Göteborg: Systemtekniker Applikation till Länsstyrelsernas IT-avdelning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Systemtekniker Applikation till Länsstyrelsernas IT-avdelning i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Är du en engagerad systemtekniker som vill vara med och utveckla digitala lösningar för ett hållbart samhälle? Trivs du i en miljö som utmärks av lagkänsla och möjligheten att utvecklas tillsammans? Lockas du av ett hållbart arbetsliv med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden? Är du redo för nästa utmaning i karriären?

IT-avdelningen, Länsstyrelsen Västra Götaland
Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå.

Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven.

Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige.

OBS! Alla ansökningar ska ske via länken nedan.
Vänligen ansök här: https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:546273/







Arbetsuppgifter
Vi expanderar och behöver bli fler smarta, drivna och kompetenta kollegor. Vår enhet ansvarar för utveckling och förvaltning av system, integrationer och applikationsplattformar.

Som systemtekniker hos oss kommer du att arbeta med applikationsdrift av klient-server och webb-applikationer. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att sätta upp, felsöka, dokumentera och underhålla applikationernas funktionalitet. Vidare kommer du att arbeta med livscykelhanteringar och uppdateringar. Här får du möjlighet att driva uppdrag och mindre projekt av teknisk karaktär. Du kommer att ha både interna och externa kontaktytor gällande bland annat tekniska frågor och support.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är en lagspelare som kan arbeta självständigt och som trivs med att samarbeta med dina kollegor. Som person är du ansvarstagande och tar gärna initiativ i ditt arbete. Du har erfarenhet av att arbeta som systemtekniker, gärna inom området applikation. Vidare har du en högskoleutbildning inom IT-området eller arbetsrelaterad erfarenhet som anses likvärdig. Du har vana av att arbeta med Windows Server och Microsoft IIS. Du har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med GIS, testarbete, nätverk, databaser, certifikatshantering och/eller integrationer.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länens befolkning. Därför hoppas vi att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.



Övrigt
Placeringsort: Göteborg, Mariestad, Karlstad eller Luleå. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden.

Anställningar på IT kan vara säkerhetsklassade och då kan svenskt medborgarskap krävas.

I denna rekrytering samarbetar Länsstyrelsernas IT-avdelning med Experis. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Paula Skoglund på telefon 0722-015 964 alternativt på mejl Paula.Skoglund@se.experis.com

Sista ansökningsdag är 14 oktober 2022. Välkommen med din ansökan! Vi vill gärna att den är på svenska då det är vårt arbetsspråk.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.



OBS! Alla ansökningar ska ske via länken nedan.
Vänligen ansök här: https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:546273/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som IT-tekniker/Datatekniker.

Vi söker en IT-tekniker till vårt Skandinaviska huvudkontor

Läs mer Jul 14
Vi söker dig som är en proaktiv och strukturerad problemlösare med kunskap inom IT!

Som IT-tekniker på Creditsafe Scandinavia får du en viktig roll där du kommer att ansvara för att all intern IT-utrustning fungerar korrekt, och för att felsöka och åtgärda när det behövs.

Arbetsuppgifter

- Inköp, konfigurering och felsökning av lokal IT-utrustning (hård- och mjukvara)

- Uppsättning och felsökning av nätverket

- Uppsättning, konfigurering och felsökning av mobiltelefoni och telefonväxel

- Kontakt med lokala tredjepartsleverantörer

- Besvara IT-relaterade samtal som inkommer till vår Service Desk

- Implementation av säkerhetspolicys

- Vara kontaktytan mellan Creditsafe Scandinavia och koncernen avseende IT-relaterade frågor

Mer information ges under intervjun där delar kan komma att hållas på engelska av avdelningsansvarig.

Arbetsplatsen är på vårt skandinaviska huvudkontor i Göteborg. Ansvarsområdet sträcker sig över flera kontor då vi även har anställda i Stockholm, Köpenhamn och Oslo. Mycket går att lösa remote men besök på de olika kontoren samt resor till vårt huvudkonto i Cardiff i Wales ingår i rollen.

Vem är du?
Vi ser att du har en relevant yrkeserfarenhet eller en utbildning som motsvarar detta. Du har ett stort kundfokus där du strävar efter att vara behjälplig och att skapa hållbara lösningar för våra anställda. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Du har troligen kunskap inom Windows, någon form av ärendehanteringssystem, hårdvara i alla dess former, WMWare, nätverk, mobiltelefoner och Officepaketet.

Du blir anställd i Sverige men kommer att rapportera till vår engelsktalande Deskside Engineering Manager som arbetar på koncernnivå från huvudkontoret i Wales. Detta innebär att god svenska och god engelska i tal och skrift är ett krav. Utbildning kommer att ske på distans och på engelska.

Då din chef och närmaste kollegor kommer sitta utspridda över flera länder är det nödvändigt att du kan arbeta självständigt samt att du är kommunikativ och noga med dokumentation. Kort och gott så letar vi efter en strukturerad person som arbetar proaktivt för att all IT fungerar som förväntat!

Om oss
Creditsafe är ett kreditupplysningsföretag som ger dig en tydlig bild över det ekonomiska läget och vilken risk ditt företag ställs inför. Vi samlar information från en mängd officiella källor, däribland skandinaviska myndigheter.

Creditsafe är så mycket mer än bara en vanlig arbetsplats. Vi kan skryta om flexibilitet, klämdagar, träning på arbetstid och spännande konferensresor. Vi kan också skryta om våra fina fräscha lokaler i Gårda, sommartider och hur grymma vi är på pingis. MEN det är våra passionerade medarbetare som gör oss framgångsrika, det är personalen som gör Creditsafe, och DET tänker vi skryta om!

Övrig information

- CV och personligt brev mottages på engelska

- Tillträde enligt överenskommelse

- Arbetet är på heltid och föregås av sex månaders provanställning

- Fast månadslön

Då vi är inne i semestertider kommer återkoppling ske i mitten av augusti.

Ansök nu

IT SUPPORT SPECIALIST TILL ONEMED

Läs mer Sep 19
Vi växer vårt team på OneMed med en ny kollega i rollen som IT Support Specialist. Vi söker dig som har ett stort intresse för IT och problemlösning och trivs i en supporterande roll. Vi erbjuder dig en spännande och utmanande arbetsmiljö där du kan trivas och utvecklas. Här får du vara med och göra skillnad i ett bolag som framgångsrikt är en del av Sveriges vårdkedja.
 


DIN VARDAG
 
Som IT Support Specialist stödjer du primärt vårt kontor och våra tre lagersajter i Göteborg. Du bidrar till att vi kan förse våra kunder inom sjukvården med medicinskt förbrukningsmaterial och medicinteknisk utrustning, varje dag och året om. Du stöttar självständigt användarna i verksamheten, men har även ett nära samarbete med dina kollegor inom support, servicedesk samt olika IT-specialister. Du får en roll med omväxlande arbetsuppgifter, exempelvis:

Arbetsplatssupport för Windows, Office, M365, videokonferens, applikationer, nätverk etc.

Problemlösning och support kring truckdatorer, skrivare m.m. på våra lager.

Hantering av supportärenden via både system och telefon

Ansvar för lager av reservdelar, som kan krävas för snabb problemlösning

Installation, konfiguration eller uppgradering av applikationer, både mjuk- och hårdvara

Vid behov eskalering av incidenter till 3rd line support/IT-specialister, enligt vår ITIL-process


På OneMed blir du del av ett snabbväxande och dynamiskt bolag med en fin historik och spännande framtidsutsikter. Om du delar våra värderingar; Vi bryr oss om våra kunder, Passion för förbättringar och Vi tar ansvar, då kommer du att trivas väl i vår kultur.
 
 
VEM ÄR DU? 
 
Vi söker dig som har åtminstone några års erfarenhet från en roll inom IT-support, servicedesk eller liknande. Du har kunskaper inom bl.a. nätverk, M365 och Windows-klienter. Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift, är ett krav. Du trivs att arbeta brett och lär dig gärna ny teknik. Det är meriterande om du tidigare har supportat användare inom lager, supply chain eller produktion.
För att trivas i rollen bör du vara ansvarsfull, service- och lösningsinriktad. Du trivs i en miljö där det händer mycket och du är strukturerad men även flexibel i ditt arbetssätt. Du tycker om att arbeta med människor och lägger stort värde i god kommunikation.
Vi värderar en prestigelös laganda där samarbete och ömsesidig hjälp är viktigt, och vi erbjuder en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas.
 
 
VILL DU VETA MER?
 
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Artan Bitiqi på artan.bitiqi@nexergroup.com/ 072-3612844, Jenny Nilsson på jenny.nilsson@nexergroup.com/ 070-3018279 eller Katarina Wanderydz på katarina.wanderydz@nexergroup.com/ 073-4390723.
Vi ser fram emot din ansökan!

 
 
OM ONEMED
 
OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet. Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård. Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om. OneMed erbjuder cirka 50 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks. Vi är med våra cirka 350 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2022 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK. OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 30 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.

Ansök nu

IT SITE MANAGER TILL ONEMED

Läs mer Sep 19
OneMed växer sitt team med en ny kollega i rollen som IT Site Manager. Vi erbjuder en spännande och utmanande arbetsmiljö där du kan trivas och utvecklas. Här får du vara med och göra skillnad i ett bolag som framgångsrikt är en del av Sveriges vårdkedja.

DIN VARDAG 


Som IT Site Manager arbetar du i en viktig roll där du ansvarar för IT-miljön på vårt kontor och tre lagersajter i Göteborg. Ditt arbete involverar nära samarbete med vår verksamhet och vårt centrala IT-team för att säkerställa en stabil och effektiv IT-infrastruktur. Detta så att vi kan förse våra kunder inom sjukvården med medicinskt förbrukningsmaterial och medicinteknisk utrustning, varje dag och året om. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:


Ledarskap: Du ansvarar för teamet inom servicedesk och support lokalt i Göteborg


Driftsäkerhet: Du tar ansvar för att IT-miljön i Göteborg fungerar smidigt och är driftsäker, inklusive en effektiv supportfunktion.


Support: Du stödjer verksamheten och hanterar komplexa IT-frågor samt ansvarar för att ha insyn i teknisk och informationsmässiga aspekter av miljön.


Projektarbete: Du är involverad i IT-projekt som kan omfatta förändringar inom exempelvis automation, integrationer, lagersystem, truckdatorer och andra system inom supply chain.


Leverantörskontakter: Du har kontakt med våra leverantörer inom nätverk, säkerhet, m.fl.


Driftsättning: Du är delaktig i att driftsätta nya IT-lösningar.


På OneMed blir du del av ett snabbväxande och dynamiskt bolag med en fin historik och spännande framtidsutsikter. Om du delar våra värderingar; Vi bryr oss om våra kunder, Passion för förbättringar och Vi tar ansvar, då kommer du att trivas väl i vår kultur.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll eller bred erfarenhet inom IT och infrastruktur. Du trivs att arbeta övergripande, men likväl att arbeta operativt med teknik. Det är meriterande om du har kompetens inom områden som klienthantering, nätverk och Microsoft-miljö. Erfarenhet av att arbeta nära verksamheter inom lager, distribution eller produktion är också en fördel. Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift, är ett krav.
För att trivas i rollen bör du vara en stark problemlösare som är driven och serviceinriktad, med förmågan att prioritera och sätta dig in i verksamhetens behov. Du är självgående, ansvarsfull och har lätt för att ta egna initiativ och verkar för ständiga förbättringar. Vi värderar en prestigelös laganda där samarbete och ömsesidig hjälp är viktigt, och vi erbjuder en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas. Din förmåga att samarbeta och stötta ditt team är viktig. 

VILL DU VETA MER? 
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Artan Bitiqi på artan.bitiqi@nexergroup.com/ 072-3612844, Jenny Nilsson på jenny.nilsson@nexergroup.com/ 070-3018279 eller Katarina Wanderydz på katarina.wanderydz@nexergroup.com/ 073-4390723.
Vi ser fram emot din ansökan!  
OM ONEMED
OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet. Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård. Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om. OneMed erbjuder cirka 50 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks. Vi är med våra cirka 350 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2022 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK. OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 30 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.

Ansök nu

IT SITE MANAGER TILL ONEMED

Läs mer Sep 20
OneMed växer sitt team med en ny kollega i rollen som IT Site Manager. Vi erbjuder en spännande och utmanande arbetsmiljö där du kan trivas och utvecklas. Här får du vara med och göra skillnad i ett bolag som framgångsrikt är en del av Sveriges vårdkedja.

DIN VARDAG 


Som IT Site Manager arbetar du i en viktig roll där du ansvarar för IT-miljön på vårt kontor och tre lagersajter i Göteborg. Ditt arbete involverar nära samarbete med vår verksamhet och vårt centrala IT-team för att säkerställa en stabil och effektiv IT-infrastruktur. Detta så att vi kan förse våra kunder inom sjukvården med medicinskt förbrukningsmaterial och medicinteknisk utrustning, varje dag och året om. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:


Ledarskap: Du ansvarar för teamet inom servicedesk och support lokalt i Göteborg


Driftsäkerhet: Du tar ansvar för att IT-miljön i Göteborg fungerar smidigt och är driftsäker, inklusive en effektiv supportfunktion.


Support: Du stödjer verksamheten och hanterar komplexa IT-frågor samt ansvarar för att ha insyn i teknisk och informationsmässiga aspekter av miljön.


Projektarbete: Du är involverad i IT-projekt som kan omfatta förändringar inom exempelvis automation, integrationer, lagersystem, truckdatorer och andra system inom supply chain.


Leverantörskontakter: Du har kontakt med våra leverantörer inom nätverk, säkerhet, m.fl.


Driftsättning: Du är delaktig i att driftsätta nya IT-lösningar.


På OneMed blir du del av ett snabbväxande och dynamiskt bolag med en fin historik och spännande framtidsutsikter. Om du delar våra värderingar; Vi bryr oss om våra kunder, Passion för förbättringar och Vi tar ansvar, då kommer du att trivas väl i vår kultur.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll eller bred erfarenhet inom IT och infrastruktur. Du trivs att arbeta övergripande, men likväl att arbeta operativt med teknik. Det är meriterande om du har kompetens inom områden som klienthantering, nätverk och Microsoft-miljö. Erfarenhet av att arbeta nära verksamheter inom lager, distribution eller produktion är också en fördel. Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift, är ett krav.
För att trivas i rollen bör du vara en stark problemlösare som är driven och serviceinriktad, med förmågan att prioritera och sätta dig in i verksamhetens behov. Du är självgående, ansvarsfull och har lätt för att ta egna initiativ och verkar för ständiga förbättringar. Vi värderar en prestigelös laganda där samarbete och ömsesidig hjälp är viktigt, och vi erbjuder en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas. Din förmåga att samarbeta och stötta ditt team är viktig. 

VILL DU VETA MER? 
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Artan Bitiqi på artan.bitiqi@nexergroup.com/ 072-3612844, Jenny Nilsson på jenny.nilsson@nexergroup.com/ 070-3018279 eller Katarina Wanderydz på katarina.wanderydz@nexergroup.com/ 073-4390723.
Vi ser fram emot din ansökan!  
OM ONEMED
OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet. Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård. Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om. OneMed erbjuder cirka 50 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks. Vi är med våra cirka 350 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2022 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK. OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 30 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.

Ansök nu

IT SUPPORT SPECIALIST TILL ONEMED

Läs mer Sep 20
Vi växer vårt team på OneMed med en ny kollega i rollen som IT Support Specialist. Vi söker dig som har ett stort intresse för IT och problemlösning och trivs i en supporterande roll. Vi erbjuder dig en spännande och utmanande arbetsmiljö där du kan trivas och utvecklas. Här får du vara med och göra skillnad i ett bolag som framgångsrikt är en del av Sveriges vårdkedja.
 


DIN VARDAG
 
Som IT Support Specialist stödjer du primärt vårt kontor och våra tre lagersajter i Göteborg. Du bidrar till att vi kan förse våra kunder inom sjukvården med medicinskt förbrukningsmaterial och medicinteknisk utrustning, varje dag och året om. Du stöttar självständigt användarna i verksamheten, men har även ett nära samarbete med dina kollegor inom support, servicedesk samt olika IT-specialister. Du får en roll med omväxlande arbetsuppgifter, exempelvis:

Arbetsplatssupport för Windows, Office, M365, videokonferens, applikationer, nätverk etc.

Problemlösning och support kring truckdatorer, skrivare m.m. på våra lager.

Hantering av supportärenden via både system och telefon

Ansvar för lager av reservdelar, som kan krävas för snabb problemlösning

Installation, konfiguration eller uppgradering av applikationer, både mjuk- och hårdvara

Vid behov eskalering av incidenter till 3rd line support/IT-specialister, enligt vår ITIL-process


På OneMed blir du del av ett snabbväxande och dynamiskt bolag med en fin historik och spännande framtidsutsikter. Om du delar våra värderingar; Vi bryr oss om våra kunder, Passion för förbättringar och Vi tar ansvar, då kommer du att trivas väl i vår kultur.
 
 
VEM ÄR DU? 
 
Vi söker dig som har åtminstone några års erfarenhet från en roll inom IT-support, servicedesk eller liknande. Du har kunskaper inom bl.a. nätverk, M365 och Windows-klienter. Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift, är ett krav. Du trivs att arbeta brett och lär dig gärna ny teknik. Det är meriterande om du tidigare har supportat användare inom lager, supply chain eller produktion.
För att trivas i rollen bör du vara ansvarsfull, service- och lösningsinriktad. Du trivs i en miljö där det händer mycket och du är strukturerad men även flexibel i ditt arbetssätt. Du tycker om att arbeta med människor och lägger stort värde i god kommunikation.
Vi värderar en prestigelös laganda där samarbete och ömsesidig hjälp är viktigt, och vi erbjuder en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas.
 
 
VILL DU VETA MER?
 
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Artan Bitiqi på artan.bitiqi@nexergroup.com/ 072-3612844, Jenny Nilsson på jenny.nilsson@nexergroup.com/ 070-3018279 eller Katarina Wanderydz på katarina.wanderydz@nexergroup.com/ 073-4390723.
Vi ser fram emot din ansökan!

 
 
OM ONEMED
 
OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet. Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård. Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om. OneMed erbjuder cirka 50 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks. Vi är med våra cirka 350 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2022 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK. OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 30 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Experis AB .

Experis Academy Program | Fullstackutvecklare | Göteborg

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 14
Har du någon gång tänkt på att du kanske vill ha ett tyngre programmeringsbagage som nyutbildad inom IT? Med Experis Academy får du ta del av ett skräddarsytt program som kommer ge dig verktygen du behöver för att lyckas med dina koder både på kort och lång sikt. Är du redo för att bygga på ditt bagage och lösa problem du inte tidigare kunde?

Vad får du av att gå Experis Academy Program?

Experis Academy ger dig möjligheten att välja och påverka inriktning på programmet - allt efter dina ambitioner och intresseområden. För vintern 2024 kommer du ha förmånen att välja mellan:

* Fullstack Java/JavaScript
* Fullstack .NET/JavaScript

Du får en unik möjlighet att skaffa dig kompetens av ny teknologi som IT-branschen efterfrågar. Under tre intensiva månader får du en praktisk vidareutbildning som är anpassad efter vad arbetsmarknaden söker, och du får dessutom en trygg anställning efter programmet. Vårt gemensamma mål är att du ska vidareutvecklas och kunna bygga en långsiktig karriär tillsammans med oss och företaget du är hos. Vi tror på att ge dig som deltagare en unik upplevelse genom att ge dig de verktyg och kunskaper som krävs för att lyckas. I korta drag kommer du mötas av följande hos Experis Academy:

* Lön och lärarledd IT-utbildning på tre månader
* 12 månader specialiseringsperiod hos ett företag i regionen där du arbetar och vidareutvecklar dina kompetenser efter utbildningsperioden
* Möjlighet att bli anställd hos företaget du arbetat på efter avslutad specialiseringsperiod
* Utbildningen följer metodiken Accelerated Learning som har ett högt tempo (upp till flera hundra timmar av kodande!) och varvar teori med praktiska övningar
* Lärare som själva är seniora utvecklare och har lång erfarenhet från både akademin och näringslivet
* Möjlighet att ta extern certifiering inom den inriktning du går
* Bygga nätverk och skapa kontakt med personer som delar samma passion som du; fullstackutveckling

Ett urval av teknologier du kommer lära dig under programmet, beroende på inriktning:

Fullstack Java/JavaScript
Java, Spring, Hibernate, REST, Apache Tomcat, SOAP, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum
Fullstack .NET/JavaScript
.NET, ASP.NET, Azure, Google Cloud, AWS, REST, NodeJS, JavaScript, ReactJS, Angular, Bootstrap, HTML, CSS, Scrum

Vilka teknologier vill du utveckla dig inom?

Vilka är vi på Experis Academy?

Experis Academy är en del av IT-konsultbolaget Experis som i sin tur ingår i internationella Manpower Group-koncernen. Vi som arbetar med konceptet har mycket erfarenhet av både HR och IT. Vårt Academy-program har vuxit fram och utvecklats genom åren, både i Sverige, Norden samt ute i Europa. Vi har stor erfarenhet av att utbilda nyexaminerade talanger i branschen, är riktigt vassa på att matcha profiler mot spännande uppdrag samt arbetar mycket med coachning för att ge dig chansen att komplettera dina tekniska kompetenser med andra mjuka värden passande för att jobba inom IT-branschen.

Vilka tidigare erfarenheter behöver jag?

* Har en 2-årig utbildning från yrkeshögskola eller 3-5 år från universitet/högskola inom ett IT-relaterat område inom de senaste 2 åren
* Motiveras av att lösa komplexa problem och har ett sinne för logik
* Har passion för kodning
* Har ambitioner om att jobba som fullstackutvecklare eller systemutvecklare
* Gillar att samarbeta med andra och söker ständigt nya utmaningar
* Talar och skriver flytande svenska och engelska obehindrat



Kursstart: Januari 2024
Arbetstid: Heltid, 08:00-17:00

Plats för utbildning och uppdrag
Vårt kontor i stad Göteborg. Vi kör denna omgång programmet i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Skövde och Karlskrona. Antal platser per inriktning för respektive ort kan skilja sig åt.

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande med selekteringsstart från september. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på Academy@se.experis.com om du har några frågor.

Läs gärna vår Q&A och annat om programmet på vår hemsida HÄR

Ansök nu

Vi växer! Sr Automationsingenjör till Preem | Göteborg

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Sep 15
Preem, Sveriges största drivmedelsbolag, letar nu efter en passionerad och engagerad Senior Automationsingenjör för att stärka vårt team i Göteborg. Vi söker dig som är serviceinriktad, detaljorienterad men med förmågan att se helheten, och som älskar att lösa tekniska utmaningar!

??????????????

Din roll
Som Senior Automationsingenjör på Preem kommer du att spela en central roll i att arbeta med automationssystem på vårt raffinaderi i Göteborg. Dina uppgifter kommer att omfatta systemutveckling, programmering, förebyggande underhåll och uppgraderingar av systemen. Ditt engagemang och expertis kommer att vara avgörande för att säkerställa den smidiga funktionen av våra tekniska system och processer.



Din profil
Vi letar efter någon som är kommunikativ, serviceinriktad och med en stark förmåga att lösa problem. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Tekniska kunskaper inom PLC programmering och en högskole-/universitetsutbildning inom exempelvis Automation, Systemvetenskap, IT eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdigt skulle vara fördelaktigt.



Kvalifikationer:
* Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
* PLC programmering
* Högskole-/universitetsutbildning inom exempelvis Automation, Systemvetenskap, IT eller arbetslivserfarenhet
* Kunskaper om styr och säkerhetssystem är meriterande



Team & Rapportering
Du kommer att ingå i en grupp som består av totalt 17 medarbetare på båda raffinaderierna i Lysekil och Göteborg, och rapportera direkt till Automationschefen.

Preem AB är en ledande aktör inom förnybar energi och strävar efter att skapa en hållbar framtid. Om du är redo att bli en del av vår framgång och bidra med dina färdigheter och din passion, skicka in din ansökan idag!



Ta reda på mer!
Om Du har frågor om tjänsten är Du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på mark.ferrer@jeffersonwells.se eller 072-156 36 01.

Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

Ansök nu

Produktionstekniker | Göteborg

SQE Supplier Quality Engineer
Läs mer Sep 15
Har du ett starkt intresse för att förbättra produktionsflödet och erfarenhet från att vidareutveckla produktionen? Vår kund i östra Göteborg är inne i en expansiv fas och söker därför en nyfiken och driven person till rollen som produktionstekniker. Känns det som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som produktionstekniker kommer du få arbeta med produktionsteknik, kvalitetssäkring och flöden. Under 2023 kommer du arbeta intensivt med introduktionen av en ny maskinpark. Du kommer få effektivisera och optimera processer. I rollen bidrar du till att minimera produktionsrelaterade brister i maskinerna. Du arbetar nära ett tvärfunktionellt produktionsteam och rapporterar till Produktionschef.

Ditt ansvarsområde innebär bland annat:

* Att ansvara för ständiga förbättringar i produktionsflödet
* Kontakt med leverantörer för utbildning, service och underhåll
* Ta in offerter föt produktionstekniska lösningar, processer och maskiner
* Presentera underlag och kalkyler för investeringar
* Ta fram kravspecifikationer

Din bakgrund

För att lyckas i rollen är det ett krav att ha flera års arbetserfarenhet från en liknande roll där du har arbetat med produktionstekniska frågor inom tillverkningsindustrin. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Du har ett stort tekniskt intresse och som person är du driven, utvecklingsbenägen, strukturerad och kommunikativ. Du stimuleras av att ta ansvar och att fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är starkt meriterande om du har arbetserfarenhet av rörbockning, automation eller programmering.
Det är även meriterande med en för tjänsten relevant utbildning.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos vår kund i östra Göteborg får du möjlighet att arbeta i nya lokaler i ett stabilt och växande bolag som är branschledande inom sitt segment på den nordiska marknaden. Här erbjuds du en utvecklande arbetsmiljö med korta beslutsled där du har möjlighet att påverka, ta ansvar och samtidigt utvecklas i din yrkesroll. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar vår kund med Jefferson Wells och du blir anställd direkt hos kunden. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 16 oktober. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eva Ekdahl på Eva.Ekdahl@jeffersonwells.se.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Matlabutvecklare | Göteborg | Experis

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 19
Är du personen som knäcker koderna andra tycker är omöjliga? Vill du arbeta med likasinnade kollegor som också gör det? På Experis får du arbeta med den senaste tekniken och bidra till innovativa projekt. Vi har nya möjligheter till dig!

Arbetsbeskrivning

Som IT- konsult hos oss på Experis får du möjlighet att arbeta med den teknik som du trivs bäst med. Tillsammans med oss och våra gemensamma kunder kommer du att bli en specialist som är ovärderlig. Du kommer att fokusera på programmering i allra högsta grad, bredda dig tekniskt och nätverksmässigt samt möta inspirerande kollegor från olika miljöer under vägens gång.

Experis arbetar med flera aktörer som ligger i framkant inom systemutveckling, med både innovation och kunskap om människor. Vill du vara med och utveckla morgondagens lösningar?

Vad innebär det att arbeta som konsult hos oss?

Vill du utvecklas och lära dig så mycket som möjligt inom ditt område? Ja, vi kan faktiskt garantera dig utvecklings- och utbildningsmöjligheter - allt för att du ska kunna nå dina egna ambitioner, och vi kommer stötta dig på vägen.

För oss är det också viktigt att du som konsult känner dig som en del av hela Experis-gänget - detta redan från dag 1 (kanske också även tidigare). Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba på projekt eller uppdrag som matchar dina intresseområden och karriärmål. Önskar du en flexibel arbetsvardag eller möjligheter till hemmakontor? Vi värderar dig och dina önskemål respektive behov högt!

Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Ellen Egnell eller Ebba Folkesson, som gärna berättar mer! Du finner kontaktuppgifter längre ner.

Du som person

Är du en person som gillar stor variation i såväl arbetsuppgifter som arbetsmiljöer? Då har vi möjligheten som passar dig som handen i handsken. Här får du samarbeta med andra, och kommunikation kommer att vara ett viktigt verktyg för dig. Vidare är systematik och planering a och o. Ditt driv mot det färdiga resultatet är den kanske viktigaste framgångsfaktorn. Känner du igen dig i detta?

Vi söker efter dig som är kommunikativ, samarbetsvillig och resultatorienterad. Du har ett systematiskt tillvägagångssätt som innebär att du planerar i god tid och sätter upp tydliga prioriteringar. Sist men inte minst har du självklart ett brinnande intresse för inbyggda system, teknik och produktutveckling.

Är du öppen för att se världen så finns det möjligheter för det också - Experis är aktivt i mer än 80 olika länder och finns på 50 orter i Sverige.

För att du ska trivas i rollen ser vi att du har:

* Minst 3 års arbetslivserfarenhet av matlab
* Relevant högre utbildning
* Goda programmeringskunskaper inom embedded (C/C++)
* Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har goda kunskaper inom elektroteknik, optik eller matematik.

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult.

På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Du får en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling, så att du kan hålla dig ajour med ny teknik.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com eller Ebba Folkesson på mailadress ebba.folkesson@se.experis.com.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktägare Biljett- och Betalsystem | Västtrafik | Hybrid

Systemansvarig
Läs mer Jun 9
Är du skicklig på att kommunicera mål och vision, hantera prioriteringar och samverka med interna och externa intressenter? Trivs du när framtid möter nutid och vill vara med och sätta din prägel på morgondagens biljettsystem? Nu söker vi på Västtrafik vår nästa Produktägare för Biljett- och Betalsystem!

Din nästa utmaning!
Förändring, samarbete och tekniska vägval kommer prägla din vardag i denna roll! Västtrafiks biljettsystem står inför ett stort teknikskifte och i rollen som produktägare kommer du, i nära samarbete med kollegor och leverantörer, få arbeta både strategiskt och operativt med utvecklingen av nästa generations biljettsystem. Du kommer bli en del av Västtrafiks försäljningsavdelning och ingå i ett team av andra produktägare, affärsutvecklare och utvecklingsledare.



Arbetsuppgifter
Som Produktägare har du en viktig uppgift att samverka med externa intressenter och tvärfunktionellt inom Västtrafik för att löpande fånga in önskemål, behov och krav. Du sätter road map och effektmål för ditt område och ansvarar för att prioritera, driva och realisera backloggen utifrån affärsnytta, kundinsikter och strategiska avvägningar.

Produktområdet omfattar alla produkter och tjänster som behövs för att erbjuda biljettköp ombord, hos ombud och på webben. Vårt Biljettsystem består av både hård- och mjukvara och utveckling sker hos leverantör och i Västtrafiks egna produktteam som säkrar förvaltning och utveckling inom området. Teamet arbetar framförallt med kravställning och beställning, testarbete och felsökning i sitt ansvar att säkerställa biljettflödets stabilitet och vidareutveckling.

Som Produktägare kommer du ha tät kontakt med externa leverantörer och ett nära samarbete med scrum master och andra produktägare i syfte att samordna arbeten och road maps. För den nya lösningen bedrivs ett program benämnt Framtidens Biljettköp vars deltagare du kommer ha kontinuerlig samverkan med.



Vem är du?
För att lyckas i rollen som produktägare tror vi att du är målinriktad, engagerad och genom stort driv tar dig och teamet framåt för att lösa problem och skapa värde. Du bidrar med tydlighet och insiktsfullhet för att skapa de bästa förutsättningar och kan beskriva krav och kommunicera behov på ett motiverande sätt. Vi söker dig som har förmåga att tänka strategiskt och som har lätt för att se helheten. Det är såklart väldigt roligt om du tycker om utveckling av nya tjänster! Du kommer bli en del av en spännande, bitvis utmanande och rolig resa där din roll är ytterst värdefull. Det är därför extra viktigt i denna roll att kunna prioritera och att du lockas av att leda i förändring.









Kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, med fördel inom systemvetenskap, eller motsvarande kunskap genom dokumenterad arbetslivserfarenhet. Erfarenhetsmässigt söker vi dig som har tidigare erfarenhet som produktägare eller av liknande roll med tekniskt ansvar och som är van att arbeta agilt och tvärfunktionellt med många kontaktytor. Vidare behöver du ha en grundläggande teknisk förståelse och gärna erfarenhet av att arbeta med en produkt/plattform inkluderat både hård- och mjukvara. Det är även meriterande med förändringsledning samt beställningsarbete gentemot extern leverantör.

Det allra viktigaste för oss är dock drivkraften av att göra detta arbete i nära samarbete med blivande kollegor på Västtrafik! Vad vi kan erbjuda dig är en erfarenhet att vara stolt över och som påverkar alla resenärer i Västra Götalandsregionen. Flytande svenska i tal och skrift är krav, samt goda kommunikationskunskaper i engelska.



Om Västtrafik
Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västsverige. Varje dag väljer över 400 000 kunder att resa med oss. Det är ett uppdrag som är viktigt i det stora och det lilla, för varje enskild resenär och för att vår region ska utvecklas. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Västtrafiks kontor i Göteborg. Vi erbjuder ett flexibelt arbetsupplägg bestående av både kontor- och distansarbete.



Låter detta intressant?
I den här rekryteringen samarbetar Västtrafiks med Experis. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Lilja på jenny.lilja@se.experis.com. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att visa ditt intresse! Sista ansökningsdag är 20:e augusti.

Vi vill att Västtrafik ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fullstackutvecklare | Göteborg | Experis

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 30
Är du personen som knäcker koderna andra tycker är omöjliga? Vill du arbeta med likasinnade kollegor som också gör det? Hos oss gör vi det möjligt för dig att arbeta med den teknik du vill för att skapa framtidens samhälle. Experis har nya möjligheter till dig!

Arbetsbeskrivning

Som utvecklare hos oss på Experis får du möjlighet att arbeta med den teknik som du trivs bäst med. Tillsammans med oss och våra gemensamma kunder kommer du att bli en specialist som är ovärderlig. Du kommer att bredda dina kunskaper såväl tekniskt som nätverksmässigt, samt möta inspirerande kollegor från olika miljöer under vägens gång.

Du kommer att fokusera på programmering i allra högsta grad. Vidare kommer du att arbeta i agila team, i nära samarbete med dina kollegor. Experis arbetar med flera aktörer som ligger i framkant inom systemutveckling, med både innovation och kunskap om människor. Vill du vara med och utveckla morgondagens lösningar?



Vad innebär det att arbeta som konsult hos oss?

Vill du utvecklas och lära dig så mycket som möjligt inom ditt område? Ja, vi kan faktiskt garantera dig utvecklings- och utbildningsmöjligheter - allt för att du ska kunna nå dina egna ambitioner. Självklart kommer vi att stötta dig på vägen!

För oss är det också viktigt att du som konsult känner dig som en del av hela Experis-gänget - detta redan från dag 1 (kanske också även tidigare). Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba på projekt eller uppdrag som matchar dina intresseområden och karriärmål. Önskar du en flexibel arbetsvardag eller möjligheter till hemmakontor? Vi värderar dig och dina önskemål samt behov högt!

Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Isak Andersson, som gärna berättar mer! Du finner kontaktuppgifter längre ner.



Du som person

Vi ser att du vill framåt, brinner för utveckling och att testa nya saker samt räds inte att vidga dina vyer. Vi tror att du är lösningsorienterad, där du ser pusslet och faktiskt också vill lägga det. Självklart har du även ett stort intresse för programmering inom Java. Sist men inte minst önskar vi att du är samarbetsvillig - vi är ett team och tillsammans med dig vill vi lyckas!



Är du öppen för att se världen så finns det möjligheter för det också - Experis är aktivt i mer än 80 olika länder och finns på 50 orter i Sverige.



För att du ska trivas i rollen som Fullstackutvecklare ser vi att du har:

* Minst 3 års arbetslivserfarenhet av programmering inom Java
* Relevant högre utbildning
* Goda kunskaper inom Java och backend
* Goda språkkunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult.

På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Du får en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling, så att du kan hålla dig ajour med ny teknik.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.



Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Isak Andersson på mailadress isak.andersson@se.experis.com.

Hoppas att vi hörs snart!

Ansök nu