Göteborg: Junior Controller till Healsafe Interiör i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior Controller till Healsafe Interiör i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-15 // Varaktighet: Heltid

Är du en driven person med ett högt affärsfokus och vill du vara med på en ordentlig tillväxtresa? Då är det kanske dig vi söker!

Just nu letar vi efter en junior Controller till Healsafe Interiör. En möjlighet att få vara en del av ett företag där du har chans att påverka och utvecklas!

Om tjänsten
Som Controller på Healsafe interiör kommer ditt största fokus vara på lönsamhetsfrågor. Genom att analysera verksamheten från olika perspektiv tar du fram förslag på hur företaget på bästa sätt ska utveckla verksamheten. Du kommer arbeta med företagets siffror och rapporter men också fokusera på framtiden och hur marknaden ser ut.

Du kommer att jobba med prissättningsfrågor i flera olika valutor då Healsafe interiör jobbar med både försäljning och inköp från andra länder. Detta kommer ge dig en bra insyn och förståelse för deras produkter.

I övrigt kommer du arbeta med övergripande ekonomiska arbetsuppgifter, du bör därför ha förståelse för bokföring och en god kunskap i Excel. Ansvaret för bokföringen kommer ligga hos en annan kollega i teamet.

Healsafe Interiör är ett växande företag i en efterfrågad bransch där du kommer få påverka och utvecklas tillsammans med erfarna kollegor.

Vem är du?
Vi söker dig som vill vara en del av ett team med kunniga kollegor som stöttar dig i din resa. Du behöver inte vara fullfjädrad men med rätt driv och vilja kommer du få alla förutsättningar att lyckas.

Du är kommunikativ, ödmjuk och har en stor samarbetsförmåga samt ett driv att vilja utvecklas och växa tillsammans med Healsafe Interiör.

Här finns det alla möjligheter att bredda dina kunskaper och om du önskar kan du även växa in i en mer kundorienterad roll på sikt.

Utöver detta ser vi gärna att du har:
- Är nyexaminerad (med erfarenhet från praktik/LIA) eller har ett par års erfarenhet från liknande tjänst som tex controller eller ekonomiassistent
- God vana i Excel
- Engelska och svenska i tal/skrift
- Erfarenhet av att jobba med större affärer
- Förståelse för lönsamhetsanalyser
- God ekonomisk förståelse

Om verksamheten
Healsafe interiör är specialister på inredning för utmanande miljöer. 2010 när dom utformade sin första produkt på begäran från ett rättspsykiatriskt sjukhus så har efterfrågan på att lösa säkra inredningsprodukter ökat för varje år. Idag kan dom erbjuda ett helt unikt och brett sortiment av säkra, robusta och självskade- och suicidresistenta produkter.

Deras produkter används i miljöer som psykiatriska sjukhus för såväl vuxna som barn och ungdomar, ungdomshem, kriminalvård och andra offentliga miljöer där krav på förebyggande av säkerhet och självskadebeteende är avgörande för både patienter/klienter och personal.

Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Clara Pryde, clara.pryde@poolia.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan direkt.

Ansökan sker via?http://www.poolia.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Controller.

Project Controller - Göteborg

Läs mer Jan 3
PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.



Arbetsbeskrivning:

Är du en erfaren Project Controller som nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker!

Vi på PrimeComp söker just nu en mycket driven Project Controller till vår konsultverksamhet för uppdrag hos en av våra kunder inom fordonsindustrin. Du kommer vara ansvarig för att säkerställa en sund ekonomisk styrning och redovisning. Du kommer att hantera finansiell rapportering, budgetering, kostnadsanalys och skattefrågor. Rollen involverar ansvar av samtliga ekonomiska och kommersiella frågor där du aktivt bidrar till att driva projektets resultat.

Vi söker en dedikerad individ att bli en del av vårt team, där vårt gemensamma mål är att uppnå finansiell framgång och tillväxt. Sök idag och låt oss tillsammans arbeta mot att skapa meningsfulla och långsiktiga resultat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

- Identifiera och hantera projektrelaterade risker inom branschen.

- Verka som en strategisk affärspartner för att stödja projektorganisationen och bidra till positiva finansiella resultat.

- Samarbeta aktivt med andra medlemmar i projektgruppen för att utveckla och driva processerna för affärsplanering och prognos.

- Noggrant övervaka och hantera kassaflödet och därefter vidta nödvändiga åtgärder.

- Delta i och bidra med insikter i den lokala riskgranskningsprocessen.

- Övervaka samt granska projektstyrningsprocessen för att kunna säkerställa hög kvalitet på finansiell data.

- Säkerställa korrekta anbudsberäkningar och förbereda kassaflöde samt exponeringskurvor.

- Granska och gemensamt med andra ta beslut kring finansiella och skattemässiga aspekter.

- Ge råd och rekommendationer baserat på finansiell analys.

- Genomföra lönsamhetsanalyser och övervaka kostnadskontroller för att säkerställa effektiv resursanvändning.



Kompetens:

För att vara framgångsrik i rollen som Project Controller i detta uppdrag bör du ha följande kompetenser:

- Kandidatexamen och/eller Masterexamen i finans/ekonomi eller motsvarande kvalifikationer.

- Besitter minst 2 års erfarenhet av att arbeta i rollen som Project Controller inom fordonsindustrin.

- Bekväm att arbeta i olika affärs- och ekonomisystem.

- Erfarenhet av att ha framgångsrikt arbetat inom agila team.

- Behärskar det svenska och engelska språket mycket bra, både i tal och skrift.



Personliga egenskaper:

- Noggrann och strukturerad i ditt arbete där ledarskap faller sig naturligt för dig.

- Stark kommunikations- och interpersonell förmåga.

- Kan arbeta självständigt och driva eget arbete framåt.

- Ser samband mellan siffror och verksamhet.

- Kan hantera stor mängd data och van vid analysarbete.

- God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra.

- Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.

- Förmåga att skapa förtroende gentemot kollegor och kunder.

- Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.

- Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.

Ansök nu

Controller till framtida uppdrag i kommunal verksamhet

Läs mer Mar 25
Har du erfarenhet som Controller och söker en ny utmaning? Vill du bredda din kompetens inom controlling och arbeta i en kommunal verksamhet? Är du analytiskt lagd och har ett sinne för siffror. Vi på Adecco söker nu flera Controllers till framtida uppdrag inom den kommunala sektorn!

Om tjänsten

Som Controller inom kommunen kommer du att stödja verksamhetens chefer med ekonomistyrning, planering, budgetering, samt prognos och analys av verksamhetens aktiviteter. I din roll kommer du även vara delaktig i verksamhetens förbättrings och utvecklingsarbete. Arbetsuppgifter kan komma att variera beroende på avdelning och ansvarsområde men huvudsakliga uppgifter kommer i stora drag innefatta nedan:

- Driva analys och månatliga uppföljningar av ekonomisk karaktär inom ditt ansvarsområde.
- Bidra med finansiell rådgivning och vägleda kollegor i ekonomiska frågor
- Ta fram budget och följa upp verksamhetens ekonomi.
- Förse ledning med rapporter och ekonomiskt underlag, vilka stödjer enheterna i dess ekonomiska arbete.
- Ha en aktiv roll i bokslutsarbetet, samt supportera vid interna och externa revisioner.

Identifiera förbättringsområden för att säkerställa kontinuerlig utveckling av finansiella och operativa processer.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande. Vi ser att du har några års erfarenhet som Controller, eller relevanta roller inom ekonomi. Högst meriterande för denna roll är om du har arbetat i kommunal verksamhet sedan tidigare. Vidare ser vi att du är van vid att hantera stora mängder data på detaljnivå och är en fena på Excel. För att lyckas i rollen är det väsentligt att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift.

Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du besitter en god förmåga att arbeta verksamhetsnära med arbetsuppgifter som sträcker sig högt och lågt. Du trivs bra med att arbeta i ett högt arbetstempo, vågar ta initiativ och hjälper dina kollegor vid behov.

Viktigt för tjänsten är att:

- Du har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande.
- Du har minst 2-5 års arbetslivserfarenhet som controller, eller relevanta roller inom ekonomi.
- Mycket goda kunskaper i Excel.
- Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Financial Controller | Controlling | Budget | Prognosarbete | Analys | Kommun | Offentlig verksamhet | Kommunal | Göteborg | Adecco

Ansök nu

Verksamhetscontroller

Läs mer Mar 22
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Kretslopp och vatten har en bred och samhällskritisk verksamhet med ansvar för att leverera dricksvatten, ta hand om avloppsvattnet och samla in hushållsavfall för göteborgarna. Verksamheten finansieras till största delen med taxor.
Vi söker nu en verksamhetscontroller med fokus på försäljning av dricksvatten och förvaltningens intäktsflöden från olika VA-tjänster. Vi erbjuder en varierande tjänst där du får möjlighet att kombinera strategisk höjd med operativt arbete.

I rollen arbetar du med analys av försäljningsdata från olika tjänster inom VA-verksamheten, undersöka avvikelser och trender. Tillsammans med vår kundsansvarig ska du utveckla vårt arbete med kunddialog, kundsegmentering mm. Du kommer att stödja affärsansvariga chefer med att ta fram budget, delårsbokslut och prognos för verksamhetens försäljning och tillhörande intäkter. I rollen ingår att vara avdelningens kontaktperson i förvaltningens arbete med att analysera framtida behov av taxeintäkter och prissättning.

Du kommer arbeta med att få faktureringsprocessen säker och effektiv, att det finns interna rutiner för kundfakturering, framtagning av riktlinjer och prislistor för det som är förvaltningens sidoordnade tjänster och för att stötta de chefer som ansvarar för den typen av försäljning. Du ska vara verksamhetens expertstöd med kunskap om lagar och regler som styr kundfakturering och tillhörande inkasso mm i en taxefinansierad kommunal verksamhet.

Du blir en del av avdelningen Kundnära tjänster, enhet Försäljning och utveckling. Du kommer att arbeta tillsammans med kundsansvarig och objektledaren för vårt kund- och verksamhetssystem, som också finns på enheten. Du kommer vara Kundnära tjänsters kontaktperson för andra avdelningar i frågor om intäkter och försäljning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som

• Har eftergymnasial utbildning i ekonomi eller relaterat ämne, alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig.
• Har ett tekniskt intresse och gärna erfarenhet av försäljning hos någon leverantör inom infrastruktur såsom VA, el, gas eller fjärrvärme.
• Har god förståelse för en verksamhet som är ett naturligt monopol och taxefinansierad men ändå ska vara affärsmässig och effektiv.
• Har intresse för att följa trender och branschspecifika utmaningar inom VA-verksamheten med koppling till försäljning och användning av dricksvatten.
• Är kunnig i kommunallagen samt har kännedom om övrig relevant lagstiftning.

För en mer hållbar verksamhet vill både vi och många av våra kunder att användning av dricksvatten görs på ett ansvarsfullt sätt.

Utöver detta vill vi att du är:
• Analytisk, kan se samband och dra slutsatser utifrån begränsad eller komplex information. Du har god förmåga att använda IT-stöd som Excel och BI-verktyg,
• Mån om att ditt arbete blir korrekt utfört och du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du har förmåga att ha fokus på detaljer.
• Erfaren när det gäller att arbeta självständigt med analys och rapportering

Mycket av arbetet sker i samarbete med verksamheten och det är därför viktigt att du är relationsskapande och har god samarbetsförmåga. Du är pedagogisk och har förmåga att uttrycka dig konkret och tydligt både i tal och skrift men även att visualisera och presentera ibland komplexa samband. Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med mycket utrymme för att forma ditt arbete. Välkommen med din ansökan!

Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter en godkänd registerkontroll från SÄPO samt alkohol- och drogtest.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Projektcontroller till dynamiskt byggbolag

Läs mer Mar 25
För vår kunds räkning söker vi nu efter en Projektcontroller/controller för ett konsultuppdrag med start omgående. Detta uppdrag går via oss på Wise Professionals/Eqonomy och är tänkt att pågå i minst sex månader, med god chans till förlängning.

 

Uppdraget

Detta är en ny roll kopplat till ett nytt sätt att arbeta med projektuppföljningen, där du kommer att spela en nyckelroll i att sätta rollen. Du tillhör Finance centralt i bolaget, men kommer att arbeta tätt mot de olika projekten i landet där du är ett stöd för företagets projektledare och arbetar nära produktionscoacherna när det gäller ekonomiska frågor och beslut. Du rapporterar till CFO och har din huvudsakliga arbetsplats i centrala Göteborg.

Dina ansvarsområden inkluderar:

Att vara en nära samarbetspartner till bolagets projektledare samt projektcontrollers ute i divisionerna, samt att vara den primära kontaktpunkten för ekonomiska frågor och rapportering.
Att säkerställa att bolagets ekonomiska uppgifter och siffror är korrekta och överensstämmer med verkligheten, samt att ge stöd för att maximera projektens lönsamhet.
Att agera som en viktig brygga mellan produktionen och ekonomiavdelningen, för att säkerställa effektiv kommunikation och samarbete.
Vara superuser för bolagets projektledningssystem där all ekonomisk uppföljning görs


Din profil:

För att lyckas i denna roll ser vi att du har en ekonomisk utbildning, samt erfarenhet av såväl redovisning som controlling, och då företrädelsevis projektcontrolling eller projektredovisning. 
Vi ser att du har en gedigen systemkunskap och en passion för att lösa även de mest komplexa frågorna.
Du har drivet och nyfikenheten att vara med och bygga denna roll tillsammans med CFO. Med rätt ambitionsnivå och rätt förutsättningar är det inte omöjligt att detta blir en långsiktigt lösning.
Du har förmågan att jobba nära produktionen och kontinuerligt lära sig mer om dess processer och utmaningar.


Om vår kund

Vår kund är ett välrenommerat entreprenadföretag med kontor i Göteborg samt runt om i landet. Vår kund levererar högkvalitativa projekt inom byggsektorn. 

När du blir en del av oss på Wise Professionals/Eqonomy

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på nästa spännande utmaning.

 

Om du vill veta mer

Vi som ansvarar för uppdraget är Konsultchef Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se) och Talent Acquisition Specialist Emma Rehn (emma.rehn@wise.se). Ni är välkomna att höra av er vid frågor kring uppdraget. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att vi ej kan ta emot ansökningar via mail.

Observera även att i konsultvärden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Controller & intresserad av nya möjlighter?

Läs mer Mar 15
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är nyfiken på nya möjligheter inom controllerområdet då vi ser en stor efterfrågan av just denna kompetens hos våra härliga kunder! Vi har kunder i mängder av olika spännande branscher – oavsett om du vill jobba på ett mindre lokalt bolag eller stor global koncern, i en roll som financial- eller businesscontroller är vi måna om att hitta rätt matchning till just dig!

Vanligt förekommande arbetsuppgifter i rollen som controller ute hos våra kunder brukar vara budget- och prognosarbete, analyser, rapportering samt delaktighet i månads- och årsbokslut. Våra kunder söker dig som är alltifrån början av din karriär till dig som har en lång erfarenhet inom området. Oavsett om du är nyfiken på rollen som konsult eller vill bli direktrekryterad till kund vill jag gärna komma i kontakt med dig.

Vilken profil brukar våra kunder vara nyfikna på?
Trots att varje roll är unik vet vi att det finns vissa kompetenser och egenskaper som många av våra kunder har som önskemål när dem är på jakt efter nästa stjärna till teamet! Det är ofta önskvärt med en högskoleexamen inom ekonomi och ofta minst något års erfarenhet av controllerrollen. Är du dessutom grym på Excel och har arbetat i något av de större affärssystemen brukar detta vara ett stort plus i kanten.

Personliga egenskaper som ofta nämns som önskvärda är analytisk, ansvarstagande, kollegial och noggrann. Då controllerfunktionen ofta har flera intressenter och kontaktytor så är både kommunikativ och ödmjuk ytterligare två egenskaper som är toppen om du besitter.

Du erbjuds
Vi erbjuder dig möjligheten att ta nästa steg i karriären och kamma hem ditt drömjobb! Skulle du vara intresserad av konsultrollen erbjuder vi dig en fast månadslön (eller timlön om du hellre går in som underkonsult), fina förmåner och en konsultchef som stöttar och peppar dig längs uppdragets gång. Vill du hellre bli rekryterad direkt till kund så säkerställer vi alltid att de kunder vi samarbetar med kommer ta väl hand om dig och vi har en tät dialog för att säkerställa detta även efter att du blivit rekryterad.

Det ska bli så roligt att komma i kontakt med dig & få veta lite mer om dina mål och drömmar, varmt välkommen med din ansökan eller kontakta mig direkt på julia.jarvholm@jurek.se om du har några frågor eller funderingar!

Om Jurek Recruitment and Consulting
Jurek Recruitment and Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Poolia Sverige AB .

External Supply Co-ordinator

Logistiker
Läs mer Mar 19
Är du en kommunikativ teamspelare som är intresserad av att arbeta med externa leverantörer på en global nivå och som vill vara en del av ett globalt team där du spelar en nyckelroll för att få läkemedel till patienten? Då kan detta vara något för dig! Vi på Poolia söker nu en External Supply Co-ordinator för kunds räkning. Uppdraget är på heltid med tillträde i juni och stäcker sig ett år framöver med chans till förlängning.

Om tjänsten
Som External Supply Co-ordinator kommer du etablera relationer med externa leverantörer samtidigt som du jobbar i expertteam internt med exempelvis inköp, kvalitet och teknik för att säkerställa att CM&S får de tjänster och varor som krävs från externa leverantörer för att stödja kundens globala projekt. Kunden verkar inom medicinbranschen och vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande flöden sedan tidigare. Du kommer arbeta i en koordinerande roll med att fatta bästa lämpliga beslut gällande leveranskedjan kopplat till risker och analys tillsammans med tekniska experter.

Vem är du?
Vi söker dig som har:

- Eftergymnasial utbildning inom området
- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med inköp eller i en R&D-miljö
- Erfarenhet av att arbeta med externa leverantörer
- God teknisk kunskap för att kunna förstå och analysera risker inom området
- Erfarenhet av dataanalys
- Flytande engelska och svenska

För att trivas i rollen har du en god kommunikation- och nätverksförmåga, vi tror att du har minst några års erfarenhet av att interagera trovärdigt både internt och externt, där du också varit med och fattat beslut. Erfarenhet av projektledning och förståelse av GMP-krav är meriterande.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
 

Ansök nu

Produktionschef

Produktionschef, logistik/Produktionschef, transporter
Läs mer Mar 28
Nytt
Billes DIOS är en del av Billesgruppen

Vi är ett framstående företag som verkar inom lagerhållning, pack och plock av kampanjer samt distribution.
Vår passion är att leverera högkvalitativa tjänster till våra kunder och att ständigt sträva efter förbättringar och effektiviseringar i vår verksamhet.
Nu söker vi en engagerad och driven produktionschef som kan leda vårt team mot nya framgångar.

Placering: Göteborg
Arbetstider 7-16
Omfattning: 100%

Om tjänsten
Som produktionschef kommer du att ha en central roll i vår verksamhet. Du kommer att ansvara för att leda och organisera ditt team på ca 15 personer och säkerställa effektivitet och kvalitet i alla led. Din uppgift blir att se till att vi når våra produktionsmål och att våra processer fungerar smidigt genom att vara närvarande i produktionen.

Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan!


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Personalansvar för ca 15 personer.
• Ledning och styrning av medarbetare för att säkerställa att alla arbetar mot gemensamma mål.
• Planering, förberedelse och återrapportering av produktionsjobb.
• Särskilt fokus på webbshop, inleverans, lagerplock, utleverans och hantering av interna och externa kontakter.
• Daglig kontakt med våra projektledare och kunder

Vem är du?
• Är driven och passionerad i ditt ledarskap och trivs med att motivera och utveckla ditt team.
• Är förändringsbenägen och vill ständigt förbättra och optimera våra processer.
• Trivs i en miljö där ena dagen inte är den andra lik.
• Är tålmodig och envis, och inte rädd för att ta i där det behövs för att uppnå resultat.
• Är en glad och positiv person som sprider energi.
• Meriterande med kunskap av lagersystem Ongoing samt TA-system för frakter.
• Har goda kunskaper inom: Excel, Microsoft Office och Word.
• Flytande Svenska i tal och skrift.
• Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Om verksamheten
Billes Dios har sedan 1994 hjälpt företag med distribution och vi hjälper årligen företag att göra mer än 10 000 000 utskick till deras kunder.
Vi hjälper våra kunder att plocka, packa, adressera, distribuera och följer sedan upp för att säkerställa kvalité.
Billes DIOS erbjuder enorma möjligheter för dig att vara med på en spännande resa mot att göra vår verksamhet mer digital.
Vi erbjuder även Friskvårdsbidrag, kollektivavtal, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operational Technologist

Forskarassistent
Läs mer Mar 20
AstraZeneca är ett stort internationellt hälsovårdsföretag som är engagerat i forskning, utveckling, tillverkning och marknadsföring av receptbelagda läkemedel och tillhandahållande av hälsovårdstjänster. AstraZeneca är stolta över att erbjuda en unik arbetsplatskultur som inspirerar till innovation och samarbete.

Nu söker vi 2 Biträdande forskare/driftstekniker för ett uppdrag som startar i Maj och är på minst 6 månader.

Om tjänsten
Du kommer att få en fantastisk möjlighet att lära dig mer om läkemedelsutveckling genom att arbeta med erfarna operatörer. Denna roll bidrar till förpackningen av läkemedelsprodukter i utvecklingsfas för kliniska studier.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att stödja DPD Scientist/Senior Scientist t.ex. hjälpa GMP-operatörer med:
- Förberedelse av processrum och utrustning före och efter klinisk tillverkning
- Montering/demontering och rengöring av utrustning
- Primärförpackning, dvs förpackning av tabletter/kapslar i flaskor (manuellt eller automatiserat)
- Sekundär förpackning, dvs märkning av studiematerial (manuellt eller automatiserat)
- Arbetar enligt SHE (Safety Health and Environment) och GMP-standarder

Du kommer inte att bli fullt kvalificerad som GMP-operatör men kommer att kunna utföra mycket av det arbete som förväntas av operatörer under tillsyn.

Vem är du?

- Du ska ha avslutat dina studier på gymnasienivå t.ex. inom naturvetenskap/teknisk vetenskap
- Det är viktigt att du följer skrivna rutiner noggrant och dokumenterar utförda uppgifter - GMP-kunskap är önskvärt
- Intresse för teknik och tillverkningsutrustning samt praktiskt praktiskt arbete är önskvärt
- Du behöver vara flexibel med goda arbetsförmåga.
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior ekonomiassistent till Saab!

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 22
Just nu söker vi en junior ekonomiassistent till Saab i Göteborg! Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och sträcker sig till 6 månader fram.

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
I din roll som ekonomiassistent kommer du arbeta med olika typer av kundfakturering inklusive registrering av kundfakturor i kundernas portaler. Du kommer även arbeta med;

• Nyregistrering samt underhåll av projektregister
• Verksamhetsstöd i kundfaktureringsfrågor
• Utveckling och digitalisering av vår process i stort som smått
• Olika typer av kundfakturering inklusive registrering av kundfakturor i kundernas portaler
• Nyregistrering samt underhåll av projektregister
• Verksamhetsstöd i kundfaktureringsfrågor
• Utveckling och digitalisering av vår process i stort som smått

Du blir en del av ett härligt team på 4 personer i Göteborg.

Vem är du?
Vi söker dig som utbildning inom ekonomi, gärna eftergymnasial och minst gymnasieekonom. Vi söker dig som har tidigare ekonomierfarenhet i minst 1 år. Du har god kommunikativ förmåga och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift samt god datorvana.

Vi ser det meriterande om du har arbetat i Agresso och större ERP system samt med projektfakturering.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Ansök nu

Driven Mötesbokare till Acoem!

Säljassistent
Läs mer Mar 22
Är du en driven och morgonpigg person som trivs med arbeta självständigt? Har du telefonvana och vill jobba i ett företag i framkant? Då kan detta vara någonting för dig!

Just nu söker vi en Mötesbokare till Acoem. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och sträcker sig 6 månader fram. För rätt person finns möjlighet till fast anställning hos kund.

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Som Mötesbokare hos oss arbetar du med att boka möten åt dina kollegor på Acoem. Du skapar goda kundrelationer som i sin tur lägger grunden för företagets framtida affärsmöjligheter och kundsamarbeten. I din roll som mötesbokare kommer du att boka möten över telefon och där din morgon går åt att ringa både kalla och varma samtal till olika typer av beslutsfattare, inom industribranschen, där du bokar möten, bokar demos för kundens produkter och följer upp offerter. Den övriga tiden på dagen spenderar du med att hjälpa till med att ta fram broschyrer, skriva offerter och hjälpa till vid mässor. Vid start kommer du får en gedigen upplärning i Acoems produkter.

Du utgår från de fantstiska kontoret på Östergårdsgatan 9 i Mölndal och dina arbetstider är 07-16:00.

Vem är du?
Har du erfarenhet av försäljning och kundtjänst sen tidigare är det toppen men främst värdesätter vi att du är social, har ett naturligt driv och orädd av att ha telefon som främsta verktyg. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ i din mötesbokningen. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift då du kommer prata med både svenska och utländska kunder. Vi ser att du har goda datorkunskaper och du har inga problem att navigera dig i olika system. Vidare har du ett teknisk intresse och vill engagera och lära dig om Acoems produkter.

Acoem arbetar i Salesforce så vi finner det meriterande om du har arbetat i systemet tidigare.

Om verksamheten
Ända sedan starten 1984 har ACOEM AB (tidigare Fixturlaser AB) hjälpt företag världen över att uppnå en mer lönsam och hållbar produktion. Den position som vi har i dag har vi nått genom att våga tänka utanför normen och välja egna, något okonventionella vägar. Vi har haft modet att begå misstag och ta ut nya kompassriktningar. Beslutsamhet, ambition och kompetens har gjort oss till en global aktör och ledare inom innovativ och användarvänlig axeluppriktning.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Supportspecialist till Högskolan Väst i Trollhättan

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 6
Högskolan Väst i Trollhättan är en modern högskola som erbjuder arbetslivsnära utbildningar i en attraktiv och modern studiemiljö. Hos oss står studenten och lärandet i centrum. Arbetsintegrerat lärande som synsätt och metod präglar verksamheten och är högskolans profil. Högskolan Väst har cirka 13 000 studenter och 750 anställda.

Om tjänsten
Vi söker två Supportspecialister till Service och IT-avdelningen på Högskolan Väst
Vi söker lagspelare som trivs med att arbeta i ett agilt team i en verksamhet under ständig utveckling där vi kontinuerligt fattar gemensamma beslut kring prioriteringar, arbetssätt och spelregler. Arbetsformen gör att det är viktigt att du kan ta eget ansvar för att bidra till helheten i teamet och att du är duktig på att kommunicera. Du tycker om att möta och hjälpa människor och att ge en god service ser du som en självklarhet.

Uppdraget är på heltid och beräknas pågå minst 6 månader

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Supportspecialist i högskolans Servicecenter arbetar du i första supportlinjen gentemot verksamheten och du kommer därför ha ett brett och omväxlande spektrum av arbetsuppgifter. Servicecenter är ingången för alla typer av frågor i första linjen, generell verksamhetssupport som exempelvis kan vara studierelaterad eller praktisk support samt IT-support.
Support till verksamheten vår i tre olika kanaler, besök i reception, inkommande ärenden i ärendehanteringssystem samt telefonsupport vilket också inkluderar växelfunktion.
Servicecenter hanterar också andra linjens IT-support så vi letar efter någon som har intresse och kunnande för att hantera IT-support.

Vem är du?
Du har:
- Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
- Erfarenhet av kundbemötande
- Kunskap och kompetens inom IT-support
- Goda kunskaper i windowsmiljöer och Office 365
- Kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska

Meriterande om du har:

Erfarenhet av IT-servicedesk
Erfarenhet av receptionsarbete
Erfarenhet av support i digitala kanaler
Erfarenhet av telefonsupport
Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
Kunskap inom macOS-miljö och Mac
Kunskap kring Android, iOS och mobiltelefonsupport

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu