Göteborg: Rekryterare inom Life Science

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryterare inom Life Science i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet av rekrytering och är intresserad av att jobba inom Life Science? Bli en del av vårt konsultnätverk i Göteborg!

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att driva rekryteringsprocesser med ett intresse för Life Science. Vi letar efter dig som tidigare har jobbat med självständigt rekryteringsarbete där du ansvarat för hela processen och är intresserad av att ta dig an konsultuppdrag hos våra kunder i Göteborg. Vem vet, kanske hamnar du på en arbetsplats som du inte hade sökt till i vanliga fall? Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Som konsult hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

• Få ett jobb att trivas på! Våra medarbetare gav oss mitt i pandemin 2020 ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på +58, en siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag där din kompetens och person kommer till sin rätt.
• Knipa en plats i vårt nätverk med andra TNG-konsulter.

Dina arbetsuppgifter

Som rekryterare inom Life Science kommer du att:

• Driva och hantera rekryteringsprocesser från början till slut
•  Söka kandidater via LinkedIn
• Ansvara för onboarding – och all kommunikation längs vägen för nyanställda

Värt att veta

Det här en intresseanmälan för kommande uppdrag i Göteborg. Vi letar efter kandidater som är tillgängliga och redo att ta sig an konsultuppdrag hos någon av våra kunder. För våra konsultuppdrag finns det ofta goda chanser till förlängning efter uppdragets slut. Alternativt finns chansen att du blir rekryterad av den kund du är ute på uppdrag hos.
Fördelarna med att vara konsult är många! Inte bara får du vara ute hos intressanta företag och prova på många olika arbetsuppgifter. Du får också bredda ditt nätverk och skapa många nya kontakter som du kan dra nytta av under hela din framtida karriär.

Våra förväntningar

För att trivas som konsult och rekryterare inom Life Science ser vi gärna att du har en relevant utbildning eller några års erfarenhet inom rekryteringsområdet. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära och tar ansvar för att uppnå resultat. Vi ser gärna också att du har någon form av erfarenhet av rekrytering inom forskning, klinisk och utvecklingsverksamhet. Du talar och skriver både svenska och engelska, då driva rekryteringsprocesser i olika länder kan komma att bli aktuellt.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Tech Recruiter

Läs mer Aug 31
About Kognic
Founded in 2018 by Oscar Petersson and Daniel Langkilde, two engineering physicists working in the field of Deep Learning, Kognic is taking on one of the most challenging areas in mobility - the quest to make automated / autonomous driving systems more accurate and safer. Today, we help machines reliably make sense of a messy, chaotic, and unstructured world. Our data platform enables OEMs to get to market faster with less risk - and data engineers simply love working with our Machine Learning Operations tools.

Our future goes far beyond automated driving. Perception is a vital technology in understanding the world around us and our expertise in machine learning is poised to positively impact other markets, such as Robotics, Manufacturing and Heavy Industry just to name a few. We know it's not something we can solve overnight. We have to make extraordinary leaps in technology happen.

The role
As you can tell, it’s super important to get the right people to join us. That is why we need an awesome tech recruiter to, initially during one year, cover for a parental leave, with the possibility of extension.

In the role as a tech recruiter you will be an important part to help accelerate Kognic’s growth by maintaining a well functioning recruitment process internally and continuously improve the development forward.

You will work closely with our recruiting managers and support them from the start to the end of the recruitment processes. This means coordinating and driving, amongst others, the following parts: initiating recruitment briefs with managers, supporting with AD creation, screening, sourcing, testing, interviews, presentation of what Kognic offers, our benefits and our way of working.

The process has been refined and developed in collaboration between managers and P&C, but there will be continuous work on how to improve it and make it more efficient.

Your creativity will be highly valued when ensuring future competencies by working proactive and with a strategic mindset around how to attract, recruit and retain employees. For the right person, with the right mindset we believe that this will be an amazing opportunity where you are able to make a difference - for real!

Key responsibilities

-
Handle the recruitment process, start to end.

- Participate in relevant recruitment fairs and employer branding events

- Support the hiring managers in the recruitment process

- Actively benchmark the market and make sure that we have an attractive message and offer.

The team
You will join our happy, innovative and ambitious People & Culture team built on six people. Everyone has their own responsibility and area and are empowered to drive this themselves. However, we always support each other and discuss things as a team. We have mixed educational backgrounds, competencies and experiences and we have a lot of fun together!

Who are you?
You have passion for what you do and have ambition - that is what we value the most! Other than that we would love to see that you fit into many of these parts:

- Structured, solution-oriented and a friendly communicator

- Academical degree within HR or equivalent

- Speak and write English fluently (our company language). Swedish is meritorious

- Previous experience within tech-recruitment, preferably within a startup/scaleup company

- Experience of search-tools

- Certification or previous experience of skills-, logic- or personality tests is an advantage.

What’s in it for you?
Other than working with very talented and humble people in a fun and creative environment we also have a lot of other great benefits!

- Workplace flexibility and work-life balance

- Nice office at Lindholmen, located with a view over the canal

- Market wages

- Ability to work abroad 15 days a year

- Parental pay, salary exchange, maximum health benefits, order your own equipment, place your own occupational pension - to name a few!

Application
We recommend that you send in your application as soon as possible since we will be reviewing applications regularly and reaching out to you. We welcome applications in both Swedish and English.

If you have any questions regarding the position, please contact our VP People & Culture Rebecka Simonsson, rebecka.simonsson@kognic.com.

Looking forward to hearing from you!

Ansök nu

Rekryterare - konsult

Läs mer Aug 17
Välkommen till CREW by Sigma - konsulter inom administration, inköp, logistik, IT, försäljning, ekonomi, marknad och HR. Vi är stolta över vår långa erfarenhet och det breda nätverk vi har byggt upp för att förena passionerade talanger med spännande och utmanande uppdrag hos våra uppskattade kunder.

CREW del av Sigma Group, den största privatägda konsultgruppen i Sverige. I vår fas av expansion satsar vi på att stärka vår rekryteringskompetens och därför söker vi efter ytterligare skickliga konsulter med arbetslivserfarenhet som vill utvecklas inom rekryteringsområdet:

Uppdragsbeskrivning

Din roll kommer vara att ge professionellt rekrytering hos våra kunder.

För att känna dig hemma hos oss är det viktigt att du drivs av balansen mellan självständigt arbete och teamwork. Du kommer att ha ett stort personligt ansvar över ditt arbete, samtidigt som du arbetar nära din ansvariga konsultchef, uppdragschef och dina kollegor. Eftersom varje rekryteringsprocess är unik, är din förmåga att vara lyhörd för verksamhetens behov avgörande. Vi värderar kompetens på ett sätt som sträcker sig bortom rent meriter och ser istället individers potential som avgörande.

Plats: Göteborg

Uppdrag

Din roll hos våra kunder blir att stötta det interna rekryteringsteamet med operativt rekryteringsstöd för att bemöta verksamhetens behov.

Förutsättningar för att lyckas med att vara Rekryterare - konsult

För att trivas i uppdragen som Rekryterare hos oss behöver du brinna för att förstå människor, sätta dig in i kundens verksamheten och omvärlden. Du har ett genuint intresse för personlighetspsykologi, beteenden och ledarskap och förstår hur dessa aspekter påverkar resultat och företagets framgång på lång sikt.

Du är en skicklig relationsbyggare som förstår att riktig värde skapas genom dialog. Ditt engagemang och förmåga att anpassa och driva ditt arbete efter verksamhetens behov kommer vara ovärderliga hos oss. Ditt coachande och konsultativa sätt kommer göra dig till en självklar samarbetspartner för rekryterande chefer. Som person är du en passionerad lagspelare som omfamnar utveckling och är redo att möta förändringar. Du är duktig på att arbeta strukturerat och självständigt och hanterar med lätthet flera parallella processer.

Obligatoriska krav

- Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet

- Tidigare erfarenhet av kvalificerat rekryteringsarbete

- Erfarenhet av att genomföra personbedömningar

- Förmåga att uttrycka dig väl på både svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande

- Certifiering i Assessios verktyg MAP och Matrigma

Ansökan

Vänligen skicka in din ansökan, inklusive CV och referenser, på svenska.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Ansök nu

rekryteringskonsult randstad göteborg

Läs mer Aug 17
I rollen som Rekryteringskonsult hos oss får du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan på den lokala arbetsmarknaden i egenskap av rekryteringsspecialist, med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan kandidat och kund för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential. Som Rekryteringskonsult hos oss jobbar du i en nära dialog med dina kunder som du både identifierar, bearbetar, säljer in rekryteringsuppdrag hos, och utvecklar. Världens absolut roligaste jobb enligt oss!

Här får du alltså en unik möjlighet att komma nära och lära känna många olika typer av verksamheter samt möjligheten att bygga din egen kundportfölj med de verksamheter som inspirerar dig mest. Till dina kunder rekryterar du nya medarbetare som du identifierar, kompetensutvärderar och presenterar. Stort fokus ligger alltså på försäljning, matchning och inte minst engagemang för individ och verksamhet.

I denna roll så kommer du att fokusera på roller inom HR, Inköp och logistik. Du kommer att rapportera till Branch Manager och vara placerad på vårt fina kontor i Göteborg.

ansvarsområden
Som rekryteringskonsult kommer du övergripande ha ansvar för:

-
försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov.

-
rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter.

-
administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c

varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt.

För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?

Till den här rollen så söker vi dig som har tidigare erfarenhet som rekryteringskonsult, och då gärna från roller inom tjänstemannaområdet. Vad vi söker är framförallt en person som är van att lyckas med det man företar sig, som har stark drivkraft och som brinner extra mycket för försäljning och att att göra andra människor nöjda - oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt.

Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som:

- Är van vid att lyckas med det du företar dig och har bakgrund inom rekrytering och tjänsteförsäljning på ett eller annat sätt.

- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund.

- Examen från universitet eller högskola är meriterande.

personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:

- Är relationsbyggande, konsultativ och kommunikativ till din läggning. Framför allt älskar du att arbeta med andra och ge förstklassig service och stöd till alla, oavsett roll, relation eller bakgrund. Vi ser potentialen i individer och verksamheter och det tror vi att du också gör.

- Oavsett vad du gjort tidigare är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, resultatorienterat och alltid med fokus på kunden. Vi söker dig som har en stark drivkraft och som trivs med frihet under ansvar.

- Är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad.

- Är flexibel och trivs i en dynamisk och mångfacetterad miljö där den ena dagen sällan är den andra lik - för det är charmen i våra jobb.

placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

ansökan och rekryteringsprocessen
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast den 10 september. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater.

För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att vända dig till HR Talent Manager Susanne Zell på Susanne.Zell@randstad.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Rekryterare till Göteborgs kommun

Läs mer Aug 1
Erfaren rekryterare som är intresserad av att arbeta för en kommun?
Läs gärna mer nedan och ansök vid intresse

Om uppdraget

Nu söker vi en kvalificerad rekryterare till Göteborgs Stad med start snarast fram t o m 31 mars 2024 med goda möjligheter till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som rekryterare innebär att du stöttar och är rådgivare till cheferna i det löpande rekryteringsarbetet.
Du kommer arbeta med rekryteringensprocessens alla delar, - allt från rekryteringsplanering, annonsutformning, urval, intervjuer och avslut.

Som rekryterare är du sakkunnig inom HR-området och kommer vara chefernas första kontakt när de har behov eller frågor kring rekrytering eller närliggande områden
Du kommer arbeta konsultativt och vägledande i nära samarbete med chefer och kollegor. I ditt dagliga arbete innebär det framförallt att ge operativt stöd i alla delar av en rekryteringsprocess.
I teamet arbetar alla med att utveckla och förenkla processer för bättre och smidigare rutiner och arbetssätt.
Utöver arbetet som rekryterare kommer du även inneha processansvaret för employer branding arbetet.

Dina kvalifikationer

Tjänsten kräver högskoleexamen inom personalvetenskap eller motsvarande examen samt minst två till tre års erfarenhet av rekrytering. Du har erfarenhet av att ha en konsultativ roll och är du van att arbeta med kompetensbaserad- och normkritiks rekrytering vilket är meriterande.

Meriterande är också om du har arbetat med andra HR områden som t ex, employer branding och kompetensutveckling.

Som person har du lätt för att skapa goda relationer där de du arbetar med får förtroende för dig i din yrkesroll eftersom du är både trygg och professionell. HR har samarbete som arbetsmetod så vi söker dig som samarbetar och samtidigt kan driva ärenden och frågor självständigt. Det är ett högt tempo inom förvaltningen och vanligtvis hanteras man mellan 10-15 pågående rekryteringar samtidigt. Ett fartfyllt men väldigt roligt uppdrag.

Du förstår det gemensamma uppdraget och har förmåga att fatta beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Du är prestigelös och en god lyssnare som agerar utifrån ett helhetsperspektiv.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid, Roy.Hoang@bemannia.se.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Senior Rekryterare, Stockholm - Göteborg

Läs mer Jun 13
SENIOR REKRYTERARE SÖKES TILL KUND I STOCKHOLM ELLER GÖTEBORG

Vill du jobba med rekrytering av chefer, experter och specialister i ett mindre engagerat team? Vår kund jobbar för hållbar tillväxt i Sverige inom näringslivet genom att förnya och bidra till innovation. Brinner du för att ge en kandidat- och chefsupplevelse i världsklass samtidigt som du bidrar till en stark kompetensförsörjning? Då kan denna roll vara rätt!

OM TJÄNSTEN

För att trivas i denna roll bör du motiveras av kombinationen av självständigt arbete och teamwork. Du har ett stort eget ansvar över ditt arbete, i tätt samarbete med ansvarig chef och med dina kollegor som bollplank. Varje rekrytering är unik och därav behöver du vara lyhörd för verksamhetens behov, coacha cheferna och supportera i de delar av processen där värdet blir som störst. För chefs- och nyckelroller tillämpas fördjupade intervjuer med verktygen MAP och Matrigma som bas. Du förväntas vidga synen på kompetensbegreppet till mer än bara meriter, och din uppgift blir därför även att se till individens potential.

Rollens placeringsort är i Stockholm eller i Göteborg, möjlighet till hybridarbete ges.
Detta är ett konsultuppdrag på minst 6 månader där Jobandtalent blir din uppdragsgivare.

OM DIG

För denna tjänst söker vi dig som har en genuin nyfikenhet på människor, verksamheten och omvärlden! Du har ett starkt intresse för personlighetspsykologi, beteenden och ledarskap. Du har även en stark förståelse för hur dessa komponenter kan påverka resultat och affärsnytta i förlängningen.

Som person är du en relationsbyggare som lyssnar och förstår att det är i dialogen som det verkliga värdet skapas. Ditt engagemang och din förmåga att anpassa och driva ditt arbete utifrån verksamhetens behov kommer komma till stor nytta i uppdraget.

Med ditt coachande och konsultativa förhållningssätt blir du en självklar partner till rekryterande chefer. Du är engagerad teamplayer som gillar utveckling och är snabb på att infinna dig i förändringar. Du har en förmåga att arbeta strukturerat och självständigt och kan hantera flera parallella processer samtidigt.

Krav:

- Relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller likvärdigt, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom arbete.

- Erfarenhet av arbete med kvalificerad rekrytering

- Erfarenhet av genomförande av personbedömningar

- Svenska och engelska i både tal och skrift

- Referensuppdrag på genomförd rekrytering kommer behöva visas upp

Det är meriterande om du sedan innan är certifierad i verktygen MAP och Matrigma som tillhandahålles av Assessios.



ATT JOBBA PÅ JOBANDTALENT

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Tng Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Tng Group AB .

Environmental specialist - Products to Preem

Kemiingenjör
Läs mer Sep 19
Do you have a passion for renewable energy? Preem is looking for an Environmental specialist - Products

Do you possess a solid understanding of refinery process facilities and a strong grasp of products along with their environmental implications? Are you well-versed in environmental management systems and environmental regulations? Preem is currently seeking an Environmental Specialist - Products.This position can be located at either the Preem offices in Gothenburg, Stockholm, or Lysekil.We are actively reviewing applications and conducting interviews, so please submit your application today!

Purpose, Offer and Benefits

Preem is an important player in the conversion to renewable fuels. Our vision is to lead the transition towards a sustainable society. This means that we consider the future as our most important market and the journey to a sustainable society as one of our most important issues.

We can offer an exiting role as Environmental specialist - Products where your expertise within environmental legislation, GHG, CO2 products will be highly valued.

 

As Environmental specialist you will be supporting the operation in matters related to GHG (Greenhouse Gas) and the environmental impact of CO2 products, including GHG emissions and responsible for supporting the operation in CO2-related issues within external networks, such as Drivkraft Sverige, IKEM, etc.

You will also be responsible for ensuring that input parameters in Emission Models (Well to Wheel) align with current laws and requirements.

Authorities

• Independently communicate with company management as well as authorities and other external stakeholders.
• Holds authority in accordance with documents and manuals that govern the work

In addition to stimulating work tasks you will have access to a range of great benefits. How about a generous wellness allowance, the option to work from home one at least one day a week, access to a new gym on-site, reduced working hours, discounts on fuel, profit-sharing, and more.

Join us on our journey - A Better One!

Your Responsibilities

• Provides environmental technical expertise for GHG (Greenhouse Gas) calculations.
• Compiles monthly performance data on internal environmental key indicators.
• Coordinates and provides expertise and advice regarding environmental aspects during changes in operations and products. This task includes emissions and environmental impacts for new facilities and raw materials for refineries and depots, as well as for new products.
• Develops, implements, maintains, and monitors procedures and instructions related to Preem´s environmental management system.
• Participates in the establishment of plans and goals for the department.
• Obligation to promptly inform the immediate department manager and Environmental Manager if the operation does not meet the specified environmental requirements.

The Bigger Picture

This position is a full-time permanent employment with start as soon as possible. This role can be based either at the Preem office in Stockholm, Gothenburg or Lysekil. You will report to the Environmental Manager.

As Preem is a security-classified company, a security clearance with a background check may be conducted when necessary. The security clearance will be carried out in accordance with the provisions of the Security Protection Act. A valid ID document approved for Sweden must be presented.

Our Expectations

Minimum requirements for the role:

• Master´s degree in engineering or equivalent, with a focus on process technology/chemistry/environment.
• Solid process knowledge of refinery process plants and good knowledge of products and their environmental impact.
• Good familiarity with environmental management systems and environmental legislation.
• Excellent written and verbal communication skills in English
• Good written and verbal communication skills in Swedish

Interested?
We work with TNG Tech in this recruitment process. They are recruitment specialists in unbiased and competence based recruitment, which creates diversity and innovation in teams and contribute to a sustainable employment market. If you are interested in this position, apply right now! The selection process is ongoing and the position can be filled before the last apply-date. If you have any questions, please contact the recruiter.

Ansök nu

Teknisk säljare till Ramström Transmission AB

Key account manager
Läs mer Sep 18
Driven teknisk säljare till Ramström Transmission AB med placering i Göteborg, Örebro eller Karlstad med omnejd.

Trivs du med att jobba med mekaniska produkter och utveckla försäljning? Lockas du av att skapa mervärde för kunder och skapa hållbara lösningar? Då kan detta vara något för dig! Sök till Ramströms redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Här får du en unik möjlighet att jobba i ett företag som har en stark position på marknaden inom sitt produkt och kund segment. Du kommer att representera välkända internationella varumärken med produkter av hög kvalitet.

Med dina erfarenheter och tekniska kunskap får du möjlighet att stärka organisationen för det distrikt du ansvarar för. Du får ett självständigt och intressant uppdrag som riktar sig till dig med stort tekniskt intresse och som drivs av att åstadkomma resultat. Du kommer att arbeta både mot befintliga och nya kunder utifrån en planerad budget.

Dina arbetsuppgifter

Rollen innebär att du självständigt bearbetar och utveckla distriktet utifrån givna ramar och prioriteringar. Du kommer att ha en hög nivå av kundnärvaro och vara mycket ute på fältet. 

Du kommer att sälja företagets sortiment av premiumprodukter och lösningar för mekanisk transmission. Huvudprodukter är kedjor, kedjehjul, kopplingar, elmotorer och växlar. I sortimentet ingår även hjul och andra närliggande transmissionsprodukter.

Till stöd har du en innesäljarorganisation, inköpsavdelning samt teknisk support. Ramström har även ett omfattande lager av produkter med en engagerad grupp av medarbetare som ser till att logistiken fungerar.
I rollen som säljare rapporterar du direkt till försäljningschefen och deltar i alla säljmöten samt sälj och produkt utbildningar.

Värt att veta

Du utgår hemifrån och det mesta av jobbet sker ute hos våra befintliga och nya kunder och det förekommer övernattningar på annan ort varje månad.  

Vi är en del av Addtech som är en teknikhandelskoncern som arbetar för högteknologiska produkter och lösningar. Koncernen verkar inom valda nischer på marknaden och har kunder främst inom tillverkande industri och offentlig sector. Addtech har drygt 3500 medarbetare i omkring 140 dotterbolag, en årsomsättning om cirka 14 miljarder svenska kronor och försäljning till ett 20-tal länder.

Vi stärker ständigt våra positioner genom lansering av nya produkter, vidareutveckling av våra tjänsteutbud och service till kunder och användare. Vår strävan är att alltid kunna erbjuda kunderna det bästa inom modern teknik och att marknadsföra detta med den specialkompetens som modern teknik kräver.

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett naturligt intresse för affärsutveckling och stort tekniskt kunnande inom transmissioner där ditt mål är att öka kundens produktivitet.
Du har god förmåga att uppnå resultat genom bra planering, genomförande och uppföljning. Vi söker dig som har vilja och attityd att förse svensk industri med kunskap och kvalités produkter.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av:

• försäljning av industrikomponenter
• att vara en lagspelare som är lyhörd
• förmågan att kommunicera samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor

Då distriktet är stort kommer det innebära en del resor med övernattning. Vidare krävs B-körkort, och även att du är van att arbeta i affärssystem samt behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Det finns flexibilitet i bostadsort, men vi ser gärna att du bor i närheten av Göteborg, Örebro eller Karlstad med omnejd. 

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Processoperatör till Scanlube i Göteborg

Drifttekniker, värmeverk
Läs mer Sep 22
Gillar du teknik, produktion och att vara en del i en tillverkande verksamhet? Scanlube söker en processoperatör.

Gillar du att arbeta på ett företag som strävar efter miljöomsorg och ansvar och som är mån om sin personal? Har du dessutom erfarenhet av tillverkningsindustri? Bra! Då kan detta jobbet vara något för dig! Sök jobbet som processoperatör idag! Välkommen med din ansökan.

Ditt anställningserbjudande

Du erbjuds ett varierande och utvecklande arbete i ett prestigelöst och kundfokuserat företag. Scanlube tillverkar smörjmedel av högsta kvalitet och du kommer att få en viktig roll i tillverkningen, samtidigt som du får chans att skapa värde för Scanlubes kunder.

Dina arbetsuppgifter

Som processoperatör blir du en viktig del i ett team för tillverkning och leverans av smörjmedelsprodukter. Tillsammans med dina kollegor roterar du inom olika arbetsområden inom produktionen, blandningsprocess och  bilutlastning. Du övervakar fyllningsmaskiner och åtgärdar problem som uppstår, samt kopplar upp produkter från cisterner och tankar till de olika fyllningsmaskinerna och säkerställer att det blir rätt produkt till rätt lina. 
I rollen kommer du också på sikt att arbeta med lossning av fartyg.

Tillsammans med teamet ansvarar du för att produktionen genomförs enligt plan samt uppfyller kvalitets- och säkerhetskrav i enlighet med gällande rutiner.

 

Värt att veta

Företaget ligger i Göteborgs Energihamn och har ca 45 anställda. Vissa produkter kommer med båt in till kajen och har oftast ett högt värde och det är höga säkerhetskrav när man skall lossa båtarna.  
Arbetstiderna är 7.00-16.00. Obekväm arbetstid kan förekomma vid båtlossning.   

Våra förväntningar

Vi förväntar oss att du har ett stort engagemang för ditt arbete och är ansvarsfull då arbetet innebär att man har högt kvalitetstänk. Du bör ha ett stort intresse för teknik och vara öppen för förändringar och komma med nya ideer. 

Du kommer arbeta nära dina kollegor och du bör ha en god samarbetsförmåga för att du ska trivas bra. Parallellt med teamarbetet kommer du även arbeta självständigt och du behöver kunna ta initiativ och driva processer framåt. 

Du gillar teknik och har en stark vilja att utvecklas inom produktionen och strävar alltid efter noggrannhet och hög kvalitet i arbetet. Fokus på säkerhet ser vi som en självklarhet! 

Vi ser även att du har: 

• Gymnasieutbildning med teknisk inriktning
• Erfarenhet som operatör inom produktion eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Truckkort - önskvärt 
• God datakunskap
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Bli utvecklare hos Bagaren och Kocken i Göteborg!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 13
Vill du ta dig an nyckelrollen som utvecklare i vårt team i Göteborg? Utveckla och förbättra vår e-handelsplattform!

På Bagaren och Kocken är vi stolta över att vara Nordens ledande e-handelsbolag inom köksmaskiner och köksredskap. Vi söker nu en erfaren utvecklare som vill vara en del av en spännande resa - Vi har nyligen inlett ett samarbete inom koncernen för att harmonisera systemkartor och lösningar för att uppnå skalfördelar. Det innebär att det finns en stor möjlighet till att ta del av både nätverk och kompetens för att utvecklas i din roll.

Vi erbjuder dig

• Att vara en del av en dynamisk organisation som präglas av en familjär stämning med högt engagemang.
• En roll där du har möjligheten att driva och forma vår tekniska riktning framåt
• En unik setup med andra e-handelsbolag inom Egmont-koncernen som strävar efter att göra positiv skillnad för samhället

Det här gör du hos oss

Du kommer att ha en viktig roll i att utveckla och implementera förbättringar i vår e-handelsplattform, inklusive frontend-utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar även:

• Optimera prestanda och säkerhet för plattformen som idag är baserad på .NET och Umbraco.
• Identifiera och implementera nya funktioner i plattformen med hjälp av Typescript.
• Tillsammans med teamet säkerställa att vår e-handelsplattform levererar en användarvänlig och effektiv köpupplevelse för våra kunder.

Ditt team och arbetsplats

Som utvecklare hos oss på Bagaren och Kocken blir du en del av ett mindre IT-team i ett större sammanhang. Här har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande med andra bolag inom koncernen där du samarbetar med skickliga och engagerade kollegor för att skapa gemensamma och skalbara lösningar.

Vi är en hybrid arbetsplats med möjligheten att jobba delvis remote och delvis på vårt huvudkontor i Torslanda, Göteborg.

Mer om dig

För att trivas hos oss ser vi att du har några års erfarenhet inom utveckling, fördelaktigt med erfarenhet inom e-handel. Du kommer arbeta i en .NET-baserad miljö där all nyutveckling sker i Typescript. Vi ser därför att du framför allt har goda kunskaper i Typescript.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan ta ett helhetsperspektiv och att du likt oss gillar samarbete och frihet att driva egna initiativ för att bidra till nya förbättringar!

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Miljöspecialist till Preem i Göteborg

Kemiingenjör
Läs mer Sep 7
Brinner du för miljöfrågor? Vill du jobba för framtiden redan idag? Preem i Göteborg söker en engagerad miljöspecialist!

Har du erfarenhet av att arbeta med miljötekniska frågor? Har du arbetat med miljötillstånd, myndighetsrapportering och anmälningsärenden? Vill du ha ett arbete där du får möjlighet att göra verklig skillnad samtidigt som du bidrar till Preems vision om att minska påverkan på omgivningen? Då kan du vara den vi söker.

Ditt anställningserbjudande

Preem erbjuder en spännande och utmanande roll där du får möjlighet att arbeta på ett utav de mest moderna och miljöanpassade raffinaderierna i Europa. Som Miljöspecialist kommer du att tillhöra Preems miljöavdelning inom vilken det idag arbetar fjorton entusiastiska medarbetare. Avdelningen är ett stöd till hela Preem i miljörelaterade frågor och specifikt stöd ges till raffinaderierna avseende miljötillstånd, anmälningsärenden och myndighetsrapportering.

Förutom stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter får du som anställd även tillgång till en rad fina förmåner. Vad sägs om ett mycket generöst friskvårdsbidrag, möjlighet att jobba hemifrån någon dag i veckan, tillgång till nytt gym på arbetsplatsen, arbetstidsförkortning, rabatt på drivmedel, vinstdelning m.m.

Vill du vara med på en utvecklingsresa där du kan göra skillnad genom att arbeta med en av de viktigaste uppgifterna på raffinaderiet i Göteborg – att minska påverkan på omgivningen? Sök jobbet som Miljöspecialist!

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer så skicka in din ansökan redan idag.

Dina arbetsuppgifter

Rollens huvudfokus är att arbeta med miljötillstånd och anmälningsärenden, ofta kopplat till omställningen till förnybar produktion samt att samordna myndighetskontakter. Du arbetar i nära samarbete med drift- och projektorganisationen.

I rollen ingår bl a att:

• Samordna, prioritera och följa upp Preems arbete med avseende på miljötillståndsansökningar, anmälningsärenden och myndighetsrapportering.
• Samordna samt samverkan med affärsområdet raffinering, projektorganisation samt entreprenörer.
• Ansvara för löpande myndighetskontakter
• Utfärda och granska instruktioner

Du blir en viktig del av Preem, där vårt arbetsklimat präglas av en välkomnande atmosfär, förtroende för våra medarbetare och en stark strävan att vara branschledande när det gäller hållbarhet. Här ges du möjlighet till frihet under ansvar och att vara delaktig i hela processer - från start till mål.

Värt att veta

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde omgående med placering på raffinaderiet i Göteborg. Du rapporterar till Miljöchefen.

Då Preem är ett säkerhetsklassat företag kan en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras vid behov. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. För Sverige godkänd ID handling skall kunna uppvisas.

Våra förväntningar

Har du den här bakgrunden?

• För att vara framgångsrik i denna roll söker dig som är Civilingenjör inom Miljö- och - eller Kemiteknik, eller har motsvarande kompetens. 
• Vi ser gärna att du har skaffat dig specifik kompetens och erfarenhet från liknande arbete inom processindustrin eller motsvarande.
• Meriterande med erfarenhet från handläggning av tillstånds- och anmälningsärenden vid myndighet.
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet.

Är det här du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker efter dig som har en mycket god kommunikativ förmåga och som kan hantera flera kontaktytor, både internt såsom externt. Du har ett stort engagemang, är målinriktad i ditt arbete och är en initiativtagare som driver ditt arbete framåt.

För oss är det av yttersta vikt att du delar våra grundläggande värderingar: ansvarstagande, nyskapande och inkluderande, eftersom dessa värderingar ligger till grund för allt vi företar oss.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Redovisningsekonom till bolag söder om Göteborg!

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 7
Har du tidigare erfarenhet från arbete med redovisning? Vi söker en redovisningsekonom till ett bolag söder om Göteborg!

Har du ett genuint intresse för siffror och är kunnig inom löpande bokföring? Har du också erfarenhet av reskontra, avstämningar och betalningar? Då är du den vi letar efter! Vi söker just nu en driven redovisningsekonom till ett uppdrag hos ett spännande bolag söder om Göteborg. Ansök redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Dina arbetsuppgifter

• Hantera löpande bokföring med precision och noggrannhet.
• Sköta reskontra, inklusive kund- och leverantörsreskontra.
• Genomföra månatliga avstämningar och rapportering.
• Ansvara för betalningsflödet och säkerställa att allt flyter smidigt.

Värt att veta

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående. 

Hos oss kan du arbeta med redovisning inom en mängd olika branscher; bank- och finans, tillverkande industrier, utbildningsföretag, servicesektorn, redovisningsbolag, ekonomibyråer och små start-ups. På vissa av våra kunders arbetsplatser är ni flera konsulter från TNG, andra gånger arbetar du sida vid sida med företagets egen personal. Och det är inte ovanligt att våra konsulter blir erbjuden fast anställning på företaget efter uppdragets slut.

Våra förväntningar

• Utbildning som redovisningsekonom eller motsvarande
• Erfarenhet av redovisning
• Förmåga att arbeta självständigt och noggrant.
• Förmågan att prestera under tryck och leverera högkvalitativa resultat.
• Meriterande om du tidigare har arbetat med Dynamics 365 Business Central, men erfarenhet från liknande system som Visma eller Fortnox är också välkommet.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu