Göteborg: Projektledare inom marin HVAC

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare inom marin HVAC i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-21 // Varaktighet: Heltid

Trident Maritime Systems Group är en internationell leverantör av luftbehandling, inredning och energiteknik för marin-, offshore- och energimarknaden.

Trident BMC arbetar för att designa, tillverka och installera de allra bästa marina HVAC systemen till skeppsbyggare inom militär-, energi- eller kryssningsindustrin.
Från för till akter, brygga till motorrum, på alla typer av fartyg - nybyggnation, modernisering eller reparation.

Om rollen

Till rollen som Projektledare söker vi en erfaren person som vill arbeta med intressanta och utmanande projekt inom marin HVAC, både nationellt och internationellt. Rollen utgör en viktig del i företagets fortsatta utveckling och du kommer att jobba med företagets kunder som främst består varv och rederier utanför Sverige. Du kommer att få en nyckelposition inom företaget och arbeta i en roll präglad av stor frihet. Klimatet är avslappnat, öppet och ärligt med högt i tak. Du kommer att få möjlighet till spännande resor där du kan besöka internationella leverantörer och varv i USA och Tyskland men också genomföra kortare resor inom Sverige. Det handlar dock inte om mycket resande i denna roll.

Din arbetsplats blir i första hand på vårt nya kontor som ligger på Lundby Hamngata vid Lindholmen i Göteborg.

Arbetsuppgifter

Din huvudsakliga arbetsuppgift består av att driva små till medelstora projekt där du ansvarar för att projekten genomförs enligt kontraktsvillkor och inom den fastställda budgetens ramar och tidsplaner.

Vidare kommer du att:

Delta i offertarbete i samarbete med företagets säljorganisation.

Delta i förhandling med slutkund inför kontraktsskrivning.

Planera och genomföra projektens alla faser

Agera som företagets kontaktperson för både kunder och andra intressenter inom projektens ramar

Leda och fördela arbetet för projektteamet

Delta i möte med företagets styrgruppkommitté

Förhandla med underleverantörer i samband med inköp, leveranskontroll och skeppning av projektspecifikt material.

Ansvara för projektens finansiella uppföljning

Om dig och dina kvalifikationer

För att passa in i rollen krävs att du är driven person som tar egna initiativ. Du har framåtanda och energi som smittar av sig och du har lätt för att få med dig andra i de frågor du arbetar med. Att möta olika människor är enkelt för dig då du är social, orädd och kommunikativ. Och sist men inte minst; du har ett stort teknikintresse.

Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot HVAC-teknik eller jämförbar erfarenhet.

Mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt.

Erfarenhet av projektledning i internationella projekt

God ledarskapsförmåga

Analytiska och beslutsfattande färdigheter

God förmåga att kommunicera och samarbeta på alla nivåer.

Förmåga att bygga och upprätthålla utmärkta arbetsrelationer med nyckelintressenter.

Goda kunskaper i MS Excel och MS Project

Vana av att jobba mot tydliga deadlines

Ta ansvar och arbeta proaktivt för att möta mål

Kunna arbeta både teamorienterat och självständigt

Utåtriktad personlighet med goda sociala färdigheter

För rollen krävs svenskt eller amerikanskt medborgarskap då man jobbar med kunder som kräver detta.

Ansökan

Om du har frågor eller funderingar så får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Per Gottfridsson på per.gottfridsson@technogarden.se eller Ulrika Ydse på ulrika.ydse@technogarden.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projekteringsingenjör, maskin

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projekteringsingenjör, maskin.

Projektingenjör till vårt Partnership-team

Läs mer Nov 30
Är du en relationsskapande och utåtriktad person med ett brinnande intresse för teknik som är redo för en ny utmaning? Nu söker vi en ny kollega till vårt Partnership-team som vill bli en del av ett lokalt bolag som präglas av gemenskap och samarbete. Kanske är det du?

Vår vision på PulPac är tydlig - att rädda världen från all engångsplast. Att våga utmana oss själva driver oss i utvecklingen av vår revolutionerande teknik och hos oss på PulPac är ingenting omöjligt.

Om tjänsten
Som Projektingenjör blir du en del av vårt Partnership-team som utvecklar nära samarbeten med våra maskinpartners över hela världen. Du blir en viktig del av teamet där du kommer att få arbeta tätt med vår Chief Partnership Officer (CPO) och våra Plattformsägare i att driva utvecklingsprojekt med våra partners. Det innebär att din huvudsakliga uppgift blir att delta i och projektleda tekniska utvecklingsprojekt kring våra maskinplattformar.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Tillsammans med CPO & Plattformsägare driva och utveckla relationen med våra maskinpartners för att skapa ett bra samarbetsklimat

- Tillsammans med Plattformsägare driva tekniska utvecklingsprojekt mot och med våra partners för att implementera nya tekniska lösningar och förbättringar

- Stötta våra partners i dialoger med underleverantörer och kunder för att säkerställa teknisk kvalité på DMF processen och genomförbarhet

- I nära samarbete med R&D teamet arbeta för att industrialisera de innovationer som skapas inom PulPac

- Planera och belägga projektaktiviteter samt följa upp tidsplaner och projektbudgetar

- Löpande kommunicera projekt och dess tekniska framskridande till intressenter

- Sköta teknisk dokumentation och aktivt arbeta med att mäta, dokumentera och förbättra kvalitén på maskinplattformen

Om dig
För att trivas i din roll som Projektingenjör är du en utåtriktad och prestigelös person som värdesätter skapandet av långsiktiga relationer. Då du kommer att arbeta i en aktiv och föränderlig miljö, krävs det att du har ett öga för struktur och att koordinera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har ett starkt driv för att utvecklas och är inte rädd för att ta på dig ansvar.

För att lyckas i din roll söker vi dig som har en ingenjörsutbildning inom mekanik, mekatronik eller liknande. Du har flera års erfarenhet av tekniskt utvecklingsarbete, förslagsvis som konstruktör eller liknande roll där du varit inblandad i att utveckla och/eller implementera tekniska lösningar. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift, då rollen innebär kontakt med internationella partners från världen över.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709-10 69 20 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Technical Project Leader

Läs mer Jan 12
About FlexLink
FlexLink, headquartered in Gothenburg, Sweden, is an industry leader in automated flow solutions, providing customers with state-of-the-art solutions that deliver production efficiency and enable sustainable manufacturing.
FlexLink serves a broad customer base in different industries: food, beverage, tissue & hygiene, personal care, pharma & healthcare, automotive, and electronics.
FlexLink is part of Coesia, a group of innovation-based industrial and packaging solutions companies operating globally, headquartered in Bologna, Italy. Coesia has operating units in 36 countries, a turnover of 2,015 million euros, and over 8,000 employees.
About the role
We are looking for an experienced Technical Project Leader for our global Product Development department! You will be responsible for new product development projects within our Advanced Flow Solutions team. Your scope will be to lead the technical development, including mechanical, electrical & software engineering, of next-generation flow solutions in close cooperation with the product manager and development team.
Main activities and responsibilities:
Lead Product Development projects, pre-studies, and technology development within the Product Area (Advanced Flow Solutions) in charge of ensuring that the product meets the agreed technical requirements, managing/coordinating the engineering team in the design phase.
Accountable and responsible for the system integration and verification of the overall product within the scope
Support the Product Manager in understanding and breaking down overall business cases for New Product Development projects.
Support project purchasing function in the task of asking for quotations from external suppliers and performing purchases.
Planning, Financial forecasting & follow up.

You will report to our R&D Manager and be based in Gothenburg, Sweden, in the FlexLink HQ.
This is you
Background in product development with broad technical knowledge and intuition. Have made the transition from several years as a development engineer and spent some years in a leading/project management role.
We believe that you are an engineer by heart, with communication, negotiation, and leadership skills. You also have:
Technical education, at least at bachelor's level, with a focus on product development, mechanical engineering, mechatronics, or similar
At least 5-7 years of working experience or understanding of industrial automation.
Proven experience in traditional project management methods, and knowledge of agile frameworks is a merit.
Experience in driving projects from the pre-studies phase to manufacturing, assembly, and buildup of stock.
Fluent English and Swedish in speech and writing

Join the Team!
This is a permanent position, full time. If you have any questions, feel free to reach out to Matilda Nilsson at matilda.nilsson@flexlink.com.
External agencies are kindly requested not to contact the company regarding this position.
Coesia is an equal opportunity employer and embraces diversity and inclusion.

Ansök nu

Product Improvement Engineer

Läs mer Mar 21
Är du redo för en dynamisk vardag där du driver projekt för att förbättra produkter och samtidigt arbetar med att effektivisera processer genom kostnadsbesparingar? På Husqvarna Constructions kommer du att få den möjligheten! Du kommer att lösa utmanande kvalitetsproblem, införa innovativa lösningar och leda inspirerande möten för att driva projekten framåt. Vi letar efter en strukturerad och flexibel ingenjör som trivs i ett nätverk av kontakter och ser möjligheter där andra ser hinder. Din personliga lämplighet är nyckeln till framgång – ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN

Som en del av Husqvarna Constructions blir du en del av en dynamisk organisation som alltid strävar efter att bryta gränser och driva teknisk innovation framåt. Rollen är uppdelad i två ansvarsområden, där du till hälften av tiden arbetar produktförbättring av redan lanserade produkter och där andra hälften berör kostnadsbesparingsarbete för att effektivisera arbetsflödena.

Vi söker dig med kunskap och erfarenhet av mekanik/CAD-konstruktion som är redo att ta dig an en bred och koordinerande roll. Här ges du en unik möjlighet att bredda dina kunskaper inom projektdrivet arbete i en innovativ och spännande miljö - en möjlighet som kan rusta dig med projektledaregenskaper till framtida karriärskliv.

Du kommer att ingå i ett team bestående av sju medarbetare, inklusive tre mekanikingenjörer, två elingenjörer, en systemingenjör och en teamlead. Som en del av Husqvarna Constructions får du möjlighet att arbeta med spännande produkter och samarbete med stakeholders och leverantörer såväl lokalt som globalt. Vi ser därför att du trivs i en roll med breda samarbeten, där du samtidigt har förmågan att ta egna beslut om hur arbetet leds framåt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Förbättra och upprätthålla befintliga produktmodeller för golvsågar, säkerställa efterlevnad av standarder.
* Driva aktiviteter för produktförbättringar, ge rekommendationer för effektivt arbetsflöde.
* Leda initiativ för kostnadsreducering genom undersökningar och årliga planer, med betoning på effektivitet och kvalitet i arbetsprocesserna.
* Samordna tvärfunktionellt samarbete för att implementera förändringar baserade på marknadens behov och kostnadsreduceringsstrategier.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en YH-utbildning eller universitetsbakgrund inom relevant tekniskt område
- Har något/några års arbetslivserfarenhet inom en teknikinriktad roll där konstruktion varit en väsentlig del
- Har förmågan att arbeta självständigt och trivs med att ta ansvar och leverera resultat
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språk förekommer i arbetet

Det är meriterande om du har erfarenhet av CATIA V5 och ifall du tidigare arbetat inom fordonsbranschen.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Kommunikativ
- Samarbetsvillig

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där innovation uppmuntras och möjligheter till personlig och professionell utveckling finns. Du kommer att arbeta i en miljö där din insats spelar en avgörande roll för framgången av Husqvarnas projekt och produkter. Dessutom har du möjlighet att vara en del av en global organisation med spännande möjligheter både i Europa och USA.

Ansök nu

Projektplanerare till tekniskt bolag i framkant!

Läs mer Mar 15
Har du en utbildning riktad mot planering, logistik eller produktion och vill bli en del av ett bolag i teknisk framkant? Vill du dessutom arbeta i en miljö präglad av personlig såväl som professionell utveckling? Då kan rollen som Projektplanerare vara något för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN:

Som Projektplanerare hos kundföretaget kommer du att vara en viktig del av ett team med fokus på planering för produktion. Som Projektplanerare kommer du att vara en del av vårt projektteam som arbetar i gränssnittet mellan utveckling, inköp, projektledning och produktion. Ditt ansvar är att hantera och övervaka projektplaner, ansvara för att projekten startar enligt plan samt planera och övervaka inköp och tillverkning enligt projektscheman och tydligt kommunicera status för tilldelade projekt.

I rollen som Projektplanerare kommer du att ha många kontaktytor och ansvara för att administration av projekt i IFS samt ha ett nära samarbete med såväl projektledare som produktionsplanerare och har således ett övergripande ansvar över projekt.

Exempel på arbetsuppgifter är:

Säkerställa materialförsörjning i tid för orderstart i produktionen.
Dokumentation hantering och administration.
Ansvar för ändringar av ordrar i systemet IFS.
Rapportering av planerings- och projektstatus.

SÖKER DIG SOM:
Har en kandidatutbildning inom industriell ekonomi, logistik eller produktionsteknik.
Har ett genuint tekniskt intresse.
Besitter god datavana.
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då språken används i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet av en liknande roll exempelvis inom planering, logistik eller produktion.
Tidigare har arbetat i IFS, SAP eller något liknande affärssystem.


För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är initiativtagande, ansvarsfull, strukturerad och en lagspelare som gör ditt bästa för att bidra till gruppens prestation. Då du kommer att ha daglig kontakt med interna aktörer i andra team ser vi vidare att du är kommunikativ och har lätt för relationsskapande. Du är flexibel och orädd att ta dig an nya, varierande arbetsuppgifter.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningen har vår kund krav på säkerhetsklassplacering vilket kan medföra krav på visst medborgarskap.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen är att du sedan blir direktanställd hos kunden. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Start: Omgående alternativt juni 2024.
Placering: Göteborg.
Rekryteringsansvarig: Marta Laszewska
Lön: Marknadsmässig.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. 

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Senior Cost Engineer (Cell Materials)

Läs mer Mar 21
"Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity.

Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm."

What you will do

Your main responsibility will be to calculate part prices and tooling investments, both in new truck projects and as a support to today’s truck business. You will perform cost target setting and cost breakdowns of new and existing parts based on drawings or physical parts. 

You will start early in the advanced engineering/concept selection phase, working intimately with engineering and design. You will follow the products thru the development phases and then actively support the targets you have set in the sourcing process. 

Another part of Cost Engineering work is to support the change management process, calculating impact in tooling and product cost.
Responsibilities 
As part of this role, you'll need to dig into various aspects of production, particularly focusing on: Cathode active material (CAM), Precursors to CAM (P-CAM), Battery recycling, Anode active material (AAM)  
We have specialized tools within Cost Engineering to help you calculate production costs effectively, but a strong understanding of the production process is crucial. 

As part of your responsibilities, you'll delve into comprehending the complex array of equipment necessary for CAM, P-CAM, and battery recycling. This entails a hands-on approach with both machinery and tools, needing frequent visits to production sites to gain profound insights into operational processes and material utilization. 

In addition to equipment understanding, a key aspect of your role will involve the proper management of energy costs and the strategic minimization of maintenance downtime on production lines. A full understanding of market dynamics and the variables that affect price fluctuations is imperative for informed decision making. 

Collaboration emerges as a cornerstone of success. You'll be seamlessly integrated into cross-functional teams, liaising not only within Cost Engineering but also with stakeholders such as buyers, engineers, project leaders, and module managers. 

Facilitating transparent communication is paramount. Thus, you'll play a pivotal role in disseminating vital cost calculations internally within Cost Engineering and among purchasing teams, fostering a cohesive understanding of financial dynamics. 

Prepare for some travel assignments. Your itinerary will include frequent travel globally to communicate with various companies, as well as occasional travel to meet with our global team. These trips serve not only to understand operational practices but also to cultivate meaningful professional relationships on a global scale.
Who are you?
For this role, we're seeking candidates with specialized knowledge in at least one of the following fields: CAM, P-CAM, battery recycling or AAM production. It's essential to have a solid understanding of the raw materials involved in producing CAM, P-CAM and battery recycling. 
Ideal candidates will have prior experience in roles such as Production Engineer, Quality Engineer, Manufacturing Engineer, Process Engineer, Maintenance Engineer, or Product Developer within CAM, P-CAM or battery recycling companies. 
The ability to independently drive projects forward is crucial, coupled with an analytical mindset and cultural awareness. We're looking for a team player with exceptional communication skills who can collaborate effectively to achieve our objectives. 
Qualifications 
You have a at least a bachelor's degree in engineering (Preferably metallurgical or mining) or equivalent experience. People with relevant experience are also encouraged to apply.
More about Cost Engineering
In your daily work you will be an active partner with PD supporting with Design to Cost – giving industrial engineering support giving advice on efficient designs for manufacturability and also on material selection that fulfils the design criteria’s.
You will be an active partner in negotiations together with purchasing both in the initial sourcing and in the change management process.  
You will be required to be able to take in-depth technical discussions with suppliers in their production lines or lay-outs about cost drivers and investments.  
In the change management, you should be able to understand the impact on dies/tools and be able to transfer this into cost.  
You will be required to frequently visit suppliers/technical exhibitions, this in order to be aware of current production methods and materials, but also future technologies that will be used when our trucks go into production. 
Since, we are a global company almost all our communication is in English, and it’s therefore necessary that you are fluent in writing and speaking English.  
Are you interested and have some questions? Please, contact: 
Hiring manager; Thomas Johansson Global Manager Cost Engineering Metallic & ESS (Cells – battery packs), email: thomas.johanson.5@volvo.com, phone: +46 76 553 5049
We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Technogarden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Technogarden AB .

Senior Base tech architect to Aurobay

Arkitekt
Läs mer Feb 26
Who we are

Aurobay is exploiting completely new technology. Not just within cars but all kinds of vehicles. We are breaking new ground with an extremely high rate of innovation in zero emissions. Our R&D team is now looking for YOU to create some magic ?

What’s in it for you

You'll design our software's core architecture, focusing on scalability, performance, and security. Further, you enjoy collaborating with senior leaders and dev teams to choose the best tech stacks and tools, guiding them throughout the development process. You'll also contribute to creating technical documentation and identifying, as well as mitigating, any risks to our software architecture.

Are you our new colleague ????

Do you enjoy a good challenge, love to be in the center of things, and get really excited by the possibility of breaking new ground? Further, you are a good listener and like to get things done on time and, of course, with quality.

We believe that you have experience from what's mentioned below

- Minimum of 10 years experience including at least a bachelor's degree in a relevant field

- Extensive experience in ECM (Engine Control Module) plus Inverter/converter

- Proven track record as a Software Architect with a focus on designing foundational software architectures

- Strong knowledge of software development methodologies, design patterns, and relevant technologies.

Why Aurobay

wellness allowance 5000 SEK
discount to buy a car or a competitive leasing cost for a company car
pension funding
competitive full coverage insurance
professional development

Let’s go, apply or reach out to Paula for any questions,

paula.olinder@technogarden.se or +46 709 197556

About Aurobay
Aurobay develops and manufactures world-class powertrain solutions for a global market. A pioneering venture that brings together Volvo Cars’ powertrain business with Geely, Aurobay is the brand name for Powertrain Engineering Sweden AB. With a heritage of more than 100 years of continuous powertrain innovation, our 2,900 employees in Sweden and China work across engine production, R&D and sales.

We encourage diversity and believe that the different backgrounds, experiences and perspectives our people bring make us stronger as a company.

Ansök nu

Equipment Engineer, Volvo Cars, Gothenburg

Fordonsingenjör
Läs mer Mar 26
Can you engineer a brighter tomorrow?

Reality has made it clear that the actions we take in the next few years will significantly impactour future. Embracing the need for change, Volvo Cars is committed to spearheading the chargein automotive electrification. In this role, you'll play a crucial part in an exciting transformationjourney that will change how the world views mobility. Are you ready for a new opportunity?



Manufacturing Engineering - let’s introduce ourselves

At Manufacturing Engineering, you are part of a global production team that makes sure that thecars we build meet the highest expectations from our customers. In close collaboration withcolleagues in other business units, we develop and implement flexible and efficient productionsystems with people in focus. If you want to reach your personal goals together with otherpeople, Manufacturing Engineering is the place to be.

We offer you an exciting opportunity in an international and growing company with a great cultureand plenty of development opportunities. You will have the opportunity and responsibility toactively contribute to the growth of our business through people. Come join us!

Central Manufacturing Engineering at Volvo Car Group prepares and implements quality assuredflexible and effective production systems in the plants globally. At Manufacturing Engineering,you are part of a group working close to all our elements within the chain of developing-construction- manufacturing and containing process.



What you’ll do

As an Equipment Engineer your task will be to develop robust, efficient, and quality assuredprocesses with focus on equipment specification and selection. You will be responsible todevelop and define conceptual equipment solutions to meet the requirements frommanufacturing process and to meet the specifications given from the assembly method. You willbe working with the processes to assemble and manufacture high voltage batteries and electricdrive units, where the majority of the processes are highly automated. You will be a part of ateam and setting the scene for our new platform. You will have the opportunity to improve thetechniques & methods within this field. The team follows the project through productdevelopment & feedback, quoting and buying the equipment as well as installing andcommissioning. This means that you will take part in cost estimations, development of processconcepts, supplier relations, continuous alignment with customer, etc. You dig in where it isneeded and are flexible towards late changes and unforeseen situations, using your innovationand determination to succeed.



What you’ll bring

This position is for you with previous experience in manufacturing engineering working onequipment projects (project lead/installation/commissioning). You also have experience withsourcing process (internal & external relations in sourcing). We see that you are detail oriented,have quality focus and a good communicator. We believe you have high aspirations, self-motivation and you are curious to learn new technologies. You are a cooperative person and have great collaboration and communication skills.

- Bachelor’s degree within Automation, Mechanical Engineering or similar

- Project management experience

- Experience of equipment in automated processes

- Problem solving DMAIC knowledge

- FMEA experience

- Good understanding of CATIA V5, Auto CAD, preferably also Teamcenter

- Fluent in English, spoken and written.

Specific competence:

- Joining/ Laser treatments, good understanding of joining standards, Friction stir weldingknowledge is an advantage

- Geometry assurance experience, Geo measurements, experience with geometrydemands

- General experience of automatic applications such as handling of components, screwtightening, automatic assembly.

Position is based in Gothenburg.



Want to know more?

We invite you to apply in English at your earliest convenience. We do not have a fixed end datefor this advertisement as we are continuously looking for this competence. Please apply throughthe provided link. Applications submitted via email will not be retained or taken intoconsideration. Once you receive a confirmation email from the system, your application will beacknowledged.

We are committed to keeping you informed during the entire process. In this recruitment, Volvo Cars collaborates with Technogarden and if you have questions, you are welcome to contact the recruiter, Per Gottfridsson at per.gottfridsson@technogarden.se.



Volvo Cars - Driving change together

Volvo Cars’ continued success is the result of a collaborative, diverse, and inclusive workingenvironment. Today, we are one of the most well-known and respected car brands, with over40,000 employees across the globe. At Volvo Cars, your career is designed around your skills andaspirations so you can reach your full potential.

For the right person, an inspiring, and creative workplace awaits. Did you know that every VolvoCars employee worldwide has the right to our Family Bond, our new all-gender, paid parentalleave policy? You’ll also enjoy a culture and benefits package that’s made us one of the world’smost awarded and progressive employers.

By 2025, we aim to sell 1.2 million cars annually, 50% of which will be electric vehicles and solddirectly to customers through digital channels. Join us on the journey of a lifetime as we createthe driving and electrification technologies of tomorrow.

Ansök nu

Aftermarket Engineer (Method & Spare Parts), Aurobay

Fordonsingenjör
Läs mer Feb 5
Join us on our journey to net zero and make an impact on the mobility of tomorrow.

Aurobay has over hundred years of heritage in creating premium quality engines. With homes in Sweden and China, we have a strong reputation for pioneering practices in the automotive industry. We pride ourselves in our attention to detail and commitment to excellence.

If you are interested in more information about Aurobay, you are welcome to read more about Powering a hybrid future - Aurobay, https://www.aurobay.com/

As an Aftermarket Engineer (Method & Spare Parts) you will be part of creating a new business area within Aurobay and play a crucial role in developing and optimizing methods and managing spare parts to ensure a seamless and efficient experience for our customers.

What we offer

In addition to a competitive salary, a great location on Lindholmen and a genuine work-life balance, we provide the following benefits:

- A yearly wellness contribution of SEK 5 000 for your physical and mental wellbeing.

- A personal and professional development scheme to support your growth.

- Want to drive a car? - Discount to buy a car, and a competitive leasing cost for a company car.

- Additional pension funding.

- Competitive additional and full coverage insurance.

Skills and Experience

- Bachelor’s degree in mechanical engineering, automotive engineering, or a related field.

- Proven experience in aftermarket engineering roles, with a focus on both method development and spare parts management.

- Proficiency in relevant software and tools for method engineering and spare parts management.

Your role at Aurobay

As an Aftermarket Engineer (Method & Spare parts) you will:

- Define, develop, and run the method engineering area to enhance efficiency and ensure customer satisfaction.

- Contribute to the development and execution of our spare part engineering area.

- Collaborate with cross-functional teams to identify and implement continuous improvement initiatives in the aftermarket production and service methods.

Inclusion statement

At Aurobay, we are committed to diversity and inclusion. We welcome applicants from all backgrounds and believe that different perspectives and experiences make for a stronger, more innovative company.

How to apply

We look forward to your application that you send by clicking "Send Application". Do it as soon as possible, as we work with continuous selection, so the position may be filled before the application period has expired.

If you have questions or want to hear more, please contact Per Gottfridsson, per.gottfridsson@technogarden.se

We can’t wait to see what you can bring to our team!

Ansök nu

Equipment Engineer, Volvo Cars, Gothenburg

Fordonsingenjör
Läs mer Feb 8
Can you engineer a brighter tomorrow?

Reality has made it clear that the actions we take in the next few years will significantly impactour future. Embracing the need for change, Volvo Cars is committed to spearheading the chargein automotive electrification. In this role, you'll play a crucial part in an exciting transformationjourney that will change how the world views mobility. Are you ready for a new opportunity?



Manufacturing Engineering - let’s introduce ourselves

At Manufacturing Engineering, you are part of a global production team that makes sure that thecars we build meet the highest expectations from our customers. In close collaboration withcolleagues in other business units, we develop and implement flexible and efficient productionsystems with people in focus. If you want to reach your personal goals together with otherpeople, Manufacturing Engineering is the place to be.

We offer you an exciting opportunity in an international and growing company with a great cultureand plenty of development opportunities. You will have the opportunity and responsibility toactively contribute to the growth of our business through people. Come join us!

Central Manufacturing Engineering at Volvo Car Group prepares and implements quality assuredflexible and effective production systems in the plants globally. At Manufacturing Engineering,you are part of a group working close to all our elements within the chain of developing-construction- manufacturing and containing process.



What you’ll do

As an Equipment Engineer your task will be to develop robust, efficient, and quality assuredprocesses with focus on equipment specification and selection. You will be responsible todevelop and define conceptual equipment solutions to meet the requirements frommanufacturing process and to meet the specifications given from the assembly method. You willbe working with the processes to assemble and manufacture high voltage batteries and electricdrive units, where the majority of the processes are highly automated. You will be a part of ateam and setting the scene for our new platform. You will have the opportunity to improve thetechniques & methods within this field. The team follows the project through productdevelopment & feedback, quoting and buying the equipment as well as installing andcommissioning. This means that you will take part in cost estimations, development of processconcepts, supplier relations, continuous alignment with customer, etc. You dig in where it isneeded and are flexible towards late changes and unforeseen situations, using your innovationand determination to succeed.



What you’ll bring

This position is for you with previous experience in manufacturing engineering working onequipment projects (project lead/installation/commissioning). You also have experience withsourcing process (internal & external relations in sourcing). We see that you are detail oriented,have quality focus and a good communicator. We believe you have high aspirations, self-motivation and you are curious to learn new technologies. You are a cooperative person and have great collaboration and communication skills.

- Bachelor’s degree within Automation, Mechanical Engineering or similar

- Project management experience

- Experience of equipment in automated processes

- Problem solving DMAIC knowledge

- FMEA experience

- Good understanding of CATIA V5, Auto CAD, preferably also Teamcenter

- Fluent in English, spoken and written.

Specific competence:

- Joining/ Laser treatments, good understanding of joining standards, Friction stir weldingknowledge is an advantage

- Geometry assurance experience, Geo measurements, experience with geometrydemands

- General experience of automatic applications such as handling of components, screwtightening, automatic assembly.

Position is based in Gothenburg.



Want to know more?

We invite you to apply in English at your earliest convenience. We do not have a fixed end datefor this advertisement as we are continuously looking for this competence. Please apply throughthe provided link. Applications submitted via email will not be retained or taken intoconsideration. Once you receive a confirmation email from the system, your application will beacknowledged.

We are committed to keeping you informed during the entire process. In this recruitment, Volvo Cars collaborates with Technogarden and if you have questions, you are welcome to contact the recruiter, Per Gottfridsson at per.gottfridsson@technogarden.se.



Volvo Cars - Driving change together

Volvo Cars’ continued success is the result of a collaborative, diverse, and inclusive workingenvironment. Today, we are one of the most well-known and respected car brands, with over40,000 employees across the globe. At Volvo Cars, your career is designed around your skills andaspirations so you can reach your full potential.

For the right person, an inspiring, and creative workplace awaits. Did you know that every VolvoCars employee worldwide has the right to our Family Bond, our new all-gender, paid parentalleave policy? You’ll also enjoy a culture and benefits package that’s made us one of the world’smost awarded and progressive employers.

By 2025, we aim to sell 1.2 million cars annually, 50% of which will be electric vehicles and solddirectly to customers through digital channels. Join us on the journey of a lifetime as we createthe driving and electrification technologies of tomorrow.

Ansök nu

Utvecklare till Technogaden IT

Backend-utvecklare
Läs mer Okt 12
Är du redo för nya möjligheter? Tycker du om att jobba i konsultrollen och vill bidra till hållbara förbättringar hos våra kunder? Vi Technogarden IT söker nu fler utvecklare!



Vilka är vi?

Technogarden är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på kompetenser inom industrielltillverkning, teknik - och IT. Bolaget grundades i Norge 2003 som ett dotterbolag till Norconsult. Vår verksamhet i Norge och Sverige finns på 12 orter med totalt ca. 600 anställda. Vi samarbetar med kunder både inom offentlig och privat sektor.

Våra konsulter är hjärtat i vår verksamhet, därför vill vi fortsätta växa tillsammans med dig.



Är det här du?

Du har utbildningsbakgrund inom systemvetenskap, datateknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av mjukvaruutveckling, med tyngd på backend där du behärskar följande språk mycket väl:

-C#

-.Net

-Node.js

-Azure

Som person har du god samarbetsförmåga och hög professionalism, du är driven och flexibel. Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet.



Varför ska du jobba hos oss?

På Technogarden IT får du möjlighet att arbeta i stimulerande arbetsmiljö med goda villkor. Vi har konsultuppdrag i olika branscher, främst Automotive, vi värdesätter din utveckling som ligger lika mycket i dina händer som våra. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.

Några av våra erbjudanden:

- Friskvårdsbidrag

- Benify-förmånsportal inkl Lifeplan

- Pensionssparande (även löneväxling)

- Privat sjukvårdsförsäkring

- Firmahytter i Norge



Intresserad? känner du igen dig i beskrivningen är du välkommen att skicka in din ansökan! Har du några frågor är du välkommen att kontakta Feven Selassie, feven.hall.selassie@technogarden.se eller Christer Holgersson, christer.holgersson@technogarden.se

Ansök nu

Senior Embedded Software Engineer to OnDosis ????

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Sep 27
Why OnDosis

Are you ready for the journey of your life? OnDosis is the new star on the MedTech start-up scene. You will join a company with high ambitions and a goal to revolutionize the medical industry. The company is growing and you will truly impact people's lives.

What will you do

At OnDosis, you're an essential member of our team. You get involved in everything from brainstorming new ideas to post-launch activities, working alongside the system engineer and other stakeholders. Our solution is based on IoT technology, and you help build it from scratch using cutting-edge embedded solutions. You also get to lead the charge in defining our digital strategy and architecture. Pretty awesome, right?

Who are you

You're a top-notch engineer who knows your stuff when it comes to embedded and end-to-end software architecture. You pay close attention to detail and don't mind taking care of documentation. It's also important that you have solid knowledge in the following areas:

- C| Python | C++ | Java

- Linux development
- Experience from IoT


- Writing documents that need to be explained, justified, and assessed
- Having worked interdisciplinary with the development of products including embedded SW


A huge super plus if you have experience from Medtech but don't hesitate to apply if you don't ????

Perks

30 days vacay
Private healthcare
Yearly bonus
Pension agreement
Cellphone
Flexibility

Reach out to Paula if you have any questions or want to know more.
paula.olinder@technogarden.se or 0709-197556.

OnDosis

OnDosis is a Swedish start-up, established in 2017 as a spin-out from AstraZeneca. The company's proprietary technology platform uses a connected handheld device to deliver personalized doses of oral medicines, combining individual dosing with digital therapeutics to improve patients' lives. How cool is that ????

Ansök nu