Göteborg: Automationsingenjör – Elektrotekniska Byrån Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Automationsingenjör – Elektrotekniska Byrån Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Vi på Elektrotekniska Byrån erbjuder framtiden till våra kunder och medarbetare. Vi har förmånen att arbeta tillsammans med väletablerade och spännande företag och organisationer som inspirerar oss dagligen med deras tillit och avgörande roller i samhället. Vill du få chansen att påverka och skapa morgondagens byggnader på en arbetsplats där utvecklingsmöjligheterna är oändliga? Tveka inte, sök till tjänsten som automationsingenjör idag!

Om tjänsten

Som automationsingenjör hos oss så kan du antingen arbeta inom fastighetsautomation eller inom industriell automation.

I rollen som automationsingenjör hos oss kommer du att arbeta med att skapa tekniska lösningar och system där vi är med hela vägen från analys, konceptutformning, planering till projektledning, konstruktion, implementering, och vidare till driftsättning och underhåll. Utöver detta kommer du även att arbeta med rådgivning och försäljning till kund, dimensionering, maskinsäkerhet, programmering och CAD.

Om dig

Du är en person som värderar engagemang och utveckling samt drivs av att hitta effektiva lösningar för såväl företaget som för våra kunder. Du önskar bli en del av en snabbt växande gemenskap som arbetar målmedvetet och andas framtid. På ett strukturerat och professionellt sätt driver du projekt och idéer framåt med känsla för detaljer och säkerhet.

Du behöver ha en relevant teknisk utbildning på gymnasie- eller högskoleingenjörsnivå alternativt flerårig praktisk erfarenhet inom automation. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har erfarenhet av att konstruera och projektera styr- och reglerlösningar, utföra programmering och mjukvaruutveckling för exempelvis PLC, HMI och SCADA. Likaså är erfarenhet av CAD relevant för tjänsten. Vi ser att du har B-körkort då möten hos kunder och leverantörer förekommer samt att du uttrycker dig väl i tal samt skrift på svenska och engelska.

Om oss

Elektrotekniska Byrån är konsulter inom elkraft, el- och telesystem och automation. Bolaget bildades 1964 och har sedan dess varit ett av de ledande företagen i branschen. Vi erbjuder utredningar, kalkyler, projektering, projektledning, kvalitetsledning och besiktning. Våra uppdrag omfattar sjukhus, kontor, industrier, skolor, tele- och räddningsstationer samt bostäder. Idag är vi 38 anställda fördelade på våra kontor i Karlstad, Göteborg och Stockholm.

Vi arbetar för att skapa goda möjligheter för utveckling genom såväl ansvarstagande som internutbildningar. Ett välfungerande ledarskap och lagkänsla värderar vi högt för att alla medarbetare ska trivas hos oss.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på telefon 070-220 62 60 eller Linette von Bargen på 073-504 22 64.

Urvalet sker löpande så sök gärna redan idag! Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 2 oktober.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Automationsingenjör, elkraft

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Automationsingenjör, elkraft.

Manufacturing Engineers, Automotive

Läs mer Sep 15
Manufacturing Engineers, Automotive

Do you want to take the next step in your career as a Consultant? Do you also want to be involved from the beginning and contribute to how a consulting company should be while you have an interesting assignment for an exciting client? Then there is a rare opportunity now!

We start from a small scale in Sweden but have customer agreements, muscles and security from an international consulting company, with more than 35 years of successful history and great know-how in engineering and with long-term ambitions. A flexible "start-up" with history and experience!

We are looking for Engineers with some experience from and interest in Production Engineering and improvements of assembly processes or manufacturing processes. Experience from Technical preparation of products for production and experience from components within electric powertrain or energy storage is extra beneficial.

Qualifications:

Formal university degree and relevant work experience are of course important, but commitment to your own, the customers' and the company's continued development are more important. Swedish language is a plus but not mandatory.

About the postitions:

- Several positions are available

- Interviews and employment take place continuously

- Salary and terms of employment will be competitive

What we offer

- Interesting and varying projects with our international clients

- Possibility to develop yourself to a top level professional in your field of Engineering

- Relaxed and flexible working atmosphere

- Modern tools

Interested? If you want to take next step on your career, send your application by 13 th October 2023 via our recruitment system. For more information about this position or other exciting opportunities please contact: Mr. Anders Rohdin, anders.rohdin@comatecgroup.se or p. +46 733 534264.

Please notice that we expect you to have a valid residence/work permit to work in Sweden

The Comatec Group employs nearly 600 skilled professionals over twenty locations in Finland, Poland, Estonia, Romania and Sweden. We provide engineering design, expert and project management services for the technology industry. We have a vision for future growth and internationalization, and so we constantly seek new experts, especially in mechanical, electrical and automation design and in project management services.

If you are an ambitious professional, who is eager to learn and take responsibility as well as dedicated to contributing to company development, we are waiting to hear from you. Together we will grow, develop and make a difference.



Read more: www.comatec.fi/en

Ansök nu

Automotive Engineers

Läs mer Jun 14
Do you want to take the next step in your career as a Consultant? Do you also want to be involved from the beginning and contribute to how a consulting company should be while you have an interesting assignment for an exciting client? Then there is a rare opportunity now!

We start from a small scale in Sweden but have customer agreements, muscles and security from an international consulting company, with more than 35 years of successful history and great know-how in engineering and with long-term ambitions. A flexible "start-up" with history and experience!

The engineering roles and assignments will initially be within R&D in Mechanics, Electronics, Embedded SW, Manufacturing and Logistics and the customers within the automotive industry and other manufacturing industries in or near Gothenburg.

Qualifications:

Formal university education and relevant work experience are of course important, but commitment to your own, the customers' and the company's continued development are more important.

About the positions:

- Several positions are available

- Interviews and employment take place continuously

- Salary and terms of employment will be competitive

What we offer:

- Interesting and varying projects with our international clients

- Possibility to develop yourself to a top level professional in your field of Engineering

- Relaxed and flexible working atmosphere

- Modern tools

Interested? If you want to take the next step on your career, send your application by 31 th August 2023 via our recruitment system. For more information about this position or other exciting opportunities please contact: Mr. Anders Rohdin, anders.rohdin@comatecgroup.se or p. +46 733 534264.

The Comatec Group employs 600 skilled professionals over twenty locations in Finland, Poland, Estonia, Romania and Sweden. We provide engineering design, expert and project management services for the technology industry. We have a vision for future growth and internationalization, and so we constantly seek new experts, especially in mechanical, electrical and automation design and in project management services.

If you are an ambitious professional, who is eager to learn and take responsibility as well as dedicated to contributing to company development, we are waiting to hear from you. Together we will grow, develop and make a difference.

Ansök nu

Projektör/Beredare till Vinnergi i Väst

Läs mer Aug 29
Om Vinnergi

Vinnergi är den nya generationens teknikkonsulter inom telekom, fastighet och elkraft. Vi är ett framåtsträvande företag som alltid söker nya utmaningar och möjligheter. Just nu söker vi projektörer/beredare inom lokalnät 0,4-40kV till våra team i Göteborg, Borås, Trollhättan och Vara. Vi ser det som ett plus om du har branscherfarenhet t.ex. som montör, elektriker eller konsult.

Vår värdegrund stavas H.E.R.O. – Happy, Explore, Ready och Open och är grunden i vår företagskultur. Förutom starkt fokus på värderingar, en platt organisation med hög påverkansgrad så är dessutom många av våra medarbetare delägare. Det gör oss till ett tryggt och nyskapande företag med engagerade medarbetare som utvecklas både i sin yrkesroll och som människor. Vi är övertygade om att teknisk innovation är lösningen för att bygga en hållbar framtid för kommande generationer. På Vinnergi arbetar vi i framtiden varje dag.

Arbetsuppgifter

Inom affärsområdet Power är vi elkonsulter som arbetar med alla delar av elnätet. Vi jobbar med allt från tidiga förstudier, elnätsdesign, projektering, beredning och projektledning till besiktningar och slutdokumentation. Allt för att utveckla och framtidssäkra det svenska elnätet.

I din roll som projektör/beredare arbetar du nära våra kunder med att bland annat beräkna och dimensionera ledningsnät och transformatorstationer vid om-, till- eller nybyggnad av ledningsnätet. Du kommer även arbeta med att hämta tillstånd från markägare och myndigheter, ta fram materiallistor och kostnadskalkyler samt arbetshandlingar.

Hos oss får du möjlighet:

att i rollen som konsult prova på olika typer av uppdrag och kunder




att arbeta med uppdrag som ger utveckling på riktigt. Vi har en individuell plan för alla medarbetare och du har ett tryggt stöd av mer erfarna medarbetare på företaget




att vara en del av ett värderingsstyrt företag som fokuserar på medarbetarna

Din profil

Som projektör/beredare hos oss på Vinnergi behöver du ha flera års erfarenhet inom branschen. Du har en ambition att utvecklas och en vilja och förmåga att stötta kollegor i deras lärande och utveckling. Du har lätt för att kommunicera med kunder och markägare och har en praktisk problemlösande förmåga.

Hos Vinnergi sätter vi stort värde på personliga egenskaper som ordning och reda, drivkraft, nyfikenhet och en vilja att ständigt lära och utveckla sig själv. Vi söker också en person med god samarbetsförmåga och social kompetens, eftersom arbetet innebär mycket kundkontakt. Körkort B är ett krav.

Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Vinnergi med Tech Talents. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av ansvarig rekryterare Frida Persson på frida.persson@techtalents.se eller 076-141 48 60.

Plats: Göteborg, Borås, Trollhättan och Vara

Hybridarbete

Urval och intervjuer kommer att ske löpande men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så tveka inte att ansök redan idag. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Erfaren Automationsingenjör

Läs mer Sep 5
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 18,500 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Vi inom Automation på AFRY arbetar i projekt där vi har ett helhetsansvar för teknikintensiva automationstjänster. Vi hjälper våra kunder med produktionslinor som består av robotsystem, från koncept till slutförande samt med service och support. Lokalt arbetar vi med marknadens största kunder i spännande projekt som drivs in-house i vår egen projektverksamhet. Eftersom vi tar ett helhetsansvar i våra leveranser får du med oss möjligheten att leda, driva och ansvara för våra leveranser. Vi som jobbar på sektionen är experter inom mekanikkonstruktion, elkonstruktion, PLC- och robotprogrammering samt installation och idrifttagning för automationslösningar.
Med våra planerade projekt och kunders behov av vår specialistkompetens i åtanke rekryterar vi därför flera kollegor till vårt automationsteam i Göteborg och Trollhättan.


Jobbeskrivning
Som Automationsingenjör hos oss arbetar du med att forma framtidens tekniklösningar. Vi arbetar med turnkey-projekt och du kommer få arbeta med automationsprojekt från konstruktionsstadie till driftsättning och underhåll. Beroende på din bakgrund, kunskap och intresse kommer rollen variera – gillar du exempelvis elkonstruktion mest kanske ditt främsta fokusområde blir just det. Är du mer av en PLC-programmerare kanske du snarare ansvarar för programutveckling, programmering samt idrifttagningar och igångkörningar av de produktionsanläggningar vi själva bygger samt löpande med förbättringsåtgärder i kundernas befintliga system. Oavsett roll så kommer du arbeta tätt tillsammans med kollegor inom närliggande områden så som automation, elkonstruktion, projektledning, mekanikkonstruktion och RDT (Real Digital Twin). Tillsammans stöttar vi kunder i olika branschen runt om i Sverige och arbetar med framtidens tekniska lösningar som bygger vårt samhälle.
Vi tror på samarbete och att lära från varandra, så det ingår även i din roll att dela med dig och ta del av andras kunskap bland dina kollegor inom el- och automationsområdet samt inom AFRY överlag.


Kravspecifikation
För att lyckas i denna roll tror vi att du motiveras av att arbeta med att skapa framtidens lösningar samt är lösningsorienterad och framåtdrivande i det du tar dig an. Vi värdesätter också din samarbets- och kommunikationsförmåga samt ditt initiativtagande. För att lyckas bra och trivas i rollen ser vi att du har:
Lämplig teknisk utbildning eller motsvarande relevant erfarenhet.
Flera års erfarenhet från industriell automation, exempelvis med PLC- eller Robotprogrammering eller elkonstruktion, från tillverknings- eller transportindustrin.
Har du kunskap och kompetens inom projektledning, elkonstruktion, Real Digital Twin och/eller simulering är detta också relevant men inget krav.
B-körkort.
Förmåga att kommunicera väl i tal och skrift i svenska och engelska.

Vi tycker att det är viktigt att du trivs och har roligt på jobbet och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen tror vi att du är nyfiken, ansvarstagande och relationsbyggande. Du trivs med att arbeta i en kreativ miljö där du får arbeta med innovativa lösningar och framtidens teknik.


Ytterligare information
För alla våra medarbetare på AFRY erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställningen – från friskvårdsbidrag och personalrabatter till förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar. Vår personalklubb Club AFRY arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor och körsång till veckovisa yogapass, fiskeaktiviteter och löpning – det finns något för alla.
Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående, en mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden. Dessutom finns det många sätt att vidareutveckla sig hos oss! Vi satsar på våra medarbetare och har individuella utvecklingsplaner där du får möjligheten att gå utvecklande kurser och certifieringar inom ramen för din tjänst och dina mål. Vi tror även starkt på filosofin att om du ska kunna prestera på jobbet så måste det finnas en bra och hälsosam balans mellan privat- och arbetsliv.


Kanske är det detta som gör att vi rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare?
Intervjuer och urval sker löpande under ansökningsperioden. Sista ansökningsdag är 2023-09-30. Vi har inte satt ett specifikt startdatum för tjänsten utan detta sätts enligt överenskommelse.


Är du nyfiken på att höra mer om tjänsten eller har frågor? Hör gärna av dig till oss!
Mats Johansson, Sektionschef
mats.a.johansson@afry.com
010 505 80 17
Linn Mohlin, Rekryteringspartner
linn.mohlin@afry.com
010 505 31 51
At AFRY, we engineer change in everything we do. Change happens when brave ideas come together. When we collaborate, innovate technology, and embrace challenging points of view. That’s how we're making future. We are actively looking for qualified candidates to join our inclusive and diverse teams across the globe. Join us in accelerating the transition towards a sustainable future.

Ansök nu

Senior Automationsingenjör/PLC-och HMI-programmerare (konsultuppdrag)

Läs mer Sep 12
För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Vi söker en Automationsingengör för uppdrag hos branschledande kund i Göteborg. 

Uppdragsbeskrivning
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- Optimering av befintliga automationssystem
- Programmering av våra PLC (Beijer och Beckhoff) och HMI (Beijer) system
- Kundanpassning i befintliga styrsystem

Formalia
Uppdragsperiod: Snarast – 30 juni 2023 med option på förlängning
Omfattning: 100%
Ort: Göteborg
Distansarbete: 0%
Kompetensnivå: 3

Kvalifikationer
Skallkrav:
- Gedigna kunskaper i PLC- och HMI-programmering
- Goda kunskaper med arbete i strukturerad text
- Goda kunskaper av TwinCat 2 och TwinCat 3

Meritande:
- Erfarenhet av arbete i Server Reporting Services (SSRS)
- Erfarenhet av programmering i C++
- Erfarenhet av HTML-programmering
- Erfarenhet av Modbus, BACnet

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- Initiativtagande
- Strukturerad
- Analytisk
- Affärsmässig
- Kommunikativ

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Testhuset Urval & Utveckling AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Testhuset Urval & Utveckling AB .

Vikarierande Marknadskoordinator till S:T Eriks - Göteborg

Marknadskoordinator
Läs mer Sep 25
Nytt
Om tjänsten
Som Marknadskoordinator för S:t Eriks har du som huvudfokus att skapa värdebaserat innehåll för att stärka varumärke och optimera försäljningen. Tjänsten är en koordinerande roll med många kontaktytor både internt som externt. I rollen ingår att skapa och publicera relevant produktinformation på S:t Eriks olika plattformar och kanaler. Vidare ansvarar du för produktion, uppdatering och beställning av marknadsmaterial, t.ex. trycksaker, butiksmaterial och säljmaterial. Du ingår i ett marknadsteam som består av tre personer. Rollen är placerad på kontoret i Göteborg, Hjällbo och du rapporterar till Marknadschef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvarig för produktion, uppdatering och beställning av S:t Eriks marknadsmaterial, t ex. prislistor, broschyrer, prover och presentationsmaterial

- Producera innehåll för annonsering på digitala kanaler

- Utveckla kanalspecifik kommunikation i digital media

- Uppdatera nyheter och innehåll kopplat till S:t Eriks internkommunikation

- Skriva säljande copy för våra olika produkter och målgrupper

- Projektleda marknadsaktiviteter tillsammans med byråer och andra leverantörer

- SEO

Tjänsten är ett vikariat på ett år.

Om dig
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av, för tjänsten, relevanta roller och du tycker om att arbeta i en bred roll med många kontaktytor. Idealt har du erfarenhet av en liknande befattning och har i och detta en god förståelse för tjänstens komplexitet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och med öga för detaljer.

- God kunskap av Adobe Sviten (Photoshop, InDesign & Illustrator)

- God erfarenhet av CMS verktyg

- God kunskap och intresse av text/copy och bild

- God kunskap om hur man skapar av SEO-anpassat innehåll
- Erfarenhet av sökmotoroptimering och analysverktyg, ex Google Analytics

Som person är du en ”doer” som gillar att skapa långsiktiga samarbeten och relationer och trivs med att vara en del i ett team. Du är resultatfokuserad och har en förmåga att se helheten och förstå affären och vad som behöver göras - prioritera och få det gjort. Du gillar utmaningar och tar dig an dem på ett kreativt och lösningsorienterat sätt. Du har lätt för att pendla mellan strategiska och praktiska arbetsuppgifter och gillar mixen.

Om processen

Du är varmt välkommen in med din ansökan. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, men senast 15/10-2023.

OM S:T ERIKS
S:t Eriks Gruppen utvecklar, tillverkar, säljer och levererar Mark-, Tak- och VA-system samt naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden. Vi är ca 500 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige från Staffanstorp i söder till Piteå i norr. Bolaget har en årsomsättning på drygt 1 miljard. S:t Eriks är ett helägt dotterbolag i Volati sedan hösten 2018. Volati är en svensk industrigrupp som idag äger drygt 40 bolag med verksamhet i 16 länder som genererar en årsomsättning på 7 miljarder www.steriks.se

S:t Eriks kunder består av större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner, statliga verk samt återförsäljare. Vi räknar också in konsultledet/arkitekter/projektörer bland våra viktigaste samarbetspartners i form av föreskrivande led. Vi är ledande inom segmenten natursten, marksten/plattor, rör/brunnar, stödmurar och takpannor. Vi är duktiga på design och att skapa unika produkter som är anpassade för marknadens behov.

Ansök nu

Intresseanmälan Acting HR - Göteborg

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Mar 16
Om våra uppdrag

Som konsult eller underkonsult hos oss på Acting HR är du en viktig pusselbit i leveransen till våra kunder. Vi letar efter dig som vill vara med och utveckla svenskt arbetsliv med kvalificerade tjänster inom HR-området.

I ditt nya arbete stöttar du våra kunder genom att, som HR-ansvarig, HR Business Partner och/eller HR-specialist, driva projekt inom HR-området.

Du har förmågan att kombinera strategiskt, operativt och konsultativt arbete inom hela HR-området och trivs att vara chefers expertstöd.

Du är tydligt resultatinriktad och arbetar ständigt för att utveckla personalprocesser, policys, riktlinjer och avtal på alla nivåer i en organisation. Arbetsuppgifter inom området såsom lönebildning, rehabilitering, rekrytering, förhandling och arbetsmiljö kommer också att finnas.

Våra uppdrag varierar och beroende på kundbehov söker vi nu flera underkonsulter/konsulter med intresse för tillfälliga, korta som långa uppdrag på plats, på distans och/eller ute hos våra kunder.

Om dig

Vi söker dig som har ett stort intresse i HR-frågor och som vill jobba enligt den senaste kunskapen inom området. Du har ett stort driv och engagemang som gör att du bidrar till din egen och Acting HR:s utveckling genom att våga ta ny mark.

Du är socialt ”skillad” med en förmåga att skapa goda relationer och det är viktigt för dig att tillhöra ett team där du får bidra till goda resultat.

Vi ser att du har en utbildning inom HR och erfarenhet av HR-arbete på olika nivåer. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska samt att du hanterar digitala verktyg med lätthet. Har du spetskompetens inom vissa HR-områden precisera gärna det i ditt CV.

Om oss

På Acting HR blir du en del av ett resultatinriktat gäng som tror på det vi gör. Du kommer att jobba i en miljö med korta beslutsvägar, högt i tak och mycket glädje där skrattet aldrig är långt bort. Vi vill ständigt förbättras och utvecklas och det kommer även du få möjlighet till, både i din kompetens och som person.

Om processen

Med hjälp av en god dialog, intervju samt kapacitetstester och personprofilanalyser gör vi en objektiv och fördomsfri bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för särbehandling. Vi kommer att ta referenser samt göra en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.

Vid frågor, kontakta COO Anna Beckius på anna.beckius@actinghr.se.

Ansök nu

Innesäljare/projektledare till S:t Eriks i Hjällbo

Innesäljare
Läs mer Aug 7
Om tjänsten

Som innesäljare/projektledare inom vår Division VA kommer du att arbeta med och ge service till våra kunder. Din roll innebär i huvudsak att driva projekt samt en del logistikplanering såsom bokning av transporter samt hantering av offerter och ordermottagning. I dina arbetsuppgifter ingår även att stödja utesäljare och att delta i teamets förbättringsarbeten.

Som företrädare för företaget förväntas du ge kunden den bästa möjliga servicen.

Du ingår i en division med cirka 25 medarbetare och har ett nära samarbete med bolagets produktionsanläggningar runt om i Sverige.

Tjänsten är placerad på kontoret i Hjällbo.

Om dig

Du är en lagspelare som är beredd att ge det lilla extra i varje kunddialog och är positiv med god kommunikativ förmåga. Vi ser att du driven, självständig och fokuserad med ett stort engagemang för ditt arbete. Du har förmåga att koordinera och organisera varierande uppgifter. Eftersom du kommer att ha många kontaktytor behöver du ha goda IT-kunskaper och behärskar flytande svenska i tal och skrift. Du har en teknisk förståelse och är intresserad och nyfiken på att lära dig våra olika produkter.

Det är meriterande, men inget krav, om du har erfarenhet av anläggningsbranschen och gärna redan ett kontaktnät hos beställare, projektörer, föreskrivande och entreprenörer.

Kan du dessutom läsa ritningar och har jobbat i affärssystemet Jeeves är det ett stort plus.

Urval sker löpande och med start så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Om oss

Det är mer än ett sekel sedan S:t Eriks startade sin första verksamhet - S:t Eriks kakelfabrik. Idag är vi Sveriges ledande leverantör av plattor, marksten, murar, block och VA-system tillverkade i betong eller natursten. Genom åren har vi bidragit med material och kunskap till många stora och mindre projekt - från Riksdagshuset, Sergels torg och Förbifart Stockholm till garageuppfarter, uteplatser och trädgårdar över hela landet.

S:t Eriks har rikstäckande närvaro med god lagerhållning och vi arbetar ständigt för att förbättra leveranssäkerheten och för att bli mer tillgängliga. Vi vill snabbt kunna komma till dig som kund för att ge råd, diskutera eller lösa problem. Tack vare att vi är stora har vi resurser att vara närvarande lokalt. I Hjällbo är vi idag cirka 50 medarbetare.

Om processen

Du är varmt välkommen in med din ansökan. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, men senast 31/8-2023.

Ansök nu

Redovisningskonsult - JPA Redovisning

Redovisningskonsult
Läs mer Jul 5
Om tjänsten

Som redovisningskonsult hos oss kommer du snabbt märka att vi inte är som andra redovisningsbyråer. För oss är teamet viktigt på riktigt och vi har varandras ryggar i alla lägen.

Som redovisningskonsult hos oss kommer du att ansvara för att hantera allt från löpande bokföring och ekonomisk rådgivning till bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Du förväntas arbeta tätt med dina kunder för att förstå deras affärsbehov och utveckla skräddarsydda redovisningslösningar som möter deras specifika krav och optimerar deras verksamheter. Till din hjälp kommer du att ha kompetenta och engagerade kollegor, både lokalt och internationellt. I tjänsten kommer du även att coacha och leda dina juniora kollegor i arbetet och kvalitetssäkra arbetet innan det når kunden.

En av våra styrkor på JPA Redovisning är att vi är öppna för att dela kunskap, erfarenhet och idéer vilket gör att vi tillsammans kan lösa utmaningar på ett effektivt och innovativt sätt, samtidigt som vi skapar en positiv och samarbetsvillig arbetsmiljö. Vi tror att samarbete, teamwork och ett globalt nätverk leder till högre kvalitet och bättre resultat för våra kunder.

Om dig

Vi söker en erfaren och nyfiken redovisningskonsult som värdesätter goda relationer och samarbeten. Du är öppen och ödmjuk som person, tillika en social lagspelare som vill vara med och bidra till vår gemenskap och fortsatta tillväxtresa. Att lyfta blicken, skapa struktur och prioritera i en snabbföränderlig vardag med kunden i fokus är en självklarhet för dig.

Viktigt för oss är att du:

- Gillar att jobba med kunder

- Tycker om och förstår hela kedjan

- Är glad och social

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning samt flera års erfarenhet från att ha arbete på redovisningsbyrå. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Då resor till våra kunder kan förekomma behöver du även ha körkort.

Om oss

Vi är en lokal självständig byrå med internationell räckvidd som utgår ifrån Göteborg. Våra kunder är främst baserade i Västsverige men vi har kunder även i övriga landet och geografiska avstånd överbyggs allt enklare i takt med teknikens utveckling. Genom samarbetet med JPA International har vi tillgång till ett nätverk av revisorer och rådgivare i stort sett hela världen som kan anlitas allt efter våra kunders behov. Vi är övertygade om att ett stort internationellt nätverk av oberoende byråer, utöver direkt kundnytta i ett växande antal fall, även är till vinning för kompetensnivån åt byråns medarbetare.

Oavsett vilka tjänster vi utför är kvalitet viktigt för oss. Kvalitet i ett tjänsteproducerande företag utgår från kompetenta och nöjda medarbetare där vår fasta övertygelse är att personalen är byråns viktigaste resurs.

Vi är en ägarledd byrå och är själva företagare. Många av de utmaningar våra kunder står inför även är våra egna vilket rätt nyttjat ger oss bättre möjlighet till att vara goda rådgivare.

Gå gärna in på länken nedan om du vill läsa mer om oss och våra värdegrunder.

https://www.jparedovisning.se/om-oss/

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Anna Beckius på 073 529 33 23 eller Ulf Holmgren på 076 307 10 29.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 13 Augusti.

Ansök nu

INVOLVUS Göteborg söker en Oberoende IT-rådgivare

CIO, Chief Information Officer/IT-chef
Läs mer Mar 29
Om INVOLVUS

INVOLVUS jobbar du som en Oberoende Rådgivare inom IT och digitalisering på kundernas sida, i roller som IT-chef/ansvarig, IT-strateg och /eller IT-projektledare.

Vi tar med oss vår samlade erfarenhet och kunskap och stärker kompetensen till våra kunder. Det här medför att kunderna ska kunna ta rätt beslut som stödjer deras visioner och målsättningar, samt blir grunden för en fortsatt utveckling och expansion.

INVOLVUS består idag av ett 30-tal Oberoende IT-Rådgivare med lång erfarenhet och bakgrund som VD, försäljningschef, konsultchef, affärsområdeschef och IT-chef inom IT och digitalisering. Vi har idag kontor i Stockholm, Göteborg, Borås, Karlstad, Varberg samt Helsingborg och växer kontinuerligt för att möta våra befintliga och nya kunders behov av strategisk rådgivning.

Hos INVOLVUS är frihet under ansvar grunden till vår framgång, och varje individs utveckling gör att vi som företag utvecklas tillsammans med våra kunder. Vi arbetar i en bransch i ständig utveckling och vi lär oss av varandra och den erfarenhet som vi tar med oss in i gruppen.

Om tjänsten

Som Oberoende IT-Rådgivare kommer du arbeta med att framtidsäkra våra kunders verksamheter, i roller som CIO, IT-chef/ansvarig, IT-strateg eller IT-projektledare. Du kommer att kontinuerligt jobba med att föreslå förbättringar och förändringar som bygger på INVOLVUS kunskap samt erfarenhet hur andra företag/branscher agerar.

Som IT-Rådgivare kommer du även ansvara för IT-upphandlingar, avtalsskrivningar för diverse system och plattformar, samt för kundernas långsiktiga planer och strategier inom IT. Du leder och deltar i IT-projekt samt säkerställer stabilitet och utveckling i IT-miljön och dess verksamhetssystem tillsammans med kundens IT-leverantörer.

Hos INVOLVUS kommer du få möjligheten att jobba flexibelt med frihet under ansvar. Det här innebär att du får utforma din egen arbetsdag och jobba från vart det passar dig bäst.

Om dig

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av IT och digitaliseringsarbete och har arbetat med leverans, projektledning eller i en ledande position på ett IT-företag eller annan företagsverksamhet. Du har intresse av affärer och bär förmodligen med dig ett nätverk av företag och personer som du mött och arbetat med under åren och gillar att ha många parallella aktiviteter igång samtidigt.

Som person är du strukturerad och van vid att leda projekt samt ta ansvar för uppsatta mål och deadlines. Du är utåtriktad och har ett stort intresse för människor, är positiv samt intresserad av att utveckla och ge trygghet åt våra kunder.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77eller Anna Beckius på 073 529 33 23.

Välkommen med din ansökan senast den 23 april 2023.

Ansök nu

JPA Redovisning söker en Redovisningskonsult

Redovisningskonsult
Läs mer Apr 4
Om tjänsten

Hos oss på JPA Redovisning kommer du att ha en central roll i vårt team där du kommer att ha möjlighet att arbeta med en mängd olika kunder och branscher.

Du kommer att ansvara för att hantera allt från löpande bokföring och ekonomisk rådgivning till bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Genom ett coachande tillvägagångssätt kommer du leda juniora kollegor i arbetet och kvalitetssäkra arbetet innan det når kunden. Du kommer att arbeta tätt med våra kunder för att förstå deras affärsbehov och utveckla skräddarsydda redovisningslösningar som möter deras specifika krav. Som redovisningskonsult hos oss kommer du att ha ett eget kundansvar där du genom att bygga starka relationer erbjuder dina kunder expertis och stöd för att de ska kunna optimera sina verksamheter.

Hos oss kommer du att ha möjlighet att arbeta i en dynamisk och stimulerande miljö med utmärkta möjligheter till utveckling och karriärmöjligheter. Du kommer till ett härligt team med engagerade människor som gillar att ha roligt på jobbet.

Är du en erfaren redovisningskonsult som vill ta din karriär till nästa nivå och gillar att utmana dig själv, då ska du inte tveka att söka tjänsten hos oss idag!

Om dig

Vi söker en erfaren, nyfiken och motiverad redovisningskonsult som gillar att ta sig an nya utmaningar. Du är öppen och ödmjuk som person, tillika en social lagspelare som vill vara med och bidra till vår gemenskap och fortsatta tillväxtresa. En framgångsfaktor är förmågan att jobba självständigt när det krävs, men att du värdesätter teamet högt där er gemensamma framgång är lika viktig som din egen. Du är också en utmärkt kommunikatör som kan bygga relationer med kunder och kollegor på alla nivåer. Att lyfta blicken, skapa struktur och prioritera i en snabbföränderlig vardag med kunden i fokus är en självklarhet för dig.

Du som söker tjänsten ska ha en eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning. Vi ser även att du har flerårig erfarenhet från att ha arbete på redovisningsbyrå där du har jobbat med strategiska ekonomifrågor. Du bör även ha goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Då resor till våra kunder kan förekomma behöver du även ha körkort.

Om oss

Vi är en lokal självständig byrå med internationell räckvidd som utgår ifrån Göteborg. Våra kunder är främst baserade i Västsverige men vi har kunder även i övriga landet och geografiska avstånd överbyggs allt enklare i takt med teknikens utveckling. Genom samarbetet med JPA International har vi tillgång till ett nätverk av revisorer och rådgivare i stort sett hela världen som kan anlitas allt efter våra kunders behov. Vi är övertygade om att ett stort internationellt nätverk av oberoende byråer, utöver direkt kundnytta i ett växande antal fall, även är till vinning för kompetensnivån åt byråns medarbetare.

Oavsett vilka tjänster vi utför är kvalitet viktigt för oss. Kvalitet i ett tjänsteproducerande företag utgår från kompetenta och nöjda medarbetare där vår fasta övertygelse är att personalen är byråns viktigaste resurs.

Vi är en ägarledd byrå och är själva företagare. Många av de utmaningar våra kunder står inför även är våra egna vilket rätt nyttjat ger oss bättre möjlighet till att vara goda rådgivare.

Gå gärna in på länken nedan om du vill läsa mer om oss och våra värdegrunder.

https://www.jparedovisning.se/om-oss/

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Anna Beckius på 073 529 33 23 eller Ulf Holmgren på 076 307 10 29.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 19 april.

Ansök nu