Göteborg: Teknisk projektingenjör till WEG Scandinavia

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk projektingenjör till WEG Scandinavia i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Vill du bli del av ett globalt företag med en familjär stämning? Har du erfarenhet av el och brinner för att skapa goda kundkontakter? Ta då chansen att bli teknisk projektingenjör hos WEG Scandinavia!

Information om tjänsten:
Professionals Nord söker för WEGs räkning en Teknisk projektingenjör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos WEG Scandinavia.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och WEGs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till sofie.jonsson@pn.se 

Arbetsuppgifter:
Som Teknisk projektingenjör hos WEG kommer du att ansvara för en handfull prioriterade kunder. Du har hand om allt ifrån förfrågningar, till att hålla kontakt med fabriker och säljare, till att lämna offerter och att följa upp. Du kommer att arbeta självständigt på så vis att du äger dina processer, samtidigt som du ingår i ett team som gärna hjälper och stöttar varandra. Arbetet utförs främst från kontoret men några resor om år kan förekomma för att besöka dina kunder.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
• Upprätthålla och koordinera tekniska frågor mellan utesäljare och kunder
• Hålla kontakten med kunder och fabriker
• Vidareutveckla produkter, offertskrivning, prissättning och uppföljning

Vi söker dig som:
Antingen har en ingenjörsutbildning inom elkraft, automation eller mekanik, alternativt dig som har erfarenhet från el-branschen och goda erfarenheter av att bygga kundrelationer.
Vi kommer att lägga stor värdering vid dina personliga egenskaper då vi tror att det är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen.
Vi ser därför att du är serviceinriktad och socialt utåtriktad då ditt arbete innefattar mycket kundkontakt. Vidare ser vi att du kan hantera flera olika arbetsuppgifter då du aldrig blir "färdig" med ditt arbete, samt att du kan se och skapa nya affärsmöjligheter. Utöver detta ser vi att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då arbetet kräver det. Kan du portugisiska är det meriterande men inget krav.

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Sofie Jonsson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på sofie.jonsson@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projekteringsingenjör, elkraft

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projekteringsingenjör, elkraft.

Teknisk projektingenjör till WEG Scandinavia!

Läs mer Sep 22
Vill du bli del av ett globalt företag med en familjär stämning? Har du erfarenhet av el och brinner för att skapa goda kundkontakter? Ta då chansen att bli teknisk projektingenjör hos WEG Scandinavia!

Information om tjänsten:
Professionals Nord söker för WEGs räkning en Teknisk projektingenjör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos WEG Scandinavia.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och WEGs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till sofie.jonsson@pn.se 

Arbetsuppgifter:
Som Teknisk projektingenjör hos WEG kommer du att ansvara för en handfull prioriterade kunder. Du har hand om allt ifrån förfrågningar, till att hålla kontakt med fabriker och säljare, till att lämna offerter och att följa upp. Du kommer att arbeta självständigt på så vis att du äger dina processer, samtidigt som du ingår i ett team som gärna hjälper och stöttar varandra. Arbetet utförs främst från kontoret men några resor om år kan förekomma för att besöka dina kunder.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
• Upprätthålla och koordinera tekniska frågor mellan utesäljare och kunder
• Hålla kontakten med kunder och fabriker
• Vidareutveckla produkter, offertskrivning, prissättning och uppföljning

Vi söker dig som:
Antingen har en ingenjörsutbildning inom elkraft, automation eller mekanik, alternativt dig som har erfarenhet från el-branschen och goda erfarenheter av att bygga kundrelationer.
Vi kommer att lägga stor värdering vid dina personliga egenskaper då vi tror att det är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen.
Vi ser därför att du är serviceinriktad och socialt utåtriktad då ditt arbete innefattar mycket kundkontakt. Vidare ser vi att du kan hantera flera olika arbetsuppgifter då du aldrig blir "färdig" med ditt arbete, samt att du kan se och skapa nya affärsmöjligheter. Utöver detta ser vi att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då arbetet kräver det. Kan du portugisiska är det meriterande men inget krav.

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Sofie Jonsson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på sofie.jonsson@pn.se

Ansök nu

Projektör till Branschledande Eltel

Läs mer Jun 29
Trivs du i en koordinerande roll med många kontaktytor och är tekniskt intresserad? Har du dessutom koll på Fiber? Då är rollen som Projektör hos Eltel som klippt och skuren för dig!

Om Eltel

Eltel bildades genom en sammanslagning av två olika bolag 2005 och la grunden för dagens bolag. En sammanslagning som samlade el, tele och nätverk under samma tak. Idag är de ca 5400 anställda över norden och är en av de ledande aktörerna på marknaden med styrkan i kombinationen av El-och Telekommunikation. Allt för att säkra tillgängligheten i samhällets livsviktiga el- och telenät.

De har varit med och lagt grunden till Sveriges infrastruktur för fast- och mobiltelefoni och idag bygger vi vidare med den allra senaste tekniken inom respektive område samtidigt som vi sköter drift- och underhåll på stora delar av infrastrukturen, bland annat på 80 procent av det svenska stamnätet på totalt 1300 mil.

I rollen som Projektör hos Eltel

I rollen som Projektör tar du emot beställningar från kunden där du granskar ordern och tillsammans med kunden ser till att planera för den bästa lösningen. Ofta tar du dig fysiskt ut till platsen där projektet ska genomföras för att skaffa dig mer information och en bredare förståelse för området. Därefter inleder du arbetet med att ta fram underlaget för arbetet, vid behov tar du också fram kompletterande ritningar i CAD. Du ansvarar också för att ta fram kostnads- och produktionskalkyler där du får stöd av en Produktionsplanerare för anskaffning av material- och personal.

Du lämnar därefter över projektet till en Byggledare som du har en löpande dialog med såväl som kund och ser till att uppdatera ÄTA:n och ansvarar för löpande fakturering och dokumentation. I rollen ansvarar du också för att ansöka om tillstånd hos Trafikverket och Kommuner vid större påverkan i produktionen. I rollen hanterar du ca 20 - 40 projekt parallellt med olika storlek och personal-och tidsåtgång.

Dina huvudarbetsuppgifter kommer vara

Projektering, planering och underlagsframtagning för Fiberprojekt.
Löpande dialog och uppföljning med Byggledare och Produktionsplanerare.
Hantera dokumentation, fakturering och ÄTA-redovisning för projekten.


Om dig:

För att passa i rollen har du sannolikt utbildning/eller praktisk erfarenhet inom teknik eller fiberbranschen gärna i kombination med att du testat och trivs med de administrativa och koordinerande bitarna. Det är en stor fördel om man är van att hantera kunddialoger samt hantera många kontaktytor på daglig basis.

Som person är du naturligt kommunikativ har ett stort personligt driv där du självständigt ansvarar för att driva ditt arbete och utveckling framåt. Utöver det sätter du upp en god struktur i ditt arbete med god förmåga att prioritera och se det viktigaste för stunden. Eftersom det är flera intressenter involverade i projekten är det av stor vikt att du har en god samarbetsförmåga.

Krav:

Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller produktion.
B-körkort.
Svenska och engelska i tal och skrift.
Erfarenhet av fiberbranschen.


Har du dessutom erfarenhet av någon av följande är det meriterande.

Erfarenhet av koordinerande roll.


Eltel erbjuder dig

En varierande vardag i en härlig grupp av kollegor och såklart kollektivavtal, friskvårdsbidrag och konkurrenskraftig lönesättning.

Övrigt:

Start: Enligt överenskommelse.

Omfattning: Konsult 6 månader med ambition att rekryteras över till Eltel

Plats: Göteborg

Lön: Enligt Överenskommelse



Låter rollen som Projektör för Eltel intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.?

Ansök nu

Project Manager

Läs mer Aug 30
Schneider Electric söker Projektledare inom Elkraft i Göteborg

Schneider Electric är en global specialist inom digital utveckling av energihantering och automation med en unik närvaro i svenska hem, fastigheter, industrier och infrastrukturer. Hos oss är hållbarhet ledordet. Med vår 180-årig historia och djupa rötter i energisektorn omformar vi idag branscher, utvecklar städer och berikar tillvaron för människor världen över. Vårt engagemang för innovation, mångfald och hållbarhet säkerställer att "Life is On” finns överallt och för alla.

Schneider Electric har blivit rankade som ett av världens mest hållbara företag, i en undersökning utförd av Corporate Knights, ett media och undersökningsföretag som fokuserar på företags hållbarhetsuppfyllelse.

The World’s 50 Most Sustainable Companies in 2022
 

Lär dig mer om oss som företag:

https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ

 

Rollen

I rollen som Teknisk Projekledare inom elkrafts distribution för låg och mellanspänning kommer du att ingå i vår Nordiska Power Systems Projektorganisation, placeringsort är Göteborg.

Power Systems Projektorganisationen är en utförande organisation inom Schneider Electric Sverige AB och har till uppgift att leverera projekt i form av totalentreprenader samt avancerade material-leveranser inom området elkraftsdistribution. Vi har lång erfarenhet inom en rad olika olika kundsegment b la energiverk, tung industri, data centers och sjukhus. Vi levererar högklassiga projekt med hjälp av våra egna produkter och system.

 

Dina huvudsakliga ansvarsområden

- Leda anbuds och projektarbeten inom elkraftsdistribution mot en rad olika kundsegment.

- Vara kontaktperson mot interna fabriker, kunder, underleverantörer samt övriga externa intressenter.

- Genomföra projektuppföljning internt samt med kund för att säkerställa att ...

Ansök nu

Junior projektör till NEKTAB!

Läs mer Mar 30
Besitter du ett genuint intresse för teknik och söker en arbetsplats där kollegornas välmående är i fokus? Då har du hittat rätt! Vi söker dig som är nyexaminerad ingenjör till rollen som junior projektör hos NEKTAB!
Du kommer att få en gedigen upplärning inledande din anställning, för att säkerställa att du får rätt förutsättningar för tjänsten tillsammans med en löpande kompetensutveckling.

Vi går igenom urvalet löpande, så ansök redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för NEKTABs räkning en junior projektör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, vilket innebär att du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos NEKTAB.

NEKTAB är ett företag i tillväxt. De söker ständigt efter nya talanger som vill vara med och driva utvecklingen av ett hållbart samhälle där de ser nyttan att utveckla sina anställda.
Under ditt konsultuppdrag kommer du att samarbeta tätt med kollegor och chefer på NEKTAB. Detta för att du ska få bästa möjliga förutsättning i rollen. NEKTAB ser att du kommer att ha ditt första uppdrag ute hos kund i Mölndal!

Du erbjuds
• En utvecklande roll
• En plats på ett bolag där kompetensutveckling ligger varmt om hjärtat
• Möjlighet till ett avstamp i karriären eller ett skifte

Arbetsuppgifter
Som Konsult på NEKTAB kommer du vara uthyrd till deras kund för att på sikt utvecklas och hamna på fler intressanta, utvecklande uppdrag.
Ditt första uppdrag blir som projektör hos deras kund i Mölndal. Du kommer att ta emot föranmälningar, kontrollera förutsättningar samt lämna offerter till kunden enligt fastställda processer och rutiner.

Vi söker dig som
För tjänsten som junior projektör hos NEKTAB ser vi att du har en avslutad högskoleutbildning inom energi, elkraft eller motsvarande.

Du har kännedom kring nätplanering, antingen från studierna eller annan relevant erfarenhet. Har du erfarenheter av Trimble NIS sedan tidigare är det meriterande men inget krav för tjänsten. 

Du besitter obehindrade kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet.

Meriterande för tjänsten är erfarenheter av en liknande roll med god förståelse för vad rollen innebär.
Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos NEKTAB. Du har ett genuint tekniskt intresse där du gärna ser dig själv arbeta med elkraft och hållbarhet. I dina arbetssätt är du prestigelös och handelskraftig. Du ser denna anställning som en möjlighet där du får dra lärdom av senior kompetens i samspel med att bidra med nyvunnen kompetens som du bär med dig från bland annat dina studier.

START: Omgående, förslagsvis i maj 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Albin Andersson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med andra kandidater innan annonsen stängs ned. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail med har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Team leader for Power Distribution

Läs mer Apr 5
Our teams are responsible for the development of power systems for Saab Surveillance's all ground and sea radar systems. We are now in the successful situation that we have very many customers who want our solutions and we therefore need more people to grow our business.



Your role

We are now looking for the next leader for our teams. The team leader will coordinate the work within the teams, as well as together with the project management plan and coordinate the deliveries in the projects.



The person acting in this role has the following responsibility:

*

Coordinate resources and progress to establish technical relevant design and production results
*

Develop electronics plans and conduct electronics decision points
*

Ensure that there are agreed working methods for the team
*

Facilitate, prioritize and support the teams in the daily work



Your profile

The role requires documented leadership capabilities, as well as technical competence within electronical design. Strong delivery focus, alongside the ability to deliver according to high standards of quality, are important skills to succeed. You have a Technical University degree or similar.



This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.



What you will be a part of

Surveillance provides efficient solutions for safety and security, for surveillance and decision support, and for threat detection and protection. The portfolio covers airborne, ground-based and naval radar, electronic warfare, combat systems and C4I solutions, and traffic management systems.



The Engineering department is responsible for product development and spans technology areas like microwaves and antennas, digital functions, software development, printed circuit boards, producibility, mechanical design, power electronics, cabling, computer systems etc.



The hardware design unit Power Distribution within the Electronic and Embedded department is design responsible for all the products in the support systems in land and naval applications. The unit has around 20 employees in Gothenburg.



If you are interested in what benefits you can take part of as an employee at Saab in Sweden, you can read more about them here



If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a learning culture, Saab may well have the perfect conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to keep people and society safe.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Professionals Nord Rekrytering AB .

Ekonomiadministratör till Sortera Materials

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 26
Vill du arbeta i ett spännande, satsande och växande företag? Vill du verka i en koncern som ligger i framkant inom miljöbranschen och som arbetar hårt med hållbarhet? Sortera söker nu dig som har ett stort driv och ser möjligheter. Som ekonomiadministratör i ett affärsområde inom Sortera Group kommer du få möjlighet till stor påverkan samt att vara med och utvecklas i en föränderlig miljö där det är kort sträcka mellan beslut och handling. Är detta din nya möjlighet? Ansök redan idag! -vi tillämpar löpande urval! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Sorteras räkning en Ekonomiadministratör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Sortera. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Sortera Group är ett nordiskt miljöbolag som genom sina tre affärsområden Recycling, Industry och Materials strävar efter att vara den främsta miljöentreprenören på den nordiska marknaden, där Sorteras lösningar bidrar till ökad hållbarhet och förbättrad miljöprestanda. Med fler än 400 medarbetare och en omsättning på över 1,5 miljard kronor bedriver Sortera verksamhet i egen regi från försäljning, insamling och behandling till återanvändning och återvinning. Varje dag utför Sortera tjänster som gör skillnad för miljön åt tusentals företag och privatpersoner i Norden.

Du kommer bli en del av ett team där den familjära känslan värderas högt och man ställer upp för varandra. ni är 7 personer. Närmsta chef är erfaren inom arbetsuppgifterna och värdesätter gruppens och individens behov högt. På bolaget värnar de inte bara om miljön i hållbarhetssynpunkt, utan även den sociala arbetsmiljön. 

 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Sorteras önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se

Du erbjuds

• Ett härligt team där det alltid är nära till stöttning och skratt
• En möjlighet att vara en del av ett bolag som värnar om en hållbarare framtid
• En möjlighet att utvecklas inom ekonomi

Arbetsuppgifter
Du kommer i rollen som ekonomiadministratör exempelvis att: 

• Sköta kundfakturering
• Arbeta med leverantörsreskontra
• Proaktivt arbeta för att administrationen stödjer och följer verksamheten
• Vara delaktig och ansvarig för ekonomin i diverse projekt
• Etablera processer för projektredovisning
• Sköta framtagande av ekonomisk information samt analyser för affärsområdet
• Bidra till fortsatt utveckling av rutiner, processer och system i ett expansivt affärsområd

Vi söker dig som:

• Studerat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 1 år. 
• Har goda kunskaper i officeprogrammen, framförallt Excel
• Har goda kunskaper i det svenska och det engelska språket i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet i en roll med många kontaktytor. 

Din personlighet är superviktig för att du både ska bli lyckosam och trivas i rollen. Du är en strukturerad person som vet hur viktigt det är att vara noggrann och planera för att möta deadlines. Du gillar att ta initiativ och ser därför utmaningar som möjligheter. Du är social och positiv vilket medför att du trivs i en miljö med nära samarbeten och kontaktytor med ekonomer, såval som icke-ekonomer.

START: Omgående med viss flexibilitet för uppsägningstid.
OMFATTNING: Heltid, 12 månader med möjlighet till förlängning.
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Albin Andersson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Bli bolånerådgivare! (utbildning + anställning)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 22
Professionals Nord samarbetar med Swedbank för att utbilda framtidens bolånerådgivare i Göteborg. Här ges du avlönad studietid för att slutföra Swedsec-licensen och påbörjar sedan introduktion hos Swedbank för att arbeta i rollen som bolånerådgivare. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är inget krav utan som ny i rollen ges du den utbildning och handledning du behöver. På Swedbank får du en arbetsplats med fina förmåner och härliga kollegor där personlig utveckling står i centrum.

Genom att söka tjänsten via denna annons kommer du lämna en intresseanmälan. Det innebär att återkoppling från oss kan dröja, men att vi kommer hantera din ansökan i samband med framtida startdatum. Missa inte chansen, lämna din intresseanmälan redan idag!

 

Information om tjänsten
Swedbank ser ett stort framtida behov av bolånerådgivare och gör därför en satsning tillsammans med Professionals Nord. Ett antal utvalda individer kommer få chansen att delta i satsningen där framtidens bolånerådgivare utbildas. Blir du utvald ges du ett ovärderligt tillfälle att få avlönad studietid, betald Swedsec-licens samt en roll som bolånerådgivare hos en av Sveriges främsta banker. Här ges du chansen att starta en ny karriärsbana hos en storbank i framkant och samla meriterande arbetslivserfarenhet inom branschen.

Du kommer sitta i Swedbanks lokaler på Lindholmen tillsammans med många härliga kollegor som ser fram emot att du kommer på plats. Då tidigare erfarenhet av liknande arbete inte är ett krav börjar du givetvis din anställning med en introduktionsutbildning. Du kommer även få löpande handledning under din anställning för att du ska känna dig trygg i din roll som bolånerådgivare.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swedbank under 6 månader. Intentionen är att du därefter ska bli fast anställd direkt hos Swedbank, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till albin.andersson@pn.se

 

Arbetsuppgifter
Du påbörjar din anställning med avlönad studietid för att avklara Swedsec-licensen. Därefter påbörjas introduktion hos Swedbank för rollen som bolånerådgivare.
Som Bolånerådgivare hos Swedbank får du en spännande och samhällsnyttig roll där kundnöjdhet står i centrum. Ditt främsta fokus kommer vara att skapa mervärde för både nya och befintliga kunder. Du hjälper kunder via telefon med frågor berörande bolån och krediter. Som Bolånerådgivare hos Swedbank gör du skillnad för bankens kunder i deras vardag samtidigt som du själv samlar på dig meriterande erfarenhet.

Avdelningen strävar efter stor tillgänglighet för bankens kunder och dina pass kan vara förlagda mellan kl. 06.45–20.30 veckans alla dagar. Kontoret håller dock stängt på röda dagar. Observera att detta är en heltidstjänst och du kommer arbeta 38.5 timmar per vecka.
För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Observera att brevet sedan ska skickas oöppnat till:
Professionals Nord,
Albin Andersson
Kungsportsavenyn 34, 411 36 Göteborg

Observera att kreditupplysning kommer göras på kandidater som blir aktuell för anställning.

Vi söker dig som:
För denna tjänst kommer personlig lämplighet väga tyngre än tidigare erfarenhet. För att du ska trivas i rollen som bolånerådgivare är du en social person som brinner för service. Vi tror även att du är en målinriktad person som gärna överträffar både förväntningar och mål. Kort sagt, om du har ett stort driv, ett intresse för ekonomi och en positiv inställning så är du troligen den vi söker!

Erfarenhetsmässigt har du sedan tidigare erfarenhet från kundtjänst, handels, restaurangbranschen eller annat serviceyrke. Alternativ annan dokumenterad servicevana. Rollen är mycket kommunikativ och därför är det viktigt att du har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. 

Det är meriterande om du studerat en utbildning inom ekonomi, tidigare arbetat med telefon som verktyg och/eller har erfarenhet från bank. 

START: Vid framtida startdatum
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Albin Andersson

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på albin.andersson@pn.se.

Ansök nu

Lagermedarbetare till ConfacGruppen i Mölndal!

Lagerarbetare
Läs mer Jun 2
Är du praktiskt lagd, optimist som uppskattar goda samarbeten? Just nu söker vi flera medarbetare till Confac Gruppens lager i Mölndal. Dagligen kommer du arbeta med möbelmontering och allmän lagerhantering, samt leverera orders och möta kund i tajta samarbeten med dina kollegor!

De är nu ett härligt gäng som kompletterar varandra och söker dig som vill bli en del av gemenskapen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag – vi tillämpar löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Confac Gruppens räkning lagermedarbetare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Confac Gruppen. De förser sina kunder med helhetslösningar inom montage, lager och logistik av framförallt inredning till kontor och offentlig miljö. I din roll där du bidrar med dina tidigare praktiska erfarenheter. Kanske kommer du från en praktisk roll sedan tidigare inom exempelvis byggbranschen? Eller så är du veksam inom en helt annan bransch men söker nu en roll i praktisk anda där du kan bli långsiktig tillsammans med en växande organisation. 

"Ensamma är vi inte starkast men tillsammans har vi gjort allt för att lämna projekten så som det var tänkt att bli." Hos Confac ges du möjligheten att få vara med på en resa som innebär fortsatt tillväxt i ett snabbt och härligt tempo! Med nya, större lokaler i Mölndal kommer du som individ verkligen vara med och bidra till helheten och få växa tillsammans med drivna och engagerade kollegor.

Du kommer att ingå i ett härligt team där samarbete är nyckeln. Dina arbetsuppgifter kommer att variera dagligen och du förväntas bygga kontorsmöbler men även vara ansiktet utåt mot kund. Om du vill sprida energi tillsammans med dina kollegor och gillar att se lösningsorienterat på utmaningar som dyker upp i vardagen, då kommer du trivas här!

Dagen startar 07:00 på lagret där du och dina kollegor går igenom dagens agenda. Projekten kan löpa allt ifrån en halvdag till några veckor där ni monterar och hanterar Confacs produkter som packas in och levereras ut mot kund! På sikt och allt eftersom du utvecklas i din roll kommer du kunna sköta kunddialoger från start till mål genom era samarbeten, det är därför viktigt att du drivs av att arbeta kvalitéts- och serviceinriktat!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Confac Gruppens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter

Du kommer att ansvara för installation av kontorsmöbler. Ni åker ofta ut i team och är lyhörda mot kundens önskemål. 

Du kommer exempelvis:

• Montera och installera sittmöbler, soffbord och whiteboardtavlor
• Installera den generella inredningen till ett kontor
• Säkerställa att inredningen håller kvalitetsstandarden
• Vara ansiktet utåt mot kund och samarbeta med Confacs kunder likväl som kollegor

Vi söker dig som:

• Har tidigare erfarenheter av antingen flyttbranschen, snickeri, möbelmontering eller motsvarande.
• Är händig och kan enkelt ta dig an arbetsuppgifter i praktisk anda
• Har obehindrade kunskaper inom svenska och engelska i både tal och skrift
• Har B-körkort

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Confac Gruppen. Du trivs i en arbetsmiljö där du får ta egna initiativ som uppskattas av kollegor och chefer. Hamnar du i en teknisk utmaning ser du bara möjligheter och lösningar där du får agera kreativt likväl som effektivt, jämsides dina kollegor! Du besitter god social förmåga och med ett medvetet kvalitetstänk ser du till att dina arbetsuppgifter präglas av noggrannhet och kvalité!

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Miljö & Kvalitetsansvarig till TankClean

Miljöingenjör
Läs mer Sep 15
Tankclean Sweden är Norra Europas största företag inom tankrengöringsbranschen. Idag har de sex miljögranskade fullserviceanläggningar i Sverige och med deras position på marknaden ser Tankclean det som en självklarhet att leda miljöarbetet framåt i branschen – i allt som de åtar sig. Och det är här du kommer in! Vi söker nu Tankcleans nästa Miljö- och Kvalitetsansvarig – rustad med framåtanda. Vill du driva utvecklingen inom kvalitet, arbetsmiljö, och miljö i en organisation med nära till beslut och där ditt avtryck blir synligt från dag ett? Önskar du vara en del av ett team med såväl skärpa som hjärta? Fortsätt läsa – detta kan vara ditt nästa jobb!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för Tankcleans räkning en Miljö- och Kvalitetsansvarig. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Tankclean.

Med 30 000 uppdrag varje år och ett dedikerat team om 37 medarbetare utför Tankclean rengöringsarbeten, reparations- och underhållsarbeten, terminalhantering, värmningar, biltransporter och andra kundunika önskemål. Trots 6 anläggningar i bruk, och tillväxt runt hörnet, är organisationen platt. Dina idéer värderas högt och den innovativa ägarfamiljen är fortsatt operativ. De ser ljust på framtiden och blickar mot tillväxt inom bolaget, samt nya områden.

I rollen som Miljö- och Kvalitetsansvarig på Tankclean kommer du direkt att bli en nyckelperson på ett bolag som befinner sig i en mycket spännande fas av sin resa. Detta är nämligen ett företag där såväl miljö- som kvalitetsarbetet är starkt förankrat i hela organisationen. De flesta av Tankcleans kunder är internationella företag med egna kvalitetsavdelningar varför din tjänst kommer benämnas SHEQ Manager (Safety, Health, Environment, Quality) på engelska.

Tankclean håller för närvarande på med att anlägga vattenreningsverk på alla sina anläggningar. Detta görs via deras systerföretag Wasty Sverige AB. Med din kompetens inom miljöfrågor kommer du bli en viktig kugge i dessa projekt men du kommer också få möjligheten att bistå Wasty i deras övriga arbete med att revolutionera vattenreningsbranschen i Sverige!

På Synnerödsvägen 11 möts du inte bara av härligt ljusa, nybyggda kontorslokaler. När du kliver in genom dörrarna här kommer du nämligen att välkomnas av ett familjeägt bolag där passion är ett ledord.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tankcleans önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se.

Du erbjuds:

• En nyckelroll på ett bolag med framåtanda som brinner för att utvecklas med hållbarhet i framsätet.
• Att bli en del av ett bolag som satsar långsiktigt på sina anställda och som idag är marknadsledande i Norden.
• Utvecklingsmöjligheter som följer av att bli en del av ett bolag som växer, och som fortsatt planerar att växa.

Arbetsuppgifter

Till dina ansvarsområden hör det övergripande kvalitetsarbetet med bla SQAS granskningar, lagefterlevnad och att säkerställa att Tankclean lever upp till de specifika miljökrav som ställs på verksamheten i utfärdade tillstånd. Följaktligen kommer du ha regelbunden kontakt med, tillsynsmyndigheter, kunder och leverantörer.

I deras verksamheter finns det ett flertal fysiska riskmoment så som buller, värme, kemikalier, arbete på hög höjd osv varför arbetsmiljön kommer vara en annan väldigt viktig del av ditt arbete så att Tankclean fortsatt eliminerar risker i arbetsmiljön för deras personal. Tankcleans platta organisation öppnar upp för dina lösningsförslag och du får gärna driva egna projekt från start till mål för att förbättra vardagen för de runtomkring dig. Tankclean värderar din expertis i området vilket ger en möjlighet till frihet under ansvar när du blivit varm i kläderna.

Som storförbrukare av energi är Tankclean angelägen om att styra över sin förbrukning till energislag med så hög miljöprestanda som möjligt. Detta kräver en del investeringar och du kommer bli spindeln i nätet för dessa projekt.

I din roll är det viktigt att du har en helhetssyn och samarbetar på ett bra sätt med framförallt VD och operativt ansvarig. Tillsammans ska ni uppnå de mål som sätts och det är genom samarbete inom organisationen du kommer lyckas bäst i rollen.

Är standarder, policys, processer och rutiner en självklar del av din vardagsvokabulär - då är detta något för dig!

Vi söker dig som
• Tidigare arbetat i en liknande roll, med kvalitet, arbetsmiljö och miljö i fokus
• Har goda kunskaper i officeprogrammen, framförallt i Excel
• Behärskar det svenska och engelska språket väl i tal och skrift
• Har ett B-körkort

Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet från samma bransch

Dina personliga kompetenser är avgörande för hur väl du skulle trivas och lyckas i din roll. Du är ansvarstagande, orädd, prestigelös och innovativ! Du driver gärna dina egna projekt och sporras av chansen att få komma med nya idéer och förslag. Du uppskattar variationen i att ena stunden implementera riskelimineringsprojekt tillsammans med personalen för att i nästa redogöra för pågående kvalitetsoptimeringar med en storkunds kvalitetsavdelning i Rotterdam. Du sätter en ära i att följa upp vad som är beslutat för att säkerställa att det blir genomfört

Ansök nu

Affärssystemkonsult till ZeeU!

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Sep 14
Har du ett stort driv, kundfokus och erfarenhet av löpande arbete i ekonomimodulen inom Dynamics NAV/Dynamics 365 Business Central? Söker du en arbetsgivare som lägger stor vikt vid trivsel och som skapat en generös modell där du får bra utväxling för det arbete du utför? ZeeU´s resultat och kundvård har gett dem ett mycket gott rykte i branschen. Detta har lett till deras fortsatta tillväxt, som sedermera lett till att de söker just dig! Vi går igenom urvalet löpande, så sök redan idag! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med ZeeU en affärssystemkonsult. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos ZeeU.

ZeeU är ett välrenommerat och snabbväxande konsultföretag inom ERP-systemen Jeeves och Microsoft BC.

Sedan starten 2017 har de vuxit med ca 25% årligen i omsättning med bibehållen vinstmarginal.  Hemligheten är långsiktigt och proaktivt arbete nära ihop med deras kunder där målsättningen är hög attention och servicegrad.

Du blir en del av ett växande team som jobbar aktivt med kunder inom Dynamics NAV/Dynamics 365 Business Central. På kontoret omges du av likasinnade, öppna och ambitiösa människor. Verktygen finns på plats, projektledare och en beprövad arbetsmetodik likaså. Allt som behövs är du som har rätt driv och förkunskaper.

Mikael Asklid, CMO på ZeeU säger följande: "Efter drygt 20 år i konsultbranschen har vi anammat de bästa delarna från våra tidigare erfarenheter och arbetsgivare och skapat ett bolag där konsulten står i centrum. Vi är ett bolag av konsulter för konsulter och delar med oss av bolaget till våra medarbetare"

Delägarskap är en naturlig del av ZeeU-modellen där du som medarbetare erbjuds en del av bolaget. Utöver en bra grundlön - inklusive pension inklusive alla viktiga förmåner samt optionsprogram erbjuder ZeeU en attraktiv kostnadsställemodell där konsulten själv behåller en betydande del av sina konsultintäkter. ZeeU vill bygga långsiktigt på sina konsulter och gör detta genom incitament såväl finansiellt som utvecklingsmässigt. 

På ZeeU har du flexibel arbetsmiljö där du kan varva arbete på annan ort med arbete på kontor i Göteborg eller Jönköping. Då kollegorna gillar att umgås planeras flertalet aktiviteter och AW:s löpande. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och ZeeU´s önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds:

• En arbetsmiljö med transparens och stort fokus på kollegors utveckling
• En generös modell med flera incitamentspaket för att motivera kollegors långsiktighet och lönsamhet
• En trygg arbetsgivare med ett beprövat koncept
• God möjlighet att styra sin egen roll/inriktning/utveckling och/eller arbetsverktyg efter kunskap och intresse

Arbetsuppgifter

Du ansvarar för ekonomimodulen för Dynamics NAV/Dynamics 365 Business Central gentemot dina kunder. 

Du kommer exempelvis att: 

• Vara ansvarig konsult för implementationsprocessen
• Löpande stöd på plats efter implementation
• Kundansvarig för ett antal kunder
• Genomföra workshops och utbilda våra kunder i systemet

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av Ekonomimodulen inom Dynamics NAV/Dynamics 365 Business Central i minst ett par år.
• Har jobbat som konsult i minst ett par år. 
• Har goda kunskaper i det svenska och det engelska språket i tal och skrift
• Innehar B-körkort

Det är meriterande om du: 

• Har erfarenhet av Power BI, Microsoft CRM och/eller Document Capture

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos ZeeU.

Du är konsultativ och serviceinriktad till naturen. Du har god social förmåga, är lösningsfokuserad och pålitlig. Du trivs med att arbeta självständigt men är samtidigt en riktig teamplayer som ställer upp och samarbetar med övriga i gruppen.

 

Varför ZeeU? 

• En del av vår strategi är även att kunna vidareutveckla våra kunder genom olika leverantörers samarbeten samt integrationer med andra intressanta produkter.
• Vi ger kontinuerlig feedback till varandra kring frågor som rör kunder, försäljning och utveckling och främjar aktivt kompetensöverföring, vidareutveckling och en god gemenskap.
• Vi sitter centralt i trevliga, moderna lokaler på Mässans Gata 14 vid Korsvägen i Göteborg eller Östra Storgatan 9 i Jönköping.
• Vi är en transparent organisation med högt i tak.
• Vi lägger stort fokus på att våra kollegor ska trivas och att de ska få bra utväxling för det arbete de utför samtidigt som de aktivt får vara med att påverka bolagets utveckling framåt med hög delaktighet.

 

START: Omgående med flexibilitet till Q4 för rätt person
OMFATTNING: Rekrytering
STAD: Göteborg eller Jönköping
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Albin Andersson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Teknisk projektingenjör till WEG Scandinavia!

Projekteringsingenjör, elkraft
Läs mer Sep 22
Vill du bli del av ett globalt företag med en familjär stämning? Har du erfarenhet av el och brinner för att skapa goda kundkontakter? Ta då chansen att bli teknisk projektingenjör hos WEG Scandinavia!

Information om tjänsten:
Professionals Nord söker för WEGs räkning en Teknisk projektingenjör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos WEG Scandinavia.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och WEGs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till sofie.jonsson@pn.se 

Arbetsuppgifter:
Som Teknisk projektingenjör hos WEG kommer du att ansvara för en handfull prioriterade kunder. Du har hand om allt ifrån förfrågningar, till att hålla kontakt med fabriker och säljare, till att lämna offerter och att följa upp. Du kommer att arbeta självständigt på så vis att du äger dina processer, samtidigt som du ingår i ett team som gärna hjälper och stöttar varandra. Arbetet utförs främst från kontoret men några resor om år kan förekomma för att besöka dina kunder.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
• Upprätthålla och koordinera tekniska frågor mellan utesäljare och kunder
• Hålla kontakten med kunder och fabriker
• Vidareutveckla produkter, offertskrivning, prissättning och uppföljning

Vi söker dig som:
Antingen har en ingenjörsutbildning inom elkraft, automation eller mekanik, alternativt dig som har erfarenhet från el-branschen och goda erfarenheter av att bygga kundrelationer.
Vi kommer att lägga stor värdering vid dina personliga egenskaper då vi tror att det är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen.
Vi ser därför att du är serviceinriktad och socialt utåtriktad då ditt arbete innefattar mycket kundkontakt. Vidare ser vi att du kan hantera flera olika arbetsuppgifter då du aldrig blir "färdig" med ditt arbete, samt att du kan se och skapa nya affärsmöjligheter. Utöver detta ser vi att du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då arbetet kräver det. Kan du portugisiska är det meriterande men inget krav.

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Sofie Jonsson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på sofie.jonsson@pn.se

Ansök nu