Göteborg: Vikarie till fritids på grundskolor i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vikarie till fritids på grundskolor i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-14 // Varaktighet: Deltid

Har du erfarenhet av att arbeta med barn och unga tidigare och vill bidra till ungas lärande och söker ett utvecklande extrajobb? Då kan du vara den vi söker för tjänsten som vikarie till olika grundskolor i Göteborgs stad, Härryda kommun och Mölndals kommun.

Om uppdraget

Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag med 35 års erfarenhet av bemanning och rekrytering inom en mängd olika tjänster. Vi rekryterar just nu vikarier till höstterminen.
Vi har i nuläget avtal med bland annat Göteborgs stad, Härryda kommun och Mölndals kommun för lärarvikarier.

Dina arbetsuppgifter

Som fritidsvikarie stöttar du läraren under lektionerna på förmiddagen och är med under fritidsverksamheten på eftermiddagen.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieexamen eller motsvarande och ett brinnande engagemang för arbete med barn och unga. Du är en tydlig ledare samt aktiv med eleverna och påhittig inom lek och lärande. Du är bekväm att åka runt inom Göteborgs stad samt Härryda kommun och vikariera inom stora delar av dessa områden.

Du ska kunna arbeta minst 2 vardagar per vecka och vara bekväm med att bokas till pass samma morgon.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en digital introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till vikarie@bemannia.se alternativt 08-122 00 450 under kontorstid.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Lärare i fritidshem/Fritidspedagog

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Lärare i fritidshem/Fritidspedagog.

Lärare, elevassistanter och barnskötare sökes.

Läs mer Mar 17
Om jobbet
Vi på Vikariecentralen arbetar med rekrytering och bemanning av vikarier till skolverksamheter från förskoleålder upp till gymnasiet. Vi söker nu vikarier till Göteborg Stad.


Du erbjuds jobb i hela Göteborg Stad och det kan även förekomma arbete i kranskommuner så som Kungsbacka och Kungälv.


Som vikarie förväntas du vara tillgänglig för arbete minst 2 dagar i veckan, men du väljer själv vilka dagar och tider du är tillgänglig för arbete. Antalet arbetspass kan variera utefter skolornas behov men just nu har vi ett högt behov och många av våra vikarier erbjuds arbete motsvarande heltid. Det är en perfekt tjänst att kombinera med eget företagande, annat arbete på 50% eller studier.


Arbetsuppgifter:
På fritids arbetar du med elever i åldrarna 6-12 år, du är med eleverna under skoldagen på raster, som resurs i klassrummet och sedan på fritids efter skolan. Du kommer vara med på flera olika aktiviteter och mycket utomhuslek. Du kommer vara med och skapa en lekfull miljö dagligen.


Som elevassistent arbetar du med elever som är i behov av särskilt stöd av olika anledningar. Du följer eleven under skoldagen och stöttar i klassrummet, på raster, under lunchen och på eventuellt fritids


Som barnskötare är du på förskola och tar hand om barnen. Där får du direktiv på dina arbetsuppgifter.


Som vikarielärare täcker du för den lärare som är borta. Beroende på hur snabb varsel så kan du behöva planera din lektion, eller så får du en färdig planering.


Kvalifikationer
• Du ska ha en relevant slutförd eller pågående utbildning
• Du ska ha en vilja för att jobba i skolan och med barn/ungdomar.
• Giltigt och godkänt utdrag från belastningsregistret
• Över 18 år
• Behärskar svenska i tal och skrift


Hur är du som person?
• Du som person ska vara anpassningsbar och flexibel
• Du är nyfiken och intiativtagande
• Du tar ansvar för de uppgifter du får och slutför dom på ett bra sätt




Mejla CV och ett personligt brev till:
kontakt@vikariecentralen.se

Ansök nu

Lärare i fritidshem (musik)/elevassistent

Läs mer Apr 5
Är du en pedagog med erfarenhet av att arbeta i skolan och på fritids? Vill du arbeta i ett litet kollegium där det finns stort utrymme för kreativitet och initiativtagande? Då kan tjänsten som elevassistent/fritidspedagog/musiklärare hos oss på Alexandraskolan vara något för dig!
Elevassistent. Arbeta som elevassistent till en elev med behov av särskilt stöd. Tillsammans med stöd från dina kollegor kommer du att ansvara för eleven under skoldagen. Du arbetar mot lösningar för att hitta framgångsrika sätt att stödja elevens sociala och kunskapsmässiga utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Lärare i fritidshem/fritidspedagog. Du kommer att tillsammans med dina kollegor i arbetslaget att ansvara för verksamhetens innehåll, planering, genomförande och utvärdering. Tillsammans ser ni till att undervisningen på fritidshemmet utvecklas utifrån Skolverkets styrdokument. Detta sker genom regelbundna inplanerade möten med skolans övriga lärare i fritidshem/fritidspedagoger, där det ges utrymme för kreativitet och initiativtagande. Tjänsten omfattar både skolsamverkan och arbete i fritidshemsverksamhet.
Musiklärare. En dag i veckan arbetar du som musiklärare (20%) och undervisar i klasser f-6.
Formella kvalifikationer. Vi söker dig som är utbildad fritidspedagog och har erfarenhet av yrket. Är du nyutexaminerad är du välkommen att söka. Du har goda IT-kunskaper och är van vid att använda IKT i arbetet. Har du ledarerfarenhet och bekväm med att ta initiativ är det meriterande för tjänsten.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
På Alexandraskolan är vi ett litet kollegium och vill att du har god samarbetsförmåga, är konstruktiv och delar din kompetens och erfarenhet med oss. Du skall också ha förmågan att skapa goda relationer med elever, föräldrar och övriga kollegor.
Din kompetens och engagemang för att möta individens och gruppens behov i-och utanför klassrummet är en bärande kraft som du delar med dig till dina kollegor. Att bidra till skolans gemensamma utveckling genom kollegialt lärande är en självklarhet.
Alexandraskolan har montessoripedagogiken som inspirationskälla. Utbildning och erfarenhet av montessoripedagogik är meriterande.
OM OSS. Montessoriskolan Alexandra är en liten friskola med ca 60 elever som drivs av en ideell stiftelse utan vinstintresse. Vi har elever i åk F-6 samt fritidsverksamhet. Skolan ligger integrerad med en förskola och ett äldreboende vilket medför positiva inslag i verksamheten. Skolan har judisk-och montessori profil och hos oss finns elever och personal med skilda trosinriktningar. Vi erbjuder ett intressant och spännande arbete där vi arbetar för mångfald och inkludering. Skolan är belägen i centrala delen av Göteborg i närhet till spårvagnshållplatsen Doktor Fries Torg.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp

Ansök nu

Viljaskolan söker lärare fritidshem

Läs mer Apr 18
Nytt
Vi söker dig som vill vara med och bidra till en välfungerande fritidsverksamhet i nära samarbete med engagerade kollegor och en erfaren skolledning. Vår ambition är hög - vi vill att varje elev ska trivas och lyckas när de går på VIljaskolan. 
Vi vill också att du som pedagog ska trivas hos oss och få utrymme för att jobba för det du tror på - att alla barn ska ha rätt till den bästa skolan oavsett var man bor.
 
Din profil - vem söker vi
Vi söker nu dig som är utbildad lärare fritidshem med ett genuint engagemang för fritidshemmets uppdrag.
 
I ditt pedagogiska ledarskap i fritidshemmet har du förmåga att strukturera ditt arbete och är lyhörd för elevers kunskapsutveckling och behov av stöd. Du har ett inkluderande arbetssätt för att möta elever och inser vikten av att bygga långsiktiga och stabila relationer med elevernas hem. Du är väl förtrogen med fritidshemmets styrdokument och har god förmåga att omsätta detta i praktiken i det dagliga arbetet.
För att arbeta på Viljaskolan förväntas du vara en drivande, lösningsinriktad, initiativtagande och ansvarsfull fritidspedagog som gillar att arbeta i team, men också kan arbeta självständigt. Du ser individens rätt till en tillgänglig och inkluderande fritid som en självklarhet! Vidare arbetar du aktivt med verksamhetens värdegrund och vision – varje elev kan lyckas.
 
Ditt uppdrag
Ditt uppdrag är att ge eleverna på fritidshemmet en rik och aktiv fritid. Vi är organiserade i arbetslag där lärare, lärare i fritidshem och elevhälsa samverkar för att elevernas hela dag ska bli bra. Vi tror på att samarbetet mellan skola och hem är en förutsättning för att eleven ska få en utbildning av bästa slag och vara väl förberedd i livet nu och i framtiden. Vi tror också att det goda samarbetet är navet för att båda verksamheterna ska lyfta och nå sin fulla potential.
 
Vad vi erbjuder
Viljaskolan erbjuder en möjlighet att vara med och växa tillsammans med kreativa och kunniga kollegor. Hos oss får du ett spännande och viktigt uppdrag med goda utvecklingsmöjligheter. 
Viljaskolan är en idé- och värderingsstyrd organisation och bygger på ett stort engagemang för varje barns rätt till den bästa utbildningen oavsett var man bor eller vilken bakgrund man har. Vi vill ha en skola som är öppen för familjer, föreningsliv, idrottsföreningar, lokalt näringsliv och offentlig verksamhet även efter skoltid. 
 
Viljaskolans filosofi
Viljaskolans filosofi är att alla barn har rätt till den bästa skolan. Vi arbetar därför med trygghet och inkludering i skolan genom bland annat Elmemodellen och IBIS (Inkluderande beteendestöd i skolan) som är två konkreta exempel på insatser.
 
För att skapa en trygg skolgång har Viljaskolan ett förstärkt elevhälsoteam och en förstärkt skolledning vilket skapar en trygg och inkluderande plats för både personal och elever. Samverkan med hemmen och omgivande samhälle är också några av de arbetssätt som bidrar till att skapa en trygg skola. 
 
 
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning 100% med tillträde augusti 2024. Tillsvidareanställningar på Viljaskolan inleds med 6 månaders provanställning. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt


Skolans huvudman – Utbildia
Utbildia är en utbildningskoncern inom för-, grund- och gymnasieskola med huvudsäte i Mölndal, Göteborg. Vi startade vår första skola, Viljaskolan Angered, år 2021 och idag driver vi totalt sju skolor inom varumärkena Viljaskolan (grundskola F-9), Lilla Viljaskolan (förskolor) och Spira Teoretiska Gymnasium (gymnasieskolor) – i Göteborg, Malmöregionen och Stockholm.

Utbildia är en utbildningskoncern i tillväxtfas. Till hösten välkomnar vi vår andra Viljaskola, denna gång i Sollentuna, till Viljafamiljen och Viljaskolan i Angered får därmed en systerskola.

Ansök nu

Lärare i fritidshemmet / Fritidspedagog

Läs mer Apr 3
Arbetsplatsen är Franska Skolan i Göteborg. Det är en grundskola med ca 380 elever belägen i centrala Göteborg. Huvudman är Medborgarskolan Region Väst som är en ideell förening. Skolan är en svensk skola med fransk profil. Fritidshemmets verksamhet bedrivs i skolhuset på Landalagången 3 där fsk-åk 5 har sin undervisning.
Som Lärare i fritidshem på Franska Skolan är det en fördel om man kan lite franska, då både svenska och franska används under fritidstiden. Det är dock inte ett krav.
Det huvudsakliga uppdraget utgörs av arbete som Lärare i fritidshem (ca 50%) under eftermiddagen. Möjlighet finns att kombinera tjänsten som fritidspedagog med ett uppdrag som resurs under skoldagen (ca 50%).
Vi söker dig som är erfaren och skicklig i arbetet med barn samt har en professionell, engagerad och ansvarsfull ingång till ditt arbete. Att på ett framgångsrikt sätt kunna möta barn efter deras olika behov är en viktigt förmåga. Vi önskar att du månar om elevernas bästa genom att sträva efter att ge eleverna en stimulerande, lärorik och trivsam skoldag och tid i fritidshemmet.
Som Lärare i fritidshem/fritidspedagog leder du, tillsammans med en kollega, en fritidsgrupp. Du kommer även att samarbeta med övriga fritidspedagoger på skolan samt med klasslärare. Vi förväntar oss att du uppskattar kollegialt samarbete och ser det som en förutsättning för ett bra resultat.
Sökande med legitimation som Lärare i fritidshem alt utbildad fritidsledare kommer att ges förtur i rekryteringsprocessen. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänst kan komma att ske innan ansökningsperiodens slut.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Lärare i fritidshem till Kvibergsskolan med behörighet i HKK och/eller bild

Läs mer Apr 16
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla Kvibergsskolans fritidshem?

Vi söker nu två lärare i fritidshem med inriktning hem- och konsumentkunskap och/eller bild. Kvibergsskolan F-9 är skolan som ger eleverna en god möjlighet att kunna verka i och påverka sin framtid. Det innebär att skolan är en del av ett digitaliserat samhälle med en allt snabbare utvecklingstakt. Vi har två skolhus; Kvibergsskolan F-3 och Kvibergsskolan 4-9. Skolans lärmiljöer är designade för ett flexibelt och digitalt lärande.

Vi arbetar aktivt med vår vision #Hållbarttillsammans och en kultur som tar ansvar för vår miljö och varandra; "Vi vill varandra väl och gör varandra bra". Skolans personal är indelade i 6 arbetslag samt en samlad elevhälsa. Det som utmärker våra arbetslag är att deras uppdrag är att arbeta som ett team med en delakultur och ett gemensamt ansvar för alla skolans elever.

KVALIFIKATIONER
Du har förmåga att skapa riktigt goda relationer med eleverna och upprätthålla trygghet och gemenskap på fritidshemmet. Du använder en rad metoder för att inkludera alla elever och du är beredd att prova och ständigt ompröva din metodik för att tillgodose de behov som finns i elevgruppen.

Du har en god digital kompetens då Kvibergsskolan är en tekniktät skola med en digital profil. Du har förmågan att samarbeta i olika konstellationer, och kommer med egna initiativ för att lösa problem. Du kan möta varje elev utifrån dennes förutsättningar och din förmåga att utgå från elevens individuella situation för att utveckla sociala och kunskapsmässiga färdigheter är viktig. Ditt förhållningssätt visar att du har en start tilltro till att alla elever gör rätt om de kan.

Vidare är du nyfiken på och beredd att arbeta utifrån den verksamhetsidé som är framtagen, och du är både modig och prestigelös nog att fortsätta utveckla den tillsammans med oss.

Du hittar mer information på vår hemsida:
https://goteborg.se/wps/portal?uri=gbglnk:2016112273835339

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bemannia Kontor AB .

Kvalificerad redovisningsekonom till Stadsmiljöförvaltningen i Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 20
Nu söker vi för kunds räkning en kvalificerad redovisningsekonom till ett uppdrag på ca 5 månader med start i början av december.

Om uppdraget

Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start 231201 till och med 240430. Du kommer att vara placerad på kundens centrala kontor med viss möjlighet till distansarbete. Du kommer att arbeta på ekonomiavdelningen med ca 25 personer fördelad på 1 redovisningsenhet, 1 controllerenhet och ett investeringsteam.

Förvaltningen som du kommer att arbeta på har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet och ska arbeta för att skapa tillgängliga attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. På förvaltningen arbetar cirka 1000 personer.

Dina arbetsuppgifter

- Arbete med redovisning och bokföring (exempelvis kundreskontra, leverantörsreskontra, huvudbokföring, kassa- och bankavstämningar)

- Övergripande ansvar för redovisnings- och bokslutsarbetet

- Ta fram rapporter och göra analyser kring redovisning

- Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller

- Arbete med månads, delårs och årsbokslut

- Eventuellt kan viss redovisning av EU projekt förkomma

- Göra analyser och simuleringar

- Arbete i ekonomisystem (främst Unit4 och hypergene)

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för rollen har du följande kompetens och erfarenheter:

- Relevant högskoleutbildning omfattande minst 3 år eller likvärdig utbildning

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom alternativt minst 5 års erfarenhet som redovisningsansvarig

- Minst 3 års erfarenhet och kunskap kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 (Agresso), Raindance med flera)

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Minst 2 års erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation

- Erfarenhet från arbete offentlig verksamhet

- Självständig, driven och med god samarbetsförmåga

- Erfarenhet av att arbeta med Eu projekt eller annan projektredovisning

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

Vi ser att du som person har god samarbetsförmåga, arbetar självständigt samt kan snabbt sätta dig in i olika arbetsuppgifter.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23-11-24

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Verksamhetschef till Föreningen Fastighetsägare i Frölunda och Tynnered

Förvaltningschef, kommun
Läs mer Nov 14
Nu söker vi för ett långt uppdrag en Verksamhetschef till Föreningen Fastighetsägare i Frölunda och Tynnered.

Om uppdraget

Uppdraget är på heltid med start 240101 och under ett år, med möjlighet till förlängning i upp till ytterligare tre år.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att utveckla och driva samarbetet mellan fastighetsägare och andra aktörer för att öka tryggheten och attraktiviteten i ett geografiskt område i storstadsmiljö.



Dina kvalifikationer

- Relevant akademisk examen eller annan utbildning och erfarenhet som av beställaren bedöms som likvärdig.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet som verksamhetschef med uppdrag att organisera och driva samarbete mellan fastighetsägare eller motsvarande befattning som av beställaren bedöms som likvärdig. Omfattningen av arbetslivserfarenheten ska ha varit minst 75 % av en heltid under den angivna 5 års perioden.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att utveckla och driva samarbete mellan fastighetsägare och andra aktörer för att öka tryggheten och attraktiviteten i ett geografiskt område i storstadsmiljö med dokumenterat goda resultat.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av övergripande verksamhets- och budgetansvar.

- Genomfört kartläggningar, utvärderingar och uppföljningar av brottslighet och andra ordningsstörningar samt formulerat konkreta aktiviteter med dokumenterat goda resultat.

- Erfarenhet av, och inom ramen för det aktuella uppdraget, själv kunna genomföra trygghetsbesiktningar av bostadshus, parkeringar och lokalfastigheter åt medlemmar.

- Vara förtrogen med nationella lagar och regler samt hur en kommun styr och reglerar sin verksamhet inom relevant område för uppdraget.

- Arbetslivserfarenhet av att samverka med berörda aktörer i storstad kring infrastruktur-, stadsbyggnads- och stadsplanefrågor, trafik, parkering och kommunikationer samt svara på remisser i nämnda områden.

- Erfarenhet av att stödja en föreningsstyrelse med administration som att ta fram handlingar inför årsmöten såsom budget och verksamhetsplan till att löpande bereda ärenden och ta fram handlingar inför styrelsemöten gällande verksamhet och ekonomi.

- Behärska svenska språket i både tal och skrift och kunna förmedla aktuell information och resultat från projekt och processer via hemsida, nyhetsbrev och sociala media.

- Mycket god vana av att företräda en verksamhet i publika sammanhang.

- Ha mycket god datorvana.

För att lyckas i rollen behöver du vara resultatinriktad, ha en god samarbetsförmåga, vara strukturerad och noggrann samt självständig och ansvarstagande.

Meriterande

- Hög kunskap inom området med en god förståelse för uppdraget och ett strukturellt arbetssätt.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 5/12 -2023.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonom/controller i Göteborg

Controller
Läs mer Apr 17
Nytt
Kommunal kund söker ekonomiskt kunnig konsult. Skicka in din ansökan idag!
Om uppdraget
Vi söker en ekonom/controller med god dokumenterad erfarenhet av processledning och processbeskrivningar. Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss påBemannia med start omgående till och med 2024-09-30.Tjänsten är på heltid med arbetstid belagd 8-16:30. Arbetet sker på kundens kontor, och det finns eventuelltviss möjlighet till distansarbete.Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innebär att stötta ekonomiavdelningens controllers med processledning genom att processleda arbetet och samarbeta med förvaltningens övriga verksamheter, exempelvis genomatt effektivisera och samordna budgetprocessen och andra ekonomiprocesser. Du kommer också vara med och skapa rutiner, instruktioner och processbeskrivningar samt medverka i informations- och kommunikationsflödet inom förvaltningen och i detta själv leda möten effektivt.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Processledning för ekonomiska processer, inklusive förvaltningens budgetprocess
Processkartor
Processbeskrivningar
Rutinbeskrivningar
Stötta förvaltningens befintliga resurser med arbetsuppgifter vid behov
Förekommande arbete på en controlleravdelning

Dina kvalifikationer
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller i medelstor eller stor organisation
Relevant högskoleutbildning omfattande minst 3 år eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS office eller likvärdigt
Mycket goda kunskaper i Powerpoint och i attsammanställa effektiv information/kommunikation
Mycket goda kunskaper av att arbeta med ekonomirelaterad processledning och processkartläggning
Vana att självständigt driva utvecklingsarbete i ekonomiprocesser/budgetprocesser
Vana att självständigt hålla i projekt ochansvara för presentationer i stora grupper

Personliga egenskaper som passar rollen är starka kommunikativa förmågor, prestigelöshet och samarbetsinriktad. Du är även duktig på att visualisera och processleda
Meriterande
Erfarenhet från offentlig förvaltning

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23/4.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira.henningsson@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 076 013 22 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

IT-suppport till myndighet i centrala Göteborg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 11
Vill du vara ansiktet utåt för en myndighet och bidra med It support, teknisk problemlösning och ärendehantering? Då kan detta vara jobbet för dig!
Om uppdraget
Detta är ett konsultuppdrag som first line supporthos vår kund i centrala Göteborg. Uppdraget startar omgående och förväntas pågå i 12 månader med chans till förlängning. Det är en heltidstjänst (100%) som utförspå plats i kundens lokaleroch arbetstiden är förlagd till 07-16 eller 8-17.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som första linjen it-support (telefonmottagning) avseende hård- och mjukvara (inkl.mobila enheter) samt behörigheter mm. Detta innebär att ta emot, registrera, kategorisera, felsöka, eskalera och lösa ärenden s.k. incidenter som kommer in till myndighetens it-support. Målet äratt hålla en hög tillgänglighet och att lösa så många ärenden sommöjligt vid första kontakt. Mer tidskrävande ärenden och komplexa problem eskaleras till andra linjens it-support.
Utöver detta kan följande arbetsuppgifter förekomma:
Se till att IT-utrustning fungerar.
Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara.
Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och hårdvara).
Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med data inriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
Dokumenterad IT-kunskap Inom MS Windows och MS Office.
Minst ett (1) års aktuell IT-relaterad arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin alt. annan erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig inom kundservice och IT-support.
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.Du ska kunna lämna in två (2) referenser från tidigare uppdragsgivare.

Utöver detta förväntas en god social kompetens och att ha hög servicekänsla gentemot användare. Att du är driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice samt god analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.Du kommer representera som ansiktet utåt mot myndighetens medarbetare och kunden ser gärna att du bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, delar med dig och säkerställer kunskap.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-04-20.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-175 40 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Göteborg

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 8
Har du minst fem års tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent? Vi söker nu dig som vill hoppa på ett nytt uppdrag i Göteborg!
Om uppdraget
Till vår kund i Centrala Göteborg söker vi en ekonomiassistent på heltid 100% från den 15 maj till den 15 september. Detta är ett konsultuppdrag ochman arbetar på kontoret 08:00-16:30, flextid tillämpas.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta mot flera olika avdelningar. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av postöppning/sortering, betalningsbevakning (betaldagar), ärendehantering (system: ServiceNow), autogiro – registrera medgivande, Svefaktura - vissa kontroller (t e x Peppol mot kundregister efter robotbearbetning) och beställa/köra betalning-/bankfiler.
Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter att vara:
Hantera in- och utbetalningar
Arbete med löpande bokföring/redovisning
Arbete med kundreskontra, inkasso, tillgodohavanden med mera
Arbete med leverantörs reskontra, krediteringar, inleveranser med mera
Arbete med moms
Allmän administration

Dina kvalifikationer
Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av att arbete i ekonomisystem
Grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-04-15.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070- 884 96 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Internservicemedarbetare för uppdrag på Högskolan Väst!

Kontorsvaktmästare
Läs mer Mar 18
Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom vaktmästeri, underhåll av lokaler eller annan fastighetsrelaterad erfarenhet? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget

Vår kund Högskolan Väst, belägen i Trollhättan, söker nu tillskott till sitt befintliga team inom service och som stödfunktion internt. Du har nu chansen att kliva på ett roligt, stimulerande och utvecklande uppdrag med möjligheten att få bidra till utveckling och träffa nya människor i en omväxlande och stimulerande miljö. Arbetet utgår helt från kundens lokaler beläget i Trollhättan, tjänsten är på 100% med arbetstider på vardagar mellan kl. 08-16:30. Uppdraget påbörjas senast 20/5 2024 och kommer pågå till 30/9 2025 med möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

I tjänsten som internserivcemedarbetare krävs det att du är serviceinriktad, har stor ansvarskänsla, kan arbeta självständigt och kunna ta egna beslut utifrån de utmaningar du ställs inför. Du är även med och deltar i möten och utvecklar och driver verksamhetsområdet framåt.
Som internserivcemedarbetare arbetar du med den dagliga driften av sektionens uppdrag vilket bland annat innebär följande arbetsområden:

- Campusdrift -tillsyn och underhåll av inredning och utrustning i lokalerna

- Volymkopiering

- Skanning av tentor

- Inköp, och hantering av leverantörskontakter

- Jobba med supportärenden som inkommer via vårt Servicecenter

- Flytthjälp och tillhörande logistik

- Post och paket

- Godsmottagning och lagerhållning

- Arbeta med campusrelaterad säkerhet (lås och passager)



Dina kvalifikationer

- Fullständig gymnasieexamen

- Erfarenhet av fastighetsrelaterad drift och support eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

- Förmåga att delta i flytt-arbete och utföra en del tunga lyft

- Goda datorvana och kunskaper i Microsoft Office 365

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska

- B-körkort

Utöver detta ser vi att du som person gillar att ge god service och att möta människor, har lätt för att identifiera och lösa tekniska problem. Det är positivt om du tycker om att befinna dig i en verksamhet som ständigt utvecklas och kan hantera perioder av arbetstoppar. Samt att du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp med ett stort intresse för att förstå verksamheten.

Meriterande

- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

- Erfarenhet av copy/print

- Erfarenhet av passagesystem

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15 april

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu