Göteborg: Onsite-tekniker till InfoCare i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Onsite-tekniker till InfoCare i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu för vår kund InfoCares räkning dig som vill arbeta som Onsite-tekniker med placering i Göteborg.

Du som söker ska gärna ha erfarenhet inom IT och ha en god servicekänsla. Du kommer att arbeta med att lösa IT-relaterade incidenter som inkommer i ett ärendehanteringssystem. Det kan handla om allt ifrån att installera nya datorer, hantera upplåsning av konton, koppling av skrivare, uppgradering av programvaror till hantering av nätverksproblem eller att felsöka befintliga datorer och skrivares hård- och mjukvaror.

Det är ett omväxlande arbete med mycket ansvar och en utvecklande roll för dig som brinner för teknik och som vill leverera förstklassig service!

Meriterande är
Erfarenhet av liknande tjänster sedan tidigare, gärna 1-3 år.
Att kunna orientera sig i ärendehanteringssystem
Att ha ett brinnande intresse för IT och en härlig positiv inställning

Viktiga egenskaper: noggrann, social, strukturerad och analytisk.

Känner du att du har egenskaperna och erfarenheter som beskrivs ovan? Sök och ta dig an din nästa utmaning i arbetslivet!

Om InfoCare
InfoCare är den betrodda partnern av IT-tjänster som levererat värde till sina Nordiska kunder sedan 1987. Få företag kan mäta sig med deras erfarenhet och räckvidd när det gäller att leverera IT-tjänster i Norden.

Deras 1200+ medarbetare har den lokala kunskap, erfarenhet och “knowhow” som krävs för att stötta kunder i användandet av sin teknologi, de löser fler än 400 000 serviceärenden varje år.

Du kommer vara placerad hos en av InfoCares största kunder med start omgående!

Uppdraget är långsiktigt och behovet är på heltid.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Drifttekniker, data

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Drifttekniker, data.

Klientspecialist

Läs mer Nov 7
Din vardag:

Du kommer att tillhöra teamet IT-Workplace som senior klientspecialist. Teamet är ansvarigt för förvaltning och vidareutveckling av klientmiljön. Huvudfokus kommer att vara design, utveckling och projekt inom Klient- och applikationsleverans och det är viktigt att kunna tillhanda hålla en stabil och säker miljö för våra slutanvändare.

Du kommer i kontakt med:
MEM Design och drift inriktning Intune
Design Klient infrastruktur
Design Applikations leverans inom Klient
Vara delaktig i projekt.
Dokumentation
3rd Line Support/Drift av Klient och Print
Utbilda 2nd linesupport

Vem är du?

Vi söker en senior klientspecialist som vill vara med i vårt team och för att driva och utveckla våra klienter mot framtiden. Du har ett brinnande intresse för ny teknik och har tidigare jobbat med liknande roller. Som person har du en positiv inställning och ser lösningar när andra ser problem. Du kan arbeta disciplinerat och är strukturerad i ditt arbetssätt. Du är pedagogiskt lagd och du har förmågan att arbeta obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Vi ser också gärna att du har erfarenhet inom följande områden:
Intune (Windows och Mobila enheter)
SCCM
Microsoft Active Directory
Klient Design
Klient/Print Managment
PowerShell
M365

Passar vi för dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Vi är ett härligt gäng som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. På Wise IT tror vi på människans framtida teknikutveckling och en passion för att bygga relationer. Ett mål är att bli fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida (https://www.wiseit.se/karriar/).

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Hult på mobilnummer 076-068 55 30.

Ansök nu

Drifttekniker

Läs mer Sep 26
Assignment description

För vår kund söker vi tre stycken Drifttekniker.

Förutsättningar/Bakgrund

Vår kund levererar IT, support och administrativa tjänster till stöd för Göteborgs Stads verksamheter och är omkring 750 anställda.

Vår kunds enhet IT-Serverapplikation och databas söker tre IT-drifttekniker till Serverplattform. Verksamhetsområdet IT består av nio enheter. Enheten IT-Serverapplikation och databas består av ett antal team där Serverplattform ansvarar för den infrastrukturnära applikationsförvaltningen.

Serverplattform:s roll i verksamheten:

Teamet Serverplattform ansvarar för den infrastrukturnära applikationsförvaltningen. Teamet har även ett tätt samarbete med systemförvaltare inom verksamhetsområdena och förvaltningar i Göteborgs stad, tillsammans med dem hantera förändringar i de tekniska miljöerna. Teamet befinner sig i en fas med kraftig tillväxt av nya uppdrag kombinerat med behovet att uppgradera kundens miljöer innebär ett behov av att förstärka gruppen med upp till tre seniora konsulter.

Arbetsuppgifter

Uppdraget är att tillsammans med och under ledning av Serverplattform:s ordinarie bemanning uppfylla Serverplattform:s åtagande inom Göteborgs Stad.

Som konsult inom serverplattform förväntas du arbeta med:

- teknisk systemförvaltning av systemapplikationer
- analys av teknisk it-miljö
- sätta upp ny miljö i nytt datacenter
- vara rådgivande vid förfrågningar/projekt/uppdrag
- vara delaktig i den löpande dialogen mellan kunder leverantörer och verksamhetsområde IT
- arbeta med att koordinera leveranser samt underhållsarbete
- dokumentera ny driftmiljö tillsammans med komplett systemskiss


Huvudfokus för uppdraget kommer att vara runt projekt att konsolidera in Stadens bolagskoncern till kundens driftmiljö. Detta projekt har påbörjats och pågår fram till 2024. Projektet har många beroenden och är i perioder mycket intensivt.

I uppdraget kommer även andra arbetsuppgifter ingå så som att migrera applikationer från föråldrad servermiljö till ny. Detta gäller både Windows och Linux.

Uppdraget innebär att i delvis vara tillgänglig på plats hos kunden, minimum en dag i veckan. Konsulten/konsulterna kommer att ansluta till och arbeta i Göteborgs Stads IT-system och tekniska miljöer. Vår kund kommer att förse konsulten med relevanta verktyg för att utföra uppdraget ex. dator, användarkonto, nätanslutning samt en basuppsättning mjukvarulicenser.

Referenser

Minst två referenser behöver uppges.

Utvärderingskriterier

De 3 konsulter som uppfyller skallkraven och har lägst timpris, tilldelas uppdraget. Konsulterna kan komma ifrån en och samma leverantör eller från upp till 3 olika leverantörer. Därmed kan upp till tre olika leverantörer bli tilldelade uppdraget.

Ansök uppdraget via Verama med:

- Uppdaterat CV skrivet på svenska
- Ifylld kompetensmatris (Se bifogat)
- Motivering
- 2 referensbeskrivningar
- Timarvode

Ansök nu

Cloud/Infrastruktur tekniker

Läs mer Nov 8
New Wave Group är en tillväxtkoncern som skapar, förvärvar och utvecklar varumärken och produkter. Koncernen ska nå synergier genom att samordna design, inköp, marknadsföring, lager och distribution av sortimentet. Koncernen ska erbjuda sina produkter inom profilmarknaden och detaljhandelsmarknaden för att nå god riskspridning. New Wave Group är en decentraliserad organisation där stora mått av självständighet och bestämmande lämnas åt respektive bolag. Målsättningen är att bolagen ska drivas av entreprenörsanda samtidigt som man har fördelen med att tillhöra en större koncern. Därför består koncernen av ett större antal operativa bolag (cirka 70 stycken) globalt.

Arbetsuppgifter

Som tekniker hos oss har du en bred och varierande roll med fokus på tillgänglighet och service. Infrastrukturavdelningen sköter och driftar gruppens centrala system, deltar ofta som teknisk rådgivning i projekt tillsammans med våra dotterbolag. Förutom den dagliga systemförvaltningen kretsar mycket av det dagliga arbetet även kring kapacitetsplanering, teknisk implementation, effektivisering av processer och rutiner, systemdesign samt omvärldsbevakning.

Här arbetar du i en global miljö med många kontaktytor och moderna teknologier i ett viktigt uppdrag för att upprätthålla optimal systemtillgänglighet för våra kollegor och dotterbolag. Resor till våra dotterbolag både i Sverige och utomlands sker några gånger per år.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet inom:

• IT-infrastruktur
• Active Directory onprem och Azure AD
• Azure IaaS, PaaS och SaaS lösningar
• Molnvirtualisering, säkerhet, nätverk och lagring
• God förståelse och kunskap om traditionella datacenterlösningar
• Goda kunskaper inom automatisering och skripting
• Generell kunskap kring Microsoft 365
• Teknisk utbildning är starkt meriterande

• Vi har engelska som arbetsspråk idag, så du behöver känna dig bekväm med att tala och dokumentera på engelska
• Körkort är ett krav

Du är en lyhörd person som har en god kommunikationsförmåga och är mycket serviceinriktad. Du har lätt att lära och kan formulera dig muntligt och skriftligt.

New Wave Group strävar efter att vara en kompetent arbetsgivare och därmed attrahera, behålla och utveckla dig genom att erbjuda spännande och utmanande arbetsuppgifter samt erbjuda goda möjligheter till vidare kompetensutveckling. Du kommer att erbjudas kompetensutveckling över tid.

Placeringsort: Göteborg, Stenungsund eller Kosta (alternativa placeringsorter där vi har dotterbolag kan finnas)

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta:
Calle Schött, tel: +46317128933
Patric Broman, tel +46701690502

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Gigstep AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Gigstep AB .

Cost-controller till centrala Göteborg!

Controller
Läs mer Nov 28
Vill du arbeta på ett företag med stark tillväxt där du kommer vara en viktig del för i att fortsätta skapa en effektiv och affärsnära ekonomifunktion? Vill du dessutom arbeta i en spännanderoll i en stor organisation med mycket kontaktytor? Då är detta gigget på för dig!

Om gigget:

Vi söker nu dig som vill arbeta på arbeta som Cost-Controller för kunds räkning i centrala Göteborg. Projektavdelningen på företaget ansvarar för att bemanna de stora omställningsprojekten mot förnybara bränslen företaget har på våra raffinaderier med resurser för att säkerställa bra ekonomisk kontroll för dessa investeringsprojekt i samarbetet med projektorganisation och ekonomi- & finansorganisationen, för att projektledaren skall få bra ekonomisk kontroll samt leverera ekonomisk status och prognos till ledningen samt ekonomi- och finansorganisationen.

Du kommer att ingå i en grupp på 4 personer, en Cost-controller, Cost-controllerassistent och en Controller. Nu har kunden utökat från ett till tre projekt och behöver därför förstärka gruppen med en Cost-controller.

I den här rollen kommer du att:

- Sammanställa månadsuppföljningen i projektet samt ev. delprojekt
- Ansvara för den ekonomiska och finansiella rapporteringen t.ex. prognos och kassaflödesanalys
- Helhetsansvar för de ekonomiska och finansiella frågorna tillsammans med projektledare
- Ha en rådgivande roll i ekonomiska och finansiella frågeställningar gällande projektet
- Planera och strukturera arbetsflödet
- Leder och följer upp Cost controllerassistentens arbete
- Medverka på ledningsgruppsmöten etc.


Vem är det vi söker?

Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga. Du är även initiativtagande och proaktiv i ditt arbete. Du har jobbar gärna i grupp, men har heller inga problem med att arbeta självständigt. I och med att du kommer jobba med kostnader och siffror är du också självklart analytisk och noggrann som person.

Utöver det ser vi också att du har följande kompetens:

- Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande
- Ekonomisk erfarenheter från projektverksamhet är meriterande
- Mycket goda kunskaper i Excel och goda kunskaper inom övriga Officeprogram
- Goda kunskaper i BI-lösningar, Excel Power Pivot eller liknande är meriterande
- Goda kunskaper om IT-system för hantering av ekonomi
- Goda kunskaper inom svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt
- Ett par års erfarenhet av ekonomiarbete/controlling eller motsvarande, gärna involverande investeringar eller kassaflödesanalyser.


Gigget är på ett år med start omgående.

Låter det som att det är dig vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag.

Ansök nu

Produktionsingenjör till spännande projekt i Göteborg!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Nov 21
Nu söker vi en produktionsingenjör till en av våra kunder i Centrala Göteborg!

Här kommer du vara med i hela kedjan i produktionskedjan och analysera möjligheter, ta fram förbättringsförslag och vara med i förändringsarbetet hela vägen till resultatanalys.

I ditt arbete kommer du att ha mycket kommunikation med såväl chefer, tekniker, operatörer och produktionspersonal och med hjälp av deras erfarenhet ringa in förbättringsområden, presentera rapporter och diagram för hur olika lösningar skulle kunna se ut.

För att passa in i den här rollen har du en relevant högskole-eller universitetsexamen, troligtvis inom Mekanik / Maskin / Produktionsteknik.

Som person är du drivande, engagerad och kommunikativ. Du gillar att ta stafettpinnen hela vägen till mållinjen och ser till att ta reda på det du behöver veta samt lösa de problem du stöter på. Du jobbar i ett team med ingenjörer inom olika teknikområden och har därigenom tillgång till den tekniska expertis som behövs för uppgiften. I det dagliga arbetet har du mycket kontakt i det interna organisationen så väl som med leverantörer.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Projektingenjör till spännande projekt i Göteborg!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Nov 18
Som Projektingenjör jobbar du i ett team som har till uppgift att hitta lösningar på tekniska utmaningar i vår kunders projekt.

Vi tror att du har några års erfarenhet i ingenjörsyrket där du haft stort teknikinnehåll och att du på sikt har din målsättning att ta dig mot Projektledning.

Du har mest troligt en utbildning med inriktning inom maskinteknik, eller motsvarande erfarenhet. I rollen behöver du kunna göra bedömningar och värderingar av tekniska krav och specifikationer gällande flera tekniska områden.

Som person är du drivande, engagerad och kommunikativ. Du gillar att ta stafettpinnen hela vägen till mållinjen och ser till att ta reda på det du behöver veta samt lösa de problem du stöter på. Du jobbar i ett team med ingenjörer inom olika teknikområden och har därigenom tillgång till den tekniska expertis som behövs för uppgiften. I det dagliga arbetet har du mycket kontakt i det interna organisationen så väl som med leverantörer.

Ansök nu

Cost-controller till centrala Göteborg!

Controller
Läs mer Okt 7
Vill du arbeta på ett företag med stark tillväxt där du kommer vara en viktig del för i att fortsätta skapa en effektiv och affärsnära ekonomifunktion? Vill du dessutom arbeta i en spännanderoll i en stor organisation med mycket kontaktytor? Då är detta gigget på för dig!

Om gigget:

Vi söker nu dig som vill arbeta på arbeta som Cost-Controller för kunds räkning i centrala Göteborg. Projektavdelningen på företaget ansvarar för att bemanna de stora omställningsprojekten mot förnybara bränslen företaget har på våra raffinaderier med resurser för att säkerställa bra ekonomisk kontroll för dessa investeringsprojekt i samarbetet med projektorganisation och ekonomi- & finansorganisationen, för att projektledaren skall få bra ekonomisk kontroll samt leverera ekonomisk status och prognos till ledningen samt ekonomi- och finansorganisationen.

Du kommer att ingå i en grupp på 3-5 personer. Där ditt mål är att ha en övergripande koll på kostnaderna för projektet.

Arbetsuppgifter:

- Order och fakturahantering för projektet
- Hantering av valutakursdifferenser vid hantering av utländskvaluta i projekten
- Ansvarar för ombokningar vid månadsbokslut för stora projekts räkning
- Ränteberäkningar
- Medverkar vid sammanställning av månadsuppföljning och kassaflödesberäkningar genom att ta fram underlag


Kompetenskrav:

- Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande
- Ekonomisk erfarenheter från projektverksamhet är meriterande
- Mycket goda kunskaper i Excel och goda kunskaper inom övriga Officeprogram
- Goda kunskaper i BI-lösningar, Excel Power Pivot eller liknande är meriterande
- Goda kunskaper om IT-system för hantering av ekonomi
- Goda kunskaper inom svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt
- Ett par års erfarenhet av ekonomiarbete/controlling eller motsvarande, gärna involverande investeringar eller kassaflödesanalyser.


Vem är det vi söker?

Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga. Du är även initiativtagande och proaktiv i ditt arbete. Du har jobbar gärna i grupp, men har heller inga problem med att arbeta självständigt. I och med att du kommer jobba med kostnader och siffror är du också självklart analytisk och noggrann som person.

Utöver det ser vi också att du har följande kompetens:

- Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande
- Ekonomisk erfarenheter från projektverksamhet är meriterande
- Mycket goda kunskaper i Excel och goda kunskaper inom övriga Officeprogram
- Goda kunskaper i BI-lösningar, Excel Power Pivot eller liknande är meriterande
- Goda kunskaper om IT-system för hantering av ekonomi
- Goda kunskaper inom svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt
- Ett par års erfarenhet av ekonomiarbete/controlling eller motsvarande, gärna involverande investeringar eller kassaflödesanalyser.


Gigget är på ett år med start omgående!

Låter det som att det är dig vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag.

Ansök nu

Cost-controller till centrala Göteborg!

Controller
Läs mer Sep 29
Vill du arbeta på ett företag med stark tillväxt där du kommer vara en viktig del för i att fortsätta skapa en effektiv och affärsnära ekonomifunktion? Vill du dessutom arbeta i en spännanderoll i en stor organisation med mycket kontaktytor? Då är detta gigget på för dig!

Om gigget:

Vi söker nu dig som vill arbeta på arbeta som Cost-Controller för kunds räkning i centrala Göteborg. Projektavdelningen på företaget ansvarar för att bemanna de stora omställningsprojekten mot förnybara bränslen företaget har på våra raffinaderier med resurser för att säkerställa bra ekonomisk kontroll för dessa investeringsprojekt i samarbetet med projektorganisation och ekonomi- & finansorganisationen, för att projektledaren skall få bra ekonomisk kontroll samt leverera ekonomisk status och prognos till ledningen samt ekonomi- och finansorganisationen.

Du kommer att ingå i en grupp på 3-5 personer. Där ditt mål är att ha en övergripande koll på kostnaderna för projektet.

Arbetsuppgifter:

- Order och fakturahantering för projektet
- Hantering av valutakursdifferenser vid hantering av utländskvaluta i projekten
- Ansvarar för ombokningar vid månadsbokslut för stora projekts räkning
- Ränteberäkningar
- Medverkar vid sammanställning av månadsuppföljning och kassaflödesberäkningar genom att ta fram underlag


Kompetenskrav:

- Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande
- Ekonomisk erfarenheter från projektverksamhet är meriterande
- Mycket goda kunskaper i Excel och goda kunskaper inom övriga Officeprogram
- Goda kunskaper i BI-lösningar, Excel Power Pivot eller liknande är meriterande
- Goda kunskaper om IT-system för hantering av ekonomi
- Goda kunskaper inom svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt
- Ett par års erfarenhet av ekonomiarbete/controlling eller motsvarande, gärna involverande investeringar eller kassaflödesanalyser.


Vem är det vi söker?

Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga. Du är även initiativtagande och proaktiv i ditt arbete. Du har jobbar gärna i grupp, men har heller inga problem med att arbeta självständigt. I och med att du kommer jobba med kostnader och siffror är du också självklart analytisk och noggrann som person.

Utöver det ser vi också att du har följande kompetens:

- Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande
- Ekonomisk erfarenheter från projektverksamhet är meriterande
- Mycket goda kunskaper i Excel och goda kunskaper inom övriga Officeprogram
- Goda kunskaper i BI-lösningar, Excel Power Pivot eller liknande är meriterande
- Goda kunskaper om IT-system för hantering av ekonomi
- Goda kunskaper inom svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt
- Ett par års erfarenhet av ekonomiarbete/controlling eller motsvarande, gärna involverande investeringar eller kassaflödesanalyser.


Gigget är på ett år med start omgående!

Låter det som att det är dig vi söker? Välkommen med din ansökan redan idag.

Ansök nu

Finansiell administratör med skills inom SAP och Excel

Administrativ assistent
Läs mer Nov 25
Vi letar efter dig som är en fena på SAP & Excel i rollen som finansiell administratör för vår kunds räkning. I tjänsten kommer du att vara en viktig kugge i bolaget och arbeta nära ekonomiavdelningar och kvalitetsingenjörer! Du kommer att ingå i ett team med 4 kollegor och vara stationerad i härliga lokaler i Gårda-området.

Arbetsuppgifter
- Hantering och ansvar för den finansiella sidan gällande garantihantering
- Arbeta i olika IT-system (Excel och SAP), hantera internkrediteringar och proformafakturor enligt kundens existerande flöden
- Sammanställa globala och regionala garantikostnader för bolagets OEM-kunder

Meriterande är om
- Du har erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll, gärna inom ekonomi!
- Du har en eftergymnasial utbildning
- Du är van vid att arbeta i diverse olika IT-system
- Behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift

Som person är du noggrann, strukturerad och kommunikativ! Du förväntas strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter för att kunna vara effektiv och driva dina ärenden framåt.

Känns jobbmöjligheten spännande? Kanske är du rentav sugen på att börja direkt? Om alla bitar faller på plats så ser vi att du börjar så fort som möjligt!

Skicka in din ansökan så är det kanske du som tar steget in i en ny roll som finansiell administratör!

Ansök nu