Göteborg: HR-specialist till arbetsmarknad och vuxenutbildning

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR-specialist till arbetsmarknad och vuxenutbildning i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-23 // Varaktighet: Heltid

Arbetsmarknads- och vuxenutbildning har både det övergripande ansvaret för stadens kommunala vuxenutbildning och för hela stadens arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Tillsammans skapar vi förutsättningar för studier och arbete för göteborgare i alla åldrar, allt ifrån ungdomar som ska få sina första jobb till vuxna som ska ges möjlighet att byta yrkesbana.

För att lyckas med vårt uppdrag samarbetar vi med både modiga entreprenörer, akademin, världsomspännande företag och självklart med övriga staden. Hos oss ger du såväl göteborgare som näringslivet nya möjligheter, varje dag.

Vi är förvaltningen som rustar göteborgaren för både nutid och framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Vi som utgör förvaltningens HR-funktion består av fem medarbetare som tillsammans arbetar stöttande och styrande inom samtliga HR-områden. Tillsammans har vi både bred och djup kompetens och ett stort engagemang för verksamhetens gemensamma mål. Vi ser fram emot att tillsammans med vår nya kollega utveckla HR-arbetet i förvaltningen!

I rollen som HR-specialist arbetar du såväl generellt som specialiserat med utgångspunkt i Göteborgs stads HR-processer. Du kommer att ha processansvar för någon eller några av processerna arbetsmiljö, rehabilitering och rekrytering och tillsammans med kollegor har du stor möjlighet att vara med och utveckla innehållet i tjänsten. Som processansvarig får du stort utrymme att sätta dig in i såväl stadens som förvaltningens processer och arbetssätt. Inom ramen för ditt arbete har du möjlighet att själv utforma metoder och arbetssätt.

Arbetet innebär många kontaktytor och förutsätter ett brett samarbete där du är med och skapar ett förtroendefullt samverkansklimat med förvaltningens samtliga aktörer.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen inom HR eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för rollen samt erfarenhet och förståelse av systematiskt arbetsmiljöarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med rehabilitering.

Då tjänsten innebär många kontaktytor behöver du ha förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du har förståelse för förvaltningens mål och uppdrag och bidrar till helheten.

Du tar ansvar för såväl egna som gemensamma arbetsuppgifter med verksamhetens bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.

I ditt arbete sätter du tydliga mål och du planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt och metodiskt, du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.


ÖVRIGT
Vänligen bifoga till din ansökan examensbevis eller motsvarande.
Intervjuer kommer att påbörjas under v.50.
Arbetsmarknad och vuxenutbildning erbjuder en arbetsplats i kontinuerlig utveckling. Vi arbetar för en hälsofrämjande och god arbetsmiljö och erbjuder bland annat flexibel arbetstid, friskvård och cykelförmåner. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.
Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som HR-konsult/PA-konsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som HR-konsult/PA-konsult.

Interim HR Business Partner till ett mycket spännande techbolag i Göteborg

Läs mer Mar 11
Om uppdraget och dig vi söker

För kunds räkning söker vi nu en interim HR Business Partner. Uppdraget är på deltid 50-75 % och kan leda till fast anställning för rätt profil. Start omgående och pågår i ett första steg fram till sommaren.

Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete och chefsstöd i snabbrörliga organisationer med högt tempo.

Som People Business Partner tillhör du HR-funktionen och stöttar dina ledare både operativt och konsultativt i samtliga HR-relaterade frågor inom arbetsrätt, performance management, comp och ben och arbetsmiljö m.m.

För att komma till din rätt i uppdraget ser vi gärna att du, utöver relevant erfarenhet och kompetens inom bred HR, har lätt för att kommunicera och prioritera, är prestigelös som person och trivs med att arbeta hands-on i en bred HR-roll. Tidigare erfarenhet från snabbrörliga organisationer är starkt meriterande.

Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag!

Om att vara konsult hos People Experience

Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult - men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans - för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv!

Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande.

På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss - oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss!

Om din ansökan

- Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla!

- Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka!

- Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på lina.roxenback@peopleexperience.se.

People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

Ansök nu

HR Generalist till Nimbus Group

Läs mer Apr 16
Vi söker just nu en HR Generalist för att stärka vårt kunds HR-team. Tjänsten är initialt ett heltidskonsultuppdrag genom Wise Professionals med start i början av juni 2024, med avsikten att vår kund tar över anställningen därefter.

I ditt uppdrag som HR Generalist kommer du att arbeta nära Nimbus Groups dagliga verksamhet i Sverige. Dina ansvarsområden inkluderar administrativa uppgifter samt att ge stöd till lokal ledning gällande HR-relaterade frågor. Rollen stöttar också HR Manager angående verksamheten i Finland och USA. HR Generalisten kommer även att agera som projektledare och driva ett projekt för att implementera ett nytt HR-system. Du kommer att arbeta nära Head of HR antingen från Nimbus huvudkontor i Göteborg eller kontoret & fabriken i Mariestad. Resor mellan Göteborg, Mariestad och Stockholm förekommer. 

Du kommer att arbeta i en bred roll och olika spännande uppgifter såsom:

Ge råd och stöd till chefer och medarbetare
Arbete med arbetsrätt och förhandling (kollektivavtal i Sverige etc.)
Upprätthålla värderingar och utveckla företagskulturen
Onboarding/offboarding
Uppdatera rollbeskrivningar och policys
HR-relaterad kommunikation


Den administrativa delen av jobbet innefattar bland annat:

Nära samarbete med företagets externa löneavdelning för kommunikation av nyrekryteringar och uppsägningar
Sammanställa månatliga lönetillägg/-avdrag från ERP-system och fakturor
Ta ut månatliga tidsrapporter för medarbetare och skicka dessa till respektive företag som grund för fakturering
Administrationshantering av förmåner med Epassi
Fungera som lokal support för HR-relaterade verktyg såsom HR-systemet och Winningtemp


Projektledning: 

Projektledare för en global implementation av ett nytt HR-system och då också projektledare för en projektgrupp. Ansvarig för administrativt arbete relaterat till projektet. Stötta Head of HR i Change Management-relaterade uppgifter.

Din bakgrund 

Vi letar efter någon med minst 5 års erfarenhet av liknande roller där du har arbetat både operativt och strategiskt. Det är viktigt att du har några års erfarenhet av projektledning (implementering av HR-system eller liknande).

För att trivas och passa bra i rollen som HR Generalist bör du:

Förmågan att bygga relationer med olika intressenter
Förståelse för olika kulturer och förmågan att navigera i det internationella
Ha mod och ett proaktivt förhållningssätt
Erfarenhet av att arbeta med HR-system, IT projekt eller förändringsledning inom systemprojekt
Ha projektledningsfärdigheter
Civilekonomexamen eller examen inom beteendevetenskap (psykologi, pedagogik etc.)
Svenska och engelska är ett måste
Förståelse för detaljhandel och tillverkning ses som en fördel


Om Nimbus Group

Nimbus bygger båtar som uppfyller kraven från den medvetne båtägaren som uppskattar smart funktionalitet, komfort, säkerhet och skandinavisk design. Dessa egenskaper anser vi vara grundläggande oavsett om du gör en snabb utflykt, tillbringar en social helg eller seglar på en lång internationell kryssning. Etablerat 1968 i Göteborg, Sverige.

När du blir en av oss på Wise Professionals

Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. 

Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Är du nyfiken på att arbeta som konsult genom oss, läs mer här.

Wise Professionals är en konsult- och rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara lösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Ansökan

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta Hjalmar Frisell på hjalmar.frisell@wise.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

HRBP | Göteborg

Läs mer Apr 10
Bli en viktig del av vår kunds HR-team i Göteborg. Just nu söker dem en HRBP som vill vara med att bidra till deras resa framåt!

Kort om konsultuppdraget

Placeringsort: Mölnlycke, Göteborg

Uppdragslängd: 05-24 till 12-24 med goda möjligheter till förlängning

Omfattning: heltid

Arbetsuppgifter

Som HRBP kommer du att ansvara för att stödja och guida vår kunds ledningsgrupp och chefer i HR-relaterade frågor, framförallt i rehab- och individärenden samt fackliga förhandlingar. Som HRBP kommer du att ansvara för att stödja och guida vår kunds ledningsgrupp och chefer i HR-relaterade frågor, framförallt i

• Stötta och vägleda chefer i HR-relaterade frågor och processer
• Vägleda chefer gällande rehab- och individärenden
• Fackliga kontakter/förhandlingar
• Genomföra löneanalyser
• KPI-analys och uppföljning med chefer (sjukfrånvaro, avgångsanalyser, organisation etc)
• Rekrytering
• HR administration

Är du rätt person för jobbet?

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av arbete som HR Business Partner. Du har en relevant utbildning inom HR eller motsvarande. Du är väl insatt i svensk arbetsrätt och har förmågan att agera som strategisk partner till ledningen samt har mycket god erfarenhet av att vägleda chefer gällande rehab- och individärenden.

Om företaget

Vår kund är ett globalt företag som är världsledande inom högteknologiska radarlösningar som på ett konkret sätt gör världen säkrare och mer hållbar för människa och miljö. Kontoret ligger i Mölnlycke, ca 10 minuter från Göteborg city med goda kommunikationsmöjligheter och fri parkering. Här är varje medarbetare en del av en utvecklingsintensiv och innovativ miljö där alla har en tydlig bild av hur man i sitt eget arbete bidrar till företagets framgång. Kundfokus, engagemang och mod genomsyrar deras kultur. Klimatet är familjärt och eftersom de är en del av en global koncern med kontor världen över finns många utvecklingsmöjligheter.

Ansökan

För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret. Vänligen kontakta rekryterare Oscar Sahlin via telefonnummer 072 2084 03 om du har några frågor eller funderingar.

Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Lernia är vägen framåt

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,5 miljarder kronor 2023 och finns över hela landet från syd till norr på ca 100 orter. Vi utbildade och coachade 18 400 personer och förmedlade 10 900 bemanningskonsulter. 12 000 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Ansök nu

Sommar- & extrajobb som Bemanningskoordinator!

Läs mer Mar 18
Vill du bli en del av vårt härliga team? Studerar du HR / PA eller liknande? Vi söker nu en serviceminded och utåtriktad bemanningskoordinator för sommar- och extrajobb med start omgående, eller enligt överenskommelse.

 

Vi jobbar med bemanning och rekrytering och är nischade inom detaljhandeln. Till vår hjälp har vi marknadens bästa verktyg för både rekrytering och bemanning. Vi bemannar våra kunders butiker och strävar alltid efter att bygga långsiktiga och nära relationer med både kunder och polare (konsulter). Vi håller en mycket hög servicenivå och anpassar oss efter våra kunders behov.

 

Våra kunders butiker har öppet sju dagar i veckan och för att vi skall kunna ge dem bästa möjliga service ingår arbete på helger och röda dagar och beredskap på kvällar enligt ett rullande schema. Resor i tjänsten kan förekomma. 

 

Vi ser att upplärning sker ca. 2 vardagar i veckan under våren. I sommar jobbar du upp till heltid under de mest kritiska veckorna. Efter sommaren arbetar du extra enligt överenskommelse, både vardagar och helg. 
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:



• Ansvara för bemanningen, dvs att bevaka och säkerställa att pass bokas och genomförs

• Ha regelbunden kontakt med våra polare (konsulter) och våra kunder


Eventuella arbetsuppgifter på sikt:



• Introducera nyanställda polare (konsulter)

• Kandidat- och kundaktiviteter / kundvård genom mässor och butiksbesök

• HR-administration såsom framtagning av anställningskontrakt, statistik, avstämning av tidrapporter, m.m.

• Rekrytering kan komma att ingå i tjänsten om du har tidigare erfarenhet av det.


För att klara av rollen har du:



• Minst 1 års erfarenhet av sälj och service inom butik

• Erfarenhet av administrativt arbete

• Erfarenhet från bemannings- och / eller rekryteringsbranschen är meriterande

• Studerar HR/PA eller liknande

• Är nyfiken, noggrann, flexibel, ansvarstagande och förändringsbenägen

• Är en sann lagspelare som gillar att arbeta i ett tight team med högt i tak och högt tempo

• Är utåtriktad, bra på att bygga relationer och van vid att leverera en mycket hög servicenivå

• Kan uttrycka dig professionellt på svenska i både tal och skrift.


Vi erbjuder:



• Att få vara med att påverka, få mycket ansvar och möjligheten att påverka verksamhetens utveckling

• Att få arbeta i ett tight team med härlig stämning och högt tempo

• Goda utvecklingsmöjligheter

• Vi följer tjänstemannaavtalet Unionen. 

• Ett trevligt kontor mitt i centrala Göteborg, med möjlighet att jobba hemifrån ibland


 

Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan! Vi strävar efter mångfald.

Pga GDPR kan vi endast ta emot ansökningar via denna annons eller vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar skickade via mail registreras inte.

Varmt välkommen till oss!


Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag bemanningspooler på olika orter i Sverige.

Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool.

Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal.

Retail Staffing - "We love retail"

Ansök nu

Handläggare till Kriminalvården NTE – Västra, Göteborg

Läs mer Feb 22
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.


Vi söker nu en Handläggare till vårt fina kontor på Anders Perssongatan 16 i Göteborg.
Sektionschef och rekryterande chef är Magnus Olsson tillsammans med Kriminalvårdsinspektör Linda Gyså


ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare på vårt kontor i Göteborg kommer din roll vara som ett Chefsstöd där du blir inblandad i många olika processer och arbetsflöden. Du hanterar administration, handlägger och bereder ärenden åt Sektionschef och Kriminalvårdsinspektörer samtidigt som du ger service i dessa frågor till övriga medarbetare vid kontoret. Viss protokollskrivning kan också förekomma. Du löser självständigt tilldelade uppgifter inom ramen för ditt uppdrag, t.ex. viss utbildning samt rekrytering. I rollen ingår även att följa Rehabprocesser tillsammans med ansvarig chef. Du utgör det administrativa navet vid kontoret. Ömsesidigt täcker du tillsammans med övrig administration upp för varandra vid semestrar och annan ledighet. Du är inblandad i många administrativa ärenden/processer och förväntas kunna agera proaktivt i dessa. Det du inte vet tar du själv reda på och återkopplar informationen till berörda personer. Du ska kunna hantera hastigt uppkomna frågor.
Kriminalvården NTE:s uppdrag kan komma att påverkas av politiska beslut vilket innebär att fler ansvarsområden/arbetsuppgifter än ovan kan förekomma. Viss möjlighet till distansarbetet finns.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som genom ett strukturerat arbetssätt planerar, organiserar och prioriterar dina uppgifter effektivt och följer den sekretess som din roll innefattas av. Du samarbetar bra med andra människor genom att lyssna och kommunicera. I ditt arbete ser du helheter och tar hänsyn till det större perspektivet samt arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Vi ser därför vikten av att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, förblir motiverad, har gott tålamod och kan förändra din inriktning när målen ändrar sig. Du har väl grundade och tydliga värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom personal alternativt annan utbildning i
kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer
relevant
• Erfarenhet av utredningsarbete, beredningsprocesser
,ärendehandläggning alternativt annan erfarenhet som bedöms
vara relevant för tjänsten.
• Erfarenhet av att driva, leda och underhålla processer med flera
aktörer
• Flerårig arbetslivserfarenhet av Kriminalvården
• B-körkort
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska


Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet från verksamhetsutveckling
• Erfarenhet av förändringsarbete
• Erfarenhet av tidigare arbete som handläggare
• God datorvana i kriminalvårdens olika system/program












ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Semestervikarie till äldreomsorgen i Göteborg

Vårdbiträde
Läs mer Apr 3
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Nu har du 2500 chanser att testa en framtidsbransch. Bli semestervikarie i äldreomsorgen!

I framtiden kommer jobben finnas i äldreomsorgen. I takt med att många lever längre kommer vi att bli fler. Ta chansen och säkra ditt sommarjobb. Sök redan idag!

Som semestervikarie i äldreomsorgen blir du en mästare på att möta människor och får med dig solskenshistorier som lyser upp din sommar! Om du inte vill släppa taget om sommarkänslan när hösten kommer finns möjligheten att fortsätta som timvikarie. Perfekt för dig som studerar. Vi har arbetsplatser i hela Göteborg så du har alla möjligheter att jobba där det passar dig bäst. Dessutom kan du jobba inom flera olika arbetsområden, kolla här:

• Hemtjänst
Arbete inom hemtjänst innebär att du stödjer och hjälper individer i deras eget hem. Tillsammans arbetar vi för att de vi möter ska känna trygghet, tillit och kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Du tar dig runt antingen till fots, på cykel eller med bil. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Vård- och omsorgsboende (äldreboende)
På vård- och omsorgsboende jobbar du tillsammans med dina kollegor för att stötta och hjälpa äldre som bor under samma tak. Tillsammans arbetar vi för att de äldre ska få leva ett gott liv med självbestämmande varje dag, hela livet. Här arbetar du i team och skapar meningsfulla dagar!

• Korttidsenhet
Korttidsenhet är ett boende där personer bor under en kortare tid när de inte kan bo hemma. Det kan vara personer som har varit inlagda på sjukhus och behöver rehabilitering innan de kan flytta hem igen. Det kan också vara personer som behöver vård och omsorg en tid innan de flyttar till ett vård- och omsorgsboende (äldreboende).

• Natt inom hemtjänst
På natten utför du schemalagda hemtjänstbesök hos de äldre i deras egen bostad och svarar på akuta trygghetslarm. Arbetsuppgifterna kan variera och är anpassade efter individens behov. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Trygghetslarm inom hemtjänst
Trygghetslarm är en arbetsgrupp i hemtjänsten vars uppdrag är att åtgärda akuta larm som inkommer via Trygghetsjouren. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

Vilket passar dig bäst?
När du fyller i din ansökan kommer du få möjlighet att välja både arbetsområde och geografiskt område.

KVALIFIKATIONER
Har du utbildning eller erfarenhet av arbete inom vården är det meriterande men inte ett krav. Vi tar hand om dig, du får introduktion och upplärning innan din anställning börjar.

Är du nyfiken på människor? Då passar du hos oss. I arbetet träffar du många människor, därför letar vi efter dig som är en teamspelare som visar hänsyn och respekt. I möten med andra är du öppen, positiv och har alltid hjärtat hos de vi är till för. Dagarna hos oss är varierade och därför behöver du kunna byta fokus och vara flexibel. Semestervikariat inom äldreomsorgen innebär arbete på helger och kvällar.

Vi har även några krav:
• Du måste ha fyllt 18 år senast 1 juni 2024, i enlighet med Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2018:8).
• Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift behövs eftersom du informerar kollegor om viktiga händelser, har samtal med de äldre och behöver kunna dokumentera. Kan du även ett nationellt minoritetsspråk är dina kunskaper eftertraktade hos oss.
• För tjänster inom larmenheten och natten krävs B-körkort och körvana. Inom övrig hemtjänst är det meriterande.

I denna rekrytering tar vi inte hänsyn till personligt brev. I stället kommer du att få svara på ett antal frågor när du ansöker. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens hemsida här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu

Semestervikarie till äldreomsorgen i Göteborg

Vårdbiträde
Läs mer Mar 13
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Nu har du 2500 chanser att testa en framtidsbransch. Bli semestervikarie i äldreomsorgen!

I framtiden kommer jobben finnas i äldreomsorgen. I takt med att många lever längre kommer vi att bli fler. Ta chansen och säkra ditt sommarjobb. Sök redan idag!

Som semestervikarie i äldreomsorgen blir du en mästare på att möta människor och får med dig solskenshistorier som lyser upp din sommar! Om du inte vill släppa taget om sommarkänslan när hösten kommer finns möjligheten att fortsätta som timvikarie. Perfekt för dig som studerar. Vi har arbetsplatser i hela Göteborg så du har alla möjligheter att jobba där det passar dig bäst. Dessutom kan du jobba inom flera olika arbetsområden, kolla här:

• Hemtjänst
Arbete inom hemtjänst innebär att du stödjer och hjälper individer i deras eget hem. Tillsammans arbetar vi för att de vi möter ska känna trygghet, tillit och kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Du tar dig runt antingen till fots, på cykel eller med bil. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Vård- och omsorgsboende (äldreboende)
På vård- och omsorgsboende jobbar du tillsammans med dina kollegor för att stötta och hjälpa äldre som bor under samma tak. Tillsammans arbetar vi för att de äldre ska få leva ett gott liv med självbestämmande varje dag, hela livet. Här arbetar du i team och skapar meningsfulla dagar!

• Korttidsenhet
Korttidsenhet är ett boende där personer bor under en kortare tid när de inte kan bo hemma. Det kan vara personer som har varit inlagda på sjukhus och behöver rehabilitering innan de kan flytta hem igen. Det kan också vara personer som behöver vård och omsorg en tid innan de flyttar till ett vård- och omsorgsboende (äldreboende).

• Natt inom hemtjänst
På natten utför du schemalagda hemtjänstbesök hos de äldre i deras egen bostad och svarar på akuta trygghetslarm. Arbetsuppgifterna kan variera och är anpassade efter individens behov. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Trygghetslarm inom hemtjänst
Trygghetslarm är en arbetsgrupp i hemtjänsten vars uppdrag är att åtgärda akuta larm som inkommer via Trygghetsjouren. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

Vilket passar dig bäst?
När du fyller i din ansökan kommer du få möjlighet att välja både arbetsområde och geografiskt område.

KVALIFIKATIONER
Har du utbildning eller erfarenhet av arbete inom vården är det meriterande men inte ett krav. Vi tar hand om dig, du får introduktion och upplärning innan din anställning börjar.

Är du nyfiken på människor? Då passar du hos oss. I arbetet träffar du många människor, därför letar vi efter dig som är en teamspelare som visar hänsyn och respekt. I möten med andra är du öppen, positiv och har alltid hjärtat hos de vi är till för. Dagarna hos oss är varierade och därför behöver du kunna byta fokus och vara flexibel. Semestervikariat inom äldreomsorgen innebär arbete på helger och kvällar.

Vi har även några krav:
• Du måste ha fyllt 18 år senast 1 juni 2024, i enlighet med Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2018:8).
• Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift behövs eftersom du informerar kollegor om viktiga händelser, har samtal med de äldre och behöver kunna dokumentera. Kan du även ett nationellt minoritetsspråk är dina kunskaper eftertraktade hos oss.
• För tjänster inom larmenheten och natten krävs B-körkort och körvana. Inom övrig hemtjänst är det meriterande.

I denna rekrytering tar vi inte hänsyn till personligt brev. I stället kommer du att få svara på ett antal frågor när du ansöker. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens hemsida här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu

Praktik vid vårt verksamhetsområde fastighetsförvaltning

Fastighetsförvaltare
Läs mer Apr 10
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på avdelningen förvaltning och fastighetsutveckling ansvarar för att säkerställa fastigheternas hållbara användbarhet över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar, samarbetspartners samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att beställa genomförandet av ny- och ombyggnation, planerade underhållsåtgärder, reparationer och löpande tillsyn och skötsel av förvaltningens utförandeavdelningar. Vi är i ett spännande utvecklingsskede där avdelningen går mot en tydligare strategisk roll, med huvudansvar för utveckling, stöd, styrning och uppföljning inom teknik- och hållbarhetsområdet.

Vi söker nu 2 praktikanter till vårt verksamhetsområde fastighetsförvaltning! Du kommer att få praktisera som förvaltare, på både det kommersiella och det kommunala beståndet. Under praktiken kommer du kunna följa det arbetet som förvaltarna på stadsfastighetsförvaltningen gör. Du kommer också få göra djupdykningar i vissa områden inom förvaltarskapet, där organisationen behöver göra utredningar mm. Exakt vilka utredningar det kan vara blir klart närmare start.

Praktikperiod: Tillträde enligt överenskommelse, är anpassningsbara under perioden september - december 2024.

KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig med ett stort intresse för fastighetsförvaltning och som ser att denna praktik kan bli en nyttig del i din fortsatta utveckling i arbetslivet!

Vi ser gärna att du är en person som tar ett stort ansvar för ditt arbete och drar dig inte för att ta egna initiativ. Du trivs på en arbetsplats där det händer mycket, där ingen dag är den andra lik. Du tycker det är inspirerande att möta olika människor och personligheter. Tillsammans arbetar vi på stadsfastighetsförvaltningen för att göteborgarna ska få det bra!

För att söka denna praktikplats behöver du en pågående eftergymnasial utbildning eller Komvux utbildning där LIA, VFU eller APL är en del av utbildningen. Önskvärd studieinriktning som fastighetsförvaltare. Du behöver B-körkort för praktiken.

Låter praktikplatsen intressant? Skicka då gärna in din ansökan genom att beskriva lite kort vad du gjort tidigare (både i skolan och eventuellt arbetslivet) och en motivering till varför du vill praktisera hos oss.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp

Ansök nu

Praktik vid vår avdelning drift och underhåll

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Apr 10
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder. Inom avdelningen finns flera praktikplatser som är möjliga att söka!

Praktisera som fastighetstekniker Installation inom verksamhet energi och installation. Inom området arbetar vi med tillsyn och skötsel av fastigheternas tekniska installationer, främst värme och ventilation. Du är med och utför årliga driftronder samt åtgärdar mindre fel. Du felsöker och tillsammans med dina kollegor och drifttekniker hanterar ni akut uppkomna ärenden från kund och styrsystem. Ni arbetar tillsammans för att skapa en god innemiljö för hyresgästen och för att uppnå våra energieffektiviseringsmål. Vi vill att du är med oss och håller våra fastigheter i bästa tekniska skick.
• Period: Tillträde enligt överenskommelse, är anpassningsbara under perioden september december.

Praktisera som fastighetstekniker/snickare, inom verksamhet bygg. Fokuset i vår verksamhet ligger på byggnad invändigt och byggnadens skal. Vid din praktik här kommer du följa med våra fastighetstekniker och snickare i deras vardag. Tillsammans med fastighetsteknikerna och snickarna kommer du få svara på inkomna serviceanmälningar från hyresgäster, hjälpa till vid reparation samt tillsyn och skötsel-rondering och åtgärder. Med erfarenhet från tidigare praktikperioder så ser vi det som lämpligt för denna praktik att du genomför din första praktikperiod från skolan, detta då du under din praktikperiod får följa med tekniker och inte utföra några egna uppdrag.
• Period: Tillträde enligt överenskommelse, är anpassningsbara under perioden september december.

Praktisera som fastighetstekniker inom vår verksamhet utemiljö. Under din praktik hos oss kommer du att få följa med våra fastighetstekniker i deras vardag, och hjälpa till med att hålla mark- och grönytor samt lekplatser i bra skick på förskolor. Du kommer bland annat klippa gräs, beskära träd och buskar, plantera nytt, bekämpa ogräs och utföra renhållning.
• Period: Tillträde enligt överenskommelse, är anpassningsbara under perioden september-november.

KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig med ett stort intresse för något av de områden där vi söker praktik och som ser att denna praktik kan bli en nyttig del i din fortsatta utveckling i arbetslivet!

Vi ser gärna att du är en person som tar ett stort ansvar för ditt arbete och drar dig inte för att ta egna initiativ. Du trivs på en arbetsplats där det händer mycket, där ingen dag är den andra lik. Du tycker det är inspirerande att möta olika människor och personligheter. Tillsammans arbetar vi på stadsfastighetsförvaltningen för att göteborgarna ska få det bra!

För att söka denna praktikplats behöver du en pågående eftergymnasial utbildning eller Komvux utbildning där LIA, VFU eller APL är en del av utbildningen.

Fastighetstekniker Installation inom verksamhet energi och installation:
• Önskvärd studieinriktning som Fastighetstekniker, energitekniker. Du behöver b-körkort.

Fastighetstekniker/snickare, inom verksamhet bygg:
• Önskvärd studieinriktning inom fastighetsteknik med inriktning bygg.

Fastighetstekniker inom verksamhet utemiljö.
• Önskvärd studieinriktning inom trädgårdsarbete, gärna inom skötsel och anläggning. Du behöver b-körkort.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp

Ansök nu

Undersköterskor, vårdbiträden - biträden - Socialförvaltningen sydväst

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Apr 19
Nytt
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.

I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.

ARBETSUPPGIFTER
Är du vår nya medarbetare?
Vi söker nu undersköterskor, vårdbiträden och biträden som vill arbeta på timmar till våra boende Kallebäck och Bergsjöhöjd som arbetar med stöd- och omvårdnadsinsatser för personer med omfattande missbruksproblematik. Målgruppen är män och kvinnor från 50 års ålder. Målet är att de boende ska minska de negativa konsekvenserna av sitt missbruk för ökad livskvalitet. Verksamheten utgår från ett salutogent synsätt där arbetet sker i nära samarbete med den enskilda individen.
Här arbetar vi med omsorg utifrån ett salutogent synsätt och arbetssätt där vi har fokus på den enskilda individen och tillsammans utformar mål och genomförandeplan för deras vistelse. Vi arbetar med kontaktmannaskap och motivations- och stödinsatser för att hjälpa den enskilde att ta ansvar för sin livssituation och boendemiljö. Alla boende erbjuds en kontaktpersonal som ansvarar för att planerna blir upprättade.
Du kommer att arbeta med ett motivations- och utvecklingsarbete där din uppgift är att stärka människors känsla av sammanhang och meningsfullhet. Vi arbetar för att skapa trygghet och tillhörighet, hemkänsla och trivsel, motverka isolering och stimulera till sociala aktiviteter utifrån den enskildes förutsättningar. På enheten finns tillgång till hälso- och sjukvårdpersonal.

Du har en positiv människosyn, stort engagemang, ansvarskänsla och sätter de äldres individuella behov i fokus. Du skall ha lätt för att skapa goda relationer till dem du möter, då arbetet består av många möten med både brukare och kollegor.

Du är bra på att ta egna initiativ och är van att strukturera ditt arbete, samtidigt som du har förmågan att anpassa dig utifrån olika situationer och är bekväm i att arbetsdagen inte alltid går att förutse.
Om du gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som du är öppen för att lära dig av andra tror vi att du kommer att trivas hos oss.
Då en stor del av dina arbetsuppgifter handlar om att kommunicera med olika parter, samt att arbeta med dokumentation, krävs goda kunskaper i det svenska språket.

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har en pågående eller slutförd utbildning till undersköterska. Arbetslivserfarenhet inom psykiatri, missbruk, demensvård eller äldrevård är meriterande.
Det är viktigt att du har ett genuint intresse av att arbeta med målgruppen. Du är ansvarstagande, trygg och sätter de äldres individuella behov i fokus. En stor del av dina arbetsuppgifter handlar om kommunikation och samarbete med både brukare och kollegor vilket kräver goda kunskaper i svenska språket, godkända betyg i svenska A eller SAS grund ska kunna visas upp.


ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Med hänvisning till gällande lagar om registerkontroll måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Teckenspråkiga semestervikarier till äldreomsorgen

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Apr 16
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och göra det möjligt för personer du möter att leva ett värdigt liv och känna välbefinnande? Vi söker nu drivna och engagerade semestervikarier till teckenspråkig äldreomsorg, Åkerhus vård- och omsorgsboende och teckenspråkig hemtjänst. Förstaspråket på Åkerhus dövenhet är teckenspråk och några av personalen är själva döva eller har hörselnedsättning. Teckenspråkig hemtjänst arbetar i Göteborgs alla stadsdelar. Åkerhus ligger nära havet i Önnereds Brygga ca. 5 minuters promenads avstånd.

Tillsammans med dina kollegor är du en nyckelperson i nätverket runt de äldre. Vi erbjuder dig ett arbete där du bidrar till de äldres välmående och livsglädje. Att arbeta inom äldreomsorg innebär att ge god omvårdnad och social omsorg till de äldre. I ditt arbete ingår bland annat praktisk hjälp med personlig hygien och omsorg, stöd vid måltider, aktiviteter m.m.

Du kommer att få introduktion och upplärning innan din anställning börjar.


KVALIFIKATIONER
Teckenspråks kompetens är ett krav då vi kommunicerar med hörselnedsatta.

Du måste ha fyllt 18 år senast 1 juni 2024, i enlighet med Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2018:8).
Vi ser gärna att du har relevant arbetslivserfarenhet och det är meriterande om du har pågående eller genomförd utbildning inom vård och omsorg.

Egenskaper som vi söker samt ser som ett krav:
- Ansvarsfull: Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus.
- Bemötande: Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
- Samarbetsinriktad: Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
- Stabil/trygg: Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
- Flexibel: Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.

För att kunna arbeta inom ÄVO behöver du visa ett utdrag ur belastningsregistret. Belastningsregistret måste uppvisas personligt och oöppnat. För att beställa det går du in via polisens hemsida på denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

I denna rekrytering tar vi inte hänsyn till personligt brev. I stället kommer du att få svara på ett antal frågor när du ansöker. Välkommen med din ansökan!

Vi tar EJ emot ansökningar via mejl eller telefon.


ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu