Göteborg: Bagare till Carotte Läppstiftet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bagare till Carotte Läppstiftet i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-28 // Varaktighet: Deltid

Om Carotte

Carotte Concierge erbjuder kvalitativ Soft Facility Management och förvandlar våra kunders kontor och fastigheter till en mötesplats som gör skillnad och där människor vill vistas. Oavsett om det handlar om ett smakfullt event, företagsrestaurang, servicepersonal eller att leverera förstklassig catering till både vardag och fest. Våra största drivkrafter är kvalitetshöjd, kreativitet och att hålla en servicenivå som vida överträffar våra kunders förväntningar.

Carotte består idag av fem bolag, Catering, Deli, Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades till 1982 och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. I september 2022 etablerar vi Carotte Catering på Läppstiftet i Göteborg. Där kommer vi erbjuda såväl lunch som konferens, event och extern catering. Som ett led i detta rekryterar vi en bagare som vill ansvara för bageriet.

Om tjänsten

I rollen som bagare på Carottes egna bageri på Läppstiftet säkerställer du att vi kan leverera bröd och bakverk i toppklass. Carotte har som mål att alltid leverera våra egna bakverk till såväl frukost- och lunchgäster som vid cateringevenemang som konferenser. Att anpassa smaker efter säsong och hitta på nya kreationer bör vara en passion och att alltid sträva efter den bästa kvalitén din stora ambition.



Tjänsten är på ca 12 veckors behov. Arbetstider är måndag - fredag 05:00 - 13:30.

Vi söker dig som

- Har arbetat som bagare tidigare
- Älskar att producera bakverk, bullar & bröd
- Är kreativ och gillar att komma med nya idéer
- Lösningsorienterad och flexibel i arbetet
- Kan jobba självständigt men är självklart också en bra lagspelare




Välkommen med din ansökan!

Denna rekrytering sker med hjälp av Carotte Staff, koncernens egna rekryterings- och bemanningsföretag. Om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på negin@carotte.se. Ansökningarna hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Konditoribiträde

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Konditoribiträde.

Medarbetare till Espresso Bar

Läs mer Mar 1
På Bar Etzy samlas människor för att njuta av allt från frukost till cocktails in på småtimmarna. Vi är nu på jakt efter dig som delar vårt genuina intresse för att ge utmärkt service och skapa en varm och välkomnande atmosfär. Vårt främsta mål är att se till att varje gäst känner sig bekväm och som hemma hos oss!

Arbetsuppgifter:

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att förbereda enklare maträtter, servera frukost samt göra cocktails ända in på små timmarna.

Om dig:
Vi söker dig som har en genuin servicekänsla, är positiv och kvalitetsmedveten. Med ditt härliga humör och genuina servicekänsla tar du hand om både gäster och kollegor på ett fantastiskt sätt. Du är varm och flexibel och ser alltid till gästens bästa. På Bar Etzy skall man känna sig som hemma!

Vi ser gärna att du har 2 års tidigare erfarenhet av liknande jobb.

Omfattning: Deltid

Lön: Efter överenskommelse

Sista ansökningsdag: Urval sker löpande

Arbetstider: Varier mellan morgon, kvällar och helger.

Kolla in vår hemsida här! (https://baretzy.se/)

Ansök nu

Cafébiträde sökes till Ahlströms - Helgjobb samt extra vardagar

Läs mer Apr 17
Ahlströms konditori grundades 1901 och har sedan dess varit ett begrepp i Göteborg. Till oss har många generationer göteborgare vallfärdat genom åren för att smaka färska bakverk och smörgåsar av högsta kvalité. Helt enkelt för att få det där lilla extra! Allt produceras för hand, av de bästa råvaror, på våningen ovanför konditoriet. Idag består vi av 15 medarbetare. Vi är stolta över vår hantverkstradition och är måna om att föra den vidare.
Nu söker vi dig som vill arbeta 3-4 dagar per vecka under sommaren samt jobba extra varannan helg och vid behov från hösten och framåt. Tjänsten är perfekt för dig som studerar och behöver lite extra pengar vid sidan av studierna.
Som person är du positiv, ansvarstagande och serviceinriktad. Du är inte rädd att ta i när det väl behövs och trivs att arbeta under högt tempo. Att du arbetar medvetet för att varje gäst lämnar butiken nöjd är en förutsättning. Ett leende på läpparna och ett glatt humör kommer man alltid långt med! Du förväntas även vara en god arbetskamrat och bidra till en trevlig arbetsmiljö.
Du har tidigare erfarenhet av försäljning och service. Dock lägger vi störst vikt vid personlig lämplighet och hur du skulle passa in med resten av vår härliga personal.
Arbetet innefattar försäljning av bröd, bullar, tårtor och allt som hör ett konditori till. Även diskarbete, servering över disk, kassahantering samt en del lättare matlagning förekommer.
Arbetstiderna är varannan helg lördag och söndag samt extra på vardagar. Tiderna är varierande efter butikens öppettider (se hemsidan för öppettider).
Skicka ditt CV och personliga brev till jobb@ahlstromskonditori.se
Urval sker löpande och anställning kommer att tillsättas så fort som möjligt. Tveka därför inte att maila in ditt CV och personliga brev redan nu.

Ansök nu

Cafébiträde sökes till Göteborgs äldsta konditori - Vikariat juni-dec 80%

Läs mer Apr 9
Ahlströms konditori grundades 1901 och har sedan dess varit ett begrepp i Göteborg. Till oss har många generationer göteborgare vallfärdat genom åren för att smaka färska bakverk och smörgåsar av högsta kvalité. Helt enkelt för att få det där lilla extra! Allt produceras för hand, av de bästa råvaror, på våningen ovanför konditoriet. Vi är stolta över vår hantverkstradition och är måna om att föra den vidare.
Nu söker vi en positiv lagspelare som vill bli en del av vårt team!
Som person är du positiv, ansvarstagande och serviceinriktad. Du är inte rädd att ta i när det väl behövs och trivs att arbeta under högt tempo. Att du arbetar medvetet för att varje gäst lämnar butiken nöjd är en förutsättning. Du förväntas även vara en god arbetskamrat och bidra till en trevlig arbetsmiljö.
Du har tidigare erfarenhet av försäljning och service. Har du arbetat som konditoribiträde är det meriterande. Dock lägger vi störst vikt vid personlig lämplighet och hur du skulle passa in med resten av vår härliga personal.
Arbetet innefattar försäljning av bröd, bullar, tårtor och allt som hör ett konditori till. Även diskarbete, servering över disk, kassahantering samt en del lättare matlagning förekommer.
Tjänsten är ett vikariat på 80% för perioden juni-dec. Periodvis kan det bli högre sysselsättning. Arbetstiderna är varierande med 4 veckors rullande schema.
Skicka ditt CV och personliga brev till jobb@ahlstromskonditori.se.
Urval sker löpande. Tveka därför inte att maila in ditt CV och personliga brev redan nu.

Ansök nu

Cafébiträde

Läs mer Apr 6
Är du vår nya kollega?
Just nu söker vi timanställda som kan jobba både helger och vardagar.
Gäller butiken i Göteborg, Göteborgs chokladfabrik.
Vi söker dig som är:
? Glad och go'
? Säljare, med känsla för merförsäljning
? 18 år eller äldre
? Brinner för att ge våra besökare än fin och minnesvärd upplevelse.
? Noggrann och städad
? Stresstålig
? Självgående
? brinner för hantverk!
Pga hög belastning, svarar vi på de ansökningar som passar in i beskrivningen.
Lycka till!

Ansök nu

Göteborg: Ledigt jobb på Café Evas Paley

Läs mer Mar 17
Cafépersonal /baristor

 

Vi söker dig som brinner för att jobba med service och ”att göra människors dag”.

Vi söker heltid och xtra-personal.

Vi är ett kul gäng som skapar god stämning tillsammans.’

Välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Carotte Staff AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Carotte Staff AB .

Värd/Värdinna till Alecta Fastigheters coworkingsatsning Flexiwork

Receptionist, telefonist
Läs mer Apr 2
OM ARBETSGIVARENAlecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024öppnar Alecta Fastigheter sin första coworkinganläggning i Göteborg under namnet Flexiwork i kvarteret Regina.
Kvarteret ReginaPå Rosenlund, rakt under bastion Christina Regina, hittar du Kvarteret Regina. Här kommer organisationer och verksamheter nå framgång genom den fulla frihet som Drottning Kristina eftersträvade redan för 400 år sedan.I Alecta Fastigheters nya kontorsvaruhus Regina i centrala Göteborg vid Hvitfeldtsplatsen öppnar deras första Flexiwork Hovet som slår upp portarna 15:e maj. Flexiwork, som är namnet på Alecta Fastigheters coworking, är ett nytt affärsområde inom företaget.
Fastigheten byggs i två etapper och rymmer totalt 31 000 kvadratmeter. Första etappen omfattar en flexiyta på 1 100 kvm och andra etappen en yta på 1 900 kvm. Kvarteret Regina ligger centralt placerat och attraherar innovationsdrivna och kreativa företag. Fastigheten omfamnar allt från flexibla kontraktslösningar, musikinspirerade inredningskoncept, coworking /flexiwork, färdiginredda lokaler samt restauranger och butiker. I fastigheten är det fokus på återbruk och fastigheten certifieras enligt Breeam SE. Läs mer om Hovet här: https://kvarteretregina.se/kontor/

OM TJÄNSTEN
Är du redo att vara ansiktet utåt för Hovet och skapa magiska ögonblick för våra gäster? Då kan rollen som värd vara perfekt för dig! Som värd är din viktigaste uppgift att ge våra gäster en förstklassig upplevelse från det att de kliver in genom dörrarna.
Din dagliga rutin kommer att inkludera att välkomna besökare med ett leende, svara på deras frågor samt se till att våra konferensgäster och medlemmar har allt de behöver för en smidig vistelse.Det innebär att ordna frukostar, luncher och fikapauser, samt se till att all konferensteknik är i toppskick när det behövsoch hantera allehanda administrativa uppgifter.
Ditt öga för detaljer kommer att vara ovärderligt när du ser till att våra utrymmen alltid är prydliga och presentabla för våra gäster. Du behöver ha väl kännedom av lokalerna som du är ansvarig för att visa till nya potentiella medlemmar till coworking arenan.Dessutom kommer du att vara ansvarig för att bemanna receptionen och säkerställa att varje gäst får det förstklassiga bemötande de förtjänar.
Som en del av teamet kommer du också att vara med från början och vara en del av uppbyggnaden av rutiner, processer och standarder för både receptionen och konferensavdelningen.Tjänsten innebär att du är anställd av Carotte Staff och arbetar som konsult hos vår kund. Omfattningen är heltid och arbetstiderna är förlagda vardagar 8.00-17.00. Under vissa event kan enstaka kvällar samt helgarbete förekomma.
Tillträde Slutet på april, början på maj 2024
DIN PROFIL
Erfarenhet av service och administration är en förutsättning för att lyckas i rollen och vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är en självgående och strukturerad person som driver ditt eget arbete framåt, är serviceinriktad och alltid sätter kunden främst.
Du är positiv och prestigelös då arbetsuppgifterna kommer att vara varierande, kan ofta förutse vad som kommer behövas härnäst och älskar känslan när du kan säga att jag anade det så jag har redan kollat upp det. Din känsla för hur du formulerar dig och informerar gör att många uppskattar just ditt sätt att kommunicera.
Vidare har du ett säljande förhållningssätt, gillar att nätverka och utveckla nya kontakter. Att jobba i olika system är inget nytt och office- paketet är något du känner dig bekväm med. Vi ser gärna att du har arbetat i någon form avaffärssystem samt bokningssystemtidigare och har du erfarenhet av Nexudus är det meriterande.
Genom din tidigare erfarenhet av liknande roller är du även bekant med modern konferensteknik och har lätt för att lösa vanligt förekommande tekniskt strul som kan uppstå. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och givetvis delar du våra värderingar; kvalitet, förebild, service och nyskapande.
I denna roll lägger vi stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Vill du öka dina chanser att gå vidare i rekryteringsprocessen, rekommenderar vi att du bifogar ett personligt brev i din ansökan. För att trivas i rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, men har inga problem med att jobba självständigt.OM OSS
Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper vårakunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Viskräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifikabehov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen ochbesöksnäringen.

ÖVRIG INFORMATION
I denna process samarbetar Alecta Fastigheter med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direktav Natalie Fjellström via mail natalie@carotte.se.Vibehandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan såsnart som möjligt.

Ansök nu

Servering, event- och cateringpersonal till Carotte Staff

Servitör/Servitris
Läs mer Feb 12
Om tjänsten

Vi söker driven och utåtriktad personal till diverse uppdrag inom event- och servicebranschen!

Söker du ett jobb där du får hänga med härliga människor? Då har vi kanske något spännande för dig! Vi letar efter personer som inte rynkar på näsan åt att ge service och trivs i en rörlig och livlig arbetsmiljö. Det viktigaste är att du har en positiv inställning och vill leverera toppservice till våra många kunder i Göteborgsområdet med hjälp av våra superduktiga medarbetare. Häng med oss och bli en del av vårt härliga team!

Du kommer att få glänsa vid olika event, företagsfester, storslagna banketter och mer inom besöksnäringen. Vi har allt från glamorösa konferensanläggningar och lyxiga hotellkedjor till trendiga kontorshotell och egna Carotte restauranger. Vad som är extra bra? Du kan anpassa dina arbetstider efter ditt eget schema. För de som är extra ambitiösa finns möjligheter till vidareutbildning, mer ansvar och fasta uppdrag runt om i hela Sverige. Här kan du verkligen göra karriär med stil! ????????

Vi utbildar all vår personal i Carotte Academy, vår egna serviceutbildning, allt för att man ska känna sig trygg för att leverera hög servicenivå i sann Carotte anda till våra kunder.

Hos oss finns flera möjligheter!

- Bankett: servis, bankett bar

- Restaurang: á la carte servis, runner, diskare, bar
- Festlokal: servis, runner
- Catering: servis, runner, bar

- Event: Eventvärdar, servis



Hur kan en arbetsdag se ut?

Du kommer vara en del av våra glada Carottestjärnor. Dina arbetsuppgifter kan inkludera allt från storslagna företagsfester, välkomna gäster, ta bordsbeställningar, cateringuppdrag, servera mat och dryck, och det viktigaste av allt: leverera personlig service.

Arbetstiderna varierar beroende på kunds önskemål. Vi ser att du har en annan huvudsaklig sysselsättning och vill ha ett roligt extrajobb. Vi sätter inga krav på hur mycket du måste jobba men vi ser gärna att man arbetar något kontinuerligt.

Vi letar efter någon som:

- Älskar att ge bra service och sprida glädje.

- Har alltid ett leende på läpparna, är flexibel och prestigelös.

- Är en riktig social fjäril

- Har full koll på svenska och engelska, både när det gäller att prata och skriva.

Kan du checka av dessa punkter? Om ja, då är du precis den vi vill ha!





I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Motivera i din ansökan varför just du passar för rollen - både erfarenhets- och personlighetsmässigt.

Vi jobbar nära vårt systerbolag Carotte Food & Event som arrangerar flera spännande uppdrag framöver.

Roliga uppdrag under 2024 som vi ser fram emot tillsammans med Carotte Food & Event:

- Göteborgsvarvet - folkfesten där vi levererar mat och dryck till tappra löpare från hela Sverige. (maj 2024)

- Gothia & Partille Cup - Var delaktig i världens största fotbollsturnering och träffa fotbollsspelande glada ungdomar från hela världen. (sommar 2024)

- Event på Åby Arena - Häst kapplöpning med glada spelare som vi serverar gedigen mat & dryck (Augusti 2024)

- Veteran VM - friidrottens främsta seniorer tar upp till kamp! (Augusti 2024)

- Winterlights - en magisk promenad genom ljud & ljus i ett vinterlandskap. (vinter 2024)

Om Carotte Academy

I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff. Alla som arbetar med oss behöver genomgå första steget i vår utbildning.

Om oss

Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående, alternativt efter överenskommelse

Omfattning: Extra vid behov

Lön: Timlön

Placering: Göteborg

Sök tjänsten genom att klicka på "Jag vill ansöka!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Servering, event- och cateringpersonal till Carotte Staff

Servitör/Servitris
Läs mer Feb 13
Om tjänsten

Vi söker driven och utåtriktad personal till diverse uppdrag inom event- och servicebranschen!

Söker du ett jobb där du får hänga med härliga människor? Då har vi kanske något spännande för dig! Vi letar efter personer som inte rynkar på näsan åt att ge service och trivs i en rörlig och livlig arbetsmiljö. Det viktigaste är att du har en positiv inställning och vill leverera toppservice till våra många kunder i Göteborgsområdet med hjälp av våra superduktiga medarbetare. Häng med oss och bli en del av vårt härliga team!

Du kommer att få glänsa vid olika event, företagsfester, storslagna banketter och mer inom besöksnäringen. Vi har allt från glamorösa konferensanläggningar och lyxiga hotellkedjor till trendiga kontorshotell och egna Carotte restauranger. Vad som är extra bra? Du kan anpassa dina arbetstider efter ditt eget schema. För de som är extra ambitiösa finns möjligheter till vidareutbildning, mer ansvar och fasta uppdrag runt om i hela Sverige. Här kan du verkligen göra karriär med stil! ????????

Vi utbildar all vår personal i Carotte Academy, vår egna serviceutbildning, allt för att man ska känna sig trygg för att leverera hög servicenivå i sann Carotte anda till våra kunder.

Hos oss finns flera möjligheter!

- Bankett: servis, bankett bar

- Restaurang: á la carte servis, runner, diskare, bar
- Festlokal: servis, runner
- Catering: servis, runner, bar

- Event: Eventvärdar, servis



Hur kan en arbetsdag se ut?

Du kommer vara en del av våra glada Carottestjärnor. Dina arbetsuppgifter kan inkludera allt från storslagna företagsfester, välkomna gäster, ta bordsbeställningar, cateringuppdrag, servera mat och dryck, och det viktigaste av allt: leverera personlig service.

Arbetstiderna varierar beroende på kunds önskemål. Vi ser att du har en annan huvudsaklig sysselsättning och vill ha ett roligt extrajobb. Vi sätter inga krav på hur mycket du måste jobba men vi ser gärna att man arbetar något kontinuerligt.

Vi letar efter någon som:

- Älskar att ge bra service och sprida glädje.

- Har alltid ett leende på läpparna, är flexibel och prestigelös.

- Är en riktig social fjäril

- Har full koll på svenska och engelska, både när det gäller att prata och skriva.

Kan du checka av dessa punkter? Om ja, då är du precis den vi vill ha!





I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Motivera i din ansökan varför just du passar för rollen - både erfarenhets- och personlighetsmässigt.

Vi jobbar nära vårt systerbolag Carotte Food & Event som arrangerar flera spännande uppdrag framöver.

Roliga uppdrag under 2024 som vi ser fram emot tillsammans med Carotte Food & Event:

- Göteborgsvarvet - folkfesten där vi levererar mat och dryck till tappra löpare från hela Sverige. (maj 2024)

- Gothia & Partille Cup - Var delaktig i världens största fotbollsturnering och träffa fotbollsspelande glada ungdomar från hela världen. (sommar 2024)

- Event på Åby Arena - Häst kapplöpning med glada spelare som vi serverar gedigen mat & dryck (Augusti 2024)

- Veteran VM - friidrottens främsta seniorer tar upp till kamp! (Augusti 2024)

- Winterlights - en magisk promenad genom ljud & ljus i ett vinterlandskap. (vinter 2024)

Om Carotte Academy

I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff. Alla som arbetar med oss behöver genomgå första steget i vår utbildning.

Om oss

Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående, alternativt efter överenskommelse

Omfattning: Extra vid behov

Lön: Timlön

Placering: Göteborg

Sök tjänsten genom att klicka på "Jag vill ansöka!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Kontorsassistent för uppdrag på 50% vardagar

Kontorsreceptionist
Läs mer Feb 7
OM CAROTTE

Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. Carotte har kontor i Göteborg, Stockholm & Jönköping och kunder över hela Sverige.

VÅR KUND

Carotte Staff söker åt kund en erfaren och professionell kontorsassistent till ett konsultbolag med höga verksamhets ambitioner.

Kulturen på denna arbetsplats präglas av höga ambitioner, professionalitet och driv. Teamet hos vår kund består av noga utvalda högpresterande proffs, erkända inom sina områden och som alltid sätter kunden i fokus.

Om tjänsten

Vi söker en person som har en känsla för detaljer, har förmågan att arbeta effektivt i varierande tempo och har en flexibel inställning till arbetsuppgifter. Vi tror att du som söker denna position har en välkomnande attityd, du är en relationsskapare med en förmåga att skapa positiva möten för besökare och kollegor. Du trivs i en professionell miljö och är tillmötesgående.

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet inom kontorsarbete och även konferens. Du talar & skriver obehindrat i både svenska och engelska. Du bör också ha god datorvan och du kommunicerar professionellt i skrift. Du har en naturlig känsla för att vara uppmärksam på detaljer och får med lätthet ett helhetsgrepp över den dagliga verksamheten.

Dina arbetstider: Dagtid, måndag till fredag främst förmiddag men kan även vara förlagda under eftermiddag.

Anställningsform: Provanställning 6 månader därefter tillsvidareanställning. Du är anställd hos oss på Carotte Staff och arbetar 50% hos vår kund.

Startdatum: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att kontakta natalie@carotte.se. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Reception- & serviceansvarig till nysatsningen Leir Mat & Möten

Konferensvärd/Konferensvärdinna
Läs mer Feb 6
OM ARBETSGIVAREN

Carotte har sedan starten 1982 levererat catering och service i toppklass. Vi är numera en av Sveriges snabbast växande företagsgrupper inom Soft Facility Services med fokus på möten & upplevelser. Med nyskapande catering, restaurang, event, bemanning, kontorservice & lokalvård skapar vi attraktiva arbetsplatser och evenemang.
Idag består Carotte av tre bolag, Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Carotte har kontor i Stockholm, Göteborg & Jönköping med kunder över hela Sverige.


OM KUNDEN

Alecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024 utvecklar och nyöppnar Alecta Fastigheter i toppmoderna kontorsfastighet Göteborg. Fastigheten genomgår nu omfattande renoveringsinsatser där reception, konferens, serviceytor & restaurang utvecklas tillsammans med servicepartnern Carotte Group.

Ullevi Park stod inflyttningsklar våren 2012. Fastigheten består av två sammanbyggda hus, med totalt 16 våningsplan. Det är med stolthet Carotte förvaltar serviceuppdraget för hela anläggningen hos Alecta Ullevi Park. Inom kort kommer service i form av gemensam reception, loungeytor, konferensavdelning och restaurang med mera finnas tillgängligt för hyresgäster och besökare. Vi ser fram emot att erbjuda personal, hyresgäster, alla i närområdet och nyfikna förbipasserande att njuta av fantastiskt värdskap och smakrik mat i vår nya Restaurang och konferensanläggning "Leir".


OM TJÄNSTEN

I rollen som Reception- & serviceansvarig blir du en viktig pusselbit i nysatsningen av Leir Mat & Möten.

Du har huvudansvaret för all service i fastigheten där du hanterar såväl hyresgäster som externa besökare och konferensgäster. I ditt dagliga arbete har du ansvar för den fartfyllda konferensdelen där du ordnar med bl.a. offerter, visningar, frukostar, luncher, fika samt konferensteknik vid behov. Vidare ser du med ditt utmärkta sinne för detaljer till att alla utrymmen alltid är presentabla för hyres- och konferensgäster. Du bemannar också receptionen och säkerställer ett förstklassigt bemötande för gästerna. I receptionen tar du emot besökare, hjälper hyresgästerna med deras löpande frågor, du har ansvar för nyckelkvittering för fastigheten och hanterar i övrigt allehanda administrativa uppgifter. Du samarbetar dagligen och har en god dialog med dina kollegor i restaurangen som drivs av Carotte. Du kommer in i ett tidigt skede av verksamheten och kommer vara delaktig i uppbyggnaden av rutiner, processer och standarder för såväl reception som konferens.

Tillträde till tjänsten: Mars 2024
Arbetstider: Är förlagda under kontorstider med flexibilitet för visst kvällsarbete vid event & arrangemang.
Anställning: Via Carotte Staff till uppdrag hos Alecta

VI SÖKER DIG

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för mötet med människor och kan förmedla ett starkt värdskap. Du har servicekänsla ut i fingertopparna och trivs i en dynamisk miljö där du får möjligheten att vara behjälplig hyresgästerna i fastigheten i både högt och lågt. För att trivas i rollen behöver du ha en fallenhet och intresse för att vara säljande och koordinerande kring konferenser och service.

Vi tror att du gillar att engagera dig i aktiviteter och aktivering för en varierad & trevlig miljö för fastighetens hyresgäster där du skapar community. Du har tidigare erfarenhet av att skapa konferenser och event. Du är en skicklig relationskapare och drivs av att föra människor samman.

Som person så är ditt ledord energi och du trivs med att konstant vara i rörelse för att ge en service upplevelse utöver det vanliga. Ditt proaktiva arbetssätt gör att du alltid ligger ett steg före.

Din profil:

Tidigare arbetat i servicebranschen
Ett skarpt öga för detaljer
Är flexibel i ditt arbete och kan hantera en dynamisk arbetsmiljö
Inte är rädd för att hugga i där det behövs
Har god datorvana, med erfarenhet från Officepaketet
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Har erfarenhet av konferenser

Välkommen med din ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på natalie@carotte.se. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Sökord: Reception, konferens, möten, värd/värdinna, Carotte, Alecta

Ansök nu

SiteManager/Platschef till Alecta Fastigheters coworkingsatsning Flexiwork

Konferenschef
Läs mer Jan 5
OM ARBETSGIVAREN

Alecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024 öppnar Alecta Fastigheter sin första coworkinganläggning i Göteborg under namnet Flexiwork i kvarteret Regina.

Kvarteret Regina

På Rosenlund, rakt under bastion Christina Regina, hittar du Kvarteret Regina. Här kommer organisationer och verksamheter nå framgång genom den fulla frihet som Drottning Kristina eftersträvade redan för 400 år sedan.

I Alecta Fastigheters nya kontorsvaruhus Regina i centrala Göteborg vid Hvitfeldtsplatsen öppnar deras första Flexiwork Hovet som förväntas stå klart i slutet av april 2024. Flexiwork, som är namnet på Alecta Fastigheters coworking, är ett nytt affärsområde inom företaget.

Fastigheten byggs i två etapper och rymmer totalt 31 000 kvadratmeter. Första etappen omfattar en flexiyta på 1 100 kvm och andra etappen en yta på 1 900 kvm. Kvarteret Regina ligger centralt placerat och attraherar innovationsdrivna och kreativa företag. Fastigheten omfamnar allt från flexibla kontraktslösningar, musikinspirerade inredningskoncept, coworking /flexiwork, färdiginredda lokaler samt restauranger och butiker. I fastigheten är det fokus på återbruk och fastigheten certifieras enligt Breeam SE.

Läs mer om Hovet här: https://kvarteretregina.se/kontor/

OM TJÄNSTEN


I rollen som platschef för Alecta Fastigheters nya Flexiwork-satsning blir du en central del av projektet redan från början. Din position är avgörande för att forma och utveckla konceptet och du kommer vara involverad i allt från affärsmodell och försäljning till eventplanering. Ditt arbete sträcker sig även till att skapa en trivsam och produktiv arbetsmiljö genom att sätta samman en mångsidig och välbalanserad kundmix.

Du kommer inte bara vara delaktig i strategin och planeringen av verksamheten, utan också ha ansvar för personal, där du får chansen att bygga upp ditt eget team genom att vara delaktig i rekrytering. Ditt dagliga arbete kommer innefatta försäljning, service och att noggrant följa upp ekonomin och leverantörsrelationer. I det inledande skedet är fokus satt på att etablera Hovet på marknaden, försäljning blir en viktig del av arbetet och potentialen för ytterligare Flexiwork-enheter öppnar upp för framtida utveckling, med Hovet som den första av flera planerade öppningar i Göteborg. Start senast april 2024.

Tillträde till tjänsten: Februari/Mars 2024

VI SÖKER DIG SOM HAR


Vi tror du har erfarenhet av resultat- och verksamhetsansvar samt bevisad förmåga att sätta, driva och följa upp organisationen mot tydliga mål. Att du besitter förmågan att leda och utveckla verksamhet och människor samt implementera ett fantastiskt värdskap. Att du har mångårig erfarenhet av sälj: från att själv sälja till att bygga en vinnande säljkultur i organisationen. För att trivas i rollen uppskattar vi även att du har en fallenhet och intresse för att ta till dig och analysera ekonomiska samband, göra affärsmässiga kalkyler och utveckla affären.



DIN PERSONLIGHET

Vi tror att du är nyfiken, säljande, tänker helhet och trivs bäst i en organisation där du förväntas tänka nytt, kan påverka och där beslutsvägarna är korta. Att du är en proaktiv, rådgivande och en prestigelös problemlösare. Som ansvarig på Hovet kommer du ha många kontaktytor så det är också viktigt att du är en relationsbyggare med genuint intresse för människor och hur vi bygger engagemang, förtroende och samarbete hos både kunder och medarbetare och gillar att skapa en mötesplats där både människor och affärer växer.

OM OSS


Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen.





ÖVRIG INFORMATION


I denna process samarbetar Alecta Fastigheter med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direkt av Negin Hafizi via mail negin@carotte.se. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu