Göteborg: Rekryterare inom Life Science

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryterare inom Life Science i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet av rekrytering och är intresserad av att jobba inom Life Science? Bli en del av vårt konsultnätverk i Göteborg!

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att driva rekryteringsprocesser med ett intresse för Life Science. Vi letar efter dig som tidigare har jobbat med självständigt rekryteringsarbete där du ansvarat för hela processen och är intresserad av att ta dig an konsultuppdrag hos våra kunder i Göteborg. Vem vet, kanske hamnar du på en arbetsplats som du inte hade sökt till i vanliga fall? Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Som konsult hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

• Få ett jobb att trivas på! Våra medarbetare gav oss mitt i pandemin 2020 ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på +58, en siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag där din kompetens och person kommer till sin rätt.
• Knipa en plats i vårt nätverk med andra TNG-konsulter.

Dina arbetsuppgifter

Som rekryterare inom Life Science kommer du att:

• Driva och hantera rekryteringsprocesser från början till slut
•  Söka kandidater via LinkedIn
• Ansvara för onboarding – och all kommunikation längs vägen för nyanställda

Värt att veta

Det här en intresseanmälan för kommande uppdrag i Göteborg. Vi letar efter kandidater som är tillgängliga och redo att ta sig an konsultuppdrag hos någon av våra kunder. För våra konsultuppdrag finns det ofta goda chanser till förlängning efter uppdragets slut. Alternativt finns chansen att du blir rekryterad av den kund du är ute på uppdrag hos.
Fördelarna med att vara konsult är många! Inte bara får du vara ute hos intressanta företag och prova på många olika arbetsuppgifter. Du får också bredda ditt nätverk och skapa många nya kontakter som du kan dra nytta av under hela din framtida karriär.

Våra förväntningar

För att trivas som konsult och rekryterare inom Life Science ser vi gärna att du har en relevant utbildning eller några års erfarenhet inom rekryteringsområdet. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära och tar ansvar för att uppnå resultat. Vi ser gärna också att du har någon form av erfarenhet av rekrytering inom forskning, klinisk och utvecklingsverksamhet. Du talar och skriver både svenska och engelska, då driva rekryteringsprocesser i olika länder kan komma att bli aktuellt.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Recruitment Partner/Business Developer till Wrknest Göteborg ????

Läs mer Sep 26
Här är nästa steg för dig med minst något års branscherfarenhet och som vill ta steget in i en blandad operativ och strategisk roll för att ta vårt Göteborgskontor till nästa nivå!

Om tjänsten

Wrknest har tack vare vår vilja att hela tiden vilja hitta nya, kreativa vägar, vår vilja att göra det enkelt för våra partners i alla led samt vår entreprenöriella miljö, växt otroligt starkt det senaste året. Den senaste milstolpen i detta är att vi tidigare i höstas har öppnat vårt nya Göteborgskontor som idag består av två starka (och snälla) Account Managers.

Du kommer alltså komplettera det sammansvetsade gänget som med dig blir tre personer och vara den som driver rekryteringsbenet i Göteborg, löser de bemanningsbehov som dyker upp, samt driver strategiska frågor för att utveckla bemannings, rekryterings- och interimaffären.



Dina framtida arbetsuppgifter

När våra Account Managers har lyckats identifiera behov av kompetens hos våra kunder kommer det bli din roll som Recruitment Partner/Business Developer att identifiera dels om det är en affär som passar Wrknest och i så fall arbeta operativt med rekryteringsprocessen. Du kommer jobba med både bemanning, rekrytering och interimlösningar.

Vid sidan om det operativa rekryteringsarbetet kommer du även arbeta strategiskt med att sätta dig in djupare i våra olika affärsområden och vara sakkunnig generellt, samt inom kandidatmarknaden inom dessa områden. Du kommer även att vara ett stöd till våra Account Managers på säljmöten och liknande.

I takt med att du lyckas i rollen, vilket vi inte tvivlar på, och vi växer i Göteborg, kommer du vara den som får bygga ditt rekryteringsteam i Göteborg med hel- och deltidsanställda.

Låter ganska spännande va? Det kommer det vara! Du kommer få väldigt stort handlingsutrymme i att utveckla hur hela Wrknest arbetar och samtidigt vara del av en kultur där vi hjälper varandra och gör mycket saker tillsammans.

Vi söker dig som har

- 1+ års branscherfarenhet inom rekrytering, bemanning, interim eller liknande
- Goda kunskaper i svenska


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Våra värdeord är Enkelt, Entreprenörskap och Engagemang, så om du känner dig träffad av dessa är sannolikheten stor att du kommer lyckas hos oss.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Göteborg

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning

Rekryteringsprocessen: Processen kommer bestå av inledande telefonsamtal, intervjuer samt logik- samt personlighetstester.

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Ansök nu

Recruitment Partner/Business Developer till Wrknest Göteborg ????

Läs mer Sep 21
Här är nästa steg för dig med minst något års branscherfarenhet och som vill ta steget in i en blandad operativ och strategisk roll för att ta vårt Göteborgskontor till nästa nivå!

Om tjänsten

Wrknest har tack vare vår vilja att hela tiden vilja hitta nya, kreativa vägar, vår vilja att göra det enkelt för våra partners i alla led samt vår entreprenöriella miljö, växt otroligt starkt det senaste året. Den senaste milstolpen i detta är att vi tidigare i höstas har öppnat vårt nya Göteborgskontor som idag består av två starka (och snälla) Account Managers.

Du kommer alltså komplettera det sammansvetsade gänget som med dig blir tre personer och vara den som driver rekryteringsbenet i Göteborg, löser de bemanningsbehov som dyker upp, samt driver strategiska frågor för att utveckla bemannings, rekryterings- och interimaffären.



Dina framtida arbetsuppgifter

När våra Account Managers har lyckats identifiera behov av kompetens hos våra kunder kommer det bli din roll som Recruitment Partner/Business Developer att identifiera dels om det är en affär som passar Wrknest och i så fall arbeta operativt med rekryteringsprocessen. Du kommer jobba med både bemanning, rekrytering och interimlösningar.

Vid sidan om det operativa rekryteringsarbetet kommer du även arbeta strategiskt med att sätta dig in djupare i våra olika affärsområden och vara sakkunnig generellt, samt inom kandidatmarknaden inom dessa områden. Du kommer även att vara ett stöd till våra Account Managers på säljmöten och liknande.

I takt med att du lyckas i rollen, vilket vi inte tvivlar på, och vi växer i Göteborg, kommer du vara den som får bygga ditt rekryteringsteam i Göteborg med hel- och deltidsanställda.

Låter ganska spännande va? Det kommer det vara! Du kommer få väldigt stort handlingsutrymme i att utveckla hur hela Wrknest arbetar och samtidigt vara del av en kultur där vi hjälper varandra och gör mycket saker tillsammans.

Vi söker dig som har

- 1+ års branscherfarenhet inom rekrytering, bemanning, interim eller liknande
- Goda kunskaper i svenska


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Våra värdeord är Enkelt, Entreprenörskap och Engagemang, så om du känner dig träffad av dessa är sannolikheten stor att du kommer lyckas hos oss.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Göteborg

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning

Rekryteringsprocessen: Processen kommer bestå av inledande telefonsamtal, intervjuer samt logik- samt personlighetstester.

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Ansök nu

Rekryterare / Recruiter

Läs mer Sep 19
Vill du skapa skillnad för både företag och människor och göra framgångsrika rekryteringar? Sätter du upp höga mål för dig själv och motiveras av möjligheten att utvecklas i rollen som rekryterare? Då kan nästa steg i din karriär vara som Rekryterare hos Bravura.

Om företaget
Bravura är ett rekryterings- och bemanningsföretag där vårt företagande har utgångspunkt i en övertygelse om att jobb är något fundamentalt för alla människor. Vi tror att människor och företag gör skillnad för varandra och vi har möjlighet att vara länken däremellan. Så stärker vi företag genom människor och människor genom jobb.

Vi är en attraktiv arbetsgivare för dig som är målinriktad, tycker om att göra affärer samt trivs i en inspirerande och entreprenöriell miljö. Hos oss får du möjlighet till initiativtagande och ansvar samt erbjuds möjlighet till personlig utveckling och avancemang. Hos oss får du även en arbetsplats där vi ser att en god gemenskap och glädje genererar bättre resultat.

Om tjänsten
Som rekryterare driver du rekryteringsuppdrag till Bravuras kunder i tjänstemannaområdet inom områdena IT/Tech, Business Administration och Sales & Customer Support. Du har eget ansvar för hela rekryteringsprocessen vilket innefattar möte hos kund för kravprofil, annonsering, CV-urval, search, intervjuer, referenstagning och avtalsskrivning. I rollen driver du flera rekryteringsprocesser parallellt och arbetar även med merförsäljning och kundrelationer i nära samarbete med säljavdelningen.

I ditt team ingår flera rekryterare, rekryteringsassistenter samt en rekryteringsansvarig. I rollen får du en grundläggande utbildning som behandlar bland annat rekrytering, affären och branschen. Du ges stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din egen och Bravuras utveckling. Genom Bravuras Recruiter Program kommer du få rätt förutsättningar att lyckas i rollen som rekryterare.

- Ansvar över dina egna rekryteringsprocesser
- Arbeta nära sälj och tillsammans driver kundrelationer framåt
- Du börjar tjänsten i Recruiter Program som ger dig rätt förutsättningar för att lyckas i rollen som rekryterare


Utbildning, erfarenheter och personliga egenskaper
- Akademisk examen
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande med erfarenheter från en roll som inneburit kundrelationer, service och försäljning

I rollen som rekryterare pratar du med många kunder och kandidater dagligen och du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och trivs som bäst i sociala situationer. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Detta då vi på Bravura samarbetar mycket över avdelningar. Som person är du är resultatfokuserad, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dem. Din motivation ligger i möjligheten att utvecklas och du trivs med att arbeta nära affären.

Om du jobbar hårt för att bli en vinnare och har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas även om du inte hunnit skaffa dig erfarenhet från branschen. I kombination med ett professionellt och affärsmässigt agerande, intresse för kunskap och utveckling samt ett föredömligt agerande gentemot andra i din omgivning så har du goda förutsättningar att lyckas!

Övrig information
Start: 31/10
Plats: Göteborg
Lön: Fast lön + rörlig provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här (http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/)

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar (https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772).

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekryteringsassistent

Läs mer Sep 14
Söker du ett extrajobb under dina studier och är nyfiken på rekrytering? Vill du arbeta i en deltidsroll där arbetsuppgifterna varierar för varje tillfälle? Då kan nästa steg i din karriär vara som rekryteringsassistent hos Bravura.

Om företaget

Bravura är ett rekryterings- och bemanningsföretag där vårt företagande har utgångspunkt i en övertygelse om att jobb är något fundamentalt för alla människor. Vi tror att människor och företag gör skillnad för varandra och vi har möjlighet att vara länken däremellan. Så stärker vi företag genom människor och människor genom jobb.

Vi är en attraktiv arbetsgivare för dig som är målinriktad, tycker om att göra affärer samt trivs i en inspirerande och entreprenöriell miljö. Hos oss får du möjlighet till initiativtagande och ansvar samt erbjuds möjlighet till personlig utveckling och avancemang. Hos oss får du även en arbetsplats där vi ser att en god gemenskap och glädje genererar bättre resultat.

Om tjänsten
Som assistent på vår rekryteringsavdelning är din huvudsakliga uppgift att stötta Bravuras rekryterare i det dagliga arbetet. Vad som är mest prioriterat kan skifta från dag till dag, ibland även från timme till timme. I arbetsuppgifterna ingår att granska ansökningar, göra CV-urval, genomföra telefonintervjuer och referenstagningar samt viss administration. Mycket tid kommer också läggas på att söka potentiella kandidater i våra egna samt externa rekryteringskanaler. Vi arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetodik.

Du får en gedigen introduktion till rollen samt om Bravura och branschen. Du ges stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din och Bravuras utveckling. Arbetet är på deltid, cirka 8-16h per vecka och du kombinerar tjänsten med heltidsstudier under terminerna.

- Urval, telefonintervjuer och referenstagningar
- Search och kandidatpresentationer
- Arbeta mellan 8-16h/vecka


Utbildning, erfarenheter och personliga egenskaper
- Pågående universitetsutbildning på heltid, med minst ett år kvar till examen
- Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
- Arbetslivserfarenhet inom service/försäljning (meriterande)


Vi tror på människors potential att utvecklas. Med rätt inställning och engagemang finns det egentligen inga begränsningar för vad du kan uppnå. Om du jobbar hårt för att bli en vinnare och har rätt inställning så tror vi att du kan lyckas även om du inte hunnit skaffa dig erfarenhet från branschen. I kombination med ett professionellt och affärsmässigt agerande, intresse för kunskap och utveckling samt ett föredömligt agerande gentemot andra i din omgivning så har du goda förutsättningar att lyckas!

Givetvis delar du våra värderingar: inspirerande, generös, pålitlig och målinriktad, vilket även innefattar att du har ett fördomsfritt förhållningssätt.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Timlön

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här (http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/)

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar (https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772).

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekryterande konsultchef till Xameras kontor i Göteborg!

Läs mer Sep 5
Vad söker vi?
Xameras Göteborgskontor fortsätter att växa och vi söker nu ytterligare en person som kan ta sig an rollen som rekryterande konsultchef i vårt redan växande team! ????

Din roll som rekryterande konsultchef är bred och innebär att du kommer att ansvara för hela rekryteringsprocessen. Du kartlägger kunders rekryteringsbehov, intervjuar och searchar efter kandidater med olika rekryteringsverktyg så som LinkedIn Recruiter och Team Tailor samt träffa kandidater och kunder i många olika sammanhang så som mässor, events och kundmöten. Du kommer även att stötta, utveckla och skapa mervärde för dina konsulter som börjar sin resa genom oss genom att vara deras närmaste chef!

Att skapa framgång hos våra kunder och kandidater är det som driver oss framåt. Att ha en tät kommunikation är verktyget för att lyckas. Tillsammans med kollegor kommer vi på ett professionellt sätt att leda Xamera mot målet, att alltid tillgodose kund och kandidats behov. Förutom detta har vi även som målsättning att varje arbetsdag ska vara rolig och innehålla mycket skratt!

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en akademisk bakgrund inom exempelvis personal, beteendevetenskap eller ekonomi, alternativt har tidigare erfarenheter inom branschen. Har du tidigare arbetat extra vid sidan av studierna inom exempelvis rekrytering och search av kandidater är det en stark merit. Viktigast för oss är att du vill vara med på en spännande tillväxtresa som rekryterande konsultchef i en omväxlande vardag där vi alltid strävar efter att nå högre! ????

Vi tror att du brinner för service och älskar att ha kontakt med människor. Dina tidigare erfarenheter från serviceyrken kombinerat med att du har en fallenhet för kommunikation och resultat gör att du trivs som fisken i vattnet. Eftersom du ofta blir den första kontaktpersonen med våra kandidater så är det viktigt att du tycker om att ta kontakt med nya människor och har en god kommunikationsförmåga. På Xamera skapar vi framgång tillsammans, därav söker vi dig som värderar nära samarbete med kollegor högt.

Vilka är vi?
På Xamera ser vi till att unga ingenjörer och studenter inom IT, teknik och ekonomi får rätt jobb från början. För att lyckas med det har vi behövt vända upp och ner på hur det här med karriärsamtal, jobbsökande och hur rekryteringar fungerar. För oss betyder det mycket att göra saker annorlunda och att överraska omgivningen.

Vi är ett rekryteringsföretag med engagerade kollegor som gemensamt drivs framåt av att utveckla bolaget såväl som oss själva. I dagsläget har vi kontor i Linköping, Göteborg och Stockholm och samarbetar med både stora, medelstora och små bolag i de olika regionerna. Hos oss får du möjlighet att bygga ett stort nätverk med både kandidater och kunder!

Vad erbjuder vi?
Trevliga kollegor, en spännande utvecklingsresa i din karriär, ett stort nätverk, ja ett riktigt dynamiskt arbete helt enkelt! I vårt team får du kollegor som är serieälskare, vinfantaster, hundägare och riktiga livsnjutare. Vårat Göteborgskontor är beläget på Stampgatan och till årsskiftet flyttar in i stora nyrenoverade lokaler i samma byggnad. Vi är ett nära team som tycker om att ha roligt på jobbet samtidigt som vi arbetar för att göra vårt yttersta för våra kandidater. Denna vision tror vi att du delar och tillsammans kommer vi arbeta för att nå högre!

Startdatum:
Intervjuer sker löpande med arbetsstart under hösten 2022.

Allmän information:

Ansök genom länken nedan. Om du har några frågor gällande tjänsten kan du kontakta andrea.zanders@xamera.se. Detta uppdrag tillsätts löpande, så skicka iväg din ansökan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Tng Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Tng Group AB .

Redovisningsekonom till Constructor i Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 28
Nytt
Drivs du av att arbeta med löpande redovisning och letar efter en ny utmaning? Constructor i Göteborg söker en redovisningsekonom!

Vill du jobba hos en ledande leverantör av förvarings- och lagringslösningar? Vill du vara med och bidra med dina kunskaper inom redovisning? Bra! Då kan rollen som redovisningsekonom hos Constructor vara något för dig. Välkommen med din ansökan.

Ditt anställningserbjudande

I din roll som redovisningsekonom kommer du att få stötta ekonomifunktionen i Constructor Shared Service och blir delaktig i arbeta med två av koncernens bolag.  Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och som sträcker sig fram till augusti 2023. Här blir du delaktig i ett företag som varje år hjälper sina kunder att bli mer effektiva och mer produktiva. Constructor erbjuder lagringsprodukter som ger långsiktiga lösningar i alla typer av verksamheter och industrier.

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom kommer du att:

• ansvara för löpande redovisning samt avstämning av konton
• delta i revisioner och upprättande av årsredovisning
• arbeta med månatlig rapportering till koncern
• säkerställa kvaliteten på redovisningen
• arbeta med kundreskontra
• vara behjälplig med andra ad-hoc redovisningsuppgifter.

Värt att veta

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och som sträcker sig fram till augusti 2023.  Bolaget har en generös arbetsmiljö och hybridarbete tillämpas 1-2 dagar per vecka samt att sysselsättningsgraden är flexibel mellan 70%-100%. Du kommer att utgå från Göteborg där också Constructor Sveriges huvudkontor och centrallager är beläget.

Våra förväntningar

För att trivas i rollen bör du ha:

• en god ekonomisk och bokförings förståelse
• kunskap inom redovisning samt månadsbokslut
• erfarenhet av Jeeves och BI-verktyget Qlikview

 

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Talent Acquisition Partner at AstraZeneca

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Sep 26
Are you an experienced Recruiter ready for an exciting role? AstraZeneca in Gothenburg is looking for a Talent Acquisition Partner

Are you our new Talent Acquisition Partner who wants to make a bigger impact? Can you envision using your expertise to impact the development of life changing medicines? Then this is an opportunity you don’t want to miss! We are now looking for a new colleague to join our team as a Talent Acquisition Partner at AstraZeneca in Gothenburg.

Purpose, Offer and Benefits

As a Talent Acquisition Partner, we offer you to be part of a team where we appreciate and support each other in a high paced and flexible working environment. We truly believe that everyone contributes with a unique set of competence. Your curiosity and passion for personal development combined with support from colleagues, mentors and leaders, will ensure that you maximize your skills, abilities and contribution.

 

Your Responsibilities

A typical day as a Talent Acquisition Partner Includes:

• Working with sourcing, branding, interviewing, candidate discussion, including offers
• Managing the end-to-end recruitment administration process
• Working with 3rd part suppliers, supporting projects both locally and globally
• Mentoring hiring managers

You will be responsible for managing multiple recruitment processes with local and global top talents. To do this in a successful way, you will partner with hiring managers, HRBPs, business leaders and colleagues.

The Bigger Picture

You will be part of the Human Resources (HR) at AstraZeneca in Gothenburg. It is a fast-paced, creative and purposeful environment where ambitious innovative thinking is encouraged. Within HR, we have built a global world class Talent Acquisition function - a team with diverse experience, competence and personalities.

Here, we partner with hiring managers and cross-functional specialists throughout the whole recruitment process, and we are passionate about delivering a truly differentiated hiring manager and candidate experience.

This position is a full-time job of a 1 year long consulting assignment at AstraZeneca with good possibility of extension. You will be employed by TNG during your consulting assignment.

Our Expectations

Essential for the role

• Degree in a Science or Human Resources related field
• Experience of balancing multiple parallel full life cycle recruitment processes.
• Experience utilizing a range of candidate attraction channels, including LinkedIn
• A creative and innovative approach to utilizing relevant employer branding assets
• Ability to work in a fast-paced, agile and changing environment
• Ability to learn and adopt IT tools and systems
• Demonstrable ability to collaborate across skillsets, personality styles and cultures

We are looking for someone with a team delivery attitude. Desirable for the role would be someone with experience of running full life cycle recruitment processes across different countries and skillsets and/or  of recruiting within Life Sciences, Research & Development, Clinical Operations & Development or Data Science or AI.

Interested?
This is a staffing assignment which means that you are employed by TNG, but work for one of our customers. If you are interested in this position, apply right now! The selection process is ongoing and the position can be filled before the last apply-date. If you have any questions, please contact the recruiter.

Ansök nu

El och automationsingenjör till vårt nätverk TNG

Civilingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Sep 26
Nu söker vi el och automationsingenjörer med tekniskt intresse till vårt konsultnätverk i Göteborg för framtida uppdrag!

Är du utbildad el eller automationsingenjör? Eller har du kanske jobbat några år inom branschen men är redo att ta dig an en ny utmaning? Då kan det vara dig vi letar efter till vårt konsultnätverk på TNG Tech i Göteborg!På TNG Tech söker vi nu ingenjörer för framtida uppdrag i Göteborgregionen. Vi söker dig som är intresserad av både längre och kortare uppdrag, samt mer tidsbestämda projekt. Här kan du med fördel välja det som passar dig bäst! Vi har ett stort nätverk med företag i ett flertal olika branscher. Du kan välja uppdrag efter ditt egna intresse, och framförallt uppdrag som stärker det bästa du har – din kompetens! Vi guidar dig gärna till rätt utmaningar. Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Hos oss på TNG Tech blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – särskilt som konsult. För det är du som träffar våra uppdragsgivare och löser deras problem, varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, bra anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag där din kompetens och person kommer till sin rätt.
• Knipa en plats i vårt nätverk med andra TNG Tech-konsulter. Här möter du kollegor inom Engineering, Production och Supply Chain Management. På våra återkommande träffar får ni möjlighet att utbyta erfarenheter och ta del av lärdomar från den interima konsultrollen.

Dina arbetsuppgifter

Som konsult hos oss på TNG Tech kommer du att arbeta med uppdrag inom Supply chain, Production eller Engineering. Det kan exempelvis innebära att du får jobba som:

• Ingenjör inom produktionsledning, konstruktion, kvalitet och produktutveckling.
• Kunna projektleda med din kompetens inom utveckling, el och automation. 
• Tekniskt utvecklings- och konstruktionsarbete eller produktionsplanering. Genom dina tekniska kunskaper utvecklar du lösningar på olika problem, eller arbetar med att effektivisera produktionen.
• Projektleda, konstruktera och driftsätta systemplattformar inom automation och industriell IT. 

Värt att veta

Som medarbetare på TNG Tech är du värdefull. Ingen anställd i mängden på ett gigantiskt bolag, utan en uppskattad person som är helt avgörande för vår framgång. Vi specialiserar oss på fördomsfri och rekrytering och bemanning med grund i fakta, vetenskap och metod. Och vi tror verkligen på vad vi gör. Hos oss är det din kompetens, motivation och potential som spelar roll – och inget annat!

Vi hjälper dig att hitta spännande uppdrag som stärker det bästa du har – din kompetens. Rent praktiskt innebär konsultjobbet att du är anställd av oss (men vill du hellre arbeta som underkonsult så går det också bra), och har din arbetsplats hos någon av våra kunder.

Våra förväntningar

För att lyckas som konsult hos oss på TNG Tech har du sannolikt:

• En teknisk högskole- eller universitetsexamen inom el och automation eller motsvarande erfarenheter inom området. Det vill säga att du är trygg inom ditt kompetensområde och ständigt vill utveckla dig själv och verksamheten du jobbar i. 
• Du har ett stort intresse för hela processen alltifrån specifikation till driftsättning och tester
• En utvecklings- och resultatorienterad personlighet, samt att du trivs med ett högt tempo.
• Du trivs med att ta eget ansvar och hanterar självständigt arbete samt är noggrann. 

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG Tech och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Dometic söker en redovisningsekonom till Göteborg

Redovisningskonsult
Läs mer Sep 26
Har du tidigare erfarenhet inom redovisning och vill arbeta i ett internationellt bolag? Nu söker Dometic en redovisningsekonom!

Som redovisningsekonom kommer du att koordinera det dagliga arbetet inom redovisning och även ansvara för redovisningen inom bolaget. Som person är du analytisk och noggrann men du är också en person som gillar att vara med att utveckla företagets rutiner, processer och effektivitet. Dometic Scandinavia har en global marknadsräckvidd med närvaro i över 100 länder. De finns representerade över hela världen och verkar i Nord- och Sydamerika, EMEA, Asien och Stillahavsområdet. Vår kund är företagsam i att skapa produkter med smart design för användning i fritidsfordon, fritids- och arbetsbåtar, lastbilar, premiumbilar samt för hem och professionellt bruk. Välkommen med din ansökan till oss!

Ditt anställningserbjudande

Tillsammans med 6 500 medarbetare fortsätter Dometic Scandinavia att växa. Vår kund erbjuder dig en attraktiv, dynamisk och internationell arbetsmiljö. Företaget vill attrahera personer som är professionella, reaktiva, företagsamma och resultatorienterade lagspelare.

Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2018 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 44 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag på trivsamma arbetsplatser.

Dina arbetsuppgifter

Din arbetsuppgifter kommer bland annat vara: 

• Hantera Månads-, kvartals- och årsbokslut och daglig redovisning. 
• Godkänna alla manuella journalanteckningar och ändringar i basdata i affärssystem.
• Säkerställa kvaliteten på redovisningen och den lokala lagstadgade redovisningen och rapporteringen till koncernen inklusive bryggan mellan lokala GAAP och IFRS
• Analysera och upprätta rapporter.
• Förbereda årsrapporter 
• Leverera  uppgifter som används i budget- och prognosprocessen
• Delta i företagets utveckling inom rutiner, processer och effektivisering.  

Värt att veta

Dometic Scandinavia är i en förändringsresa och du kommer arbeta med ett team som tillsammans kommer vara med och påverka den framtida ekonomiavdelningen. Ekonomiavdelningen finns idag i Kista men kommer flytta till Göteborg, Västra Frölunda. Arbetstiderna kommer vara kontorstider och du kommer rapportera till Ekonomichefen för de nordiska länderna. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som pågår fram till mars, dock finns det goda möjligheter till förlängning. Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet där du blir anställd av TNG och arbetar som konsult ute hos vår klient. Givetvis omfattas du av kollektivavtal, försäkringar och våra andra förmåner.

Våra förväntningar

• En relevant universitetsutbildning inom redovisning eller företagsekonomi.
• Många års erfarenhet inom redovisning.
• Erfarenhet av internationell arbetsmiljö.
• Goda kunskaper inom redovisning 
• Kunna hantera Excel.

I denna roll ser vi dig som har lång erfarenhet inom redovisning och som tycker om att få vara med och påverka företagets utveckling. Du har lätt för att se ett helhetsperspektiv och har en analytisk förmåga. Du är en person som är noggrann, har höga krav på kvalitet och van vid att arbeta mot deadlines. Du är bra på att kommunicera i både svenska och engelska i tal samt skrift. Du gillar att samarbeta likaväl som att arbeta självgående. 

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Preclinical DMPK lead to AstraZeneca in Gothenburg

Forskare, farmakologi
Läs mer Sep 21
Are you a scientist with expertise in drug discovery? AstraZeneca in Gothenburg is now looking for a preclinical DMPK lead!

Would you like to apply your expertise in a global company that follows the science and turns ideas into life-changing medicines? Then you could be our new preclinical DMPK lead we are looking for at AstraZeneca in Gothenburg!

Ditt anställningserbjudande

The right candidate would have the possibility to join several ongoing projects and activities being developed at present in our department. Several of our activities are linked to real drug projects which are active in our pipeline, which offers a rare opportunity for you to participate in the discovery and development of the drugs of the future.

We are united by our vision to push the boundaries of DMPK science to transform ideas into medicines for R&I patients. Our employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

Dina arbetsuppgifter

Your main responsibilities:

• Responsible for search of external and internal data on pharmacokinetics and biological response, for compounds of interest for ongoing projects. In scope is both preclinical and clinical data and sifting out information through various means
• Responsible for assessment of panned out data through knowledge in pharmacokinetics, statistics, pharmacology and PKPD modelling
• Contribute to the design of preclinical in vivo and in vitro studies, to answer crucial project questions.
• Deliver input to projects within agreed timelines and to the right quality to ensure that challenges are thoroughly assessed and resolved
• Apply an understanding of PK and PKPD to support/influence project progression and strategy as well as providing the framework for human dose prediction
• Prepare clear presentations related to the above for internal governance interactions

 

Värt att veta

You will be part of the DMPK Department within Early Respiratory & Immunology (R&I) and this position is placed at AstraZeneca´s vibrant R&D site in Gothenburg, Sweden, one of AstraZeneca´s three strategic science centers.
At AstraZeneca Respiratory & Immunology (R&I), we´re proud to have an outstanding workplace culture that encourages innovation and teamwork.

This position is a full-time job of a 1 year long consulting assignment at AstraZeneca, which means that you will be employed by TNG during this time.

Våra förväntningar

Essential for the role:

• Degree/MSC in science with background in life-sciences, Pharmacy, Biology, Biochemistry, Medical Biosciences, Engineering, programming or similar
• PK and PKPD understanding (preferable with some modelling experience)
• Excellent interpersonal skills that lead to successful collaborative working relationships and ability to work independently in cross-functional teams on a day to day basis
• Good communication skills in English, both verbal and in writing are required

We are looking for a person with both a sense for quality and details, an interest in data mining, programming and of course a profound interest in pharmacokinetics as well as pharmacology. This is an opportunity to learn how to apply the knowledge into real world data and thrive in the vibrant research site in Gothenburg.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Ansök nu