Göteborg: Kundtjänstmedarbetare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundtjänstmedarbetare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Vi söker nya medarbetare inom Kundtjänst!
Är du en motiverad och serviceinriktad person som är nyfiken på kundtjänst, problemlösning och service i världsklass?
Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett eget ansvar? Då är jobbet som Kundtjänstmedarbetare något för dig! Skicka in din ansökan idag och ta chansen att arbeta på ett välkänt, innovativt och modernt företag som sitter i fina och fräscha lokaler.
Start omgående!

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter i den här rollen handlar främst om att ta emot inkommande samtal, ge professionell service och support. Dessutom kommer du aktivt jobba med merförsäljning. Din framtida Teamledare kommer lära dig mer om det.

I jobbet ingår till exempel att
* Hantera inkommande samtal och mail från kunder
* Hantera viss administration
* Följa upp kundärenden

Din profil
Vi ser gärna att du
* har en gymnasieexamen
* behärskar svenska i tal och skrift
* behärskar engelska



Om företaget
Vi erbjuder dig
* lön enligt kollektivavtal
* ovärderlig arbetserfarenhet
* en social arbetsplats som präglas av gemenskap

Hur du ansöker
Sök in här eller via sök utan CV på våran hemsida.

Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås.

Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001.

Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

First line support till Picadeli

Läs mer Sep 23
Vänta nu, tror du att Picadeli är som vilket annat salladsföretag som helst? Nope, skulle inte tro det. Vi är här för att omdefiniera själva begreppet snabbmat. Vi har visionen (en värld där snabbmat är motsatsen till skräpmat), vi har konceptet (goda salladsingredienser som säljs ur världens smartaste och säkraste salladsbar) och vi har människorna. Tillsammans arbetar vi för att demokratisera hälsosam mat genom att göra den tillgänglig, prisvärd och god - för alla.

Nu letar vi efter ännu en superhjälte som vill ingå i vårt serviceteam First line support som är våra kunder- konsumenter- och kollegors första kontakt. Har du passionen för människor och inställningen att bara högsta service är bra nog och dessutom drivs av att hitta lösningar; wow-you must be the one!

Picadeli

Här kommer snabbfakta:

- Vi är ett snabbväxande globalt foodtech bolag som erbjuder ett helhetskoncept av hälsosam snabbmat.

- Har världens säkraste, smartaste och mest digitaliserade salladsbar (som vi konstruerat & utvecklat själva).

- På 10 år har vi vuxit till ett globalt bolag med cirka 2000 salladsbarer i Europa och USA.

- Är en del av Greenfood group och tillsammans har vi ett stort hållbarhetsfokus.

- Vi ställer höga krav på oss själva och vårt mål är att ta ännu fler marknadsandelar och förverkliga vår vision; en värld där snabbmat är motsatsen till skräpmat.

Uppdrag

Picadelis First line support är ett sammansvetsat gäng som tillsammans gör sitt yttersta för att hålla förstklassig service till kunder, konsumenter och kollegor på den svenska marknaden. Genom främst telefon och mail tar du emot ärenden av stor variation; allt från kvalitet, logistik, order, produktinformation och fakturafrågor. Du ansvarar för att samla och dokumentera alla inkommande ärenden i Zendesk för statistik och uppföljning.

FLS-teamet är också våra express-hjältar som tillsammans ringer upp kunder som glömt lägga sin beställning i rätt tid. Det betyder att för butikerna blir du en äkta hjälte samtidigt som du blir en viktig del i vår totala försäljning. En annan del i uppdraget är att stötta våra Affärsutvecklare ute på fältet så att de kan ge bästa service och få den hjälp de behöver för att prestera sitt bästa. Picadeli utvecklas ständigt och du är aktiv i vissa förbättringsprojekt och arbetar nära flera av våra andra team. Placeringsort; Göteborg och du rapporterar till bolagets First line support Manager.

Din profil

Du är den människa som det alltid är roligt att kontakta eftersom du ger högsta möjliga service och alltid gör ditt yttersta för att hjälpa kunder, konsumenter och kollegor. Du trivs med att vara i en miljö med högt tempo och du mår som bäst när du lyckats omvandla problem till lösningar. Att arbeta affärs-fokuserat är en självklarhet för dig. Du har något- eller några års erfarenhet från kundsupport.

Du är välorganiserad, snabblärd och trivs i en miljö med mycket engagemang där arbetsuppgifterna är varierande och alla gör sitt yttersta för att lyckas med uppsatta mål. Du talar och skriver utmärkt på svenska och är bekväm med att prata engelska när det behövs (bolagets koncernspråk).



Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta på ett företag som kryllar av drivna, målmedvetna och skarpa människor som tillsammans har skapat en miljö där arbetsglädjen och engagemanget är högt. I feedback från våra anställda är det stoltheten över konceptet och den fina kamratskap mellan oss som ger oss högsta möjliga poäng. Vi tror på att locka fram superkrafterna i varje människa och arbetar hårt för att skapa en miljö där du kan blomstra och vara den bästa versionen av dig själv. Vi är ett av Sveriges bästa företag att arbeta för enligt Great place to work. Hos oss får du privat sjukvårdsförsäkring, generöst friskvårdsbidrag och modern teknisk utrustning och generösa konferenser där alla Picadeli-anställda från hela världen möts.

Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se senast den 2 oktober 2022. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24 .

Ansök nu

Kund/Teknisk support till ledande laddoperatören EWAYS

Läs mer Sep 21
Nu söker vi på Cronwik åt vår uppdragsgivare Eways fler duktiga och teknikintresserade kundservicehjältar!

För att hjälpa alla som vill ladda behövs flera stjärnor med teknikintresse till kundtjänst i Stockholm, Göteborg eller Ängelholm). Vi söker dig som vill jobba både heltid, deltid eller kvällar/helger.

Om tjänsten

Våra kunder ringer eller skickar email till oss när de inte kan ladda eller när de har frågor om laddning av sin elbil. Ofta är det bråttom eftersom de kanske inte kan använda sin bil annars.

Vår kundtjänst hjälper alltid våra kunder på ett trevligt och kunnigt sätt. Vi har tillgång till våra +20 000 laddstationer via Internet och ofta kan vi avhjälpa felet direkt.

När du jobbar i vårt kundtjänstteam så

- svarar du på löpande kundfrågor i vårt ärendehanteringssystem
- svarar du i kundtjänst när kunder ringer
- skapar ärenden och följer upp ärenden
- jobbar i backoffice med olika administrativa göromål


Vem är du?

Vi ser gärna att du precis som oss drivs av att ställa om till ett fossilfritt samhälle. Att vara en del i denna omställning och skaffa dig framstående kompetens och erfarenhet är något som driver dig.

- Du har ett stort intresse för teknik (elutbildning är meriterande)
- God datorvana och grundläggande Internetkompetens
- Gillar tekniska utmaningar och är duktig på felsökning
- Är van att hantera kunder och du har lätt för att få förtroende
- Är en positiv och social lagkamrat som gillar att jobba i team


Om du har arbetat i liknande roll ser vi det som meriterande.

Vi erbjuder dig:

- En positiv och energifylld arbetsplats med en stark sammanhållning
- Möjlighet till karriär i bolagets snabba tillväxt, såväl i Sverige som internationellt
- Ett fritt och roligt teknikinriktat arbete.
- En unik möjlighet att arbeta i ett snabbväxande GreenTech-företag som bidrar till ett hållbart samhälle.
- En möjlighet att påverka din egen roll och framtid i en bransch där du verkligen kan göra en positiv skillnad för samhället och kommande generationer.
- Fast lön med bonus-möjlighet, samt verktyg som du dagligen behöver.



Placering

Huvudkontoret i Stocksund (Stockholm), Göteborg eller Ängelholm

Om Eways - el till alla bilar

Eways är den ledande oberoende laddoperatören i Sverige. Vi underlättar för både företag och privatpersoner att köra elbil genom att leverera och drifta nyckelfärdiga laddningslösningar. Vi erbjuder enkel, snabb och säker laddning hemma, vid arbetsplatsen och publikt. Vårt nätverk av laddpunkter växer snabbt och vi har över 19 000 uppkopplade laddplatser, varav cirka 4 000 publika, över hela Sverige. Vi vill vara en ledande kraft för att ställa om till det fossilfria samhället. Läs mer om oss på www.eways.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://www.google.com/url?q=https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.eways.se%252F%26data%3D05%257C01%257C%257C8320def9885b4062e90908da59f6555d%257C83d6c77e2f474b45b14b03906966ff75%257C1%257C0%257C637921211806901100%257CUnknown%257CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%253D%257C3000%257C%257C%257C%26sdata%3DUIM0ew7oxowUOkrigh32EeAsfTMP9ThgSlqSNoWHJ2w%253D%26reserved%3D0&source=gmail-imap&ust=1657272644000000&usg=AOvVaw0qvApm7oea2qYaSOysEudW&data=05|01||8880f5f959694ac8c65a08da8cd903af|83d6c77e2f474b45b14b03906966ff75|1|0|637977160933963686|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=zkN8Wtg2JpGP6/1VqHFCuZTuKACNFMS55uylB/QQ7tY=&reserved=0).

Om Cronwik

CronWik startades 2014 av personer som själva har arbetat inom kundservice och operativa serviceorganisationer i sammanlagt mer än 25 års tid. Vi har innehaft roller i både stora börsnoterade bolag samt mindre tillväxtbolag och har under åren rekryterat mer än 450 personer. Detta har gjort att vi samlat på oss många erfarenheter om vilka typer av kandidater som presterar bäst i olika kundservice- och säljmiljöer. Läs mer på www.cronwik.se

Ansök nu

Kund/Teknisk support till ledande laddoperatören EWAYS

Läs mer Sep 21
Nu söker vi på Cronwik åt vår uppdragsgivare Eways fler duktiga och teknikintresserade kundservicehjältar!

För att hjälpa alla som vill ladda behövs flera stjärnor med teknikintresse till kundtjänst i Stockholm, Göteborg eller Ängelholm). Vi söker dig som vill jobba både heltid, deltid eller kvällar/helger.

Om tjänsten

Våra kunder ringer eller skickar email till oss när de inte kan ladda eller när de har frågor om laddning av sin elbil. Ofta är det bråttom eftersom de kanske inte kan använda sin bil annars.

Vår kundtjänst hjälper alltid våra kunder på ett trevligt och kunnigt sätt. Vi har tillgång till våra +20 000 laddstationer via Internet och ofta kan vi avhjälpa felet direkt.

När du jobbar i vårt kundtjänstteam så

- svarar du på löpande kundfrågor i vårt ärendehanteringssystem
- svarar du i kundtjänst när kunder ringer
- skapar ärenden och följer upp ärenden
- jobbar i backoffice med olika administrativa göromål


Vem är du?

Vi ser gärna att du precis som oss drivs av att ställa om till ett fossilfritt samhälle. Att vara en del i denna omställning och skaffa dig framstående kompetens och erfarenhet är något som driver dig.

- Du har ett stort intresse för teknik (elutbildning är meriterande)
- God datorvana och grundläggande Internetkompetens
- Gillar tekniska utmaningar och är duktig på felsökning
- Är van att hantera kunder och du har lätt för att få förtroende
- Är en positiv och social lagkamrat som gillar att jobba i team


Om du har arbetat i liknande roll ser vi det som meriterande.

Vi erbjuder dig:

- En positiv och energifylld arbetsplats med en stark sammanhållning
- Möjlighet till karriär i bolagets snabba tillväxt, såväl i Sverige som internationellt
- Ett fritt och roligt teknikinriktat arbete.
- En unik möjlighet att arbeta i ett snabbväxande GreenTech-företag som bidrar till ett hållbart samhälle.
- En möjlighet att påverka din egen roll och framtid i en bransch där du verkligen kan göra en positiv skillnad för samhället och kommande generationer.
- Fast lön med bonus-möjlighet, samt verktyg som du dagligen behöver.



Placering

Huvudkontoret i Stocksund (Stockholm), Göteborg eller Ängelholm

Om Eways - el till alla bilar

Eways är den ledande oberoende laddoperatören i Sverige. Vi underlättar för både företag och privatpersoner att köra elbil genom att leverera och drifta nyckelfärdiga laddningslösningar. Vi erbjuder enkel, snabb och säker laddning hemma, vid arbetsplatsen och publikt. Vårt nätverk av laddpunkter växer snabbt och vi har över 19 000 uppkopplade laddplatser, varav cirka 4 000 publika, över hela Sverige. Vi vill vara en ledande kraft för att ställa om till det fossilfria samhället. Läs mer om oss på www.eways.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://www.google.com/url?q=https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.eways.se%252F%26data%3D05%257C01%257C%257C8320def9885b4062e90908da59f6555d%257C83d6c77e2f474b45b14b03906966ff75%257C1%257C0%257C637921211806901100%257CUnknown%257CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%253D%257C3000%257C%257C%257C%26sdata%3DUIM0ew7oxowUOkrigh32EeAsfTMP9ThgSlqSNoWHJ2w%253D%26reserved%3D0&source=gmail-imap&ust=1657272644000000&usg=AOvVaw0qvApm7oea2qYaSOysEudW&data=05|01||8880f5f959694ac8c65a08da8cd903af|83d6c77e2f474b45b14b03906966ff75|1|0|637977160933963686|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=zkN8Wtg2JpGP6/1VqHFCuZTuKACNFMS55uylB/QQ7tY=&reserved=0).

Om Cronwik

CronWik startades 2014 av personer som själva har arbetat inom kundservice och operativa serviceorganisationer i sammanlagt mer än 25 års tid. Vi har innehaft roller i både stora börsnoterade bolag samt mindre tillväxtbolag och har under åren rekryterat mer än 450 personer. Detta har gjort att vi samlat på oss många erfarenheter om vilka typer av kandidater som presterar bäst i olika kundservice- och säljmiljöer. Läs mer på www.cronwik.se

Ansök nu

Supportmedarbetare till fordonsföretag bra villkor!

Läs mer Sep 21
Vi söker nu fler duktiga personer som vill bli en del i våra konsultteam. Hos oss får du fast månadslön, tjänstepension enligt ITP, friskvårdsbidrag på 400kr/mån samt en dedikerad konsultchef.



Vi får regelbundet nya förfrågningar om konsulter så om du älskar kundservice och att överträffa kundens förväntan så kan du nu ansöka om att bli konsult hos oss

Vi hjälper flera olika kunder inom bla energi, åkeri, fastighet, ehandel och bank/finans så hos oss kan du få testa flera olika branscher beroende på vilka uppdrag som är aktuella.

Vem är du?

- Vi ser gärna att du har minst 1 års erfarenhet av att arbeta inom kundservice/contactcenter
- Är van vid att arbeta i Microsoft officepaket
- Talar och skriver flytande svenska samt meriterande med andra nordiska språk
- Gillar att ta egna initiativ och ständigt bidra med att förenkla och förbättra arbetssätt och processer
- Vill ha kul på jobbet och är en glädjespridare!


Cronwik startade 2014 och drivs av personer som själva arbetat i samtliga roller inom kundservice. Vi kan kundservice på riktigt!

Ansök nu

Teknikintresserad supportstjärna till ledande laddoperatören EWAYS

Läs mer Sep 20
Nu söker vi på Cronwik åt vår uppdragsgivare Eways fler duktiga och teknikintresserade kundservicehjältar!

För att hjälpa alla som vill ladda behövs flera stjärnor med teknikintresse till kundtjänst i Stockholm, Göteborg eller Ängelholm). Vi söker dig som vill jobba både heltid, deltid eller kvällar/helger.

Om tjänsten

Våra kunder ringer eller skickar email till oss när de inte kan ladda eller när de har frågor om laddning av sin elbil. Ofta är det bråttom eftersom de kanske inte kan använda sin bil annars.

Vår kundtjänst hjälper alltid våra kunder på ett trevligt och kunnigt sätt. Vi har tillgång till våra +20 000 laddstationer via Internet och ofta kan vi avhjälpa felet direkt.

När du jobbar i vårt kundtjänstteam så

- svarar du på löpande kundfrågor i vårt ärendehanteringssystem
- svarar du i kundtjänst när kunder ringer
- skapar ärenden och följer upp ärenden
- jobbar i backoffice med olika administrativa göromål


Vem är du?

Vi ser gärna att du precis som oss drivs av att ställa om till ett fossilfritt samhälle. Att vara en del i denna omställning och skaffa dig framstående kompetens och erfarenhet är något som driver dig.

- Du har ett stort intresse för teknik (elutbildning är meriterande)
- God datorvana och grundläggande Internetkompetens
- Gillar tekniska utmaningar och är duktig på felsökning
- Är van att hantera kunder och du har lätt för att få förtroende
- Är en positiv och social lagkamrat som gillar att jobba i team


Om du har arbetat i liknande roll ser vi det som meriterande.

Vi erbjuder dig:

- En positiv och energifylld arbetsplats med en stark sammanhållning
- Möjlighet till karriär i bolagets snabba tillväxt, såväl i Sverige som internationellt
- Ett fritt och roligt teknikinriktat arbete.
- En unik möjlighet att arbeta i ett snabbväxande GreenTech-företag som bidrar till ett hållbart samhälle.
- En möjlighet att påverka din egen roll och framtid i en bransch där du verkligen kan göra en positiv skillnad för samhället och kommande generationer.
- Fast lön med bonus-möjlighet, samt verktyg som du dagligen behöver.



Placering

Huvudkontoret i Stocksund (Stockholm), Göteborg eller Ängelholm

Om Eways - el till alla bilar

Eways är den ledande oberoende laddoperatören i Sverige. Vi underlättar för både företag och privatpersoner att köra elbil genom att leverera och drifta nyckelfärdiga laddningslösningar. Vi erbjuder enkel, snabb och säker laddning hemma, vid arbetsplatsen och publikt. Vårt nätverk av laddpunkter växer snabbt och vi har över 19 000 uppkopplade laddplatser, varav cirka 4 000 publika, över hela Sverige. Vi vill vara en ledande kraft för att ställa om till det fossilfria samhället. Läs mer om oss på www.eways.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://www.google.com/url?q=https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.eways.se%252F%26data%3D05%257C01%257C%257C8320def9885b4062e90908da59f6555d%257C83d6c77e2f474b45b14b03906966ff75%257C1%257C0%257C637921211806901100%257CUnknown%257CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%253D%257C3000%257C%257C%257C%26sdata%3DUIM0ew7oxowUOkrigh32EeAsfTMP9ThgSlqSNoWHJ2w%253D%26reserved%3D0&source=gmail-imap&ust=1657272644000000&usg=AOvVaw0qvApm7oea2qYaSOysEudW&data=05|01||8880f5f959694ac8c65a08da8cd903af|83d6c77e2f474b45b14b03906966ff75|1|0|637977160933963686|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=zkN8Wtg2JpGP6/1VqHFCuZTuKACNFMS55uylB/QQ7tY=&reserved=0).

Om Cronwik

CronWik startades 2014 av personer som själva har arbetat inom kundservice och operativa serviceorganisationer i sammanlagt mer än 25 års tid. Vi har innehaft roller i både stora börsnoterade bolag samt mindre tillväxtbolag och har under åren rekryterat mer än 450 personer. Detta har gjort att vi samlat på oss många erfarenheter om vilka typer av kandidater som presterar bäst i olika kundservice- och säljmiljöer. Läs mer på www.cronwik.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Recruitive AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Recruitive AB .

Telia söker nya kundtjänstmedarbetare!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 26
Om tjänsten
Vi söker nu personal till Telias kundservice med placering i Göteborg omgående. Det börjar som ett konsultuppdrag men övergår för rätt kandidat till anställning hos kundföretaget. Företaget i fråga är ett stort framgångsrikt företag med ett starkt varumärke.

Rollen innebär att ta emot inkommande samtal och mail från kunder och hjälpa till med deras frågor på ett effektivt och professionellt sätt.

Arbetsgivarens förhoppning är att du är intresserad av ett långsiktigt arbete där de gärna ser att du som medarbetare utvecklas i rollen och har viljan att ta nästa steg.

Dina arbetsuppgifter
• Hantera inkommande samtal och hjälpa kunder via telefon
• Försäljning
• Enklare supportärenden
• Erbjuda kvalitativ service efter kunders behov och identifiera behov hos kunden och erbjuda merservice
• Följa upp och administrera kundserviceärenden



Din profil
Din erfarenhet

• Flytande i svenska i tal, goda kunskaper i engelska
• Fullgjord gymnasieexamen är ett krav
• Erfarenhet inom sälj är meriterande


Vem är du?
Vi värdesätter dina personliga egenskaper, och tror att du känner igen dig i dessa!

Vi tror att du känner igen dig på dessa beskrivningar:

• Lagspelare
• Utåtriktad
• Serviceinriktad
• Vältalig/trevlig
• Fokuserad och organiserad
• Tävlingsinriktad


Om företaget
Vi erbjuder
• Utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag.
• Lön enligt kollektivavtal med möjlighet till provision
• Fräscha kontorslokaler i Göteborg nära till kommunikationer med buss spårvagn
• Betald utbildning på ca 3 veckor att börja med, samt kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöljigheter


Har du viljan att hjälpa? Trivs du när ditt arbete gör livet lättare för andra? Gillar du att skapa relationer - då är detta jobbet för dig. Kundtjänstmedarbetare, callcenter, support, firstline, kundtjänstpersonal

Ansök idag! Urval sker löpande,

Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås.

Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001.

Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Ansök nu

Kundtjänst/kundsupport inom logistik

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 26
Om tjänsten
Till vår kund i centrala Göteborg söker vi kundtjänstmedarbetare. Detta börjar som ett konsultuppdrag på 100% men övergår för rätt kandidat till anställning hos kundföretaget efter ca 6-8 månader! Företaget i fråga är ett stort framgångsrikt logistikföretag med ett starkt varumärke i centrala Göteborg.

Rollen innebär att ta emot inkommande samtal från kunder och hjälpa kunderna med deras frågor. Företaget erbjuder goda utvecklingsmöjligheter där man kan gå mot mer kvalificerade och ledande roller på sikt om man visar framfötterna. Arbetsplatsen präglas av härlig stämning med mycket energi och aktiviteter tillsammans. Man blir en del av ett team och man har ständigt en teamleader till hands som stöttar och följer dig i din utveckling.

Dina arbetsuppgifter
• Hjälpa kunder över telefon
• Hjälpa kunder via mail och chatt
• Ge kunderna snabb och rätt service

Din profil
Din erfarenhet
• Har en vilja av att hjälpa och positiv attityd
• Tidigare arbete inom service är meriterande
• Fullständiga gymnasiebetyg är ett krav
• Flytande i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska är ett krav



Om företaget
Vi erbjuder
• Utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag
• Nya kontorslokaler och många härliga kollegor
• Lön enligt kollektivavtal
• Betald utbildning

Ansök idag! Urval sker löpande.

Kundtjänstmedarbetare, callcenter, support, firstline, kundtjänstpersonal

Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås.

Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001.

Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Ansök nu

Kundtjänst till nordisk tv- och bredbandsleverantör

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 26
Om tjänsten
Vi söker nu personal till en välkänd tv- och bredbandsleverantörs kundservice på uppdrag av Teleperformance med placering i Göteborg. Detta börjar som ett konsultuppdrag men övergår för rätt kandidat till anställning hos kundföretaget. Företaget i fråga är ett stort framgångsrikt företag med ett starkt varumärke.

Rollen innebär att ta emot inkommande samtal och mail från kunder och hjälpa till med deras frågor om sitt tv-abonnemang på ett effektivt och professionellt sätt.


Arbetsgivarens förhoppning är att du är intresserad av ett långsiktigt arbete där de gärna ser att du som medarbetare utvecklas i rollen och har viljan att ta nästa steg.

Dina arbetsuppgifter
• Hantera inkommande samtal och hjälpa norska eller svenska kunder via telefon.
• Erbjuda kvalitativ service efter kunders behov och identifiera behov hos kunden och erbjuda merservice
• Följa upp och administrera kundserviceärenden
• Merförsäljning


Din profil
Din erfarenhet

• Flytande i svenska i tal, goda kunskaper i engelska
• Fullgjord gymnasieexamen är ett krav
• Norska är meriterande, men inte ett krav

Om företaget
Vi erbjuder
• Utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag
• Lön enligt kollektivavtal
• Fräscha kontorslokaler i Göteborg nära till kommunikationer med buss och spårvagn
• Betald utbildning på ca 3 veckor att börja med, samt kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöljigheter

Har du viljan att hjälpa? Trivs du när ditt arbete gör livet lättare för andra? Gillar du att skapa relationer - då är detta jobbet för dig.
Tjänstgöringsgrad 80%, schemalagd arbetstid.

Ansök idag! Urval sker löpande.

Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås.

Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001.

Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till blomstrande företag!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 16
Om tjänsten
Blomsterlandet söker dig med ett blomstrande intresse för växtbranschen.
Är du en kreativ person med gröna fingrar som uppskattar att bidra till företagets utveckling med fokus på Kundservice? Då kan tjänsten som kundservicemedarbetare vara helt rätt för dig. I denna roll sköter vi på Recruitive rekryteringsprocessen och du kommer bli anställd direkt av Blomsterlandet med placeringsort Bromma.

Det kommer ges viss möjlighet för flexibilitet att jobba både på kontoret och hemifrån. Arbetstiderna är kontorstid, vardagar och i dagsläget en helg i månaden. Tillsammans med teamet jobbar du med fokus på resultat och att leverera kvalité på hög nivå. Låter det intressant? Skicka då din ansökan redan idag och ta chansen att hjälpa kunder med allt från leveransstatus till frösättning!


Dina arbetsuppgifter
• Ta emot inkommande samtal från kunder
• Hantera mejl och chatt
• Viss hantering av sociala medier och Messenger
• Det kan även förekomma kundkontakt över videosamtal
• Hantera statistik
• Jobba mot uppsatta mål


Din profil
• Du har en bred kunskap om växter och tillbehör
• Du drivs av att hitta kreativa lösningar
• Glädjespridare är ditt mellannamn
• Du är analytisk och därmed van att lära dig nya system
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från kundservice samt god datorvana


Om företaget
Blomsterlandet är en svensk kedja med 63 butiker från Malmö i syd till Luleå i norr.
Blomsterlandet har ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård, som buketter, arrangemang och accessoarer till vardag och fest. Dessutom är e-handeln öppen dygnet runt.
Genom en kombination av kunskap, service, inspiration och högt engagemang erbjuder Blomsterlandet ett prisvärt utbud med hög kvalitet där endast fantasin sätter gränserna.
Inköp görs direkt från odlaren utan onödiga mellanhänder och i möjligaste mån svenskodlade växter från din närhet.
Välkommen till ett riktigt Blomsterland.


Om oss
Rekryteringen är en direktrekrytering där rekryteringen sköts av oss på Recruitive medans Blomsterlandet står för anställningen.

Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås.

Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag.

Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001.

Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Ansök nu

Jobba på kundtjänst inom inredning

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 16
Om tjänsten
Vi söker nu personal till ett välkänt inredningsföretags kundservice på uppdrag av Teleperformance med placering i Göteborg redan i juni. Detta börjar som ett konsultuppdrag men övergår för rätt kandidat till anställning hos kundföretaget. Företaget i fråga är ett stort framgångsrikt företag med ett starkt varumärke.

Schemalagd arbetstid. Både dag, kväll och helgarbete förekommer. Viktigt att du kan jobba obekväma arbetstider då kundtjänst öppettider matchar varuhusens öppettider.

Arbetsgivarens förhoppning är att du är intresserad av ett långsiktigt arbete där de gärna ser att du som medarbetare utvecklas i rollen och har viljan att ta nästa steg.
Anställningen inleds med 6 månaders provanställning som sedan övergår till tillsvidareanställning om alla parter är nöjda.
Efter 2-3 månaders anställning ges möjlighet att arbeta hemifrån.

Dina arbetsuppgifter
• Hantera inkommande samtal och hjälpa kunder via telefon
• Erbjuda kvalitativ service efter kunders behov
• Med hjälp av manual guida kunden genom montering av hens nyinköpta möbler
• Ta ansvar för kundens problem från start till slut
• Ha kul och skratta med dina kollegor



Din profil
Din profil

• Flytande i svenska i tal, goda kunskaper i engelska
• Fullgjord gymnasieexamen är ett krav
• Ambitiös och målinriktad


På Teleperformance blir du en del av en stor gemenskap. Arbetsplatsen präglas av kamratskap, karriärmöjligheter och personlig utveckling. Du behöver ingen tidigare erfarenhet utan får alla förutsättningar av Teleperformance för att lyckas i din nya roll.


Om företaget
Vi erbjuder
• Utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag
• Lön enligt kollektivavtal
• Fräscha kontorslokaler i Göteborg nära till kommunikationer med buss och spårvagn
• Betald utbildning på ca 3 veckor att börja med, samt kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöljigheter

Har du viljan att hjälpa? Trivs du när ditt arbete gör livet lättare för andra? Gillar du att skapa relationer - då är detta jobbet för dig.

Kundtjänstmedarbetare, callcenter, support, firstline, kundtjänstpersonal

Ansök idag! Urval sker löpande.

Har du inte förberett ditt CV? Ingen fara! Skicka in de dokument du har. För oss är CV inte avgörande, det är din personlighet vi faller för!

Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås.

Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och pensionsavsättningar. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001.

Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Ansök nu