Göteborg: Inköpare till globalt ledande elbilsföretag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpare till globalt ledande elbilsföretag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-22 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi en erfaren och självgående inköpare till vår kund som är en globalt ledande elbilstillverkare. Har du drömt om att jobba i endynamisk miljö med flera möjligheter till utveckling och arbete med frihet under ansvar? Då ska du söka denna tjänst.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:

• Genomföra upphandling enligt strategier som ni har definierat tillsammans med dina intressenter.

• Lösa problem genom att involvera relevanta tvärfunktionella experter för att ta rätt åtgärder baserade på insikter.

• Granska inköpsrekvisitioner för att identifiera och välja kontrakt/leverantörer i enlighet med definierade strategier och avtal.

• Ge intressenter råd i upphandlingsfrågor samt ge stöd och vägledning. Du ska även förbättra samarbetet med intressenter och tillsammans jobba mot gemensamma mål.

• Spåra leverantörernas prestanda genom regelbunden och automatiserad spårning av kvaliteten,

• Utföra nödvändiga marknadsanalyser för att stödja inköpsaktiviteter.

• Ta en aktiv roll i att utveckla och stödja effektiva standardiserade krav på betalningsprocesser samt orderhantering och uppföljning.

Din bakgrund
Du som söker denna tjänst har minst 2-3 års erfarenhet av inköp men det viktigaste är att du har ett sinne för affärer och uppskattar en arbetsplats där man kan ha många bollar i luften. För att trivas i rollen bör du ha ett intresse och/eller erfarenhet av att ha jobbat inom tech-branschen. I rollen som inköpare bör du ha en uppskattning för att förbättre ekonomiska processer och se hur man kan förbättra dessa processer genom data och feedback.

Vi ser gärna att du har en kandidatexamen (eller högre) inom ekonomi eller en releterad teknisk utbildning.

Om företaget
Kunden har sitt säte ute i Torslanda på Hisingen. Urval sker löpande så tveka inte att söka.

Om oss
På Jovi har vi lång erfarenhet av uthyrning av personal. Vår styrka är våra medarbetare och våra härliga konsulter är en stor del av vår framgång. Vi vill vara bemanningsföretaget med mer närhet, tillgänglighet och hjärta och vi är övertygade om att det är en anledning till att vi nu har fantastiskt nöjda kunder inom diverse branscher i hela Västra Götaland och Halland.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inköpare.

Buyer - Purchasing Outbound Logistics to Volvo Cars ????

Läs mer Jan 11
Job Summary
For our client Volvo Cars, we are looking for a buyer to Purchasing Outbound Logistics.

This is a 5,5-month consulting assignment where you will be employed through us at Wrknest and work at Volvo Cars. You have the chance of being employed by Volvo Cars after the consulting assignment.

Want to join on the exciting journey?

Volvo Cars is on an exciting journey, redefining the automotive experience by innovating to make people’s lives less complicated. The company is offering you a once-in-a-lifetime chance to make an impact in a company with unique opportunities to grow and make a true difference.

What Volvo Cars offer

At Procurement, you are part of a global team with the mission to develop and maintain a world-class supplier base. Ensuring the supply of materials and services - at the right cost, quality and technology - is essential for the success of Volvo Car Group. Ultimately, it's all about cooperating with people inside and outside the company to create a superior experience for the people who buy and drive a Volvo.

Volvo Cars is now looking for an experienced buyer/”sourcing specialist” to join the Global Category Team in Purchasing Outbound Logistics. The team responsibility covers the purchasing of finished vehicle transportation by Road, Rail & Ocean as well as other Logistics services. In the team, you will work in close cooperation with colleagues, internal stakeholders and external suppliers to secure delivery of the brand new cars - to the right cost, quality and service. Experience of complex sourcing projects and tenders is needed, and the candidate must be independent and hence be able to run projects from start to finish by his/her own.

This buyer role is connected closely to the road segment but there will most likely be opportunities to work also within the other transportation modes within Outbound Logistics.

You will report to Team Manager Logistics EMEA - and the company is looking forward to extending the team with yet another skilled and experienced buyer who enjoy working in a dynamic global environment.

Your key tasks

- You will maximize Volvo Cars total value of ownership for your assigned commodity.

- You will support the development of sourcing strategy and plan for your assigned commodity

- You will create and maintain commercial relations with suppliers and stakeholders.

- You will lead/support cross-functional sourcing projects including activities of; preparation, execution, analysis, negotiation, supplier selection and contract signing.

- You will work towards individual & team targets and perform administrative tasks related to the job.

Do you fit the profile?

- You have a university degree or equivalent experience.

- You have minimum 3 years of experience from a relevant Purchasing role and above listed sourcing activities.

- You are fluent in English, written and spoken.

- Experience from logistics, project management or the automotive industry is meritorious.

On a personal level

- To be successful in the role you need to have a business mind-set, be target oriented, performance driven and taking commercial responsibility for assigned commodity.

- Your curious and analytical set of mind enables you to challenge the existing setup.

- You enjoy working co-operatively in teams as well as independently driving and completing tasks.

- You need to be structured to manage complex sourcing projects and the many interfaces connected with this role.

- You are confident to act in an international environment.

About Volvo Car Group

The future belongs to those who are empowered by a great idea and have the ability to carry it out. At Volvo Car Group the mission is clear: To be the world's most progressive and desired premium car company and to make people’s life less complicated”. The company has bold targets when it comes to innovation, sales and customer satisfaction and to make this happen, talented people are needed onboard. People that want to make a difference and create the next generation Volvo cars in a global, dynamic and respectful environment. You will be supported to reach your full potential. Join Volvo Cars on this exciting journey into the future.

We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.

Please note! All CV’s must be in English.

Additional information

Start: 2023-02-01 - 2023-07-14
Place: Gothenburg
Form of employment: Full-time 40h/week, consulting assignment.

Ansök nu

Buyer for Purchasing Outbound Logistics to Volvo Cars ????

Läs mer Jan 16
Job Summary
For our client Volvo Cars, we are looking for a buyer to Purchasing Outbound Logistics.

This is a 5,5-month consulting assignment where you will be employed through us at Wrknest and work at Volvo Cars. You have the chance of being employed by Volvo Cars after the consulting assignment.

Want to join on the exciting journey?

Volvo Cars is on an exciting journey, redefining the automotive experience by innovating to make people’s lives less complicated. The company is offering you a once-in-a-lifetime chance to make an impact in a company with unique opportunities to grow and make a true difference.

What Volvo Cars offer

At Procurement, you are part of a global team with the mission to develop and maintain a world-class supplier base. Ensuring the supply of materials and services - at the right cost, quality and technology - is essential for the success of Volvo Car Group. Ultimately, it's all about cooperating with people inside and outside the company to create a superior experience for the people who buy and drive a Volvo.

Volvo Cars is now looking for an experienced buyer/”sourcing specialist” to join the Global Category Team in Purchasing Outbound Logistics. The team responsibility covers the purchasing of finished vehicle transportation by Road, Rail & Ocean as well as other Logistics services. In the team, you will work in close cooperation with colleagues, internal stakeholders and external suppliers to secure delivery of the brand new cars - to the right cost, quality and service. Experience of complex sourcing projects and tenders is needed, and the candidate must be independent and hence be able to run projects from start to finish by his/her own.

This buyer role is connected closely to the road segment but there will most likely be opportunities to work also within the other transportation modes within Outbound Logistics.

You will report to Team Manager Logistics EMEA - and the company is looking forward to extending the team with yet another skilled and experienced buyer who enjoy working in a dynamic global environment.

Your key tasks

- You will maximize Volvo Cars total value of ownership for your assigned commodity.

- You will support the development of sourcing strategy and plan for your assigned commodity

- You will create and maintain commercial relations with suppliers and stakeholders.

- You will lead/support cross-functional sourcing projects including activities of; preparation, execution, analysis, negotiation, supplier selection and contract signing.

- You will work towards individual & team targets and perform administrative tasks related to the job.

Do you fit the profile?

- You have a university degree or equivalent experience.

- You have minimum 3 years of experience from a relevant Purchasing role and above listed sourcing activities.

- You are fluent in English, written and spoken.

- Experience from logistics, project management or the automotive industry is meritorious.

On a personal level

- To be successful in the role you need to have a business mind-set, be target oriented, performance driven and taking commercial responsibility for assigned commodity.

- Your curious and analytical set of mind enables you to challenge the existing setup.

- You enjoy working co-operatively in teams as well as independently driving and completing tasks.

- You need to be structured to manage complex sourcing projects and the many interfaces connected with this role.

- You are confident to act in an international environment.

About Volvo Car Group

The future belongs to those who are empowered by a great idea and have the ability to carry it out. At Volvo Car Group the mission is clear: To be the world's most progressive and desired premium car company and to make people’s life less complicated”. The company has bold targets when it comes to innovation, sales and customer satisfaction and to make this happen, talented people are needed onboard. People that want to make a difference and create the next generation Volvo cars in a global, dynamic and respectful environment. You will be supported to reach your full potential. Join Volvo Cars on this exciting journey into the future.

We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.

Please note! All CV’s must be in English. For these positions, you need to live in Sweden and have a Swedish work permit.

Additional information

Start: 2023-02-01 - 2023-07-14
Place: Gothenburg
Form of employment: Full-time 40h/week, consulting assignment.

Ansök nu

Operativ inköpare till Envac ??

Läs mer Dec 7
Vill du arbeta i ett företag som bidrar till en bättre miljö och gillar att arbeta med administration och kommunikation? Som Inköpare till Envac får du en viktig och meningsfull roll med stor frihet i ett företag som leder utvecklingen av framtidens återvinning och resurssmarta avfallshantering.

Om tjänsten
Envac är ett svenskt miljöteknikföretag som erbjuder modern avfallshantering för framtidens städer genom att utveckla, leverera och underhålla underjordiska sopsugsanläggningar. Envac söker nu efter en inköpare som kommer vara placerad i Göteborg. Du kommer jobba i ett team av erfarna inköpare där ni tillsammans ansvarar för hela inköpsflödet. Detta är en chansen för dig som vill utvecklas som operativ inköpare hos en global leverantör med kunder primärt i norra Europa med stort fokus på hållbarhet.

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd på Wrknest på uppdrag hos Envac. Envac är en flexibel arbetsplats där det finns möjlighet till remotearbete två dagar i veckan, flexibla arbetstider och tidigare schemaläggning på fredagar.


Dina framtida arbetsuppgifter

Rollen kommer innebära att tillsammans med teamet ansvara för hela inköpsflödet. Du kommer att arbeta nära projektledare och andra interna kunder och kontakter. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta operativt inköpsarbete där du kommer att arbeta med:

- Orderhantering i form av orderbekräftelser, prisgranskning, fakturering och uppföljning.

- Att hantera intern information och se till att berörda parter informeras

- Att samordna det logistiska flödet och en viktig del i ditt arbete kommer vara att ha nära kontakt med leverantörer, kunder och speditörer.

- Implementering av nytt affärssystem 2023- där du blir en viktig brygga mellan inköpsavdelningen och Envacs projektavdelning

- Utföra leveranskontroller/fabriksbesök hos Envacs underleverantörer

Vi söker dig som

- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska

- Tidigare erfarenhet av operativt inköpsarbete som inköpare eller inköpsassistent

- Har en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller liknande

- Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt med erfarenhet inom Excel

Vi ser det som meriterande

- Erfarenhet av att arbeta i CRM-system

- Skapa processflöden i affärssystem inom inköp

- Tidigare erfarenhet av arbetare i tillverkande industri

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är driven, har en god kommunikationsförmåga och är självgående. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.


Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Omfattning: Heltid 40h/v
Anställningsform: Konsultuppdrag på 6 månader

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget
Envac är ett svenskt företag som leder utvecklingen av framtidens återvinning och resurssmart avfallshantering och har en vision att skapa smartare städer, förbättra livskvalitén och lämna en grönare planet för kommande generationer. Envac är stolta uppfinnare av sopsugen som bidrar till väsentligt färre sopbilar, minskade utsläpp och en tystare gatumiljö. Företaget finns i 20 olika länder och i Sverige finns ca 100 anställda fördelade på 4 orter.

Ansök nu

Entreprenadinköpare

Läs mer Dec 6
För en av våra avtalskunder i region Väst söker vi nu efter en medarbetare till vårt team som har erfarenhet av bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser.

Som Projekt-/entreprenadupphandlare är du en av inköpsavdelningens experter med fokus på inköp och upphandling i vår kunds byggprojekt. Du tar rollen som taktisk rådgivare gentemot inköpsavdelningens interna beställare och du leder proaktivt upphandlingsprocessen från A till Ö. Tillsammans med projektledare säkrar du att upphandlingarna i respektive projekt följer riktlinjerna, samt att det ger de bästa och mest hållbara resultaten. Du arbetar självständigt och i team med att planera, genomföra och följa upp upphandlingar av konsulttjänster och entreprenader. Du samverkar också löpande med kollegorna på inköpsavdelningen för att säkerställa att bolagets gemensamma strategier tas tillvara och för att utveckla kundens gemensamma processer genom ständiga förbättringar.

Kompetenser
Relevant akademisk examen inom ekonomi/juridik/teknik/bygg- och anläggning eller motsvarande erfarenhet

God erfarenhet av och kunskap om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB04, AB06, ABK09, ABT, ABK, AMA-systemet

Minst 3 års erfarenhet av entreprenadupphandling

Behärskar god svenska och engelska

Erfarenhet av avtalshantering

Plats: Göteborg

Tjänsten är på heltid



Incopia erbjuder

Vi erbjuder dig en arbetsplats med högt fokus på människor, möjligheter och teknik. En arbetsgivare som erbjuder intressanta och utmanande projekt och uppdrag till sina anställda. Incopia är ett kundorienterat konsultföretag som lockar erfarna och skickliga medarbetare.

Ansök nu

Senior Buyer Brand & Marketing

Läs mer Dec 2
As a Senior Buyer, you have the responsibility to drive the work of securing short & long-term sourcing strategies, identify new supplier/technologies and the development of supplier relations.



Let us describe the challenge we offer

If you read this, you probably want to make a new fresh start. But how do you know if Polestar is your new adventure? Please read below and reflect.

Are you determined to make our society more sustainable?

Do you want to be part of creating a company that will define the future?

Are you ready to leave your normal, average job behind and start a new life?

If the answer is yes, then goodbye normal and join the movement of Polestar.

Procurement will drive our supplier base to take climate action through new technologies, embracing solutions for a circular economy and conducting business in an ethical and responsible way.

If you want to make a change, this is where it all starts.

This position is located at our HQ, in Gothenburg. We understand that work-life balance isn’t easy, and of course, welcome our employees to work flexible hours and from home a couple of days per week if needed. We believe in empowerment.

What you'll do

The role Senior Buyer is part of Polestar’s global Indirect Procurement (IDP) organization. You have the responsibility to drive the work of securing short & long-term sourcing strategies, identify new supplier/technologies and the development of existing supplier relationship within the area of Brand & Marketing, covering commodities such as Events, PR & Communications, Media, and Retail services, together with the business/stakeholders.

You will also:

- Create and implement procurement strategies together with Stakeholders
- Negotiate and maintain commercial and legal agreements.
- Review purchase requisitions and identify and select contract/suppliers in accordance with defined strategies and agreements.
- Track key performance indicators on supplier and stakeholder contract compliance; define and take corrective actions to improve contracts compliance and continuously track supplier performance on quality and cost.
- Have a close dialogue and collaboration with the stakeholders for upcoming projects, to make sure to achieve common targets
- Support stakeholders with procurement questions and issues
- Create purchase orders


Who you are

We at Polestar believe in the concept “hire for attitude and learn for skills”.

But to be fair to you, is good to understand certain expectations:

- Proven experience (at least 3 years) within similar purchasing position.
- Cross functional and a global mindset
- Thorough understanding of the procurement process and strategic sourcing
- Excellent knowledge of MS Office packages
- Learn on the fly, can quickly be on top of terminology, our way of working
- Strong social abilities. Quickly understand stakeholders needs and be service minded
- Nimble way of working. Always ready to change your way of working in order to find best solution
- Perseverance - try over and over again until we find a solution without giving up
- Positive mindset - Nothing is impossible!
- BSc (or higher) in Business, Economics or Technical discipline from a university degree or equivalent institution


At Polestar, you will be part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication. Since Polestar’s in a scale-up phase you thrive by working in a fast-paced environment.



People at Polestar

We know that a change is needed. We also know that each one of us can help bring about that change. Our commitment to becoming climate-neutral by 2040 is just as important to us as being inclusive, diverse, and innovative. Together, we are creating, collaborating and experimenting to usher in a new era of sustainable mobility.

We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in.



Is this you? If you are interested in joining the Polestar family, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection process and the job post will be open until the position is filled.

Are you ready for the journey? Which is electric by the way...

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jovi Konsult AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jovi Konsult AB .

VI SÖKER TELESKOPTRUCKFÖRARE

Teleskoptruckförare
Läs mer Jan 27
Dina arbetsuppgifter
Arbetet som teleskopstruckförare innebär i huvudsak att köra teleskoptruck/lastare både bom och runtomsvängande på ett företag inom byggsektorn.

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av teleskoptruck med olika verktyg. Teleskoptruckkort är ett krav. Du är strukturerad, noggrann och har ett större intresse för arbetsuppgifter inom logistik. Tjänsten är på heltid.

Tillträde: omgående

Kunden är en stor aktör i sin bransch och har sitt säte i Göteborg. Urval kommer att ske löpande så tveka inte med din ansökan.

Ansök nu

Fordonsmekaniker sökes till kund i Göteborg

Fordonsmontör
Läs mer Jan 17
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta hos en märkesverkstad med ett team av duktiga mekaniker.

Arbetet består i att utföra inbytes tester, servicejobb, underhåll, felsökningar, elektronik jobb och reparationer.

Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat med service, reparationer och felsökningar av personbilar. Är du utbildad fordons mekaniker så är det meriterande.

B-Körkort är ett krav

Arbetet kräver att du har god datavana och har lätt för att samarbeta med kollegor.

Om företaget
Kunden är en stor aktör i sin bransch och har sitt säte i Göteborg. Urval kommer att ske löpande så tveka inte med din ansökan

Ansök nu

Fordons elektriker sökes till aktör i Göteborg

Fordonsmontör
Läs mer Jan 5
Dina arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill vara en del av ett härligt team. Arbetet ställer krav på högt tempo, noggrannhet och att du har en vilja att utvecklas med företaget. Ditt dagliga arbete består av att montera och koppla in elektrisk utrustning så som lampor, ljusbågar, kranar på lastbilar. Då vår kund arbetar med samtliga lastbilsmärken och stor variation i den elektroniska utrustningen är ditt arbete hos oss både omväxlande och inspirerande. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas, både kunskaps- och karriärmässigt.

Din bakgrund

Vi söker dig som har

- God kunskap inom el på tunga fordon
- Har erfarenhet av liknande arbete
- Intresse av att utvecklas
- Vana av att förstå el-scheman
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska

Om företaget

Företaget är en stor aktör i Göteborg. Urval kommer ske löpande så tveka inte med din ansökan.

Ansök nu

Drivna Svetsare sökes till kund i Göteborg

Svetsare, manuell
Läs mer Jan 2
Dina arbetsuppgifter
Du kommer främst att arbeta i verkstaden med svetsning, metoderna som används är allt ifrån TIG, MIG, MAG, MMA/pinn och gassvets. Andra diverse arbetsuppgifter inom verkstad kan också tillkomma så viktigt att du är en flexibel person!
Då kunden även åker ut och arbetar på fält kan även detta bli aktuellt för dig.

Din bakgrund
Vi söker dig med några års erfarenhet inom verkstadsarbete och tidigare erfrenhet av svetsning. Du har tidigare arbetat i en verkstadsmiljö och har bearbetat plåt med hjälp av olika maskiner och verktyg. I det vardagliga arbetet förekommer moment där man använder sig av olika mätdon, så erfarenhet av detta ser vi som en självklarhet.

Om företaget
Kunden finns i Göteborg. Urval kommer ske löpande så tveka inte med din ansökan.

Ansök nu

Extrapersonal till våra kunder inom industrin

Lagerarbetare
Läs mer Jan 2
Dina arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kan vara varierande beroende på vilken kund du arbetar hos. Var beredd på att du kan komma att arbeta med montering eller annat produktionsarbete. Du kan komma att arbeta på ett lager med diverse uppgifter såsom plock och pack men även truckkörning om du innehar truckkort. Det viktigaste är att du är flexibel och arbetsvillig!

Din bakgrund
I denna rollen är det ditt flexibla mindset samt tillgängligheten som är det viktigaste men har du erfarenhet av lager eller produktion sedan innan är det ett plus, lika så är det meriterande om du har truckkort.

Krav är att du har annan sysselsättning på minst 50% för att kunna arbeta som timanställd på Jovi.

Önskvärt är att du kan vara tillgänglig 2-3 dagar i veckan.

Om företaget
Våra kunder finns i Göteborg. Urval sker löpande så tveka inte att söka redan idag!

Ansök nu

Drivna maskinoperatörer sökes

Maskinoperatör, hygienteknik
Läs mer Jan 2
Dina arbetsuppgifter
Som maskinoperatör jobbar du fräst med att sköta och kontrollera maskinerna i de olika delarna av industrin. en ingår bland annat följande arbetsuppgifter;

- Köra maskinerna, övervakning, materialpåfyllning och paketering

- Kvalitetskontroller och dokumentation

- Viss lagerhantering

Din bakgrund
Du som söker har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i liknande roll och vet vad det innebär att jobba inom tillverkningsindustrin.

Vi söker dig som flexibel, noggrann och prestigelös i ditt arbete. Du är iniativtagande och bidrar med ett nytänk! Du tror på rak och ärlig kommunikation mellan ledare och kollegor. Goda utvecklingsmöjligheter finns inom bolaget för rätt person.

Om företaget
Kunden finns i Göteborg. Urval kommer ske löpande så tveka inte med din ansökan.

Ansök nu