Göteborg: Företagssäljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Företagssäljare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Letar du efter det perfekta heltidsjobbet där du kan utvecklas inom B2B sälj? 

Nu söker vi dig som vill vara med att ta Tingstads sälj till nästa nivå! Du får vara del av en positiv driven personalstyrka i nya fräscha lokaler på ett av Nordens största B2B-företag inom förbrukningsvaror och utrustning.

Tingstad är ett snabbväxande bolag som just nu söker fler företagssäljare till deras säljavdelning. 

Tingstads säljavdelning består av tre avdelningar. Dem söker nu företagssäljare till sitt farmer team där du bearbetar befintliga kunder samt jobbar med att bevara och bygga kundrelationer. 

 OM ROLLEN

Som företagssäljare på Tingstad har du en viktig roll då du är vår röst ut till kunderna när vi kontaktar dem. Genom telefon hjälper du våra företagskunder med vårt sortiment och koncept.

Tingstad värdesätter den personliga touchen på samtalet, det är vi som gör den stora skillnaden och det är vad som gör att våra kunder stannar länge hos oss!

DU SOM SÖKER

Du har ett stort intresse för att hjälpa människor och underlätta deras vardag. Det viktigaste i ditt arbete är att bemöta kunden med lyhördhet och engagemang samt att kunna anpassa ditt bemötande efter kundens behov.

Du är en duktig säljare och uppskattar högt tempo.
Du är en god teamplayer och är social och kommunikativ i dina samtal.
Du behöver kunna tala och skriva svenska flytande och det är meriterande om du även talar ett andra språk. 
Datorvana och god kännedom om Office-paketet är meriterande.


ÖVRIG INFORMATION

Start: snarast, enligt överenskommelse 

Plats: Göteborg 

Omfattning: Heltid, må- fre 08-16:30 

Är Du den vi söker? Skicka in din ansökan direkt med CV och personligt brev så kommer vår rekryteringsspecialist att kontakta dig!

Har du några frågor får du gärna mejla till: josefin.drakopoulou@kraftsam.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Innesäljare.

Inhouse Sales - Möjlighet för en säljare med ambitioner

Läs mer Sep 7
Om du drömmer om ett jobb där får utvecklas, lära dig nya saker och växa med uppgiften är det värt att läsa lite extra noga nu.

Vi på Sales Collective har förmånen att hitta en riktigt duktig person för rollen som Inhouse Sales för vår uppdragsgivare Go!Sales.

Bakgrund

Go!Sales är ett entreprenörsdrivet konsultbolag baserat i Göteborg som även har kontor i Skövde.

Bolaget arbetar idag inom flera tjänsteområden där försäljningsutveckling, kundvård, kundservice och inohuse försäljning åt kunderna är de största affärsområdena.

Bolaget har funnits sedan 2015 och vuxit för varje år, och det är för närvarande 17 medarbetare på bolagets kontor i Göteborg och Skövde.

Vad du kan förvänta dig av Go!Sales

Du kommer att ingå i ett team av härliga kollegor med massor av driv och positiv känsla. Din Teamcoach kommer att utveckla dina redan goda säljförmågor, och inom bolaget finns möjligheten att växa med olika kundkonton om man vill det.

Du kommer att få arbeta i en härlig miljö mitt i centrala Göteborg där det alltid är hög fart och nära till skratt.

Rollen som Inhouse Sales:

Du kommer att erbjuda vår kapacitet, kapacitet och expertis inom försäljning- för att erbjuda specialiserade och relevanta lösningar till nya och befintliga kunder i Sverige och Norden.

Bidra till teamet och bygga din egen pipeline av kontakter, leads, möjligheter och kunder.

Åstadkomma detta genom att upprätta, kontakta och upprätthålla professionella och rådgivande relationer med kunder inom flera bolagssegment.

Vi letar efter en professionell säljare som tillför teamet omedelbart värde och lyckas med denna roll; för detta ändamål är det avgörande att du har ett starkt driv och vilja att lära dig och utvecklas inom försäljning.

Vi söker dig som:

Har erfarenhet av att arbeta i team, viljan att utveckla dina säljkunskaper och har en positiv attityd.

Om du har tidigare erfarenhet av kundkontakt, kundservice eller försäljning är det givetvis ett extra plus.

Vi hoppas att du är:

ambitiös och proaktiv

positiv, kreativ och problemlösande

målmedveten med vilja att utvecklas



Varför arbeta på Go!Sales:

Ett utvecklande och stimulerande arbete i en kreativ miljö

Marknadsmässig lön och provision

Heltid



START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + provision
KONTAKT: Business Manager Johan Karlsson, johan.karlsson@salescollective.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-04-31

Ansök nu

Innesäljare till Bygglet // Göteborg

Läs mer Sep 12
Bygglet är mjukvaruföretaget bakom programvaran med samma namn, ett molnbaserat verktyg som ger våra kunder mer tid över för sina verksamheter. Sedan starten 2010 har vi gått från 3 till över 40 medarbetare och 97 miljoner kronor i omsättning. Gissa vilka som var på listan när Financial Times utsåg de 30 starkaste bolagen i Norden? That's right! Vi ingår i koncernbolaget Smartcraft som består av 6 företag, där din tjänst har fokus på Bygglet. Tillsammans med Oddwork söker vi en innesäljare med driv och pannben.

Som innesäljare

Välkommen in som den sjätte medlemmen i vårt härliga team på Innesälj. Här är tempot högt och målet alltid i sikte. Med telefonen och Upsales som hjälpmedel når du ut till företag vars vardag skulle kunna underlättas med vårt molnbaserade verktyg Bygglet. Du har helt enkelt uppdraget att fylla våra utesäljares kalendrar med möten som kan leda till fantastiska affärer. Hos oss ligger fokus på teamets resultat snarare än det individuella, så om du är en lagspelare kommer du trivas utmärkt. Har du viljan att vara med i ett framgångsrikt team så har vi en kul arbetsplats för dig!

Vi söker…

dig som drivs av kvantitativa mål och som gillar att vare en del av ett lag. Du är van vid att jobba med uppsökande försäljning och drar dig aldrig för att ringa ett kallt samtal. Din förmåga att prata och möta människor på deras villkor kommer du få mycket användning av i denna rollen.

Våra önskemål till dig

- Du har tidigare jobbat med Upsales och uppsökande försäljning
- Personlighet: driven och målmedveten människokännare



Varför Bygglet?
Bygglet befinner sig i en expansiv fas, och det ger våra anställda stora möjligheter till individuell och professionell utveckling. Expansionen till trots står vi stadigt och tryggt och våra medarbetare kommer alltid först. Kulturen här formas av er. Vi hjälps åt, vi är snälla mot varandra och vi bryr oss. Här finns sammanhållning, transparens och tydliga målsättningar. Inga konstigheter helt enkelt. Ta klivet in i en riktigt härlig kultur med täta samarbeten och högt i tak. Vi gillar frihet, trygghet och generositet. Du också? It's a match!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg, von Utfallsgatan 1
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + provision
KONTAKT: Senior Talent Manager Jesper Steenberg, jesper@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-10-29

Är du vår nästa medarbetare? Skicka din ansökan så snart som möjligt! Platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi på Oddwork är övertygade om att världen blir en bättre plats när alla vågar och kan följa sina drömmar. Genom att hjälpa organisationer att skapa ärliga och transparenta företagskulturer och genom att hjälpa talanger mot sina mål jobbar vi mot drömmen - varje dag. Vi är här för att revolutionera vår bransch, för att matcha talang med företagskultur och för att stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Det betyder att vi aktivt jobbar med att inkludera alla i våra rekryteringsprocesser för att spegla samhället på ett rättvist sätt. Därför vill vi uppmana dig som kanske inte tänkt söka detta jobb att ändå göra det. Skicka in din ansökan, bredda vår kompetens och bidra med dina erfarenheter och din expertis. För oss är det självklart att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår. Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här.

Ansök nu

Innesäljare till Bygglet // Göteborg

Läs mer Aug 29
Bygglet är mjukvaruföretaget bakom programvaran med samma namn, ett molnbaserat verktyg som ger våra kunder mer tid över för sina verksamheter. Sedan starten 2010 har vi gått från 3 till över 40 medarbetare och 97 miljoner kronor i omsättning. Gissa vilka som var på listan när Financial Times utsåg de 30 starkaste bolagen i Norden? That's right! Vi ingår i koncernbolaget Smartcraft som består av 6 företag, där din tjänst har fokus på Bygglet. Tillsammans med Oddwork söker vi en innesäljare med driv och pannben.

Som innesäljare

Välkommen in som den sjätte medlemmen i vårt härliga team på Innesälj. Här är tempot högt och målet alltid i sikte. Med telefonen och Upsales som hjälpmedel når du ut till företag vars vardag skulle kunna underlättas med vårt molnbaserade verktyg Bygglet. Du har helt enkelt uppdraget att fylla våra utesäljares kalendrar med möten som kan leda till fantastiska affärer. Hos oss ligger fokus på teamets resultat snarare än det individuella, så om du är en lagspelare kommer du trivas utmärkt. Har du viljan att vara med i ett framgångsrikt team så har vi en kul arbetsplats för dig!

Vi söker…

dig som drivs av kvantitativa mål och som gillar att vare en del av ett lag. Du är van vid att jobba med uppsökande försäljning och drar dig aldrig för att ringa ett kallt samtal. Din förmåga att prata och möta människor på deras villkor kommer du få mycket användning av i denna rollen.

Våra önskemål till dig

- Du har tidigare jobbat med Upsales och uppsökande försäljning
- Personlighet: driven och målmedveten människokännare



Varför Bygglet?
Bygglet befinner sig i en expansiv fas, och det ger våra anställda stora möjligheter till individuell och professionell utveckling. Expansionen till trots står vi stadigt och tryggt och våra medarbetare kommer alltid först. Kulturen här formas av er. Vi hjälps åt, vi är snälla mot varandra och vi bryr oss. Här finns sammanhållning, transparens och tydliga målsättningar. Inga konstigheter helt enkelt. Ta klivet in i en riktigt härlig kultur med täta samarbeten och högt i tak. Vi gillar frihet, trygghet och generositet. Du också? It's a match!

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg, von Utfallsgatan 1
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + provision
KONTAKT: Senior Talent Manager Jesper Steenberg, jesper@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-10-29

Är du vår nästa medarbetare? Skicka din ansökan så snart som möjligt! Platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi på Oddwork är övertygade om att världen blir en bättre plats när alla vågar och kan följa sina drömmar. Genom att hjälpa organisationer att skapa ärliga och transparenta företagskulturer och genom att hjälpa talanger mot sina mål jobbar vi mot drömmen - varje dag. Vi är här för att revolutionera vår bransch, för att matcha talang med företagskultur och för att stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Det betyder att vi aktivt jobbar med att inkludera alla i våra rekryteringsprocesser för att spegla samhället på ett rättvist sätt. Därför vill vi uppmana dig som kanske inte tänkt söka detta jobb att ändå göra det. Skicka in din ansökan, bredda vår kompetens och bidra med dina erfarenheter och din expertis. För oss är det självklart att det är när rätt personlighet möter rätt företag som magi uppstår. Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här.

Ansök nu

Senior Account Manager

Läs mer Aug 18
För kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som Senior Account Manager på ett växande bolag.


Vi söker dig som:
- Gillar att göra affärer.
- Har erfarenhet av försäljning mot B2B.
- Är van i att hantera en hög frekvens av kunddialoger.
- Har kommit en bit i din säljkarriär, men har viljan att ta dig vidare.
- Gillar hög påverkansgrad i din framtida utformning av tjänsten.
- Vill vara en viktig kugge i ett växande företag.
- Gillar att arbeta i tajta Team och ser samarbete inom hela företaget som en självklarhet.


Adsup (https://www.adsup.se/) är ett bolag verksamt inom Social media marketing med fokus på rekrytering och employer branding. Företaget har under senaste 5 åren haft en genomsnittlig årlig tillväxt på över 50% och har inga planer på att sakta ner. För att lösa detta söker vi nu nästa stjärna som vill vara en central del av en spännande scaleupresa.

Vad du kan förvänta dig som Account Manager på Adsup

- Långsiktighet
- Högt engagemang från ledare och ägare för att du ska lyckas i din roll
- En produkt som skapar värde för kunderna
- Total backning av dig i din utvecklingsresa
- Spännande säljtävlingar på både individ- och gruppnivå
- Ett tydligt onboardingprogram


Rollen:
- Försäljning - Hitta, attrahera och kontraktera de mest intressanta kunderna på marknaden. Du arbetar med direktsälj och/eller skapar dina egna demomöten.
- Relationsbyggande - Du bygger din egen kundstock för att skapar repetitiva möjligheter till utvecklande partnerskap .
- Kontraktsförhandlingar - Du leder förhandlingsarbetet med kund och stänger affärerna.


Förmåner & Villkor:

- Optionsprogram
- Friskvårdsbidrag
- Marknadsmässig fast lön och fina provisionsmöjligheter
- Gemensamma team- och företagsaktiviteter
- Fräscha lokaler med startupkänsla


I denna rekrytering samarbetar Adsup med SalesCollective - by Go!Sales för hantering av rekryteringsprocessen. Alla frågor om tjänsten eller ansökningar skickas till Sales Collective, välkommen med din ansökan!



START: Enligt överenskommelse

PLATS: Göteborg (Holmen)

OMFATTNING: Heltid

LÖN: Fast lön och provision

KONTAKT: Rekryteringsansvarig Martin Nyberg - (för frågor om tjänsten)

Ansökning sker via formuläret

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-06-30 - löpande intervjuer - ansökningar bearbetas och tillsätts löpande, ansök idag!

Ansök nu

Senior Account Manager

Läs mer Aug 3
För kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som Senior Account Manager på ett växande bolag.


Vi söker dig som:
- Gillar att göra affärer.
- Har erfarenhet av försäljning mot B2B.
- Är van i att hantera en hög frekvens av kunddialoger.
- Har kommit en bit i din säljkarriär, men har viljan att ta dig vidare.
- Gillar hög påverkansgrad i din framtida utformning av tjänsten.
- Vill vara en viktig kugge i ett växande företag.
- Gillar att arbeta i tajta Team och ser samarbete inom hela företaget som en självklarhet.


Adsup (https://www.adsup.se/) är ett bolag verksamt inom Social media marketing med fokus på rekrytering och employer branding. Företaget har under senaste 5 åren haft en genomsnittlig årlig tillväxt på över 50% och har inga planer på att sakta ner. För att lösa detta söker vi nu nästa stjärna som vill vara en central del av en spännande scaleupresa.

Vad du kan förvänta dig som Account Manager på Adsup

- Långsiktighet
- Högt engagemang från ledare och ägare för att du ska lyckas i din roll
- En produkt som skapar värde för kunderna
- Total backning av dig i din utvecklingsresa
- Spännande säljtävlingar på både individ- och gruppnivå
- Ett tydligt onboardingprogram


Rollen:
- Försäljning - Hitta, attrahera och kontraktera de mest intressanta kunderna på marknaden. Du arbetar med direktsälj och/eller skapar dina egna demomöten.
- Relationsbyggande - Du bygger din egen kundstock för att skapar repetitiva möjligheter till utvecklande partnerskap .
- Kontraktsförhandlingar - Du leder förhandlingsarbetet med kund och stänger affärerna.


Förmåner & Villkor:

- Optionsprogram
- Friskvårdsbidrag
- Marknadsmässig fast lön och fina provisionsmöjligheter
- Gemensamma team- och företagsaktiviteter
- Fräscha lokaler med startupkänsla


I denna rekrytering samarbetar Adsup med SalesCollective - by Go!Sales för hantering av rekryteringsprocessen. Alla frågor om tjänsten eller ansökningar skickas till Sales Collective, välkommen med din ansökan!



START: Enligt överenskommelse

PLATS: Göteborg (Holmen)

OMFATTNING: Heltid

LÖN: Fast lön och provision

KONTAKT: Rekryteringsansvarig Martin Nyberg - (för frågor om tjänsten)

Ansökning sker via formuläret

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-06-30 - löpande intervjuer - ansökningar bearbetas och tillsätts löpande, ansök idag!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB .

Produktchef till Alcon Högtryckstvättar

Civilingenjör, produktion, maskin
Läs mer Sep 27
Nytt
Alcon Högtryckstvättar är sedan 1972 ett företag som levererar på hög produktkvalitet, service och kompetens inom främst området rengöring. Våra kunder förväntar sig produkter som i de tuffaste miljöer håller en hög tillgänglighet och som med en regelbunden service kan verka i många år.

Vi har främst arbetat inom fordonsindustrin, men tillämpningsområdena för högtrycksprodukterna är många för en användare som vill ha fasta eller mobila enheter i sin verksamhet. Specialbyggt och kundanpassat är vår melodi. Från vår anläggning på vackra Orust har vi i 50 år försett kunder över hela Sverige och andra europeiska länder med hög kvalitet. Vi har haft förmånen att få växa tillsammans med våra kunder med en gemensam passion för specialanpassade lösningar.




Om tjänsten

Som produktchef kommer du arbeta nära både våra kunder och leverantörer. Du kommer fokusera på att ta fram nya kundunika lösningar och även identifiera nya affärsområden där företagets produkter och kompetens kan komma till nytta. Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter:

-       Ansvara för bolagets produktsortiment

-       Driva och utveckla kundprojekt tillsammans med säljavdelningen

-       Driva produktutveckling tillsammans med leverantörerna

-       Avancerad teknisk support mot kund, fungera som bolagets tekniska expert

-       Ansvara för kvalitetsfrågor och certifieringar

-       Reklamationshantering, i dialog med kund och leverantör




Vi söker dig som

-       Har en akademisk bakgrund från universitet/högskola med inriktning mot teknik eller motsvarande genom erfarenhet

-       Tycker om att arbeta i en miljö präglad av utveckling och förändring

-       Analytisk och lösningsorienterad

-       Stark socialförmåga och relationsbyggande

-       Talar svenska och engelska obehindrat

Placering

På kontor i Svanesund samt remote. Tjänstebil erhålls för denna roll.




Ansökan

Vi jobbar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan redan idag.

För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på soran.barzanji@kraftsam.se 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Account Manager - Bloxit AB

Account manager
Läs mer Sep 14
Account Manager till BloxIt AB

Vårt fokus är att erbjuda våra kunder en stabil och kostnadseffektiv dokument- och IT-miljö genom försäljning av våra unika produkter & IT-lösningar.

Här utgör du som säljare en viktig resurs som sätter dig in i kundernas behov, föreslår effektiva lösningar och hittar nya sätt att spara tid, energi och pengar. Du har förmåga och erfarenhet att kommunicera med beslutsfattare på olika chefsnivåer. För att lyckas i rollen krävs det att du är driven och besitter ett gott affärssinne. Dina kunder kommer primärt att finnas inom den privata sektorn.

Din profil:
Du är en tävlingsinriktad, energisk och hungrig
It intresserad och har förståelse kring IT
Gymnasieexamen och goda Officepaket
Körkort

Vi erbjuder:

För oss är det viktigt att våra medarbetare har möjlighet att fortsätta utvecklas och växa i sin yrkesroll. Vi söker nu dig som vill satsa på försäljning och bygga en karriär inom det. Du har viljan energin och vi står för kunskapen. Tillsammans ska vi satsa på att bli bäst inom det vi gör!

Några av de kärnvärden som präglar vår organisation är att vi är starkt kundfokuserade, passionerade och alltid strävar efter innovativa lösningar i ett nära och öppet samarbete med våra kunder och vi håller vad vi lovar! Känner du att du skulle trivas i denna miljö är du kanske vår nya Account Manager!

Ansökan:

Rekryteringsprocessen hanteras av Kraftsam Rekrytering & Bemanning och Bloxit AB önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Kraftsam.

Du söker med CV och personligt brev där du beskriver varför just du passar för tjänsten. För frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Amir@kraftsam.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Administratör för omgående start sökes!

Kontorist
Läs mer Sep 25
Om företaget:



OTIS är världens största tillverkare av hissar, rulltrappor och rullband, portar och är ett världsledande persontransportföretag som samarbetare med arkitekter, entreprenörer, byggnadskonstruktörer och fastighetsägare. Otis har verksamhet i mer än 200 länder och har cirka 70 000 anställda. OTIS är därmed det största transportföretaget i världen då de dagligen transporterar 2 miljarder människor.

Till kontoret i Göteborg söker vi nu administratör för omgående start½

 Huvudsakliga arbetsuppgfiter:

-Allmän kontorsadministration

-Fakturering

-Kundtjänstsamtal

-Hantera inköps- och arbetsorder

-Framtagande av rapporter och statistik från vårt affärssystem JDE

-Även andra arbetsuppgifter förekommer



Vi ser gärna att du är en glad och positiv person som sätter god service i främsta rummet. Du kommer att ha mycket interna kontakter inom företaget, så det krävs att du har god samarbetsförmåga samt är stresstålig.




Kompetens och erfarenhet

·      Lägst avslutad gymnasieutbildning

·      Meriterande om du även har annan administrativ eller ekonomisk utbildning

·      Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

·      Du är självgående

·      Du behärskar Officepaketet inkl. Excel.

·      Gärna erfarenhets från andra ekonomi eller administrativa system

·      Minst 1–3 års arbetslivserfarenhet




Placering

På kontor i Hisings Backa.

Ansökan

Känner du att du passar in på dessa punkter så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Du söker med CV och personligt brev där du beskriver varför just du passar för tjänsten. För frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på soran.barzanji@kraftsam.se.

Ansök nu

Nyfiken Business Controller till Marenor!

Business controller
Läs mer Sep 5
Marenor är en ledande sjömatsproducent på den nordiska marknaden och ingår i den norska sjömatskoncernen Insula. Vi är modiga, nära och engagerade i allt vi gör. Det genomsyrar allt från det miljövänliga fisket, de smakrika produkterna, vårt samhällsansvar och till relationer med våra anställa, kunder och leverantörer. Vi levererar våra smakrika produkter i Norden, övriga Europa och vidare ut i världen. Vårt namn Marenor ger en fingervisning om vår verksamhet; "mare" är det latinska ordet för hav och "nor" signalerar vårt nordiska ursprung. Marenor har sin verksamhet på den svenska västkusten med kontor i Göteborg och fabriker i Kungshamn och Lysekil. Insulakoncernen etablerades 2015. Genom vår portfölj av starka och traditionsrika företag, samlar och bygger vi en stabil, tvärvetenskaplig kompetens om förädling och försäljning av sjömat. Vår strategi är att tillsammans vara en komplett leverantör av sjömat till dagligvaruhandeln och storhushållsmarknaden, med Norden som vår hemmamarknad.



Sjömat är bra för kroppen och bra för miljön. Konsumenterna väljer sjömat när den smakar gott och är enkel att tillaga. Det ska vi jobba för och genom det göra vårt samhälle sundare och mer hållbart. Det är därför vi säger: En bättre värld genom kärlek till sjömat.

Är du en självgående Business Controller med erfarenhet inom FMCG eller detaljhandel och vill vara med på en framtidsresa?

Då bör du läsa vidare!



ARBETSUPPGIFTER

Rollen som business controller är en nyckelfunktion inom bolaget där du rapporterar direkt till CFO men samarbetar och kommunicerar med många interna kontaktytor. Du kommer att vara delaktig i att utveckla företagets pris- och tillväxtstrategi, månadsprognoser och årliga budgetprocesser.

Du ansvarar för att utveckla controllerfunktionen så att organisationens krav möts och där controlleravdelningen är det naturliga affärsstödet för verksamhetscheferna. Utöver detta gör du i denna roll ekonomisk uppföljning och analyser, följer upp kund- och produktlönsamhet, gör produktkalkyler och utvecklar rapporter till verksamheten. Du kommer med förslag och implementerar förändringar i controllerfunktionens processer och driver detta framåt.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Analysera och rapportera bolagets resultat
Analys och uppföljning av försäljningspriser till kund
Utveckling av modeller/system för prisförslag
Löpande stödja försäljningsorganisationen med uppföljning av försäljning och marginal
Bevaka lönsamheten och se till att den inre effektiviteten ständigt förbättras
Prognos- och budgetering
Kostnadsanalys
Kampanjutvärdering
Investeringskalkyler och uppföljning för bl.a. nyetablering och ombyggnad


PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER

Vi söker efter rätt medarbetare, med rätt driv, engagemang och framåtanda. Som person är du förändringsbenägen som anpassar dig lätt till förändrade omständigheter och ser möjligheter. Har en god samarbetsförmåga, som lyssnar, kommunicerar och löser konflikter konstruktivt.

Vi ser att du som söker har följande kunskaper med dig:

·       Akademisk utbildning inom ekonomi.

·       Minst 5 års erfarenhet av controllerarbete

·       Erfarenhet från att leda förändringsarbete.

·       Mycket goda kunskaper i Excel och Power BI

·       Kunskaper inom M3 är meriterande

För att trivas hos oss på Marenor bör du vara prestigelös, kommunikativ med en serviceinriktad personlighet då organisationen ställer krav på verksamhetsnära support och snabb återkoppling. Vi värdesätter och arbetar utifrån våra gemensamma värderingar - Modig, Engagerad och Nära. Här kommer du ingå i en koncern med korta beslutsvägar och du får stora möjligheter att vara med och påverka hur arbetet och processerna ska utvecklas. Därav är det otroligt viktigt att du är van att ta egna initiativ, är nyfiken, affärsorienterad, analytisk och handlingskraftig.





Placering

Vi finns i Göteborg, Kungshamn och Lysekil. Rollen är placerad på Marenors kontor i Göteborg.

Ansökan

Känner du att du passar in på dessa punkter så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Du söker med CV och personligt brev där du beskriver varför just du passar för tjänsten. För frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på soran.barzanji@kraftsam.se.

Ansök nu