiskt med koncernredovisning. Vidare behöver du ha kunskap gällande K3 och vi förutsätter att du är intresserad av att kontinuerligt uppdatera dig inom området. Vi arbetar i konsolideringsverktyget Konsolidator och erfarenhet av det är meriterande, men inget krav. Engelska och svenska talar och skriver du obehindrat.

Vem söker vi?
I och med att koncernen har ett högt affärstempo och kontinuerligt expanderar är det viktigt att du trivs med förändring, tycker om utmaningar och kan bibehålla lugn och fokus när situationen så kräver. Du kommer att få vara med och bygga upp rutiner och processer vilket också gör att du behöver vara en genomförare och bra på att leverera och hålla deadlines. För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och trivas med att arbeta i ett team samtidigt som du tar fullt ägandeskap för dina arbetsuppgifter.

Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka din ansökan tillsammans med ditt CV.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Ekonom med stora utvecklingsmöjligheter sökes till PS Finance Group!

Läs mer Sep 27
Nytt
Vi söker nu dig som vill ta stort eget ansvar inom ett bolags ekonomifunktion, som älskar siffror och som vill ta första steget i din karriär och utvecklas som ekonom! Vill du dessutom jobba på ett bolag som värderar ambition, kvalitet och att rätt ska vara rätt? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!

PS Finance Group erbjuder finansbranschens vassaste tjänster inom vår nisch, fakturans värdekedja. Hos oss på PS behandlas varje fordran enskilt och vi strävar efter att vara en långsiktig partner för våra kunder. På vårt härliga kontor vid Science Park på Lindholmen i Göteborg är vi 38 skickliga kollegor som jobbar inom inkasso, ekonomi, juridik och försäljning. Vi har en hög tillväxttakt, efterfrågan på våra tjänster ökar och vi behöver därför förstärka vår ekonomiavdelning med en driven ekonom!



Om rollen och vad jobbet innebär

Nu söker vi dig som är relativt ny i din karriär som ekonom, med något eller några års erfarenhet och som med driv och engagemang är redo att ta dig an din nästa utmaning! Du kommer att vara en del av vårt grymma ekonomiteam som alla har en sak gemensamt: passion för siffror, sina kollegor och för våra kunder. Som Accountant på PS Finance Group ansvarar du för stora delar av ekonomifunktionen, med allt från redovisning och fakturering till att lägga fram ekonomiska beslutsunderlag. När du vuxit in i rollen kommer du även få ett helhetsansvar över ett antal dotterbolag inom koncernen, både inom och utom Sverige. Dina arbetsuppgifter kommer också bestå av bland annat:

- Budgetering, samt budgetövervakning
- Upprätta årsredovisningar och ansvara för revision
- Momsredovisning och skatt
- Intercompany-avstämningar och valutafrågor
- In- och utbetalningshantering
- Agera chefsstöd för vår Accounting Controller


Du kommer i denna roll bli en riktig fena på redovisning, rapportering, likviditetsbevakning, budgetuppföljning och prognos!



Om dig och din profil

Vi söker dig som har YH- eller universitetsutbildning inom ekonomi/redovisning och tidigare har jobbat i en liknande administrativ roll, på del- eller heltid. Vi förutsätter att du är flytande i svenska i tal och skrift och behärskar engelska väl. Vi ser också att du har god datorvana, samt mycket goda kunskaper inom Officepaketet, främst Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av olika affärsystem, såsom Fortnox, Visma eller liknande. Har du dessutom jobbat inom inkassobranschen tidigare är det ett extra plus!

För att trivas och passa väl i den här rollen tror vi att du är både målorienterad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du tycker om att analysera och lösa komplicerade frågor i ett relativt högt tempo, där du älskar att ta stort eget ansvar och driva processer vidare. Du vet hur du ska prioritera dina arbetsuppgifter för att få saker gjort och du har lätt för att anpassa dig till nya miljöer. Vi är ett bolag i tillväxt så det är viktigt att du trivs på ett växande bolag i en föränderlig miljö.

Att arbeta i team är en självklarhet för oss, så även om du tycker om att ha ett eget ansvarsområde så gillar du också att vara en del av ett större team. Vi tror på en positiv attityd i ditt arbete och gentemot dina kollegor. Dessutom kan rätt inställning driva dig hur långt som helst i denna roll! The sky is the limit!



Vilka är vi och vad erbjuder vi?

PS Finance Group är en entreprenöriell arbetsplats med fokus på det personliga bemötandet och hög kompetens. Vi välkomnar dig till ett spännande, snabbväxande bolag som värnar om sina medarbetare och som vill se vår personal lyckas i sitt arbete. Tillsammans skapar vi framgång!

I vår företagskultur är det viktigt med högt i tak, att arbeta i team och att ha roligt på och utanför jobbet. Vi älskar att jobba tillsammans på kontoret och dagligen bjuds det på kaffe, läsk, mellanmål och frukt. På måndagar har vi måndagsfrukost och på fredagar är det fredagsfika! Vi trivs att göra saker tillsammans så titt som tätt styr vi roliga AWs, och vi hoppas givetvis att du följer med på vår stående padeltid!

Är du intresserad? Bli då en del av oss på PS!

Urval sker löpande så skicka din ansökan redan idag! Ansök genom att klicka på knappen ”skicka ansökan”. Sista ansökningsdatum är den 9 oktober.

- Start: 1 december, eller enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, 100%
- Placering: Lindholmen, Göteborg


Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Vänligen kontakta Rasmus Andersson, vår accounting controller och team leader på ekonomiavdelningen på rasmus.andersson@psfinancegroup.com eller 0735206651.

Har du frågor om rekryteringsprocessen eller övriga frågor är du välkommen att kontakta Belinda Bergman, ansvarig rekryterare och vår People and Culture Partner på belinda.bergman@psfinancegroup.com eller 0735206684.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Topright

Läs mer Sep 26
Arbetsbeskrivning

TopRight är ett tillväxtbolag som verkar på flera marknader. Vi benämner oss som ett Smart-techbolag eftersom vår verksamhet handlar om att förverkliga smarta tekniska lösningar. Men det som gjort oss framgångsrika är främst attityden och personligheten hos våra medarbetare. Vi är i ständig rörelse och med ett nyfiket och hungrigt sinne söker vi nya lösningar, nya möjligheter och nya samarbeten. Vi lutar oss aldrig tillbaka, utan lever efter devisen-vi är inte bättre än vårt senaste jobb. Förmågan att anpassa oss efter en föränderlig värld, efter olika kunders olika behov samt med en prestigelös snabbhet se lösningar istället för hinder-det är TopRights själ.

Älskar du siffror och rollen som redovisningsekonom? Är du ute efter nya utmaningar? Vi erbjuder en bred roll och en spännande framtid tillsammans med oss på TopRight. Så om du är redo för nästa steg och vill vara med på vår spännande tillväxtresa så kanske du är precis den vi söker! Vi ser gärna att du kan börja tjänsten omgående.

Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen som består av 5 st medarbetare och dina främsta arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer vara;

- Löpande redovisning, samt interna rutiner/processer mm

- Behjälplig vid bokslut

- Uppföljning fakturering/kundfordringar

- Avstämningar
- Behjälplig med lönekörningar.


- Arbete/Avstämning kund och leverantörsreskontra


- Skatt och moms

Kvalifikationer och egenskaper

Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete som Redovisningsekonom och kanske arbetar du på ett tillväxtföretag idag. Önskvärd utbildning är högskoleutbildning inom Ekonomi. Meriterande är om du även har arbetat med lön och kollektivavtal.

Vi tror att du är en kommunikativ och prestigelös person med en serviceinriktad inställning. Utöver det tror vi att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hugga i där det behövs, samtidigt som du inte har problem med att driva ditt eget arbete framåt. Mycket goda datakunskaper med huvudsak i excel är viktigt för rollen samt med fördel erfarenhet från Fortnox eller liknande system.

Då bolaget är i en spännande och utmanande tillväxtfas är det viktigt att förmedla att det råder ett högt tempo och ständiga förändringar, vilket innebär att det är viktigt med en stark social interaktion med såväl kollegor som leverantörer och kunder. Vi värdesätter även att du bidrar med idéer och tankar om hur ekonomiavdelningen kan utvecklas framåt.

Om TopRight

TopRight är en bolagsfamilj - en smart konstellation av olika typer av företag som arbetar med det senaste inom ljusteknik, digitalt glas och konstruktion. Vår förmåga är att, med ny teknik ihop med befintlig, skapa innovativa och effektiva lösningar. Det kan t ex vara exponeringsupplevelser, smarta byggnader, flexibla ytor, avancerade tekniska konstruktioner och energibesparande miljöer. Våra kunder är arkitekter, byggare, innovationsföretag, retailvarumärken, fastighetsbolag, industrier, samhällsaktörer och techbolag mfl. Det som utmärker oss är vår förmåga att med modern teknik skapa anpassade helhetslösningar.

Vi har en dröm om att förverkliga innovativ teknik och skapa en smartare värld. Vi älskar helt enkelt att göra smart teknik nyttig!

TopRight Nordic AB grundades 2012. Nu är TopRight Nordic en börsnoterad koncern som, tillsammans med sina helägda dotterbolag Ferm & Persson, HISAB, Visual Solutions, TD Light och Axén & Grönqvist tar helhetsgrepp om projekt.

Frågor och kontakt

I denna rekrytering samarbetar TopRight med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Heléne Hansson på helene.hansson@amendo.se. Vi ser fram emot din ansökan, sista ansökningsdag Sön 16 Oktober.

LI-HH1

ekonomi

Ansök nu

Interim Redovisningsekonom till större tillverkande verksamhet

Läs mer Sep 22
PS Partner söker nu för kunds räkning en person för ett konsultuppdrag som Redovisningsekonom.

Vår kund är ett större bolag med ett redovisningsteam på 4 personer där en medarbetare kommer att gå på föräldraledighet. Uppdraget sträcker sig från 1 november och ett år framåt.

Vi söker dig som har ett engagemang för redovisning och som arbetar med stort ansvarstagande, med din starka analytiska förmåga och med ett sinne för service.

Rollen

Du kommer arbeta tydligt processorienterat, samt med fokus på systemstödda flöden. Du kommer ha egna ansvarsområden men samtidigt förväntas bidra med initiativ och samarbete i redovisningsteamet samt i sammanhanget på ekonomiavdelningen. Ansvarsområdena består i huvudsak av att följande områden sköts på ett riktigt sätt; purchase to payment, order to cash, intercompany, inventory samt relaterade moment i period- och årsbokslut.

Vi söker dig som har

- akademisk utbildning inom redovisning
- 3-5 års erfarenhet från motsvarande roll
- god förmåga att hantera relationer i både interna och externa sammanhang
- god kommunikativ förmåga i både tal och text, obehindrat både engelska och svenska

Det är även en fördel om du har erfarenhet från större ekonomiavdelning, tillverkande verksamhet samt kompetens i Oracle och Hyperion.

Ansökan

Välkommen att skicka in ditt intresse på annonsen. Kontakta oss så berättar vi mer, Malin Lihnell malin.lihnell@pspartner.se eller Mats Sonesson mats.sonesson@pspartner.se

Ansök nu

Redovisningsekonomer sökes till konsultuppdrag med start omgående!

Läs mer Sep 13
Arbetsbeskrivning

Vi söker nu Redovisningsekonomer för längre konsultuppdrag hos 2 olika kunder.

Det finns stora möjligheter till anställning hos företaget efter minst 6 månader. Det här en spännande möjlighet att lära känna ett nytt företag och arbetsplats!

Våra kunder är belägna i Göteborgsområdet, nära till alla kommunikationer.

Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i dessa uppdrag kommer att vara följande;

-Löpande redovisning

-Avstämningar av konton

-Månads och Årsbokslut

-Löpande bokföring

-Moms och skatterapportering

-Delaktig i projekt

-Övrigt förekommande arbetsuppgifter på Ekonomiavdelningen

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi ser gärna att du har en ekonomisk högskoleutbildning och minst tre års erfarenhet av arbete som Redovisningsekonom. Vi ser att du är en engagerad och ansvarstagande person med förmåga att planera och prioritera. Du trivs och inspireras av att arbeta i en tempofylld miljö och ser det som en självklarhet att alltid leverera i tid och med hög kvalitet. Vidare ser vi att du som person är noggrann, strukturerad och självgående och trivs med att arbeta i team och är en lagspelare som värdesätter och bidrar till ett fint samarbete och glädje. Fena på excel ser vi som en självklarhet samt Svenska och Engelska i tal och skrift! Meriterande är om du har arbetat som konsult tidigare.

Detta får du som konsult på Amendo

Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!


Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Heléne Hansson , helene.hansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från ESS Hotel Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från ESS Hotel Group AB .

Testpiloter sökes till ESS group

Servitör/Servitris
Läs mer Sep 18
Vi håller på med ett intressant projekt för att på ett enkelt sätt göra det möjligt att söka jobb. Vi skulle gärna vilja testa detta på några nyfikna och intresserade människor som både vill vara testpersoner ( testa, ge oss feedback och jobba med vår lösning) OCH jobba extra inom hotell & restaurang.

Du behöver inte ha några förkunskaper mer än att du har möjlighet att lägga ca 8-10 timmar i veckan på jobb och test under en månad.

Låter det intressant? Perfekt - berätta lite mer om dig själv och sänd in!

Ansök nu

Chauffeur till JACY'Z - ESS Groups nya destination

Hotellvärd/Hotellvärdinna
Läs mer Sep 14
Vår vision är att skapa en destination sprängfylld med upplevelser. En plats där du hela tiden möts av nya intryck, en plats som erbjuder upplevelser du vill dela med olika människor och kanske viktigast - en plats där du roas i flera dygn. Känslan när du checkar ut är densamma som när du lämnar en storstad - att du inte hunnit uppleva allt och måste tillbaka.

JACY’Z är precis som ESS Group - ”a house of brands” det finns tre starka restaurangkoncept i huset tillsammans med fyra barer, en state of the art mötesanläggning och givetvis pool club & takterrass.

Vi blir över 250 personer i teamet, alla med olika bakgrund och erfarenhet.

Vi är spridda över en mängd olika avdelningar, vi jobbar olika tider och med olika uppgifter, men alltid tillsammans som ett team. Tillsammans förverkligar vi visionen, tar hand om varandra och våra gäster - det är så vi skapar stamgäster på JACY’Z.

VAD VI SÖKER

Vi vill anställa vår framtida Chauffeur vars huvudsakliga uppdrag är att erbjuda våra gäster transport från punkt A-B.

Du är Jacy'z Chauffeur, en resa med dig går inte att likställa med att hoppa in i en vanlig taxi.

Du säkerställer att resan blir en del av upplevelsen av Jacy'z Hotel & Resort.

Gästerna som anländer eller lämnar vår destination pratar lika varmt om transporten som utsikten, middagsupplevelsen och de varma poolerna på vån 28. Du möter alltid gästen, är redo med paraply vid busväder, håller alltid upp dörren till bilen och erbjuder alltid något att dricka.

Det är meriterande om du har en aktiv taxiförarlegitimation, men vi ser det inte som ett krav för att söka, då vi verkligen värdesätter personligheten i denna roll.

VEM DU ÄR

Du är ofta den första eller den sista i vårt team som möter gästen, du har chans att sätta ett viktigt avtryck i gästresan. Du älskar att ”make conversation” där du givetvis har fingertoppskänsla, men får du chansen så startar guidningen av Jacy'z redan när de sätter sig i bilen, ingen kan destinationen bättre än dig och du älskar att guida gästerna så de inte missar något. När du kör gäster från hotellet är ingen nyfiknare än du på hur de upplevt sitt besök.

Du är också den enda på Jacy'z som regelbundet lämnar hotellet och träffar människor utanför huset och är således en viktig representant. Du verkar alltid för att nätverka med din omgivning och sprida ordet om Jacy'z när du inväntar dina körningar.

I grunden är du som Chauffeur en del av Jacy'z Guest Excellence team. Även om bilen står stilla är du alltid i full gång. Du agerar Bellboy, ser till att alla gäster som kommer och går blir sedda och assisterar övriga teamet med uppgifter för att ytterligare förstärka gästupplevelsen.



DELAR UR ARBETSBESKRIVNINGEN SOM KAN BLI DIN FRAMTID

- Chaeffeur Service - Du ansvarar för genomförandet av vår transfer-service vilket inkluderar att köra våra gäster från punkt A till punkt B, men det kan också betyda transfer i catering och blombud.
- Bil - Du ansvarar för att Jacy'z bil vårdas, och alltid är skinande ren och står presentabelt synlig. Ansvaret inkluderar att bilen alltid är tankad med energi för att kunna genomföra de planerade körningarna, att bilen tvättas in- och utvändigt inför varje körning, och att bilen följer sitt serviceprogram.


BELLBOY

- Bellboy Service - De tider som ej är bokade för körningar, agerar du Bellboy inhouse på Jacy'z vilket inkluderar att du bär gästers väskor till- och från rummen. Du frågar inte, du agerar med en självsäker approach ”May I take your bag?” ”Let me take your bag!”
- Kemtvätt - Du ansvarar för att kemtvätt levereras till avtalat tvätteri, samt att tvätten hämtas tillbaka till Jacy'z. Detta inkluderar tvätt för både gäster likväl som Jacy'z team.


Hur går vi vidare, för visst gör vi det?

Tillträde för tjänsten är i samband när vi öppnar JACY’Z Hotel & Resort.

Intervjuer sker löpande under hösten.

Vi hoppas du skickar oss ditt CV men också ett personligt brev där vi får lära känna dig lite bättre. Se också till att besöka www.jacyzhotel.com (http://www.jimmyzhotel.com/) lite då och då och signa upp på vårt nyhetsbrev och SOME kanaler för vi kommer annonsera mycket skoj framöver.

Ansök nu

Fitness & Health Club Instructor till Jacy'z - ESS Groups nästa destination

Friskvårdsledare
Läs mer Aug 17
Vår vision är att skapa en destination sprängfylld med upplevelser. En plats där du hela tiden möts av nya intryck, en plats som erbjuder upplevelser du vill dela med olika människor och kanske viktigast - en plats där du roas i flera dygn. Känslan när du checkar ut är densamma som när du lämnar en storstad - att du inte hunnit uppleva allt och måste tillbaka.

Jacy’z är precis som ESS Group - ”a house of brands” det finns tre starka restaurangkoncept i huset tillsammans med fyra barer, en state of the art mötesanläggning och givetvis pool club & takterrass.

Vi blir över 250 personer i teamet, alla med olika bakgrund och erfarenhet.

Vi är spridda över en mängd olika avdelningar, vi jobbar olika tider och med olika uppgifter, men alltid tillsammans som ett team. Tillsammans förverkligar vi visionen, tar hand om varandra och våra gäster - det är så vi skapar stamgäster på Jacy’z.

VAD VI SÖKER OCH VEM DU ÄR:

Vi söker instruktörer till Jacy’z, vars huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att leda Jacy’z Fitness & Health Clubs gruppträningar och PT-pass.

Vi vill anställa dig som får människor runt dig att prestera samtidigt som ni har en rolig stund tillsammans, och får med sig en positiv upplevelse från gymmet. Det är viktigt för oss att du är intresserad av hela Jacy’z Hotel & Resort, så du på ett proffsigt sätt kan guide våra gäster vidare efter de svettats färdigt med dig i gymmet.

Du har en aktiv PT-licens och har minst 3 års erfarenhet av att leda gruppträningar och personlig träning.

Vårt övergripande mål är att skapa stamgäster, vilket är en målbild som du självklarht delar med oss.

Hur går vi vidare, för visst gör vi det?

Tillträde för tjänsten är i december.
Intervjuer sker löpande under hösten.

Vi hoppas du skickar oss ditt CV, samt ett personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Resident DJ till Jacy'z - ESS Groups nästa destination

Hotellvärd/Hotellvärdinna
Läs mer Aug 8
Vår vision är att skapa en destination sprängfylld med upplevelser. En plats där du hela tiden möts av nya intryck, en plats som erbjuder upplevelser du vill dela med olika människor och kanske viktigast - en plats där du roas i flera dygn. Känslan när du checkar ut är densamma som när du lämnar en storstad - att du inte hunnit uppleva allt och måste tillbaka.

Jacy’z är precis som ESS Group - ”a house of brands” det finns tre starka restaurangkoncept i huset tillsammans med fyra barer, en state of the art mötesanläggning och givetvis pool club & takterrass.

Vi blir över 250 personer i teamet, alla med olika bakgrund och erfarenhet.

Vi är spridda över en mängd olika avdelningar, vi jobbar olika tider och med olika uppgifter, men alltid tillsammans som ett team. Tillsammans förverkligar vi visionen, tar hand om varandra och våra gäster - det är så vi skapar stamgäster på Jacy’z.

VAD VI SÖKER OCH VEM DU ÄR:

Vi söker vår framtida Resident DJ, vars huvudsakliga uppdrag kommer vara att ansvara för musikupplevelsen på Jacy’z Hotel & Resort.

Uppdraget som Resident DJ på Jacy’z innefattar att du själv utför DJ-spelningar och sätter stämning på Jacy’z olika delar parallellt med att du bokar våra gäst-DJ’s.

Du kommer även ansvara för musikupplevelsen de timmar på dygnet vi ej har DJ spelande, genom att musiksätta våra olika delar med musik som går hand i hand med våra olika koncept genom playlists.

Vi vill anställa dig som är lika skicklig att veta vilken låt som ska spelas i rätt ögonblick, som du är på att guida våra gäster runtom i vår destination på plats.

Musikprofilen skall hålla en röd tråd genom puls och volym oavsett var i Jacy’z du befinner dig, men innehållet och genre varierar beroende på koncept, tid på dygnet och årstid.

DELAR UR ARBETSBESKRIVNINGEN SOM KAN BLI DIN FRAMTID

- DJ - Som Resident DJ på Jacy’z utför du själv spelar DJ-spelningar varje vecka. Tid och plats för dessa spelningar kommer variera efter husets beläggning och segment parallellt med ett grundschema.

- Gäst-DJs - Du bokar våra gäst-DJs utefter den budget och schema som skapats. Du ansvarar för att samtliga DJ’s som spelar på Jacy’z är införstådda i våra olika koncept, och spelar musik som stämmer överens med dessa oavsett plats i huset. Du säkerställer även våra gäst-DJs vistelse genom att boka rum och bord i restauranger för dessa. Samt följer upp fakturor inför varje månadsslut.

- Musikansvarig - Förutom att säkerställa musikupplevelsen på plats bidrar du med att skapa Jacy’z långsiktiga varumärke ihop med musiken genom content till vår Content Manager. Musik är en central del i alla våra koncept, och som vi gärna berättar om och skapar innehåll kring. Du ansvarar för att delge vår Content Manager material och information om våra gäst-DJs som gör det möjligt att berätta proaktivt om framtida spelningar på Jacy’z.
- Playlists - Du skapar- och uppdaterar Jacy’z playlists över tid för att alltid vara aktuella och rätt gentemot våra koncept.




Hur går vi vidare, för visst gör vi det?

Tillträde för tjänsten är i slutet av oktober, i samband med att vi öppnar Jacy’z Hotel & Resort.

Intervjuer startar i augusti och sker löpande under hösten.

Vi hoppas du skickar oss ditt CV, men vi ser ännu mer fram emot tre länkar till playlists du skapar och skickar med din ansökan, för att beskriva känslan du ser framför dig:
Varje playlist ska innehålla 3 låtar.

PLAYLIST 1
Plats & tid: Jacy’z Hotel & Resorts Lobby kl 13:00

PLAYLIST 2
Plats & tid: GOGOGAGA Skybar & Restaurant kl 23:00

PLAYLIST 3
Plats & Tid: Pachanga Pool Club kl 19:00

Du skapar dina playlists med inspiration från vår hemsida www.jacyzhotel.com (http://www.jacyzhotel.com/) där du hämtar en känsla från respektive plats.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Servitris/Servitör extra till Hotel Pigalle

Servitör/Servitris
Läs mer Aug 3
Vi lever våra värdeord Professionell, Passionerad och Lekfull. I din roll som servitris/servitör innebär det att ta ansvar för dina uppgifter, inse hur viktig du är för att gästen får en fantastisk upplevelse hos oss genom ditt arbete och bemötande, alltid med positivitet och glimten i ögat.

Vem är du?

Du är en social person som brinner för service och mötet med människor. Du är förstås punktlig, trivs i en miljö där det är mycket att göra och du har en positiv inställning. Du är intresserad av mat och dryck, vill utvecklas och lära dig nya saker. Har alltid nära till skratt och samarbetar gärna med andra för att skapa en oförglömlig vistelse för våra gäster.

Vi vill att du har ett par års erfarenhet av servering inom a la carte i kombination med en fantastisk personlighet.

Intresserad? Perfekt, svara på några frågor och berätta vem du är.

Hotel Pigalle

Ett lyxigt boutiquehotell i hjärtat av Göteborg. Alla våra utrymmen och 81 rum är influerade av 1920-talets europeiska standarder. En fin-di-sieclé-upplevelse, förädlad av nutiden. Gå in i Bar Amuse, din reception och lobbybar, njut av ett glas vin eller champagne medan vi förbereder ditt rum. Uppdukat ser du också vårt fina urval av charkuterier och ostar från både när och fjärran. På 4:e våningen serverar Restaurant Atelier ekologiska och lokala råvaror som komponerats till en sensationell smakupplevelse.

Ansök nu