Göteborg: Koordinator till socialförvaltningen Nordost

Hitta ansökningsinfo om jobbet Koordinator till socialförvaltningen Nordost i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en helt ny förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Till Socialförvaltning Nordost söker vi dig som vill ha ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik, där det är viktigt att du trivs i en omväxlande vardag. På Aktivitetshuset finns två tjänster som koordinator och den ena tjänsten är nu möjlig att söka. Ett arbete där du får utvecklas och vara med och utveckla.

Aktivitetshuset är en mötesplats i Hammarkullen som möjliggör för föreningar och boende i området att hyra lokal för att mötas och lära känna varandra vilket bidrar till ett mer öppet, välkomnande och tryggt lokalsamhälle.
Aktivitetshusets övergripande mål är att bygga upp ett stabilt nav för möten, dialog, aktiviteter och samverkan i syfte att stärka civil- och lokalsamhället. Mötesplatsen skall bidra till hållbara och jämlika livsmiljöer, genom att arbeta för att möjliggöra trygghet, inflytande och gemenskap.
Verksamheten i Aktivitetshuset ska utvecklas utifrån behoven och önskemålen hos de som hyr lokalerna och i samråd med dessa för att bidra till en positiv samhällsutveckling i Hammarkullen och stödja civilsamhällets roll i lokalsamhället.

Verksamheten är en samverkan mellan Bostadsbolaget och Socialförvaltning Nordost, men tillhör organisatoriskt Socialförvaltning Nordost, Avdelning Stadsområde, Välfärd och Fritid, i enheten Service och Samlingslokaler där även receptioner, arkiv, konferenslokaler och Fixotek ligger samlade. Enheten består av ca 35 medarbetare med olika uppdrag.

Tillsammans med din kollega arbetar du med ett uppdrag som består av både administrativt och operativt arbete. Du har mycket kundkontakter, samordnar och tillgodoser behov, önskemål och idéer hos Aktivitetshusets brukare och hjälper olika aktörer att få och utveckla kontakt med varandra för att kunna genomföra gemensamma aktiviteter.
Du fångar upp önskemål om aktiviteter i Aktivitetshuset och utvecklar och föreslår aktiviteter samt är behjälplig och delaktig i planering av arrangemang.

KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten behöver ha en eftergymnasial utbildning inom samhällsområdet eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även god datorvana och kan orientera dig väl i program och system samt ha kunskaper i Officepaketet. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med människor, gärna i en mångkulturell miljö. Du behöver också kunna svenska och engelska både i tal och skrift. Det ses som meriterande om du även har andra språkkunskaper.

För att passa in i rollen som koordinator hos oss behöver du ha ett gott bemötande och vara kommunikativ där du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet samt anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Vidare har du lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du ser möjlighet till förändring och du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Då du samverkar med andra aktörer i Hammarkullen och i staden och arbetet kräver ett stort engagemang och hög social kompetens ser vi att du som söker är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella.

Det är även meriterande om du har körkort då det förekommer vissa resor i tjänsten.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kontorsreceptionist

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kontorsreceptionist.

Office Manager

Läs mer Nov 15
We are looking for a creative and commercially minded Office Manager to join our HQ centrally located in Gothenburg.

Join us to contribute on 3 main areas:

1) Tenant Management

We are subletting out a large area of our office space to multiple tech and startup companies. Your role is partly caring for existing tenants and help them grow with us, and partly commercially work to welcome new tenants.

2) Office Management and Physical Work Environment

Nothing about Minna is normal, and neither is our office. We have decorated with more unicorns than we can count, our bathrooms are as taken from a hotel and we have built up a fully equipped kitchen. This role will manage vendors (such as cleaning or coffee supply) and work to always maintain a neat environment. Join us to further develop our unique and innovative work space.

3) Global Administrative and Event related support

Minna holds additional offices in the UK, US, India and Romania and you would remotely support these hubs to transfer our culture and workplace experience. You would work in tight collaboration with Head of People & Culture to coordinate events (in-person and digital) as well support on various administrative tasks.

To thrive in this role we see that you:

- Are driven to provide excellent service
- Have a commercial mindset to upscale the tenant revenue generated
- Show strong administrative and coordinating abilities
- Bring experience from roles such as Office Manager, Receptionist, Interior Designer, Conference or Event Manager

- Are proficient in Swedish and English


Don’t fit the exact description?
Studies have shown that women and people of colour are less likely to apply to jobs unless they meet every single qualification. At Minna we are dedicated to building a diverse, inclusive and authentic workplace, so if you’re excited about this role but your past experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyways. You may be just the right candidate for this or other roles!

About us
At Minna we connect global banks and fintechs with subscription businesses to give consumers real-time, self-serve subscription management in-app. We empower +20 million consumers to manage their subscriptions and recurring payments in one place with control, choice, convenience.

We are looking forward getting to know you!

Psst! Check out some pictures from our office here (https://photos.app.goo.gl/aMWoHp1y1oZGhPoJ6).

Ansök nu

Receptionist Polestar HQ

Läs mer Nov 1
In this position you have a broad responsibility for Polestar headquarters’ front desk and office entrance and showroom. We are looking for a service minded star. Motivated by challenge, charged by people interaction.





Let us describe the challenge we offer

In this position you will take responsibility within office management and support our headquarter office. You will be the main contact for employees and visitors entering the office. You will be a true Polestar ambassador. Your days will include a variation of responsibilities and tasks, some planned but a lot of them depending on our colleagues and the offices’ day to day need.

This is a full-time one-year temporary position, starting as soon as possible. For the right fit it’s possible for extension and permanent employment. It equires working onsite office hours Mon-Fri at Polestar HQ located in Gothenburg (Torslanda), Sweden. You will report to our Facility Manager Johan and work closely with our HQ Office Manager Samira. The role is a part of our global HR department.



What you’ll do

In this role your key responsibilities will include reception and visitor service tasks, maintaining a clean and organized office environment, monitoring and ordering office and food supplies. You will keep an eye on office equipment and report any errors. Coordinating mail and deliveries will be part of your daily work. You will act as an information source for employees and visitors alike. Administration tasks will include, but are not limited to; order management, managing storage rooms and keys, internal mailing, supporting guest with taxi bookings, and more.

to summarize, your main responsibility is to provide top service to visitors and Polestar colleagues.





Who you are

We are looking for a passionate and service minded coordination star with a hands-on attitude. You are a prestige less and proactive problem solver with excellent social skills and initiative to help in every situation. To be a great fit for Polestar we also believe you have the ability to prioritize and work in a high-performance environment. It is of great importance that you can work on-site office hours Monday-Friday.

For this position we believe you have:

- Previous experience from hotel reception, office reception, customer care, restaurant or similar position delivering a high quality service
- We think it's of great advantage if you have experience working in an international environment
- Excellent level of Swedish and English language both in speech and writing
- Data knowledge and proficiency in Office programs, experience in Bars, Arx or other security systems is beneficial


At Polestar, you will be part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication. Since Polestar’s in a scale-up phase you thrive by working in a fast-paced environment.


People at Polestar

We know that a change is needed. We also know that each one of us can help bring about that change. Our commitment to becoming climate-neutral by 2040 is just as important to us as being inclusive, diverse, and innovative. Together, we are creating, collaborating and experimenting to usher in a new era of sustainable mobility.

We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in.





Is this you? If you are interested in joining the Polestar family, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection process and the job post will be open until the position is filled.
Are you ready for the journey? Which is electric by the way..

Ansök nu

Kontorskoordinator på heltid

Läs mer Okt 21
Vill du jobba på ett växande företag med cirka 1900 medarbetar. Som dagligen leverera värde och kvalitét hos deras hundratals kunder och där målet är ”en enkel hållbar och rolig värld att leva i”. Då har du kommit rätt.

Att ha kul på jobbet och leverera lösningar utöver förväntningar är vad som driver företaget och vi söker dig som har en positiv inställning och ser värdet av att ge god service både till kunder och kollegor.

Företaget har en stark företagskultur som präglas av deras värderingar - resultat, ansvar, enkelhet och glädje. Det är väsentligt för företaget att deras medarbetare mår bra, har roligt och känner att de hela tiden utvecklas.

Personlighet:

Vi ser att du är strukturerad, serviceinriktade, ansvarsfull, lösningsorienterad och driver personer med god kommunikativ förmåga som sprider glädje och energi.

Jobbet:

Som receptionist/kontorskoordinator kommer du att vara ansiktet utåt mot besökarna, men även behjälplig för dina kollegor. Du finns på plats och hjälper till i den dagliga driften av kontoret och ser till så att det är en trivsam arbetsplats och att ett professionellt första intryck ges till besökare.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

- att ansvara för att besökare blir väl mottagna.
- ta emot paket och leveranser
- att administrera telefonväxeln
- att hålla god ordning på kontoret, reception, kök och matsal
- rengöring av kaffemaskinerna
- posthantering, inkommande post, datumstämpla och distribuera leverantörsfakturor.
- att beställa kontorsmaterial och förbrukningsmaterial för ÖH 24 och Lindholmskontoret.
- hålla god ordning i backoffice, porto/kontorsmaskiner och anmäla ev. fel/service till IT
- att boka individuella tjänsteresor, tåg, flyg och hotell m.m
- aktivera/avaktivera taggar i vårt larmsystem för ÖH/Lindholmen.
- beställa frukt och mjölk
- beställa kaffe/te och kolsyra
- beställa ev. luncher/mat till kvällsaktiviteter m.m
- ta emot felanmälningar av våra lokaler även de vi hyr ut
- vara behjälplig för vår hyresgäst IVER med deras besök, leveranser, taggar och telefonväxeln


Innehållet i arbetsbeskrivningen kan förändras över tid och anpassas efter organisationens utveckling och behov.

Arbetserfarenheter:

Vi ser gärna att du som söker jobbet som receptionist/kontorskoordinator har tidigare erfarenhet ifrån liknande uppgifter. Att du drivs av att ge god service och trivs med att jobba med människor.

Språk:

Viktigt med flytande i både skrift och tal, i såväl svenska som engelska.

Om tjänsten:

Du kommer att vara anställd av Office Management men jobba som konsult ute hos HIQ. Kundens kontor är beläget centralt i Göteborg med närhet till såväl kommunikationer som restauranger.

Behov: Omgående

Arbetstider: Heltid och kontorstider

Adress: Östra Hamngatan 24, 411 09 Göteborg

Ansök nu

Receptionist

Läs mer Nov 25
Gillar du att vara i rörelse och träffa nya människor? Då passar du in hos oss!
Regus och Spaces i Göteborg söker timsanställda receptionister till våra kontorshotell. Vi letar efter dig som är motiverad, kundorienterad, energisk och har laganda.
Hos oss hyr kunder olika typer av kontorslösningar t ex kontors- eller loungemedlemskap. Din arbetsplats kommer att vara alla våra 4 center i Göteborg och då du kommer att flytta runt efter behov. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter och goa kollegor.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ta emot och ta hand om våra kunder och deras besökare
Svara i telefon samt hantera bud, post och leveranser
Organisera och närvara vid kundevents.
Se till att kök och lokaler är representativa
Ställa i ordning konferenslokaler



Vem är du?
Du behöver kunna läsa, skriva, förstå svenska och engelska och tala flytande, samt vara van vid dator och telefon som arbetsredskap. Kunskap i office-program eller liknande är nödvändiga. För att lyckas i rollen behöver du ha 1-2 års arbetserfarenhet, gärna från hotell, reception och administration.
Vilka är vi?
Regus och Spaces är en del av IWG som förser företag över hela världen med arbetsplatser. Vi arbetar med människor och företag från hela världen, och hjälper dem att lyckas i sin vardag. Att ta hand om våra kunder på ett professionellt sätt är vår högsta prioritet. Det kan ibland innebära att vi behöver tänka utanför boxen för att skapa lösningar.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Intervjuerna sker löpande och tjänsterna kan tillsättas snabbt.

Ansök nu

Vikarierande Mood Manager

Läs mer Sep 8
Xenits Kontorsansvarig & Mood Manager, Isabella, ska på föräldraledighet och nu behöver vi hitta hennes vikarie under ca 12 månader. Därför söker vi just nu efter dig som älskar människor och service!

Vad gör du som Mood Manager?

Du är ofta den första våra medarbetare och besökare ser när de kommer till Xenit. Du är glädjespridaren som bemöter alla med ett leende och som även dagligen ser till att kontoret ser snyggt ut. Som Mood Manager fixar du alltifrån luncher till interna möten, kickoffer och den bästa sommarfesten, men har även stenkoll på detaljer och är mån om att skapa rutiner för att få saker att fungera smidigt. Hela företaget är din arbetsgrupp. Som Mood Manager förstår du när det är dags att rycka in, både för kunder och kollegor som behöver din hjälp.

Vem är du?

Du är personen som ser möjligheter när andra ser problem. Du är positiv, social och har en naturlig fallenhet för service. Samtidigt är du prestigelös och strukturerad, ingenting lämnas åt slumpen. Rollen är väldigt fri och variationen gör att varje dag blir unik vilket kräver eget ansvar och initiativförmåga. Utöver att du dagligen ser till att dina kollegor och besökare har det bra och att våra lokaler håller ett bra skick.

Du trivs med att vara en nyckelperson med mycket ansvar. Du har en känsla för detaljer och ser till att får saker gjorda.

Troligen har du arbetat ett antal år inom hotell/konferens/reception. Du talar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Trivsel och ordning och reda på kontoret
- Skapa en trevlig arbetsmiljö på kontoret.
- Inköp till kontoret och kontakt med leverantörer
- Posthantering och mottagande av leveranser och besök
- Planering och genomförande av interna konferenser, kick-offer och aktiviteter
- Förbättringsprojekt på kontoret
- Vara lyhörd för kollegors önskemål kring Xenit och på kontoret i allmänhet.
- Mötesförberedelser i form av iordningställning, lunch- och fikainköp
- Arbeta på avdelningen för Affärsstöd för att effektivisera den dagliga verksamheten/ Administration kring interna rutiner
- Arbeta med uppgifter delegerade från VD


Dina framtida kollegor

Hos oss hittar du spinninginstruktörer, parkourutövare, gamers, krålare, konsthistoriker, mountainbikers, musiker, pusselgalningar, långdistanslöpare, filmnördar och mycket mer. Det enda alla har gemensamt är ett otroligt driv och passion för de dem gör! Olikheter är fantastiska och vi älskar att umgås och lära oss av varandra! Till exempel har vi:

- Tips & Trix varje fredag där medarbetare delar med sig av sin specialistkunskap.
- AW på kontoret en gång i kvartalet.
- Gemensamma frukosttillfällen.
- Årliga konferenser, teambuilding och andra aktiviteter.
- Gemensamma träningstillfällen såsom basket, Göteborgsvarvet, yoga och Power Walk.
- Månadens idé - omröstning om bästa förbättringsförslag.


Xenit är fantastiskt på det sättet att vi medarbetare får så stora möjligheter att jobba med det vi brinner mest för! Det finns inga begränsningar kring din egen utveckling så länge du är driven och visar vart du vill.” - Jimmy Dao - DevOps Team Leader & Engineer.

Det praktiska

Tjänsten är ett vikariat på ca 12 månader.

Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen så är du välkommen att vända dig till Carl Ekener.

Branschledande eNPS!

Xenit gör kontinuerliga anonyma medarbetarundersökningar för att mäta medarbetarnas välmående och resultaten är högt över genomsnittet. Den senaste medarbetarundersökningen visar på ett eNPS på 79, att jämföra med genomsnittet 9.

Frågan som ställs är ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera Xenit som arbetsplats till en vän eller bekant” på en skala 1-10. De som väljer 0-6 räknas som kritiker, 7-8 passiva och 9-10 räknas som ambassadörer. För att räkna ut ett eNPS subtraheras andelen kritiker med andelen ambassadörer. eNPS är ett index från -100 (varje medarbetare är en kritiker) till 100 (varje medarbetare är en ambassadör).

Xenit realiserar digitala drömmar med säkra och moderna digitala tjänster. Vi inspirerar, utmanar och vägleder företag till en högre nivå av digitalisering. För mer information, besök: https://www.xenit.se/

Xenit1337 #UnboxYourBusiness

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Timavlönade medarbetare till biblioteken i Göteborg

Bibliotekarie
Läs mer Nov 29
Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.

Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Kulturförvaltningen med sina 25 folkbibliotek söker nu dig som vill arbeta som timavlönad vid tillfälliga vakanser. När du arbetar på våra bibliotek träffar du varje dag besökare från hela staden.

Den centrala arbetsuppgiften är informationstjänstgöring och att bemöta våra besökare med god service. Det innefattar att informera, hänvisa och guida våra besökare i biblioteken. De besökare som behöver handledning i hur de använder olika digitala verktyg får den hjälpen utav dig och du hanterar även media på plats genom att bland annat sortera och sätta upp böcker och tidningar. Skulle någon av våra besökare behöva hjälp med vad för typ av bok som de ska låna så finns du även där för att hjälpa dem med lästips och vägledning.

KVALIFIKATIONER
För att kunna göra ett bra jobb hos oss krävs minst påbörjad högskoleutbildning som arbetsgivaren anser relevant för arbetsuppgifterna. Har du dokumenterad erfarenhet av biblioteksarbete, service eller pedagogiskt arbete är det meriterande. Behärskar du flera språk utöver god svenska är det också meriterande.

Vi söker dig som tycker om att möta människor med olika frågor och behov, du har en god känsla för service och bemötande. Vi söker dig som utöver människor, tycker om böcker, ordning och reda och systematik. Arbetet ställer även krav på att du är flexibel då du kommer möta olika målgrupper och arbeta på olika bibliotek i staden.

Välkommen med din ansökan så snart du kan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi läser ansökningar, kallar till intervjuer och erbjuder anställningar under hela tiden fram till sista ansökningsdag.

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT

Ansök nu

Barnskötare till Avlösarservice dag, kväll och helg. Timanställning

Barnskötare
Läs mer Nov 17
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett arbete som är utmanande, stimulerande och där du bidrar till att göra skillnad?
Då är Avlösarservice en verksamhet för dig!
Uppdragen innebär att du som avlösare tillfälligt tar över omvårdnaden av en funktionsnedsatt familjemedlem för att avlasta dennes vårdnadshavare/närstående.
Insatsen är av stor betydelse för den som blir avlastad och kräver att du har erfarenhet och kunskap om personer med funktionsnedsättningar och vad det kan innebära för en familj i behov av stöd. Vidare är du ansvarsfull och kan arbeta kontinuerligt och har ett gott bemötande.
Arbetet utgår ifrån hemmet och är mestadels förlagt på eftermiddagar, kvällar och helger.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som som har gymnasieutbildning. Du har arbetat med personer med funktionsvariationer och har erfarenhet av olika funktionsnedsättningar och dess innebörd för den enskilde i dess vardag.

För tjänsten krävs det att du har förmågan att lyssna på människor i syfte att förstå deras behov samt är mottaglig genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.

Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

ÖVRIGT
Vad händer efter att du har ansökt?
Vi går igenom de ansökningar vi får in och om vi har behov av din kompetens kommer vi att bjuda in dig på en intervju. Till intervjun vill vi att du tar med dig:
- Utbildningsuppgifter betyg /examensbevis
- Intyg från tidigare anställningar
- Namn på minst två referenter
- Utdrag från belastningsregistret, om du har hunnit få detta.

I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

När man arbetar med underåriga personer som har någon form av funktionsnedsättning måste man enligt lag lämna ett utdrag från polisens belastningsregister. Det får du genom att skicka in nedanstående blankett till polisen: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/.
Det kan ta upp till två veckor innan polisen skickar ditt utdrag. Det går bra att du skickar din ansökan till oss innan utdraget kommit.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Modersmålslärare i mandinka & wolof till Språkcentrum

Modersmålslärare i grundskolan
Läs mer Nov 25
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad.

Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, kommunal vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser.

Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
På Språkcentrum finns cirka 300 modersmålslärare som tillsammans undervisar i mer än 70 språk. Vi ger modersmålsstöd, modersmålsundervisning, utbildning i modersmålet inom moderna språk och studiehandledning åt ungefär 13 000 barn och elever från förskola till gymnasium i hela Göteborg och i kranskommunerna.

Språkcentrum söker nu lärare i modersmål för grundskolan.

Som lärare hos oss undervisar du i och ger studiehandledning i ditt modersmål. Främst är det våra nyanlända elever som behöver studiehandledning i olika ämnen. Det är ett sätt för eleven att komma vidare med svenska språket samtidigt som elevens tidigare ämneskunskaper tas tillvara. Erfarenhet visar att barn och unga som tar del av undervisning och studiehandledning på sitt modersmål når kunskapsmålen i skolan i högre grad. Som modersmålslärare utvecklar du elevens språk genom att använda varierande arbetsformer och undervisningsmetoder. Du använder dig aktivt av digitala verktyg på ett sätt som gynnar elevens lärande.

Organisatoriskt tillhör du Språkcentrum, men huvuddelen av din tid arbetar du på de skolor inom förskola, grundskola, särskolan eller gymnasiet där du har uppdrag. Uppdraget kräver ett samarbete med rektor och personal på dessa skolor.

Din närmaste chef är en av enhetscheferna på Språkcentrum.
Kulturen på Språkcentrum präglas av engagemang, samarbete och utvecklingsorientering. En förmiddag i veckan träffar du dina kollegor på Språkcentrum i arbetslag eller språkgrupper där ni arbetar utifrån de utvecklingsbehov som har identifierats. Från din chef och dina kollegor på Språkcentrum får du stöd, inspiration och idéer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är behörig och legitimerad modersmålslärare- och/eller grundskolelärare samt har minst 30 högskolepoäng i ditt modersmål. Vi ser gärna att du även är behörig och har legitimation för att undervisa i språket inom moderna språk på gymnasiet.

Du har goda didaktiska kunskaper i det aktuella språket och goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.

Det är önskvärt att du har erfarenhet från pedagogiskt arbete i svensk skola. Du är väl insatt i och förstår vikten av att jobba utifrån svenska skolans styrdokument.

Då digitala verktyg ska användas aktivt och genomtänkt i undervisningen så krävs att du har god digital kompetens.

Modersmålslärare möter dagligen grupper av elever där det finns en variation i såväl kunskaper som i ålder behöver du vara flexibel i ditt pedagogiska upplägg. Ditt förhållningssätt till barn och unga präglas av lyhördhet och uppmuntran. Du motiverar de unga du möter och ger dem en kraft och tro på sig själva.

I mötet med personal på skolorna är du samarbets- och lösningsorienterad samtidigt som du är tydlig med vad ditt uppdrag som modersmålslärare innebär. Som kollega är det självklart för dig att dela med dig av idéer och erfarenheter och utveckla Språkcentrum som helhet.


ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Ansök nu

Kontrollrumsingenjör

Kontrollingenjör, maskin
Läs mer Dec 1
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Du övervakar Kretslopp och vattens vattenverk samt råvattenkvalitet, dricksvattenproduktion och del av tid, ledningsnät.
Du hanterar data och larm som inkommer till kontrollrummet och drar slutsatser av den tillgängliga informationen.
Du har i ditt dagliga arbete en central roll för dricksvattenberedningen och samarbetar med kollegor från förvaltningen i pågående och kommande projekt gällande anläggningar kopplat till dricksvattenproduktionen.
Under kvällar, nätter och helger har kontrollrumsingenjörerna även kontakt med allmänhet via SOS Alarm som kan inkomma med frågeställningar eller information till kontrollrummet som berör dricksvatten, ledningsnät och/eller avfall.
Dina arbetsuppgifter omfattar även administrativt arbete som att skriva instruktioner och dokumentera händelser.

KVALIFIKATIONER
3-årig högskoleutbildning inom inriktning processindustri, exempelvis sjöingenjör. Alternativt har du flera års relevant erfarenhet av arbete inom processindustri kopplat till vatten, el eller värmekraft där erfarenheten omfattar arbete i kontrollrum med driftövervakning, ensam eller i grupp. Tjänsten är säkerhetsklassad nivå 2 och förutsätter godkänd säkerhetsbedömning vilket bland annat innefattar drog och alkoholtest, registerkontroll från Säpo samt att du har svenskt medborgarskap.

Har du tidigare arbetat i skift samt arbetat i styrsystemen Cactus och ABB är det meriterande. Det är fördelaktigt om du arbetat med loggböcker och har dokumentationsvana.

För att bli framgångsrik i rollen som kontrollrumsingenjör ser vi att du tar ansvar för dina och gemensamma arbetsuppgifter. Du motiveras av att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. I dina uppdrag kommer du arbeta tillsammans med flera aktörer och vi ser därför att du trivs med att samarbeta. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.

Ingen dag är den andra lik och det kommer uppstå utmanade situationer i dina uppdrag vilket kräver att du är lugn och trygg i din roll. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

För att lyckas i arbetet ser vi det som en förutsättning att du vid oväntade situationer kan analysera ett problem för att härleda vart och vad som orsakat ett fel, och utifrån given information dra logiska slutsatser. Då tjänsten innehåller administrativa uppgifter ser vi att du kan uttrycka dig i tal som i skrift.






ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Sjuksköterska till vård- och omsorgsboende i Centrum

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Nov 28
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta med framtidens sjukvård och bli en del av vårt team i Centrum? Vi utökar vår organisation i befintlig arbetsgrupp för ökad kvalitet och kontinuitet. Vi arbetar mot vård- och omsorgsboenden i Örgryte-Härlanda samt har ett boende med inriktning socialpsykiatri. Vi utgår gemensamt från Härlanda park, där vi har hela hälso- och sjukvårdsorganisationen samlad. Du arbetar utifrån grundschema, vilket innebär att du jobbar i huvudsak dagtid under vardagar med några kvällspass samt tjänstgöring var fjärde helg. Vi har även storhelgsschema. Innan anställning erbjuder vi dig att auskultera för att få en inblick i verksamheten.

Din huvudsakliga arbetsuppgift består av att du har ansvar för patientens hälso-och sjukvårdsbehov upp till sjuksköterskenivå. Du utför bedömningar utifrån aktuellt hälsoproblem, följer upp medicinska behandling- och omvårdnadsinsatser. I uppdraget leder du det specifika omvårdnadsarbetet med fokus på personcentrerad vård och har många samverkanspartners. Att arbeta utifrån de riktlinjer som styr organisationen och utveckla lokala rutiner är en del av vårt kvalitativa arbete och skapar hanterbarhet i vardagen.

Som sjuksköterska hos oss behöver vi dig som vill jobba långsiktigt och med kvalitativa utmaningar, för vår målgrupp äldre. Att i uppdraget arbeta med- och påverka patientens livssituation och hälsotillstånd är en högt kvalitativ arbetsuppgift som sjuksköterska inom kommunal Hälso- och sjukvård. För att få den kompetens som behövs för att arbeta inom kommunal hälso- och sjukvård, erbjuder vi ett introduktionsprogram för dig som nyanställd. Introduktionsprogrammet är individuellt och pågår i cirka ett år. Programmet utformas individuellt i dialog mellan dig som nyanställd, din enhetschef och din handledare.

Fritt, omväxlande och mindre stress, så beskriver Anna-Karin och Alexander sina sjuksköterskejobb i Göteborgs Stad. Läs mer om deras arbete i hemsjukvården här: https://sjukskoterskekarriar.se/2022/10/26/mer-tid-for-patienterna-i-hemsjukvarden/.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska- och vill arbeta och följa patienten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av yrket men välkomnar även dig som är nyexaminerad sjuksköterska. Då vi arbetar inom ett stort geografiskt område är B-körkort ett krav.

Vi lägger stor vikt vid ett gott bemötande. För oss innebär det att du har respekt för patienter, anhöriga och kollegor samt att du visar engagemang i arbetet. Du trivs med arbete i team och bidrar till ett gott samarbete med kollegor och övriga professioner som du möter i ditt arbete. Vidare tar du dig an dina arbetsuppgifter på ett ansvarsfullt sätt och kan självständigt överblicka, prioritera och utföra dina arbetsuppgifter. Vi arbetar med kontinuerlig utveckling av verksamhet och arbetssätt och söker nu dig som trivs i föränderlig miljö, med möjlighet att påverka.

Urval och intervjuer kommer ske löpande under annonseringstiden. Varmt välkommen att skicka in din ansökan, vi är nyfikna på dig!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vill du veta mer om möjligheter du har inom hemsjukvården i Göteborgs Stad gå in på Levla-webben och läs om karriärvägar inom hemsjukvård: http://goteborg.se/levla

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Arbetsrättsjurist

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 21
Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Inom Område HR på Stadsledningskontoret är att uppgiften att leda, samordna och följa upp personalpolitiken i staden. Viktiga uppgifter är att bereda ärenden till kommunstyrelsen/kommunfullmäktige samt företräda staden som arbetsgivare på central nivå. Området består av två avdelningar och tjänsten i annonsen är placerad på avdelningen Arbetsgivarfrågor, där du och dina tio kollegor med olika kompetenser bidrar. Fokus i arbete på Arbetsgivarfrågor är strategiska frågor inom arbetsrätt, kollektivavtal, lönebildning, pensioner och förmåner samt omställning och kompetensväxling för stadens förvaltningar. Avdelningen Arbetsmiljö och kompetensförsörjning är stöd i strategiska frågor inom främst hälsa och arbetsmiljö, kompetensförsörjning samt frågor om utveckling av medarbetarskap och ledarskap.

Som arbetsrättsjurist i Göteborgs Stad får du vara med och påverka stadens personalpolitik och dess utveckling. Du får möjlighet till helhetsperspektiv, nära samarbete med engagerade kollegor och kontaktytor med förvaltningarnas HR-avdelningar, chefer och fackliga företrädare. Arbetet är stimulerande och innebär att du får arbeta med frågor på såväl lång som kort sikt.

I ditt arbete verkar du med utgångspunkt i arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal. Avdelningens arbete innebär att leda och samordna arbetsrättsliga personalpolitiska frågor inom Göteborgs Stad, bland annat genom styrdokument, kommunikation, rådgivning, utbildning och nätverksarbete. Du kommer att företräda staden i lokala tvisteförhandlingar och i förekommande fall i tingsrättsförhandlingar. Du arbetar med utredningar och ärenden på uppdrag av kommunstyrelsen samt i kontakt med olika förvaltningar inom Göteborgs Stad. I ditt ansvarsområde ingår kvalificerad rådgivning till HR-specialister och chefer inom stadens förvaltningar samt att utbilda i tolkning och tillämpning av lagar och avtal liksom stadens arbetsgivarpolitik och förhållningssätt. Du har kontakter med Sveriges kommuner och regioner i nätverk och tvister som drivs vidare till central nivå.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- juristexamen med vidareutbildning i arbetsrätt (gärna master i arbetsrätt), där erfarenhet av kvalificerat arbete inom en stor och komplex organisation är meriterande.

För dig som är jurist är det meriterande med flera års erfarenhet av:
- arbete med arbetsgivarpolitiska frågor
- tvisteförhandlings- och utredningsarbete inom området.
- arbete med fackliga organisationer.
- arbete med kommunala avtal och villkor


Du:
- har förmåga att skapa och upprätthålla goda kontakter
- kan förstå och analysera komplexa frågor
- arbetar proaktivt och lösningsorienterat
- samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
- har en hög grad av integritet
- har god kommunikationsförmåga, både i tal och skrift

Vi tillämpar löpande urval, vänta inte med din ansökan.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu