Göteborg: Teknikinformatör till Infotiv

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknikinformatör till Infotiv i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-20 // Varaktighet: Heltid

Varför Infotiv?
Infotiv är ett modernt bolag som växer stadigt och har både nätverket och varumärket för att erbjuda dig riktigt intressanta uppdrag. Du blir en del av en omgivning där det är högt till tak och där medarbetare stöttar varandra och har trevligt tillsammans även utanför jobbet. Infotiv karaktäriseras av korta beslutsvägar och en familjär atmosfär. Ledordet varmt hjärta, skarp hjärna genomsyrar hela deras organisation och deras medarbetare. Som konsult på Infotiv ges du möjlighet att prova på många olika arbetsuppgifter hos fler kunder med olika typer av företagskultur, en ovärderlig erfarenhet som ger dig en bred grund att stå på i din yrkesroll. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Intofiv (https://www.infotiv.se/om-oss/om-infotiv-affarside-och-vision)!

Detta är ett konsultuppdrag där du till en början kommer anställas av Wrknest med goda chanser till överrekrytering hos Infotiv.

Dina framtida arbetsuppgifter
Infotiv har många intressanta pågående projekt och flera som är på gång. Om du blir anställd på Infotiv kommer de arbeta för att ge dig ett uppdrag som passar dig och gynnar din utveckling. Om du blir anställd som Teknikinformatör på Infotiv kommer de arbeta för att ge dig ett uppdrag som passar dig och gynnar din utveckling. Som Teknikinformatör kommer du arbeta med att hjälpa Infotivs kunder med att producera information om handhavande, felsökning och reparation av kundernas produkter. Du kommer att utgöra länken mellan deras tekniska experter och slutanvändare genom att i ord och bild beskriva produkterna. Det dagliga arbetet innebär att säkerställa att all dokumentation och information är klar innan produkten når marknaden. En rolig och spännande utmaning där du snabbt lär dig kundernas produkter, får en god inblick i hur de används ute i fält och bygger kompetens som långsiktigt kommer ge dig stora möjligheter att utvecklas.

Vi söker dig som har

- Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Relevant utbildningsbakgrund eller motsvarande erfarenhet av teknikinformation



Vi ser det som meriterande

- Några års arbetslivserfarenhet inom teknik
- Högskole- eller civilingenjör med teknisk inriktning


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som har ett genuint teknikintresse samt är driven och nyfiken. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Göteborg

Omfattning: Heltid

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Teknikinformatör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Teknikinformatör.

Teknikinformatör med fokus på användaren

Läs mer Apr 3
Som teknikinformatör hos oss är du med i en spännande fas där våra kunder behöver anpassa sin eftermarknadsinformation efter nya beteendemönster hos sina användare. Med större krav på relevant och lättillgänglig information har allt större del av våra kunders information gått från omfattande manualer till digitala lösningar med fokus på användarvänlighet. Vi söker dig som vill hjälpa våra kunder att ta nästa steg i den här utvecklingen, oavsett hur långt de har kommit på sin digitaliseringsresa.
Vi vill alltid komma i kontakt med fler som vill hjälpa oss att utveckla effektiv information för våra kunders produkter och tjänster, kanske är det du?
Vad rollen innebär
I ditt dagliga arbete kommer du bland annat:
Lära känna någon av våra kunders verksamhet och skapa dig en förståelse för deras nuvarande informationsstruktur.
Analysera, strukturera och utveckla teknisk information med användarens informationsbehov i fokus.
Anpassa språk, struktur och tonalitet för användarens skull och för att möjliggöra en effektiv digital distribution och återanvändning.
Sätta dig in i våra kunders utmaningar och ge råd för hur projekt kan utvecklas för att skapa så mycket värde som möjligt.

Vem du är
Vi söker dig som har
Erfarenhet av att arbeta med eftermarknadsinformation i någon form
Vana av att producera information på både svenska och engelska
God teknisk förståelse, gärna inom telekom, mjukvara eller fordon
Kunskap inom Topic-baserat skrivande

Vi tror att du har en utmärkt känsla för struktur och som gillar att se till små detaljer som tillsammans gör stor skillnad för slutprodukten. För att trivas i rollen krävs ett stort intresse för teknik och användarvänlighet, samt en förmåga att förtydliga och förenkla komplex information. Som konsult trivs du med att lära känna nya verksamheter och har en god förmåga att se utvecklingspotential där våra lösningar kan göra skillnad.
Vad vi erbjuder
På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:
Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.
Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.
Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.
Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.
Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta delvispå distans regelbundet.

Vilka vi är
Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Senior Teknikinformatör till Combitech i Göteborg

Läs mer Apr 8
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och arbeta i teknikens yttersta framkant?

Combitech i Trollhättan bygger nu upp ett team av erfarna teknikinformatörer och vi söker dig som vill vara med och forma framtiden inom försvar, fordonsindustri och andra högteknologiska sektorer. Vi erbjuder en arbetsplats där du har chansen att utvecklas både personligt och professionellt, detta i en företagskultur där balans mellan arbete och fritid värdesätts. Vi söker dig som är nyfiken på teknik och vill förstå hur saker och ting fungerar samt har en analytisk förmåga och brinner för att förklara komplexa system och produkter på ett tydligt sätt.





DIN ROLL SOM SENIOR TEKNIKINFORMATÖR

Som teknikinformatör är du länken mellan utvecklare och konstruktörer av en produkt och dess slutanvändare. Rollen innebär dels framtagning, uppdatering, och/eller komplettering av den information som behövs för att stödja en produkt, hårdvara eller mjukvara genom hela dess livscykel. Exempel på användningsområden är monteringsanvisningar, systembeskrivningar, användarinstruktioner, underhållsplaner, underhållsinstruktioner (förebyggande och avhjälpande) och reservdelskataloger. Teknikinformatören samlar information och data för att sammanställa detta på ett tydligt och strukturerat sätt, ofta skrivs informationen i XML. Slutprodukten kan exempelvis vara tryckta instruktioner som kan visas digitalt via surfplatta/mobil eller webblösning.



Rollen innebär mycket kontakt med både kollegor och kunder för att ta emot, söka och verifiera den information som ska bearbetas. Som teknikinformatör hos oss på Combitech ges möjlighet att producera teknisk information för flera stora företag inom exempelvis försvarsindustri och telekom.



VEM ÄR DU?

Du är nyfiken på teknik och vill förstå hur saker och ting fungerar. Du har en analytisk förmåga och brinner för att förklara komplexa system och produkter på ett tydligt sätt. Vi tror att du har en ingenjörsutbildning gärna med inriktning mot teknikinformation. Oavsett utbildning vill vi att du har några års arbetslivserfarenhet av teknisk dokumentation av något slag. Din språkliga förmåga är mycket god och du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Det är även till stor fördel om har jobbat som illustratör för teknisk dokumentation då detta ofta efterfrågas av våra kunder. Flera av våra uppdrag finns inom försvar och försvarsindustrin därför är en bakgrund från försvaret intressant.



Om försvarssekretess:
Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!




KOM & GÖR SKILLNAD

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.



För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!

Ansök nu

Delprojektledare inom informationshantering

Läs mer Nov 2
Är du en person som inte kan motstå att organisera och skapa ordning både för dig själv och din omgivning? Trivs du dessutom när du får arbeta nära andra människor och skapa många kontaktytor? Om så är fallet, tror vi att du skulle trivas och passa perfekt i rollen som delprojektledare inom informationshantering.

Vad innebär rollen?

Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll och få möjlighet att vara länken mellan människan och tekniken. Du kommer att arbeta i ett antal olika projekt med att stötta projektmedlemmar med att förstå och följa de riktlinjer och krav som ställs för att uppnå en optimal och säker hantering av dokumentation och data i projekt.

I rollen kommer du bland annat att:

- Planera, koordinera och säkerställa högkvalitativa dokumentleveranser.

- Stödja och vägleda projektmedlemmar i interna dokumentationsprocesser.

- Definiera och kravställa dokumentleveranser från underleverantörer och tredje part.

- Ansvara för att sammankalla till och hålla i interna projektavstämningar för uppföljning av projektstatus inklusive dokumentationsleveranser.

- Skapa och utveckla processer för dokument- och datahantering i enlighet med regulatoriska krav

- Stödja användare i dokumenthantering och datasystem.

Tjänsten är "hybrid remote" vilket innebär att du behöver vara på plats hos kunden, som är ca. 50 minuter söder om Göteborg, ca. tre dagar per vecka.

Vem är du?

Vi söker dig som:

- har tidigare erfarenhet av att arbeta med dokument- eller datahantering exempelvis som Document Controller, Document Manager, Data Coordinator eller annan liknande roll.

- har en teknisk bakgrund från utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.

- har arbetat med kvalitetsarbete och/eller i koordinerande roll i någon form.

Ditt positiva och utåtriktade synsätt, tillsammans med din samarbetsvilja, gör dig till en idealisk kandidat för rollen. Vi värdesätter din förmåga och passion för att optimera processer och din skarpa blick för struktur och tydlig kommunikation. Det är tydligt att du trivs i att samspela med olika aktörer och skapa en dynamisk arbetsmiljö.

I denna konsultroll är en nära dialog med våra kunder avgörande för framgång. Vi tror att din naturliga nyfikenhet för teknik och människor kommer att vara en tillgång, och vi ser fram emot att dra nytta av din förmåga att skapa meningsfulla och långvariga kundrelationer. Ditt engagemang för att förstå både tekniska och mänskliga aspekter kommer säkerställa att du inte bara uppfyller kundens behov utan överträffar deras förväntningar.

Vad erbjuder vi?

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus och där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka är vi?

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av informationshantering, eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

Delprojektledare inom informationshantering

Läs mer Nov 9
Är du en person som inte kan motstå att organisera och skapa ordning både för dig själv och din omgivning? Trivs du dessutom när du får arbeta nära andra människor och skapa många kontaktytor? Om så är fallet, tror vi att du skulle trivas och passa perfekt i rollen som delprojektledare inom informationshantering.

Vad innebär rollen?

Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll och få möjlighet att vara länken mellan människan och tekniken. Du kommer att arbeta i ett antal olika projekt med att stötta projektmedlemmar med att förstå och följa de riktlinjer och krav som ställs för att uppnå en optimal och säker hantering av dokumentation och data i projekt.

I rollen kommer du bland annat att:

- Planera, koordinera och säkerställa högkvalitativa dokumentleveranser.

- Stödja och vägleda projektmedlemmar i interna dokumentationsprocesser.

- Definiera och kravställa dokumentleveranser från underleverantörer och tredje part.

- Ansvara för att sammankalla till och hålla i interna projektavstämningar för uppföljning av projektstatus inklusive dokumentationsleveranser.

- Skapa och utveckla processer för dokument- och datahantering i enlighet med regulatoriska krav

- Stödja användare i dokumenthantering och datasystem.

Tjänsten är "hybrid remote" vilket innebär att du behöver vara på plats hos kunden, som är ca. 50 minuter söder om Göteborg, ca. tre dagar per vecka.

Vem är du?

Vi söker dig som:

- har tidigare erfarenhet av att arbeta med dokument- eller datahantering exempelvis som Document Controller, Document Manager, Data Coordinator eller annan liknande roll.

- har en teknisk bakgrund från utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.

- har arbetat med kvalitetsarbete och/eller i koordinerande roll i någon form.

Ditt positiva och utåtriktade synsätt, tillsammans med din samarbetsvilja, gör dig till en idealisk kandidat för rollen. Vi värdesätter din förmåga och passion för att optimera processer och din skarpa blick för struktur och tydlig kommunikation. Det är tydligt att du trivs i att samspela med olika aktörer och skapa en dynamisk arbetsmiljö.

I denna konsultroll är en nära dialog med våra kunder avgörande för framgång. Vi tror att din naturliga nyfikenhet för teknik och människor kommer att vara en tillgång, och vi ser fram emot att dra nytta av din förmåga att skapa meningsfulla och långvariga kundrelationer. Ditt engagemang för att förstå både tekniska och mänskliga aspekter kommer säkerställa att du inte bara uppfyller kundens behov utan överträffar deras förväntningar.

Vad erbjuder vi?

På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus och där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:

- Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.

- Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.

- Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.

- Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.

- Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.

Vilka är vi?

Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av informationshantering, eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

Ansök nu

IT Administrative Coordinator sökes till kund

Läs mer Apr 5
Är du en flexibel och noggrann individ med administrativ erfarenhet? Har du en god teknisk förståelse och letar efter nya arbetsmöjligheter? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Adecco söker nu en IT-administrativ koordinator till kund i Göteborg för ett spännande konsultuppdrag.

Om tjänsten

Vår kund är ett europeiskt forsknings- och utvecklingscenter. De är ett nytt varumärke inom elektrisk mobilitetsteknik och lösningar som syftar till att tillfredsställa den globala efterfrågan på premium elbilar. Deras arbete förverkligas i produkter och tjänster från världsledande varumärken.

Vår kund söker nu efter en administrativ samordnare för att skapa, hantera och följa upp inköpsbegäranden (PR) för IT-avdelningen, särskilt inom området för applikationslicenshantering. I denna roll ser de en relativt junior kandidat. Tidigare erfarenhet av liknande uppgifter är fördelaktigt, men viktigast är rätt inställning, uppmärksamhet på detaljer och andra personliga egenskaper. 

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med start 1 maj eller enligt överenskommelse och pågår till 30 april 2025 med chans till förlängning efter det. Arbetet avser dagtid med plats på kontoret i Göteborg.

Om dig

Vi söker dig som är noggrann och har stark uppmärksamhet på detaljer, vidare är du ansvarstagande och kreativ och har således en fallenhet för att hitta lösningar på problem. Du har du utmärkta kommunikationsfärdigheter i såväl svenska som engelska, i tal och skrift. Med din flexibilitet och serviceinriktade attityd tar du dig an uppgifter med entusiasm och levererar resultat i tid.

- Erfarenhet av licenshantering och Inköpsförfrågningar.
- Tidigare erfarenhet inom administration.
- Grundläggande teknisk förståelse.
- Flytande i svenska och engelska, i tal såväl som skrift. 
- Språkkunskap om mandarin är en fördel.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Wrknest AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Wrknest AB .

Är du student och är ute efter ett roligt och givande deltidsjobb inom E...

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 15
Nytt
Är du student och är ute efter ett roligt och givande deltidsjobb inom Ekonomi? Skicka in din ansökan nu så kommer vi arbeta för att matcha dig mot ett uppdrag hos någon av våra kunder!
Vi på Wrknest samarbetar med väldigt många spännande kunder inom tjänstemannasektorn, allt ifrån start-ups till världsledande bolag inom sin bransch. Här får du chansen att som student få foten in på någon av dessa bolag, säkra ditt deltidsjobb och kanske bygga ovärderlig arbetslivserfarenhet kopplat till din utbildning.
Om du är student inom Ekonomi eller liknande eller i allmänhet är ute efter ett deltidsjobb är detta din chans att utöka ditt nätverk och sätta startskottet för din framtida drömkarriär!
Visa ditt intresse och bifoga ditt CV och gärna en kort text vad du är intresserad av, så kommer vi försöka matcha dig med våra inkommande behov i sommar samt kontakta dig om det dyker upp något relevant för vad du vill göra.

Ansök nu

Account Manager at Mimbly ????

Account manager
Läs mer Apr 9
About the role:
Stepping into an ambitious phase, Mimbly is eager to enter international markets and is looking for an Account Manager to join their journey. In this role, pivotal for expansion, the focus is on broadening client bases and managing distribution networks beyond Sweden. Mimbly, known for its innovative water recycling and microplastic filtrationtechnology, is at an excitingpoint where your contribution can significantly impact a sustainable future. This is a chance to join a team where innovation meets purpose, creating eco-friendly solutions for global challenges.
Your future responsibilities:
As the forefront of Mimbly's international ambitions, you'll among other:
Secure new clients and distribution partners globally.
Strengthen relationships with international distributors.
Ensure product innovations are effectively communicated to clients, aligning closely with R&D.
Navigate through extended sales processes strategically, from negotiations to value propositions.

We're looking for someone who:
Is experienced in international sales and distribution, ideally within sectors like laundry, hotel, healthcare, or facility management.
Can boast a robust international distributor network with a technical interest to bridge R&D and clients.
Communicates flawlessly in English; additional European languages are a plus.
Is outgoing, collaborative, and driven, thriving in a dynamic, flat organizational structure.

Additional information:
Start: Flexible.
Location: Based in Gothenburg, with the possibility of working remote occasionally.
Scope: Full-time
Type of Employment: Permanent, starting with a probation period.

About Mimbly:
At Mimbly we design and develop sustainable laundry solutions. We want to have an impact on the world by saving water(s), energy and microplastics. Mimbly’s first product, the Mimbox is a connected device and add-on solution for professional laundry machines that saves energy, recycles water and stops the microplastics released when washing textiles from entering our waterways and oceans.

We believe that sustainable solutions will become a part of our everyday lives, it is up to us to develop new concepts to be better than the products of today. We want to have an impact by saving water, energy and microplastics all around the world.
We're a passionate team of 13 and growing, and we are committed to building a world-class team to scale with us.
About Wrknest: At Wrknest, we take a different approach. Believing in constant innovation and the pursuit of new opportunities, we set out to redefine recruitment. In an era of rapid digital evolution, staying relevant means being adaptable. We look beyond resumes, focusing on potential and offering tailored upskilling to meet the needs of the moment. Discover more about how we match unique talents with opportunities at www.wrknest.se.

Ansök nu

Systemutvecklare till Gotit ??????????????????!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 28
Gotit behöver förstärka sitt team för vuxenutbildning med en systemutvecklare till derastjänsteutveckling!Gotit skapar IT-stöd med syftet att förenkla och utveckla administrationen från förskolatill vuxenutbildning. Programvaror som Skolplatsen och Alvis erbjuder skolorna ett stöd för attbland annat administrera ansökningar, frånvaro, betyg och mycket mer.
”Att tillsammans utveckla morgondagens lärande” är Gotits vision. Tillsammans med deras kunderutvecklar Gotit de bästa lösningarna utifrån kundens behov. De satsar mycket på att blien attraktiv leverantör men även en attraktiv arbetsplats och arbetar därför mycket med medarbetarnas personliga utveckling, både individuellt och i grupp. Som medarbetare påGotit finns det stora möjligheter till vidareutveckling. De är ett långsiktigt produktbolag medlånga kundavtal vilket ger medarbetarnastora möjligheter att växa med deras tekniskautveckling och bidra till ett viktigt samhällsuppdrag, att förbättra skolan.
Alla Gotits system är webbaserade/SaaS-tjänster och används av väldigt många användare somställer höga krav på lättanvändbara, säkra och stabila system. Gotits största personalgrupp ärderas systemutvecklare som består av tio personer. Teamet är ett glatt gäng som både ärseriösa och målfokuserade och leds av en teamledare.Arbetsuppgifter:Som systemutvecklare på Gotit kommer du att arbeta både självständigt och i grupp medwebbutveckling i olika utvecklingsmiljöer och databasdesign imodernautvecklingsverktyg. Iuppgifterna ingår också test-, dokumentations- och kvalitetsarbete. Du kommer arbeta i ettteam bestående av experter både i verksamhetens behov och teknikerna. Gotit jobbar i .NET-stacken med arkitekturer och databasdesign. Dessutom gillar de att hålla hög kvalité på sinaleveranser. De arbetar efter en agil SCRUM- baserad modell med tvåveckors sprintar ochkontinuerliga releaser.
Gotit söker dig somär initiativtagande så att arbetet kan flyta på smidigt. Rollen kräver flexibilitetoch förmågan att vara en lagspelare. De har ett stort kundfokus och värnar alltid omkvalitetsnivån. För dem är det oerhört viktigt att du är bekväm med att refaktorera ochförbättra befintlig kod. Gotit söker dig som är professionell och som tycker att det är självklart attkoden du checkar in håller hög kvalitet och följer vedertagna principer för arkitektur ochtestbarhet.De tror också att du har kunskaper och vana av .NET och C#, samt . Gotit erbjuder VisualStudio, Resharper och Rider som arbetsverktyg och därför tror de att du har vana av någoneller samtliga av dessa också. Gotits tech-stack består av .NET och ASP.NET Core MVC, menarbete sker även i deras legacyapplikationer skrivna i .NET framework och ASP.NET WebForms.
Vidare krav för tjänsten är:
Utbildning: akademisk bakgrund eller motsvarighetYrkeserfarenhet: önskvärt minst 2-3 års erfarenhet av .NET och C#Språkkunskaper: svenska, engelska

Vi ser det som meriterande med kunskap av:
• HTML• CSS• Javascript/TypeScript• nHibernate eller Dapper• Utveckling av API:er• Enhetstestning• Design Patterns• Domain Driven Design• Azure DevOps• Användbarhet (WCAG 2.0)
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Första Långgatan 17, Göteborg
Omfattning: Heltid
Anställningsform:Tjänsten är en tillsvidareanställning direkt av Gotitmed en inledande provanställning på 6 månader.
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Detta är en direktrekrytering till Ljusdal Energi där all initial kontakt i rekryteringsprocessen sköts av Wrknest.
Om företaget
Gotit är ett IT-företag med moderna system för skolverksamheter. Det har de gjort sedanstarten 1996. Men de är mer än så om du frågar derasanvändare, de som arbetar medskoladministration och som får skolan att flyta på och fungera. Genom att göra deras jobblättare och allt smidigare skapar de en kedja av fördelar som sprider sig över hela skolan.Effekterna, de hamnar till slut i klassrummet. I undervisningen. I ett bättre lärande.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

Ansök nu

Miljökonsult inom hållbar kemikalieanvändning hos EnviroPlanning!????

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Mar 13
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som miljökonsult? Då är detta din chans att bli en viktig del av EnviroPlannings framstående arbete med att möta dagens globala utmaningar!

EnviroPlanning söker dig som är trygg och erfaren i rollen som konsult, med ett upparbetat nätverk och som vill göra verklig skillnad. Här kommer du spela en nyckelroll i att tackla utmaningarna som världen står inför idag.

Varför EnviroPlanning?

-
Flexibilitet och anpassningsmöjligheter: Du erbjuds hög flexibilitet och stora möjligheter att forma din egen roll utifrån dina intressen. EnviroPlanning tror på att ge sina medarbetare utrymme att växa och utvecklas.

-
Driven och entreprenöriell miljö: EnviroPlannings arbetsmiljö präglas av drivna och entreprenöriella individer. Om du trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ, kommer du känna dig hemma hos dem.

-
Trygg arbetsgivare med medarbetarfokus: EnviroPlanning är inte bara en arbetsplats, det är en gemenskap. Det är en trygg arbetsgivare som värdesätter ett vänligt klimat och har fokus på medarbetarnas välbefinnande.

Dina uppgifter:

Din framtida roll som miljökonsult hos EnviroPlanning innebär en bred variation av uppdrag, och kan exempelvis bestå av:

- Utredning av kemikaliers miljöeffekter och förekomst i miljön

- Bedömning av innehåll i kemiska och kosmetiska produkter

- Kommunikation i leverantörskedjor om kemiskt innehåll i varor

- Uppdrag mot bygg och infrastruktur

- Praktiskt arbete såsom provtagning och arbete i fält

Kvalifikationer:

För att vara den perfekta kandidaten för EnviroPlanning bör du ha:

- Minst fem års erfarenhet som miljökonsult eller annan relevant yrkeserfarenhet

- Relevant examen från universitet eller högskola

- Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

Meriterande är:

- Erfarenhet av bedömning av innehållet i kemiska produkter, kosmetika eller byggmaterial

- Kunskap om REACH, CLP och produktrelaterad lagstiftning

- Erfarenhet av att ställa miljökrav i offentlig upphandling

- Erfarenhet av ekotoxikologiska utredningar

Vid denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då det är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. De söker dig som är affärsmässig, driven och självgående. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Sök nu och var med och forma framtidens miljöarbete!

Ta steget mot en givande och utmanande karriär hos EnviroPlanning. Ansök redan idag och bli en del av deras dedikerade team som strävar efter att göra positiv skillnad varje dag!

Övrig information

Start: Omgående, enligt överenskommelse

Plats: Göteborg, Skövde, Linköping. Alternativt valfri ort.

Omfattning: Heltid

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om EnviroPlanning
EnviroPlanning grundades år 2000 och är ett kunskapsorienterat konsultföretag som erbjuder tjänster inom Hållbar Kemikalieanvändning, Hållbart Byggande, Akvatisk Biologi, Biologisk Mångfald och Infrastruktur & Ekologi. De erbjuder experttjänster såsom miljöcertifieringar av produkter och byggnader, hållbarhetsrapportering, naturvård, artinventeringar, artskydd och miljöprövningar. Arbetsplatsen präglas av fokus på kundnytta, arbetsglädje och hög kompetens. De främjar individuell och kollektiv utveckling genom kontinuerlig utmaning och uppmuntran av egna idéer. Med cirka 30 dedikerade medarbetare, varierande specialistkompetenser och en värderingsstyrd företagskultur strävar de mot att vara en engagerad och kompetent partner, där deras vision är att samhällets utveckling bör styras av ekosystemets värden och människans hälsa. EnviroPlanning, medarbetarägt och känt för deras kärnvärden av arbetsglädje, affärsmässighet, tydlighet, mångfald, kunskap och hållbara lösningar, är redo att möta dagens och framtidens utmaningar.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Ansök nu

Projektingenjör till flera järnvägsprojekt i Göteborg????

Järnvägsingenjör
Läs mer Feb 12
Om tjänsten:

Vi på Wrknest letar efter en engagerad och erfaren projektingenjör för att vikariera under flera spännande järnvägsprojekt i Göteborg. Vår samarbetspartner är en framstående aktör inom samhällsbyggnad. I denna roll kommer du att stödja projektledaren i att leda och följa upp investeringsprojekt från projektering till byggnation.

Detta är ett konsultuppdrag via Wrknest där man jobbar på plats hos vår kund i Göteborg.

Dina framtida arbetsuppgifter:

- Prognoser, kostnadsuppföljningar och fakturahantering.

- Skapa tidplaner för projektets olika behov.

- Ansvar för risk- och säkerhetshantering.

- Hantering av kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor.

- Strukturering och administrering i projektledningssystem.

Vi söker dig som:

- Är universitets- eller högskoleexaminerad inom ekonomi, teknik eller anläggning

- Har minst ett års erfarenhet, inom de senaste tre åren, av arbete inom järnvägsprojekt som exempelvis projektingenjör, entreprenadingenjör, arbetsledare eller liknande roll.

- Erfarenhet av riskhantering, tidsplanering och ekonomihantering i projekt.

- Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i Office-paketet.

- B-körkort.

- Flytande i svenska, både i tal och skrift.

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad, självgående och samarbetsorienterad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående efter 2024-03-18

Uppdragsslut: 2025-09-30

Plats: Göteborg

Omfattning: 80-100%

Anställningsform: Vikariat

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

Ansök nu

Teamlead/redovisningskonsult till MCI Redovisning i Göteborg ????

Redovisningskonsult
Läs mer Feb 10
Om tjänsten

Nu söker Wrknest en teamlead/redovisningskonsult till MCI Redovisning.

MCI erbjuder tjänster och produkter för ekonomisk förvaltning av egna företagares verksamheter. Med goda resurser kan MCI erbjuda allt från löpande redovisning, lönehantering och årsbokslut till deklarationshjälp. Som Redovisningskonsult på MCI får du arbeta med ett tryggt och erfaret gäng som backar upp och stöttar varandra i det dagliga arbetet. De har en stark lokal anknytning och du får vara med och arbeta nära deras kunder.

Rollen är remote i Göteborg med ett par kontorsdagar i månaden.

Detta är en direktrekrytering med anställning hos MCI, där rekryteringsprocessen går via Wrknest. Detta innebär att all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Redovisningskonsult blir du ansvarig för 40 kunder som framförallt arbetar inom detaljhandel och du har löpande kontakt med dessa. Du arbetar mot mindre och medelstora företag och allt ifrån enskilda firmor till koncerner. Du arbetar med löpande grundbokföring, kund- och leverantörsreskontra, framställer månadsrapporter och tar fram månadsbokslut.

För att lyckas med dina arbetsuppgifter är du noggrann och gillar att få rätt siffra på rätt plats. Vilja och personligt engagemang genomsyrar MCI's verksamhet och det är en självklarhet att du också kommer bidra med detta i ditt arbete.

Vi söker dig som har

- Minst tre års erfarenhet av redovisning

- Har arbetat i Visma

- En god kontoförståelse

- Flytande språkkunskaper i svenska, i tal och skrift

Vi ser det som meriterande

- Att ha en ekonomisk utbildning

- Att ha haft personalansvar sedan innan

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är engagerad, noggrann och strukturerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Remote, Göteborg

Omfattning: 40 h/vecka

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

Din lokala redovisningsbyrå i Göteborg. Din hjälpande hand. MCI Redovisning är ett en redovisningsbyrå som personligt engagerar sig i alla sina kunder. Vi finns här för att underlätta din vardag, ditt företagande och din ekonomi. Vi brinner för att hjälpa dig att bygga upp, utveckla och driva ditt bolag. Med ditt förtroende går vi in med mycket hjärta, oändligt med kunskap och ett driv som kommer skapa den allra bästa, personliga, lösningen för just dig.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Ansök nu