Göteborg: HR Specialist to automotive company in Gothenburg

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR Specialist to automotive company in Gothenburg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Do you want to be a part of re-imagining motion for a brighter future and exploring how to push our environmental impact towards zero? Do you have a background within HR and project lead? Then you should continue reading!

About the role
We are looking for a People & Culture Specialist/Project Manager that wants to contribute and challenge the overall business plan by create and support the development and implementation of effective HR strategies, processes programs and activities.

In joining our client, you´ll help build a pioneering company that develops sustainable powertrain solutions for the future. An ambitious business with the global scale, resources, and know how to take advantage of the exciting opportunities in mobility technology. A responsible employer rooted in the positive cultures of our parent companies, 

What you´ll do:
As a People & Culture specialist and project manager you will lead the projects, implementation, and training with close corporation with People & Culture Business. The focus areas will be Culture, Performance and Manning. You will also keep track of the subject matter area to ensure that external development is considered and utilized when developing procedures in the field of People & Culture. As a project manager you will be accountable for the procedures execution in-line with agreed policies and guidelines.

About you
We think that you fit the profile if you want do drive development in a cost effective way with the ability to think and act operationally as well as strategic. You are looking for a position where you can use your analytical skills to make appropriate diagnostics and you have a business acumen to engage and effectively communicate with key stakeholders.

At our client they believe in a strong culture that is built from there values of being Caring, good cross functional collaborating and that they love to create excellence!

Requirements: 
- A few years of relevant experience.
- Fluent in English, both written and orally.
- Fluent in Swedish is meritorious.

Contact details
If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter: Elsa Tidblom at Elsa.Tidblom@adecco.se 

Welcome with your application!

Keywords
HR-specialist, HR projects, HR specialist, HR-generalist, HR-konsult, HR consultant, Project lead, Projektledning, Projektledare, HR-processer, Automotive, fordonsindustrin, Göteborg, Gothenburg

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser.

HR BP till Bengt Dahlgren Göteborg AB

Läs mer Aug 27
Vi söker dig som vill, vågar och tror på att det är genom våra medarbetare som vi lyckas.

Söker du ett medarbetarägt företag med korta beslutsvägar, inkluderande ledarskap, tydliga mål och värderingar, samt ett prestigelöst förhållningssätt? Bra! Då är vi en perfekt match.

Vi erbjuder dig
Vår vision är att vara det självklara valet för kunder och medarbetare inom samhällsbyggnad. Vår affärsidé är att kombinera det stora företagets styrkor med det lilla företagets snabbhet, flexibilitet och närhet. Vi tror att det märks genom att vi:

- Står för enkelhet och mod, jobbar med entreprenörs- och laganda och har ett starkt kundfokus.
- Tar stort eget ansvar som del i ett team med ett gemensamt mål vilket bidrar till att vi alltid håller vad vi lovar.
- Har en familjär stämning där omtanke genomsyrar vår verksamhet, både mellan medarbetare och gentemot kunder.


Att vara en del av vårt team innebär en möjlighet att få vara del i ett entreprenörsdrivet bolag med stark konkurrenskraft på en spännande marknad, med möjlighet att påverka och vara med på en utmanande tillväxtresa.

Vi är en del av Bengt Dahlgrens-koncernen och har ett fint samarbete över bolagsgränserna. Vi sitter i ljusa fina lokaler i Krokslätts Fabriker, Mölndal och har även kontor i Borås och Växjö.



Om tjänsten
Den här tjänsten är för dig som brinner för människor och affärer. Vi har funnits i 70 år, har ca 160 medarbetare och har en hel del på plats. Men, vi söker dig som vill ännu mera och ännu bättre. Vi har en ambition att hela tiden vara top of mind för arbetstagare som vill arbeta med samhällsbyggnad och att vi fortsätter ta hand om våra medarbetare som gör att de utvecklas och känner utmaning. Arbetet innebär många rekryteringar, mycket fokus på att stötta cheferna i organisationen så att de kan göra sitt allra bästa för våra medarbetare samt allt som bidrar till att göra oss till en attraktiv arbetsgivare (t ex retention, employer branding, rehabilitering, automatisering, digitalisering, bygga kultur och vara med i våra strategiska affärsdiskussioner).

Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.



Vem är du?
Du gillar att förbättra, förenkla och utveckla, både för dig själv och våra medarbetare. Du stimuleras av att vara med och bygga bolag. Du har ett gott självförtroende med en god självinsikt vad gäller dina förmågor och utmaningar. Hög aktivitet och att träffa våra medarbetare är motiverande för dig, du är knappast en person som brinner för enbart administration. Som självklar kommunikatör och utbildare skapar du förtroende och lyckas med värdeskapande aktiviteter som gynnar vår affär och kultur. Du trivs med att ha kontroll över din egen prestation och karriärsutveckling och ser alltid till att lyckas med ditt uppdrag.

Du har goda projektledaregenskaper och använder dessa i ditt arbete, i ledningsgruppen samt som coach och vägledare. Du är van vid att själv lägga din egen plan som ger resultat - och dina kickar får du av att se cheferna lyckas och medarbetarnöjdheten slår i taket. Självklart drivs du av att nå våra ambitiösa mål.

För att lyckas tror vi att du har arbetat i en bred HR roll med projektledare ansvar i några år.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Intresserad?
Sänd in din CV, svara på några frågor och spela gärna in en kort film om varför du är intresserad.

Ansök nu

HR-partner

Läs mer Aug 23
Vill du arbeta med HR frågor och göra skillnad? Är du trygg, modig och gillar teamwork? I vårt HR-team testar vi gärna nya idéer, förenklar där det går och lär oss av varandra, både vad gäller framgång och när det blivit fel. Välkommen till Casino Cosmopol - en helt ovanlig arbetsplats.

Vad kommer du att göra?
Som HR-partner hos oss kommer du att arbeta brett med chefsstöd inom olika HR processer såsom rekrytering, arbetsrätt, rehabilitering samt arbetsmiljöfrågor. I rollen arbetar du tillsammans med HR-kollegor men även självständigt i HR-relaterade projekt och initiativ. Du ansvarar även för HR administration som t ex rör rekryteringsförfarandet, utbildning och framtagning av statistik och rapporter.

Vi arbetar i ett högt tempo med en stor portion humor och vi förutsätter att du bidrar i vår ambition att utveckla chefer och medarbetare att bli framgångsrika i sina uppdrag. Du ingår i Team HR som lokalt består av två HR-partners, men i koncernen har du över 30 andra HR-kollegor. Du kommer även att ha ett nära samarbete på övriga casinoorter och Svenska Spel. Vi har en öppen och härlig känsla i teamet och vi delar med oss av högt och lågt och lär oss av varandra. Vi har en bredd både vad gäller kompetens, intressen och drivkrafter. Vi har väldigt kul tillsammans helt enkelt!

Kasinot håller öppet sent på kvällar och nätter varje dag året runt och arbete på kvällar förekommer vid behov.

Är du den som kommer att göra det?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och om du är en förtroendeingivande person med hög integritet och som tar stort ansvar, kan du mycket väl vara den vi söker. Du har en välutvecklad förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt. Arbetet innebär mycket kontakt med såväl chefer som medarbetare och ställer höga krav på din samarbetsförmåga och servicekänsla. Du har en positiv inställning, förmågan att ta egna initiativ och se vad som behöver göras för att bidra till en trevlig arbetsplats!

Du har högskoleutbildning med inriktning HR/personal och flera års erfarenhet av rekrytering, arbetsrätt och arbetsmiljö/rehabilitering samt administrativt arbete inom HR. Eftersom våra gäster och medarbetare kommer från hela världen är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav.

Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en heltidstjänst med start så snart som möjligt. Arbetsplatsen är Casino Cosmopol i Göteborg men vi tillämpar hybridarbete med möjlighet att arbeta remote när det passar bäst. Vi tillämpar löpande urval, så sök redan idag! Nu när du läst såhär långt är du säkert nyfiken på våra förmåner, då kan vi tipsa om att klicka dig vidare till: https://career.casinocosmopol.se/pages/benefits

Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Maria Kohls, HR-chef maria.kohls@casinocosmopol.se

Vi värdesätter trygghet och därför genomgår alla medarbetare en bakgrundskontroll innan anställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR-Partner

Läs mer Aug 24
Sedan 1989 arbetar Ågrenska för att skapa förutsättningar för ett optimalt liv för personer med sällsynta hälsotillstånd och andra funktionsnedsättningar. Vi är ett nationellt kompetenscentrum där vetenskap och hjärta går hand i hand. Här bedriver vi bland annat korttidsverksamhet, familjevistelser, personlig assistans, kurser och konferens. Vi erbjuder en enastående vacker arbetsplats belägen på Lilla Amundön, strax söder om Göteborg. Ågrenska är en idéburen organisation utan vinstintresse.

Roll och uppdrag

Rollen som HR Partner är bred och du kommer att arbeta såväl operativt som strategiskt med att stödja chefer i HR- och ledningsfrågor. Rollen rapporterar direkt till VD. Du förväntas agera proaktivt och behovsstyrt gentemot verksamhetens chefer. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är:

- Kvalificerat HR-stöd samt arbetsrättsligt stöd till cheferna med fokus på kompetensförsörjning, organisatorisk och social arbetsmiljö samt ledarskap och medarbetarskap.
- Medverka till att utveckla chefernas HR-kompetens och organisera samt genomföra kompetenshöjande insatser.
- Bidra i verksamhetens årliga planeringsprocess och uppföljning.
- Driva och bidra till utveckling, förbättring och uppföljning av HR-processer, riktlinjer och rutiner.


Erfarenhet och kompetens

För tjänsten är det ett krav att du har:

- Personalvetarexamen alternativt högskole- eller universitetsutbildning om minst 120 p/180 hp som vi kan bedöma som likvärdig.
- 3-5 års arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete på strategisk nivå, där arbetsrätt, förändringsledning, processarbete samt kartläggningar och analyser har ingått som en naturlig del.
- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsnära HR såväl operativt som strategiskt.
- Erfarenhet av att hålla utbildningar och föredrag och trivs med att stå inför en grupp.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.


Meriterande:

Erfarenhet av verksamhetsnära arbete i en 24/7 verksamhet och förståelse för dess komplexitet

Personliga egenskaper

Då det här är en ny roll för oss på Ågrenska kommer du få möjligheten att vara med och forma innehållet samt arbetsprocesser. Det ställer krav på eget driv, ambitioner, flexibilitet samt att du trivs i en miljö där inte allt är på plats.

Anställningsform: Tillsvidare. Ågrenska kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Omfattning: Heltid

Start: Omgående

Ansökningar hanteras löpande. Passar du in på ovanstående profil, ansök redan idag! Du är också varmt välkommen att kontakta oss med frågor eller funderingar inför din ansökan. Vi berättar gärna mer om Ågrenska och om uppdraget. Frågor om tjänsten besvaras av Zozan Sewger Kvist, VD, 073 512 46 56.

Du ombeds visa upp ett utdrag ur belastningsregister innan påbörjad anställning. Beställ gärna ett redan nu på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

När du söker denna tjänst godkänner du att vi registrerar dina personuppgifter enligt Ågrenskas personuppgiftspolicy (https://www.agrenska.se/om-oss/personuppgiftspolicy/).

Ansök nu

HR-Partner

Läs mer Aug 22
Sedan 1989 arbetar Ågrenska för att skapa förutsättningar för ett optimalt liv för personer med sällsynta hälsotillstånd och andra funktionsnedsättningar. Vi är ett nationellt kompetenscentrum där vetenskap och hjärta går hand i hand. Här bedriver vi bland annat korttidsverksamhet, familjevistelser, personlig assistans, kurser och konferens. Vi erbjuder en enastående vacker arbetsplats belägen på Lilla Amundön, strax söder om Göteborg. Ågrenska är en idéburen organisation utan vinstintresse.

Roll och uppdrag

Rollen som HR Partner är bred och du kommer att arbeta såväl operativt som strategiskt med att stödja chefer i HR- och ledningsfrågor. Rollen rapporterar direkt till VD. Du förväntas agera proaktivt och behovsstyrt gentemot verksamhetens chefer. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är:

- Kvalificerat HR-stöd samt arbetsrättsligt stöd till cheferna med fokus på kompetensförsörjning, organisatorisk och social arbetsmiljö samt ledarskap och medarbetarskap.
- Medverka till att utveckla chefernas HR-kompetens och organisera samt genomföra kompetenshöjande insatser.
- Bidra i verksamhetens årliga planeringsprocess och uppföljning.
- Driva och bidra till utveckling, förbättring och uppföljning av HR-processer, riktlinjer och rutiner.


Erfarenhet och kompetens

För tjänsten är det ett krav att du har:

- Personalvetarexamen alternativt högskole- eller universitetsutbildning om minst 120 p/180 hp som vi kan bedöma som likvärdig.
- 3-5 års arbetslivserfarenhet av brett HR-arbete på strategisk nivå, där arbetsrätt, förändringsledning, processarbete samt kartläggningar och analyser har ingått som en naturlig del.
- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsnära HR såväl operativt som strategiskt.
- Erfarenhet av att hålla utbildningar och föredrag och trivs med att stå inför en grupp.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.


Meriterande:

Erfarenhet av verksamhetsnära arbete i en 24/7 verksamhet och förståelse för dess komplexitet

Personliga egenskaper

Då det här är en ny roll för oss på Ågrenska kommer du få möjligheten att vara med och forma innehållet samt arbetsprocesser. Det ställer krav på eget driv, ambitioner, flexibilitet samt att du trivs i en miljö där inte allt är på plats.

Anställningsform: Tillsvidare. Ågrenska kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Omfattning: Heltid

Start: Omgående

Ansökningar hanteras löpande. Passar du in på ovanstående profil, ansök redan idag! Du är också varmt välkommen att kontakta oss med frågor eller funderingar inför din ansökan. Vi berättar gärna mer om Ågrenska och om uppdraget. Frågor om tjänsten besvaras av Zozan Sewger Kvist, VD, 073 512 46 56.

Du ombeds visa upp ett utdrag ur belastningsregister innan påbörjad anställning. Beställ gärna ett redan nu på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

När du söker denna tjänst godkänner du att vi registrerar dina personuppgifter enligt Ågrenskas personuppgiftspolicy (https://www.agrenska.se/om-oss/personuppgiftspolicy/).

Ansök nu

Systemspecialist

Läs mer Jul 21
Har du bred erfarenhet inom systemadministration och support inom HR? Drivs du av att driva utvecklingen mot en bättre digital arbetsmiljö? Då är det kanske dig vi söker som vår nästa Systemspecialist HR! Läs vidare nedan och skicka in din ansökan redan idag.

Vad kommer du att göra?
Som vår nya systemspecialist kommer du att bli personen som förenklar dina kollegors vardag genom att ansvara för systemadministration och support av alla system inom HR. Rollen innebär också förvaltning av systemkonfiguration, arbetsflöden, dokumentation och utbildningsmaterial. Vidare blir du den som bevakar verksamhetens behov av effektivisering genom systemstöd, initierar förbättringar samt effektiviseringar av befintliga system och utbildar dina kollegor i detta. Du blir en del av team HR som över hela koncernen har cirka 30 medarbetare inom olika områden. Vi har en öppen och härlig känsla i teamet och vi delar med oss av högt och lågt och lär oss av varandra. Vi har en bredd både vad gäller kompetens, intressen och drivkrafter. Vi har väldigt kul tillsammans helt enkelt! Du kommer ha ett tätt samarbete över hela Svenska Spel med andra HR systemspecialister, IT specialister och även våra leverantörers specialister.

Är du den som kommer att göra det?
Vi tror att du har en utbildning inom t.ex. personal eller IT. Du har bred kunskap inom HR området, samt ett stort intresse för och kunskap om systemadministration och konfiguration av SaaS produkter. Du är noggrann, strukturerad och pedagogisk med vana av att utbilda och stötta och du trivs med att samarbeta med andra. Det är meriterande om du tidigare har deltagit i förstudier, kravställning, upphandling och implementation av nya systemstöd inom HR området. Är du dessutom van att jobba agilt är det ett extra plus.

Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande sex månaders provanställning, med start så snart som möjligt. Arbetsplatsen är på något av våra casinon i Stockholm eller Göteborg, alternativt på distans. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag redan idag! Nu när du läst såhär långt är du säkert också nyfiken på våra förmåner, då kan vi tipsa om att klicka dig vidare till: https://career.casinocosmopol.se/pages/benefits

Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta David Sandrén, david.sandren@casinocosmopol.se

Vi värdesätter trygghet och därför genomgår alla medarbetare en bakgrundskontroll innan anställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Adecco Sweden AB .

Business Analyst for future assignments within IT

Metodanalytiker, IT
Läs mer Sep 22
We are now looking for Business Analysts for consultant assignments. Do you have good communication skills, analytical thinking, and a background in IT? Welcome, as a consultant at Adecco you are always a priority. We offer flexibility and an opportunity to express your wishes and desired career paths.

As a consultant with us
We have a wide range of assignments, and therefore there´s many possibilities. A common focus for all our assignments is that your opinion matters. Our goal is to match your experience and desired career paths with assignments with our clients.

Your background
In our processes, the client determines the specific requirements for their assignments, but in general we see that you:

• Have experience with or a background in Information Technology (IT)
• Have some or several years´ experience in the role as Business Analyst, or equivalent.
• Have good analytical and communication skills.
• Have an eye for problem solving.
• Have experience working with agile methodologies

Why Adecco?
We at Adecco Professionals strive to be the obvious choice for our candidates, consultants, and clients. We partner with interesting and attractive companies in different industries. Through us you can continue to build your experience and competencies by working as a consultant on different assignments with our clients.

About application
If you are interested, or have any questions, feel free to contact the responsible recruiter Fredrika Holm at Fredrika.holm@adecco.se. You can also apply using the button above.
If you have questions regarding registration, please contact Adecco Candidate Support via info@adecco.se. 

We look forward to receiving your application and moving the dialogue forward!

Ansök nu

Praktik inom HR på Adecco i Göteborg VT23

HR-assistent
Läs mer Sep 7
Är du studerande inom HR, ekonomi eller annan likvärdig utbildning? Se då hit! Vi på Adecco i Göteborg söker nu dig som ska genomföra praktik under vårterminen 2023. Vill du få chansen att utvecklas inom rekrytering, personadministration och andra personalrelaterade ärenden så har vi praktikperioden för dig! 

Om praktikplatsen
Som praktikant hos oss kommer du att tillhöra Adeccos team som arbetar inom blue collar-segmentet. Vi arbetar med kunder i och runtomkring Göteborg med omnejd. Vi är idag ett team om fem konsultchefer som arbetar i ett tätt samarbete. Som konsultchef på Adecco arbetar man i en så kallad 360-roll där du kommer få möjlighet att följa med i det dagliga arbetets alla delar. Vi erbjuder en praktikplats som präglas av stor arbetsglädje där vi hjälps åt och har roligt på vägen. Arbetsplatsen varierar mellan våra fräscha lokaler i centrala Göteborg ena dagen till att följa med ut hos våra kunder. 

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
Utformning av annonser
CV-evaluering
Telefonintervjuer
Kandidatpresentationer
Referenstagning
Tidrapportering
Kund- och konsultärenden
Kontraktskrivning
...och mycket mer som inte går att förutspå i en konsultchefs vardag!

Om dig
Vi söker dig som har en påbörjad eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi, administration eller motsvarande och är berättigad till att genomföra praktik under våren 2023. Du behöver inte nödvändigtvis ha ägnat dig åt ovanstående saker tidigare - däremot tror vi att du är en social och prestigelös person som tycker om att ta dig an arbetsuppgifter från högt till lågt. Du är serviceinriktad, kommunikativ och uppskattar att arbeta i en fartfylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare ser vi att du har en positiv inställning till utmaningar, är noggrann och strukturerad samt ansvarfull i ditt eget arbete. Att du är en tävlingsfokuserad person som tycker om att engagera dig affärsmässigt kommer vara nyckeln till din framgång som praktikant hos Adecco! Avslutningsvis ser vi positivt på att du är en team player och kan använda både engelska och svenska som arbetsspråk.

 

Viktigt för praktiken är:
- Att du är berättigad till att genomföra praktik, antingen genom din utbildning på högskola/universitet eller via Arbetsförmedlingen
- Att du är trygg med att använda svenska och engelska som arbetsspråk i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om praktikperioden
Vi ser positivt på om du har möjlighet att praktisera hos oss under hela våren 2023. Arbetet är förlagt på heltid, måndag-fredag kl. 08.00-17.00, med hänsyn till eventuellt arbete eller rapport som skall skrivas till skolan.

Om Adecco
Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en praktikperiod hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov kommer du få goda kunskaper om arbetsmarknaden och olika branscher samt våra kunder.

Om ansökan
Praktiken startar under våren 2023 och pågår under terminen efter överenskommelse.

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om praktikplatsen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvariga för rekryteringen: Andreas Palmqvist (andreas.palmqvist@adecco.se) eller Jennifer Lindqvist (jennifer.lindqvist@adecco.se) 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord

Rekrytering, Internship, Praktikplats, Rekryterare, HR

Ansök nu

Lagerarbetare till kommande uppdrag

Lagerarbetare
Läs mer Sep 15
Om tjänsten

Tjänsten som ambulerande lagerarbetare är ett heltidsuppdrag där du kommer arbeta med truckkörning och andra arbetsuppgifter som kan förekomma på ett lager hos Adeccos kunder i Göteborg. Arbete förekommer både enskilt och i team och tjänsten kan ha varierande arbetstider beroende på hos vilken kund uppdraget är och vi vill därför att du ska kunna vara flexibel att arbeta dagtid, kväll samt skift.

I din roll som lagerarbetare kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Truckkörning
- Orderplock
- Paketering
- Lossning och lastning

Tjänsten som lagerarbetare är ett kommande konsultuppdrag där urval sker löpande utefter behov och du får en anställning i Adecco Sweden.

Om dig
Vi söker dig som har truckkort A1-4, B1-4 enligt TLP10 med god vana av att köra truck och stort intresse för att arbeta inom lager och logistik. Meriterande är om du har körkort och tillgång till bil samt truckbehörighet B5-B6. Utöver detta ser vi att du är flexibel, kvalitetsmedveten, noggrann och prestigelös. Våra arbeten är relativt fysiska och kräver högt arbetstempo så det är viktigt att du trivs med den typen av arbeten.

Vidare ser vi att du är prestigelös och kan vara flexibel i arbetstider

Viktigt för tjänsten är:
- Truckkort 1-4, B1-4 enligt TLP10
- Tidigare erfarenhet av lagerarbete och truckkörning
- Prestigelös och flexibel

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Julia Jonsson på julia.jonsson@adecco.se
Vi tar inte emot ansökningar på mail.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Lagerarbetare, truckförare, lager, industri, logistik, Göteborg, Kungälv, Mölndal, Hisingen, Lerum, Partille, Adecco

Ansök nu

Logistikadministratör till APM Terminals

Logistiker
Läs mer Sep 12
Erfarenhet av administration och intresse av logistik? Nu söker APM Terminals en Logistikadministratör till deras team i Göteborg. Ta dig en titt nedan och sök redan idag! 

Om tjänsten
Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör på resursplaneringen hos vår kund APM Terminals Göteborg. Tjänsten innebär att du hanterar och administrerar planeringen av personal till produktionens olika avdelningar inom terminalen. Branschen är mycket rörlig och påverkas ständigt av yttre faktorer vi inte kan påverka, i denna tjänst har du därför en mycket viktig roll i och med operativ problemlösning, bakomliggande planering och löpande administration. Du kommer ha ett stort kontaktnät inom organisationen där du dagligen samarbetar och kommunicerar med planerare, chefer, medarbetare och bemanningspartner.

I din roll som Logistics Administrator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Planering och fördelning av resurser på daglig basis
• Kontakt med medarbetare i olika ärenden
• Beställning av bemanningspersonal och kontakt med bemanningspartner
• Administration av övertid, ledighetsansökningar, schemaläggning, tidrapportering

Om dig
Vi söker dig med stor erfarenhet av administration och har goda datorkunskaper, framför allt i Excel. Vi ser med fördel att du har arbetat inom logistik, transport och med personalplanering. Förmågan att uttrycka sig väl i tal och skrift på både engelska och svenska ser vi som en självklarhet i rollen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där rätt inställning är avgörande. Du som söker tjänsten är ansvarstagande och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. Du har ett starkt engagemang, är en bra samarbets-partner och har lätt för att kommunicera. Du är organiserad, lösningsorienterad och tar egna initiativ inom ramen för ditt arbete. Vidare är du analytisk och har ett bra sinne för detaljer samtidigt som du har en god helhetssyn.

Viktigt för tjänsten:
• Relevant erfarenhet inom området
• Mycket goda erfarenheter av att arbeta i Excel
• God kommunikatör i både tal och skrift
• Mycket flexibel och ser charmen i att vara spindeln i nätet i en ibland stökig arbetsmiljö där förutsättningarna kostant förändras

Övrigt
APM är beläget i Arendal på Hisingen, Göteborg, och du kommer arbeta heltid där tiderna förläggs på vardagar mellan 05:00-17:00, med flexibilitet för tidig eller sen start i dialog med chef. Detta innebär att tillgång till egen bil krävs. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start start så snart som möjligt.

Vad vi erbjuder
Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adeccos kontor Adecco Professionals i Göteborg rekryterar tjänstemän till fordonsindustrin inom områdena ekonomi, logistik, inköp, HR och administration. Adecco är auktoriserat.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Vi börjar omgående med rekryteringsarbetet och genomför löpande intervjuer. Du söker tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida via formuläret/länken nedan.

Vid frågor så får du gärna höra av dig till ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson på Beatrice.arvidsson@adecco.se 

Välkommen att söka!

Logistik | Administratör | Administration | Logistikadministratör

Ansök nu

Logistiker till APM Terminals

Logistiker
Läs mer Aug 15
Intresserad av arbete som tjänsteman på ett av världens största rederikoncern? Trivs du bra i en ledande och kommunikativ roll i en internationell arbetsmiljö? Då kan ett jobb som Dispatcher på APM Terminals vara något för dig!

Om APM Terminals
APM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal mätt i godsvolym. Här skeppas mer än hälften av alla containrar till och från Sverige. APM Terminals, som varit verksam i Göteborg sedan 2012, tar emot både direktanlöp, oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar, samt feederfartyg och länkar på så sätt samman Göteborg med andra hamnar i Norra Europa. APM Terminals Gothenburg är den enda terminalen i Sverige som har möjlighet att hantera de största containerfartygen upp till en kapacitet på 20 000 TEU. Omkring hälften av all containertrafik till och från hamnen sker med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals med huvudkontor i Haag, Nederländerna, har 22 000 medarbetare i 59 länder och omsätter 4,17 miljarder USD (2016).

Om tjänsten
Dispatchingsavdelningen är en del av Operations hos APM Terminals Gothenburg, och medarbetarna här ansvarar för att optimera lastning och lossning av containrar på de olika delarna i terminalen; järnväg, mottagningspark, tompark och fartyg. Målet med dispatchingen är att uppnå maximal produktivitet till lägsta kostnad, alltid med fokus på säkerhet. Denna roll är på kontoret som tjänsteman. 

Som Dispatcher ansvarar du för att upprätthålla ett optimalt produktionsflöde genom att se över produktionscheman, volymer, kostnader och kvalitetsstandarder. Genom ditt proaktiva och ansvarstagande förhållningssätt både förebygger du och hanterar avvikelser som kan uppkomma. I din roll som Dispatcher kommer stort fokus läggas vid att försöka effektivisera processen samt se till att måltal för olika servicenivåer uppnås. Som Dispatcher arbetar du mycket självständigt och har en viktig roll när det kommer till att kommunicera väsentlig information till andra berörda parter såsom arbetsledare, kranmän, truckförare och kollegor på planeringsavdelningen. Därför viktigt att du är kommunikativ och tycker det är kul att leda andra.

Som Dispatcher kommer du att arbeta skift som kan variera mellan mellan dag, kväll och natt, vi ser därför att du är flexibel gällande arbetstider.
I din roll som Dispatcher kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Optimera produktionsflödet
• Förebygga och hantera avvikelser
• Kommunicera, styra, leda och omfördela resurser och kollegor för att maximera effektivitet och produktivitet.

Om dig
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom logistik och supply chain, alternativt erfarenhet inom logistik. Du har ett analytiskt förhållningssätt och har lätt för att lära dig nya system. Då rollen som Dispatcher innebär att du jobbar med många parallella uppgifter i en stundvis tempofylld miljö är det väsentligt att du uppskattar ett högt arbetstempo och tycker om att arbeta proaktivt. Stor fördel om du varit i en ledande roll tidigare, men inget krav. För att lyckas i tjänsten är det av vikt att du behärskar svenska så väl som engelska i tal och skrift.

Viktigt för tjänsten är:
• Eftergymnasial utbildning inom logistik (alternativt erfarenhet inom logistik)
• Flytande svenska och engelska
• Analytisk, kommunikativ och engagerad

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Elsa Tidblom på Elsa.Tidblom@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Dispatcher | Logistiker | Sjöfart | Rederi | Speditör | Supply Chain

Ansök nu

Adecco söker bromstestare/signalpersonal till tåglok!

Traktorförare, industri
Läs mer Sep 22
Nu söker vi på Adecco personer till uppdrag som bromstestare och signalgivare till tåglok- och vagnar. Vill du arbeta i en spännande miljö där ansvar varvas med fysiskt dynamiska arbetsuppgifter? Då har vi tjänsten för dig!

Om tjänsten

Vi söker dig som är intresserad av ett arbete där du behöver använda både kropp och knopp! Som bromstestare går uppdraget ut på att testa bromsarna på tåglok- och tågvagnar samt andra diverse uppgifter på och bredvid spårvägar. Som signalgivare arbetar du som lokförarens öron och ögon och hjälper lokföraren att navigera i de rutter som körs. För att säkerställa bromsarnas funktionalitet medföljer därefter dokumentering av utförda tester och god kommunikation med lokförarna och andra kolleger. Tjänsten kräver att man på ett obehindrat sätt kan klättra av- och på tåg samt gå mycket i makadam - det är således viktigt med en god fysik för att klara av arbetet. Arbetstiderna på uppdraget är förlagt på ett treskift vilket innebär att man ska kunna jobba dag,kväll- och nattetid. Uppdraget kräver inga förkunskaper, man börjar med en utbildning och bredvidgång tillsammans med erfarna kollegor för att komma in i det på bästa möjliga vis. Vi ser gärna att du som söker har tålamod och en vilja att lära dig nya moment i en arbetsmiljö som präglas av strikta rutiner och hög grad av säkerhetstänk!

I din roll som bromstestare består dina huvudsakliga arbetsuppgifter i:

• Bromstestning av tåglok- och vagnar
• Dokumentering av utförda tester
• Arbete vid och på spårvägar
• Vara behjälplig gentemot lokförare och annan tågpersonal

I din roll som signalgivare består dina huvudsakliga arbetsuppgifter i:

• Hjälpa lokföraren i form av att kommunicera längs järnvägen
• Kopplar på- och av godsvagnar
• Diverse arbete vid och på spårvägar

Tjänsten är ett konsultuppdrag där urval sker omgående och du får en anställning hos Adecco. Det finns goda möjligheter till direkanställning hos kund efter 6-12 månader.

Om dig

Vi söker dig som har en stor ansvarskänsla och ser till att utföra arbetsuppgifter noggrant. Du har en god fysik och har inga problem att röra dig på/av från tåg och gå långa sträckor längs med järnvägen. Vidare är det viktigt att du är fullt frisk, intressanta kandidater kommer få genomföra en läkarundersökning innan anställning där det krävs att man passerar utan anmärkning. Utöver detta ser vi att du är kvalitetsmedveten, noggrann och ansvarstagande. Arbetet är relativt fysiskt krävande - det är därför viktigt att du trivs med den typen av arbete samtidigt som fokus bibehålls till följd av de säkerthetskrav som återfinns på arbetsplatsen.

Vidare ser vi att du är prestigelös och kan vara flexibel när det kommer till arbetstider.

Viktigt för tjänsten är:

• Prestigelös och flexibel
• B-körkort med tillgång till bil
• Ansvarstagande
• Kunna prata och skriva svenska obehindrat
• Fysiskt kapabel
• Följa instruktioner och ha ett högt säkerhetstänk

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Andreas Palmqvist via andreas.palmqvist@adecco.se.

Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Bromstestare, Bromstestning, Göteborg, Signalgivare, Spårväg, Tåglok, Järnväg, Signalpersonal, Tåg

Ansök nu