Göteborg: Rådgivare / Inkassohandläggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rådgivare / Inkassohandläggare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-28 // Varaktighet: Heltid

Vill du tillhöra ett härligt team i ett starkt värderingsstyrt företag? Vill du få möjligheten att arbeta med nytänkande i en gammal och kantig bransch?
Preventia är ett annorlunda finans- och inkassobolag med ett dynamiskt arbetssätt som ger ett högre och snabbare resultat mot övriga branschkollegor. Med hög aktivitet och hög flexibilitet inom kravhanteringens alla delar arbetar Preventia för långsiktiga och hållbara lösningar för alla parter.
Våra kunder består av företag, kommuner, organisationer och föreningar, stora som små inom samtliga branscher. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster från faktura-, påminnelse- och inkassohantering till köp av fakturor, fordringsstockar och juridiska tjänster.
Tjänsten
Inkassoavdelningen växer på Preventia och vi är nu i behov av ytterligare rådgivare till vårt team. På Preventia är vi en härlig grupp med rådgivare, jurister, it-tekniker, säljare och ledning med stor erfarenhet av kravhantering och inkassoarbete.
Som rådgivare på Preventia får du en omväxlande och rolig vardag där du sköter kontakten mot såväl vår kund som mot deras kund. Preventias arbetssätt söker alltid snabbast möjliga lösning genom kommunikation och dialog i syfte att undvika myndigheter och ytterligare kostnader.
Du kommer att arbeta inom kravhanteringens alla delar från faktura till inkassoprocess. I huvudsak består arbetsuppgifterna av aktiv handläggning som främst sker via telefon. Andra delar i arbetet är diverse administrativa uppgifter med allt ifrån mail och posthantering till kreditbedömning. Du arbetar i väl utarbetade processer och kommer utbildas i system och vårt arbetssätt.
Vi söker
Vi söker dig som är ansvarsfull och som är van att arbeta strukturerat i ett högt tempo. Du skall vara lösningsorienterad och ha förmågan att inge förtroende. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid att du har en hjälpande personlighet och att du har god pedagogisk- och kommunikativ förmåga. Kunskaper inom inkasso och ekonomi är meriterande men inget krav.
Vi erbjuder
Preventia befinner sig i en expansiv fas och utöver en spännande och utvecklande tjänst erbjuder Preventia en god gemenskap där vi månadsvis gör gemensamma aktiviteter. Och visst låter det extra förmånligt att sluta tidigare på fredagar, arbeta halvdag på sin födelsedag och få en ledig dag när barnen fyller år?
Du som ser möjligheterna och trivs i en expansiv miljö är välkommen att lämna in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver hur du möter våra behov och vilka erfarenheter och kunskaper du kan bidra med.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inkassohandläggare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inkassohandläggare.

Collection Advisor

Läs mer Mar 22
Hos PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång! Vi söker nu en engagerad Collection Advisor som vill vara med och forma framtiden med oss. Här får du chansen att arbeta i ett företag som värderar engagemang, det personliga bemötandet och att rätt ska vara rätt!



Din roll som Collection Advisor - B2B-teamet

Som Collection Advisor hos oss på PS Finance Group ansvarar du för hela kundupplevelsen och ingår i ett fantastiskt team med bred kunskap och varierande erfarenheter. Ansvarsområdet sträcker sig bland annat över ärendehantering av fordringar, kundansvar, rådgivning, kreditanalys, betalningsuppgörelser och rättsliga åtgärder. I den här rollen kommer agera ombud för våra B2B-kunder och sköta all kommunikation med din tilldelade kundstock. Du sköter också kommunikationen med kunders kunder samt myndigheter.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

- Intresse att arbeta med ekonomi och inkasso

- Tidigare erfarenhet av administration, kundservice eller handläggning inom relevant bransch, så som inkasso, försäkring, juridik eller liknande.

- YH- eller universitetsutbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning eller handel- och administration.

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

- Bra dator- och systemvana.

Du är kvalitetsmedveten, trivs i ett högt tempo och kan prioritera väl. Att fatta snabba välgrundade beslut är en av dina styrkor, och du sprider positiv energi omkring dig. Du är en initiativtagare som är hungrig på att lära dig mer och du drivs av att uppnå resultat!

Vad erbjuder vi?

PS Finance Group är inte bara en härlig arbetsplats, det är en möjlighet att vara en del av ett fantastisk kultur på ett framgångsrikt tillväxtbolag! Vi erbjuder:

- Möjligheten att påverka och göra skillnad för ett företag på sin tillväxtresa

- En vänlig och stödjande arbetsmiljö som främjar kompetensutveckling

- Utmanande och varierande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att växa

- Ett dedikerat team att samarbeta med

- Flexibilitet och hemarbete en dag i veckan

- Bra förmånspaket med högt friskvårdsbidrag och friskvårdsaktiviteter, sjukförsäkring, pensionsavsättning, bonus och mycket mer!

Sök redan idag och bli en del av vårt härliga B2B-team!

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "ANSÖK". Sista ansökningsdag är 7 aprili 2024.

- Start: 1 Juni eller enligt överenskommelse. Start kan vara tidigare

- Omfattning: Heltid, 100%, kontorstider

- Placering: Lindholmen, Göteborg

Har du frågor? Kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner, på belinda.bergman@psfinancegroup.com.

Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Skicka din ansökan via ansökningsknappen! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Process Administrator

Läs mer Feb 15
Aktiv Delgivning är ett renodlat delgivningsbolag med närmare 25 års branscherfarenhet. Verksamheten bedrivs från vårt kontor i centrala Göteborg. Genom vårt stora nätverk av delgivare erbjuder vi våra kunder rikstäckande delgivningstjänster.

Varje dag jobbar vi aktivt för att säkerställa att våra delgivare har de bästa tänkbara förutsättningarna för att lyckas med sina uppdrag. För att stödja bolagets tillväxtambitioner utökar vi nu vår administration med en ny handläggarassistent (Process Administrator).

Aktiv är ett dotterbolag i Alektum Group koncernen.

Om rollen

I rollen som Process Administrator blir ditt fokus att hantera inkommande samtal från delgivare, gäldenärer och myndigheter. Arbetet innefattar posthantering, registrering av nya uppdrag och efterforskning.

Du kommer arbeta i vårt affärssystem Nova och därigenom handlägga och utreda frågeställningar kopplade till pågående delgivningsprocesser.

Du kommer att bli en del av ett positivt och dynamiskt team med olika bakgrund och erfarenheter. Du arbetar lösningsorienterat och tar beslut i ärenden med målsättning att hantera varje ärende på bästa sätt.

Din profil

Vi söker dig som är en lösningsorienterad och kommunikativ person som trivs i kontakten med andra människor. Har du erfarenhet av delgivning/administration eller av vårt affärssystem Nova, är det mycket meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är noggrann, bra på att prioritera och sätter stort värde på ordning och reda. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en fartfylld miljö.



Ansökan

Tjänsten är på heltid, med placering på Aktiv Delgivnings kontor i centrala Göteborg.

Välkommen in med din ansökan senast den 29 februari. Urval sker löpande vilket gör att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, så tveka inte att skicka in din ansökan omgående.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Daniel Holm VD, Aktiv Delgivning, på telefon 0708160110 eller e-post, daniel.holm@aktivdelgivning.se

Ansök nu

Student sökes till PS Finance Group!

Läs mer Feb 14
Hos PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång! Här får du chansen att arbeta i ett företag som värdesätter engagemang, kvalitet och att rätt ska vara rätt! Vi söker just nu fler engagerade och serviceinriktade studenter som vill få större förståelse för kassaflöden och fordringshantering. Vi vill gärna träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Är detta du? Bli då en del av vårt team i Göteborg!

Din roll som student

Som Collection Advisor Assistant hos oss på PS Finance Group kommer du att assistera våra rådgivare i att hantera klienters uppdrag från det att fakturan har förfallit till dess att full inkassering har skett. Arbetet är varierande och kommer bland annat bestå av fordringshantering, administration, samt klient- och slutkundskontakt både via telefon och email. Du kommer att ge våra kunder professionell service, support och rådgivning gällande förfallna fordringar och inkassokrav.

I rollen arbetar du i ett nära samarbete med dina kollegor i inkassoteamet och med andra enheter inom bolaget.

Vem är du?

Vi söker dig som har

- pågående eftergymnasial utbildning inom finans, ekonomi, offentlig förvaltning eller liknande.

- något års erfarenhet från kundtjänst eller annat serviceyrke

- god telefon- och datorvana

- svenska och välbehärskad engelska i både tal och skrift

Som person är du:

- Administrativ och noggrann

- Serviceminded och kommunikativ

Vidare är du en person som vill vara med och utveckla en positiv arbetskultur där vi värderar engagemang och ansvarstagande! Du har social kompetens och en positiv inställning i allt du tar dig an. Du drivs av att jobba resultatinriktat mot uppsatta mål och du ser lösningar hellre än problem.

Sök redan idag och bli en del av vårt framgångsrika team!

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "ANSÖK". Sista ansökningsdag är den 29 februari 2024.

- Start: Så snart som möjligt

- Omfattning: Deltid, 8-16 tim/vecka. Arbetsdagarna kan anpassas efter ditt studieschema. Sommarjobb, heltid över sommaren juni-augusti. Vårt mål är att du efter avslutad utbildning vill ha en heltidsanställning hos oss!

- Arbetstider: Kontorstider

- Placering: Lindholmen, Göteborg

Har du frågor? Kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner, på belinda.bergman@psfinancegroup.com eller 0735206684.

Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Skicka din ansökan via ansökningsknappen! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Collection Advisor

Läs mer Feb 14
Hos PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång! Vi söker nu en engagerad Collection Advisor som vill vara med och forma framtiden med oss. Här får du chansen att arbeta i ett företag som värderar engagemang, det personliga bemötandet och att rätt ska vara rätt!

Din roll som Collection Advisor - B2B-teamet

Som Collection Advisor hos oss på PS Finance Group ansvarar du för hela kundupplevelsen och ingår i ett fantastiskt team med bred kunskap och varierande erfarenheter. Ansvarsområdet sträcker sig bland annat över ärendehantering av fordringar, kundansvar, rådgivning, kreditanalys, betalningsuppgörelser och rättsliga åtgärder. I den här rollen kommer agera ombud för våra B2B-kunder och sköta all kommunikation med din tilldelade kundstock. Du sköter också kommunikationen med kunders kunder samt myndigheter.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

- Intresse att arbeta med ekonomi och inkasso

- Tidigare erfarenhet av administration, kundservice eller handläggning inom relevant bransch, så som inkasso, försäkring, juridik eller liknande.

- YH- eller universitetsutbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning eller handel- och administration.

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

- Bra dator- och systemvana.

Du är kvalitetsmedveten, trivs i ett högt tempo och kan prioritera väl. Att fatta snabba välgrundade beslut är en av dina styrkor, och du sprider positiv energi omkring dig. Du är en initiativtagare som är hungrig på att lära dig mer och du drivs av att uppnå resultat!

Vad erbjuder vi?

PS Finance Group är inte bara en härlig arbetsplats, det är en möjlighet att vara en del av ett fantastisk kultur på ett framgångsrikt tillväxtbolag! Vi erbjuder:

- Möjligheten att påverka och göra skillnad för ett företag på sin tillväxtresa

- En vänlig och stödjande arbetsmiljö som främjar kompetensutveckling

- Utmanande och varierande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att växa

- Ett dedikerat team att samarbeta med

- Flexibilitet och hemarbete en dag i veckan

- Bra förmånspaket med friskvårdsbidrag, pensionsavsättning, bonus och mycket mer!

Sök redan idag och bli en del av vårt härliga B2B-team!

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "ANSÖK". Sista ansökningsdag är 29 februari 2024.

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid, 100%, kontorstider

- Placering: Lindholmen, Göteborg

Har du frågor? Kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner, på belinda.bergman@psfinancegroup.com eller 0735206684.

Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Skicka din ansökan via ansökningsknappen! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Collector Assistant

Läs mer Dec 30
På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.

Vi hjälper företag från hela Europa att uppnå ett hållbart kassaflöde samtidigt som vi arbetar aktivt med våra kunder för att minska risken för överskuldsättning. Vi arbetar varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag gentemot våra kunder som en ansvarstagande aktör.

Alektum Group har en tydligt progressiv strategi. För att stödja bolagets tillväxtambitioner utökar vi nu vår inkassoavdelning med fler nya Collector Assistants. Om du är en förtroendeskapande person som drivs av att hitta lösningar och stötta människor i tuffa situationer - då kanske det är just dig vi letar efter när vi nu stärker vårt team inom Operations Sverige.

Om Rollen

Som Collector Assistant har du en viktig roll hos oss då du kommer att vara första kontakt med våra gäldenärer. Du kommer att tillhöra ett glatt team där vi alla är på plats på kontoret fem dagar i veckan.

Ditt fokus blir att hantera inkommande samtal och mejl där du hjälper våra gäldenärer att bli skuldfria genom att upprätta effektiva betalningsplaner. Du kommer att arbeta i vårt affärssystem Nova och därigenom handlägga och utreda frågeställningar kopplade till de inkassoteam som du tillhör. På Alektum har vi fem olika ben, B2B, Fastighets-, telecom-, bank, fakturainkasso.

I rollen som Collector Assistant ansvarar du bland annat för:

- Hantera inkommande samtal från gäldenärer

- Hantera inkommande mejl och post

- Upprätta betalningsplaner och slutbetalningar

Din Profil

Vi söker dig som är en lösningsorienterad, kommunikativ person som trivs i kontakten med andra människor. Du är driven, engagerad och har viljan att hjälpa andra. Du kommer att arbeta i team och bollar gärna med dina teamkollegor om ni ska lösa mer komplicerade ärenden tillsammans.

Vi ser gärna att du som söker känner dig trygg med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Har du arbetat inom service eller kundtjänst, eller har erfarenhet från inkassoverksamhet och-/eller NOVA ser vi det som mycket meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Pratar du fler språk utöver ovan så ser vi det som meriterande.

Ansökan

Vi söker nu två nya medarbetare. En fast tjänst med provanställning och ett vikariat. Båda med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

För frågor kring rollen kontakta Malin Johansson, rekryterare, på malin.johansson@alektumgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Preventia Finans AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Preventia Finans AB .

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 6
Preventia är ett finans- och inkassobolag som med ett unikt arbetssätt ger ett högre och snabbare resultat än övriga branschkollegor. Vi utmanar ständigt vårt arbete för att utveckla våra tjänster och förbättra våra kunders resultat.
Vi sitter i central belägna och moderna lokaler i Göteborg. Det är en arbetsplats med högt i tak och mycket god gemenskap.
Tjänsten
Tjänsten som redovisningsekonom är en deltidstjänst. Rollen är varierande och omfattar alla delar inom redovisning och bokslutsarbete. Arbetet sker i nära samverkan med övriga verksamhetsdelar och ledning. Rollen är för tillfället outsourcad och skall nu tillbaka i egen regi. Några av ansvarsområdena är,
• Löpande bokföring
• Avstämningar och periodiseringar
• Rapportering och analyser
• Löneredovisning
• Skattedeklarationer
• Månads- och årsbokslut


Kvalifikationer
• Yrkesutbildning inom ekonomi
• Minst 5 års erfarenhet av arbete inom ekonomi
• Goda kunskaper inom löpandebokföring och bokslutsarbete
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska


Vi söker
Dig som har en lång erfarenhet inom ekonomi och som är van att arbeta självständigt. Du är analytisk och har lätt för att samarbeta med andra.


Vi erbjuder
En stimulerade och vänlig arbetsplats med korta beslutsvägar där lönsamma och hållbara idéer uppmuntras.
Du som ser möjligheten med att arbeta 50% är välkommen att skicka in din CV och ett personligt brev där du beskriver vilka kunskaper och erfarenheter du har och varför just du är den bästa lösningen för Preventia.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 16
Preventia är ett finans- och inkassobolag som med ett unikt arbetssätt ger ett högre och snabbare resultat än övriga branschkollegor. Vi utmanar ständigt vårt arbete för att utveckla våra tjänster och förbättra våra kunders resultat.
Vi sitter i central belägna och moderna lokaler i Göteborg. Det är en arbetsplats med högt i tak och mycket god gemenskap.
Tjänsten
Tjänsten som redovisningsekonom är en deltidstjänst. Rollen är varierande och omfattar alla delar inom redovisning och bokslutsarbete. Arbetet sker i nära samverkan med övriga verksamhetsdelar och ledning. Rollen är för tillfället outsourcad och skall nu tillbaka i egen regi. Några av ansvarsområdena är,
· Löpande bokföring
· Avstämningar och periodiseringar
· Rapportering och analyser
· Löneredovisning
· Skattedeklarationer
· Månads- och årsbokslut
Kvalifikationer
· Yrkesutbildning inom ekonomi
· Minst 5 års erfarenhet av arbete inom ekonomi
· Goda kunskaper inom löpandebokföring och bokslutsarbete
· Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Vi söker
Dig som har en lång erfarenhet inom ekonomi och som är van att arbeta självständigt. Du är analytisk och har lätt för att samarbeta med andra.
Vi erbjuder
En stimulerade och vänlig arbetsplats med korta beslutsvägar där lönsamma och hållbara idéer uppmuntras.
Du som ser möjligheten med att arbeta 50% är välkommen att skicka in din CV och ett personligt brev där du beskriver vilka kunskaper och erfarenheter du har och varför just du är den bästa lösningen för Preventia.

Ansök nu

Jurist

Biträdande jurist
Läs mer Maj 12
Juristavdelningen på Preventia växer och vi söker nu ytterligare jurister till vårt team!
Preventia är ett finans- och inkassobolag som arbetar transparent och resultatinriktat oavsett vart vi i processen vi befinner oss. Vi arbetar utifrån en stark värdegrund och finns representerade inom alla branscher. Våra klienter består av företag i alla storlekar med fastighetsbolag som största kundgrupp.
Om tjänsten
Som Jurist hos Preventia blir du en del av en expansiv miljö med kunniga och engagerade kollegor. I rollen planerar du ditt eget arbete och arbetar löpande efter uppsatta mål och förväntningar. Du kommer att ha en nära kontakt med våra kunder gällande olika ärenden men även stötta kollegor i rättsliga frågor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har juristexamen och besitter några års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete. Några av dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att arbeta med:
· Hantering av ärenden inom fastighets- och hyresrätt.
· Hantering av fordrings- och obeståndsrätt
· Processföring i allmän domstol och i hyresnämnd
· Summarisk processhantering
· Upprättande och granskning av avtal
· Interna och externa utbildningar
Vi söker/Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid att du som representant för Preventia arbetar lösningsorienterat, affärsmässigt och är lyhörd gentemot våra klienter. Vi ser att du har hög social kompetens och god förmåga att samarbeta såväl internt som externt. Du är ansvarstagande, trivs med att arbeta i ett effektivt tempo och drivs av ambitiösa omsättningsmål.
Vi erbjuder
En mångfacetterad tjänst med kunniga och engagerade arbetskollegor. Vi befinner oss i ett dynamiskt skede och arbetar intensivt med implementering av nya kunder, nya tjänster och förbättringar för våra befintliga kunder. Du har stora möjligheter till att få vara med att påverka företaget och din egen situation.
Du som ser möjligheterna och trivs i en expansiv miljö är välkommen att lämna in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver hur du möter våra behov och vilka erfarenheter och kunskaper du kan bidra med.

Ansök nu

Jurist

Fastighetsjurist
Läs mer Jul 28
Preventia Finans är ett nischat finans- och inkassobolag som arbetar aktivt och transparent för snabb lösning. Vår utgångspunkt för samtliga samarbeten är att skapa en trygg och enkel vardag för våra kunder med flexibla och individuella lösningar.
Om tjänsten
Vårt arbetssätt ställer höga krav på respektive medarbetare och kräver egen planering för att kunna arbeta efter uppsatta mål och förväntningar. Tjänsten innebär en nära kontakt med våra kunder och ställer krav på hög juridisk kunskap såväl som hög social kompetens.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har juristexamen och några års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete. Du har utmärkta skriftliga kunskaper i svenska och engelska. Vi ser att du har goda kunskaper inom fastighetsrätt, fordringsrätt, obeståndsrätt och erfarenhet av processföring i allmän domstol samt summarisk process.
Vi söker/Dina personliga egenskaper
Preventia Finans tillämpar individuell ärendehantering i varje enskilt fall varav vi sätter stor vikt vid din personlighet och att du är lösningsorienterad. Du har mycket god förmåga att samarbeta internt som externt på ett lyhört och tillmötesgående sätt. Du är ansvarstagande och arbetar effektivt mot uppsatta mål även under skiftande omständigheter och förutsättningar.
Vi erbjuder
En mångfacetterad tjänst med kunniga och engagerade arbetskollegor. Vi befinner oss i ett dynamiskt skede och arbetar intensivt med implementering av nya kunder, nya tjänster och förbättringar för våra befintliga kunder. Du har stora möjligheter till att få vara med att påverka företaget och din egna situation.
Du som ser möjligheterna och trivs i en expansiv miljö är välkommen att lämna in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver hur du möter våra behov och vilka erfarenheter och kunskaper du kan bidra med.

Ansök nu

Ekonomi och redovisningsansvarig

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 12
Preventia Finans är ett Göteborgsbaserat finans- och inkassobolag. Vi arbetar mot företag, kommuner, organisationer och föreningar, stora som små inom samtliga branscher. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster från faktura-, påminnelse- och inkassohantering till köp av fakturor, fordringsstockar och juridisk rådgivning.
Vår ekonomifunktion är outsourcad men vi har nu bestämt att ta den tillbaka i egen regi.
Tjänsten
I rollen som ekonomiansvarig har du ansvar för löpande bokföring, löneredovisning, skattedeklarationer, månads- och årsbokslut mm.
Vi söker
Dig som har en gedigen bakgrund och erfarenhet inom ekonomi. Du är analytisk, målinriktad, självständig och har lätt för att samarbeta med andra.
Goda kunskaper i Fortnox och Excel är meriterande.
Vi erbjuder
En stimulerande miljö med vänlig företagskultur, spännande arbetsuppgifter och korta beslutsvägar, där lönsamma och hållbara idéer uppmuntras.
Du som ser möjligheterna och trivs i en expansiv miljö är välkommen att lämna in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver hur du möter våra behov och vilka erfarenheter och kunskaper du kan bidra med.
Kvalifikationer
Gymnasieutbildning och yrkesutbildning inom ekonomi.
Flera års erfarenhet av att arbeta med ekonomi.
Goda kunskaper i löpandebokföring och bokslutsarbete.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Ansök nu