Göteborg: Controller till Randstad Finance Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller till Randstad Finance Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-10 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vill du få möjlighet att arbeta med intressanta uppdrag och varierande arbetsuppgifter i olika branscher och på olika företag? Randstad Finance har som ambition att vara en arbetsgivare som gör skillnad för människor i arbetslivet. Just nu har vi stor efterfrågan på Controllers, om du är Controller och intresserad av att fortsätta utvecklas genom en varierande arbetsmiljö vill vi gärna komma i kontakt med dig. 


Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden
På Randstad Finance har vi ett stort nätverk av konsulter som arbetar inom olika controller-roller, däribland Business Controllers, Financial Controllers och IT Controllers. De ansvarsområden du får som konsult kan därmed variera beroende på erfarenhet och uppdrag. 


Ta chansen att få bli en av våra framgångsrika ekonomikonsulter. För att omväxling i karriären är roligt och utvecklande. 

Kvalifikationer
 Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt flerårig arbetslivserfarenhet inom Controlling sedan tidigare. Då de flesta av våra kunder är internationella bolag med engelska som koncernspråk är det meriterande med goda kunskaper i affärsengelska. Som Controller bör du känna dig bekväm och van vid att arbeta i olika system, Excel är en god vän och du är van vid att arbeta mot deadlines och skapa, ta fram och analysera budget, rapporter och KPI:er. 
 
Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar behöver du vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna jobba strukturerat och lösningsorienterat, att jobba väl mot deadlines, vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter. 
 
För att säkerställa en hög kvalitet i våra processer och för att kunna matcha dig med rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs även en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget
 Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Controller.

Project Controller - Göteborg

Läs mer Jan 3
PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.



Arbetsbeskrivning:

Är du en erfaren Project Controller som nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker!

Vi på PrimeComp söker just nu en mycket driven Project Controller till vår konsultverksamhet för uppdrag hos en av våra kunder inom fordonsindustrin. Du kommer vara ansvarig för att säkerställa en sund ekonomisk styrning och redovisning. Du kommer att hantera finansiell rapportering, budgetering, kostnadsanalys och skattefrågor. Rollen involverar ansvar av samtliga ekonomiska och kommersiella frågor där du aktivt bidrar till att driva projektets resultat.

Vi söker en dedikerad individ att bli en del av vårt team, där vårt gemensamma mål är att uppnå finansiell framgång och tillväxt. Sök idag och låt oss tillsammans arbeta mot att skapa meningsfulla och långsiktiga resultat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

- Identifiera och hantera projektrelaterade risker inom branschen.

- Verka som en strategisk affärspartner för att stödja projektorganisationen och bidra till positiva finansiella resultat.

- Samarbeta aktivt med andra medlemmar i projektgruppen för att utveckla och driva processerna för affärsplanering och prognos.

- Noggrant övervaka och hantera kassaflödet och därefter vidta nödvändiga åtgärder.

- Delta i och bidra med insikter i den lokala riskgranskningsprocessen.

- Övervaka samt granska projektstyrningsprocessen för att kunna säkerställa hög kvalitet på finansiell data.

- Säkerställa korrekta anbudsberäkningar och förbereda kassaflöde samt exponeringskurvor.

- Granska och gemensamt med andra ta beslut kring finansiella och skattemässiga aspekter.

- Ge råd och rekommendationer baserat på finansiell analys.

- Genomföra lönsamhetsanalyser och övervaka kostnadskontroller för att säkerställa effektiv resursanvändning.



Kompetens:

För att vara framgångsrik i rollen som Project Controller i detta uppdrag bör du ha följande kompetenser:

- Kandidatexamen och/eller Masterexamen i finans/ekonomi eller motsvarande kvalifikationer.

- Besitter minst 2 års erfarenhet av att arbeta i rollen som Project Controller inom fordonsindustrin.

- Bekväm att arbeta i olika affärs- och ekonomisystem.

- Erfarenhet av att ha framgångsrikt arbetat inom agila team.

- Behärskar det svenska och engelska språket mycket bra, både i tal och skrift.



Personliga egenskaper:

- Noggrann och strukturerad i ditt arbete där ledarskap faller sig naturligt för dig.

- Stark kommunikations- och interpersonell förmåga.

- Kan arbeta självständigt och driva eget arbete framåt.

- Ser samband mellan siffror och verksamhet.

- Kan hantera stor mängd data och van vid analysarbete.

- God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra.

- Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.

- Förmåga att skapa förtroende gentemot kollegor och kunder.

- Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.

- Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.

Ansök nu

Group Financial Controller till PowerCell Group!

Läs mer Apr 12
Till PowerCell Group söker vi nu en erfaren Financial Controller som vill göra skillnad. Här erbjuds du möjligheten att själv vara med och forma den nyinrättade rollen som Group Financial Controller, där du blir en nyckelspelare i bolagets fortsatta tillväxtresa. PowerCell är en världsledare inom vätgaselektriska lösningar och arbetar för en utsläppsfri värld - vill du vara med på den resan?

Om företaget
PowerCell utvecklar och erbjuder vätgaselektriska lösningar med unika bränslecellsstackar och system. Med årtionden av erfarenhet använder de sitt kunnande för att accelerera övergången till en utsläppsfri, mer hållbar värld. Man riktar sig mot branscher som flyg, marin, off-road, on-road och stationär kraftproduktion. Med sina banbrytande produkter hjälper de kunder världen över att minska sina utsläpp. PowerCell har sitt huvudkontor i Göteborg och försäljningen sker globalt. PowerCell Group är noterat på Nasdaq.

 
Om tjänsten
Som Group Financial Controller blir du en del av en erfaren och dedikerad ekonomiorganisation med fem kollegor som ansvarar för moderbolagets och koncernens ekonomihantering. Du kommer att inneha en nyckelroll inom PowerCell Group med ansvar för flera viktiga arbetsuppgifter och processer. Du kommer att samarbeta nära samtliga funktioner inom övriga ekonomiorganisationen samt bolagets koncernledning.

I huvudsak kommer dina ansvarsområden innefatta:

- Övergripande ansvar för koncernredovisning inklusive konsolidering.

- Säkerställa att koncernen följer IFRS och andra tillämpliga regelverk för finansiell rapportering, inklusive efterlevnad av fastställda redovisningsprinciper.

- Ansvar för att interna styrdokument avseende finansiell rapportering är uppdaterade och implementerade i koncernen.

- Fungera som IFRS Center of Excellence och utgöra ett stöd för hela organisationen.

- Bevaka och utvärdera regelverksförändringar som kan komma att påverka bolagets finansiella rapportering samt hållbarhetsrapportering på kort och lång sikt.

- Bokslutsarbete och extern rapportering.

- Årsredovisning och delårsrapportering för koncernen.

- Arbeta med koncernens utveckling av hållbarhetsrapportering tillsammans med bolagets hållbarhetsansvarige.

- Kontakt med externa revisorer.

- Risk och intern kontroll.

 
Du som söker
Vi tror att du som söker är civilekonom och idag arbetar som koncernredovisningschef, alternativt arbetar med koncernredovisning i ett börsnoterat bolag med industriverksamhet. Goda kunskaper inom koncernredovisning och stark förståelse för redovisnings- och rapporteringsstandarder, inklusive IFRS, är ett krav.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från revisionsbyrå och att du tidigare har arbetat i ett börsnoterat bolag. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

För att du skall trivas hos PowerCell behöver du vara en ansvarstagande person som kan arbeta såväl självständigt som i team för att leverera det som har överenskommits. Vi ser att du har en stark analytisk förmåga och att du är lösningsorienterad. Vidare är du noggrann och strukturerad, samtidigt som du trivs i en föränderlig miljö. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo utan att göra avkall på kvaliteten i det du levererar. Du behåller lugnet i pressade situationer och tycker om utmaningar.

 
Ansökan
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och uppfattar att du har de egenskaper som vi efterfrågar, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. I den här processen samarbetar PowerCell med Jurek och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Kalered på johanna.kalered@jurek.se.

Vi ser fram emot att välkomna en Group Financial Controller som vill bidra till PowerCells fortsatta framgång!

Ansök nu

Cost Control Specialist

Läs mer Apr 12
Cost Control Specialist

Are you a result-driven person passionate about making things happen in the future of energy? The NOVO Energy team is growing fast, and we’re now looking for a curious, solution oriented and analytical Cost Control Specialist to help our teams and workplace thrive.

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for a Cost Control Specialist to join our Facility & EPC team!

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars.

What you will do
In this position, you will be part of the Facility & EPC organization of NOVO Energy working within the Project Controls Department. In this role, you will organize and track the cost for our EPC organization, helping to ensure the success of our projects. You'll be responsible for casting estimates, grouping costs, and maintaining visibility over our commitments, accruals, liabilities, actuals, and forecasts, as well as maintaining a clear change order process throughout project completion.

Your responsibilities will include:

- Collaborating with the EPCM team to successfully deliver a clear historical track of our EPC organization budget.
- Managing costs by developing a baseline to the budget based on estimate phases, and tracking all changes and reasons behind them so that we have a clear picture of our end results.
- Championing the cost control system for the organization
- Leading the efforts of tracking/controlling the commitments, accruals, liabilities, changes, actuals, and forecast.
- Following up on the Change Control process that can provide inputs to areas of risk and improvements, as well as serve as one of the main sources of Lessons Learned for continuous improvements.
- Communicating priorities and driving timely process change requests and change orders to fulfill project milestones.
- Become a backbone of the EPCM team, supporting on developing the organization accordingly to Company mission and supporting hand in hand team members.
- Follow up for the Subcontractors, Suppliers and Consultant Contracts and Control of Payment Certifications which need to be distributed under the cost centers.

Skills & Requirements

- BSc/MSc Engineering, Economics or Business Administration, with specialization in Project Management or Cost Control.
- Minimum 7 years relevant experience in cost control.
- Fluency in English. Valuable (but not required) if fluency in other languages, including Swedish.
- Technically strong in project cost planning, follow up and reporting.
- Knowledge in the use of Microsoft MS Office and Cost Control System or equivalent, valuable (but not required) if knowledge in Power BI.
- Excellent communication & presentation skills.
- Experience in the use of digital tools and enterprise software for estimating and/or cost engineering context.
- Experience in Earned Value Management and Key Performance Indicators.
- Valuable if you have worked in multi-cultural environment.



Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Ekonomiansvarig till NjordX

Läs mer Apr 4
Vi söker en engagerad Ekonomiansvarig för nära samarbete och påverkan i ett familjärt bolag med korta beslutsvägar. Om du har erfarenhet av hela ekonomiflödet och trivs med operativa uppgifter, då är detta din chans att vara en del av ett dynamiskt team och påverka företagets framtid.

Vad erbjuder vi?
• En varierande position i en expansiv koncern.
• Nyckelposition i bolaget.
• Frihet under ansvar.
• 30 semesterdagar.
• 3000 kr i friskvård och kollektivavtal.

”NjordX är en koncern som levererar allt ifrån enskilda produkter till kompletta systemlösningar och helhetserbjudanden inom sjöfartsnäringen. NjordX tar fullt ansvar, från start till installation och driftsättning. Systemleverans och totalåtaganden. Över hela världen.
Företaget grundades år 1912, med affärsidén att leverera varor och tjänster till den svenska varvs- och rederinäringen. Produkter för hela fartyget, från kölen till masttoppen, var grunden i verksamheten. Med en stolt historia och över 100 års erfarenhet har NjordX en självklar plats inom sjöfartsnäringen. Mer information om kunden ges vid personlig kontakt.”

Vem söker vi?
• Universitetsexamen eller högskoleexamen inom ekonomi.
• Flerårig arbetslivserfarenhet av liknade arbetsuppgifter.
• Självgående i månads- och årsbokslut.
• God förståelse för ekonomistyrning och ekonomiska processer.
• Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
• God erfarenhet av ekonomisystem och Excel.

Personen vi söker är ansvarstagande, noggrann och lösningsorienterad. Vi ser att du är en person med ett tydligt och strukturerat arbetssätt med hög analytisk förmåga som kan se till både detaljer och helheten. Du är kommunikativ och lyssnar in andra samt har lätt för att skapa förtroende i en organisation. Vidare är du prestigelös och flexibel, är öppen för nya saker samt har tålamod och är ihärdig i ditt arbete. Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet från teknikbranschen, systemet Pyramid och av att hantera utländsk valuta.

Vad innebär rollen?
Som Ekonomiansvarig har du en central och viktig roll i bolaget med helhetsansvar för ekonomin i koncernen. Du har ett tätt samarbete med företagets VD och i det dagliga arbetet arbetar du tillsammans i ett team med en ekonomiassistent som du leder och fördelar arbetet för. Din roll är operativ och du arbetar hands on i dina arbetsuppgifter som bland annat innefattar följande:
• Upprätta månads- och årsbokslut
• Ansvar för rapportering månadsvis
• Likviditetsrapporter
• Skatt, moms och deklarationer
• Upprätta budget och prognos
• Projektredovisning
• Lageravstämningar
• Granska försäljningskalkyler
• Kontaktperson mot bank och revisorer
• Hantera administration kring försäkringar och pensioner.

Utöver detta är du givetvis med och bidrar till en kontinuerlig utveckling rörande processer och rutiner i arbetet. Ekonomiavdelningen bidrar med service inom organisationen och rollen är bred med många bollar att sätta sig in i.

Detta är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse, tjänsten rekryteras till Västra Frölunda. Då NjordX är en säkerhetsklassad verksamhet genomförs säkerhetsprövningar som standard i alla processer. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande.

2Complete
Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

Ansök nu

Controller

Läs mer Apr 12
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med oss och bygga upp en ny ekonomifunktion? På ekonomiavdelningen är vi totalt 26 medarbetare varav controllerteamet består av 9 medarbetare och nu söker vi en till controller. Stadsmiljöförvaltningen är en av de nya förvaltningarna inom stadsutveckling i Göteborgs Stad, från och med årsskiftet 2022/2023.

Som controller arbetar du både operativt och strategiskt med budget-, uppföljning-, prognos och analysarbete. Du jobbar på ekonomiavdelningen och i din roll så stöttar du verksamhetens chefer, projektledare och handläggare. Du bidrar till att de ekonomiska aspekterna i verksamheten uppmärksammas och tillvaratas. I samband med budget och uppföljning kommer du analysera och lämna prognoser som bland annat utgör underlag för strategiska beslut. Du kan också komma att arbeta med övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen. Arbetsuppgifter kan komma att förändras över tid. Tillsammans med ledning och kollegor driver du utvecklings- och förändringsarbete inom ekonomiområdet.

Vi erbjuder ett spännande arbete inom stadsutveckling i Göteborg för dig som vill påverka och ytterligare förbättra ekonomistyrning tillsammans med dina kollegor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Minst 3 årig högskoleutbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning eller motsvarande
• Några års erfarenhet av att arbeta självständigt med ekonomifrågor och som stöd till verksamheten
• Erfarenhet av redovisning, budget och prognosarbete.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta med projektredovisning/uppföljning
• Erfarenhet av investeringsredovisning, projektredovisning och ekonomistyrning kopplat till stadsutveckling
• Erfarenhet från kommunal eller annan offentligt styrd organisation
• Erfarenhet från ekonomisystemet Agresso och uppföljningssystemen Hypergene.

Ditt arbetssätt är systematiskt och utvecklingsinriktat. Du har hög IT-kompetens och god förmåga att lära dig nya system.

För att lyckas i arbetet hos oss krävs att du är ansvarsfull, strukturerad, analytisk och pedagogisk. Du ser möjligheter och drivs av att bidra till utveckling. Du har förmågan att se helheten, att tänka långsiktigt och strategiskt men också kunna gå ner på detaljnivå vid behov. Vi vill också att du kan arbeta långsiktigt och metodiskt med förändrings- och utvecklingsfrågor. Det är viktigt att du kan kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift.

Vi ser fram emot att få träffa dig, så tveka inte med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Studio Engineer Interior Icon Specialist

Civilingenjör, maskin
Läs mer Apr 15
Job description
We are looking for new colleague to join our team in a new automotive assignment as a Studio Engineer Interior Icon Specialist.
In this role, you will ensure the communication of component functionalities are conveyed in an intuitive manner using the correct icons, following ISO
regulations and other standards. This role involves close collaboration with various stakeholders including designers, engineers, digital modelers and project leads to facilitate the timely delivery of necessary assets and support materials. You participate throughout the entire design process, from first concept to detailed design, although you will be most active after the project has reached theme definition phase.
As a consultant with us at Randstad Digital, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Digital, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.
Please apply at www.randstad.se, no later than 2024-05-02. If you have questions, please contact emma.johansson@randstad.se. For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

Responsibilities
Receiving and Processing Requests:
Gather component function lists and switchmaps at project initiation.
Monitor component evolution, providing support to Interior designers and syncing with HMI icon library responsible.
Receive requests via project meetings, emails, chat, Jira, or self-generated from design reviews.
Ensure existing function icons are documented from approved data sources and maintain version control.

Timely Deliveries:
Deliver assets anywhere from concept stage to final design, depending on availability and project phase.
Distribute deliverables to designers and modellers via project collaboration platforms.

Delivery Format:
Provide assets in PDF format for reference and DXF format for CAD/DSM import.
Fulfill requests for other formats such as SVG/PNG for VR applications.
Include icons and metadata, scaled, with appropriate line-weight and positioning on CAD designs.

Adapting to Workflow Changes:
Adjust workflow as design operations transition between entities.
Continue support through collaboration folders, ensuring smooth handover.
Adapt to changes in transparency and structure, particularly in response to trends.

Collaboration with Design and Engineering Teams:
Respond to requests and tasks from the Interior Component team and occasionally from the HMI & UX team on a weekly basis, focusing more heavily on later project phases.
Address functions transitioning between digital and physical realms, ensuring consistency and visual integrity.
Be the speaking partner to Engineering side in all projects and the one who actively seeks out what parts need icons and what symbol is to be represented in every project.

Legal requirements:
Stay up to date on ISO regulations and other legal demands related to automotive icons.


Qualifications
Requirements
Degree in Graphics design, Interaction design, human computer interaction, or related field. Or equivalent relevant education.
Proficiency in a graphic design or CAD software, particularly Adobe Illustrator.
Proficiency in Figma, the industry-leading design and prototyping tool
Proficiency in project management tools such as Jira and collaboration platforms like Teams and SharePoint.
Knowledge about ISO regulations and other legal demands around automotive icons.
Knowledge about different demands on line thicknesses, curvature etc, for different manufacturing methods (printing, etching, molded, backlit, chromed etc).
Minimum 7 years relevant work experience.
+10 years solid working experience from automotive industry is required.
Experience from collaborating with multidisciplinary teams of designers, researchers, engineers, strategists and product managers throughout the design process.
Fluent in English, spoken and written.
Work will be performed in Studio in Sweden

Personal attributes:
Strong attention to detail with the ability to maintain accurate documentation and version control.
Excellent communication skills to collaborate effectively with cross-functional teams.
Ability to adapt to changing workflows and priorities.
Self-organized with a strong ability to manage own projects and timelines effectively.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

rekryteringskonsult till randstad technologies i göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jan 25
Är du en sann relationsbyggare som brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan människor och företag? Trivs du som bäst i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och ett stort ansvar för hela processer? Gillar du (som vi) att nörda ner dig i IT/Tech-världen och motiveras av att få träffa kunder samt kandidater som har koll på de senaste teknikerna? Då är rollen som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Technologies i Göteborg helt rätt för dig.

Som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Tech arbetar du i en omväxlande roll där du ansvarar för att etablera och fördjupa relationer med kunder och kandidater samt driva hela rekryteringsprocessen från affär till tillsatt kandidat. Rollen som rekryteringskonsult är en 360- gradersroll, vilket innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från start till mål med allt vad det innebär.

varför ska du jobba hos oss?

Hos Randstad Technologies har du alla möjligheter att växa inom bolaget och ta mycket ansvar. Du blir en del av ett tight gäng som har fullt upp med roliga affärer och vi ser fram emot att välkomna ytterligare en ny kollega till teamet! Här arbetar vi i olika åldrar med differentierad erfarenhet och bakgrund, både självständigt och som team. Vi är med andra ord som våra kandidater; olika. Med en tillåtande och öppen kultur ser vi det som en självklarhet att samarbeta och jobba som ett team. Hos Randstad Technologies får du möjlighet att arbeta med några av de mest attraktiva företagen i landet och skapa dig ett brett nätverk. Vi ser fram emot att höra vad du kan bidra med!

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och

prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss (https://www.randstad.se/om-oss/)

ansvarsområden

Du kommer att ansvara för:

- försäljning - bearbetning av befintliga och nya kunder.

- framtagning av kravprofil i samarbete med kund, urval, kompetensbaserade intervjuer samt kvalitetssäkring av kandidater med hjälp av olika tester.

- search i olika forum såsom Linkedin Recruiter, Stackoverflow, GitHub, Monster mm.

- att utveckla ditt nätverk och skapa långsiktiga, goda relationer med såväl kunder som kandidater.

I din roll får du ett ombytligt uppdrag där du både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan, och utmaningen i en ständigt föränderlig kund- och uppdragslista. Ständig förändring präglar även de organisationer du jobbar med och mot bakgrund av det kan variationen på tjänster som du kommer att rekrytera spänna från supporttekniker till IT-chefer och vi tror att det är just det du tycker är roligt!

din bakgrund

Vi söker dig som har en akademisk examen eller likvärdig erfarenhet och som tidigare har arbetat i en roll med helhetsansvar för rekryteringsprocessen. Allra helst har du erfarenhet av just specialistrekrytering inom IT/Tech. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund.

Det är en fördel, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta i en större organisation.

personliga egenskaper

Som person trivs du i det personliga mötet, du är lyhörd och har förmågan att bygga förtroende samtidigt som du inte är rädd för att våga utmana och driva affärer till avslut. Du är en social person som arbetar naturligt med hjälp av ditt nätverk för att fördjupa relationer med kunder och kandidater. Vi ser gärna att du är prestigelös, har lätt för att dela med dig och som också bjuder in till såväl samarbete som nätverk. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Dessutom har du erfarenhet av tjänsteförsäljning och tycker att försäljning och kundbearbetning är bland det roligaste som finns.

Det viktigaste är att du har ett eget driv och kan sätta din egen agenda. Din tidigare erfarenhet gör dig trygg i dialog med såväl kunder som kandidater och du är professionell i ditt bemötande. Vi ser gärna att du är kreativ och tänker utanför boxen när det gäller IT-rekrytering och hur man lockar de bästa IT- specialisterna.

placering och omfattning

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-02-25. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Business Unit Manager Fanny Cederberg via: fanny.cederberg@randstad.se.

om randstad technologies

Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

https://www.randstad.se/technologies

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

montör

Maskinmekaniker, industri/Maskinmekaniker, varvsindustri
Läs mer Mar 19
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet från produktion och montering? Eller önskar du att få in en fot i denna bransch? Då kan detta vara tjänsten för dig! Nu söker vi på Randstad montörer till kommande uppdrag i Göteborg.
 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna kommer variera beroende på uppdrag men kan innefatta montering i produktionen, maskin- samt processoperatör.

Kvalifikationer
Har goda kunskaper i svenska tal och skrift
Har ett tekniskt intresse
Är noggrann och kvalitetsmedveten
Har lätt att lära sig samt följa instruktioner
Har god samarbetsförmåga
B-körkort
Flexibilitet med arbetsplats samt arbetstid

Har du arbetat med montering tidigare eller har en annan teknisk bakgrund eller en gymnasieexamen från ett praktiskt program är det meriterande.
Det viktigaste är dock att du är positiv, engagerad och har en vilja att lära dig nytt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Administratör

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren administratör med ett intresse för HR-frågor? Är du van vid att hantera en stor mängd data på ett strukturerat sätt, samtidigt som du har många bollar i luften? Då är du den administratör vi söker till vår kund i Mölnlycke! 
Som administratör kommer du att arbeta med att stödja kunden inom HR-relaterade frågor såsom att säkerställa att korrekt information finns inne i personaldatabasen, assistera med anställnings förändringar, övervaka HR-avdelningens mailinkorg, samt vara behjälplig när det kommer till att ta fram nödvändig dokumentation till medarbetare som reser med A1 intyg. Vi ser därför att du som person är van vid att hantera en stor mängd data, samt att du gärna har ett intresse för människor. Vidare är du en social person som är duktig på att arbeta noggrant och strukturerat. 
Tillträde för denna tjänst är omgående och intervjuer kommer att ske löpande. Ifall du är intresserad sök redan idag! 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss

Ansvarsområden
Säkerställa noggrannhet i personaldatabasen
Bevaka personal mailen
Extrahera och analysera data från HR-systemet för att generera rapporter
Uppdatering av mallar och intranät
Koordinera alkohol och drogtester
Assistera medarbetare med nödvändig dokumentation och support


Kvalifikationer
Mycket goda kunskaper i excel
Erfarenhet av att hantera stor mängd data
Tidigare arbetslivserfarenhet som administratör
Stark kommunikationsförmåga
Förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med HR-system


Erfarenhet
Microsoft Office
HR Analytics
Administrativ verksamhet


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Algorithm developers

Kravanalytiker
Läs mer Mar 27
Job description
We have a customer who is building AI based solutions for product development in
automotive industry. We are now looking for algorithm developers for one of their product teams. As
member of this team, you will take part in building the new AI powered toolchain for product development
within automotive.


To thrive in this role, we think that not only do you have a passion for cutting edge technology and software
development, but also to take part in forming a brand-new development organization with the values,
mindset and software development culture to become the most attractive workplace in Gothenburg.

Responsibilities


• Contribute to the scientific core concept of the product
• Create algorithms for AI powered frameworks
• Develop dedicated interfaces for specific engineering programs
• Contribute to software implementation for AI powered frameworks
• Work together with stakeholders in other product teams
• Align product core concept with domain experts within the company
• Support the product owner with test strategies and follow up of core product functions

Qualifications
Familiar with Devops and software release process
Python, Postgre, Rest api, Linux, CI/CD
Experienced in AI frameworks such as LangChain, AutoGPT, AutoGen, MetaGPT, etc.
Strong experience working with LLMs (Open source LLMs, OpenAI, etc.)
Prompt Engineering, RAG, Fine-Tuning
Microsoft Azure AI Services
OpenAI api
Experience of working in Agile environment


Nice to have:
Web development
CAD design, CATIA
Visual Basic, C++
Multitalented in Linux technologies
Work experience in multicultural environments
Continuous Integration experience

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 22
Arbetsbeskrivning
Mölnlycke Health Care söker nu en Customer Experience Specialist. Syftet med denna position är att bidra till en smidig och problemfri kundupplevelse för Mölnlycke Health Cares kunder. I rollen som Customer Experience Specialist kommer du att ansvara för ta emot och behandla beställningar och förfrågningar enligt Mölnlyckes riktlinjer. Du kommer även att hantera klagomål relaterade till leverans och fakturering för att säkerställa en högkvalitativ kundupplevelse.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
vara den första och främsta kontaktpersonen för alla kundinteraktioner
ta ansvar för order till faktura-processerna för att säkerställa efterlevnad
ta emot och behandla beställningar
spåra kunders leveranser från orderregistrering till leverans
följa logistikproblem och koordinera leveranser


Kvalifikationer
Vi tror att du har arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom kundservice där ditt arbete har inneburit ett högt affärsmässigt tänk. 
relevant utbildning
erfarenhet av kundservice i en internationell miljö
kunskap och förståelse för order-till-faktura-processer
erfarenhet av att arbeta i Microsoft suite och SAP
mycket goda kunskaper i svenska och engelska


Om företaget

Mölnlycke Health Care AB
Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organised in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do.
Mölnlycke employs around 8,400 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com.

Ansök nu