Göteborg: Liseberg söker Systemutvecklare (Microsoft)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Liseberg söker Systemutvecklare (Microsoft) i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 350 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,2 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.


Liseberg har som mål att bli en av Sveriges bästa arbetsplatser, och vi behöver dig som kan känna glädje och stolthet över att vara en del av vårt varumärke. Här får du bidra till vår utveckling och får en möjlighet att påverka både Lisebergarens vardag och gästens upplevelse av sitt besök. Din arbetsplats finns mitt i Göteborg och du ingår i ett team som brinner för IT och digitalisering.



Vi genomför nu den största digitaliseringen i Lisebergs historia med många roliga projekt. Allt från ny digital gästresa till införande av nytt hotell- och biljettsystem för att stötta våra nya verksamheter i Liseberg Grand Curiosa Hotel och Oceana Vattenvärld. Vår tyngd ligger i backend-utveckling men vi utvecklar även frontend i våra interna system.



Liseberg IT har idag 17 anställda och består av fyra områden; Strategi, Utveckling, Drift samt Support. Avdelningen har ett strategiskt och operativt ansvar att bidra till affärsutveckling enligt bolagets övergripande strategi och mål. Vårt uppdrag är att leverera tjänster, plattformar, service och support som skapar möjligheter för verksamheten att lyckas.



Vi har - världens roligaste jobb! Vi arbetar i Microsoftmiljö och stöttar en omväxlande verksamhet bestående av flera olika affärsområden och funktioner. Vi jobbar i en modern plattform, där du har möjlighet att påverka och utforma våra lösningar.



Beskrivning av rollen
Som utvecklare på Liseberg är du med i hela systemutvecklingsprocessen.

Det gör arbetet omväxlande och med stor möjlighet att påverka de lösningar vi tar fram, i så väl UX som arkitektur. Vi arbetar för hela Liseberg och arbetar bland annat med utveckling och förvaltning av interna och externa system, såsom e-handel, HR- och bokningssystem samt integrationer för att få hela systemlandskapet att hänga ihop.

Du arbetar i ett litet agilt team med andra utvecklare och produktägare, i nära samarbete med övriga kollegor på IT-avdelningen samt i verksamheten. På Liseberg finns en närhet till vår verksamhet och affär som kan vara svår att hitta på andra ställen.

Vårt mål är att ständigt finnas i framkant inom vårt arbetsområde, vara innovativa och nytänkande samt skapa förutsättningar för moderna och användarvänliga system som stöttar vår affär.

 
Kvalifikationer
Utbildning och erfarenhet:

- Relevant högskoleutbildning (t ex civilingenjör, systemvetare, datavetare eller liknande, men kan till viss del kompenseras med annan högre utbildning och relevant arbetslivserfarenhet av liknande roll).
- Relevant erfarenhet (minst 2 år) med bevisat goda resultat.

Meriterande:

- Certifiering inom utveckling (Microsoft-teknologi)
- Erfarenhet från fler olika arbetsplatser/verksamheter

 

Specialistkunskaper:

- Mjukvaruarkitektur
- Backend-utveckling
- Enhets- och integrationstestning
- Bredd inom utveckling med erfarenhet av C#/.Net-utveckling och Microsoft-teknologier såsom: - API:er (Rest)
- Web-applikationer
- MS /T-
- Asynkron integration
- Windows desktop apps (WPF)



Meriterande:

- GIT och Azure Devops
- CI/CD Pipelines, infrastructure as code
- Utveckling av/med tjänster i Azure
- Agila arbetssätt
- Utveckling mot MS365/O365
- UI-design
-  Power BI-utveckling
- Azure Datalake/Synapse 

 

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som har ett starkt eget driv och älskar systemutveckling. Du gillar utmaningar, är lösningsfokuserad och tycker om att förbättra livet för dina medarbetare och våra gäster genom digitalisering och IT. Du har ett stort intresse av IT och känner stolthet i att leverera en bra IT-tjänst.

Du har troligen börjat som utvecklare och har i de senaste projekten tagit ett större ansvar för arkitekturfrågor.

Som person är du prestigelös, ödmjuk, nyfiken och kommunikativ samt tycker om kontakt med människor. Du trivs med att arbeta i team, och vill bidra till en skön arbetsmiljö som innehåller mycket humor och glädje. När vi utvecklar så gör vi det med hjärta.

Förutom att dela Lisebergs värdegrund (glädje, säkerhet, omtanke, kvalitet och kreativitet) söker vi dig som har följande egenskaper:

· Kommunikativ (svenska + engelska)

· Goda samarbets- och teamegenskaper

· Förmåga att ta stort eget ansvar och arbeta självständigt

· Driven och lösningsorienterad

· Förändringsbenägen och nyfiken

· Strukturerad och analytisk

· Visionär och orädd, men också pragmatisk

· En positiv grundinställning till ”allt och alla”

 

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med oreglerad arbetstid. 6 månaders provanställning gäller.



Övrigt
Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Har du frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta IT-Chef Peter Grimbeck på peter.grimbeck@liseberg.se.

Vänta inte med din ansökan, rekrytering sker löpande!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Övriga ekonomer.

System Developer

Läs mer Dec 1
Alektum Group är ett familjeägt, värdedrivet företag som verkar i en internationell och expansiv miljö. Vi brinner för vårt arbete, är stolta över vår historia och entusiastiska inför framtiden. Vi ser våra anställda som vår största tillgång. Vår företagskultur är progressiv, omtänksam och kännetecknas av stor laganda, innovation och driv. Vi strävar efter att skapa långsiktigt värde för våra kunder genom att hjälpa dem att förutsäga sitt kassaflöde så att de kan vara hållbara och växa. Vi fokuserar på att ta bort komplexiteten och hitta flexibla lösningar. Och framför allt - vi jobbar tillsammans för att göra saker bättre och vi har roligt på vägen.

IT på Alektum Group består av 80+ högt kvalificerade personer och är en av de viktigaste anledningarna till vår framgång och tillväxt som företag. Vi söker fler kollegor och välkomnar dig till teamet.

Om rollen

I rollen som systemutvecklare blir du en del av Alektum Groups tvärfunktionella team Systems & Integrations Development som ingår i IT Operations. Du kommer att jobba med on-demand requests för att säkerställa smidiga integrationslösningar till Alektum Groups kunder. Du kan även komma att utveckla och underhålla befintliga system som möter den egna verksamhetens krav.

I rollen som Systemutvecklare ingår bland annat:

- Utveckla, modifiera, övervaka och supportera integrationslösningar för alla marknader
- Modifiera och underhålla vårt inkassosystem Nova
- Övervakning och hantering av filer via vår sFTP portal
- Skapa och underhålla teknisk dokumentation kopplat till integrationslösningar


Din Profil

För att lyckas i rollen som Systemutvecklare tror vi att du har relevant utbildning inom IT/ekonomi, exempelvis har du studerat Systemvetenskap. Du är antingen nyutexaminerad eller har haft din första arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, exempelvis on-demand requests, 3rd linesupport, och kunskap inom och intresse för T-. Ett plus är om du har branschvana och erfarenhet av inkassosystemet Nova.

Som person tycker du om när det finns en variation av uppgifter att göra, du kan både bocka av rutinmässiga ärenden som kommer in samt fördjupa dig i mer komplexa uppgifter. Om en kollega behöver stöttning hjälper du gärna till och du delar gärna med dig av din kunskap på ett pedagogiskt sätt.

När det är många arbetsuppgifter i loopen har du förmågan att prioritera vad som är viktigast just nu och förstår värdet i hur det problem du sitter och ska lösa påverkar hela verksamheten. Vidare är du noggrann i ditt arbete och jobbar med kvalitet i varje ärende. Svenska och engelska behärskar du flytande i tal och skrift.

Intresserad?

Låter detta som din nästa utmaning? Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

Tjänsten är på heltid och start sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.

Vill du veta mer om tjänsten?

Välkommen att kontakta Malin Claesson, Team Manager IT, vid frågor rörande tjänsten: malin.claesson@alektumgroup.com.

Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Ulrika Wörding, ulrika.wording@alektumgroup.com

Ansök nu

Webbutvecklare med intresse för Microsoftplattformen!

Läs mer Nov 28
Här är vad vi vill påstå är branschens bästa webbutvecklartjänst! Anar att du kan vara en aning skeptiskt, men detta kan mycket väl vara det där drömjobbet som du suktat efter! I alla fall om du är en webbutvecklare med något års erfarenhet och lite står och stampar och känner att du inte jobbar med de där teknikerna som du önskar, eller inte sitter i tillräckligt roliga projekt. Kanske är du resurskonsult och trött på att inte känna den där riktiga gemenskapen som infinner sig när man har en riktigt teamtillhörighet. Eller så sitter du möjligtvis som utvecklare på ett produktbolag och känner en tristess att det är samma sak dag ut och dag in. Oavsett vilket, så tycker vi att du bör läsa vidare!

Om tjänsten
Här blir du en del av ett mycket kompetent team inom vår specialistgrupp för webutveckling. Arbetet sker i projektform och vi hämtar oftast hem projekten så att de görs internt hos oss, men givetvis i nära samarbete med kunderna. Det gör att vi snabbt kan anpassa oss till förändringar och i stor utsträckning kan välja relevant teknik för att på bästa sätt anpassas och uppfylla kundens behov. Givetvis har vi ett agilt förhållningssätt till hur vi jobbar med utveckling. Ofta jobbar vi även i nära samarbete med kolleger från våra affärsområden inom ERP, CRM och integration.

Något som genomsyrar teamet är kompetensutbyte. Här förväntas det av dig att du både är intresserad av att lära dig nya saker men även att dela med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Allt detta samtidigt som vi ser till att ha riktigt kul tillsammans, till exempel genom att åka iväg på bootcamp.

Vad gör vi åt kunderna då?
Bredden på projekt kan variera, och det är också det som gör denna roll så spännande tycker vi. Projekten kan variera i storlek från hundra timmar till flera tusen, men en sak är säker du är aldrig ensam i ett projekt. Fokus är alltid på att utveckla webblösningar till våra kunder. Det kan röra sig om allt ifrån en eftermarknadsportal, en webbshop, en webbapplikation för hantering av komplex prissättning eller andra verksamhetskritiska lösningar/applikationer. Ofta är vi med i hela livscykeln från idé och kravställning till implementation och förvaltning med fokus på utvecklingsdelen givetvis. Det gör även att du i vissa projekt även kommer få möjligheten att agera lösningsarkitekt.

Vi har en stor bredd på våra kunder både gällande storlek och branschtillhörighet vilket gör att vi inte är speciellt konjunkturkänsliga.

En annons utan en teknisk specifikation vore ju inte rätt, så här kommer den: .NET, .NET Core, C#, Blazor, React, TypeScript, , UX, Azure och DevOps. Men vi är inte låsta till enbart dessa, utan anpassar oss och vill alltid ligga i teknisk framkant. Med det sagt så ligger där trots allt ett fokus på Microsoftplattformen, varför vi förväntar oss att du likt oss föredrar det.

Vi söker dig som
- Har minst 1 års erfarenhet av fullstackutveckling av webbapplikationer.
- Precis som oss föredrar Microsoftplattformen
- Har fokus på ny teknik och håller dig uppdaterad inom ditt område
- Har en stor portion nyfikenhet, initiativförmåga och givetvis är en problemlösare av rang


Det praktiska
- Start: Omgående om möjligt, men sitter du på en längre uppsägningstid är det givetvis ok det med. Vi är flexibla helt enkelt!
- Omfattning: Heltid, kontorstider, men även här är vi flexibla och utgår för att det ska fungera för alla parter. Redan innan pandemin erbjöd vi möjligheten att arbeta hemifrån, och det planerar vi givetvis att fortsätta med
- Placering: På vårt kontor i antingen Göteborg, Växjö eller Jönköping

Ansök nu

Embedded Application Developer

Läs mer Nov 15
Looking for C/C++ Developers that have a keen interest in modern computing technologies and want to thrive in an evolving industry working on a product that will be a class apart from the rest. You who like solving problems together with others. You are a customer-oriented person that enjoys being part of a team where you take initiative and take pride in your own and the team’s deliveries.

Your Role
You will become part of a cross-functional team contributing to a High Integrity platform environment for a variety of applications. The team takes lead on software development process definition and CI/CD, owns an embedded software platform, handshakes requirements with internal and external stakeholders, troubleshoots, and creates a software development kit to integrate external applications. Typical work packages in the team’s backlog could be around the specification, solution, and testing of software download and diagnostic, network communication, functional safety, and/or cybersecurity. Your closest surrounding consists of software platform developers using C, C++ and/or Python, as well as Software Architects, System Engineers, Scrum Masters and Product Owners. As part of a fully empowered agile team, you will be one of the central contributors within the High Integrity area to ensure a world-leading, safe, and sustainable software platform.
Mandatory requirements

-
You have at least 5+ years of proven experience in embedded software development or architecture, continuous integration, development, and deployment

-
You have a background in system design, implementation, testing, automation, integration, or maintenance using C/C++

-
You have experience in at least one of the following areas:

-
AUTOSAR Classic, AUTOSAR Adaptive or Automotive Grade Linux (AGL) environment

-
Design of safe and secure functions, both on low-level and ISO-26262 and SAE-21434-compliant

-
Real-time data communication and networking, Ethernet, CAN or similar protocols, or general network topologies

-
You are fluent in spoken and written English

-
You are a holder of a university degree within Computer Science, Engineering, Physics, Mathematics, or similar




Your Profile

We are now looking for an individual who has excellent skills within Embedded Software Development and thrives in a hands-on working environment.

To be successful in this role, we are happy to see that you have:

-
You worked in an automotive environment before

-
You worked with safety-focused microcontrollers such as Infineon’s AURIX TriCore before

-
You have profound insight in NVIDIA’s Drive AGX platform

-
You have experience within industry-standard requirements and agile development tools such as JIRA, Git/Gerrit, Confluence

-
You are result-oriented with a “think-outside-of-the-box-attitude”

-
You have a keen perception with a good portion of quality understanding

-
You are self-driven; you think in solutions and have the energy to make things happen



Capgemini Engineering is an integral part of the Capgemini Group, a global leader in partnering with companies to transform and manage their business by harnessing the power of technology. The Group is guided every day by its purpose of unleashing human energy through technology for an inclusive and sustainable future. It is a responsible and diverse organization of 270,000 team members in nearly 50 countries. With its strong 50-year heritage and deep industry expertise, Capgemini is trusted by its clients to address the entire breadth of their business needs, from strategy and design to operations, fueled by the fast evolving and innovative world of cloud, data, AI, connectivity, software, digital engineering and platforms. The Group reported in 2020 global revenues of €16 billion.

Get the Future You Want | www.capgemini.com

Ansök nu

Fullstack Lead

Läs mer Nov 23
Why work at?Winningtemp?as a?Fullstack?Lead?instead of somewhere else?

The easy answer is meaningfulness. What is more meaningful than creating a platform that enhance well-being for people at workplaces all over the world? A platform that supports modern leadership and allows leaders to act proactively to prevent burnout and staff turnover. By joining Winningtemp you'll be joining a hot company on the market, (named one of the fastest growing tech companies in Europe) with more than 2100% in hypergrowth in the last years with offices in Gothenburg, Stockholm, Oslo and London. Come join our ambitious mission to impact 1 million people by 2023.

We are looking for a?Fullstack?Lead?to join our growing product team in Gothenburg. Today, we are one of the leading companies in our industry. To be the best, we believe that it is crucial to develop new ground-breaking features for our customers and think outside the box. This is where you come into the picture!

We build our software on Microsofts platform and work with the latest cloud technologies. Code Reviews, Continious Integration and Continous Delivery are essential parts of our everyday work. Together with Machine Learning and top notch UX/UI we strive to meet the demands of the future and create a product that is world class material.


Examples of techniques we are using:

- ASP.NET C#
- Server
- Redis
- React
- Amazon AWS



What You'll Do

- Compile and analyse data, processes, and code to troubleshoot problems and identify areas for improvement

- Develop ideas for new programs, products, or features by monitoring industry developments and trend

- Facilitate team meetings and create plans for implementation together with Product Managers, Product Owners and QA

- Collaborate with the cross-functional team members to establish objectives and design more functional, cohesive code to enhance the user experience



Who You Are

- You have experience of working with React or data-centric front-ends

- You think that it’s important to create well-structured code of high-quality and work with testing

- You are a true team member, with a lot of passion for what you do

- You have a high sense of responsibility and act quickly when there are potential problems



Benefits we offer

- A fun and evolving opportunity to learn a lot, both professionally and on a personal level
- Committed and dedicated colleagues, and closest manager, who not only laugh together at work, but also outside of work at events, AWs, kickoff etc.
- Be a part of the journey and innovation of a scale up
- All our offices are based in the central of our cities
- 30 days vacation and advance holiday
- Generous wellness allowance
- Great pension and insurance offer
- Phone and mobile subscription and your individual choice of supporting equipment
- Wellness grant


We Want to Grow Together

We still define ourselves as a start-up company. It means that you will have a lot of impact and opportunity to influence the overall roadmap of our product. We want to continue providing our customers with the best possible features and user experience, and you are dedicated to find new ways of reaching this. You will be able to form the role based on what makes your heart beat a little faster (read passion), the things you have done before and love to advance within (read expertise).

To fit into our Winning Culture you need to have a lot of passion of what you do, not being afraid of coming up with new creative ideas and love to stay up-to-date about latest trends. Your educational background is not as important as your worklife experience.

Since this is a high-priority role for our future success we will contact you as soon as possible.

Wouldn’t you like to be able to say in 5 years that you had a fundamental impact on a software that transformed how leaders work and the well-being of the world?

Let's change the world for the better and?succeed together?:)

We promise you; you will be impressed!

Our recruitment process includes;

Personality and logical test -> Interview with recruiter -> Interview with the future manager -> Case presentation -> Reference check -> Offer

Ansök nu

Webbutvecklare med intresse för Microsoftplattformen!

Läs mer Nov 21
Här är vad vi vill påstå är branschens bästa webbutvecklartjänst! Anar att du kan vara en aning skeptiskt, men detta kan mycket väl vara det där drömjobbet som du suktat efter! I alla fall om du är en webbutvecklare med något års erfarenhet och lite står och stampar och känner att du inte jobbar med de där teknikerna som du önskar, eller inte sitter i tillräckligt roliga projekt. Kanske är du resurskonsult och trött på att inte känna den där riktiga gemenskapen som infinner sig när man har en riktigt teamtillhörighet. Eller så sitter du möjligtvis som utvecklare på ett produktbolag och känner en tristess att det är samma sak dag ut och dag in. Oavsett vilket, så tycker vi att du bör läsa vidare!

Om tjänsten
Här blir du en del av ett mycket kompetent team inom vår specialistgrupp för webutveckling. Arbetet sker i projektform och vi hämtar oftast hem projekten så att de görs internt hos oss, men givetvis i nära samarbete med kunderna. Det gör att vi snabbt kan anpassa oss till förändringar och i stor utsträckning kan välja relevant teknik för att på bästa sätt anpassas och uppfylla kundens behov. Givetvis har vi ett agilt förhållningssätt till hur vi jobbar med utveckling. Ofta jobbar vi även i nära samarbete med kolleger från våra affärsområden inom ERP, CRM och integration.

Något som genomsyrar teamet är kompetensutbyte. Här förväntas det av dig att du både är intresserad av att lära dig nya saker men även att dela med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Allt detta samtidigt som vi ser till att ha riktigt kul tillsammans, till exempel genom att åka iväg på bootcamp.

Vad gör vi åt kunderna då?
Bredden på projekt kan variera, och det är också det som gör denna roll så spännande tycker vi. Projekten kan variera i storlek från hundra timmar till flera tusen, men en sak är säker du är aldrig ensam i ett projekt. Fokus är alltid på att utveckla webblösningar till våra kunder. Det kan röra sig om allt ifrån en eftermarknadsportal, en webbshop, en webbapplikation för hantering av komplex prissättning eller andra verksamhetskritiska lösningar/applikationer. Ofta är vi med i hela livscykeln från idé och kravställning till implementation och förvaltning med fokus på utvecklingsdelen givetvis. Det gör även att du i vissa projekt även kommer få möjligheten att agera lösningsarkitekt.

Vi har en stor bredd på våra kunder både gällande storlek och branschtillhörighet vilket gör att vi inte är speciellt konjunkturkänsliga.

En annons utan en teknisk specifikation vore ju inte rätt, så här kommer den: .NET, .NET Core, C#, Blazor, React, TypeScript, , UX, Azure och DevOps. Men vi är inte låsta till enbart dessa, utan anpassar oss och vill alltid ligga i teknisk framkant. Med det sagt så ligger där trots allt ett fokus på Microsoftplattformen, varför vi förväntar oss att du likt oss föredrar det.

Vi söker dig som
- Har minst 1 års erfarenhet av fullstackutveckling av webbapplikationer.
- Precis som oss föredrar Microsoftplattformen
- Har fokus på ny teknik och håller dig uppdaterad inom ditt område
- Har en stor portion nyfikenhet, initiativförmåga och givetvis är en problemlösare av rang


Det praktiska
- Start: Omgående om möjligt, men sitter du på en längre uppsägningstid är det givetvis ok det med. Vi är flexibla helt enkelt!
- Omfattning: Heltid, kontorstider, men även här är vi flexibla och utgår för att det ska fungera för alla parter. Redan innan pandemin erbjöd vi möjligheten att arbeta hemifrån, och det planerar vi givetvis att fortsätta med
- Placering: På vårt kontor i antingen Göteborg, Växjö eller Jönköping

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Liseberg AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Liseberg AB .

Arbetsledare till Campingvärdsteamet på Stugor & Camping

Fastighetsförmedlare
Läs mer Nov 28
Som arbetsledare på Liseberg är du en viktig medspelare.

Du arbetar i den operativa driften, och finns som stöd för områdescheferna i den dagliga verksamheten. Som Lisebergare är du en ambassadör utåt sett – och har du en arbetsledarroll blir du dessutom en tydlig arbetsgivarrepresentant som både påverkar och lever vårt varumärke! Du identifierar dig med våra värderingar som är en viktig del av vår företagskultur: kvalitet, kreativitet, glädje, säkerhet och omtanke.

Beskrivning
Vi går en spännande tid till mötes där vi under de kommande åren kommer att accelerera utvecklingen av Lisebergs campingverksamhet som en del av Lisebergs breda produktutbud. Nu söker vi en arbetsledare till vår Campingvärdsteam som har fokus på fastighetsskötsel på Liseberg Stugor & Camping, som kan vara med oss på resan.

Verksamheten innefattar två campinganläggningar – Lisebergsbyn har öppet året om och Askim Strand håller säsongsöppet mellan maj-augusti. Vårt Campingvärdsteam som har inriktning mot fastighetsskötsel består idag av fyra personer som ansvarar för den dagliga skötseln av våra anläggningar. Den består av en hel del utomhusmiljö och innefattar också flera servicebyggnader och kontorsbyggnader, samt ett stort antal stugor, Bed & Breakfast och vandrarhem.

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare jobbar du operativt i driften och stöttar Områdeschefen i att planera, leda och fördela det dagliga arbetet. Du är mycket synlig i verksamheten och säkerställer tillsammans med arbetsgruppen en hög kvalitets- och servicenivå gentemot gäst. Du är engagerad i och engagerar medarbetare i arbetsmiljöfrågor då säkerheten är A och O. Du har en god förmåga att prioritera och hantera flera ärenden samtidigt och tar stort ansvar för att finnas till för samtliga medarbetare på ditt område genom att motivera, inspirera och vara behjälplig vid de situationer som kan uppstå. Du rapporterar till Områdeschef för Campingvärdar och arbetar också tätt tillsammans med kollegor inom Funktion Teknik & Säkerhet.

Vem är du?
Du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt och har förmågan att kunna växla mellan helhetsperspektiv och detaljnivå. För att lyckas i denna roll behöver du vara initiativtagande, kommunikativ och kreativ och förutom att leverera toppkvalitet drivs du också av att samordna och bygga välfungerande och engagerade team. Vidare har du lätt för att bygga och bibehålla goda relationer och samarbeten, såväl internt som externt, och du lockas av möjligheten att vara med och påverka och utveckla verksamheten.

Kvalifikationer
Vi tror att du från tidigare roller har erfarenhet av att arbeta med inköp och avrop, har förståelse för budget och kostnadseffektivitet och brinner för miljö och hållbarhet. Har du praktisk erfarenhet från drift inom hantverkaryrken och/eller VVS är detta meriterande.

Ledarerfarenhet och goda datorkunskaper ser vi också som relevanta kompetenser. 

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen. 

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Rollen är i huvudsak förlagd till vardagar och dagtid, men arbetstiden anpassas av verksamhetens behov och kan komma att innefatta både helger och kvällar. Tjänsten ligger under Kommunals avtalsområde.

Har du frågor, är du varmt välkommen att kontakta Områdeschef Campingvärdar Sabina Engman på telefon 031-766 75 19.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Souschefer

Souschef
Läs mer Nov 18
Liseberg Grand Curiosa Hotel öppnar våren 2023 och kommer tillsammans med vattenvärlden Liseberg Oceana, (öppnar 2024), skapa en helt ny plattform för våra gäster, varumärket Liseberg och för nya besöksanledningar till staden Göteborg. Det är nu dags att fokusera på projektets pre-opening-fas samt driftsättning. För Liseberg Grand Curiosa Hotel innebär det att vi behöver utöka den grupp av nyckelspelare som tillsammans bidrar till Lisebergs största satsning någonsin. Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse! 



Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!

Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig.

Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som dig. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats.

Just nu har vi fullt fokus på att förbereda för öppning av vårt underbara hotell! Nu söker vi dig som brinner för service, längtar efter nya utmaningar och är beredd att hugga i - är du den vi söker?

Arbetsuppgifter
Souschefens främsta uppgift är att fungera som Head chefs högra hand. Vid Head chefs frånvaro planerar, leder och fördelar souschefen arbetet i köket. Du är väl insatt i gällande inköpsrutiner, delaktig i personalplanering och rekrytering, samt har en viktig roll i kökets utvecklingsarbete. 

Ditt arbete är driftsorienterat vilket kräver att du har stor passion för mat och är nyskapande och kreativ utan att tumma på våra höga kvalitetskrav. Du bidrar aktivt till en öppen och trivsam arbetsmiljö och tar ett stort personligt ansvar gentemot dina kollegor genom att föredömligt efterleva gällande branschregler, vara en god arbetsledare och kollega samt inspirera till kompetenshöjning. Som souschef kommer du att arbetsleda både van restaurangpersonal och nyutbildade medarbetare, ja, även oerfarna kollegor. Ditt uppdrag blir därför att coacha och vägleda varje medarbetare så att hen kan växa, trivas och utvecklas.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant restaurangutbildning och dokumenterad erfarenhet från restaurangkök, alternativt annan relevant erfarenhet. Det är meriterande med erfarenhet från arbetsledande befattning inom kök gällande såväl driftsansvar och råvarubeställning som menyplanering. På flera av våra restauranger kommer tempot att vara högt, och du bör vara beredd att hantera stora volymer gäster och beställningar.

Med ditt intresse och kompetens ser vi, utöver att bibehålla vår kvalitet och nöjda gäster, att du blir en naturlig och viktig del i att utveckla och driva våra koncept och medarbetare framåt. Du arbetar ansvarsfullt och med som mål att leverera en högklassig matlagning samt har god kännedom om livsmedelslagen och hantering av råvaror. Gentemot dina kollegor är du en tålmodig och motiverande arbetsledare som med hjärta och klokhet finns tillhands som förebild och inspiratör.

Var vill du arbeta?
På Liseberg Grand Curiosa Hotell kommer vi ha ett varierat och spännande utbud i matväg, och våra restauranger ska erbjuda något för alla behov och smaker. Var kommer just du att trivas och passa bäst som souschef? Några rader om våra olika restauranger:

Saluhallen, Café Agnes & Bar Compagniet
Här erbjuds magiska bufféer, med möjlighet att ta emot över 500 gäster, där både stora och små gäster hittar sina favoriter. Dessutom ansvarar köksteamet för matutbudet i baren Compagniet samt Café Agnes. Sist men inte minst ser Saluhallsköket till att även våra konferens- och eventgäster blir mätta och belåtna.

Breakfast
Innan dagen startar på riktigt ska hotellets gäster laddas med vår energifyllda och glädjeskapande frukostbuffé. Frukosten serveras i vår fina Saluhall, där vi kommer kunna ta emot upp mot två tusen gäster under högsäsong. Tillsammans med kökskollegorna kommer du även att arbeta i personalrestaurangen Herr Dalers Kitchen, där hungriga kollegor behöver fylla på med energi genom en god måltid.

Restaurang Mei Rose
Detta är vår asien-inspirerade restaurang med öppet kök. Här fokuserar du på modern asiatisk mat och street food där du tillsammans med ditt team skapar fantastiska smakupplevelser. Restaurangen finns på hotellets top floor. Här finns även vårt grillkök, beläget på terrassen – där gästerna njuter som bäst av den svenska sommaren och utsikten över Lisebergsparken.

Pastery
Vad är väl ett magiskt hotell utan fantastiska bakverk, himmelska desserter och söta överraskningar? Du och dina kollegor har full koll på det kreativa skapandet i vårt Pastery kök, låt det vattnas i mun av osannolika kombinationer och nya upplevelser!

När du fyller i din ansökan, ange gärna var du helst önskar att arbeta – du kan självklart söka till samtliga restaurangkök om du känner intresse och har bred erfarenhet!

Personliga egenskaper
För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och nyfiken på människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, struktur, kreativitet och god kommunikationsförmåga är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag- ja då tror vi att du kommer älska att jobba som souschef på Liseberg Grand Curiosa Hotel!

Villkor
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med tillsättning enligt överenskommelse, preliminärt behöver vi dig från februari-mars månad. Arbetstiden påverkas av verksamhetens behov vilket betyder att du kommer arbeta både dagtid, kvällar och helger. Tjänsterna ligger under HRF:s avtalsområde.

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till Lisebergs rekrytering på: Jobb.grandcuriosa@liseberg.se 

Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi tar därför tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 31 december. Varmt välkommen att söka!

Läs gärna mer om vår spännande utökning av Liseberg här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa

Ansök nu

Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Arbetsledare till Front Office

Hotellreceptionist
Läs mer Nov 18
Liseberg Grand Curiosa Hotel öppnar våren 2023 och kommer tillsammans med vattenvärlden Liseberg Oceana, (öppnar 2024), skapa en helt ny plattform för våra gäster, varumärket Liseberg och för nya besöksanledningar till staden Göteborg. Det är nu dags att fokusera på projektets pre-opening-fas samt driftsättning. För Liseberg Grand Curiosa Hotel innebär det att vi behöver utöka den grupp av nyckelspelare som tillsammans bidrar till Lisebergs största satsning någonsin. Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse! 



Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!

Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig.

Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som du. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats.

Just nu har vi fullt fokus på att förbereda för öppning av vårt underbara hotell! Nu söker vi dig som brinner för service, längtar efter nya utmaningar och är beredd att hugga i - är du den vi söker?

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare inom Front Office är du mycket synlig i verksamheten och säkerställer tillsammans med ditt team en hög kvalitets- och servicenivå. Du är Front Office Managers högra hand, vilket innebär att ni tillsammans hanterar planering, ledning samt fördelning av det dagliga arbetet i hotellets Front Office, hotellets shop, bagagehantering och värdskapet i hotellets lobby. I uppstartsskedet av hotellet kommer du vara delaktig i att sätta nödvändiga administrativa rutiner och arbetssätt för en fungerande drift samt utbilda nya medarbetare i ditt team. När hotellet väl öppnar kommer fokus ligga på att upprätthålla en fungerande drift där du blir delaktig i arbetet att säkerställa att avdelningen har nödvändig info om det som händer inom Liseberg, detta för att skapa en hög kvalitet på gästservice. Front Office teamet kommer att arbeta tillsammans för att göra detta möjligt och din roll som arbetsledare blir central för att få verksamheten att fungera.

Tillsammans med Front Office Manager och övriga arbetsledare skapar ni en trygg och trivsam arbetsmiljö inom ert verksamhetsområde. Du har en god förmåga att prioritera och hantera flera ärenden samtidigt och tar stort ansvar för att finnas till för samtliga medarbetare på ditt område genom att motivera, inspirera och vara behjälplig vid de situationer som kan uppstå. Du rapporterar till Front Office Manager.

Vem är du?
Vi ser gärna att du tar egna initiativ med ett lösningsorienterat förhållningssätt, där du alltid är noggrann och ordningsam i det du utför. Du arbetar med hög integritet och resultatfokus, samtidigt som du besitter en stor kommunikativ förmåga. Du trivs med snabba utmaningar som kräver omprioritering och flexibilitet, samt har ett öga för detaljer och gästens behov. Du bidrar med att skapa en god team-anda genom att skapa tydliga rutiner och väl fungerande arbetssätt. För dig är kvalité en service och du drivs av att nå uppsatta mål tillsammans med ditt team för att skapa den bästa gästupplevelsen. 

För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och ärligt intresserad av människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, effektivitet och kreativitet är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag - ja då tror vi att du kommer älska att jobba som arbetsledare för Front Office på Liseberg Grand Curiosa Hotel!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av arbete inom hotellreception alternativt Hotel Management utbildning. Gymnasieutbildning är ett krav. Du har minst två års ledarerfarenhet, har du dessutom erfarenhet av hotell- och gruppbokning är det meriterande. Det är önskvärt om du tidigare arbetat på ett större hotell med minst 300 rum med stora mötesverksamheter. Även erfarenhet av butiks-/caféarbete eller liknande servicearbete är positivt för rollen.

Du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt och har förmågan att kunna växla mellan helhetsperspektiv och detaljnivå. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och samarbeten, såväl internt som externt och du lockas av möjligheten att vara med och påverka och utveckla verksamheten.

God datavana och goda kunskaper i Excel och Word är ett krav. Vi lägger stor vikt vid tydlighet och kommunikation med möjlighet att kunna uttrycka sig väl både på svenska och engelska. Det är meriterande ifall du även har kunskaper inom andra språk så som spanska, tyska eller franska. Vi värdesätter om du har ett brinnande hållbarhetstänk i ditt arbete och bidrar till att Liseberg tar steget mot ökad hållbarhet. Vi söker dig som besitter förmågan och viljan att skapa oförglömliga höjdpunkter för våra gäster tillsammans med ditt team.

Villkor
Tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse, preliminärt behöver vi dig från februari månad. Arbetstiden påverkas av verksamhetens behov vilket betyder att du kommer arbeta både dagtid, kvällar och helger. Tjänsterna ligger under HRF:s avtalsområde.

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till Lisebergs rekrytering på Jobb.grandcuriosa@liseberg.se

Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi tar därför tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 31 december. Varmt välkommen att söka!

Läs gärna mer om vår spännande utökning av Liseberg här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa

Ansök nu

Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Arbetsledare till Housekeeping

Arbetsledare, städ/Städledare
Läs mer Nov 18
Liseberg Grand Curiosa Hotel öppnar våren 2023 och kommer tillsammans med vattenvärlden Liseberg Oceana, (öppnar 2024), skapa en helt ny plattform för våra gäster, varumärket Liseberg och för nya besöksanledningar till staden Göteborg. Det är nu dags att fokusera på projektets pre-opening-fas samt driftsättning. För Liseberg Grand Curiosa Hotel innebär det att vi behöver utöka den grupp av nyckelspelare som tillsammans bidrar till Lisebergs största satsning någonsin. Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse! 



Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!

Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig.

Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som du. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats.

Just nu har vi fullt fokus på att förbereda för öppning av vårt underbara hotell! Nu söker vi dig som brinner för service, längtar efter nya utmaningar och är beredd att hugga i - är du den vi söker?

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare för Housekeeping stödjer du avdelningens områdeschefer i det dagliga operativa arbetet vad gäller lokal- eller rumsstädning. I lokalstäd ingår alla publika områden samt städning bakom kulisserna. Inom rumsstäd ingår städning av alla hotellrum och ytor kopplade till det. Housekeeping-avdelningen ska se till att alla hotellets miljöer är fina, förberedda, städade och fräscha för våra gäster. Housekeeping-avdelningen är ett stort team som kommer att arbeta tillsammans för att göra detta möjligt och din roll som arbetsledare blir central för att få verksamheten att fungera.

Ditt arbete är driftsorienterat vilket kräver att du är tydligt närvarande, och är flexibel och initiativrik för att förstärka våra höga service- och kvalitetskrav. Du bidrar aktivt till en öppen och trivsam arbetsmiljö och tar ett stort personligt ansvar gentemot dina kollegor genom att föredömligt efterleva gällande branschregler, vara en god arbetsledare och kollega samt inspirera till kompetenshöjning. Som arbetsledare Housekeeping kommer du att arbetsleda både van städpersonal och nyutbildade medarbetare, ja, även oerfarna kollegor. Ditt uppdrag blir därför att coacha och vägleda varje medarbetare så att hen kan växa, trivas och utvecklas.

Du har en god förmåga att prioritera och hantera flera ärenden samtidigt och tar stort ansvar för att finnas till för samtliga medarbetare på ditt område genom att motivera, inspirera och vara behjälplig vid de situationer som kan uppstå. Du rapporterar till Områdeschef för Housekeeping Public eller Room och arbetar också tätt tillsammans med de andra arbetsledarna inom Housekeeping samt övriga kollegor på hotellet.

Vem är du?
Som arbetsledare på Housekeeping söker vi dig som vill skapa och arbeta i stora grupper med stark känsla av yrkesstolthet. Du besitter en stor kommunikativ förmåga som skapar dialog och respekt för dina kollegors uppdrag. Att arbeta med både repetitiva uppgifter, långsiktiga planeringsuppdrag och snabba utmaningar som kräver omprioritering och nytänkande är något du trivs med. Du har ett öga för detaljer och brinner för att utveckla din arbetsgrupp framåt.

För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och ärligt intresserad av människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, effektivitet, kreativitet och flexibilitet är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag - ja då tror vi att du kommer älska att jobba som arbetsledare på Housekeeping på Liseberg Grand Curiosa Hotel!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av att leda och organisera en stor personalgrupp inom hotellstäd, har du tidigare arbetat med liknande uppgifter inom städbranschen är det meriterande. Vi värdesätter om du har städutbildning och/eller relevant ledarskapsutbildning för rollen. Du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt samt förmåga att kunna växla mellan helhetsperspektiv och detaljnivå. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och samarbeten, såväl internt som externt och du lockas av möjligheten att vara med och påverka och utveckla verksamheten.

Du kan hantera stora arbetsgrupper där många olika kulturer representeras vilket innebär stor vikt vid tydlighet och kommunikation med möjlighet att kunna uttrycka sig väl både på svenska och engelska. God datavana och goda kunskaper i Excel och Word är ett krav. Vi värdesätter om du har ett brinnande hållbarhetstänk i ditt arbete och bidrar till att Liseberg tar steget mot ökad hållbarhet. Vi söker dig som besitter förmågan och viljan att skapa oförglömliga höjdpunkter för våra gäster tillsammans med ditt team.

Villkor
Tjänsterna är tillsvidareanställningar med varierande sysselsättningsgrad med tillsättning enligt överenskommelse, preliminärt behöver vi dig från februari - april månad. Arbetstiden påverkas av verksamhetens behov vilket betyder att du kommer arbeta både dagtid, kvällar, natt och helger. Tjänsterna ligger under HRF:s avtalsområde.

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till Lisebergs rekrytering på Jobb.grandcuriosa@liseberg.se

Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi tar därför tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 31 december. Varmt välkommen att söka!

Läs gärna mer om vår spännande utökning av Liseberg här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa

Ansök nu

Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Hovmästare

Hovmästare
Läs mer Nov 18
Liseberg Grand Curiosa Hotel öppnar våren 2023 och kommer tillsammans med vattenvärlden Liseberg Oceana, (öppnar 2024), skapa en helt ny plattform för våra gäster, varumärket Liseberg och för nya besöksanledningar till staden Göteborg. Det är nu dags att fokusera på projektets pre-opening-fas samt driftsättning. För Liseberg Grand Curiosa Hotel innebär det att vi behöver utöka den grupp av nyckelspelare som tillsammans bidrar till Lisebergs största satsning någonsin. Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse! 



Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!

Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig.

Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som du. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats.

Just nu har vi fullt fokus på att förbereda för öppning av vårt underbara hotell! Nu söker vi dig som med helhetsblick och känsla för service, ordning & reda kan vara närvarande och synlig - är du den vi söker?

Arbetsuppgifter
Hovmästarens främsta uppgift är att vara synlig i verksamheten och säkerställa en hög kvalitets- och servicenivå gentemot gäst. Du fungerar som Service Managers operativa stöd, där du motiverar, inspirerar och stöttar dina kollegor genom hög närvaro där ni tillsammans skapar upplevelser värda att minnas. Du säkerställer att verksamheten följer de regler och rutiner som finns gällande servering av alkohol och livsmedelssäkerhet. Dessutom medverkar du i uppdatering av arbetsmanualer, utbildningsmaterial samt är delaktig i introduktioner och arbetsplatsutbildningar.

Vem är du?
Som hovmästare är det viktigt att du är lösningsorienterad och har öga för detaljer och kvalité och med god förmåga att prioritera och hantera flera ärenden samtidigt. Du har en kommunikativ förmåga både gentemot kollegor och gäst, och verkar för ett gott samarbetsklimat mellan kollegor både i matsal och kök. Du gillar högt tempo och drivs av snabba utmaningar som kräver omprioritering och flexibilitet. Som hovmästare bidrar du till en god ekonomi och ser utvecklingspotential inom ditt verksamhetsområde.

För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och ärligt intresserad av människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, effektivitet och kreativitet är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag - ja då tror vi att du kommer älska att jobba som hovmästare på Liseberg Grand Curiosa Hotel!

Var vill du arbeta?
På Liseberg Grand Curiosa Hotel kommer vi ha ett varierat och spännande utbud i matväg, och våra restauranger ska erbjuda något för alla behov och smaker. Var kommer just du att trivas och passa bäst som Hovmästare? Några rader om våra olika restauranger:

Saluhallen
Här erbjuds magiska bufféer, med möjlighet att ta emot över 500 gäster, där både stora och små gäster hittar sina favoriter. Dessutom ansvarar köksteamet för matutbudet i baren Compagniet samt Café Agnes. Sist men inte minst ser Saluhallsköket till att även våra konferens- och eventgäster blir mätta och belåtna.

Breakfast
Innan dagen startar på riktigt ska hotellets gäster laddas med vår energifyllda och glädjeskapande frukostbuffé. Frukosten serveras i vår fina Saluhall, där vi kommer kunna ta emot upp mot två tusen gäster under högsäsong. Tillsammans med kökskollegorna kommer du även att arbeta i personalrestaurangen Herr Dalers Kitchen, där hungriga kollegor behöver fylla på med energi genom en god måltid.

Restaurang Mei Rose
Detta är vår asien-inspirerade restaurang med öppet kök. Här fokuserar du på modern asiatisk mat och street food där du tillsammans med ditt team skapar fantastiska smakupplevelser. Restaurangen finns på hotellets top floor. Här finns även vårt grillkök, beläget på terrassen – där gästerna njuter som bäst av den svenska sommaren och utsikten över Lisebergsparken.

När du fyller i din ansökan, ange gärna var du helst önskar att arbeta som hovmästare – du kan självklart söka till samtliga restauranger om du känner intresse och har bred erfarenhet!

Kvalifikationer
Som hovmästare på Grand Curiosa Hotel söker vi dig som har erfarenhet från arbetsledande position i liknande bransch. Kunskap om livsmedelshantering (HACCP) samt erfarenhet av att servera alkohol på ett ansvarsfullt sätt är meriterande. Likväl som ett stort intresse för och en god kännedom kring mat och dryck. Många av dina kollegor är ganska nya i branschen, varför du behöver gilla att lära upp, coacha och stödja dem.

Du visar på ett gott omdöme i ditt beslutsfattande och är en förebild för dina kollegor. Som formell utbildningsnivå har du lägst gymnasiekompetens, har du andra relevanta kurser eller utbildningar är det ett plus. 

Villkor
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med tillsättning enligt överenskommelse, preliminärt behöver vi dig från februari - april månad. Arbetstiden påverkas av verksamhetens behov vilket betyder att du kommer arbeta både dagtid, kvällar och helger. Tjänsterna ligger under Unionens avtalsområde.

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till Lisebergs rekrytering på: Jobb.grandcuriosa@liseberg.se

Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi tar därför tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 31 december. Varmt välkommen att söka!

Läs gärna mer om vår spännande utökning av Liseberg här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa/

Ansök nu