Göteborg: Analytiker till underrättelseenheten med placering i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Analytiker till underrättelseenheten med placering i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-07 // Varaktighet: Heltid

Underrättelseenhetens regionala sektion söker nu ett flertal vassa analytiker för att arbeta med brottsbekämpning av organiserad brottslighet i olika former. Här finns möjligheten att verkligen göra skillnad och bidra i arbetet gentemot våldsbejakande extremism, organiserad brottslighet och annan allvarlig brottslighet.
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5300 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Den regionala underrättelseenheten bedriver strategisk, operativ och taktisk underrättelseverksamhet. Man bearbetar, registrerar och fördelar inkommen information samt tar fram operativa och strategiska analyser. Enheten ansvarar för regionens informatörsverksamhet och leder underrättelseinsatser vid bekämpning av organiserad brottslighet på regions- och polisområdesnivå. Verksamheten bedrivs i hela regionen. Medarbetare är placerade i Borås, Göteborg, Halmstad, Skövde, Trollhättan och i alla lokalpolisområden.
Arbetsuppgifter
Du ska strukturera, bearbeta och analysera information för att skapa operativa och strategiska underlag och rapporter för beslut. Arbetet utförs både tillsammans med andra funktioner inom underrättelseverksamheten men även enskilt. I det dagliga arbetet använder du olika databaser och polisiära IT-system. Du ska presentera skriftliga och muntliga slutsatser av gjorda analyser både internt men även för beslutsfattare och andra intressenter. Du ska bidra till metodutveckling och förbättrade arbetssätt.
Olika grupper på sektionen söker nu analytiker som ska:
- jobba myndighetsgemensamt mot organiserad brottslighet, våldsbejakande extremism eller hot mot ordning och säkerhet.
- kartlägga nätverk och individer däri, individer som verkar inom exempelvis organiserad brottslighet, nyttjar företag som brottsverktyg, genomför bedrägerier av olika slag, och annan allvarlig brottslighet för ekonomisk vinning.
Vi tillämpar flextid och arbetet sker på dagtid.
För att läsa mer om jobbet och ansöka, följ den här länken:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2022/november/analytiker-und-rgn-vast/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Registrator till offentlig myndighet

Läs mer Mar 20
Är du noggrann, kommunikativ och har en mycket god samarbetsförmåga? Är du utbildad Registrator eller har arbetserfarenhet av liknande roll? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Adecco söker en erfaren registrator till framtida konsultuppdrag.

Om tjänsten
Som registrator i en offentlig myndighet kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du kommer bland annat arbeta med registratur, administration och diarieföring. Du kommer vara med och stötta och avlasta den nuvarande registraturen från ordinarie löpande registrering. Som registrator kommer du arbeta med ärendehanteringssystemet Visma Ciceron samt andra system som Public360, W3D3 och Visual Arkiv.

I din roll som registrator kommer din huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
- Informationshantering
- Diarieföring
- Administration

Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta, beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens.

Om dig
Vi söker dig som har registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning, alternativt, gymnasiekompetens samt 1 års arbetslivserfarenhet som registrator inom en offentlig myndighet. Viktigt för tjänsten är att du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Vidare ser vi att du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Vi ser även att du har kunskaper kring systemen Visma Ciceron, Public360, W3D3 eller Visual Arkiv. Vi söker sig som har kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar.

Meriterande är om du är noggrann i ditt arbete och har en god kommunikationsförmåga. Vidare har du en positiv inställning med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som registrator i en statlig myndighet.

Önskade kvalifikationer:
- Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning, alternativt, gymnasium samt 1 års arbetslivserfarenhet som registrator inom en offentlig myndighet
- Flytande i svenska, såväl i tal som i skrift
- God datorsystemvana
- Kunskaper i det engelska språket är högt meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Registrator, Diarieföring, Administration, Göteborg, Offentlig myndighet

Ansök nu

Utvecklingsledare med samordnande uppdrag för våld i nära relationer

Läs mer Mar 28
Nytt
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en utvecklingsledare med ett samordnande uppdrag för våld i nära relationer.
Socialförvaltningen Hisingen består av fem avdelningar. Barn och unga myndighet, Barn och unga resurs, Vuxen och Psykologenheten samt Stadsområde välfärd och fritid.
På Socialförvaltningen Hisingen finns det två enheter som arbetar med personer som lever i relation där det förekommer våld. En enhet som arbetar med vuxna som är utsatta eller som utövar våld i nära relation. Vi har också en familjevåldsenhet som arbetar med våldsutsatta familjer där det finns barn. Det strategiska arbetet med våld i nära relationer leds av en styrgrupp. Det finns också en arbetsgrupp med socialsekreterare från varje avdelning.

Din uppgift blir att samordna det övergripande arbetet utifrån en framtagen handlingsplan. Fokus är att föra arbetet mot våld i nära relationer framåt på Hisingen. Kompetensutveckling och upprättande av gemensamma styrdokument för arbetet på Hisingen och i staden är andra arbetsuppgifter. Du kommer medverka nätverk som är gemensamma för staden.

I uppdraget som samordnare för våld i nära relationer arbetar du förvaltningsövergripande och på styrgruppen för våld i nära relationers uppdrag. Du leder och samordnar det övergripande arbetet. Du kommer arbeta både självständigt och tillsammans med utvecklingsledare, verksamhetsutvecklare och övriga stödfunktioner både inom förvaltningen och tillsammans med kollegor i stadens övriga socialförvaltningar i ett tätt och nära samarbete.

I uppdraget ingår:
- Upprätta plan för arbetet
- Identifiera utvecklingsbehov och föreslå åtgärder
- Svara för dokumentation av arbetet
- Du svarar på remisser och skriver tjänsteutlåtanden
- Ta fram för området relevant statistik
- Samordna kompetensutveckling och ansöker om utvecklingsmedel
- Du ingår i nätverk och leder arbetsgrupper
- Omvärldsbevakar
- Följer upp arbetet


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå företrädesvis socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom Individ- och familjeomsorgen och erfarenhet av arbete med Våld i nära relationer. Du ska ha god kännedom om tillämpningen av de lagar som styr verksamheten. Du som söker ska ha erfarenhet av att leda andra, driva kvalitetsarbete och utvecklingsprocesser. Det är meriterande om du har arbetat som verksamhetsutvecklare, utvecklingsledare eller har ledarerfarenhet.

För att lyckas i ditt uppdrag krävs att du har förmåga att både självständigt och i samarbete med andra, initiera, driva och fullfölja processer och utvecklingsarbete. I rollen som utvecklingsledare är det viktigt att du är pedagogisk och lyssnar på andras förslag till förbättring av arbetet. Du behöver också ha en god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Vi värderar särskilt din förmåga att arbeta strukturerat och driva processer framåt.

Ansök nu

Handläggare

Läs mer Mar 21
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Enheten för Juridik
Staben ansvarar bland annat för verksamhetsplanering, samordning och uppföljning av universitetets verksamhet. Inom Enheten för juridik och informationsförvaltning finns sektionen för juridik och informationssäkerhet samt universitetets centrala funktion för arkiv- och registratur. Vi söker en nu handläggare som är strukturerad, ansvarsfull och driven.

Är du en fena på handläggning och trivs i en stödjande roll? Då kan det här vara anställningen för dig! Välkommen med din ansökan redan idag.

Arbetsuppgifter 
Rollen som handläggare är en vikariatsanställning under 11 månader och som vikarierande handläggare förväntas du förvalta de arbetsuppgifter som ingår i ordinarie handläggares anställning. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av handläggning av ärenden, ofta inför behandling i universitetsgemensamma nämnder och rådgivande organ, samt av återkommande administration. Som handläggare håller du i den praktiska samordningen inför olika universitetsgemensamma organ som hanteras inom sektionen, tar emot anmälningar, begär in kompletteringar från berörda delar av universitetet och sammanställer underlag. Du håller också i kommunikationen med de berörda enskilda i olika ärenden. Det gäller främst för Disciplinnämnden, som prövar ärenden avseende misstänkt vilseledande vid examination samt störande av undervisning. Även sekreterarskap kan komma i fråga. Vid sektionen finns idag två handläggare med dessa arbetsuppgifter.

Vidare hanterar du som handläggare mötesbokningar, beställer tolktjänster med mera.

Som handläggare arbetar du nära förvaltningsjuristema, som du stöttar i deras arbete. Handläggarrollen passar dig som är kommunikativ, ansvarsfull och har hög integritet då en stor del av arbetet rör olika juridiska processer och där du fungerar som en länk mellan dessa och universitetets institutioner och fakulteter.

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har högskoleexamen inom offentligförvaltning, statsvetenskap eller för anställningen annat relevant ämnesområde. Vi ser att du har erfarenhet av att självständigt driva och handlägga ärenden. För att lyckas i rollen som handläggare ska du kunna utrycka dig korrekt i tal och skrift samt ha förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt.

Det är meriterande om du arbetat inom universitet med handläggning av juridiska ärenden. Goda kunskaper i Officepaketet och bred förståelse för olika typer av IT-system som Teams, Zoom och SharePoint är också att anses som meriterande.

Vi ser att du är en person har en hög integritet, du är driven, lyhörd och presteigelös och  är villig att hjälpa till med det förvaltningsjuriserna behöver administrativ stöttning med. Du gillar ordning och reda, har lätt för att skapa struktur och du har ett effektivt arbetssätt.

Anställning 
Anställningen är ett vikariat på heltid (100%) med placering vid enheten för juridik på sektionen för juridik och informationsförvaltning vid gemennsamma förvaltningen på Göteborgs universitet. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Sara Dahlberg, chefsjurist, via sara.dahlberg@gu.se

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-04-11

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Samordnare för pedagogiskt stöd för studenter med funktionsnedsättning

Läs mer Mar 19
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Utbildningsenheten vid Gemensamma Förvaltningen söker en samordnare. Vill du arbeta med att samordna pedagogiskt stöd för studenter med funktionsnedsättning vid universitetet? Vill du bidra i arbetet med att skapa tillgängliga lärmiljöer för denna studentgrupp? Har du dessutom utbildning på högskolenivå och erfarenhet inom detta område - då hoppas vi att du söker denna tjänst hos oss!

Utbildningsenheten är en av tio enheter inom universitetets gemensamma förvaltning. Vid enheten arbetar cirka 100 personer, se mer på https://medarbetarportalen.gu.se/utbildningsenheten/

Inom enheten arbetar vi utifrån värdeorden öppenhet, samarbete, professionalitet och tydlighet för att skapa en god arbetsmiljö med ett respektfullt och trevligt klimat mellan kollegor. Utbildningsenheten är sedan 2017 HBTQ-certifierade och sedan 2021 HBTQI-certifierade.

Tjänsten är placerad vid Utbildningsenheten, sektionen för student- och utbildningsstöd - en av enhetens fem sektioner - https://medarbetarportalen.gu.se/utbildningsenheten/sektionen-student-utbildningsstod/.

Sökord: logoped, specialpedagog, specialpedagogik, psykologi.

Arbetsuppgifter 
I rollen som samordnare för pedagogiskt stöd arbetar du med planering och samordning av pedagogiskt stöd till studenter med dokumenterad varaktig funktionsnedsättning. En stor del av arbetet utgörs av kontakt och möten med studenter (fysiska/digitala möten eller möten via telefon). I rollen ingår också att vara ett stöd till institutionerna, bland annat i frågor som rör pedagogiskt stöd och tillgänglighet.

I arbetsuppgifterna ingår att:


• Kartlägga studiesituationen och handlägga ärenden för studenter med olika typer av varaktiga funktionsnedsättningar, exempelvis neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, läs- och skrivsvårigheter/dyslexi, psykiska funktionsnedsättningar, olika kroniska sjukdomar och medicinska tillstånd
• Utföra administration relaterat till rollen
• Arbeta övergripande med att utveckla och förvalta interna rutiner samt processer för arbetet
• Informera om generellt stöd och pedagogiskt stöd till studenter
• Informera och föreläsa för grupper inom och utanför universitetet om pedagogiskt stöd
• Samarbeta med institutioners studievägledare och lärare samt med bibliotek och andra befattningshavare från stora delar av universitetets verksamhetsområden
• Bevaka och analysera händelser och trender i omvärlden relaterat till pedagogiskt stöd

Kvalifikationer 
Du som söker har relevant utbildning inom specialpedagogik, logopedi, psykologi, minst på kandidatnivå, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Erfarenhet av att arbeta med gymnasieungdomar/unga vuxna med funktionsnedsättning är starkt meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet och/eller utbildning inom likabehandling, samtalsmetodik/handledning och tillgänglighetsfrågor.

Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska, både i tal och skrift, samt att du kan målgruppsanpassa din kommunikation. Du behöver även känna dig bekväm med att ge information samt föreläsa inför större grupper. Vidare förutsätter tjänsten att du har goda IT-kunskaper i exempelvis Microsoft 365 och erfarenhet av omfattande kommunikation via e-post.

Arbetsuppgifterna ställer krav på lyhördhet, noggrannhet, integritet och initiativförmåga. Självklart är du en person som är ansvarstagande och har lätt för att arbeta tillsammans med andra människor.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställning 
Anställningen är tillsvidare med omfattning 100% och med placering vid sektionen för student- och utbildningsstöd vid Utbildningsenheten, Gemensamma förvaltningen. Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef Christina Kaspersen, christina.kaspersen@gu.se, tel 031 786 6157. 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 7 april 2024 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Förvaltningsledare rehabilitering

Läs mer Mar 21
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg. Nu behöver vi dig som vill arbeta som utvecklings- och förvaltningsledare inom rehabilitering. I din roll som förvaltningsledare är du ansvarig för att hålla ihop, effektivisera och kontinuerligt förbättra leveransen av tjänsten för rehabilitering, som idag består av IT-stöd, utbildning, support.
Centralt i uppdraget är att ta fram och säkerställa genomförande av en årligt reviderad förvaltningsplan för tjänsten. Du leder ett förvaltningsteam som består av representanter från flera enheter på Intraservice. Tillsammans planerar, prioriterar och utvecklar ni arbetet.

Tjänsten ska stödja stadens rehabiliteringsprocess, uppfylla krav inom informationssäkerhet samt bidra till arbetet med digitalisering och automatisering för effektivare administration.
Du samarbetar närmast med förvaltningsledare för andra HR tjänster, ditt förvaltningsteam och övriga kollegor inom verksamhetsområde HR. Du kommer att arbeta nära kollegor på Stadsledningskontoret och HR-representanter från Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Du representerar Göteborgs Stad i dialoger med leverantören av IT-stöd inom rehabilitering.

Under 2024 och 2025 pågår förstudie och upphandling av IT-stöd inom rehabilitering. I detta arbete kommer du att ha en viktig och aktiv roll som deltagare i projektet.
Utöver ansvar för förvaltning av rehabiliteringstjänsten har du även arbetsuppgifter som utvecklingsledare. Några av de arbetsuppgifterna är att:

• delta i upphandlingar inom området
• driva och delta i projekt och utvecklingsinsatser inom ditt sakområde
• medverka i förvaltning och utveckling av stadengemensamma arbetsmiljöutbildningar
• planera och genomföra utbildnings- och kompetensutvecklingsinsatser inom området
• delta i framtagandet av metoder, verktyg och stödmaterial för att stödja processen för rehabilitering

Du kommer att vara anställd med befattningen utvecklingsledare och vara placerad på enheten Hållbart arbetsliv, inom verksamhetsområde HR.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har bred kompetens och erfarenhet inom rehabiliteringsområdet. Exempelvis från tidigare roll inom HR, företagshälsovård eller myndighet så som exempelvis Försäkringskassan. Därtill har du en högskoleutbildning som vi bedömer relevant för tjänsten, alternativt arbetslivserfarenhet som anses likvärdig. Du har också erfarenhet av att leda andra för att uppnå gemensamma resultat.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat i gränssnittet mellan verksamhet och IT samt har erfarenhet av projekt eller en förvaltningsmodell. Har du arbetat i en större organisation och har erfarenhet av leverantörskontakter, informationssäkerhetsarbete samt dataskydd, är också det meriter.

För att lyckas i rollen behöver du vara flexibel, ta initiativ till förändring och kunna arbeta självständigt men även vara skicklig i samarbetet med andra. Du kan leda, motivera och skapa delaktighet för att lösa gemensamma arbetsuppgifter. Då utbildning och mötesledning (både i mindre och större forum) förekommer i tjänsten krävs det att du är pedagogisk och har en förmåga att leda gruppen mot ett gemensamt mål.
Det förekommer stor variation i arbetet med många olika frågeställningar som ska hanteras, så du behöver ha ett lösningsorienterat förhållningssätt och ha lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Vi tror att du drivs av att hjälpa verksamheten att få ut maximal nytta av sina digitala lösningar.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.

Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Polismyndigheten

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Polismyndigheten .

Gruppchef till Gränspolissektionens inre kontrollgrupp (IKG), Göteborg

Kontorschef, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 21
Har du erfarenhet av ledarskap, intresse av migrations- och omvärldsfrågor samt att utveckla både verksamhet och team? Vill du vara med och sätta Gränspolisens verksamhet på kartan i Göteborg? Då är det här ett intressant och spännande uppdrag!

Är du redo för en större uppgift?

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de kommande åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.

Gränspolissektionen är en regional sektion inom operativa enheten vid region Väst som arbetar med yttre gränskontroll, inre utlänningskontroll, arbete mot gränsöverskridande brottslighet, verkställighetsarbete och brottsutredningar. Gränspolissektionens verksamhet i region Väst utgår från Göteborg, Landvetter flygplats och Halmstad men bedrivs även i regionens hamnar.


ARBETSUPPGIFTER
Syftet med den rörliga kontrollgruppen (RÖK) är att hitta personer som av olika skäl vistas illegalt i landet. Gruppen utför inre utlänningskontroller samt arbetar aktivt mot gränsöverskridande brottslighet. Arbetet bedrivs genom en aktivt uppsökande yttre polisverksamhet inom region Väst och utförs både i uniform och civilt. RÖK/IKG är en av Gränspolissektionens rörliga grupper i Region Väst.

Gruppens arbete innefattar uppgifter som att:

• eftersöka människor som har beslut om avvisning/utvisning och genomföra verkställighetssamtal med dessa
• bedriva inre och yttre spaning
• vara verkställarna och utredarna behjälplig med husrannsakan, utredningsarbete, hålla förhör samt hämtningar av familjer/människor som ska utvisas/avvisas
• hantera hämtningar av ankommande IDB (Dublinärenden) till Landvetter och hålla verkställighetssamtal med dessa
• medverka vid arbetsplatsinspektioner
• samverka med externa myndigheter och aktörer såsom exempelvis Migrationsverket och Kriminalvården

Du kommer i denna roll, att tillsammans med dina medarbetare, ha stor möjlighet att påverka hur verksamheten ska bedrivas samt utveckla metoder och arbetssätt i syfte att uppnå mål och resultat.

Som chef för RÖK/IKG rapporterar du till sektionschefen samt ingår i sektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området RÖK/IKG och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller motsvarande den senaste femårsperioden
• polisexamen
• erfarenhet av ledarskap inom operativ verksamhet
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:

• erfarenhet av gränspolisiär verksamhet
• erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
• ingått i ledningsforum
• erfarenhet att leda polisoperativa insatser/händelser
• chefs- och ledarskapsutbildning för direkt nivå
• erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:

• Analys och helhetssyn
• Mål och resultat
• Utveckling och förändring
• Social säkerhet
• Muntlig och skriftlig kommunikation
• Skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/. Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.

Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.

ÖVRIGT
• Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp
• Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
• Placering i Göteborg

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 4 april 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Gruppchef till rekrytering och bemanning vid HR-avdelningen, Göteborg

Kontorschef, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 12
Är du redo för en större uppgift?




Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.




Rekrytering och bemanning är en verksamhet inom HR-avdelningen som ansvarar Polismyndighetens rekrytering och bemanningsverksamhet, arbetsgivarerbjudande och chefsförsörjning. Uppdraget innefattar även beslutsskrivning i bemanningsärenden samt hantering av personalakter. Enheten är inne i en spännande utvecklingsfas och behöver förstärkas med nya chefer och medarbetare!




Enheten består av 15 bemanningsgrupper placerade runt om i landet samt en utvecklingsgrupp bestående av HR-specialister inom olika områden. Varje grupp leds av en gruppchef. Totalt arbetar ca 220 medarbetare inom enheten som med bred kompetens ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd till chefer i hela myndigheten.




Arbetsbeskrivning




Uppdraget som gruppchef vid rekrytering och bemanning




Verksamheten rekrytering och bemanning söker nu en gruppchef med placering i Göteborg. Som gruppchef inom rekryterings- och bemanningsverksamheten rapporterar du till sektionschefen samt ingår i dennes ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs och att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Du har personalansvar för ca 15 medarbetare och ditt uppdrag är att tillsammans med dina medarbetare och i nära samverkan med verksamheten säkerställa ett effektivt och kvalitativt stöd i bemannings- och rekryteringsärenden och på så sätt bidra till kompetensförsörjningen i Polismyndigheten.




Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.




Kvalifikationer




Detta är en möjlighet för dig som har:




minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som chef
erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
erfarenhet av och kunskap om rekryterings- och bemanningsprocesser
för funktionen relevant examen/utbildning





Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:




erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
kunskap och erfarenheter av att leda genom tillitsbaserat ledarskap
ingått i ledningsform
chefs- och ledarskapsutbildning





Anställningen kräver svenskt medborgarskap.




Notera att det tydligt skall framgå av ditt CV på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter, då det ligger till grund för vårt urval.




När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:




Analys och helhetssyn
Mål och resultat
Utveckling och förändring
Social säkerhet
Muntlig och skriftlig kommunikation
Skapa delaktighet och motivation





Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/
Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.




Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.




Kontaktpersoner




Har du frågor om funktionen är du välkommen att kontakta tf sektionschef,
Martin Zackrisson Klaar tfn 076-138 73 50
Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna HR-konsult,
Anna Orhall tfn 070-593 13 73, anna.orhall@polisen.se




Fackliga företrädare




SACO, nås via Polisens växel 114 14
Seko Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-56 166 27
ST, nås via Polisens växel 114 14 alternativt via mejl st.region-syd@polisen.se
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-56 387 10




Övrig information




Anställning




Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
Antal 1-2
Placering i Göteborg





Säkerhetsklassning




Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning




Ansökan




Välkommen med din ansökan bestående av ett CV (inga betyg eller intyg) senast tisdag den 2 april 2024 via e-post till jobb.chef@polisen.se. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A151.395/2024 i mailets ärendemening.




Observera att vi i denna rekrytering har valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga ett CV i din ansökan, där du tydligt visar på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter.




Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.




Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering




Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.




Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se




Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Transportbilstekniker till Göteborg

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Mar 12
Är du redo för en större uppgift? Till vårt team i Göteborg söker vi nu en ansvarstagande och självständig Transportbilstekniker med god servicekänsla. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.
Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandhåller en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård, fordonsservice och drift av polisutbildningar vid lärosätena för att bidra till en god arbetsmiljö. Vi samordnar också Polismyndighetens miljöledning samt ansvarar för myndighetens nationella fordonsförsörjning och interna trafiksäkerhetsarbete.
Läs mer om ekonomiavdelningen. https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/jobb-ekonomiavdelningen/
Serviceenheten har det samlade ansvaret för funktionerna fordonsservice, utbildningsservice till polisutbildningarna, internservice och drift av polisens utbildningsplats Sörentorp samt myndighetens fordonsförsörjning och interna trafiksäkerhetsarbete. I uppdraget ingår att samordna, utveckla och effektivisera verksamheten inom respektive ansvarsområde.
Arbetsuppgifter
I rollen som Transportbilstekniker tillhandahåller du service och reparation av Polismyndighetens lite tyngre fordon. Våra tekniker utför alla förekommande arbeten på våra fordon utom plåt/lack, men prioriterar felsökning och motorbyte etc. före service. Arbete på annan ort kan förekomma.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant gymnasial eller eftergymnasial utbildning (fordonsprogrammet, utbildad fordonsmekaniker eller liknande utbildning) eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet av att arbeta med diagnosinstrument och/eller bilelektronik
Minst 2 års erfarenhet från auktoriserad verkstad
God muntlig och skriftlig kommunikation på svenska
Körkort B för manuell bil

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Utbildning i bilelektronik
Erfarenhet av; felsökning, administration, arbete med däcksmaskiner, arbete på fordon med totalvikt över 3.5t och av arbete med påbyggnadsutrustning.
Körkort C alt. C1

Personliga egenskaper
I rollen som Transportsbilstekniker förutsätts det att du är noggrann, ansvarstagande och självständig. Du bör även kunna vara flexibel, med en god servicekänsla samt ha en god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Fordonstekniker
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen, vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev och enkät via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 26/3 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A151.517/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Finansiella utredare till Polisområde Storgöteborg

Ekonomikontorist
Läs mer Mar 6
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu finansiella utredare till sektionen för utredning av grova brott. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisregion Väst
Polisregion Väst består av Hallands län och Västra Götalands län. Verksamheten i regionen är organiserad i fem polisområden: Fyrbodal, Halland, Skaraborg, Storgöteborg och Älvsborg som tillsammans är indelade i 16 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Storgöteborg
I polisområde Storgöteborg bor närmare en miljon invånare. Vårt geografiska område spänner över sju kommuner. Polisområde Storgöteborg är indelat i fem lokalpolisområden: Göteborg city, Kungälv/Ale, Storgöteborg Hisingen, Storgöteborg nordost och Storgöteborg syd. På polisområdesnivå organiseras utredningsverksamheten i utredningsjour och utredningssektion. Vidare finns ett polisområdeskansli.
Grova brott
Sektionen för grova brotts uppdrag är att komplettera och stödja lokalpolisområden och polisområden i det gemensamma arbetet mot grova brott. Sektionen bedriver utredningsarbete av både polisledda och åklagarledda brottsutredningar. Ärendena har ofta inslag av hemliga tvångsmedel och spaning. De är överlag komplexa och har oftast en lång utredningstid.
Arbetsuppgifter
Du förväntas att självständigt, och i grupp, utreda samt kartlägga en eller flera personers inkomster, tillgångar och skulder i syfte att utreda brott och återta brottsvinster. Uppdraget sker i nära samarbete med utredare och förundersökningsledare där du är delaktig i hela utredningskedjan från att ärendet kommer in till polisen till det slutredovisas för åklagare. Flera ärenden löper parallellt och du kommer under varje arbetsdag eller under varje arbetsvecka arbeta i flera parallella spår för att lösa den större uppgiften.
En stor del av arbetet består av att inhämta, bearbeta och analysera uppgifter från banker och övriga finansinstitut samt förbereda förhörsunderlag. Vidare föredrar du analyser inför förundersökningsledare och åklagare samt lämnar rekommendationer inför beslut eller vidare åtgärder.
Bland dina arbetsuppgifter ingår:
Kartlägga finansiella nätverk och tillgångar i nära samarbete med brottsutredare, span, telefonavlyssning och andra specialister för att kunna spåra och kartlägga så kallade möjliggörare som den grovt organiserade brottsligheten använder sig av. Målet är att kunna spåra och kartlägga tillgångar som den misstänkte indirekt äger eller kontrollerar enligt direktiv från förundersökningsledare eller revisor på Åklagarmyndigheten.
Initiera förslag och utföra finansiella utredningsåtgärder som en del i brottsutredningen och led i beviskedjan för att identifiera ytterligare gärningsmän och/eller identifiera brottsoffer.

Det tillkommer även allmänna polisiära arbetsuppgifter efter verksamhetens behov. Exempel på sådana arbetsuppgifter är att hålla förhör och vittna i domstol.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Högskoleexamen inom ekonomi eller annan för funktionen relevant utbildning
Relevant arbetslivserfarenhet för funktionen på heltid och i närtid, exempelvis som utredare inom ekonomiskt arbete på myndigheter, bank, försäkringsbolag eller liknande relevanta verksamheter
Svenskt B-körkort för manuell växel
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel



Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av finansiell utredning
Erfarenhet av analys och visualiseringsprogram utöver Excel, till exempel Analyst Notebook
Erfarenhet av att ha arbetat med stora datamängder i Excel
Arbetslivserfarenhet i närtid och på heltid av att utreda brott av ekonomisk karaktär
Juridisk arbetslivserfarenhet eller utbildning inom området



Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget ser vi att du är en stabil och flexibel person med gott omdöme. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är analytisk och noggrann. Du har förmågan att driva utredningar effektivt både självständigt och i nära samarbete internt med kollegor samt externt med andra parter. Vi ser även att du är kommunikativ, du har god förmåga att kunna sammanställa och föredra ärenden på ett pedagogiskt samt tydligt sätt.
Att du har ett gott omdöme, är rätts- och säkerhetsmedveten och har en tydlig moralisk kompass är viktigt för oss. Hos oss kommer du att ställas inför utmanande situationer, din grundtrygghet är därför avgörande för att du ska trivas och må bra i rollen som polisanställd.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig information
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ett arbetsprov i Excel, inkluderande pivottabeller, kommer att ske i samband med intervjutillfället. Intervjuer kommer att inledas v. 17.
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

RLC-befäl till Regionledningscentralen, Göteborg

Inspektör, Polisen
Läs mer Feb 26
Är du modig nog att göra något nytt och anta en utmaning? Att få dina medarbetare att vilja och våga vara sina bästa jag, att vara med att utveckla RLCs verksamhet! Din främsta drivkraft bör vara att få andra att utvecklas och växa i sin roll. Ledord för dig är samarbete, du vill tillsammans med andra, både inom och utanför sektionen, fortsätta att förbättra RLC.
RLC Västs målsättning är att skapa Sveriges främsta Regionledningscentral och utveckla ett starkt ledarskap och medarbetarskap som bygger på förtroende, motivation, förståelse och relation. Är du den vi söker och vill vara med och påverka utvecklingsresan tillsammans med oss och vara en viktig kugge i den operativa verksamheten?
Beskrivning av arbetsplats
Region Västs Regionledningscentral, RLC, ansvarar för polisens ingripandeverksamhet i hela regionen och är en sektion vid Operativa enheten. Arbetsplatsen består bland annat av RLC-operatörer, RLC- befäl, vakthavande befäl och regionala insatsledare. På RLC Väst hanteras, bedöms och prioriteras ca 1 400 000 telefonsamtal och radioanrop per år. Här leds regionens minutoperativa verksamhet samt de akut uppkomna större händelserna.
RLC-befäl bevakar det pågående ärendeflödet samt verkar som en kunskapsbank gällande polisiära rutiner och taktiker, lagar och förordningar samt löpande koordinerar fördelning och hantering av operatörers arbetsuppgifter. Om du under ett enskilt arbetspass inte skulle ha ansvaret som befäl för ett geografiskt område kommer du istället att verka som operatör.
I arbetet som RLC-befäl ingår bl. a. att göra prioriteringar i tveksamma eller komplicerade ärenden, fatta beslut om omprioriteringar, kvalitetssäkra operatörernas arbete samt följa upp och avsluta händelserapporter. Vid grövre brott eller allvarligare händelser ska arbetsledaren kunna hantera ett enskilt ärende och utöva initial operativ ledning av de yttre resurserna.


Detta är en möjlighet för dig som har:
• polisexamen, i enlighet med Polisförordning (2014:1104)
• minst fyra års polisiär erfarenhet från olika delar av polisens verksamhet


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• minst 6 månaders arbetsledningserfarenhet inom Polismyndigheten
• genomgått någon ledarskapsutbildning och har kunskap om operativ ledning
• erfarenhet av utrednings- och lagföringsverksamhet
• erfarenhet från insatsplanering och tjänstgöring i ledningsstab vid särskild händelse
• erfarenhet av arbete som RLC-operatör
• aktuell erfarenhet av den regionala lägesbilden i Region Väst
Personliga egenskaper
Arbetet som RLC- befäl ställer krav på en god förmåga att skapa väl fungerande arbetslag som kan upprätthålla en hög tillgänglighet och ge medborgarna ett bra bemötande och god service. Vi söker dig som genom din prestigelöshet är en god arbetsgivarrepresentant och som ser det som din självklara roll att driva verksamheten framåt. Vi söker dig som har förmågan att se helheten, både i enskilda ärenden men även verksamheten i stort. Du tar gärna egna initiativ och kommer med nya idéer och förslag på hur vi kan utveckla RLC. Du kan självständigt fatta snabba beslut, i stressade situationer, inom ramen för operativ ledning och delegationsordning.
Som RLC- befäl är du en coachande ledare med god kommunikationsförmåga. Du är rak och tydlig men du besitter även en lyhörd sida gentemot dina medarbetares reaktioner i enskilda ärenden. Du är en person som har fokus på samarbete, gemenskap och tillit i syfte att få andra att lyckas.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansök nu

It-forensiker till regionalt it-brottscentrum, med placering i Göteborg

IT-forensiker
Läs mer Feb 21
Är du redo för en större uppgift? Till regionalt it-brottscentrum söker vi nu drivna, analytiska och professionella it-forensiker. Du kommer att arbeta för att lösa brott i den allt mer digitala världen vilket gör det it-forensiska uppdraget viktigare. Grova brott i den inledande jakten på gärningsmannen, i grova bedrägerier men också för att lösa vardagsbrottsligheten för medborgarna. It-forensikerns uppdrag blir allt viktigare. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Arbetsplatsbeskrivning
Polisregion Väst består av Hallands län och Västra Götalands län. Verksamheten i regionen är organiserad i fem polisområden: Fyrbodal, Halland, Skaraborg, Storgöteborg och Älvsborg som tillsammans är indelade i 16 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Vid region Västs utredningsenhet finns sektionen regionalt it-brottscentrum. Sektionen innehåller flera olika kompetensområden, alla med fokus på att komplettera och bidra till regionens utredningsverksamhet. Regionalt it-brottscentrum Väst har som uppgift att utreda och biträda med spetskompetens i utredningar med it-relaterade inslag. Sektionen har även ett uppdrag att bidra till kompetenshöjningen av utredningsverksamheten avseende it-relaterad brottslighet över hela regionen.
It-forensikerna är placerade på olika orter i regionen. Vi söker just nu nya medarbetare till Göteborg, Skövde och Borås.
Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag hos oss som it-forensiker kommer i huvudsak att bestå av datasäkring samt analys av data ur digitala databärare. Det vill säga att du inom förundersökningar arbetar med beslagtaget gods som har digital datalagring. Du ansvarar för att extrahera data ur beslagen. Extraktionerna ska du sedan analysera efter data som är relevant i utredningen och ditt arbete ska generera ett undersökningsprotokoll. Det kan sedan förekomma att du behöver närvara vid förhandling i domstol som vittne eller sakkunnig för din undersökning. Dina tekniska kunskaper är viktiga för framgång i ärenden. Utredningsmetodik och förmåga att protokollföra är lika viktigt för lyckat resultat.
Våra it-forensiska grupper bistår även i operativt arbete. I det arbetet är din roll att biträda vid husrannsakan och ingå i beredskapstjänstgöring. Där tillgodoser du att it-relaterat gods beslagtas på ett korrekt sätt, samt att du i beredskapstjänst utför brådskande it-forensiska arbeten utanför kontorstid.
It-relevans förekommer i många brottstyper och sektionens kompetens är viktig för framgång i brottsutredningar. Du får möjlighet till en vardag där du känner att ditt arbete är till nytta för samhället!
Uppgifter:
Extraktion av data ur mobila enheter så som mobiltelefoner, läsplattor och GPS
Extraktion av data ur datorer, USB-minnen och andra digitala databärare
Reparation av skadade enheter för att möjliggöra extraktion
It-forensiska analyser av extraktioner
Dokumentation av beslagtaget gods beskaffenhet samt utfört uppdrag
Biträda vid husrannsakan
Ingå i polisregionens it-forensiska beredskap
Lämna vittnesmål eller sakkunnigutlåtande vid förhandling i domstol



Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom it-området, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Goda och dokumenterade it-kunskaper gällande vanligt förekommande hårdvara och mjukvara.
Svenskt B-körkort
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.


Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet inom it-forensik, genom arbete eller utbildning.
Erfarenhet av analys av applikationer i plattformar i Android och/eller iOS
Dokumenterad erfarenhet av andra operativsystem utöver Windows
God erfarenhet av Python, genom arbete eller utbildning.
Erfarenhet av att arbeta med reverse engineering,
Erfarenhet av reparation av elektronik, exempelvis mobiltelefon skärmar eller kontakter



Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna som it-forensiker ställer krav på ett professionellt förhållningssätt och en personlig mognad. Du tar ansvar och strukturera dina arbetsuppgifter samt driver ditt arbete framåt på ett effektivt sätt. Som it-forensiker har du dagligen kontakt med personer såväl internt och externt. Du har därför ett intresse och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du kommunicerar och relaterar till andra personer på ett lyhört och konstruktivt sätt. Verksamheten är händelsestyrd och din arbetsdag kan förändras snabbt. Därför har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig information
Som en del i urvalsprocessen kommer arbetsprov att användas.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Arbetsort: Göteborg.
Observera att vi för nuvarande söker it-forensiker även till Skövde och Borås. Om dessa orter är av intresse för dig, uppmuntrat vi att du skickar in din ansökan i respektive annons. Du hittar samtliga annonser på polisen.se.
Anställningsform: tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetstid: Flexibel arbetstid. Viss beredskap och kvälls- samt helgarbete kan komma att ske.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: it-forensiker
Läs annonsen i sin helhet och ansök via länken nedan:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/februari/it-forensiker-till-regionalt-it-brottscentrum-region-vast-goteborg/
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu