Göteborg: Redovisningsassistent till Polfärskt Bröd

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsassistent till Polfärskt Bröd i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-26 // Varaktighet: Heltid

Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 2,7 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination.

Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på (http://www.polfarskt.se/).



Om tjänsten

På Polfärskts supportkontor i Lindome utanför Göteborg finns ett Shared Service Center med tio anställda som sköter ekonomi och lön för 27 bolag i gruppen. I dagsläget omsätter bolagen tillsammans 2,7 miljarder kronor. Polfärskt är inne i en expansiv fas med fokus på utveckling och nya arbetssätt och vi behöver utöka teamet med en engagerad och nyfiken redovisningsassistent. I rollen som redovisningsassistent kommer du att arbeta med löpande bokföring såsom kund- och leverantörsreskontra, fakturering samt bankavstämning. Du kommer även att vara behjälplig vid månads- och årsbokslut. Tjänsten är på heltid och du rapporterar till Redovisningsansvarig.

Exempel på arbetsuppgifter:

Leverantörsreskontra

- Granskning och registrering av fakturor
- Matcha inköpsorder mot faktura
- Kontering av fakturor
- Periodiseringar
- Bokningar av betalningar


Kundreskontra

- Bokföra och stämma av inbetalningsjournaler
- Påminnelser och kravhantering
- Avstämningar och utredningar rörande kundreskontran


Fakturering

- Fakturering
- Vidarefakturering av kostnader
- Hyresfakturering


Bank

- Skicka betalningsfiler till bank
- Bankavstämning


Vi söker

Vi söker en person som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt ca 2-3 års erfarenhet av att arbeta som redovisningsassistent. Som person är du strukturerad, noggrann och har lätt för att samarbeta med andra. Du gillar att ta eget ansvar och är lösningsorienterad. Utöver det gillar du utmaningar och trivs i en omväxlande miljö.

Vi erbjuder

Hos Polfärskt Bröd får du möjlighet att arbeta i en platt organisation som växer och satsar framåt! Polfärskt är känt för sin kultur och entreprenörsanda där de anställda uppmanas till initiativ och att ta plats. Alltid med fokus på gemenskap där man tar hand om och hjälper varandra. Dessutom kommer du in i ett bolag med kända varumärken och kvalitetsprodukter!

Ansök

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 16 oktober 2022. Vid eventuella frågor kontakta Martina Nordberg rekryterare på 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsassistent.

Redovisningsekonom

Läs mer Dec 11
Nu söker vi en person som ska vara ansvarig fo?r lo?pande redovisning, in- och utbetalningar samt rapporteringar för kunds räkning med placering i Gamlestan.

De arbetar med leverans av reservdelar och tillbehör till lastbilar, bussar och släpfordon.

Arbetsuppgifter:

- Fo?retagets lo?pande bokfo?ring

- Administration av lo?ner - Visma

- Kund- och leveranto?rsreskontra

- Moms- och arbetsgivardeklarationer

- O?vrig rapportering till Skatteverket, Arbetsfo?rmedlingen, Fo?rsa?kringskassan och SCB

- Banka?renden

- Posthantering

Profil

- Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning

- Yrkeserfarenhet av fo?retagsekonomi

- Svenska och engelska i tal och skrift

- God datorvana

- Erfarenhet av MPS a?r meriterande



Placeringsort
Göteborg

Arbetstid
Dagtid

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Nov 6
Nu söker vi en duktig Redovisningsekonom till vårt kontor i Göteborg. Vi erbjuder en stimulerande och bred roll där du ges möjlighet att utvecklas i en prestigelös atmosfär.

För att trivas i denna roll tror vi att du är strukturerad, noggrann och analytisk. Du är självgående och trygg i din kompetens samtidigt som du tar initiativ och är drivande till utveckling och förbättring. Du är en kommunikativ person som trivs i samarbete med andra, men där arbetet alltid präglas av ett stort eget ansvar.

Vidare är du en person som tycker om ett högt tempo och vill ta tag i uppgifter högt som lågt, där du utmanar och hittar lösningar.

Avslutningsvis känner du dig stimulerad av att ha flera bollar i luften samtidigt och vet hur du ska prioritera dina uppgifter för att bli effektiv i ditt arbete.

Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka och du har en god kännedom om regelverk, lagstiftning och praxis inom redovisning, moms och bokslutsarbete. Du ska med erfarenhet och driv kunna sätta dig in i redovisningsfrågor och olika typer av system, processer och flöden.

I rollen som redovisningsekonom på Lets deal kommer du ingå i ett litet team och rapporterar till ekonomichefen.

I din roll ingår:

- Löpande redovisning, månadsbokslut, avstämningar av balanskonton
- In- & utbetalningar
- Momsrapportering (SE, NO, OSS, VOEC)
- Kommunikation med externa partners & leverantörer
- Kommunikation med skatteverket
- Assistans vid årsbokslut/revision
- Behjälplig med diverse uppkommande ekonomirelaterade uppgifter

Vi söker vi dig med ett stort intresse för siffror, en positiv inställning och som har ett proaktivt sätt att se på saker och ting.

Din profil

- Minst 3 års erfarenhet av redovisning och bokslutarbete samt momsredovisning
- Mycket goda kunskaper i Excel/Google Sheets
- Dokumenterad relevant utbildning
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Norska språkkunskaper är meriterande.
- God systemvana, erfarenhet av Oracle Netsuite och 24Sevenoffice är meriterande
- Kunskaper i löneadministration är meriterande

Let’s deal erbjuder

- Glada och drivna kollegor
- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, miljö.
- 4 Day Work Week, med möjlighet att vara lediga på fredagar
- Kick-offs, frukostar och annat kul
- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
- Let’s Deal är anslutna till kollektivavtal

Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig! Kolla mer på www.letsdeal.se

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen till oss!

Letsdeal.se startades i mars 2010 och är idag den ledande dealsajten i Norden.
De unga entreprenörerna Alexander Hars och Lars Karlsson ville skapa en digital tjänst som bland annat gjorde det möjligt för svenska konsumenter att göra snabba och bra deals på tjänster och produkter som matchade deras intressen. Oavsett hur billiga de må vara, var den lokala närheten i dealen viktig redan från start. Våra grundare trodde benhårt på idén – och det gjorde svenskarna (och senare norrmännen) också, för verksamheten växte snabbt.

Vår vision är att alla älskar en bra deal och vi vill inspirera fler att upptäcka och uppleva mer på ett lekfullt, positivt och spontant sätt. Vårt mål är att alla ska få uppleva en massa spännande deals på en och samma plats. En deal som adderar något oväntat till vardagen. Som håller vad den lovar och som är relevant för kunden – oavsett vem hen är eller var hen bor. Vi nöjer oss inte förrän vi nått dit. Och egentligen inte då heller. För då är det dags för nästa mål, och nästa.

I dagsläget är vi cirka 45 anställda i Sverige och Norge med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. I slutet av 2021 förvärvades Lets deal av danska Deal Media Group ApS.

På Let’s deal händer det hela tiden något nytt, vi är modiga och vågar testa nya saker och är nyfikna på nya trender.

Företagskulturen har alltid varit en av våra stora framgångsfaktorer och Lets deal har alltid haft ambitionen att vara en attraktiv arbetsplats, både för befintlig och ny personal. Vi tror att genom nöjda och motiverade medarbetare ökar vår förmåga att utveckla vår verksamhet och nå våra gemensamma mål.

Vi är därför väldigt stolta att ha hakat på den senaste trenden för arbetsplatser - 4 Day Work Week. Ett arbetssätt som innebär att vi arbetar fokuserat från måndag till torsdag med möjlighet att vara lediga på fredagen.

Vi tror att genom att ändra vårt arbetssätt de dagar vi jobbar så kan vi öka vår effektivitet, närvaro och produktivitet. Vi tror att genom mindre stress hos våra anställda kan vi öka vår förmåga att prestera väl. Och för oss är det också viktigt att ha en hälsosam balans mellan arbete och fritid.

Ansök nu

LIA-praktik Redovisnings- och lönekonsult

Läs mer Okt 31
Wabra är en liten och växande ekonomibyrå som specialiserar oss på redovisning och löneadministration. Vårt engagerade team strävar efter att ge våra kunder den bästa möjliga service och hjälpa dem att hantera sina ekonomiska utmaningar. Vi söker nu en driven och kompetent praktikant som vill bli en värdefull del av vårt team och bidra till vår framgång.

Vi vill att du redan har genomfört din första LIA-period alternativt tidigare har arbetat med redovisning innan påbörjade studier.

Praktiken innefattar:

- Assistera med redovisnings- och bokföringsuppgifter för våra klienter.

- Hantera löneadministration, inklusive beräkningar, skatteavdrag och rapportering.

- Hjälpa till att upprätta och granska ekonomiska rapporter och analyser.

- Ge support till kunder genom att svara på frågor och hjälpa till att lösa ekonomiska problem.

- Samarbeta med teamet för att säkerställa högsta kvalitet och överensstämmelse med gällande lagar och riktlinjer.

Meriterande kvalifikationer:

- Tidigare erfarenhet av arbete inom redovisning och löneadministration.

- Kunskap om ekonomiska programvaror och verktyg är en fördel.

- God förmåga att kommunicera, både skriftligt och muntligt.

- Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

- Noggrannhet och förmåga att hantera konfidentiell information.

- Färdigheter i att använda Microsoft Office-program.

- Student inom ekonomi, redovisning eller liknande område är ett krav.

Fördelar med oss:

- Möjlighet till anställning efter avslutad praktikperiod.

- Flexibilitet med möjlighet till distansarbete för rätt person.

- Möjlighet att arbeta i en stödjande och professionell arbetsmiljö.

- Chans att utvecklas och växa i din roll inom företaget.

Vi ser fram emot att välkomna en ny praktikant till vårt team och dela vår passion för ekonomi och redovisning. Wabra är en arbetsgivare som värdesätter mångfald och vi uppmuntrar sökanden från alla bakgrunder att ansöka. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av vår tillväxt, skicka in din ansökan idag!

Ansök nu

LIA-praktik Redovisnings- och lönekonsult

Läs mer Okt 30
Wabra är en liten och växande ekonomibyrå som specialiserar oss på redovisning och löneadministration. Vårt engagerade team strävar efter att ge våra kunder den bästa möjliga service och hjälpa dem att hantera sina ekonomiska utmaningar. Vi söker nu en driven och kompetent praktikant som vill bli en värdefull del av vårt team och bidra till vår framgång.

Vi vill att du redan har genomfört din första LIA-period alternativt tidigare har arbetat med redovisning innan påbörjade studier.

Praktiken innefattar:

- Assistera med redovisnings- och bokföringsuppgifter för våra klienter.

- Hantera löneadministration, inklusive beräkningar, skatteavdrag och rapportering.

- Hjälpa till att upprätta och granska ekonomiska rapporter och analyser.

- Ge support till kunder genom att svara på frågor och hjälpa till att lösa ekonomiska problem.

- Samarbeta med teamet för att säkerställa högsta kvalitet och överensstämmelse med gällande lagar och riktlinjer.

Meriterande kvalifikationer:

- Tidigare erfarenhet av arbete inom redovisning och löneadministration.

- Kunskap om ekonomiska programvaror och verktyg är en fördel.

- God förmåga att kommunicera, både skriftligt och muntligt.

- Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

- Noggrannhet och förmåga att hantera konfidentiell information.

- Färdigheter i att använda Microsoft Office-program.

- Student inom ekonomi, redovisning eller liknande område är ett krav.

Fördelar med oss:

- Möjlighet till anställning efter avslutad praktikperiod.

- Flexibilitet med möjlighet till distansarbete för rätt person.

- Möjlighet att arbeta i en stödjande och professionell arbetsmiljö.

- Chans att utvecklas och växa i din roll inom företaget.

Vi ser fram emot att välkomna en ny praktikant till vårt team och dela vår passion för ekonomi och redovisning. Wabra är en arbetsgivare som värdesätter mångfald och vi uppmuntrar sökanden från alla bakgrunder att ansöka. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av vår tillväxt, skicka in din ansökan idag!

Ansök nu

Pelle P söker redovisningsassistent

Läs mer Nov 9
I rollen som redovisningsassistent kommer du att arbeta med löpande redovisning, in- och utbetalningar, avstämningar samt viss kontakt med kunder och leverantörer. Du kommer ingå i ett mindre team, och arbeta tillsammans med ett 20-tal andra medarbetare på vårt kontor i Billdal.

 

Kvalifikationer:



• Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och kan snabbt sätta dig in i en bred redovisningsroll. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

• Du ska ha god erfarenhet av Excel och vara van vid ett arbete i högt tempo, har du även erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Pyramid är detta meriterande.

• Du har läst ekonomi på gymnasiet, det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning.


 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Som person är du prestigelös, självständig och har en positiv inställning till jobb och kollegor.

 

Tjänsten är på heltid med tillsättning omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Arbetstiderna är måndag till fredag 08.00-17.00. 

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Vi vill ha din ansökan snarast då vi kallar fortlöpande till intervju. I samband med denna rekrytering samarbetar Pelle P med Retail Staffing.

 

Pga GDPR så kan vi enbart hantera ansökningar via denna annons. Ansökningar via mejl, brev, etc. beaktas ej.


Pelle P designar, tillverkar och säljer tekniska seglar-och skidkläder samt sport- och fritidskläder för den aktiva människan där design kombineras med hög kvalité och funktion. Varumärket har sitt ursprung i seglarlegenden Pelle Petterson som även gjort sig känd som industri- och produktdesigner. Bolagets försäljning sker via externa återförsäljare, egna butiker och web i Norden, Tyskland, UK och Schweiz.

WWW.PELLEPETTERSON.SE

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Recruit Partner Nordic AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Recruit Partner Nordic AB .

Kvalitetschef till Engelhardt

Livsmedelsingenjör
Läs mer Mar 28
Nytt
Är du intresserad av en roll som Kvalitetschef där du får det övergripande ansvaret men samtidigt jobba verksamhetsnära? Vill du bli navet i vår organisation där du får jobba brett, ha många kontaktytor och stor möjlighet att påverka? Vill du jobba i ett bolag med familjär kultur som gör investeringar och satsar framåt? Då kan detta var rätt roll för dig!

Om oss
Engelhardt är ett privatägt svenskt livsmedelsföretag med kontor och fabrik i Göteborg och dotterbolag i Danmark. Vår kärnverksamhet är att blanda torra pulver, dvs. bagerimixer, nutritionsprodukter och anpassade premixer/lösningar som underlättar och förbättrar våra kunders livsmedelsproduktion.
Varje år producerar vi omkring 350 olika kundanpassade blandningar och hanterar ungefär 800 olika ingredienser. Den totala mängden hanterade produkter, både färdiga blandningar och ingredienser, uppgår till cirka 12 000 ton.
Vi har sammanlagt omkring 60 anställda och en årlig koncernomsättning på cirka 400 MSEK. Läs mer om oss på www.engelhardt.se
Engelhardt har en stark förankring i höga kvalitets- och livsmedelssäkerhetsstandarder. Vi är certifierade inom flera områden. Våra certifieringar inkluderar FSSC2200, EKO, KRAV och Rainforest Alliance.
För mer information, besök www.engelhardt.se

Om rollen
Nu söker vi en engagerad och affärsmässig Kvalitetschef som vill jobba övergripande men samtidigt verksamhetsnära och vara med där det händer! Rollen innebär att du har det övergripande ansvaret för livsmedelssäkerhet, kvalitets- miljö- och hållbarhetsfrågor samt ett samordningsansvar för det interna arbetsmiljöarbetet. Du ansvarar för vårt ledningssystem vilket innebär samordning samt strategisk utveckling av systemet. I rollen har du kontakt med både kunder och leverantörer för att säkerställa att Engelhardt möter kundkrav och för att stärka vår service utifrån ett livsmedelssäkerhets- och kvalitetsperspektiv. Som Kvalitetschef har du ansvar för budget för din avdelning samt personalansvar för ett team bestående av fem personer. Rollen är placerad på vår sajt i Västra Frölunda, du ingår i ledningsgrupp och rapporterar till VD.
Exempel på arbetsuppgifter
Dagligen leda och coacha avdelningen mot uppsatta mål samt ansvara för avdelningens arbetsmiljö.
Leda, driva och utveckla vårt ledningssystem, inkl. certifieringar för att Engelhardt alltid ska leverera säkra, kostnadseffektiva produkter som uppfyller EU-lagstiftning, certifieringskrav samt kundkrav.
Ansvara för att bevaka och ha kunskap om gällande lagstiftning som rör livsmedelssäkerhet, miljö, kemikalier och arbetsmiljö.
Leda livsmedelssäkerhetsgruppen.
Ansvarar för myndighetskontakt rörande dina ansvarsområden.
Årligen identifiera utbildningsbehov, uppdatera utbildningsunderlag samt genomföra årlig utbildning i livsmedelssäkerhet och aktuella certifieringskrav. Skapa förutsättningar för att personalen ska ha kännedom om de delar av ledningssystemet som påverkar deras arbete.
Driva och utveckla vårt arbete inom systematisk arbetsmiljö.
Stötta och jobba tätt med övriga avdelningar samt bidra med kompetens inom kvalitet


Vi söker
Vi söker dig med erfarenhet av rollen som Kvalitetschef eller motsvarande inom livsmedelsproduktion eller angränsande bransch. Dina erfarenheter har gett dig god kunskap och kompetens inom kvalitetsledning, ledningssystem, processer och förändringsarbete. Du brinner för rollen som ledare och motiveras av att coacha och utveckla ett team. I botten tror vi att du har en Högskoleutbildning inom kemi/livsmedel eller motsvarade och har goda kunskaper inom livsmedelslagstiftning. Du har även erfarenhet av kvalitetsledning och GFSI-godkänd standard samt erfarenhet av systematisk arbetsmiljö. Som person är du bra på att bygga relationer, kommunicera och samarbeta. Du är affärsmässig, målinriktad, strukturerad och har god förmåga att organisera, delegera och lösa problem. Framför allt är du engagerad och brinner för kvalitetsarbete i en föränderlig miljö. Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder
Vi på Engelhardt skapar lönsamma samarbeten med kunden i fokus, vi vågar ta ansvar och hjälper varandra där det behövs. För att vara bäst på marknaden då det kommer till livsmedelssäkerhet så välkomnar vi förändring samt att ständigt utvecklas. Hos oss får du en bred roll med många kontaktytor och möjlighet att påverka. Vi har en familjär kultur där vi bryr oss om varandra och ser till att ha roligt på jobbet!

Ansökan
Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökanvia annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 28 april 2024. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

Enterprise/IT Arkitekt för Data och BI

Enterprise Architect
Läs mer Feb 7
Vill du spela en central roll genom att säkerställa vår organisations tekniska effektivitet? Vill du jobba med ett av våra strategiska nyckelområden och starkt påverka vår resa framåt? Då kan detta vara en roll för dig!

Som ett led i Polfärskts digitaliseringsresa erbjuder vi nu en ny tjänst på Polfärskt Bröds supportkontor och vår avdelning Affärsutveckling & IT. Vi söker en entusiastisk Arkitekt för Datalösningar & BI!



Om oss

Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

Om rollen

Data är ett av våra strategiska nyckelområden, vilket är under uppbyggnad. Du kommer ansvara för kartläggningen av vårt arkitekturlandskap med fokus på data, utveckla den strategiska planen samt vara med att implementera den. Ett av fokusområdena är att utveckla och tillhandahålla beslutsunderlag till vår organisation baserat på befintlig och ny teknik, med syfte att effektivisera och förenkla arbetet och säkerställa skalbar lösningsarkitektur, som är i linje med våra affärsmål.

Arbetsområdena innefattar Power BI, Big data, lösningsarkitektur med fokus på olika mjukvara, molnlösningar och gradvis förflyttning från On-Prem till Cloud. Det innefattar också integrationer och API lösningar, informationsförsörjning och masterdata samt informationssäkerhet och framtida nya tjänster som tex AI.

Du kommer jobba nära och samarbeta med många av funktionerna i bolaget för att förstå och identifiera behovet och krav på lösning. Du kommer att utvärdera lösningsförslag, utmana och se till att lämpliga teknologier, plattformar och lösningar tillämpas.

I rollen som arkitekt för data är du även ansvarig för vår Power Bi. Du ansvarar för utveckling, upprätthållande av tjänsten, leveranser samt för support till organisationen.

I denna roll kommer du ingå i ett affärsutvecklings- och IT team på supportkontoret hos Polfärskt Bröd. Vårt supportkontor är ett verksamhetsnära och serviceorienterat kompetenscenter som ska förenkla vardagen för våra tjugofyra Polfärsktbolag ute i landet. Tillsammans med andra avdelningar samt leverantörer har du till uppgift att skapa effektiva verktyg och processer, med målet att generera en effektiv distribution och försäljning med hög lokal service. Våra affärssystem och produkter består idag av en blandning av Microsoft standardsystem samt egenutvecklade system.



I Rollen som Enterprise/IT Arkitekt för Data och BI kommer du arbeta med:

- Architectural Planning

- Solution Design

- Technology Evaluation

- Standards and Best Practices

- Integration

- Change Management

- Risk Management

- Governance and Compliance

- Collaboration

- Documentation

Vi söker

Som Arkitekt för Data och BI har du en imponerande kompetens och förmågan att hantera data och leverera affärsunderlag/insikter.



Kvalifikationer

- Du har en systemvetenskaplig utbildning eller liknande i kombination med erfarenhet av att ansvara för BI/Data/, gärna stora organisationer med komplexa miljöer.

- Du har 5 år eller mer erfarenhet av att ha jobbat som Masterdata/Data som beslutsunderlag/Systemägare/IT chef och med projektledning av digitala tjänster.

- Du har mycket god förståelse för IT och är van att hantera frågeställningar kring t.ex. integration, säkerhet, förvaltning & utveckling.

- Du är mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt med såväl verksamhet, IT och utvecklare som med externa leverantörer.

- Erfarenhet av att arbeta med agila utvecklingsmetoder som tex Scrum, Kanban, MVP, Double Diamond eller liknande effektstyrning.

- Erfarenhet av att jobba med och kravställa mot externa leverantörer.

- God kunskap om projektledning och projektrapportering.

- Flytande i både tal och skrift i svenska och engelska.

Det krävs att du har, eller snabbt kan skapa dig, mycket god kunskap om verksamhetens produkter, processer och flöden och hur de är kopplade till funktioner, applikationer och system. Kunskap om affären, kundens och verksamhetens behov samt hur de effektivt kan tillgodoses genom utveckling av processer och system är avgörande för rollen. Du kommer både få utmana och realisera nya idéer tillsammans med engagerade kollegor från verksamheten och andra avdelningar. Därför trivs du i en miljö där alla svar ännu inte finns.

Som person är du engagerad, strukturerad, lyhörd, lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga. Du är noggrann och ansvarstagande och har fokus på leverans och på att få saker gjorda. Du förstår att grunden till en effektiv utveckling är en stabil drift och tar ansvar för detta. Du är en teamplayer som har lätt för att skapa förtroende och är prestigelös och firar framgångar tillsammans. Du älskar att hitta bättre lösningar och vet hur man levererar ett kvalitativt resultat med stort användar/kundfokus. Det är ett starkt plus om du blommar ut runt personer med en stark entreprenörsanda.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en bred nyckelroll i ett bolag med en omsättning på drygt 3 miljarder där ditt arbete direkt har påverkan och bidrar till vår utveckling. Hos oss kommer du in i en varierad roll i en verksamhet med puls, där vi har många bollar i luften och där den ena dagen inte är den andra lik. Dessutom jobbar vi i team, ser till att ha roligt på jobbet och hanterar starka varumärken och kvalitetsprodukter som vi är stolta över.

Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast dock senast 10 mars 2024. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller på martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

Enterprise/IT Arkitekt för Data och BI

Enterprise Architect
Läs mer Mar 12
Vill du spela en central roll genom att säkerställa vår organisations tekniska effektivitet? Vill du jobba med ett av våra strategiska nyckelområden och starkt påverka vår resa framåt? Då kan detta vara en roll för dig!

Som ett led i Polfärskts digitaliseringsresa erbjuder vi nu en ny tjänst på Polfärskt Bröds supportkontor och vår avdelning Affärsutveckling & IT. Vi söker en entusiastisk Arkitekt för Datalösningar & BI!



Om oss

Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

Om rollen

Data är ett av våra strategiska nyckelområden, vilket är under uppbyggnad. Du kommer ansvara för kartläggningen av vårt arkitekturlandskap med fokus på data, utveckla den strategiska planen samt vara med att implementera den. Ett av fokusområdena är att utveckla och tillhandahålla beslutsunderlag till vår organisation baserat på befintlig och ny teknik, med syfte att effektivisera och förenkla arbetet och säkerställa skalbar lösningsarkitektur, som är i linje med våra affärsmål.

Arbetsområdena innefattar Power BI, Big data, lösningsarkitektur med fokus på olika mjukvara, molnlösningar och gradvis förflyttning från On-Prem till Cloud. Det innefattar också integrationer och API lösningar, informationsförsörjning och masterdata samt informationssäkerhet och framtida nya tjänster som tex AI.

Du kommer jobba nära och samarbeta med många av funktionerna i bolaget för att förstå och identifiera behovet och krav på lösning. Du kommer att utvärdera lösningsförslag, utmana och se till att lämpliga teknologier, plattformar och lösningar tillämpas.

I rollen som arkitekt för data är du även ansvarig för vår Power Bi. Du ansvarar för utveckling, upprätthållande av tjänsten, leveranser samt för support till organisationen.

I denna roll kommer du ingå i ett affärsutvecklings- och IT team på supportkontoret hos Polfärskt Bröd. Vårt supportkontor är ett verksamhetsnära och serviceorienterat kompetenscenter som ska förenkla vardagen för våra tjugofyra Polfärsktbolag ute i landet. Tillsammans med andra avdelningar samt leverantörer har du till uppgift att skapa effektiva verktyg och processer, med målet att generera en effektiv distribution och försäljning med hög lokal service. Våra affärssystem och produkter består idag av en blandning av Microsoft standardsystem samt egenutvecklade system.



I Rollen som Enterprise/IT Arkitekt för Data och BI kommer du arbeta med:

- Leda projekt och säkerställa högsta kvalitet i BI/Analytics leveranser.

- Tillhandahålla beslutsunderlag till organisationen idag och imorgon.

- Ansvara för Power BI och dess utveckling och leverans i organisationen.

- Vara med och utveckla vår nya system/data arkitektur samt vara med och implementera den tillsammans med vår organisation, specialister i vårt team och leverantörer.

- Designa och implementera lösningar för dataanalys i linje med verksamhetens mål.

- Översätta affärsbehov till innovativa tekniska lösningar samt förbereda för AI.

- Samarbeta med andra specialister för att skapa framtidssäkra och effektiva lösningar.

- Ansvara för våra, integrationer, dokumentation och säkerhet.



Vi söker

Som Arkitekt för Data och BI har du en imponerande kompetens och förmågan att hantera data och leverera affärsunderlag/insikter.



Kvalifikationer

- Du har en systemvetenskaplig utbildning eller liknande i kombination med erfarenhet av att ansvara för BI/Data/, gärna stora organisationer med komplexa miljöer.

- Du har 5 år eller mer erfarenhet av att ha jobbat som Masterdata/Data som beslutsunderlag/Systemägare/IT chef och med projektledning av digitala tjänster.

- Du har mycket god förståelse för IT och är van att hantera frågeställningar kring t.ex. integration, säkerhet, förvaltning & utveckling.

- Du är mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt med såväl verksamhet, IT och utvecklare som med externa leverantörer.

- Erfarenhet av att arbeta med agila utvecklingsmetoder som tex Scrum, Kanban, MVP, Double Diamond eller liknande effektstyrning.

- Erfarenhet av att jobba med och kravställa mot externa leverantörer.

- God kunskap om projektledning och projektrapportering.

- Flytande i både tal och skrift i svenska och engelska.

Det krävs att du har, eller snabbt kan skapa dig, mycket god kunskap om verksamhetens produkter, processer och flöden och hur de är kopplade till funktioner, applikationer och system. Kunskap om affären, kundens och verksamhetens behov samt hur de effektivt kan tillgodoses genom utveckling av processer och system är avgörande för rollen. Du kommer både få utmana och realisera nya idéer tillsammans med engagerade kollegor från verksamheten och andra avdelningar. Därför trivs du i en miljö där alla svar ännu inte finns.

Som person är du engagerad, strukturerad, lyhörd, lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga. Du är noggrann och ansvarstagande och har fokus på leverans och på att få saker gjorda. Du förstår att grunden till en effektiv utveckling är en stabil drift och tar ansvar för detta. Du är en teamplayer som har lätt för att skapa förtroende och är prestigelös och firar framgångar tillsammans. Du älskar att hitta bättre lösningar och vet hur man levererar ett kvalitativt resultat med stort användar/kundfokus. Det är ett starkt plus om du blommar ut runt personer med en stark entreprenörsanda.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en bred nyckelroll i ett bolag med en omsättning på drygt 3 miljarder där ditt arbete direkt har påverkan och bidrar till vår utveckling. Hos oss kommer du in i en varierad roll i en verksamhet med puls, där vi har många bollar i luften och där den ena dagen inte är den andra lik. Dessutom jo...

Ansök nu

IT support technician

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Okt 30
About the role

We are seeking a skilled IT support technician to join our support team in Gothenburg. As an IT support technician, you will be part of a global team and provide helpdesk support and technical support to our users both locally and globally.



Your responsibilities will include:

- Answering calls and emails from users needing technical support

- Troubleshooting issues and resolving technical problems for users

- Logging cases and documenting support tickets in our helpdesk system

- Collaborating with other technicians in the support team to ensure speedy and effective resolution of issues

Qualifications and requirements:

- Experience with technical support in a helpdesk support role

- Good communication skills and the ability to explain technical issues in an easy-to-understand way

- Ability to work independently and as part of a team

- Knowledge of operating systems and network infrastructure

- Willing to travel

- Fluent in English and Swedish

- Driver’s license

Your profile

We are looking for an IT support technician who can multitask, always help our users with a smile no matter how busy it is, and who can think solution-oriented, and is not afraid to assist our users located in other parts of the world. It is important that you can stay calm in pressured situations and be able to prioritize tasks in an effective manner. We work in close collaboration with external partners to solve tasks and implement projects, so you will also get a chance to learn from experts and gain new knowledge.

We want someone who is customer-oriented and will go the extra mile to deliver a first-class customer experience. You should also have a positive attitude and be able to work in a busy and dynamic work environment. If you have these qualities and want to work with a team of skilled professionals, we would love to hear from you.

We look forward to receiving your application!



What we offer

We offer you an opportunity to take on an exciting role in a successful business where you will always be challenged. We believe in empowering our employees, and in creating an environment where everyone can become the best version of themselves.



Apply

You are welcome to apply with a CV and cover letter using the ad as soon as possible, but at the latest 2023-11-30. If you have any questions, please feel free to contact our recruiter Martina Nordberg on +46 736 24 77 24 or martina.nordberg@recruitpartner.se.



About us

HydraSpecma is a global specialized manufacturing, trading, and engineering company with our core business within hydraulic solutions, fluid Conveyance, electrification and renewable energy to a wide range of different industries and markets. We are located in 11 countries, we are a strong Nordic player and a versatile company with high ambitions. We are approx. 1500 employees worldwide and are owned by the conglomerate Schouw & Co. Read more: www.hydraspecma.com

Ansök nu

Account Manager, Säljare, till Econopack

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Mar 1
Vi utökar vårt team ytterligare! Är du en säljare i början av karriären som vill växa och utvecklas hos oss?

Välkommen till en arbetsplats där din kreativitet och driv inte bara uppskattas, utan där de utgör ryggraden i vår framgång! Om du trivs i en miljö där din roll är central för att lyfta försäljningen till nya höjder, då är detta den perfekta möjligheten för dig. Hos oss blir du en viktig del i ett mindre, dynamiska och framåtriktat team. Vi letar efter dig som vill bli en del av oss och tillsammans med din entusiasm vara kraften bakom vår gemensamma framgångsresa!



Detta är vi - Econopack

Med över 40 års erfarenhet och som en stolt medlem i den familjeägda förpackningskoncern S-pack, kombinerar vi personligt bemötande med djup kunskap och engagemang i utveckling av förpackningar åt företag & varumärken.

Vår passion är att ta varumärken till nya höjder - samtidigt som vi omfamnar en hållbar framtid. Vårt stora fokus på hållbarhet är inte bara ett löfte, det är grunden för vår verksamhet.



Dina dagar kommer att fyllas med:

Som en viktig medlem i vårt team kommer du inte bara agera rådgivare gällande våra produkter eller tjänster; du kommer att bygga långvariga relationer och vara länken mellan vårt företag och våra kunder.

Uppgifter så som:

- Att lyssna på kundens behov och skapa skräddarsydda förpackningslösningar.

- Proaktivt söka nya möjligheter och utveckla befintliga affärsrelationer.

- Förhandla med ett leende och säkra långsiktiga partnerskap.

- Samarbeta med vårt fantastiska team för att nå gemensamma mål.

- Budgetering & uppföljning.

- Administrativ deltagande i projekt.

Vem vi tror att du är

Vem du är - är för oss A & O. Vi letar efter en passionerad och drivande individ med starka kommunikationsegenskaper.

Önskade egenskaperna inkluderar:

- Älskar att skapa relationer och bygga nätverk.

- Har ett leende i rösten, entusiasm i ådrorna & är en god lyssnare.

- Har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning & älskar utmaningar!

- Utmärkt förståelse för kundens behov & marknadstrender.

- God problemlösningsförmåga & en positiv attityd.

- Kan vara självständig men älskar att vara en del av ett prestigelöst team.

- Förändring & utveckling är något du uppskattar & vill vara en del av.

Meriterande erfarenhet:

- Tidigare erfarenhet inom kundunika lösningar inom B2B.

Vi erbjuder

Vi utökar just nu vårt team med en till säljare som skall bli en viktig del av vår tillväxtresa.

- 100% tjänst

- Kontor i Göteborg

- Tjänstebil

Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se senast 31 mars 2024. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller på martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

Affärsorienterad Key Account Manager till aPak

Key account manager
Läs mer Okt 6
Är du en skicklig säljare som gillar utmaningar och drivs av att bygga och utveckla kundrelationer? Då kan du vara den vi söker! Vi är nämligen på jakt efter en driven Key Account Manager till vårt växande förpackningsföretag.



Om oss

Vi är aPak, det hållbara, innovativa och familjära förpackningsföretaget med anor sedan 1917. Vi är ett familjeägt bolag som idag omsätter ungefär 600 miljoner. I vår organisation ingår omkring 70 medarbetare och de flesta av dem hittar ni på vårt huvudkontor i Mölndal, strax utanför Göteborg. På aPak tillhandahåller vi allt inom emballage, men hos oss är det inte produkterna, utan de finurliga lösningarna, vår flexibilitet och den personliga servicen som bäst beskriver vårt erbjudande.



Om rollen

I rollen som Key Account Manager hos oss får du möjlighet att utveckla affären för några av våra större kunder. Utöver detta kommer du också att identifiera nya potentiella kunder och marknader. Du etablerar kontakter, bygger långsiktiga relationer och erbjuder värdeskapande lösningar för våra kunder. Som Key Account Manager ansvarar du för din kundportfölj som du utvecklar och följer upp mot budget och mål. Du kommer att få stor frihet över ditt arbete i en spännande expansionsfas. I tjänsten driver du försäljningen från start till avslut med stöd från bland annat inköp och kundsupport. I rollen som Key Account Manager ansvarar du för avtal, förhandlingar och att skapa lönsamhet. I denna roll är placering antingen på vårt huvudkontor i Mölndal, Göteborg eller på vårt kontor i Eskilstuna. Du rapporterar till Försäljningschef och resor med övernattningar förekommer.



Vi söker

Vi söker dig med erfarenhet av komplex försäljning där du har haft ansvar för större kundkonton samt även haft fokus på att identifiera tillväxtpotential hos nya kunder/marknader. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom förpacknings- eller logistikbranschen. Har du tidigare bearbetat kunder inom automotive eller industri är även det meriterande. Som Key Account Manager är du van vid att jobba strategiskt med kunder och skicklig på att hålla en konsultativ approach. Utöver det har du god ekonomisk förståelse och förhandlingsvana.

Som person gillar du utmaningar och drivs av att utveckla affärer. Du har god förmåga att tänka nytt samt förstå kundens behov och affär utifrån ett långsiktigt perspektiv.



Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en nyckelroll i en organisation där du får möjlighet att påverka. Hos oss säljer du inte standardprodukter, utan kundspecifika lösningar med fokus på miljö och hållbarhet. Vi satsar även på vår personal och under året har vi en rad gemensamma aktiviteter för att höja trivseln på arbetsplatsen. Utöver det har vi gym på vårt huvudkontor och en paddelbana på vårt lager. Vi är övertygade om att en stark företagskultur där människor mår bra och har roligt, är receptet för att driva ett framgångsrikt bolag.



Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval. Dock senast 4 november 2022. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24

Ansök nu