Göteborg: Rekryteringskonsult till Salesonly i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryteringskonsult till Salesonly i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-28 // Varaktighet: Heltid

Vi gör All Time High 2021 och har precis fått tillbaka vår medarbetarundersökning med ett eNPS om 92, Engageamangsindex om 97 och ledarskapsindex om 96. Vi har position nummer 1 och kommer fortsätta vara den ledande aktören inom vår nisch - Försäljning

VÅR ÖVERGRIPANDE STRATEGI LYDER

”SalesOnly är de överlägset starkaste på marknaden när det kommer till att driva utvecklingen av säljorganisationer, inte bara genom att de erbjuder de främsta talangerna inom försäljning. SalesOnly är ett premiumvarumärke när det gäller rekrytering, interim och search av sälj och säljchefsroller”. Vi är en del av den expansiva HR-koncernen Wise Group.

VILKA ÄR VI

Vi är ett starkt team med mycket hög kompetens och erfarenhet kring försäljning och rekrytering. Vi är stolta men aldrig nöjda, vi vet att det vi gör har en påverkan på vårt samhälle. Vi är skickliga på självledarskap och tar ansvar för oss själva och andra. Vi skrattar mycket, vi stöttar varandra, vi bollar idéer och utbyter kunskap med varandra. Vi firar framgång såväl som vi är transparenta när det går fel. För det gör det ibland när man jobbar med människor.

En viktig del som skiljer oss från kollegor i branschen är att vi tillämpar den senaste forskningen kring försäljning i våra processer. Titta gärna in på vår samarbetspartner Mercuri Research om du blir nyfiken. Det innebär att vi kan leverera ett högre värde och var bättre rådgivare till såväl kund som kandidat med större sannolikhet att matcha rätt person med rätt uppdragsgivare. Vi tar inte på oss uppdrag som vi inte tror vi kan lösa, vi ser våra kandidater som lika mycket kund som våra uppdragsgivare. Vi är relevanta och bemöter alla personer med hög respekt.

För att trivas i rollen som rekryteringskonsult är du en person som gillar att ha många kontaktytor och att utveckla och upprätthålla nätverk. Du är framåt och nytänkande samtidigt som du har en känsla för struktur och administration. Framför allt kommer du att få förmånen att varje dag ha möjlighet att göra något som är ett fåtal yrken förunnat – att förändra någons liv.

Du säljer till och samarbetar med beslutsfattare på olika nivåer nationellt och ibland även internationellt. Din vardag består i att prospektera nya uppdrag, utveckla kundrelationer samt att driva hela rekryteringsprocessen från start till mål. Rekrytering är vårt primära erbjudande men kombineras med tjänster såsom second opinions, interimslösningar, kompetenskartläggning och workshops för sälj- och ledningsorganisationer.

VI ERBJUDER DIG
En utvecklingsresa som du troligen inte sett eller upplevt någon annanstans
En affärsnära & konsulterande roll med fokus på människor, företag, utveckling och framtid
Fina förtjänst- och utvecklingsmöjligheter i en härlig tillväxtkoncern; Wise Group
Att vara med och driva framtidens försäljning där ditt arbeta i högsta grad påverkar hur framtidens säljorganisationer kommer att se ut
Certifiering i Sales Excellence Commercial Director Master Class hos Mercuri Research – A division of Mercuri International
Världens bästa kollegor; både internt på SalesOnly och i övriga Wise-kollegor!


För att trivas hos oss identifierar du dig med våra värderingar: passion, kunskap, hårt jobb och långsiktighet, vilka genomsyrar vår affärs- och kvalitetsorienterade kultur. Du har ett relationsskapande och långsiktigt fokus, i kombination med förmågan att navigera målstyrt i en fullbokad agenda. Vi tror att du drivs av att göra ett riktigt bra jobb och att göra det lilla (stora!) extra för kunden. Din vilja att lyckas är utmärkande för dig och du trivs med högt uppsatta mål.

DINA ERFARENHETER, KOMPETENSER OCH EGENSKAPER
Erfarenhet som rekryteringskonsult, searchkonsult eller närliggande roller
Jobbat med tjänste-/konceptförsäljning B2B - krav
Sinne för att planera, prioritera, samt att arbeta effektivt och lösningsorienterat
God vana av att arbete i olika digitala system
Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift såväl svenska som engelska
Ett stort intresse av att bygga och utveckla relationer i kombination av att göra avslut på affärer
Du har ett nätverk på ledningsgruppsnivå


Är det dig vi söker som vår nästa kollega till Göteborgskontoret? Då vet du vad du ska göra!

Du ansöker tjänsten här i annonsen nedan. Frågor? Ring Johanna på 0761-860092 alternativt maila johanna.nygren@salesonly.se

För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla intervjuer kommer ske via video – med ett fysiskt möte med slutkandidat innan anställning. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via vårt rekryteringsverktyg.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Account manager

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Account manager.

Säljare till internationellt bolag inom belysningsbranschen

Läs mer Mar 20
Blachere Illumination är etablerade i Sverige (Stockholm) och säljer sommar och belysningsprojekt till sina kunder med omsorg och passion sedan 50 år tillbaka tack vare 27 dotterbolag runt om i världen.

Vi är engagerade i att producera produkter och leverera projekt av högsta kvalitet och att skydda miljön genom att ständigt förnya våra produkter. Vi var först med lysdioderna (LEDs) normen för mer än tio år sedan. Vi har uppfunnit ”bioprint” och ”Recyprint” för strukturerna i våra belysningar som tillverkas med hjälp av 3D skrivare och för att befria planeten från plast. Besök vår hemsida för mer information https://blachere-illumination.com/sv

Blachere Illumination Sverige utvecklas sedan ett par år tillbaka och söker en säljare.

Som Senior Säljare hos Blachere Illumination erbjuder vi dig:

- Konkurrenskraftigt lönepaket med månadsprovision

- Utvecklingsmöjligheter på sikt med större ansvar

- Internationell och mångkulturell miljö i ett internationellt väletablerat företag

- Permanent utbyte med ett expert-team inom och utanför företaget

Ansvar:

- Vara ansvarig för att skaffa nya konton i Sverige (med fokus på Södra Sverige)

- Resa runt och träffa våra kunder samt potentiella kunder (kommuner, köpcentrum, kontorshotell, fastighetsbolag)

- Vara ansvarig för projekt i dess helhet och erbjuda kunderna en förstklassig upplevelse

Erfarenhet:

- +5 års erfarenhet av B2B försäljning

- Språkkunskaper: flytande i svenska

- Kreativ, stark drift och motivation, entusiastisk

- Du trivs bra på fältet, besöka kunden samt bygga en kundportfölj

- Körkort

Startdatum: ASAP (eller enligt överenskommelse)

Kontaktuppgifter och ansökan:
Urval görs löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Thérèse Grivérus på therese.griverus@logent.se, alternativt 073-723 48 02.

Ansök nu

Sales Manager till Nordic Live Expo

Läs mer Mar 15
Nordic Live Expo arrangerar mässor, möten, konferenser, event och festivaler på hela den skandinaviska marknaden. Bolaget har startats av några av Sveriges mest ledande personer inom mässor och event, som lanserat hundratals nya mässor varav ett flertal idag är ledande inom sina respektive branscher. Med ett fulladdat innehåll inspirerar, utvecklar och uppdaterar de hela branscher och tar mässmediet till en helt ny nivå.

Här kopplas människor och företag ihop för att göra affärer, nätverka och inspireras av varandra. Mötesplatser där nyheter och innovationer visas för första gången av både etablerade företag och startups.

Vad erbjuder vi?

Hos oss får du vara en del av ett engagerat team och du ges möjlighet att ta mycket egna initiativ i din roll. Tillsammans med dina kollegor får du utveckla event till en ny nivå, vi är nytänkande och snabba på anamma nya trender. På plats finns redan en stor expertis som du får möjlighet vara en del av.

Vi jobbar tillsammans och värdesätter att ha roligt samtidigt som vi siktar högt. Hos oss utvecklas vi, både på ett personligt och ett professionellt plan samtidigt som vi gör skillnad.

ROLLEN

Ditt uppdrag är att sälja monterplatser till våra utställare och det är du som fyller vårt mässgolv och våra arrangemang med utställare och sponsorer. Ditt arbete blir direkt synligt på hallplanen och du är med och genomför din mässa tillsammans med alla dina kunder. Med stora möjligheter att påverka får du utforma en roll där du jobbar strukturerat mot uppsatta försäljningsmål för helt nya mässkoncept. I din roll som Sales Manager kommer du äga hela säljcykeln från prospektering till avslut och därefter uppföljning där du bygger värdefulla relationer.

Vi söker dig som:

- Är affärsdriven och trivs med offensiv försäljning

- Har några års erfarenhet av försäljning och mötesbokning B2B

- Trivs i såväl det fysiska mötet som det digitala mötet

- Orädd och trivs med att utmana det traditionella

- Tävlingsinriktad och älskar tävlingsmomentet

- Drivs av att kunna påverka din intäkt

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + rörlig ersättning
KONTAKT & ANSÖKAN: Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub och frågor kan ställas till john@a-hub.se

Ansök nu

Vi söker en ny Account Manager

Läs mer Mar 14
Nu söker vi en ny spelare till ett av våra bästa lag! För att ta en plats är det viktigt att du är en lagspelare som sprider energi och bidrar till den härliga stämningen i teamet!

Vad blir din roll?

Rollen som Account Manager på Creditsafe innebär en spännande möjlighet att bli en del av ett team med erfarna och professionella säljare. Vi är ett snabbt växande och marknadsledande bolag som ingår i en stor global koncern.

I rollen bygger och underhåller du starka relationer med våra kunder. Det är viktigt att förstå och analysera kundens behov för att på så vis kunna erbjuda skräddarsydda lösningar. Merparten av arbetet görs via telefon och Teams.

Vem är du?

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från sälj och/eller god vana att arbeta med telefon som verktyg, men det viktigaste är att du har viljan att lyckas! Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig

Creditsafe är ett kreditupplysningsföretag som ger dig en tydlig bild över det ekonomiska läget och vilken risk ditt företag ställs inför. Vi samlar information från en mängd officiella källor, däribland skandinaviska myndigheter.

Creditsafe är så mycket mer än bara en vanlig arbetsplats. Vi kan skryta om flexibilitet, klämdagar, träning på arbetstid och spännande konferensresor. Vi kan också skryta om våra fina fräscha lokaler i Gårda, sommartider och hur grymma vi är på pingis. MEN det är våra passionerade medarbetare som gör oss framgångsrika, det är personalen som gör Creditsafe, och DET tänker vi skryta om!

Övrig information

- Arbetet är på heltid

- Tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning

- Tillträde så fort som möjligt

- Efter upplärning finns det möjlighet att jobba både från kontoret och hemifrån

- Fast månadslön + provision och bonus

För att lära känna oss lite bättre - följ gärna oss på Instagram @creditsafers eller Creditsafe i Sverige på Facebook!

Har du blivit tipsad om den här tjänsten av någon av våra kollegor - skriv med det i din ansökan!

Ansök nu

Account Managers sökes till Merinfo.se

Läs mer Mar 1
OM FÖRETAGET

Merinfo.se är den ständigt växande söktjänsten som gör det enkelt att leta rätt på privatpersoner, företag och telefonnummer. Här pratar vi troligtvis Sveriges bästa och mest kompletta nummerupplysning. Företagets policy är att information ska vara tillgänglig för alla på ett enkelt sätt. Med över en halv miljard sidvisningar per år så är man en trogen följeslagare för många människor och inte minst för säljare. Det känns därför extra roligt att få möjligheten att rekrytera riktiga toppsäljare till denna populära och allmännyttiga arbetsgivare.



OM ROLLEN

Denna roll passar perfekt för dig som är i början av din säljkarriär och som söker efter en utvecklande kickstart på säljkarriären. Som säljare på Merinfo så jobbar du med hela säljcykeln. Du kommer att prospektera, ringa samtal mot nya kunder, sälja annonsutrymmen på företagets webbsidor och bygga din egen kundstock. Här tillåts du vara dig själv och ha kul på jobbet samtidigt som du firar dina segrar tillsammans med dina kollegor. Om du funderar på att ta steget in i säljbranschen eller söker efter en mer stimulerande arbetsplats att jobba med försäljning på så har du nu chansen att hoppa på tåget.

VEM SÖKER VI

Vi söker dig som har ett inre driv av att jobba och utvecklas inom försäljning och en vilja att tjäna pengar och ha kul på arbetsplatsen. Du förstår vikten av att hårt arbete och långsiktighet är vägen till att lyckas och ser nej som ett första steg till ett ja. Du tycker om att hitta på saker även utanför arbetet och att ha en stark företagskultur där alla stöttar varandra och har roligt. Om detta stämmer in på dig så har du snart hamnat på rätt arbetsplats.

VAD ERBJUDER VI

Merinfo är en arbetsgivare som vill se till att du trivs och kan balansera arbete och frihet. Här jobbar du mellan 09-16 (sex timmars arbetsdag) varje dag med möjlighet till en kvarts lunch extra om du lunchtränar. Du har tillgång till ett kostnadsfritt gym i samma hus och har möjlighet att utmana dina kollegor i pingis för att tänka på lite annat än försäljning en stund. Med jämna mellanrum hittar du på roliga aktiviteter med dina kollegor som AW:s, julfester och resor - självklart på företagets bekostnad. Här belönas du efter prestation och har möjlighet att tjäna väldigt mycket pengar och du visar framfötterna. Friskvårdsbidrag och pension ingår och du sitter i fräscha lokaler bara 10 minuter från centrala Göteborg. Ta chansen att söka detta roliga och givande säljjobb.



Ansökan & Lön


Jobbtyp: Heltid
Plats: Göteborg
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Försäljning, Account Manager, Telemarketing, Säljkarriär, Generositet

KOD: MEIO

Ansök nu

Sales Representative till snabbväxande YSDS

Läs mer Feb 14
Är din nästa arbetsgivare ett marknadsledande företag som vill förändra en hel bransch? Där en unik kultur präglar arbetssättet och en fantastisk samling människor gör allt för att kontinuerligt överträffa sina kunders behov?

På Your Special Delivery Service är du aldrig ensam, där omges du av ett otroligt kompetent och engagerat gäng kollegor i en organisation med global närvaro. En miljö där du och dina kollegor löser utmaningar inom specialtransporter som ingen annan har förmåga att lösa. En arbetsplats där du kan utmanas, vinna och utvecklas!

Välkommen till YSDS!

OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET

Varje kund, precis som varje individ är unik och alla har sina egna behov och utmaningar. Att verkligen förstå dessa och omsätta dem till bästa tänkbara lösning är vardagen för de över 120 engagerade och ytterst kompetenta medarbetarna världen över på YSDS. De kallar det för Unique Logistics Solutions!

Sedan starten 2006 har målet varit att vara branschledande när det kommer till förståelse, service och innovation inom logistik. YSDS är ett företag med en kultur som sätter människan i fokus och tror på en arbetsplats med mångfald, högt i tak och starkt driv för utveckling!

Med sina högt satta mål söker nu kontoret i Göteborg sin nästa stjärna till försäljningsavdelningen.

I din roll som Sales Representative kommer du att kontakta och bearbeta nya och befintliga kunder för att utforska eventuella transportbehov. Tillsammans med dina kollegor utformar du och löser specialtransporter inom framför allt Life Science.

Läs gärna mer om YSDS här (https://ysds.com/about-ysds/who-we-are/)

DU ERBJUDS

- Att arbeta på ett attraktivt och snabbrörligt företag med starka värderingar, levande kultur och kollegor i världsklass!

- Möjlighet att vidareutveckla och vässa dina befintliga kunskaper inom relationsskapande tjänsteförsäljning.

- Äga dina kundsamarbeten genom hela kundresan, från lead till avtalskunder.

- Goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget på nationell såväl som internationell nivå.

EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER

- Arbeta med nykundsbearbetning; prospektera, boka, träffa, vårda och utveckla samarbeten.

- Säkerställa en nära och långsiktig relation med kunder i syfte att utveckla befintligt samarbete genom konsultativ försäljning.

- Representera företaget på mässor och event.

VI SÖKER DIG SOM

- Har relevant arbetslivserfarenhet från B2B-försäljning.

- Har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

- Behärskar Officepaketet och har vana av att arbeta i CRM-system.

- Har B-körkort.

- Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

- Har förmågan att inge stort förtroende genom konsultativt arbete i kundrelationer.

DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR

- Relevant erfarenhet av transport- och logistikbranschen sedan tidigare.

- Kunskap och erfarenhet från andra branscher som ger dig en ökad förståelse för kunders behov och beteenden.

SOM PERSON TROR VI ATT DU HAR/ÄR

-
Självgående. Du arbetar effektivt mot uppsatta mål och deadlines och tar stöd där det behövs.

-
Problemlösande. Kan lyssna in de utmaningar som finns och arbeta lösningsorienterat mot uppkomna problem.

-
Orädd. Att ställas inför nya situationer är inget du räds, likaså är du bekväm med att skapa nya relationer både internt och externt.

-
En hög energinivå. Du har ett starkt driv och gillar när det händer saker i din omgivning.

I den här rollen ser vi mer till dina personliga egenskaper snarare än dina erfarenheter. Stor vikt tillämpas på vem du är och vad du vill uppnå tillsammans med YSDS.

Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Enligt överenskommelse.

Arbetstider: Heltid, ordinarie kontorstider.

Plats: Göteborg

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. YSDS önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/) och rekryteringskonsult Maja Wikemark, maja@a-hub.se.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Salesonly Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Salesonly Sverige AB .

Teknisk Exportsäljare / International Area Sales Manager

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Mar 12
Precimeter - ett världsledande företag med HK i Göteborg söker Exportsäljare! Har du en teknisk kunskap inom el-/automation och vill arbeta med försäljning över hela världen, då finns nu chansen att utvecklas som internationell säljare tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor på tillväxtbolaget Precimeter - en del av Lagercrantz Group. Koncernen består av ett 70-tal värdeskapande företag, en teknikgrupp som alla fokuserar på mervärde i nischer, d v s att erbjuda specifik teknik till specifika kunder på specifika marknader.

OM TJÄNSTEN – ANSVAR OCH UPPGIFTER
I rollen som Area Sales Manager / Exportsäljare kommer du med ditt affärsinriktade och engagerade förhållningssätt aktivt att bearbeta en marknad av både nya och befintliga kunder och agenter. Vidare ansvarar du för att självständigt driva hela affärsprocessen, från att identifiera potentiella slutkunder, till att kontraktera lönsamma och långsiktiga samarbeten. Världen är din arbetsplats och du träffar kunder från olika kulturer, vilket kräver ett agilt arbetssätt, självledarskap och affärsmannaskap på hög nivå. Du deltar även på mässor några gånger om året.

Du rapporterar direkt till Försäljningschef Jonatan Lindstrand och tillsammans bygger ni upp och utvecklar ett starkt kund- och agentnätverk på den utländska marknaden. När du inte är på affärsresor utanför Sverige, utgår du från Precimeters nybyggda huvudkontor i Göteborg.

OM PRECIMETER
Precimeter levererar högpresterande premiumprodukter inom mätteknik och flödesstyrning för gjuterier. Precimeter är ett världsledande och globalt företag som fokuserat på att ligga i framkant av utvecklingen och strävat efter att överträffa marknadens förväntningar. Precimeter är ett växande bolag med en stark ägare och en företagskultur med värderingar som präglas av långsiktighet, kvalité, kundfokus och engagemang.



https://youtu.be/yx144raVnls

PRECIMETER ERBJUDER
Attraktiv tjänst som kan leda långt i en stabil koncern med en stark ägare – Lagercrantz Group.
Internationell tjänst, där du får chans att utveckla ditt affärsmannaskap på hög nivå och inom olika kulturer.
Möjlighet att bygga upp och vidareutveckla ett internationellt partnernätverk / agenter, samt identifiera slutkunder och kanaler till dessa.
En arbetsplats som andas hög kompetens, kundfokus, ett genuint engagemang och laganda.
Utveckling, eget initiativtagande, ansvar och en del av en grupp som trivs tillsammans!

OM DIG – EGENSKAPER OCH FÖRMÅGOR

Vi söker dig som med eget driv och resultatfokus, vill vara med och bidra till Precimeters fortsatta utveckling internationellt. Du har lätt för att bygga relationer och skapar enkelt starkt förtroende hos kunder. Med god samarbetsvilja, stort kundfokus och förståelse för helheten, arbetar du för att Precimeter når långsiktiga sälj- och resultatmål. Om dig i korthet:

Teknisk och erfarenhet från försäljning av tekniska lösningar, system och produkter, samt gärna teknisk utbildning inom el, automation och/eller mekatronik.
Dynamisk, social och positiv - en god relationsbyggare med fokus på att skapa långsiktiga samarbeten.
Lagspelare och du motiveras av att skapa arbetsglädje och resultat tillsammans med dina kollegor.
Engagerad och genuint intresserad av att skapa förtroende hos kunder och kollegor.
Affärsmässig, med förståelse för helheten i affärsprocessen och mod att utmana kunden och ställa rätt frågor.
Starkt självledarskap och ansvarstagande för ditt uppdrag.
God affärsengelska i tal och skrift, samt gärna erfarenhet från försäljning på den utländska marknaden.
B-körkort, samt vilja och möjlighet att resa internationell i tjänsten.


Du som söker kan med fördel vara relativt nyexaminerad från Chalmers eller annan relevant teknisk utbildning och ha upp till 2-3 års erfarenhet av teknisk B2B försäljning. Har du kunskap inom El-/automation och vill du jobba internationellt för att tillsammans med partners worldwide sälja avancerade mätinstrument som mäter flödesnivåreglering inom gjuteribranschen? Då ser vi fram emot din ansökan - Varmt välkommen!

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsulter Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 eller via e-post: kajsa.sanden@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs under vecka 11-14.

KORT OM PRECIMETER
The core business and focus of Precimeter is molten metal level and flow control. Precimeter is a globally active company headquartered in Sweden. We are also located in Germany, U.S.A and China. In order to provide excellent service to our worldwide customers we are working with local representatives worldwide and are represented in more than 50 countries servicing the local markets.

The core business and focus of Precimeter is molten metal level and flow control. To achieve this Precimeter is divided in four different product areas. Precimeter Non Ferrous provides sensors and equipment for control of molten nonferrous metals, especially liquid aluminium. The companies that use our equipment are given a solid step forward towards success.

Ansök nu

Innesäljare inom VA – Wavin

Innesäljare
Läs mer Mar 22
Wavin söker en innesäljare inom segmentet VA för region Väst! Här får du möjlighet att arbeta hos världens största tillverkare av plaströr med ett gott renommé på marknaden med varierande arbetsuppgifter.

Om oss

Wavin är en innovativ leverantör av lösningar för bygg- och infrastruktur över hela världen. Uppbackade av över 60 års expertis är vi inriktade på att hantera några av världens största utmaningar: vattenförsörjning, sanitet, klimatbeständiga städer och effektivt byggande. Wavin fokuserar på att skapa en positiv förändring i världen och vår passion är att bygga beständiga och älskvärda platser. Vi samarbetar med ledare, ingenjörer, konsulter och installatörer för att göra städer framtidssäkra och byggnader bekväma och energieffektiva. Wavin är en del av Orbia, ett företagskluster som är bundna av ett gemensamt syfte: att främja livet runt om i världen. Wavin har ca 12 000 anställda i över 40 länder. För att läsa mer om Wavin besök dem på LinkedIn eller titta på filmen längre ner.

Vi erbjuder
Ett väletablerat företag med gott renommé på marknaden.
Meningsfulla och trygga arbetsförhållanden - Ett attraktivt erbjudande för dig som väljer att jobba med oss.
Möjligheten att arbeta hos världens största plaströrstillverkare .
Med vår svenska fabrik nära kunderna skapar vi möjligheter för att snabbt hjälpa till med både standardartiklar, samt kundunik tillverkning.
Starkt hållbarhetsperspektiv och drivna av vårt syfte – att bygga hälsosamma miljöer
En rolig och varierande tjänst. Du blir en del i ett mycket kompetent säljgäng, med god gemenskap och mångårig kunskap om marknaden.
Karriärmöjligheter - Vi vill att du skall utvecklas med oss. I en stor koncern som vår finns det möjligheter att utbyta erfarenheter med kollegor och vidareutveckla sig.
 Professionella kollegor - Engagerade och entusiastiska kollegor är en av våra främsta styrkor.

Om rollen

I rollen som innesäljare ingår du i ett kompetent team av utesäljare, innesäljare och kundservice där ni stöttar varandra i de olika projekten. Inom segment VA (vatten och avlopp), utvecklar och arbetar du med kunder inom området. Kunderna är grossister, kommuner, entreprenörer och föreskrivande led.

Med gemensamt kundansvar är du delaktig under hela säljprocessen och genom samtliga faser i kundens projekt. Du agerar spindeln i nätet och har daglig kontakt med både kunder, utesäljare och övriga avdelningar inom Wavin. Detta innebär att du verkar för ett starkt samarbete internt och externt gentemot kund. Du kommer att vara en nyckelperson som ansvarar för en serviceupplevelse i världsklass!

Som innesäljare håller du ihop affären i regionen, samt hanterar hela order och offertflödet. Vidare ansvarar du för att erbjuda rätt lösningar och produkter, samt följer upp och återkopplar till kund. För att uppnå gemensamt uppsatta mål, krävs god vana av att jobba snabbt och effektivt med digitala system och vara lösningsorienterad. Kundservice med både noggrannhet och effektivitet är avgörande för en god kundupplevelse.

Lämplig placeringsort Göteborg med omnejd på hemmakontor eller Eskilstuna med omnejd med placering på vårt kontor i Kjula. Du jobbar tätt tillsammans med utesäljaren för distriktet som är placerad i Göteborgsområdet samt med övriga i teamet. Du rapporterar till Försäljningschef VA, Mikael Gabrielsson.

Vem är du?

För att trivas (och lyckas) i rollen är dina personliga egenskaper avgörande och vi lägger stor vikt vid dessa. Du är en person som identifierar dig som en lagspelare som arbetar bäst tillsammans med andra. Du är ansvarstagande, lösningsorienterad och initiativtagande, har ett högt driv och självledarskap samt ett öppet, initiativrikt, socialt och serviceinriktat förhållningssätt.

Du har förmågan att arbeta självständigt men med ett högt i intresse i att vilja att samarbeta –Hos oss på Wavin går laget före jaget- alltid!

Av erfarenhet vet du att ordning och reda är oerhört viktigt för att vara framgångsrik i säljarbetet. Digitala arbetsverktyg behärskar du obehindrat och visst är CRM din bästa vän för att kunna vara proffsig gentemot dina kunder och ditt team internt?

Övriga kvalifikationer:

God produktkännedom om branschspecifika produkter och lösningar (VA alt. VVS)
Mycket goda kunskaper i CRM, Powerpoint, SAP, Excel och goda allmänkunskaper i MS Office och andra it-verktyg
God förståelse för försäljningsprocessen
Servicevana
Svenska och engelska i tal och skrift
Möjlighet att resa till vårt kontor utanför Eskilstuna ca 2 ggr i månaden (blir troligtvis mer under on-boardingen)
Körkort
Minst gymnasieutbildning, gärna av teknisk karaktär men inget krav.

Ansökan

Om du känner igen dig i beskrivningen uppmanar vi dig att ansöka genom att klicka på knappen nedan. Eller, har du någon i ditt nätverk som du tror skulle vara en bra match? Dela gärna denna möjlighet med dem.

Vi ser fram emot din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren. För bästa möjliga kandidatupplevelse ber vi dig att använda ansökningsknappen i annonsen. Vi ber dig också svara på urvalsfrågorna – det går snabbt! Har du frågor om tjänsten, kontakta Johanna på johanna.nygren@salesonly.se. Vi avser att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så vänta inte med din ansökan! Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly tar inte längre emot eller hanterar ansökningar via e-post, enligt GDPR-direktiven. Din ansökan måste skickas in via den här annonsen. Besök gärna vår LinkedIn-sida eller hemsida för ytterligare information.

?https://www.youtube.com/watch?v=UbEI2rrTpGY&t=10s

[Sökord: säljare, sälj, försäljare, försäljning, innesäljare, ”inside sales”, ”sales support”, sales, ”technical sales”, VA, ”vatten och avlopp”,vvs]

Ansök nu

AREA SALES MANAGER SVERIGE - EASY-LASER

Account manager
Läs mer Jan 15
Easy-Laser är världens ledande tillverkare och leverantör av laserbaserade mät- och uppriktningssystem. Vi utvecklar lättbegripliga produkter gjorda för att snabbt och enkelt kunna utföra exakta mätningar och rikta upp alla typer av maskiner med högsta precision.

Easy-Laser AB söker en Area Sales Manager till den svenska marknaden inom service- och underhållsindustrin - En nationell säljroll med möjlighet att arbeta med ett nischat produktsortiment och tillsammans med slutkunder från olika industrier.

OM TJÄNSTEN
På kontoret i Mölndal arbetar idag runt 85 personer i olika roller, och som Area Sales Manager kommer du ingå i ett säljteam på totalt sju personer. Easy-Laser jobbar i övriga världen med ett distributörsnätverk, men i din roll kommer du vara den viktiga länken mellan bolaget och våra slutanvändare på den svenska marknaden.



I rollen ingår att ha eget kundansvar, bygga starka relationer och att vara Easy-Lasers ansikte utåt. Du är driven och den som öppnar dörrar till nya, spännande affärsmöjligheter.

Tjänsten innefattar resor inrikes och ibland utrikes vilket innebär att du som person behöver vara flexibel och kunna lösa uppgifter både från kontoret samt ute på fältet. Du förväntas ha god förståelse för olika industrier, och vara nyfiken så du snabbt kan lära dig nya saker.

DINA ARBETSUPPGIFTER:

Identifiera nya och vårda befintliga kundrelationer.
Offerera, demonstrera och sälja Easy-Lasers kompletta produktsortiment.
Analysera och utvärdera potentialen för bredare försäljningskanaler tillsammans med övrig säljfunktion.
Representera företaget på branschrelaterade mässor och konferenser.
Ge tekniskt stöd i användningen av Easy-Lasers produkter.
Hålla teknisk produktutbildning.
Aktivt bidra till utveckling av säljprocesser och rutiner som kan leda till ökad affärsmässighet.
Resor över hela Sverige för att säkerställa lönsamhet.

DINA KVALIFIKATIONER & ERFARENHETER

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, såsom att du är lyhörd, engagerad och en fena på att skapa kontakt och bygga relationer. För att bli lyckosam i rollen, behöver du trivas med att resa i tjänsten samt ha förmåga att finna och driva nya affärsmöjligheter. Du motiveras av att inspirera andra och har en naturlig fallenhet för att anpassa dig till olika personer. 

Din tekniska kompetens och förmåga att bygga och underhålla långsiktiga relationer kommer vara avgörande för Easy-Lasers fortsatta framgång i Sverige. Vidare ser vi gärna att du har:

Minst fem års relevant erfarenhet inom industriell och teknisk B2B-försäljning, gärna från service- och underhållsindustrin.
Teknisk eftergymnasial utbildningsbakgrund. Kunskap om roterande maskiner är meriterande.
God kommunikationsförmåga, samt talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att planera och prioritera ditt arbete självständigt och effektivt.
Vilja och möjlighet att arbeta agilt och flexibelt, för att kunna lösa uppgifter både från kontoret samt ute på fältet.
B-körkort och trivs med att resa inrikes och ibland utrikes. 
Tekniskt intresse, exemplifiera gärna i din ansökan.

EASY-LASER ERBJUDER

Som anställd på Easy-Laser blir du en del av ett expansivt bolag. Du ges stora möjligheter att växa tillsammans med oss och utöka vår verksamhet inom olika marknadsområden. Vi prioriterar arbetsmiljö, jämställdhet och mångfald högt, och vi strävar efter att varje medarbetare ska kunna utnyttja sin fulla potential.

En trygg anställning och en del av den stabila och framgångsrika Indutradekoncernen.
Trivsamma lokaler i Mölndal, där drygt 80 dedikerade personer arbetar.
Marknadsmässig lön. Kollektivavtal (Teknikavtalet), tjänstepension, friskvårdsbidrag och friskvårdstid, flextid, subventionerad massage mm.


Låter detta intressant samt matchar dina erfarenheter och ambitioner? 

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kajsa via mejl alt sms: kajsa.sanden@salesonly.se / +46 735 216 531. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 5-6. Varmt välkommen!

OM EASY-LASER 
https://youtu.be/5ZXyXIfbbyM

Easy-Laser AB är ett innovativt företag som utvecklar, tillverkar och säljer laserbaserade mätinstrument för industriellt bruk. Vi hanterar hela kedjan från idé till färdig produkt internt. Tillsammans med våra återförsäljare löser vi mät- och uppriktningsproblem för användare i mer än 80 länder runt om i världen. På Easy-Laser AB ger vi arbetsmiljö-, jämställdhets- och mångfaldsfrågor hög prioritet och vi strävar efter att alla medarbetare skall få utnyttja sin potential. Vi finns i trevliga lokaler i ett expansivt område i Mölndal och vi är idag drygt 80 medarbetare. Företaget ingår i den stabila och framgångsrika Indutradekoncernen.

Ansök nu

SÄLJARE AV INREDNINGSTEXTIL - DISTRIKT VÄST

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jan 18
Ludvig Svensson söker en Säljare av inredningstextil till distrikt väst. Vi erbjuder drömjobbet för dig som är bra på att förstå vad kunden behöver och har förmågan att ge råd och kunskap om textila miljöer och dess påverkan för en hållbar arbetsmiljö. Vi arbetar konsultativt med ljud- och ljuslösningar genom textiler som bidrar till en bättre och mer estetisk miljö för människor. Har du en känsla för textiler och bekvämlighet i att prata tekniska lösningar för att åstadkomma kreativa och hållbara miljöer? Känner du igen dig, då vill vi gärna att du läser vidare och ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Du ingår i ett nordiskt säljteam som leds av Lina Ek, Försäljningschef Sverige. Vi arbetar med offentlig miljö där våra kunder är arkitekter, möbelproducenter, formgivare och återförsäljare av möbler och inredning. Det är en konsultativ säljroll med fokus på att förstå kundens behov och erbjuda innovativa, hållbara och estetiska lösningar till dina kunder. Du delar erfarenheter, bjuder på kunskap och inspiration samt samverkar med dina teamkollegor. Genom att hjälpa dina kunder att bli framgångsrika, bidrar du till Svenssons utvecklingsresa.

Dina kunder finns primärt i Göteborg, men du ansvarar även för kunder norrut mot Värmland, vilket innebär en hel del resor i tjänsten. I ditt dagliga arbete utgår du från ditt hemmakontor och största delen av din arbetstid är du ute hos kund. Du använder även vårt showroom i centrala Göteborg för kundmöten och events. Vårt huvudkontor och produktion ligger i Kinna.

VAD KAN LUDVIG SVENSSON ERBJUDA DIG?
En arbetsgivare med mycket ? och sunda värderingar: Långsiktig, pålitlig och dynamisk.
En internationell och spännande miljö med egen produktion i Sverige och lång intressant historia.
Produkter av hög kvalitet, då utveckling och innovation står i fokus.
Ett väletablerat varumärke med ett mycket gott rykte.
Högt i tak, korta beslutsvägar, samt ett tydligt och personligt ledarskap.
Kunniga och hjälpsamma kollegor, samt en miljö som främjar kompetensdelning, samarbete och att alla är viktiga för teamet.
En utvecklande roll, där din insats syns och där du på riktigt kan påverka dina kunders arbetsmiljö.
Spännande kundprojekt och ett ansvarsfullt arbete i en omväxlande och dynamisk miljö.


https://youtu.be/mKtnEgs8C6M

VEM ÄR DU?
Du har ett sinne för trender och tendenser och motiveras av att förstå dina kunders utmaningar. Du är tekniskt intresserad, lyhörd, rådgivande och genuint engagerad. I din säljroll är du professionell och har en naturlig förmåga att entusiasmera, inspirera och bjuda på kunskap. Du har intresse av ljud- och ljuslösningar i offentlig miljö, samt erfarenhet från värdebaserad projektförsäljning inom B2B och gärna gentemot föreskrivande led. Vi värdesätter att du har ett starkt självledarskap samt förmåga att strukturerat planera och prioritera ditt säljarbete, såsom att dagligen använda CRM, förbereda kundpresentationer och skapa unika kundlösningar.

Våra kunder uppskattar våra textiler och klimatlösningar och inte minst det värde våra kunniga säljare bidrar med. Därför lägger vi stor vikt vid din personlighet och att du har en naturlig fallenhet för att skapa kvalitativa kundrelationer. Din energi är utmärkande och med ditt nyfikna och jordnära förhållningssätt, bidrar du till en positiv stämning och goda samarbeten - externt såväl som internt. Du är en lagspelare som sätter teamet först och förstår vikten av att dela kunskap och erfarenhet. Har du viljan, den rätta inställningen och det engagemang som krävs? Då hoppas vi att just du söker denna tjänst!

ÖVRIGA MERITERANDE KVALIFIKATIONER:

Eftergymnasial eller universitetsutbildning inom ekonomi eller marknad.
Branscherfarenhet och gärna ett nätverk hos inredare och arkitekter i region väst, primärt i Göteborg.
Körkort, samt möjlighet och vilja att resa i tjänsten.

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information når du Kajsa på 0735-21 65 31 eller kajsa.sanden@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs under vecka 5–7. Varmt välkommen med din ansökan!

OM AB LUDVIG SVENSSON

Ludvig Svensson - Ett familjeägt företag grundat 1887 och som ägs och drivs av fjärde generationen. Under varumärket Svensson erbjuder vi klimatlösningar för offentlig miljö och professionell växthusodling.

Vi är ett mål- och värderingsstyrt företag med korta beslutsvägar organiserat i två affärsområden: Klimatvävar och Inredningstextil. Med djupa rötter i Kinna och Sjuhäradsbygden har vi världen som arbetsfält med dotterbolag i Norge, Finland, Estland, Nederländerna, Spanien, Tyskland, USA, Mexiko, Kina och Sydkorea. Textilierna produceras i våra egna fabriker i Kinna Sverige, Shanghai Kina och i Elva Estland för export till över 130 länder. Koncernen omsätter 800 MSEK och har totalt 370 medarbetare.

A better climate for people and plants (ludvigsvensson.com) Välkommen till vår familj!



Sökord: Säljare, "Account Manager", Säljtjänst, Projektsäljare, Textil, inredning, inredningsarkitekter, design, "offentlig miljö", möbeldesign, textiler, "Ludvig Svensson", Salesonly

Ansök nu

Teknisk Exportsäljare / International Area Sales Manager

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Jan 9
Precimeter - ett världsledande företag med HK i Göteborg söker Exportsäljare! Har du en teknisk kunskap inom el-/automation och vill arbeta med försäljning över hela världen, då finns nu chansen att utvecklas som internationell säljare tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor på tillväxtbolaget Precimeter - en del av Lagercrantz Group. Koncernen består av ett 70-tal värdeskapande företag, en teknikgrupp som alla fokuserar på mervärde i nischer, d v s att erbjuda specifik teknik till specifika kunder på specifika marknader.

OM TJÄNSTEN – ANSVAR OCH UPPGIFTER
I rollen som Area Sales Manager / Exportsäljare kommer du med ditt affärsinriktade och engagerade förhållningssätt aktivt att bearbeta en marknad av både nya och befintliga kunder och agenter. Vidare ansvarar du för att självständigt driva hela affärsprocessen, från att identifiera potentiella slutkunder, till att kontraktera lönsamma och långsiktiga samarbeten. Världen är din arbetsplats och du träffar kunder från olika kulturer, vilket kräver ett agilt arbetssätt, självledarskap och affärsmannaskap på hög nivå. Du deltar även på mässor några gånger om året.

Du rapporterar direkt till Försäljningschef Jonatan Lindstrand och tillsammans bygger ni upp och utvecklar ett starkt kund- och agentnätverk på den utländska marknaden. När du inte är på affärsresor utanför Sverige, utgår du från Precimeters nybyggda huvudkontor i Göteborg.

OM PRECIMETER
Precimeter levererar högpresterande premiumprodukter inom mätteknik och flödesstyrning för gjuterier. Precimeter är ett världsledande och globalt företag som fokuserat på att ligga i framkant av utvecklingen och strävat efter att överträffa marknadens förväntningar. Precimeter är ett växande bolag med en stark ägare och en företagskultur med värderingar som präglas av långsiktighet, kvalité, kundfokus och engagemang.



https://youtu.be/yx144raVnls

PRECIMETER ERBJUDER
Attraktiv tjänst som kan leda långt i en stabil koncern med en stark ägare – Lagercrantz Group.
Internationell tjänst, där du får chans att utveckla ditt affärsmannaskap på hög nivå och inom olika kulturer.
Möjlighet att bygga upp och vidareutveckla ett internationellt partnernätverk / agenter, samt identifiera slutkunder och kanaler till dessa.
En arbetsplats som andas hög kompetens, kundfokus, ett genuint engagemang och laganda.
Utveckling, eget initiativtagande, ansvar och en del av en grupp som trivs tillsammans!

OM DIG – EGENSKAPER OCH FÖRMÅGOR

Vi söker dig som med eget driv och resultatfokus, vill vara med och bidra till Precimeters fortsatta utveckling internationellt. Du har lätt för att bygga relationer och skapar enkelt starkt förtroende hos kunder. Med god samarbetsvilja, stort kundfokus och förståelse för helheten, arbetar du för att Precimeter når långsiktiga sälj- och resultatmål. Om dig i korthet:

Teknisk och erfarenhet från försäljning av tekniska lösningar, system och produkter, samt gärna teknisk utbildning inom el, automation och/eller mekatronik.
Dynamisk, social och positiv - en god relationsbyggare med fokus på att skapa långsiktiga samarbeten.
Lagspelare och du motiveras av att skapa arbetsglädje och resultat tillsammans med dina kollegor.
Engagerad och genuint intresserad av att skapa förtroende hos kunder och kollegor.
Affärsmässig, med förståelse för helheten i affärsprocessen och mod att utmana kunden och ställa rätt frågor.
Starkt självledarskap och ansvarstagande för ditt uppdrag.
God affärsengelska i tal och skrift, samt gärna erfarenhet från försäljning på den utländska marknaden.
B-körkort, samt vilja och möjlighet att resa internationell i tjänsten.


Du som söker kan med fördel vara relativt nyexaminerad från Chalmers eller annan relevant teknisk utbildning och ha upp till 2-3 års erfarenhet av teknisk B2B försäljning. Har du kunskap inom El-/automation och vill du jobba internationellt för att tillsammans med partners worldwide sälja avancerade mätinstrument som mäter flödesnivåreglering inom gjuteribranschen? Då ser vi fram emot din ansökan - Varmt välkommen!

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsulter Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 eller via e-post: kajsa.sanden@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs under vecka 4-6.

KORT OM PRECIMETER
The core business and focus of Precimeter is molten metal level and flow control. Precimeter is a globally active company headquartered in Sweden. We are also located in Germany, U.S.A and China. In order to provide excellent service to our worldwide customers we are working with local representatives worldwide and are represented in more than 50 countries servicing the local markets.

The core business and focus of Precimeter is molten metal level and flow control. To achieve this Precimeter is divided in four different product areas. Precimeter Non Ferrous provides sensors and equipment for control of molten nonferrous metals, especially liquid aluminium. The companies that use our equipment are given a solid step forward towards success.

Ansök nu

Project Sales Representative i Väst Tarkett

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Dec 14
Nu söker Tarkett en driven, initiativrik och designintresserad Projektsäljare som ska ansvara för kontakten gentemot entreprenörer och det föreskrivande ledet, framför allt arkitekter, kommuner och regioner. Tarkett är idag ett av världens största golvföretag med verksamhet i över 100 länder. Ursprunget till Tarkett kommer dels från Sverige och Frankrike och präglas av ett starkt industriellt entreprenörskap, en tidig tro på internationalisering och ett brinnande intresse för alla slags golvmaterial. I rollen som Projektsäljare har man fullt ansvar för sina kunder och för att driva tillväxt. Man kommer att arbeta i Väst, framför allt i Göteborg, söder om Göteborg och i Halland. Fokus kommer att ligga mycket på miljö och återvinning, då miljö och hållbarhet är hjärtefrågor på Tarkett. Man kommer ha hela Tarketts sortiment i sitt erbjudande; allt från homogena plastgolv, heterogena plastgolv, våtrumsmattor, trägolv/parkettgolv, designgolv, till sportgolv och många andra attraktiva produkter. Som grädde på moset får du dessutom arbeta i ett riktigt härligt gäng med kollegor som trivs på jobbet!  

I Göteborg finns även ett av Tarketts showroom, som man också ansvarar för och där möjligheten att bjuda in kunder och hålla event finns. I övrigt så är rollen hybrid och man kan utgå från kontoret i Göteborg.

Här erbjuds en självständig roll i ett globalt företag med utvecklingsmöjligheter både i Sverige och globalt. Låter det spännande läs då vidare…

VI ERBJUDER

Möjligheten att komma in ett företag med en öppen kultur och platt organisation där frihet och förtroende för medarbetaren präglar ledarskapet. Tarkett erbjuder även:

·        Att man blir en del av ett världsledande företag inom hållbarhet och recycling, där man arbetar med återbruk i alla led.

·        Globalt företag med globala utvecklingsmöjligheter.

·        Stor frihet i rollen att utforma jobbet och vardagen.

·        Marknadsledande och starkt varumärke som öppnar dörrar.

·        Framåtlutat produktsortiment och framtidens försäljning.

VI SÖKER DIG SOM
För att lyckas i rollen som Projektsäljare på Tarkett behöver du i första hand drivas av att skapa långsiktiga kundrelationer. Samtidigt är du van vid att ta egna initiativ och arbeta självständigt, kreativt och med stort engagemang. Det är viktigt att du har ett stort intresse för miljö och hållbarhet. I övrigt söker vi dig som:

·        Har minst 3 års erfarenhet av B2B försäljning gärna från arbete mot arkitekter

·        Har ett gott sinne för affärer och erfarenhet av att göra offerter och att räkna på jobb

·        Trivs i en social roll där man presenterar sitt erbjudande enskilt eller i grupp

·        Stark meriterande om man arbetat med föreskrivande led och/eller har nätverk av arkitekter

·        Talar flytande svenska och kan tala och skriva på engelska

·        Körkort är ett krav

Väckte annonsen ditt intresse och checkar du i flera av boxarna ovan, sök då tjänsten redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Rekryteringskonsult Johanna Nygren. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna på tel: 076-186 00 92 eller via mail: johanna.nygren@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

OM FÖRETAGET

Tarkett är idag ett av världens största golvföretag med verksamhet i över 100 länder.

Företaget är noterat på Euronext i Paris och huvudkontoret ligger i samma stad. Ursprunget till Tarkett kommer dels från Sverige och Frankrike men även från andra delar av världen och präglas av ett starkt industriellt entreprenörsskap, en tidig tro på internationalisering och ett brinnande intresse för alla slags golvmaterial.

Under 1940-talet utvidgades verksamheten med tillverkning av plastplattor i den nyförvärvade fabriken i Ronneby. 1947 lanserades den första plastplattan som marknadsfördes under namnet Tarkett. Så småningom introducerades även väggmattor och mönstrade vinylgolv för hemmiljö. Tillverkningen av plastgolv sker fortfarande i Ronneby och härifrån levereras idag homogena plastgolv av högsta kvalitet till sjukhus, skolor, sportanläggningar, äldreboenden, butiker och andra offentliga miljöer världen över. Produktionen av Tarketts trägolv sker idag i flera länder, även om verksamheten till stor del fortfarande är koncentrerad till den lilla orten Hanaskog i nordöstra Skåne.

På 1970-talet övertog Swedish Match samtliga aktier i Tarkett AB. Willi Senn utsågs till VD och 1976 uppgick omsättningen till 400 miljoner kronor. Den internationella expansionen fortsatte och på 1980-talet var Tarkett redan ett av världens största golvföretag. Tarkett förblev ett svenskt företag fram till i början av 1990-talet. Redan på den tiden kom ca 90% av omsättningen från marknader utanför Sverige. I slutet av 1997 bildades nuvarande Tarkett genom en sammanslagning av Tarkett AG (då noterat på Frankfurt-börsen) och franska Sommer Alliberts golvdivision. Ursprunget till Sommer bildades 1887 i Trelinum i Belgien där golv började tillverkas med baksida av tjärpapp.

Läs mer på: https://www.tarkett.se/

 

Projektsäljare, sälj, försäljare, försäljning, ”account manager”, AM, ”key account manager”, KAM, b2b, sales, ”sales only”

Ansök nu