Göteborg: Systemtekniker Applikation till Länsstyrelsernas IT-avdelning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Systemtekniker Applikation till Länsstyrelsernas IT-avdelning i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Är du en engagerad systemtekniker som vill vara med och utveckla digitala lösningar för ett hållbart samhälle? Trivs du i en miljö som utmärks av lagkänsla och möjligheten att utvecklas tillsammans? Lockas du av ett hållbart arbetsliv med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden? Är du redo för nästa utmaning i karriären?

IT-avdelningen, Länsstyrelsen Västra Götaland
Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå.

Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven.

Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige.

OBS! Alla ansökningar ska ske via länken nedan.
Vänligen ansök här: https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:546273/







Arbetsuppgifter
Vi expanderar och behöver bli fler smarta, drivna och kompetenta kollegor. Vår enhet ansvarar för utveckling och förvaltning av system, integrationer och applikationsplattformar.

Som systemtekniker hos oss kommer du att arbeta med applikationsdrift av klient-server och webb-applikationer. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att sätta upp, felsöka, dokumentera och underhålla applikationernas funktionalitet. Vidare kommer du att arbeta med livscykelhanteringar och uppdateringar. Här får du möjlighet att driva uppdrag och mindre projekt av teknisk karaktär. Du kommer att ha både interna och externa kontaktytor gällande bland annat tekniska frågor och support.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är en lagspelare som kan arbeta självständigt och som trivs med att samarbeta med dina kollegor. Som person är du ansvarstagande och tar gärna initiativ i ditt arbete. Du har erfarenhet av att arbeta som systemtekniker, gärna inom området applikation. Vidare har du en högskoleutbildning inom IT-området eller arbetsrelaterad erfarenhet som anses likvärdig. Du har vana av att arbeta med Windows Server och Microsoft IIS. Du har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med GIS, testarbete, nätverk, databaser, certifikatshantering och/eller integrationer.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länens befolkning. Därför hoppas vi att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.



Övrigt
Placeringsort: Göteborg, Mariestad, Karlstad eller Luleå. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden.

Anställningar på IT kan vara säkerhetsklassade och då kan svenskt medborgarskap krävas.

I denna rekrytering samarbetar Länsstyrelsernas IT-avdelning med Experis. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Paula Skoglund på telefon 0722-015 964 alternativt på mejl Paula.Skoglund@se.experis.com

Sista ansökningsdag är 14 oktober 2022. Välkommen med din ansökan! Vi vill gärna att den är på svenska då det är vårt arbetsspråk.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.



OBS! Alla ansökningar ska ske via länken nedan.
Vänligen ansök här: https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:546273/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som IT-tekniker/Datatekniker.

Infrastruktur Specialist - sökes till Ivers intern-IT

Läs mer Sep 23
Vill du vara en del av Ivers interna IT-transformation? Vi rör oss snabbt in i nya IT-miljöer och vi söker förstärkning till teamet som ansvarar för Ivers interna IT miljö och system.
Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".

Nu söker vi en teknisk specialist inom infrastruktur. Är du vår nya kollega?

Din roll på Iver?

Vår interna IT avdelning inom Iver ansvarar för att säkerställa effektiv IT till Iver och dess anställda i form av drift av IT-miljö, nätverk och samverkan. Som Teknisk specialist inom Intern-IT arbetar man nära användare, tjänsteägare och andra tekniska specialister som jobbar med Ivers infrastruktur och tekniska tjänster. Vi ansvarar för helheten och strategier, inom flera områden använder vi oss av tekniska tjänster från andra delar av Ivers tekniska team och funktioner.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Arbeta reaktivt med den dagliga driften
- Arbeta strategiskt med förbättringar, utveckling och långsiktiga projekt
- Säkerställa att redan befintliga interna tekniska tjänster fungerar tillsammans och uppfyller behovet för Ivers interna miljö nu och i framtiden.
- Initiera och delta i förändrings och utvecklingsprojekt där nya lösningar skall tas fram och sättas upp eller integreras med cloudtjänster.
- Säkerställa drift av våra interna IT-miljöer från förvärvade bolag.
- Transformera förvärvade bolags IT-miljöer till en gemensam Ivermiljö.
- Hjälpa användare med djupare tekniska frågeställningar som användarsupporten ej kan lösa.


Som ett bolag som befinner sig i teknisk framkant och arbetar med den senaste tekniken får du hos Iver möjlighet att kliva in en roll med stora möjligheter att påverka och vi söker dig med ständig framåtanda som motiveras av nya utmaningar, ny teknik och tillväxt!



Vad erbjuder vi på Iver dig?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.



Vem är du?

För att trivas i tjänsten ser vi att du har en mycket god kunskap inom IT-infrastruktur i större miljöer och god erfarenhet av Microsoft Portfolio. Du har erfarenhet av operativt arbete och känner dig trygg i din tekniska kompetens. Du har en vilja och förmåga att lära dig nya områden, och även att dela med dig av dina kunskaper och färdigheter till dina kollegor. Du har både kunskaper och intresse av Cloudtjänster och har mycket goda kunskaper inom Azure tjänsteportfölj och Azure AD.

Utöver detta ser vi att du har mycket god erfarenhet inom:

- Mycket goda kunskaper inom Window Server drift.
- Microsoft Active Directory, både onprem och Azure AD - Connect
- Microsoft Azure & Microsoft Office365.
- Goda kunskaper inom Exchange
- Grundläggande kunskaper inom Nätverk och brandväggar
- Grundläggande kunskaper inom VMware


Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av design och förändringsarbete inom komplexa IT miljöer.

Ytterligare meriterande för tjänsten är erfarenhet inom områdena:

- Intune
- *nix Systemadministration
- Monitorering
- Citrix
- Certifieringar inom samtliga nämnda områden.


Som person är du självgående med god förmåga att hantera både tekniska lösningar samt kommunikation och samarbete med såväl användare och andra team för att på olika sätt driva och bidra i problemlösning eller utveckling. Förmåga att se helheten är viktig här, och du har en förmåga att fånga upp behov som kan omvandlas till krav för att skapa rätt specifikation för tjänsteleverans till Ivers anställda.

Du sätter säkerhet först, uppskattar struktur, ordning och reda och förstår hur detta är kopplat till en leverans av hög kvalitet. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, såsom noggrannhet, helhetssyn och ansvarskännande. Vi tror även att du trivs med att arbeta i grupp såväl som självständigt.

Placeringsort:
Medarbetare i teamet idag är placerade i Göteborg och Stockholm, men vi ser även att du kan utgå från något av våra andra kontor. Vi finns på 26 platser i Sverige & Norge.



Är du vår nya kollega?

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök senast 2022-10-22. Har du några frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Pi Sernbo Wallin via pi.sernbo.wallin@iver.se eller Lovisa Mikaelsson (lovisa.mikaelsson@iver.se). Vi ser fram emot din ansökan!

Välkommen till Iver!

www.iver.se (http://www.iver.se/)

Ansök nu

Infrastruktur Specialist - sökes till Ivers intern-IT

Läs mer Sep 8
Vill du vara en del av Ivers interna IT-transformation? Vi rör oss snabbt in i nya IT-miljöer och vi söker förstärkning till teamet som ansvarar för Ivers interna IT miljö och system.
Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".

Nu söker vi en teknisk specialist inom infrastruktur. Är du vår nya kollega?

Din roll på Iver?

Vår interna IT avdelning inom Iver ansvarar för att säkerställa effektiv IT till Iver och dess anställda i form av drift av IT-miljö, nätverk och samverkan. Som Teknisk specialist inom Intern-IT arbetar man nära användare, tjänsteägare och andra tekniska specialister som jobbar med Ivers infrastruktur och tekniska tjänster. Vi ansvarar för helheten och strategier, inom flera områden använder vi oss av tekniska tjänster från andra delar av Ivers tekniska team och funktioner.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Arbeta reaktivt med den dagliga driften
- Arbeta strategiskt med förbättringar, utveckling och långsiktiga projekt
- Säkerställa att redan befintliga interna tekniska tjänster fungerar tillsammans och uppfyller behovet för Ivers interna miljö nu och i framtiden.
- Initiera och delta i förändrings och utvecklingsprojekt där nya lösningar skall tas fram och sättas upp eller integreras med cloudtjänster.
- Säkerställa drift av våra interna IT-miljöer från förvärvade bolag.
- Transformera förvärvade bolags IT-miljöer till en gemensam Ivermiljö.
- Hjälpa användare med djupare tekniska frågeställningar som användarsupporten ej kan lösa.


Som ett bolag som befinner sig i teknisk framkant och arbetar med den senaste tekniken får du hos Iver möjlighet att kliva in en roll med stora möjligheter att påverka och vi söker dig med ständig framåtanda som motiveras av nya utmaningar, ny teknik och tillväxt!



Vad erbjuder vi på Iver dig?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.



Vem är du?

För att trivas i tjänsten ser vi att du har en mycket god kunskap inom IT-infrastruktur i större miljöer och god erfarenhet av Microsoft Portfolio. Du har erfarenhet av operativt arbete och känner dig trygg i din tekniska kompetens. Du har en vilja och förmåga att lära dig nya områden, och även att dela med dig av dina kunskaper och färdigheter till dina kollegor. Du har både kunskaper och intresse av Cloudtjänster och har mycket goda kunskaper inom Azure tjänsteportfölj och Azure AD.

Utöver detta ser vi att du har mycket god erfarenhet inom:

- Mycket goda kunskaper inom Window Server drift.
- Microsoft Active Directory, både onprem och Azure AD - Connect
- Microsoft Azure & Microsoft Office365.
- Goda kunskaper inom Exchange
- Grundläggande kunskaper inom Nätverk och brandväggar
- Grundläggande kunskaper inom VMware


Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av design och förändringsarbete inom komplexa IT miljöer.

Ytterligare meriterande för tjänsten är erfarenhet inom områdena:

- Intune
- *nix Systemadministration
- Monitorering
- Citrix
- Certifieringar inom samtliga nämnda områden.


Som person är du självgående med god förmåga att hantera både tekniska lösningar samt kommunikation och samarbete med såväl användare och andra team för att på olika sätt driva och bidra i problemlösning eller utveckling. Förmåga att se helheten är viktig här, och du har en förmåga att fånga upp behov som kan omvandlas till krav för att skapa rätt specifikation för tjänsteleverans till Ivers anställda.

Du sätter säkerhet först, uppskattar struktur, ordning och reda och förstår hur detta är kopplat till en leverans av hög kvalitet. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, såsom noggrannhet, helhetssyn och ansvarskännande. Vi tror även att du trivs med att arbeta i grupp såväl som självständigt.

Placeringsort:
Medarbetare i teamet idag är placerade i Göteborg och Stockholm, men vi ser även att du kan utgå från något av våra andra kontor. Vi finns på 26 platser i Sverige & Norge.



Är du vår nya kollega?

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök senast 2022-10-22. Har du några frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Pi Sernbo Wallin via pi.sernbo.wallin@iver.se eller Lovisa Mikaelsson (lovisa.mikaelsson@iver.se). Vi ser fram emot din ansökan!

Välkommen till Iver!

www.iver.se (http://www.iver.se/)

Ansök nu

1st Line Support

Läs mer Sep 8
We are on a mission to become the leading force within property management and residential services. And we are looking for likeminded people to join us on this journey.

Several leading companies joined forces to form Odevo and have in less than three years grown the business more than tenfold to become a leading international player, managing more than 500 000 homes. Our ambition is to continue to grow at the same pace both organically and by attracting additional companies to join us both in Europe and on other continents.

Residential real estate is the world’s largest asset class and buying a home is often the biggest investment a person will make, but the residential property management industry is lagging behind when it comes to customer focus and digitalization. That’s why we formed Odevo.

Our software is custom-made to simplify living and to make life easier for property owners, residents and property managers. We make difficult things easy to understand and automate time-consuming tasks so people can spend more time on things that they enjoy.

Even though we are big, for us it’s all about being outstanding. We aspire to break new ground through innovation and cultivate a workplace where we can grow as individuals and have fun achieving great things together.

To continue our ambitious growth journey, we are looking for more great people to join us. Are you one of them?

About the role
In this role, you are given the opportunity to deliver quality service and become part of a globally growing company. You work in a diverse environment together with helpful colleagues where team spirit and committed leaders who support your development are one of the company's keys to success.

Your tasks in the role of first line support/support technician mainly consist of handling incoming IT cases by phone or email. You, therefore, have daily customer contact and carry out, among other things, troubleshooting, installation and maintenance in various systems and environments, mainly Windows environments. Furthermore, you are part of a wonderful and close-knit team and are offered solid introduction and training opportunities.

Who you are
To succeed in this role, you have a solid interest in technology and look forward to developing in this area. We believe that you have a good sense of service and are communicative both verbally and in writing. You describe yourself as a positive team player as you are unpretentious, helpful and thrive in social contexts. Solving problems is close to your heart.

Experience
- Completed high school diploma, preferably in IT, data or technology.
- Good knowledge of Windows.
- Support/service desk or customer service.
- Knowledge of Active Directory and Exchange.
- Fluent in Swedish and English


Meritorious

- Bachelor’s Degree in system science or other technology-related programmes.
- Previous experience from 1:st line


Start date: As soon as possible

Location: Gothenburg or Stockholm, hybrid remote.

You will need to be able to come to one of our offices 1-2 days per week, either in Gothenburg or Stockholm. Besides that, the role is possible to do remote if that suits you best.

How to apply
We look forward to receiving your application! If you have any questions, please feel free to contact linnea.berglund@odevo.com, Talent Partner, Odevo.

Ansök nu

IT tekniker - Göteborg

Läs mer Sep 15
Är du personen som vänner och familj vänder sig till när de behöver hjälp med tekniken hemma? Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor?
Då är du den vi söker!
Vi på TechBuddy söker dig som är en teknikentusiast, som älskar mötet med kunder och alltid levererar en fantastisk kundupplevelse! Du är kommunikativ och kan förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
Meriterande är tidigare roller inom IT-support, IT-tekniker, Datatekniker, Nätverkstekninker. Vi lägger istället fokus på dina personliga egenskaper och tekniska kompetens.
I rollen som Buddy jobbar du självständigt genom att boka uppdrag i vår app när du har tid över. Du väljer själv hur mycket du vill jobba! Du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl i resten av Sverige.
Arbetet sker genom hembesök till kunder som behöver hjälp med sin teknik, uppdragen varierar men består främst av:
Installation av routers.
Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac.
Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS.
Installation av tv/box.



Du erbjuds
Ständig uppdatering och utbildning av dagens nya teknik.
Ett engagerat digitalt community med kollegor som brinner lika mycket för teknik som du!
Ett flexibelt arbete där du kan ta uppdrag runt om i hela Sverige.
Möjligheten att själv styra ditt schema genom att ta uppdrag i vår app.



Om oss
TechBuddy är en startup som grundades 2016 i Stockholm och är idag ledande europeiskt varumärke för teknisk support, genom att ansluta tekniska experter till människor som behöver support hemma. Under årens lopp har TechBuddy expanderat till Spanien, Israel och Tyskland och levererat över 100 000 uppdraget i kundernas hem eller kontor.
Sedan 2021 är TechBuddy en del av BuddyCompany som är en "one-stop shop" för tjänster runt om hemmet. Idag erbjuder BuddyCompany bl.a. teknisk support, flytthjälp, hantverkare och städ.
Lön från 240kr per timme till 340kr per timme.
Läs mer om oss här: https://techbuddy.se/bli-en-techbuddy

Ansök nu

Nexer Infrastructure söker seniora drifttekniker

Läs mer Sep 7
Nexer Infrastructure (tidigare Sigma IT Tech) storsatsar på kompetens inom IT-support, infrastruktur och drift och vi söker därmed fler konsulter inom aktuellt område som nu vill utvecklas vidare ihop med oss. Har du erfarenhet av drift och förvaltning av IT-infrastruktur kan detta vara något för dig!


Vi erbjuder dig


• En chans till att fördjupa dina kunskaper i en mer senior roll inom IT
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Nexer-kollegor
• Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner


Om tjänsten

Som konsult inom Drift/Infrastruktur kan du bland annat att arbeta med att säkerställa en stabil och säker driftmiljö för kundens IT-tjänster, underhålla och utveckla kundens server- samt nätverksstruktur. Du kommer att arbeta med verktyg som Windows Server, SCCM, MDT, Active Directory, Linux, Script, Nätverk, Exchange, , VMware/HyperV, Cloud-lösningar samt Backup. Du arbetar främst med operativsystem, servrar, nätverk och serverdrift. Vi tror att du på ett framgångsrikt sätt lyckas förena ditt tekniska kunnande med social talang för att på bästa sätt ge en god service till användarna.


Vi söker dig som


• Har ett genuint IT-intresse
• Har arbetat som IT-tekniker med fokus på drift/infrastruktur i minst 3 år 
• Har arbetstillstånd i Sverige
• Vi ser det som meriterande om du har en IT-relaterad utbildning sedan tidigare


Vi ser gärna att du har god kunskap inom flera av nedanstående kompetenser och är intresserad av att fördjupa dina kunskaper vidare.


• AD
• Virtualisering
• Linux
• Windows Server
• Office 365
• Azure
• Amazon Web Services
• Scripting (Powershell, Python, Bash)
• IT-Nätverk (Cisco/Fortinet)
• DBA
• Hårdvara (konstruktion)


Passion & Execution

Dina personliga egenskaper väger tungt och en konsult hos oss kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du är nyfiken och vill alltid lära dig mer om tekniken och du har erfarenhet i kundbemötande både internt och externt och vet därav vad god service innebär. Vidare är du kommunikativ, strukturerad i ditt sätt att arbeta och trivs med att ta stort ansvar för ditt arbete.

För att skapa fantastiska lösningar behöver vi fantastiska människor. Vi på Nexer älskar det vi gör. Och varje dag växer och utvecklas vi professionellt. Tillsammans vill vi göra skillnad och vara drivande i den digitala transformationen.

Ta chansen och bli en del av- Nexer Promising future

Mer om Nexer Infrastucture
Sigma IT Tech blir nu Nexer Infrastructure! Vi är konsultbolaget som fokuserar på talanger inom IT-infrastruktur, drift och support, och erbjuder marknaden juniora och seniora konsulter, konsultrekrytering och talangprogram. Vi startade vår verksamhet 2018 och finns idag i Stockholm och i Göteborg. Vi är idag drygt 100 konsulter. Vi är en del av Nexer Group (f.d. Sigma IT Group), ett entreprenörsdrivet bolag med över 1500 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Nexer finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige, och är en del av Danir-koncernen.

Hur är Nexer som arbetsgivare? På Nexer tänker vi att varje ny idé, varje innovation och ny bekantskap är ett löfte om en bättre framtid. För dig, för våra kunder och för världen vi lever i. Framtiden är inte en avlägsen dröm, den skapas av handlingarna vi gör idag. Hos Nexer får du möjlighet att drömma stort, tänka smart och se till att saker verkligen händer. Vi tar visionära idéer och skapar konkreta strategier. Vi använder teknik som verktyg för framsteg och hittar nya sätt att kommunicera på. Vi arbetar värdestyrt och lägger vårt hjärta i allting vi gör. Du får nära till dem som fattar beslut och du kan alltid vara med och påverka. Jobbar du på Nexer får du en stark arbetsgivare med internationell närvaro och stora möjligheter att utvecklas. (nexergroup.com)

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Experis AB .

Systemtekniker inom datacenter

Systemförvaltare
Läs mer Aug 1
Om arbetsplatsen

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå.

Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven.

IT-avdelningen driftar, underhåller och utvecklar IT-infrastrukturen i egen regi. Teknikområdet är under ständig utveckling och innebär mycket nytänkande och omvärldsbevakning. Vi jobbar med en hyperkonvergerad infrastruktur och är i framkant inom teknik- och säkerhetsområdet.

Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige.

OBS! Alla ansökningar ska ske genom länken nedan.

Vänligen ansök här: https://www.offentligajobb.se/Public/AssignmentView.aspx?RemoteId=1C36E5CA-F21A-4343-BCDC-0B15041A7FF4&PublisherGuid=eda3e6d2-4583-40d4-a51c-c1cfcbc01b3a

Arbetsuppgifter

Vi som underhåller och vidareutvecklar Länsstyrelsens nationella serverinfrastruktur söker en engagerad kollega då vår verksamhet växer!

I rollen som systemtekniker ansvarar du tillsammans med din arbetsgrupp för design, drift, underhåll och vidareutveckling av Länsstyrelsernas nationella serverinfrastruktur. Gemensamt driver vi utvecklingen av tjänster och leveranser för verksamheterna där hög ambition och tydliga mål präglar vårt arbete.

Arbetsuppgifterna är varierande där den ena dagen inte är den andra lik. I rollen ingår allt från designarbete till daglig drift med inriktning mot virtualisering och automatisering. Här kommer du ingå i ett sammansvetsat team som består av engagerade och kompetenta kollegor. Det som genomsyrar hela IT-avdelningen är det goda samarbetet och här finns möjligheter för dig att specialisera dig inom något av våra olika intressanta områden.

Länsstyrelsens IT-avdelning finns över hela landet och här finns det möjlighet för dig att utgå från Karlstad, Luleå, Mariestad, Vänersborg, Göteborg eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom IT-området eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Som systemtekniker är du nyfiken, brinner för ny teknik och är intresserad av att lära dig nya saker. Du har kunskaper inom virtualisering, kunskaper inom powershell eller något annat scriptspråk är ett plus i kanten. Du är en initiativtagare som trivs med mycket ansvar. Vidare är din problemlösningsförmåga god och det kommer naturligt för dig att se helheten.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

Anställningens omfattning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Anställningsform: Tillsvidareanställning. Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.

Omfattning: Heltid.

Arbetstid: Flexibel arbetstid måndag - fredag 40 timmar per vecka. Beredskap cirka 8 veckor per år.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontakt



Sara Takahashi
Rekryteringsansvarig, 070-666 91 88
Sara.takahashi@jeffersonwells.se



Fackliga företrädare

Pia Severinsson
SACO
010-224 43 72

Annika Berggren
ST
010-224 48 30





Kajsa Lackovic
SEKO
0770-224 48 20





Övrigt

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se)

I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis. Sista ansökningsdag är den 4 september 2022. Urval och intervjuer börjar i början av september.

Välkommen med din ansökan! Vi vill gärna att den är på svenska som är vårt arbetsspråk.

Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

OBS! Alla ansökningar ska ske genom länken nedan.

Vänligen ansök här: https://www.offentligajobb.se/Public/AssignmentView.aspx?RemoteId=1C36E5CA-F21A-4343-BCDC-0B15041A7FF4&PublisherGuid=eda3e6d2-4583-40d4-a51c-c1cfcbc01b3a

Ansök nu

Systemspecialist inom datacenter

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Aug 1
Om arbetsplatsen

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå.

Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven.

IT-avdelningen driftar, underhåller och utvecklar IT-infrastrukturen i egen regi. Teknikområdet är under ständig utveckling och innebär mycket nytänkande och omvärldsbevakning. Vi jobbar med en hyperkonvergerad infrastruktur och är i framkant inom teknik- och säkerhetsområdet.

Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige.

OBS! Alla ansökningar ska ske genom länken nedan.

Vänligen ansök här: https://www.offentligajobb.se/Public/AssignmentView.aspx?RemoteId=43189679-08BC-4778-8648-25F83DEC077F&PublisherGuid=eda3e6d2-4583-40d4-a51c-c1cfcbc01b3a

Arbetsuppgifter

Vi som underhåller och vidareutvecklar Länsstyrelsens nationella serverinfrastruktur söker en engagerad kollega då vår verksamhet växer!

Som systemspecialist inom gruppen Datacenter arbetar du med analys, design, drift, underhåll och vidareutveckling av Länsstyrelsernas nationella IT infrastruktur. Arbetsuppgifterna är varierande och omfattar allt från designarbete till daglig drift med inriktning mot virtualisering och automatisering.

Med en övergripande kunskap inom IT samt djupare kompetens inom hyperkonvergerad infrastruktur och virtualisering omsätter du verksamhetens behov till hållbara tekniska lösningar. Du bidrar tillsammans med övriga gruppmedlemmar i arbetet med att ta fram kreativa lösningar, designförslag och bedriva omvärldsbevakning inom IT-infrastruktur.

Som rådgivande expert kommer du delta i projekt och uppdrag samt bevaka att de lösningar som tas fram följer vår strategi och motsvarar våra krav.

Du kommer ingå i ett kompetent och erfaret team som stöttar och hjälper varandra. Teamet arbetar med flera spännande områden, så som drift och utveckling av virtualiseringsplattformen, server- och backupplattformen samt IT-säkerhet.

Resor inom landet förekommer.

Vi har personal placerad över hela landet. Placeringsort är Göteborg, Karlstad, Luleå, Mariestad, Vänersborg eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom IT-området eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Du har också några års relevant arbetslivserfarenhet. Du har mycket goda kunskaper och erfarenhet av virtualisering, design och förändringar samt drift av stora IT-miljöer. Vi ser även att du har goda erfarenheter av scriptspråk och automatisering.

Har du också erfarenhet av att bygga hög tillgänglig IT-infrastruktur i en geografisk spridd miljö, containerteknik och/eller certifiering av containerteknik är det ett plus i kanten.

Du kommunicerar med lätthet i tal och skrift på svenska och även i tal på engelska.

För att trivas hos oss behöver du vara en person som är strukturerad och kreativ i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar. Du kan jobba självständigt men är även en god lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper. Du kommer att ingå i en organisation med kollegor i hela landet. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länens befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

Anställningens omfattning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: Flexibel arbetstid måndag - fredag 40 timmar per vecka. Beredskap cirka 8 veckor per år.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontakt

Sara Takahashi
Rekryteringsansvarig, 070-666 91 88
Sara.takahashi@jeffersonwells.se

Fackliga företrädare

Pia Severinsson
SACO
010-224 43 72

Annika Berggren
ST
010-224 48 30

Kajsa Lackovic
SEKO
0770-224 48 20

Övrigt

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se)

Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis. Sista ansökningsdag är den 4 september 2022. Urval och intervjuer börjar i början av september.

Välkommen med din ansökan! Vi vill gärna att den är på svenska som är vårt arbetsspråk. Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Ansök nu

Projektör | Elnät | Mölndal Energi

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Jun 28
Är du intresserad av att arbeta med samhällsviktig infrastruktur? Vi kan erbjuda dig ett varierande och utvecklande arbete med Mölndal som ditt arbetsfält. Din insats kommer att göra nytta varje dag - utan energi stannar Mölndal. Just nu söker vi elnätsprojektör till vårt kontor i Mölndal.



Din Roll
Mölndal Energi söker en Projektör till supportenhet energiservice som arbetar på uppdrag åt Mölndal Energis affärsområden inom el, fjärrvärme, fjärrkyla och energitjänster. På energiservice är vi 17 medarbetare med olika uppdrag och kompetenser.

Hos oss erbjuds ett spännande arbete med att bygga ett elnät för framtiden. I Mölndal händer mycket, det är nya stadsdelar, industrier och produktionsanläggningar som växer fram så elnätet behöver hela tiden utvecklas. I elnätet ingår friledningsnät, jordkabelnät och nätstationer inom 0,4-12 kV. Utöver att få vara delaktig i att bygga framtidens elnät erbjuder Mölndal Energi andra tjänster som laddstolpar, solcellsanläggningar och energitjänster vilka också kommer vara en del av din vardag.

Som elnätsprojektör kommer du främst ansvara för projektering och beredning av ny- och ombyggnadsarbeten av jordkabel, nätstationer och ställverk för eldistribution samt projektering och beredning för nyanslutningar och ändringar i elnätet.

Dina arbetsuppgifter innebär att för mindre anslutningar kontrollera att elnätet klarar den ökade lasten samt vid större anslutningar samråda med ansvarig nätutvecklare om anslutningen kräver förändringar av nätet. Kommunikation med myndigheter, kommun och exploatörer samt lantmäteriförrättningar är också en del i tjänsten.

Här finns stora möjligheter att både ge och få support och lära sig mer. Vi som jobbar här ser fram mot en ny go kollega - vi kommer att lägga tid och energi på dig för att vi ska jobba bra och effektivt tillsammans

Vem är du
- Eftergymnasieutbildning inom Elkraft eller motsvarande kompetens
- Dokumenterad erfarenhet från arbete inom distributionsnät
- Kunskaper inom ERB och ESA
- God svenska i tal och skrift
- Körkort

Som person är du självständig och drivande med ett utvecklingsfokus. Du tar egna initiativ, är kommunikativ, affärsmässig och lyhörd gentemot kollegor, kunder och intressenter.

Erbjudande
Mölndal Energis vision är att vara en ledande aktör mot ett hållbart samhälle och att ha Sveriges nöjdaste kunder. Efter en arbetsdag hos oss känner du att du bidragit till en mer hållbar framtid. Vi ligger i framkant och pushar utvecklingen i vår bransch framåt, men vi lägger lika stor vikt vid din utveckling. För vi vill såklart att du blir så bra som du bara kan, och vi vill hjälpa dig att nå dit. Du kommer till en vänlig och öppen kultur som uppmärksammar varandra och arbetar långsiktigt.

Sök tjänsten i dag!
I den här rekryteringen samarbetar Mölndal Energi med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, 0727 - 30 52 46, anna.edemyr@jeffersonwells.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast 14 augusti.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Mölndal Energi
Vi på Mölndal Energi brinner för att Sverige ska nå miljömålen långt före 2045. Därför är vi ett fossilfritt energiföretag redan idag. Vi använder noll fossila bränslen när vi producerar el och värme till våra kunder. Men vi tycker inte det räcker med att använda förnybar fossilfri el - vi vill minska slöseriet med jordens resurser. Vi hjälper därför våra kunder att dra ner på sin energiförbrukning och elkonsumtion. Så våra gemensamma klimatavtryck blir så små som möjligt.

Mölndal Energi ägs av Mölndals stad och erbjuder el, fjärrvärme, fjärrkyla och energitjänster till privatpersoner och företag. Vi driver och elnätsverksamhet inom Mölndals tätort och Pixbo. Vi omsätter ca 1 miljard och har 80 000 kunder och 117 medarbetare.

Ansök nu

Energiingenjör | Mölndal Energi

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Jun 28
Vill du arbeta på ett företag som är drivande i omställningen till ett hållbart samhälle? Vi är Sveriges första fossilfria energibolag, men det räcker inte för oss. Vårt mål är att minska slöseriet med jordens resurser. Helst till noll. Vill du vara med? Just nu söker vi en energiingenjör till vårt kontor i Mölndal.



Din roll
Som energiingenjör kommer du i första hand stötta energisäljarna i tekniska frågor inom fjärrvärme och fjärrkyla samt inom våra erbjudanden av solceller och laddning av elbilar. Detta genom att designa de bästa lösningarna för kundens behov. Du har ett nära samarbete med flera olika delar av organisationen, du är med i de första kundkontakterna och är den som ansvarar för att beställningarna som går över till projektledaren är tekniskt korrekta.

I rollen som energiingenjör kommer du även att genomföra energideklarationer och energikartläggningar av fastigheter i Mölndal. Genom dina rekommenderade åtgärder kommer du att hjälpa våra kunder att energieffektivisera sina fastigheter och därigenom ha en viktig roll i omställningen till ett hållbart samhälle.

Du kommer även att bidra till vår externa kommunikation som sakkunnig inom energi på sociala medier, i artiklar på vår blogg samt på webbinarier och kundevent. Du kommer att vara en viktig del i vår säljorganisation och kommer att bidra till vår vision om att ha Sveriges nöjdaste kunder.

Vem är du
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom energi eller fastighetsteknik samt dokumenterad yrkeserfarenhet av att dimensionera tekniska system i fastigheter. För att bli framgångsrik i rollen måste du ha ett stort intresse för teknik och hållbarhet.

Du trivs i en utåtriktad roll med förmågan att skapa goda relationer både internt och externt. Som person är du självständig, engagerad och förtroendeingivande. Du kan utrycka dig på svenska både i tal och skrift.

Vad erbjuder Mölndal Energi dig?
Efter en arbetsdag hos oss känner du att du har bidragit till en mer hållbar framtid. På Mölndal Energi gör vi skillnad för vår jord, på riktigt. Varje dag. Vi ligger i framkant och pushar utvecklingen i vår bransch framåt, men vi lägger lika stor vikt vid din utveckling. För vi vill såklart att du blir så bra som du bara kan, och vi vill hjälpa dig att nå dit.

Sök tjänsten i dag!
I den här rekryteringen samarbetar Mölndal Energi med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, 0727 - 30 52 46, anna.edemyr@jeffersonwells.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast 14 augusti.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Mölndal Energi
Vi på Mölndal Energi brinner för att Sverige ska nå miljömålen långt före 2045. Därför är vi ett fossilfritt energiföretag redan idag. Vi använder noll fossila bränslen när vi producerar el och värme till våra kunder. Det gör både oss och dem till riktiga nollor. Men vi tycker inte det räcker med att använda förnybar och fossilfri el - vi vill också minska slöseriet av jordens resurser. Helst till noll. Vi hjälper därför våra kunder att dra ner på sin energiförbrukning och elkonsumtion. Så att våra gemensamma klimatavtryck blir så små som möjligt.

Mölndal Energi ägs av Mölndals stad och erbjuder el, fjärrvärme och energitjänster till privatpersoner och företag. Vi driver också elnätsverksamheten inom Mölndals tätort och och Pixbo. Vi omsätter ca 1 miljard och har 80 000 kunder och är 120 medarbetare.

Ansök nu

KAM | Energisäljare | Mölndal Energi

Key account manager
Läs mer Jun 28
Vill du arbeta på ett företag som är drivande i omställningen till ett hållbart samhälle? Vi är Sveriges första fossilfria energibolag, men det räcker inte för oss. Vårt mål är att minska slöseriet med jordens resurser. Helst till noll. Vill du vara med? Just nu söker vi en Key Account Manager till vårt kontor i Mölndal.



Mölndal Energi är i en utvecklingsfas och i rollen som Key Acoount Manager kommer du att träffa många företag inom olika branscher där du bidrar till att kunderna får bra miljökloka energiavtal som stärker företagens konkurrenskraft och miljöprofil. Mölndal Energi levererar alltid 100% förnybar el.

Din roll
Vi söker dig som vill vara med och stärka relationen till Mölndal Energis nya och befintliga storkunder inom elhandel. I din roll kommer du att på ett affärsmässigt sätt bidra till att Mölndal Energi når sin vision, att vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle och ha Sveriges nöjdaste kunder.

Du driver affären genom hela säljprocessen, du söker aktivt upp nya företag för att bredda din kundbas samt arbetar aktivt med befintliga kunder. Du kommer att vara med och utforma strategier på lång och kort sikt inom elhandel samt vara delaktig i att skapa nya tjänster utefter kundernas behov. Kunderna finns idag bland fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och industrier. Mölndal Energi erbjuder sina kunder, förutom väldigt bra energilösningar även solceller, laddning av elbilar och andra fastighetsrelaterade energitjänster. Du tillhör en grupp säljare och kommer att ha tekniskt stöd till din hjälp. De flesta kunderna har sin verksamhet inom Mölndals kommun och dess kranskommuner.

Mölndal Energi är en arbetsplats där vi drivs av att arbeta tillsammans, engagerat och effektivt. En nyckel till vår framgång är kompetenta och engagerade medarbetare som känner ansvar för sitt arbete och för företaget. Du kommer till en vänlig och öppen kultur som uppmärksammar varandra och arbetar långsiktigt. Du kommer att utgå från kontoret i Mölndal.

Vem är du
För att lyckas i rollen som Key Account Manager har du god förmåga att sätta dig in i kundens situation och är kunnig inom energi och framför allt elhandel. Du är van att driva komplexa säljprocesser samt bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer.

Vi ser att du har eftergymnasial utbildning och har ett stort intresse för elmarknaden, energifrågor och hållbar utveckling. Du är resultatorienterad och trivs med att skapa partnerskap där samarbete leder till goda resultat för båda parter. Som person är du även nyfiken, entusiastisk och förtroendeingivande.

Sök tjänsten i dag!
I den här rekryteringen samarbetar Mölndal Energi med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, 0727 - 30 52 46, anna.edemyr@jeffersonwells.se
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast 14 augusti.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Mölndal Energi
Vi på Mölndal Energi brinner för att Sverige ska nå miljömålen långt före 2045. Därför är vi ett fossilfritt energiföretag redan idag. Vi använder noll fossila bränslen när vi producerar el och värme till våra kunder. Men vi tycker inte det räcker med att använda förnybar fossilfri el - vi vill minska slöseriet med jordens resurser. Vi hjälper därför våra kunder att dra ner på sin energiförbrukning och elkonsumtion. Så våra gemensamma klimatavtryck blir så små som möjligt.

Mölndal Energi ägs av Mölndals stad och erbjuder el, fjärrvärme, fjärrkyla och energitjänster till privatpersoner och företag. Vi driver och elnätsverksamhet inom Mölndals tätort och Pixbo. Vi omsätter ca 1 miljard och har 80 000 kunder och är 120 medarbetare.

Ansök nu

Elkraftsingenjör | Granitor | Göteborg

Automationstekniker, el
Läs mer Jun 28
Granitor expanderar och söker nu en elkraftsingenjör med kunskap inom LSP/MSP/HSP

Arbetsuppgifter
Vår avdelning arbetar som konsulter, vi arbetar i projekt internt inom Granitor samt att vi även hjälper våra kunder ute i deras organisationer.
I rollen som Elkraftsingenjör kommer du att arbeta med allt från projektledning, elkraft och automation.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Projektledning
* Konstruktion / ombyggnad av ställverk, reläskydd, frekvensomriktare samt motorkretsar
* Process-elkonstruktion
* Utföra beräkningar och dimensionering av elanläggningar
* Test och driftsättning på sajt

Du kommer främst att arbeta i programmen El-VIS, Febdok, Elprocad, Eplan och AutoCAD. Som Elkraftsingenjör hos oss kommer du få arbeta i en stimulerande miljö med en gemenskap som värdesätter just dina personliga styrkor.

Din Profil

* Civilingenjör/Högskoleingenjör inom el
* Arbetslivserfarenhet av elkraft inom industri
* Erfarenheter inom låg, mellan-och högspänning inom ställverk, motordrifter, drivsystem och elkonstruktion
* Körkort B
* Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Varför arbeta hos oss
Du får möjligheten att ingå i en engagerad och prestigelös grupp, jobbet tar vi på allvar men vi har det också väldigt roligt tillsammans! Vi tror på utveckling, utbildning och mångfald. Vi tror också på att våra medarbetare är vår i särklass viktigaste resurs. Av den anledningen har vi på Granitor en egen affärsskola, Granitor Business School. Vi arbetar aktivt med en utvecklingsprocess för varje enskild medarbetare.

Att våra medarbetare mår bra och trivs på jobbet är en hygienfaktor. Med en tillvaro i balans tror vi helt enkelt att våra anställda trivs och presterar bättre. Som ett led i det erbjuder vi alla anställda ett antal förmåner, exempelvis tjänstebil, ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, regelbundna hälsoundersökningar och personalstöd via vår företagshälsovård. Naturligtvis är vi anslutna till kollektivavtal och erbjuder bland annat tjänstepension och föräldralön.

Om Granitor fd Midroc Automation
Med människor i fokus och rötter i traditionell automation är vi Norra Europas ledande leverantör av resurseffektiviserande system. Våra kunder finns inom energi, infra och industri. Granitors främsta styrka är vår projekt­för­må­ga där vi tar helhets­ansvar för total­pro­jekt med elkraft, automation, me­ka­nik och in­frastruk­tur.
Projektförmåga handlar om kapacitet, både kompetensmässigt och finansiellt. Vi har resurserna för att genomföra stora och komplexa industriprojekt, inte sällan med ett högt innehåll av köpta tjänster. Bland våra referenser finns projekt med hundratusentals mantimmar och ordervärden i miljardklassen.

Våra kunder får trygghet och enkelhet. Som obunden leverantör, med väletablerade partners, väljer vi en optimal lösning som passar just er. Vi tillgodoser era teknikstrategier - från kraftförsörjning till avancerad produktionsstyrning.

Vi är stolta över våra projekt, vår flexibla, kreativa organisation och finansiella styrka. Dessutom har vi väldigt roligt ihop. Det är därför många av våra medarbetare jobbar här i tio, tjugo och till och med trettio år.

Vi levererar med fokus på enkelhet, trygghet och gott samarbete oavsett omfattning. Där andra ser omöjliga uppdrag ser vi spännande möjligheter.

Ansök nu