Göteborg: Enhetschef till Kärra simhall och motion

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef till Kärra simhall och motion i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-28 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Verksamheten som bedrivs hos Idrotts- och föreningsförvaltningen inom avdelning Anläggning står inför ett spännande utvecklingsarbete och vi söker nu dig som vill ta ansvar för att leda och utveckla det operativa arbetet vid en av våra enheter - Enhet Kärra simhall & motion, som består av Kärra sim- & sporthall och motionscentralerna i Vättlefjäll, Gerås, Tuve samt Länsmansgården.

Enheten Kärra simhall & motion representerar en stor bredd av verksamheter. Här finns simhall, gym, gruppträning, sporthall och det arbetar idag 22 personer på anläggningarna. I uppdraget ingår fullständigt verksamhets-, budget, personal- och arbetsmiljöansvar. Till din hjälp har du två teamledare som agerar operativa ledare i verksamheten.

Ansvarsområden
I arbetet kommer du få möjlighet att utifrån ett kund-och helhetsperspektiv styra, utveckla och säkra arbetet som bedrivs på enheten. Du är direkt underställd avdelningschefen för avdelning Anläggning och ingår i avdelningens ledningsgrupp, där du tillsammans med chefskollegor bidrar till avdelningens övergripande styrning och verksamhetsutveckling.

Arbetstiden är förlagd dagtid måndag till fredag. Flextid tillämpas.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har universitets eller högskoleutbildning inom för verksamheten relevant område. Du har ledarerfarenhet med budget- och personalansvar. Du har erfarenhet från drifts-, leverans- och/eller serviceorganisation. Meriterande om du har ledarerfarenhet från politiskt styrd organisation, affärsdrivande/intäktsfinansierad verksamhet eller som organisations- eller aktivitetsledare i idrottsförening. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av att driva badverksamhet och/eller annan idrottsverksamhet samt har erfarenhet av extern och intern samverkan och samordning. Du har en god förståelse för den multikulturella arbetsplatsens möjligheter och utmaningar och engageras av att hitta nya vägar och metoder i arbetet.

Som person ser du möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Genom ett helhetsperspektiv visar du intresse för, och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde för verksamheten. Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Med hjälp av ditt närvarande ledarskap, din lyhördhet och tydliga kommunikation anpassar du din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation för att skapa resultat och få människor i din omgivning att växa och utvecklas.

Passar detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan
Vårt arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag!

I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Petra Pettersson, petra.pettersson@randstad.se.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Vi vill att idrott & förening ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn ålders- och könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet och öka kvalitén. Målet är att detta ska återspeglas på alla våra arbetsplatser.

Vi på idrotts- och föreningsförvaltningen erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att växa och utvecklas. Du blir delaktig i en organisation som arbetar med positiva frågor som friskvård och meningsfull fritid. Ett bra flextidsavtal gör att både arbete och fritid får ta plats. Förvaltningen tillämpar även rökfri arbetstid. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden får du en anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Här kan du läsa mer om förvaltningens verksamheter, organisation och ledning: http://goteborg.se/idrottoforening

Om företaget
Vår vision är att göra Göteborg friskare. Vi är till för göteborgarna och syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och aktiv fritid. Vi erbjuder möjligheter till aktiviteter av olika slag genom våra många olika idrotts- och friskvårdsanläggningar. Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningar. Mer information om idrotts- och föreningsförvaltningen och Göteborgs Stad hittar du på http://www.goteborg.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Idrottsplatschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Idrottsplatschef.

Driven Platschef sökes till F24S Ullevi!

Läs mer Jan 23
Vi söker Site Manager till Ullevi, Göteborg

Är du en teamleader som älskar att slå gårdagens rekord och samtidigt leda ditt team mot gemensamma mål? Trivs du i rollen som spindel i nätet och älskar att inspirera människor i din närhet till ett hälsosammare liv? Detta genom att vara ett föredöme för ditt team och genom att ge förstklassig service till våra medlemmar!

Låter detta som något för dig? Härligt, då är du precis den vi letar efter.

Om tjänsten
Som Site Manager är du regent över ditt gym. Du är nyckelspelaren för den dagliga driften och du arbetar dagligen med att coacha och stötta gympersonalen. Även om du spenderar en del tid bakom skrivbordet är din allra viktigaste uppgift att leda ditt team och ta hand om våra träningssugna medlemmar.

Som huvudansvarig för gymmet ser du till att allting fungerar felfritt och smidigt. Du arbetar både praktiskt och administrativ, vilket innebär alltifrån att sköta gymmet, coacha våra gruppträningsinstruktörer och personliga tränare, till schemaläggning och budgetuppföljning. Du kommer att leda ett team av gympersonal, instruktörer och personliga tränare - vilka du också rekryterar om behovet uppstår.

I tjänsten kommer du arbeta en hel del med gruppträning, där du kommer schemalägga och rekrytera instruktörer, föra statistik och utvärdera själva arbetet kring gruppträning.

Arbetstider: varierande arbetstider som till viss del anpassas utefter våra bemanningstider som är: måndag-torsdag kl. 11-20, fredag 11-17.
Vi söker dig
I den spännande och självgående rollen som Site Manager sporras du av att hela tiden slå nya rekord, strävar efter att konstant utveckla ditt team och att skapa en positiv arbetsmiljö för alla anställda.

För att lyckas i rollen bör du ha ett stort intresse av människor och kunna hantera olika sociala sammanhang. Du är ansvarsfull och vid oväntade situationer ser du möjligheter i stället för problem. Att ständigt arbeta med ditt närvarande ledarskap är en självklarhet och ger dig och ditt team rätta förutsättningar för att skapa det bästa gymmet.

Självklart har du ett brinnande intresse för träning och hälsa och vill precis som vi göra världen till en lite hälsosammare plats.

Vi önskar att du har

- har en avslutad gymnasieutbildning

- har minst 1-3 års erfarenhet som ledare som innebär personalansvar, till exempel som avdelnings-, plats- eller butikschef

- är van att jobba varierat i ett högt tempo med flexibla arbetsuppgifter

- är flytande i tal och skrift i svenska samt har goda kunskap i engelska

- har goda ledaregenskap och en stark social förmåga

- brinner för träning och hälsa och har erfarenhet av gruppträning.

Det är meriterande om du har utbildning som gruppträningsinstruktör.

Vi är Fitness24Seven
För oss är det enkelt. Det ska vara kul att träna. Därför är vi måna om att träning och välmående ska vara tillgängligt för alla. Vårt koncept är unikt - våra gym är öppna för alla våra medlemmar dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och tjejgym alltid i medlemskapet utan extra kostnad. Alltid till marknadens bästa pris.

Sedan 2003 har vi gått från att ha 1 gym i Malmö till att idag ha fler än 270 anläggningar i 5 länder - Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar både med egna välgörenhetsprojekt och mot organisationer så som SOS-barnbyar. Välkommen till Fitness24Seven.

Ansök nu

Platsansvarig till Nordic Wellness Göteborg

Läs mer Nov 27
Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar och har närmare 450 000 medlemmar. Vi fortsätter vår expansion och vårt mål är 350 klubbar fram till 2025.

I takt med vår expansion söker vi platsansvariga till Göteborg.

Att arbeta som platsansvarig på Nordic Wellness

Det är här det händer. Det är till klubben våra medlemmar kommer för att uppleva energi och nå sina mål. Du är mittpunkten i denna upplevelse och jobbar alltid för att den ska bli bättre.

Som platsansvarig är du spindeln i nätet med driftansvar för din klubb där ditt ledarskap ligger till grund för att inspirera, engagera och utveckla dina medarbetare.

Dina arbetsuppgifter är bland annat:

- Receptionsarbete: försäljning, service och städ
- Rekrytering och bemanning för din klubb
- Administration: löner, schemaläggning och schemaoptimering, fakturor, budget etc.
- Skapa och hålla i event på din klubb
- Coacha din personal i sälj och service

Ditt fokus och engagemang får dig att möta försäljningsmålen och din kreativitet ger dig idéer på hur klubbens standard på service ska bli den bästa. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad.

Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT.
Vad söker vi hos dig?

Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet.

Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor.

Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift.

Att jobba på Nordic Wellness
Träningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill börja träna är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Bered dig på en utmanande, energirik och ständigt utvecklande tjänst.

Tjänsten är 100% och vi tillämpar 6 månader provanställning.

Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Nordic Wellness är idag en av Nordens största gymkedjor med över 500 000 medlemmar och över 300 klubbar, från Ystad i söder till Umeå i norr. Verksamheten är indelad i tre divisioner; öster, söder och väster. Huvudkontoret ligger i Göteborg, på översta våningen i det första gymmet som öppnades 1997.

Ansök nu

Platsansvarig till Grand Fitness Göteborg

Läs mer Sep 18
Grand Fitness är ett high-end boutique gym och är en del av Nordic Wellness koncernen.

Nordic Wellness är en av Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym runt om i landet. Vi erbjuder ett brett utbud av träning, hälsa och välmående för alla åldrar. Vi fortsätter att växa och förstärka vår position på marknaden vilket ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet och professionell personal.

I takt med vår expansion söker vi platsansvariga till Grand Fitness i Göteborg.

Att arbeta som platsansvarig på Grand Fitness

Det är här det händer. Det är till klubben våra medlemmar kommer för att uppleva energi och nå sina mål. Du är mittpunkten i denna upplevelse och jobbar alltid för att den ska bli bättre.

Som platsansvarig är du spindeln i nätet med driftansvar för din klubb där ditt ledarskap ligger till grund för att inspirera, engagera och utveckla dina medarbetare.

Dina arbetsuppgifter är bland annat:

- Receptionsarbete: försäljning, service och städ
- Rekrytering och bemanning för din klubb
- Administration: löner, schemaläggning och schemaoptimering, fakturor, budget etc.
- Skapa och hålla i event på din klubb
- Coacha din personal i sälj och service

Ditt fokus och engagemang får dig att möta försäljningsmålen och din kreativitet ger dig idéer på hur klubbens standard på service ska bli den bästa. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad.

Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT.
Vad söker vi hos dig?

Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet.

Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor.

Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift.

Att jobba på Grand Fitness
Träningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Grand Fitness inte är något undantag. Att fler och fler vill börja träna är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Bered dig på en utmanande, energirik och ständigt utvecklande tjänst.

Tjänsten är 100% och vi tillämpar 6 månader provanställning.

Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Nordic Wellness är idag en av Nordens största gymkedjor med över 500 000 medlemmar och över 300 klubbar, från Ystad i söder till Umeå i norr. Verksamheten är indelad i tre divisioner; öster, söder och väster. Huvudkontoret ligger i Göteborg, på översta våningen i det första gymmet som öppnades 1997.

Ansök nu

Enhetschef till enhet Öster

Läs mer Jun 22
Vår vision är att göra Göteborg friskare. Vi är till för göteborgarna och
syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och
aktiv fritid. Vi erbjuder möjligheter till aktiviteter av olika slag genom
våra många olika idrotts- och friskvårdsanläggningar.
Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningar.
Mer information om idrotts- och föreningsförvaltningen och Göteborgs
Stad hittar du på http://www.goteborg.se

ARBETSUPPGIFTER
Vill du leda en enhet som ser till att vi har välskötta anläggningar? Är du en trygg och stabil ledare som trivs att arbeta med både operativa och strategiska frågor samt vill vara med och bidra till att göra Göteborg friskare? Då hoppas vi att du söker jobbet som enhetschef till enhet Öster.

Enhet Öster tillhör avdelning Anläggning vars huvudsakliga uppdrag är att driva verksamheten på förvaltningens anläggningar runt om i staden. Avdelningen består idag av en avdelningschef, tre verksamhetschefer, 11 enhetschefer och ungefär 270 medarbetare. Tillsammans erbjuder vi göteborgarna bland annat bollplaner, ishallar, gym- och motionscentrum, simhallar och sporthallar. För att möta framtidens krav och behov har avdelningen påbörjat en organisationsutveckling vilket innebär att från och med årsskiftet kommer avdelningen ha en ny organisationsstruktur.

Enheten som bedrivs inom avdelning Anläggning står nu inför ett spännande utvecklingsarbete och vi söker dig som vill ta ansvar för att leda och utveckla det operativa arbetet vid en av våra enheter i östra Göteborg. På enheten ingår bland annat ett stort antal fotbollsplaner med underlagen gräs och konstgräs, samt nya Kvibergs is- och sporthall som snart står klar.

Uppdraget som enhetschef innebär att leda, planera, utveckla och ansvara för enheten när det gäller verksamhet-, ekonomi-, personal - och arbetsmiljöansvar. Att alltid ha kunden i fokus samt arbeta med intern och extern samverkan är några av dina absolut viktigaste ansvar som enhetschef. Med handlingskraft leder och utvecklar du verksamheten och medarbetarna så att servicekvaliteten håller den höga nivå som vi alltid eftersträvar hos oss. Du ger struktur genom att omsätta, bryta ner och tydliggöra mål, riktlinjer och prioriteringar.

Som enhetschef är du i nuläget direkt underställd avdelningschefen för avdelning Anläggning, men eftersom avdelningen har påbörjat en organisationsutveckling så kommer du efter årsskiftet att rapporterar till verksamhetschef. Du kommer att ingå i avdelningens chefsgrupp, där du tillsammans med skickliga kollegor bidrar till avdelningens övergripande styrning och verksamhetsutveckling. Arbetet är förlagd dagtid måndag till fredag, men visst kväll-och helgarbete förekommer då du som chef har beredskap cirka var 10e vecka.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning/eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område eller besitter erfarenhet av att arbetat i ledande befattning i liknande organisation. Du har några års ledarerfarenhet med budget- och personalansvar samt ledarerfarenhet från drifts-, leverans- och serviceorganisation. Du har goda kunskaper inom ekonomi, organisation och ledarskap, arbetsmiljö och rehabilitering, och är uppdaterad inom aktuell lagstiftning inom området. Det är av vikt att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt kunna jobba i Officepaketets olika verktyg.

Det är meriterande om du har:
• Verksamhetserfarenhet inom området.
• Ledarerfarenhet från politiskt styrd organisation.
• Erfarenhet från affärdrivande/intäktsfinansierad verksamhet eller som organisations- eller aktivitetsledare i idrottsförening.
• B-körkort.

För att lyckas och trivas i rollen som enhetschef är du som som ledare prestigelös och trygg i dig själv och din ledarroll. Som person ser du möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du har en mycket god förståelse för den multikulturella arbetsplatsens möjligheter och utmaningar och engageras av att hitta nya vägar och metoder i arbetet. Genom ett helhetsperspektiv visar du intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde för verksamheten. Med hjälp av ditt närvarande ledarskap, din trygghet, lyhördhet och tydliga kommunikation kan du skapa resultat och få människor i din omgivning att växa och utvecklas.

I ditt sätt att leda är du en förebild och du delar våra värderingar om ett normkritiskt tänkande och vill verka för ett inkluderande och icke-diskriminerande arbetssätt för att kunna erbjuda likvärdig service och likvärdiga tjänster.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Simona Möller på tel. 070-7932455, simona.moller@randstad.se eller Jenny Gillard på tel. 070-7932741,jenny.gillard@randstad.se.

Vårt arbete med urval och intervjuer kommer ske löpande under sommaren med Randstad före sista ansökningsdatum. Intervjuer hos arbetsgivaren planeras starta i september.

I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Vi vill att idrott & förening ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn ålders- och könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet och öka kvalitén. Målet är att detta ska återspeglas på alla våra arbetsplatser.

Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande förvaltning som arbetar med positiva och roliga frågor - tillsammans gör vi göteborgarna friskare! Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare och vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden får du en anställning med många karriärvägar och möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Platsansvarig till Nordic Wellness Göteborg

Läs mer Jul 24
Nordic Wellness är en av Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym runt om i landet. Vi erbjuder ett brett utbud av träning, hälsa och välmående för alla åldrar. Vi fortsätter att växa och förstärka vår position på marknaden vilket ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet och professionell personal.

I takt med vår expansion söker vi platsansvariga till Göteborg.

Att arbeta som platsansvarig på Nordic Wellness

Det är här det händer. Det är till klubben våra medlemmar kommer för att uppleva energi och nå sina mål. Du är mittpunkten i denna upplevelse och jobbar alltid för att den ska bli bättre.

Som platsansvarig är du spindeln i nätet med driftansvar för din klubb där ditt ledarskap ligger till grund för att inspirera, engagera och utveckla dina medarbetare.

Dina arbetsuppgifter är bland annat:

- Receptionsarbete: försäljning, service och städ
- Rekrytering och bemanning för din klubb
- Administration: löner, schemaläggning och schemaoptimering, fakturor, budget etc.
- Skapa och hålla i event på din klubb
- Coacha din personal i sälj och service

Ditt fokus och engagemang får dig att möta försäljningsmålen och din kreativitet ger dig idéer på hur klubbens standard på service ska bli den bästa. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad.

Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT.
Vad söker vi hos dig?

Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet.

Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor.

Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift.

Att jobba på Nordic Wellness
Träningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill börja träna är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Bered dig på en utmanande, energirik och ständigt utvecklande tjänst.

Tjänsten är 100% och vi tillämpar 6 månader provanställning.

Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Nordic Wellness är idag en av Nordens största gymkedjor med över 500 000 medlemmar och över 300 klubbar, från Ystad i söder till Umeå i norr. Verksamheten är indelad i tre divisioner; öster, söder och väster. Huvudkontoret ligger i Göteborg, på översta våningen i det första gymmet som öppnades 1997.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

rekryteringskonsult till randstad technologies i göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jan 25
Är du en sann relationsbyggare som brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan människor och företag? Trivs du som bäst i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och ett stort ansvar för hela processer? Gillar du (som vi) att nörda ner dig i IT/Tech-världen och motiveras av att få träffa kunder samt kandidater som har koll på de senaste teknikerna? Då är rollen som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Technologies i Göteborg helt rätt för dig.

Som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Tech arbetar du i en omväxlande roll där du ansvarar för att etablera och fördjupa relationer med kunder och kandidater samt driva hela rekryteringsprocessen från affär till tillsatt kandidat. Rollen som rekryteringskonsult är en 360- gradersroll, vilket innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från start till mål med allt vad det innebär.

varför ska du jobba hos oss?

Hos Randstad Technologies har du alla möjligheter att växa inom bolaget och ta mycket ansvar. Du blir en del av ett tight gäng som har fullt upp med roliga affärer och vi ser fram emot att välkomna ytterligare en ny kollega till teamet! Här arbetar vi i olika åldrar med differentierad erfarenhet och bakgrund, både självständigt och som team. Vi är med andra ord som våra kandidater; olika. Med en tillåtande och öppen kultur ser vi det som en självklarhet att samarbeta och jobba som ett team. Hos Randstad Technologies får du möjlighet att arbeta med några av de mest attraktiva företagen i landet och skapa dig ett brett nätverk. Vi ser fram emot att höra vad du kan bidra med!

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och

prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss (https://www.randstad.se/om-oss/)

ansvarsområden

Du kommer att ansvara för:

- försäljning - bearbetning av befintliga och nya kunder.

- framtagning av kravprofil i samarbete med kund, urval, kompetensbaserade intervjuer samt kvalitetssäkring av kandidater med hjälp av olika tester.

- search i olika forum såsom Linkedin Recruiter, Stackoverflow, GitHub, Monster mm.

- att utveckla ditt nätverk och skapa långsiktiga, goda relationer med såväl kunder som kandidater.

I din roll får du ett ombytligt uppdrag där du både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan, och utmaningen i en ständigt föränderlig kund- och uppdragslista. Ständig förändring präglar även de organisationer du jobbar med och mot bakgrund av det kan variationen på tjänster som du kommer att rekrytera spänna från supporttekniker till IT-chefer och vi tror att det är just det du tycker är roligt!

din bakgrund

Vi söker dig som har en akademisk examen eller likvärdig erfarenhet och som tidigare har arbetat i en roll med helhetsansvar för rekryteringsprocessen. Allra helst har du erfarenhet av just specialistrekrytering inom IT/Tech. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund.

Det är en fördel, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta i en större organisation.

personliga egenskaper

Som person trivs du i det personliga mötet, du är lyhörd och har förmågan att bygga förtroende samtidigt som du inte är rädd för att våga utmana och driva affärer till avslut. Du är en social person som arbetar naturligt med hjälp av ditt nätverk för att fördjupa relationer med kunder och kandidater. Vi ser gärna att du är prestigelös, har lätt för att dela med dig och som också bjuder in till såväl samarbete som nätverk. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Dessutom har du erfarenhet av tjänsteförsäljning och tycker att försäljning och kundbearbetning är bland det roligaste som finns.

Det viktigaste är att du har ett eget driv och kan sätta din egen agenda. Din tidigare erfarenhet gör dig trygg i dialog med såväl kunder som kandidater och du är professionell i ditt bemötande. Vi ser gärna att du är kreativ och tänker utanför boxen när det gäller IT-rekrytering och hur man lockar de bästa IT- specialisterna.

placering och omfattning

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-02-25. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Business Unit Manager Fanny Cederberg via: fanny.cederberg@randstad.se.

om randstad technologies

Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

https://www.randstad.se/technologies

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

montör

Maskinmekaniker, industri/Maskinmekaniker, varvsindustri
Läs mer Mar 19
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet från produktion och montering? Eller önskar du att få in en fot i denna bransch? Då kan detta vara tjänsten för dig! Nu söker vi på Randstad montörer till kommande uppdrag i Göteborg.
 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna kommer variera beroende på uppdrag men kan innefatta montering i produktionen, maskin- samt processoperatör.

Kvalifikationer
Har goda kunskaper i svenska tal och skrift
Har ett tekniskt intresse
Är noggrann och kvalitetsmedveten
Har lätt att lära sig samt följa instruktioner
Har god samarbetsförmåga
B-körkort
Flexibilitet med arbetsplats samt arbetstid

Har du arbetat med montering tidigare eller har en annan teknisk bakgrund eller en gymnasieexamen från ett praktiskt program är det meriterande.
Det viktigaste är dock att du är positiv, engagerad och har en vilja att lära dig nytt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Administratör

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren administratör med ett intresse för HR-frågor? Är du van vid att hantera en stor mängd data på ett strukturerat sätt, samtidigt som du har många bollar i luften? Då är du den administratör vi söker till vår kund i Mölnlycke! 
Som administratör kommer du att arbeta med att stödja kunden inom HR-relaterade frågor såsom att säkerställa att korrekt information finns inne i personaldatabasen, assistera med anställnings förändringar, övervaka HR-avdelningens mailinkorg, samt vara behjälplig när det kommer till att ta fram nödvändig dokumentation till medarbetare som reser med A1 intyg. Vi ser därför att du som person är van vid att hantera en stor mängd data, samt att du gärna har ett intresse för människor. Vidare är du en social person som är duktig på att arbeta noggrant och strukturerat. 
Tillträde för denna tjänst är omgående och intervjuer kommer att ske löpande. Ifall du är intresserad sök redan idag! 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss

Ansvarsområden
Säkerställa noggrannhet i personaldatabasen
Bevaka personal mailen
Extrahera och analysera data från HR-systemet för att generera rapporter
Uppdatering av mallar och intranät
Koordinera alkohol och drogtester
Assistera medarbetare med nödvändig dokumentation och support


Kvalifikationer
Mycket goda kunskaper i excel
Erfarenhet av att hantera stor mängd data
Tidigare arbetslivserfarenhet som administratör
Stark kommunikationsförmåga
Förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med HR-system


Erfarenhet
Microsoft Office
HR Analytics
Administrativ verksamhet


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Algorithm developers

Kravanalytiker
Läs mer Mar 27
Job description
We have a customer who is building AI based solutions for product development in
automotive industry. We are now looking for algorithm developers for one of their product teams. As
member of this team, you will take part in building the new AI powered toolchain for product development
within automotive.


To thrive in this role, we think that not only do you have a passion for cutting edge technology and software
development, but also to take part in forming a brand-new development organization with the values,
mindset and software development culture to become the most attractive workplace in Gothenburg.

Responsibilities


• Contribute to the scientific core concept of the product
• Create algorithms for AI powered frameworks
• Develop dedicated interfaces for specific engineering programs
• Contribute to software implementation for AI powered frameworks
• Work together with stakeholders in other product teams
• Align product core concept with domain experts within the company
• Support the product owner with test strategies and follow up of core product functions

Qualifications
Familiar with Devops and software release process
Python, Postgre, Rest api, Linux, CI/CD
Experienced in AI frameworks such as LangChain, AutoGPT, AutoGen, MetaGPT, etc.
Strong experience working with LLMs (Open source LLMs, OpenAI, etc.)
Prompt Engineering, RAG, Fine-Tuning
Microsoft Azure AI Services
OpenAI api
Experience of working in Agile environment


Nice to have:
Web development
CAD design, CATIA
Visual Basic, C++
Multitalented in Linux technologies
Work experience in multicultural environments
Continuous Integration experience

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 22
Arbetsbeskrivning
Mölnlycke Health Care söker nu en Customer Experience Specialist. Syftet med denna position är att bidra till en smidig och problemfri kundupplevelse för Mölnlycke Health Cares kunder. I rollen som Customer Experience Specialist kommer du att ansvara för ta emot och behandla beställningar och förfrågningar enligt Mölnlyckes riktlinjer. Du kommer även att hantera klagomål relaterade till leverans och fakturering för att säkerställa en högkvalitativ kundupplevelse.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
vara den första och främsta kontaktpersonen för alla kundinteraktioner
ta ansvar för order till faktura-processerna för att säkerställa efterlevnad
ta emot och behandla beställningar
spåra kunders leveranser från orderregistrering till leverans
följa logistikproblem och koordinera leveranser


Kvalifikationer
Vi tror att du har arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom kundservice där ditt arbete har inneburit ett högt affärsmässigt tänk. 
relevant utbildning
erfarenhet av kundservice i en internationell miljö
kunskap och förståelse för order-till-faktura-processer
erfarenhet av att arbeta i Microsoft suite och SAP
mycket goda kunskaper i svenska och engelska


Om företaget

Mölnlycke Health Care AB
Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organised in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do.
Mölnlycke employs around 8,400 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com.

Ansök nu

Montör till Volvo Cars pilotbyggnation

Maskinmekaniker, industri/Maskinmekaniker, varvsindustri
Läs mer Mar 14
Arbetsbeskrivning
På Research & Development blir du en nyckelperson som bidrar till nästa generations Volvo-bilar 
Tillsammans med kollegor över hela världen kommer du och ditt team att utveckla innovativ bilteknik som sätter människan i centrum. Pilot Plant är en förseriefabrik avsedd för endast test & utveckling vars kärnverksamhet är att bygga alla varianter av fysiska provobjekt. Final Assembly bygger och uppdaterar alla instyrda fysiska provobjekt. Allt från hel bil, till separata objekt med hjälpa av riggar, mekprov samt leveransjusteringar. Här finns möjlighet att få ett spännande och utmanande jobb där du får ta del av framtidens bilteknik inom helbilsbyggnation. Du kommer bland annat att arbeta med teknik som ännu inte introducerats på marknaden.


Som medarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i tillverkningen av framtidens bilar. Här bygger du prototyp-bilarna tillsammans med ditt team och variationen i arbetsuppgifterna är stor.
Arbetet utförs i en industriell anläggning där du och ditt tillhörande team arbetar både självständigt och i grupp.
Arbetet är förlagt under dagtid mellan kl. 6:30–15:12. (40h/vecka)




Vi söker dig som har bakgrund inom följande kompetenser:


       Svets – tunnplåt, svets & smide
       Plåtslagning/bearbetning av karosserier
        Montering/Mekanik
        Truckkörning – materialhantering
       Traversbehörighet
        Läsning och förståelse av bygginstruktioner (ritningar)


Ansvarsområden
Byggnation av kompletta prototyper eller uppdatering av befintliga bilar: Det innebär att du är ansvarig för att bygga nya prototyper från grunden eller uppdatera befintliga bilar med nya komponenter eller funktioner.
Utföra riggprover, mekaniska provobjekt samt leveransjusteringar: Detta inkluderar att genomföra olika tester och provningar på fordonen för att säkerställa deras mekaniska och funktionella integritet.
Det kan också innebära justeringar eller förbättringar baserat på testresultaten.
Stationsansvarig vid prototypbyggnationer:
Du har ansvaret för en specifik station eller arbetsområde under prototypbyggnationen och ser till att arbetet utförs enligt plan och kvalitetsstandarder.
Ritningsläsning: Det krävs att du kan läsa och tolka tekniska ritningar och specifikationer från olika system som Team Center, KDP och PKI.
Felåterföring under byggnationerna: Du är ansvarig för att identifiera och rapportera eventuella fel eller brister som uppstår under byggnationsprocessen för att säkerställa att de åtgärdas innan inkörningen.
Sköta om personlig och gemensam utrustning: Det innebär att du ansvarar för underhåll och säker användning av både din personliga utrustning och eventuell gemensam utrustning som används av teamet.


Dessa uppgifter kräver noggrannhet, teknisk kompetens och förmåga att arbeta i team för att säkerställa att prototyperna uppfyller höga kvalitetsstandarder och är redo för inkörning i produktionsanläggningarna.
Vi följer kundens volymprogram och tillsättning sker enligt behov och överenskommelse.

Kvalifikationer
Fullgjort gymnasieutbildning med godkända betyg i Svenska 1/a, Engelska 5/a, Matematik 1/a och Samhällskunskap 1/a eller motsvarande.
B-körkort
Förmåga att göra dig förstådd i tal och skrift i svenska och engelska

Saknar du något av ovannämnda kriterier är du inte behörig att söka denna tjänst.


Meriterande
Truckkort (A-B truckar)
Teknisk utbildning
Tidigare arbetslivserfarenhet inom produktion och tillverkning samt logistik, gärna inom fordonsindustrin.
Traverskort
Tidigare erfarenhet av arbete som montör
Svetskunskaper
Bilplåtslagning



Vidare ser vi att du har ett högt säkerhetstänk, att du är noggrann, initiativtagande, plikttrogen och driven, samt att du värdesätter god kvalitet när du arbetar. 
Har du tidigare jobbat på Volvo Cars Pilot Plant (PVÖ) är detta mycket meriterande. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu