Göteborg: Supporttekniker till Trafikverket i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supporttekniker till Trafikverket i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-29 // Varaktighet: Heltid

Kort om tjänsten
Nu söker vi två helpdesktekniker till Trafikverket i Göteborg! Arbetet avser första linjen support, telefonmottagning.

Start: 21 november
Längd: ca 1 år
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 07-16 eller 08-17

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten
Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Målet är att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Vid störningar skall vi så snabbt som möjligt återställa till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.

Du kommer ta emot, registrera, kategorisera, eskalera, prioritera och lösa ärenden som kommer in till Trafikverkets användarstöd inom IT och telefoni. Därtill tillhandahåller du användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter och arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.

Din profil
Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:
• Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation
• Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik
• Minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 24 månaderna
• Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.

Som person har du:
• God social kompetens och hög servicekänsla gentemot användare
• Driv och ett seriöst intresse av IT och användarservice
• Goda tekniska kunskaper inom IT
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning

Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande och ta ansvar för alla arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT. Arbetet sker utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden. Alla ska bidra till en trivsam arbetsmiljö med god kamratlighet samt lojala och pålitliga lagspelare. Du bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med dig av och säkerställa kunskap.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

ICT Senior Service Desk Engineer

Läs mer Mar 28
Nytt
We are looking for…
An ICT Senior Service Desk Engineer with an appetite to learn and with a willingness to delve into details when problem solving. A skilled professional who enjoys working on a variety of systems and with people at all levels of the organization. As an ICT Senior Service Desk Engineer you will be joining ICT Operations and Support in our Gothenburg office. Please note this is predominantly an onsite position.
Main focus of this role is to deliver friendly and efficient service, advice and technical support to Ascom’s own personnel. In this role you will work broadly in IT and user support, and more specifically with frameworks and tools such as Windows OS, Microsoft 365, network technologies and other global platforms. You will administer permissions and rights in Active Directory, so it is important that you have experience in this area as well.You will be working with our internal systems making certain that end users within Ascom are supported as well as ensuring that Ascom’s communication systems, security systems, centralized storage and server platforms are operative, continuously developed and secured. Please note that this role does not involve working with our own proprietary products or systems.
You will balance your time between service desk and infrastructure tasks in the Gothenburg data center. You will also participate in an on-call rotation every 6-7 weeks to support our critical systems with troubleshooting. In this role you will be reporting to Global ICT Infrastructure Manager.

Our Ideal Candidate has ...
BS degree in Computer Science, Information Technology, Information Systems, or related technical discipline Certifications MCSE or Microsoft Azure Administrator
3+ years working knowledge and experience with Azure environments and configuration and administration of physical and virtual servers (i.e. Dell & HPE hardware, VMware & Hyper-V Hypervisors) in a data center environment.
Good knowledge and competence within the area of LAN, WAN, WiFi and TCP/IP based communication platforms
Good knowledge within the area of Cyber Security including firewalls, reverse proxies, load balancing systems and certificate infrastructure.
Deep competence with Office365, Microsoft Teams, and SharePoint Online platforms.
Deep competence within the areas of Microsoft AD, Entra (Azure) AD, Azure Administration, Azure governance, Azure Identity as well as client/server computing and networking in an international multi-site corporate IT environment.
Good competence within the area of virtualization technologies, storage, and underlying hardware platforms.
Good competence within the area of DNS management, internal as well as external.
Ability to speak English fluently as well as to, within the competence area of this position, write general and technical documents.
Ability to conversational Swedish.
Ability to work alone as well as to co-operate with others both inside and outside the team and the company.
Being a team player, eager to grow and taking ownership (sometimes even outside of mentioned accountabilities).
Last but not least, you have good interpersonal skills, and you are comfortable communicating with people from all levels and backgrounds.

What we offer you…
Dynamic team
A company you can take pride in.
Inspiring and collaborative colleagues.
Abundant opportunities for personal and professional growth.
The chance to work with cutting-edge technology in the healthcare industry.

We are…
Ascom is a global solutions provider focused on Healthcare ICT and mobile workflow solutions. Headquartered in Switzerland, our business spans across 18 countries, and has been supporting the healthcare industry for 160 years by providing them with technology to enable them to support their communities.
Our systems are used in over 12,000 hospitals worldwide and handle more than 800 million alerts each year (over 2 million alerts a day!). Our solutions positively impact the lives of everyone who visits 1 of the hospitals or care-homes we work with.
Together we can make a difference in the lives of the people who benefit from our technology.

Ansök nu

IT Tekniker till Ringhals

Läs mer Feb 29
Vi söker en IT Tekniker till Ringhals, strax utanför Göteborg mot Varberg! Har du arbetat som en bred IT Supporttekniker i några år som 2nd line och/eller Onsite inom windowsmiljö? Då har du möjligheten att ta ditt nästa kliv i karriären!

Dina ansvarsområden kommer att vara:

- Win 10 /Win 11 Klient daglig drift

- Jobba med configuration manager (SCCM)

- Uppdateringar av GPO

- Ansvarig fo?r att fo?rbereda och distribuera security patchar

- Klient sa?kerhet uppdateringar

- Kunskap om Defender (antivirus)

- Felso?ka om det a?r problem med sa?kerhets uppdateringar

- Involvering i projekt (ang. klient sa?kerhet

- Vitlistning

Krav:



Vi tror att du som so?ker a?r en person som ka?nner sig trygg i sin roll och har några a?rs
erfarenhet inom IT-drift och har jobbat i IT-miljo?er med ba?de drift och utveckling av IT-
infrastruktur. Vi ser ga?rna att du uto?ver dina kunskaper om datacenterdrift har spetskompetens
inom na?gra av dessa omra?den:

- Sa?kerhet (du har kunskap och har jobbat med klient antivirus)

- Du har jobbat tidigare i SCCM och kan navigera i verktyget

- Du har gjort fo?ra?ndringar i IT miljo? (IT Change) tidigare

- Fo?rsta?else fo?r ITIL processer

- Windows server Win 10 och Win 11

- Beha?rskar programmering/scripting i t. ex. PowerShell

- Du ska a?ven beha?rska svenska och engelska obehindrat i ba?de tal och skrift.

- Det a?r meriterande om du har erfarenhet av paketering av applikationer



Stort fokus kommer att la?ggas pa? personlig la?mplighet och ambitionen att utvecklas inom
omra?det. Du har en god fo?rma?ga att sa?tta dig in i ny teknik och a?r duktig pa? felso?kning av
varierande storlek och komplexitet. Vi ser ga?rna att du som so?ker a?r fo?rtroendeskapande, ba?de
inom den egna gruppen och mot o?vrig verksamhet. Du trivs i fo?ra?ndring och har en naturlig
stra?van mot sta?ndiga fo?rba?ttringar. Du har god samarbetsfo?rma?ga och ett o?dmjukt
fo?rha?llningssa?tt till ma?nniskor omkring dig. Du trivs med att samarbeta med andra och har
a?ven god struktur i ditt egna arbete.











Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Ringhals, strax utanför Göteborg

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Produkt- och Supportspecialist - Sesami Cash Management Technology Nordi...

Läs mer Feb 28
Sesami Cash Management Technology Nordic AB söker en entusiastisk och tekniskt kunnig person för rollen som Produkt- och Supportspecialist. Om du älskar att felsöka, gräva i tekniska problem och förbättra våra produkter, är detta en unik möjlighet för dig.

Som Produkt- och Supportspecialist kommer du att få de mest utmanande uppgifterna att lösa, ditt tekniska intresse och kunnande kommer att vara avgörande.

På sikt kommer du, tillsammans med dina kollegor, att stödja projekt och säkerställa att våra produkter presterar på högsta nivå samt utbilda våra kunder globalt.

Din profil:

Vi söker en självgående, strukturerad och nyfiken individ med passion för teknik och gärna elektronik. Förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt på både svenska och engelska är av stor vikt för oss. Vi värdesätter initiativtagande och problemlösningsförmåga högre än formell utbildning.

Du bör ha minst 3 års erfarenhet inom support / liknande roller och en stark passion för teknik.

Om positionen:

Det är en tillsvidareanställning enligt kollektivavtal med regelbundna resor till våra andra enheter eller leverantörer. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi strävar efter att tillsätta rollen så snart som möjligt.

Sesami Cash Management Technology Nordic AB är platsen för dig som söker en utmaning, vill utvecklas och vara en del av något stort. Om du tror att du är den vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu och vara med och forma framtiden för säker kontanthantering!

Om Sesami:

Sesami Cash Management är verksamt över hela världen och finns i mer än 25 länder. Vår tillverkning finns i Europa, Asien och Amerika. Vi levererar automatiska kontanthanteringslösningar, mjukvara och tjänster för kunder inom detaljhandel, banker, värdetransportörer och finansbolag över hela världen.

Genom vårt erbjudande skapar vi en effektivare och säkrare kontantprocess samt minskar kostnaderna för hanteringen av sedlar och mynt genom hela cykeln. Trygghet för våra kunder och betalningsfrihet för slutkunden.

Ansök nu

Service Desk Technician

Läs mer Feb 7
The Service Desk Technician is responsible for delivering 1st contact support to the global organization. The areas of support include, but are not limited to, IT infrastructure and application support as well as related Finance and HR support.

Key Accountabilities

- Responsible for delivering 1st contact support at the GBS Service Desk

- Ensure that the global policies, processes and procedures are followed.

- Proactively suggest new ways of working and improvements to increase efficiency and effectiveness.

- Actively participate in process improvement

- Actively participate in building and maintaining Knowledge base articles related to the end user support.

- Take ownership of the support tickets generated

- Adhere to the ways of working and procedures to ensure consistency and quality in the underlying data and information as well as timely and relevant communication with the end users.

- Keep end users informed of the status of all tickets at all times.

- Deliver support within the defined SLAs and take action whenever an SLA breach is imminent.

- Identify, suggest and provide end user training and knowledge.

- Participate in projects when needed.

- Work together with the other functions during a project transition to ensure quality in the production cut-over and early-life support.

- Participate in User Acceptance Tests when necessary

Key Decisions

- Proactively escalate needed changes in the support processes to increase efficiency, quality and end user satisfaction.

- Determine whenever a Knowledge gaps occurs and work towards getting the necessary Knowledge base articles created.

Competencies

- Excellent customer service focus

- Act with a “Customer at heart” attitude, always acknowledging the user’s needs.

- Works in an organised and structure way

- Proactiveness and understanding of business criticality.

- Problem solving skills

- Flexible and a “can-do” attitude.

- Team player

Qualifications And Experience

- Minimum of a high school education or similar

- Minimum of 3 years of Service Desk first line experience

- Experience of working in and knowledge of IT support processes

- Skill in the Microsoft end-user environment

- Basic understanding of Microsoft service software and related operation server management tools

- Understanding of process automation through IT enabled solutions is a plus

- ITIL foundation v3 Certificate

- Fluent in English, spoken and written

Ansök nu

Produkt- och Supportspecialist - Sesami Cash Management Technology Nordi...

Läs mer Feb 19
Sesami Cash Management Technology Nordic AB söker en entusiastisk och tekniskt kunnig person för rollen som Produktspecialist med fokus på support. Om du älskar att gräva i tekniska problem och utveckla "enkla" lösningar, är detta en unik möjlighet för dig.

Tillsammans med dina kollegor kommer du att lösa utmanande problem, utbilda våra kunder globalt och delta i viktiga projekt. Som Produktspecialist inom support kommer du att få de mest utmanande uppgifterna att lösa, och din tekniska expertis kommer att vara avgörande.

I rollen som Produktspecialist kommer du att stödja projekt, hantera dokumentation och säkerställa att våra produkter presterar på högsta nivå. Din passion för att lösa problem och din tekniska expertis kommer att vara centrala när du skapar monteringsinstruktioner, testar nya designlösningar och fungerar som det tekniska gränssnittet med vår externa produktion.

Din profil:

Vi söker en självgående, strukturerad och nyfiken individ med passion för mekanik och konstruktion. Förmågan att samarbeta och kommunicera effektivt på både svenska och engelska är av stor vikt för oss. Vi värdesätter initiativtagande och problemlösningsförmåga högre än formell utbildning.

Du bör ha minst 3 års erfarenhet inom support / liknande roller och en stark passion för mekanik.

Det är meriterande med erfarenhet av produktionsteknik och Failure Mode and Effects Analysis (FMEA, feleffektsanalys), samt en teknisk ingenjörsexamen eller erfarenhet av sedel/mynt-hanteringssystem.

Om positionen:

Det är en tillsvidareanställning enligt kollektivavtal med regelbundna resor till våra andra enheter eller leverantörer. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi strävar efter att tillsätta rollen så snart som möjligt.

Sesami Cash Management Technology Nordic AB är platsen för dig som söker en utmaning, vill utvecklas och vara en del av något stort. Om du tror att du är den vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu och vara med och forma framtiden för säker kontanthantering!

Om Sesami:

Sesami Cash Management är verksamt över hela världen och finns i mer än 25 länder. Vår tillverkning finns i Europa, Asien och Amerika. Vi levererar automatiska kontanthanteringslösningar, mjukvara och tjänster för kunder inom detaljhandel, banker, värdetransportörer och finansbolag över hela världen.

Genom vårt erbjudande skapar vi en effektivare och säkrare kontantprocess samt minskar kostnaderna för hanteringen av sedlar och mynt genom hela cykeln. Trygghet för våra kunder och betalningsfrihet för slutkunden.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Dreamwork Scandinavia AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Dreamwork Scandinavia AB .

Försäljningschef

Försäljningschef
Läs mer Mar 10
Kort om tjänsten
COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef.

COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering.

Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om fördelarna med COT:s teknik. I detta kommer du att behöva sälja mervärdeslösningar och hantera förändringar i kunders arbetsmetoder. Fokus ligger inledningsvis på den nordiska marknaden med planer på att expandera inom Europa och globalt. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD som är stationerad i Ljungby där COT:s huvudkontor ligger. I den här tjänsten finns möjlighet att utgå från hemmet.


Om verksamheten
COT - Clean Oil Technology AB är en innovativ aktör inom smörj- och hydrauloljerening med ett tydligt miljöfokus. COT är ledande inom utveckling och marknadsföring av unik teknik för kontinuerlig rening av smörj- och hydrauloljor under anläggningens/maskinens drift. COT Oil Refiner System revolutionerar övergången från fossila mineraloljor till bio-olja genom att minimera vattenförekomsten. Detta innebär förlängd livslängd för komponenter och olja, minskat servicebehov, ökad produktivitet, och en positiv inverkan på miljön genom minskade CO2-utsläpp.

COT är noterat på Alternativa Aktiemarknaden (Pepins) sedan den 1 april 2014. Företagets hemmabas är Ljungby.
Läs gärna mer på www.cot.se


Mer om tjänsten
Dina övergripande arbetsuppgifter som Försäljningschef på COT innebär att:

• Utveckla och implementera säljplaner och mål inom prioriterade segment och marknader
• Genomföra marknadsanalyser och göra potentialbedömningar i samråd med VD
• Bearbeta och sälja till identifierade OEM- och större slutkunder
• Stödja partners och distributörer
• Skapa och uppdatera sälj- och marknadsmaterial
• Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenter


Din profil
Kunskap och erfarenhet:
• Akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi och/eller teknik
• Försäljning och marknadsföring i internationella företag
• Teknisk försäljning (Business-to-Business)
• Marknadsföring och lansering av nya produkter inklusive lönsamhetsanalyser
• Förhandlingsvana
• God datorvana (Office-paketet)
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Tekniskt intresse och förmåga att förstå tekniska lösningar
• Erfarenhet från den marina sektorn, vindkraft eller vattenkraft är en fördel

Personliga egenskaper:
• Ambitiös och ansvarstagande med affärssinne och analytisk förmåga
• Initiativrik, inspirerande och lyhörd
• Strukturerad och självgående
• Mycket god social, kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Uthållig med prestigelös pondus



Ansökan
Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Ansök nu

Försäljningschef

Försäljningschef
Läs mer Feb 20
Kort om tjänsten
COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef.

COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering.

Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om fördelarna med COT:s teknik. I detta kommer du att behöva sälja mervärdeslösningar och hantera förändringar i kunders arbetsmetoder. Fokus ligger inledningsvis på den nordiska marknaden med planer på att expandera inom Europa och globalt. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD som är stationerad i Ljungby där COT:s huvudkontor ligger. I den här tjänsten finns möjlighet att utgå från hemmet.


Om verksamheten
COT - Clean Oil Technology AB är en innovativ aktör inom smörj- och hydrauloljerening med ett tydligt miljöfokus. COT är ledande inom utveckling och marknadsföring av unik teknik för kontinuerlig rening av smörj- och hydrauloljor under anläggningens/maskinens drift. COT Oil Refiner System revolutionerar övergången från fossila mineraloljor till bio-olja genom att minimera vattenförekomsten. Detta innebär förlängd livslängd för komponenter och olja, minskat servicebehov, ökad produktivitet, och en positiv inverkan på miljön genom minskade CO2-utsläpp.

COT är noterat på Alternativa Aktiemarknaden (Pepins) sedan den 1 april 2014. Företagets hemmabas är Ljungby.
Läs gärna mer på www.cot.se


Mer om tjänsten
Dina övergripande arbetsuppgifter som Försäljningschef på COT innebär att:

• Utveckla och implementera säljplaner och mål inom prioriterade segment och marknader
• Genomföra marknadsanalyser och göra potentialbedömningar i samråd med VD
• Bearbeta och sälja till identifierade OEM- och större slutkunder
• Stödja partners och distributörer
• Skapa och uppdatera sälj- och marknadsmaterial
• Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenter


Din profil
Kunskap och erfarenhet:
• Akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi och/eller teknik
• Försäljning och marknadsföring i internationella företag
• Teknisk försäljning (Business-to-Business)
• Marknadsföring och lansering av nya produkter inklusive lönsamhetsanalyser
• Förhandlingsvana
• God datorvana (Office-paketet)
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Tekniskt intresse och förmåga att förstå tekniska lösningar
• Erfarenhet från den marina sektorn, vindkraft eller vattenkraft är en fördel

Personliga egenskaper:
• Ambitiös och ansvarstagande med affärssinne och analytisk förmåga
• Initiativrik, inspirerande och lyhörd
• Strukturerad och självgående
• Mycket god social, kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Uthållig med prestigelös pondus



Ansökan
Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Ansök nu

Product Manager till Swedish Lorry Parts i Stockholm

Produktchef, marknadsföring
Läs mer Dec 27
Kort om tjänsten
Swedish Lorry Parts söker nu en Product Manager med ansvar för produktkategorin dumpers, grävare och hjullastare till sitt team.

Om verksamheten
Swedish Lorry Parts är ett litet men internationellt företag som är specialicerat på högkvalitativa reservdelar till tunga fordon.
Vår höga kvalitet och leveransprecision har gjort oss till det ledande märket på eftermarknaden i stora delar av världen.
SLP är leverantör av premium reservdelar.
Vi sitter i moderna lokaler vid E4 i Botkyrka i utkanten av Stockholm, utanför Göteborg och även i Örebro.
Läs gärna mer om vårt bolag och verksamhet på www.slp.se

Mer om tjänsten
I tjänsten Product Manager med ansvar för dumpers, grävare och så ingår du i ett rutinerat team på 4 personer.
Vi är ett prestige löst och duktiga kollegor som trivs ihop och delar gärna med oss av våra erfarenheter.
I arbetsuppgifterna så är det fokus på
• Ansvarar produktkategorin dumpers, grävare hjullastare.
• Produktansvar.
• Förhandling med leverantör.
• Säkerställe rätt komponenter och kvalitet.
• Hög produktkännedom.
• Tekniskt stöd till inköp, garanti och säljsupport.
För att trivas i rollen ser vi att man har erfarenhet på drygt 10 år och gärna från industrin med fokus på konstruktionsbiten.

I den här tjänsten går det utmärkt att arbeta på vårt kontor i Tollered utanför Göteborg.



Din profil
Kompetenser vi tror är viktiga för att trivas i vårt team är ett prestigelöst agerande där din ödmjuka och generösa sida bekräftar din social profil.
Att arbeta strukturerat och agera kommunikativt är naturligt för dig.
Andra viktiga egenskaper är:
• Stort intresse för produktområdet
• en tydlig Fordonsförståelse
• Teknisk bredd
• Hög produkt kännedom
• Teamplayer
• Tydligt självledarskap
• Lösningsorienterad
• Erfarenhet från förhandling





Ansökan
Välkommen att registrera ditt CV och ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Sen den 3 januari 2023 är vi en del av PION Group AB.

Ansök nu

Technical Sales Manager till Koppers Sweden AB

Försäljningschef
Läs mer Dec 20
Kort om tjänsten
Är du en person som trivs med att stärka befintliga kundrelationer? Samtidigt som du vill introducera nya produkter och driva ett självständigt arbete inom försäljning och service mot träskyddsindustrin? Då kanske detta är något för dig.

Det svenska huvudkontoret ligger i Helsingborg, men du behöver inte nödvändigtvis bo i södra delen av landet. Det är dock viktigt med förutsättningar för bra, effektivt och resursvänligt resande, eftersom kunderna finns över hela landet.

Du erbjuds ett fritt arbete i ett ledande internationellt företag där du kan påverka din vardag och framtid. Som Technical Sales Manager får du en nyckelroll i ett företag som präglas av kundfokus, service, korta beslutsvägar och där man arbetar med frihet under ansvar.


Om verksamheten
Koppers Sweden AB är en producerande enhet som tillverkar och säljer träskyddsmedel, främst för industriellt bruk.
Kontoret i Helsingborg fungerar som en hubb och levererar produkter till hela Europa. Omsättningen ligger på ca 200 miljoner SEK. Idag utgår sex personer från Helsingborg.

Koppers Sweden AB ingår som en del i den globala koncernen Koppers Holdings Inc, noterad på amerikanska NYSE. Koppers globala omsättning 2022 landade på över 20 miljarder kronor och koncernen har drygt 2 000 medarbetare. Koppers verksamhet är uppdelad i tre divisioner; Performance Chemicals, Railroad and Utility Products and Services, och Carbon Materials and Chemicals. Koppers Sweden AB tillhör divisionen Performance Chemicals vars primära fokus är att vara marknadsledande producent av olika typer av träskyddsmedel.


Mer om tjänsten
Som Technical Sales Manager ansvarar du för kunder i Sverige som utför träskyddsbehandling av trävaror på olika sätt. Du kommer att förstärka och utveckla relationer med företagets befintliga kunder och etablera nya kundkontakter samt introducera nya produkter på marknaden. Rollen som Technical Sales Manager blir en viktig del i det europeiska säljteamet med viktiga uppgifter som att samordna med interna resurser, såsom det tekniska- och regulatoriskateamet samt produktions- och logistikteamet.

Din profil
Som Technical Sales Manager tror vi att du har tekniskt intresse och kompetens för att kunna leda projekt där anläggningar för träskyddsbehandling ska uppgraderas och/eller anpassas särskilt för våra produkter. Vidare ser vi att du är affärsmässig och kommersiell och drivs av utvecklingsarbete och att bygga starka relationer. Vi tror att du har någon form av erfarenhet från försäljning eller en teknisk position inom träindustrin/kemitekniska industrin och känner att denna roll passar bra för dig. Denna tjänst innebär främst arbete i Sverige men även insatser utanför landet, varför god engelska och svenska i tal och skrift är ett krav. Du kommer att utgå från Sverige och oavsett var du bor kommer vissa resor att krävas.

Vi erbjuder
Delaktighet i ett kunnigt, högpresterande, erfaret och inspirerat team
Konkurrenskraftig lön, ESPP och incitamentsprogram
Ett fritt arbete i ett internationellt företag och en föränderlig arbetsatmosfär

Ansök nu

Försäljningschef

Försäljningschef
Läs mer Jan 4
Kort om tjänsten
COT - Clean Oil Technology AB söker en engagerad och erfaren Försäljningschef.

COT erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som vill jobba i en nyckelroll i ett spännande företag med innovativa tekniska lösningar. Du blir i högsta grad delaktig i företagets utveckling, där ditt huvudansvar blir att generera tydliga resultat inom försäljning och kommersiell etablering.

Rollen kräver att du bygger nya kundrelationer och övertygar kunder om fördelarna med COT:s teknik. I detta kommer du att behöva sälja mervärdeslösningar och hantera förändringar i kunders arbetsmetoder. Fokus ligger inledningsvis på den nordiska marknaden med planer på att expandera inom Europa och globalt. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD som är stationerad i Ljungby där COT:s huvudkontor ligger. I den här tjänsten finns möjlighet att utgå från hemmet.


Om verksamheten
COT - Clean Oil Technology AB är en innovativ aktör inom smörj- och hydrauloljerening med ett tydligt miljöfokus. COT är ledande inom utveckling och marknadsföring av unik teknik för kontinuerlig rening av smörj- och hydrauloljor under anläggningens/maskinens drift. COT Oil Refiner System revolutionerar övergången från fossila mineraloljor till bio-olja genom att minimera vattenförekomsten. Detta innebär förlängd livslängd för komponenter och olja, minskat servicebehov, ökad produktivitet, och en positiv inverkan på miljön genom minskade CO2-utsläpp.

COT är noterat på Alternativa Aktiemarknaden (Pepins) sedan den 1 april 2014. Företagets hemmabas är Ljungby.
Läs gärna mer på www.cot.se


Mer om tjänsten
Dina övergripande arbetsuppgifter som Försäljningschef på COT innebär att:

• Utveckla och implementera säljplaner och mål inom prioriterade segment och marknader
• Genomföra marknadsanalyser och göra potentialbedömningar i samråd med VD
• Bearbeta och sälja till identifierade OEM- och större slutkunder
• Stödja partners och distributörer
• Skapa och uppdatera sälj- och marknadsmaterial
• Hålla dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenter


Din profil
Kunskap och erfarenhet:
• Akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi och/eller teknik
• Försäljning och marknadsföring i internationella företag
• Teknisk försäljning (Business-to-Business)
• Marknadsföring och lansering av nya produkter inklusive lönsamhetsanalyser
• Förhandlingsvana
• God datorvana (Office-paketet)
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Tekniskt intresse och förmåga att förstå tekniska lösningar
• Erfarenhet från den marina sektorn, vindkraft eller vattenkraft är en fördel

Personliga egenskaper:
• Ambitiös och ansvarstagande med affärssinne och analytisk förmåga
• Initiativrik, inspirerande och lyhörd
• Strukturerad och självgående
• Mycket god social, kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Uthållig med prestigelös pondus



Ansökan
Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete! Du söker tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Ansök nu

Affärsutvecklare till MyAir Test and Validation AB

Affärsutvecklare
Läs mer Dec 5
Kort om tjänsten
Just nu söker vi en Affärsutvecklare med erfarenhet av projektledning till MyAir Test and Validation AB.
Som affärsutvecklare hos oss kommer du ha en nyckelroll och driva framgångsrika projekt mot Sjukhus, Farmaceutiskmiljö, Laboratorier och Industrier med känsliga miljöer. Här har du möjlighet att komma till ett välmående företag samt vara med och påverka din roll och företagets framtid. Dina ansvarsområden kommer inkludera att följa upp pågående projekt, vårda och utveckla befintliga kunder, samt att hitta nya affärsmöjligheter genom hela försäljningskedjan.

Om verksamheten
MyAir Test and Validation AB är ett välmående företag som fokuserar på att minimera luftburen smitta, optimera arbetsmiljön och säkerställa processfunktionen för våra kunder. Vi är certifierade för både ISO 9001 och 14001 och strävar efter att utöka vår närvaro i Malmö Regionen samt Stockholm.




Mer om tjänsten
• Följa upp kunder i pågående projekt.
• Vårda och utveckla befintliga kunder samt skapa varma kontakter.
• Identifiera och exploatera nya kunder, marknader och affärsmöjligheter.
• Samarbeta med kollegor för att ta fram och föreslå tekniska lösningar.
• Ansvara för offertarbete och dess uppföljning.
• Regelbunden kontakt med mättekniker för planering och avstämning.
• Deltagande vid mässor och konferenser.


Din profil
Vi söker främst dig som har några års erfarenhet av affärsutveckling och teknisk försäljning samt dig som är van
att ha kundkontakter inom vårt kundsegment. Du har ett stort tekniskt intresse som syns i din
arbetslivserfarenhet, det är starkt meriterande om du har erfarenhet från ventilation inom känsliga miljöer där
luftkvalitén är avgörande för verksamheten. Hos oss arbetar vi i projektform och därav är din kommunikativa
förmåga av stor vikt eftersom dialogen tillsammans med våra mättekniker och kunder är en viktig del i ditt
arbete. Rollen är ny och en utökning av företaget, så stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som är ansvarsfull, öppen och engagerad. För att lyckas i denna roll bör du också vara metodisk,
envis och ha en god administrativ förmåga

Kvalifikationer:
Eftergymnasialutbildning inom teknisk försäljning eller motsvarande erfarenhet.
Utbildning med naturvetenskaplig inriktning biologi/kemi/biomedicin är meriterande, dock inget krav.
Erfarenhet/utbildning inom projektledning, arbetsledning är meriterande dock inget krav.
Goda kunskaper i Office-programmen.
Att kunna kommunicerar i både tal och skrift på svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
B-körkort.


Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Ansök nu