Göteborg: CAD-ritare / CAD-konstruktör / CAD

Hitta ansökningsinfo om jobbet CAD-ritare / CAD-konstruktör / CAD i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Rz Riboverken har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Rz Riboverken en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Rz Riboverken är ett plåtberedningsföretag som tillverkar allt från prototyper till serievolymer. De är en del av Rz-gruppen, som består av tretton mekaniska verkstäder, specialiserade på olika processer och metoder inom mekanik. Kunderna finns bland annat inom fordons-, flyg-, och rymdindustrin. Rz Riboverken har sin maskinpark i Högsbo. På Rz Riboverken värdesätter man samarbete, yrkesstolthet och professionalism.

Arbetsuppgifter:

Som CAD-ritare är du länken mellan kunden och operatörerna i verkstaden, där du är ansvarig för att förbereda ritningar och modeller i CAD samt att programmera detta för lasermaskinerna. Dessa har varierad svårighetsgrad, med utgångspunkt i kunds efterfrågan, där du också konsulterar och återkopplar förslag på tillvägagångsätt. Därtill måttsätter du detaljer och programmet för maskinerna samt administrerar ritningar och artikelnummer. När detta är klart tar operatörerna vid och maskinerna skär ut delarna från metallark. I rollen som CAD-ritare samarbetar du med tre erfarna kollegor, för att sätta förutsättningar för ditt självständiga arbete.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasieutbildning inom teknik
• Goda kunskaper i CAD
• Du talar och skriver obehindrat på svenska

Vi tror att du är en person som tar ansvar över ditt arbete och är duktig på att driva din del i arbetet framåt. Du känner en stolthet för det du gör och strävar efter att ge kunder professionell och bra service. Därmed ser du ett värde i att samarbeta med dina kollegor för att säkerställa en hög kvalité. Detta ger dig en bra grund att stå på vid situationer där du behöver agera snabbt på kundens förfrågan.

Övrig information:

Start: Enlig överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enlig överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: CAD-ritare, CAD-konstruktör, CAD-programmerare, CAD, AutoCAD, Revit, SolidWorks, CNC, verkstad, plåtberedning, laser, heltid, Göteborg

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktutvecklare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktutvecklare.

Manufacturing Engineering Manager

Läs mer Aug 9
Modvion builds the next generation of sustainable wind turbine towers with laminated wood - nature’s carbon fibre. Using wood enables for radical reductions in carbon emissions, making it possible to generate net zero energy from wind power. In fact, considering that wood is also storing carbon the tower itself is carbon negative - storing more carbon than it produces during production. In order to reach stronger and more stable winds and produce more energy, wind turbines are getting bigger in every sense. Thanks to our patented module system, we have developed a cost-effective solution enabling transportation for installations of tall towers.

At Modvion you get to work with driven, positive and creative people who inspire each other. What we’re doing can make a real difference for the climate and accelerate the transition to renewable energy. Take the chance to join one of the most interesting companies in cleantech at a pivotal time!

The role

Our manufacturing engineering team are developing our next production facility and we need to grow the team - it’s an exciting time to join us!

You will work together with our founders, business and product development teams in developing all manufacturing aspects. The company is constantly evolving, and your role, responsibilities and deliverables will change with it. Your mission as part of the team will be to take manufacturing to large-scale production. This means being heavily involved in the designing, engineering, and build-up of Modvion's future production setup. The tasks will include;

- Project management and for the right candidate potentially team management

- Design work on production flow, processes and production equipment. Includes

- investigations and evaluation of production flows, methods and tools.

- Procure, manage and collaborate with external suppliers on specification, business case and commissioning of production equipment.

- Develop, implement and improve stations and layouts, including work instructions.

- Improve and optimize manufacturing operations through analytical studies (including time studies) of operating parameters, such as, production methods and processes on a continuous basis.

- Hands-on experience working, refining, and troubleshooting of advanced technical systems.

- First line of support and monitoring of current production line

Modvion’s first commercial wind turbine tower will be ready during 2023 and the interest has never been higher.

Who we think you are

We believe that you have a B.Sc. or M.Sc. in Mechanical Engineering, Automation, Mechatronics or similar and at least five years' experience as engineer with leadership experience in a manufacturing company. If you have been taking manufacturing from prototype stage to large scale production it is a huge advantage. If you also have experience from wood as a material and the nature of start-ups where everything is possible, but the unexpected will occur and this thrills you, well, then you have to apply!

What we offer

- Flexibility and freedom, we trust our team to do a great job

- Planning your daily work to fit with your life

- Gym and table tennis at work

- Health and wellness allowance ‘Friskvårdsbidrag’

- Team activities and more!

This is a full time on site at our office in Gothenburg. Full proficiency in English is mandatory and Swedish is a big plus.

Ansök nu

Program Manager

Läs mer Jul 17
Just nu har vi intressanta möjligheter för Program Managers som är intresserade av fordonsbranschen och dess underleverantörer. Du ges möjlighet att snabbt växa i din yrkesroll och bli del av ett mycket erfaret team. I rollen kommer ansvara för en produktgrupp med avseende på teknik, kvalitet och lönsamhet. Vidare koordinerar du löpande ändringar när det kommer till införande och kvalitetssäkring. Du driver kontakt och samarbete globalt internt och externt med kunder och leverantörer.

Vem är du?

- Du har en BSc eller MSc utbildning inom teknik eller ekonomi och gärna någon form av projektledarutbildning.

- Du har 3-5 års erfarenhet från projektarbete inom produktutveckling eller produktion och är redo för en tyngre roll.

- Du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska.

- Du har ett stort intresse för att leda och driva team.

- En lagspelare med utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga.

- Flexibel och lösningsorienterad.

I gengäld erbjuder vi dig:

- Djup och bred kunskap inom produktutveckling inom olika branscher.

- En företagskultur där det är högt i tak för din personlighet och dina idéer och som främjar mångfald och inkludering.

- En arbetsmiljö där du uppmuntras att kombinera dina tekniska kunskaper med viljan att utmana teknikens gränser för att skapa en mer hållbar framtid.

- Stora möjligheter till ständig utveckling i ett växande konsultbolag.

Together Tech för hållbar produktutveckling

Vi ger möjligheter till att kunna utvecklas genom en variation av uppdrag inom olika branscher och områden, i uppdrag hos kund eller i något av våra spännande in-houseprojekt.

Hos oss på Together Tech arbetar du tillsammans med andra ingenjörer som brinner för miljö och hållbarhet, alla med en vilja att skapa bestående lösningar med hjälp av teknik - eller som vi säger: Better World Tech!

Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida www.togethertech.com. Vi kommer behandla ansökningarna under augusti. Ha en fin sommar så återkopplar vi till dig under augusti!

Kontakt:

Martin Gerhauser (martin.gerhauser@togethertech.com), Business Unit Manager

Julia Adamsson, Recruitment

Ansök nu

Mekanikingenjör / Produktutvecklare i Göteborg

Läs mer Aug 10
UTVALD! Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det skall märkas, hos oss ska man bli sedd och hörd. Våra kunder skall vända sig till oss för att få de Utvalda. Vi tillhandahåller ingenjörstjänster inom produktutveckling, vår kompetens finns inom teknikområdena Mekanik, Inbyggda system, Elkraft och El/automation. Vi är verksamma med kontor i Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Örebro, Ludvika och Västerås.



Mekanikingenjör/Erfaren Konstruktör med komponentansvar!

IKG är ett teknikkonsultföretag som jobbar mot produktutvecklande företag inom flera olika branscher. Vi startade 1990 i Västerås och finns idag på 7 orter, Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Örebro, Västerås och Ludvika. Vår vision är att hitta rätt person till rätt uppdrag!

Om tjänsten:

IKG ser en mycket god efterfrågan på erfarna mekanikkonstruktörer!

Vi söker DIG som är redo för ny utmaning i produktutvecklande roll.

Följande kompetens och erfarenhet efterfrågas:

• Mekanikkonstruktör med några års yrkeserfarenhet avseende produktutveckling.
• Är kunnig i företrädesvis Creo eller Catia V5, även Inventor eller SolidWorks.
• Har god kännedom och erfarenhet i olika material och med olika produktions- och tillverkningsmetoder.
• Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift

Meriterande:

• Kablagekonstruktion - Intresse och tidigare erfarenhet efterfrågas av våra kunder!
• Komponentansvar - Driv och intresse för att föra utveckling av ditt komponentområde mot nya höjder!

Vi vill även att du:

• Drivs av tekniska utmaningar och älskar problemlösning!
• Tycker om att arbeta i team och även kan driva ditt arbete framåt individuellt.
• Tycker om att sprida glädje och positivitet!
• Är redo för nya utmaningar!

Som medarbetare hos IKG kommer du att ha ett spännande arbete och jobba med kunder som är världsledande inom sina områden. Du kommer att ges möjlighet att arbeta med olika faser inom mekanikkonstruktion och teknikutvecklingen. Som konsulterande ingenjör hos IKG får du jobba i utvecklande och utmanande miljöer där du utformar tekniska lösningar ute hos kund.

Vad erbjuds du som konsult på IKG?

• Coachade ledarskap
• Kollektivavtal (Tjänstepension, sjukersättning, försäkring, föräldraledighetstillägg)
• Fast månadslön oberoende av uppdrag
• 6 veckors årlig semesterrätt
• Bonusupplägg (upp till +2000 kr/mån)
• 5 000 kr i friskvårdsbidrag
• Företagshälsovård
• Jobba nära teknikutvecklingen
• Möjlighet till varierade arbetsuppgifter, produkter och system
• Jobba med både kunder och dess leverantörer inom olika branscher
• Kunna utveckla dina tekniska kunskaper inom mekanik
• Skapa kontaktnät för din framtida karriär
• Arbetstidsförkortning

Varför IKG?

Vi värdesätter känslan av samhörighet! Genom en öppen dialog och stöd från din närmsta chef ser vi till att arbetet blir rätt för just dig. Regelbundna träffar och aktiviteter med kollegor gör att du snabbt blir en i teamet. På IKG sätter vi välmående i fokus med hjälp av rätt förmåner, ett av marknadens högsta friskvårdsbidrag och en flexibilitet som skapar möjlighet att kombinera arbete och fritid.

Ansök nu

Projektledare för ILS, Ta steget mot en framgångsrik karriär och bygg up...

Läs mer Jul 5
Vill du vara en nyckelspelare som projektledare för ILS-frågor (Integrerat Logistikstöd) i en spännande och internationell miljö? Då har vi den perfekta möjligheten för dig att ta steget mot en framgångsrik karriär och samtidigt vara med och bygga upp ett nytt ILS-kompetenscentrum!

Rollen

Som projektledare hos oss får du inte bara chansen att påverka och optimera våra kunders produkter och system, du blir också en del av att skapa och utveckla ett helt nytt ILS-kompetenscentrum. Du kommer att leda framtagningen av innovativa lösningar, öka operativ tillgänglighet och minska livscykelkostnader samtidigt som du bygger upp och leder ett kompetent team.

I rollen ingår bland annat:

- Leda och samordna ILS-projekt genom att utveckla och implementera projektplaner, mål och tidsramar

- Övervaka och rapportera projektets framsteg och resultat, både internt och mot kund

- Säkerställa att projektmål uppnås inom överenskommen tid, budget och kvalitetsstandarder

- Utveckla kundrelationer genom att samarbeta med interna och externa intressenter för att säkerställa en smidig kommunikation och samordning

- Matcha ILS-kompetenser mot kunders behov

Vem är du?

Vi söker dig som är en driven och ansvarstagande person med en passion för teknik. Din förmåga att kommunicera på både svenska och engelska, både i tal och skrift, är avgörande för att skapa starka relationer och framgångsrika samarbeten. Med din erfarenhet inom projektledning och kunskap inom ILS-processer, kommer du vara en värdefull tillgång för vårt team. Vi ser att du har:

- Erfarenhet av att driva projekt

- Kunskap inom S1000D är meriterande

- Stark förståelse för ILS-processer, inklusive underhållsplanering, reservdelshantering, teknisk dokumentation och utbildning

- Erfarenhet av att använda ILS-verktyg och programvara för att stödja projekten.

- Svenskt medborgarskap

- Högskole-/civilingenjörsexamen inom relevant område är fördelaktig, men inte obligatorisk

Vi ser vidare att du är en person som är analytisk, lösningsorienterad samt har en stark kommunikations- och samarbetsförmåga.

Vilka är vi?

Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerande medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst.

Tycker du att det här låter som rätt roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Vad erbjuder vi?

Being people who put people first” - ett tydligt sätt för oss på Semcon att förhålla oss till våra medarbetare, detta gör vi genom att erbjuda bland annat:

- Trygghet genom fast anställning och förmåner

- Contribution & development dialogues (CDD) - Individuell utvecklingsplan som ni regelbundet följer upp tillsammans

- Utbildningar inom våra expertområden så som Technical writing, Graphics & Animations och Effective Communication genom både interna och externa utbildningar

- Promising candidate programme - ett program där vi nominerar och utvecklar medarbetare mot framtida ledande roller

Ansök nu

Digital Product Owner Analytics &Data at BA Penta – Penta Analytics 2

Läs mer Sep 19
Join us on?our transformation journey to the digital future
At Digital & IT, we have a clear ambition to enable value creation at scale for the Volvo Group. With a new product centric operating model and digital technologies, we will produce digital offerings that are profitable, scalable, and differentiated. With Digital & IT, you will be part of a global and diverse team of highly skilled professionals, who learn continuously and embrace change to stay ahead. We have a particularly important role to play in reaching the Volvo Group ambitions for 2030. Do you want to be part of our transformation journey towards becoming the?digital capability of the Group? The time is now.
Within DE41000 – Analytics & BI Delivery, you will be part of a global and diverse team of highly skilled professionals, we learn continuously and embrace change to stay ahead. Our goal is to be a top partner in discovery and industrialization of Data Products, Analytics and Data Science in cooperation with other stakeholders
This will be you - your new challenge
As a Digital Product Owner, you will work closely with digital product managers and other stakeholders in Volvo Penta and internally with data analysts, data engineers, data scientists, and Data architects, among some roles, to continuously improve our products, the user experiences, and the business value outcome. We are an environment where ideas, thoughts, and opinions can be shared. We have clear common ambitions, and we create the future together.
This is how you could make an impact
As the Digital Product Owner, you will take ownership of specific part of the Data product and analytics and data science solutions as a champion of the product vision and your team, you will turn the roadmap into deliverables and secure the alignment with the overall strategy and product vision. You are a member of a stable team and are responsible for managing the team backlog prioritization and delivery.
You will lead the Penta 2 Analytics Team and report to Rafal Busz. These will be some selected responsibilities:
? Support the team in creating product specifications in the form of user stories with acceptance criteria, to ensure the stable team have all required information to deliver the desired outcome.


Lead the product discovery process for assigned capabilities (including hypothesis generation, requirements gathering, design, and scoping) in collaboration with the digital product manager and other needed competences
Assist the digital product manager in ensuring that the product development backlog is organized, prioritized, and kept updated.


Contribute to the product vision, and champion this vision with stakeholders and the stable team


Ensure that proper analytics, tracking and data collection mechanisms are in place to understand user behaviors and/or product performance


Work with other parts of the organization as needed to ensure expected outcomes are achieved and measured.


Team development to secure the long and short-term plans for proper capacity and competence.
Continuously reviewing the live product to identify areas for improvement and any deviations from the expected experience.


Staying relevant with the market & customer needs through data and customer feedback.


Who are you?
We believe you want to take your career to the next level, working with amazing people around the world. To be successful in this position we believe you have a university degree or equivalent, and experience from leading functionally, preferably within IT management, Data Science, Information Management or likewise.
You need to understand the cost, risks, and compliance requirements associated with the development and operations to assess the benefit and value.
Furthermore, we believe this role requires experience from working towards digital product orientation and agile ways of working as well as knowledge of Data, Analytics and AI trends.
In addition to this, you are a passionate believer in lifelong learning. You should feel energized by working both independently and interdependently, have proven skills in cross-functional collaboration and thrive in managing, foster, and enable both the perform and the transform angles of the job.
Are you curious and have some questions? Contact us!
DE41000 - Analytics&BI; Delivery
Rafal Busz
rafal.busz@volvo.com
Please mind that the job advertisement has been marked with national Volvo Group headquarter, however the offer is flexible within the country.


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB .

Resande servicetekniker till Noxon

Processtekniker, vattenrening
Läs mer Sep 25
Nytt
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Noxon.

Om företaget:

Vi utvecklar, säljer, tillverkar och servar dekantercentrifuger för avvattning till kommunala reningsverk och industriella applikationer som t.ex. pappers- och massaindustrier, fiskeindustrier och gruvindustrier över hela världen.

För oss är kunden i fokus där vi tillsammans tar fram flexibla lösningar för avvattning och utför service i världsklass, vilket ger kunden en kostnadsbesparing men också en positiv miljöpåverkan.

Huvudkontor med produktion finns i Fjärås där 30 medarbetare arbetar. Du kommer ingå i eftermarknadsteamet där du får möjlighet att bidra till företagets fortsatta utveckling inom eftermarknadsarbetet.

Arbetsuppgifter:

Som resande servicetekniker hos Noxon arbetar du med allt ifrån underhåll, reparation, optimeringar och uppgraderingar på företagets olika produkter. Du åker på planerade uppdrag och agerar på akututryckningar vid behov. I rollen har du nära kontakt med ansvarig servicekoordinator för att stämma av förändringar som kan ske under dagen. Uppdragen är av bred variation och kan innefatta både mekaniska reparationer såsom balanseringar och lagerbyten, till byte av elektriska komponenter och optimering. Noxon levererar även mobila enheter som hyrs ut till kund för testkörning eller för temporära uppdrag. I samband med dessa uthyrningar arbetar du med processoptimering, enklare labprover och dokumentation.

I denna tjänst reser du i arbetet med cirka 2–4 övernattningar per vecka, främst i Sverige och du har tillgång till egen servicebil.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet inom underhåll och installation av industriell utrustning
• Körkort B
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Det är meriterande med erfarenhet inom el, automation eller processindustrin

Du som söker är en person som trivs att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att allt blir slutfört med god kvalitet. I rollen som resande servicetekniker är du ofta ute på resande fot och känner dig bekväm med det. Du har även mycket kontakt med kunder och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Utgår från hemmet
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: fälttekniker, servicetekniker, underhållsmekaniker, mekaniker, reparatör, mekanik, hydraulik, el, elektronik, svets, maskinstyrning, automation, vibration, rotation, centrifug, dekantcentrifug, reningsverk, miljöteknik, verkstad, industri, installation, underhåll, reparation, driftsättning, tekniker, process, processoptimering, heltid, Fjärås, Kungsbacka.

Ansök nu

Account Manager till Bravura

Account manager
Läs mer Maj 8
Tror du att ditt engagemang kommer göra dig framgångsrik? Vill du arbeta på en arbetsplats där vi ser din potential och firar när vi uppnår våra högt uppsatta mål? Perfekt, då tror vi att du kommer trivas som Account Manager hos oss!

Om rollen som Account Manager
Som säljare arbetar du med att skapa och bygga relationer inom svenskt näringsliv, och bistår med lösningar för hur vi kan hjälpa företag med deras kompetensförsörjning - för att de i sin tur ska kunna växa och uppnå sina mål. Du arbetar med att bygga upp din egen kundbas, och skapar ett stort kontaktnätverk inom näringslivet. I rollen kommer du i kontakt med företag inom olika branscher i hela tjänstemannasektorn, små som stora företag primärt inom privat sektor, där vi lovar dig en allmänbildande och utvecklande roll.

Du har ett helhetsansvar för affären, vilket initialt innebär att du prospekterar, bokar och genomför möten med potentiella kunder. I dina kundmöten gör du en behovsanalys och presenterar våra lösningar inom rekrytering och bemanning. Därtill prisförhandlar du och skapar offerter, och har ett nära samarbete med dina kollegor på leveransavdelningen. Rollen handlar till stor del om att vara lyhörd och förstå verksamheternas långsiktiga plan, och hur rätt kompetens är en viktig del av den planen. Det är så vi skapar långsiktiga och framgångsrika kundsamarbeten.

Sales Trainee Program

Din anställning inleds med ett Sales Trainee Program där du får verktygen för att lyckas i rollen. Parallellt med din utbildning under dina första sex månader som Account Manager arbetar du med dina ordinarie uppgifter och bygger din kundbas. Efter avslutat program blir du diplomerad och kan fortsätta din resa som Account Manager hos oss! Under utbildningen får du bland annat:

- Lära dig grunderna för framgångsrik försäljning och accelerera din kompetens inom B2B generellt och rekryteringsbranschen specifikt.

- Kunskapsutbyte via utbildningstillfällen tillsammans med säljare på alla Bravuras kontor.

- Utbildning i bland annat mötesteknik, prissättning, förhandlingsteknik, affärsförståelse, kundfokus med mera.

Om oss
Bravura Sverige är ett bemannings- och rekryteringsföretag som grundades 2008 med en vision om att stärka företag genom människor och människor genom jobb. Idag är vi en väletablerad aktör och en av de snabbast växande inom vår bransch.

Affärsidén är enkel - vi hjälper företag att rekrytera eller hyra rätt kompetens och vi erbjuder jobb till talanger i början av karriären. När vi är framgångsrika får människor jobb och företag stärks genom rätt kompetens.

Vi särskiljer oss genom ett högre engagemang. Det innebär att vi bryr oss lika mycket om kundens affär som de själva gör. Våra långsiktiga mål är att ha nöjdast kunder, kandidater och medarbetare i hela branschen.

Vill du ha en inblick i vardagen hos oss?
Följ kontot @joinbravura på Instagram (https://www.instagram.com/joinbravura/)!

Om dig vi söker
Bravura tror på människors potential att utvecklas. Därför är det viktigaste för oss att du har rätt inställning och engagemang! Det tillsammans med ett målfokus gör att vi tror att du kan lyckas, även om du inte hunnit skaffa dig lång arbetslivserfarenhet. En kombination av ett professionellt och affärsmässigt agerande, intresse för kunskap och utveckling samt ett föredömligt agerande gentemot andra i din omgivning så har du alla förutsättningar att lyckas!

Förutom ditt engagemang har du:

- Relevant eftergymnasial utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av B2B och/eller B2C-kontakt

- B-körkort (eller planerar att ta det)

- Goda kunskaper i svenska och bekväm med att uttrycka dig på engelska

Att jobba hos oss - what’s in it for me?


Värdegrunden på Bravura handlar om att vara målinriktad, pålitlig, generös och inspirerande. Vi gillar att göra saker tillsammans, delar med oss av kunskap och hjälper andra att lyckas. Därtill strävar vi alltid efter att vara bäst på det vi gör!

Hos oss blir du del av en stark gemenskap och en kultur som präglas lika mycket av glädje som resultat. ”Det handlar om att skapa minnen” är ett uttryck som vår koncern-VD Martin Sander ofta använder för att berätta om hur det är själva resan som är målet. Hos oss får du träna på arbetstid och vi gör årliga resor samt ordnar massa annat kul.

Vi erbjuder även flera utvecklingsmöjligheter baserat på ditt engagemang, där vi exempelvis har tydliga karriärsvägar och oftast tillsätter våra ledande positioner internt!

Om rekryteringsprocessen

Rekryteringsprocessen hos oss bygger på en kompetensbaserad urvalsmetodik, en vetenskapligt förankrad metod för att göra sakliga urval och kvalitetssäkrade matchningar. Från det att du söker jobbet sker processen i tre steg:

Urval

Vi går igenom alla kandidater som sökt jobbet och genomför en strukturerad analys av personliga egenskaper, färdigheter tillsammans med arbetslivserfarenheter och utbildning för att skapa bästa möjliga matchning.

Intervjuer

Efter en inledande telefonavstämning är det dags för en intervju hos oss där du får den som ansvarar för rekryteringen. Om du går vidare till nästa steg får du träffa din blivande chef. Intervjuerna tar cirka 1 timme.

Återkoppling

Under hela rekryteringsprocessen får du återkoppling från din kontaktperson på Bravura. Du är också välkommen att höra av dig om du har några frågor. Oavsett om du går hela vägen i mål eller inte så lovar vi att hålla dig uppdaterad om status i rekryteringen.

Övrig information
Start: 14 augusti
Plats: Göteborg
Lön: Fast lön + rörlig provision

Välkommen med din ansökan och lycka till!



Rekryteringsteamet

Noelle Gustafsson
46790986345
noelle.gustafsson@bravura.se

Ansök nu

Elektronikkonstruktör till Tyri Lights

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Sep 25
Nytt
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Tyri Lights.

Om företaget:

Sedan start har Tyri Lights varit i ständig utveckling och deras globala R&D avdelning som finns i Göteborg söker nu ytterligare en kollega inom elektronikkonstruktion.

Tyri Lights är ett branshledande företag inom belysning för terräng- och arbetsfordon och fokuserar på att utveckla högkvalitativa och smarta belysningslösningar inom sektorer såsom anläggning, jordbruk, skogsbruk, gruvindustri, materialhantering och Off-Road. Tyri levererar en standardiserad produktserie i världsklass, ligger i framkant inom belysningsteknologin och är designpartner i samarbeten med OEM-tillverkare världen över. Med start redan på 70-talet har verksamheten ständigt växt och utvecklats och dess grundare är fortfarande med och driver företaget framåt. Under 2017 var Tyri ett av de snabbaste växande företagen i Sverige och finns idag globalt i USA, England, Italien, Japan, Tyskland, Sydkorea, Brasilien och Norge. Bland Tyris kunder genom åren finns välkända globala företag såsom Caterpillar, Epiroc, Toyota, Komatsu och John Deere.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Elektronikkonstruktör är du med i hela processen under projekten, allt ifrån kravspecifikation till testning med Tyri Lights kunder. Du blir experten inom elektronikområden i de olika parallella projekt som du ingår i. Du kommer arbeta i en produktionsnära miljö med snabba steg från idé till färdig produkt. Dina främsta arbetsuppgifter kommer kretsa kring att designa drivelektronik till Tyris LED-produkter, ta fram kravspecifikation i direkt kontakt med kunder och arbeta med elektronik i CAD genom Altium Designer.

• Beställning, byggnation och felsökning av prototyper
• Arbeta med DC/DC omvandlare
• Utföra tester under utvecklingsarbetet i Tyris EMC labb
• Delvis delta vid resor till leverantörer och kunder som support till säljarna

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Högskole- eller civilingenjörsexamen inom elektronik
• Erfarenhet av CAD, helst inom Altium Designer
• Teoretisk förståelse samt erfarenhet av konstruktion för EMC
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift

Vi söker dig som har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Samtidigt har du ett öga för detaljer och är noggrann som person. Du känner dig bekväm med din kommunikationsförmåga då kontakt med både interna och externa samarbetspartners sker på daglig basis. Med en stor dos driv ser vi att du inte bara kontinuerligt utvecklar dig själv och ditt arbete utan även ditt team och verksamheten i stort – en resa som Tyri välkomnar och stöttar till 100%. Kreativitet, innovation och eftertanke är framgångsfaktorer hos Tyri Lights.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Electronics Hardware Engineer

Hårdvarukonstruktör
Läs mer Sep 25
Nytt
Om Bravura:

Bravura is a staffing and recruitment company for organizations that want to find Next Gen Professionals. We have lots of job opportunities, especially for you at the beginning of your career with 0-8 years of experience. Through us, you can work as a consultant or be recruited. Find your dream job - we help you succeed!

Om tjänsten:

In this recruitment, Datavärde Norden uses Bravura as a recruitment partner. You will be employed directly by Datavärde Norden AB.

Om företaget:

Datavärde is a start-up company that solves real problems based on business logic and customer value with the help of Data Science. The company uses various tools to deliver the best possible quality, for example everything from classic models, artificial intelligence, machine learning and big data. Datavärde has a broad competence in Data Science but works mainly with customers in the industrial, marine and energy sectors. They are now looking for a new employee who wants to be part of their data analysis journey!

Arbetsuppgifter:

As an Electronics Hardware Engineer at Datavärde, you'll be responsible for designing and ensuring compliance of electronic hardware to agreed specifications. Your work will primarily focus on control electronics and microcontroller design applied to real-time systems, including modern communication interfaces with applications in energy control, industrial control, and IOT-systems. You'll be involved in a range of exciting projects supporting both our in-house product needs and external customer solutions.

• Design and ensure compliance of electronic hardware to specifications
• Focus on control electronics and microcontroller design for real-time systems
• Work on exciting projects for in-house product needs and external customer solutions
• Applications in energy control, industrial control, and IOT-systems

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant University degree, M.Sc. within Electronics, Mechatronics or equivalent experience.
• More than 2 years of experience as a Electronics Hardware Engineer
• Good understanding of structured projects and engineering methodologies
• Fluent in English written and spoken

As an Electronics Hardware Engineer at Datavarde, you'll need to be able to think analytically to break down complex problems into manageable parts. You'll also need to be able to solve these problems creatively, devising innovative solutions that meet the needs of both customers and team members. Working closely with both groups will require strong communication skills and the ability to collaborate effectively to achieve shared goals. Join Datavärde to put your analytical thinking and complex problem solving mindset to work on exciting projects!

Övrig information:

Start: Upon agreement
Location: Gothenburg
Salary: Upon agreement

Having questions about Bravura's recruitment process? You can find answers to the most common questions by clicking the link: här

Are you curious about how our recruitment process is structured? You can find more information here: https://www.bravura.se/din-karriar .

If you have questions about the service or about your registration, you are welcome to contact our candidate support on our chat, info@bravura.se or 08-400 240 50 and we will help you. Specify what position and company you are applying for.

We recommend that you submit your application immediately as we make an ongoing selection. Welcome with your application!

Ansök nu

Underhållstekniker till APL

Underhållsmekaniker
Läs mer Sep 18
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att APL har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och APL en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget:

APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, är en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel. APL är också en etablerad kontraktstillverkare inom Life science i Skandinavien med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APLs ca 500 medarbetare är verksamma vid fem tillverkningsenheter runt om i Sverige. APL har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som skräddarsys för den enskilde patienten. Många beredningar görs till barn och till patienter med olika typer av överkänslighet. APL bidrar till läkemedel som förbättrar och räddar liv.

Läs gärna mer på www.apl.se

Arbetsuppgifter:

I rollen som underhållstekniker erbjuds du en varierad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att planera, samordna och genomföra förebyggande underhåll av utrustning, anläggning och mediasystem. Därtill kalibrerar och validerar du utrustning enligt underhållsplan och instruktioner. Vidare dokumenterar du planerat och utfört arbete i företagets underhållssystem. Detta är en självständig roll där du är spindeln i nätet och agerar supporterande för samtliga avdelningar.

• Planera, samordna och genomföra förebyggande underhåll av utrustning, anläggning och mediasystem.
• Kalibrera, validera och re-validera utrustning enligt underhållsplan och instruktioner.
• Dokumentera planerat och utfört arbete i företagets underhållsystem.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet inom antingen läkemedel, process eller livsmedelsindustrin
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• God dator och systemvana
• Meriterande med kunskaper inom GMP

För att trivas i rollen ser vi att du är en social person som trivs i mötet med andra och ser ett stort värde i att samarbeta. Du är uppmärksam, tillmötesgående och trivs i en stöttande roll där du får ge service till andra. Därtill dubbelkollar du ditt arbete noggrant och din förmåga att skapa och hålla en struktur gör att allt du lämnar ifrån dig håller hög kvalitet.

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Inkassorådgivare till välkänt kredithanteringsföretag

Inkassohandläggare
Läs mer Sep 18
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Intrum en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Företaget är ett välkänt kredithanteringsföretag med uppdrag att skapa en sund ekonomi i samhället.
Med hjälp av sina lösningar effektiviserar de företagets kassaflöde och förbättrar deras lönsamhet. På arbetsplatsen råder en familjär stämning och nu letar företaget efter dig som vill bli en del av deras serviceinriktade inkassoteam. I Göteborg sitter dem i nyrenoverade stilrena lokaler, centralt beläget med bra förbindelser.

Arbetsuppgifter:

Som handläggare sitter du i hjärtat av verksamheten och har den viktiga uppgiften med att hjälpa människor till en sund ekonomi med syfte att bli skuldfria. Fokus för denna roll ligger på att ta emot inkommande och utgående samtal från kunder främst via telefon men även via mail. Det kan stundvis vara en utmanande uppgift och ställer höga krav på din förmåga att bemöta personer på ett respektfullt och empatiskt sätt.

Du erbjuds en grundutbildning inom inkasso för att lära dig hur ärendena ska hanteras och du får även lära dig företagets arbetssätt och system. Du arbetar tillsammans med andra i ett team som värdesätter samarbete och att ha roligt och utvecklas tillsammans.

• Hantera inkommande och utgående samtal till kunder.
• Hjälpa kunder till en sund ekonomi genom hög service och ödmjukhet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom service
• Grundläggande datorkunskap
• Obehindrad i svenska i både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska
• Meriterande med övriga språkkunskaper

Vi söker dig som är en social kameleont och som drivs av att hjälpa människor. Du älskar utmaningar och är serviceorienterad samtidigt som du har skinn på näsan och kan hålla dig lugn i situationer med upprörda kunder. Har du jobbat med människor och inom service och vet precis hur du får människor att känna sig trygga och våga öppna sig så är det helt klart ett plus. Du tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet och värdesätter härlig sammanhållning på en arbetsplats med väldigt varierande åldrar.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu