Göteborg: Jurist till Rättsavdelningen med placering i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jurist till Rättsavdelningen med placering i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

ARBETSUPPGIFTER
Som kriminalvårdsjurist är en av dina huvudsakliga arbetsuppgifter att handlägga och fatta beslut i omprövningsärenden efter att grundbeslut har fattats av Kriminalvårdens lokala verksamhetsställen, bl.a. anstalter och häkten. Du kan också komma att handlägga ärenden om ersättning för skada samt företräda Kriminalvården i rättsprocesser, företrädesvis i förvaltningsdomstol. Du kommer även att medverka i arbetet med att samordna och utveckla praxis i kriminalvårdsjuridiska frågor samt ansvara för daglig rättslig rådgivning till lokal och regional nivå. I arbetsuppgifterna ingår dessutom i varierande utsträckning att utbilda andra medarbetare inom myndigheten i rättsliga frågor, utarbeta förslag till yttranden till Justitieombudsmannen, delta i arbetet med rättslig uppföljning av Kriminalvårdens verksamhet samt att besvara internremisser och delta i olika utvecklingsprojekt. Det kan även vara aktuellt med beredskapstjänstgöring utanför ordinarie kontorstid.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som kriminalvårdsjurist behöver du vara trygg, stabil och ha god självinsikt och kunna anpassa dig till det som situationen kräver. I din roll behöver du självständigt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturera ditt angreppssätt och driva dina processer vidare samtidigt som du samarbetar bra med andra och kan relatera till dem på ett smidigt och lyhört sätt. Som jurist hos oss behöver du också göra korrekta avvägningar och prioriteringar, väga samman komplex information, olika typer av hänsynstaganden samt visa ett gott omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut. Du behöver också ha förmågan att se till helheten och ta hänsyn till det större perspektivet.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Juristexamen eller en juridisk högskoleexamen
• Goda juridiska kunskaper samt flerårig erfarenhet av juridiskt arbete, t.ex. ärendehandläggning och beslutsfattande i myndighet, gärna inom någon del av rättskedjan.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med juridisk rådgivning och/eller utbildning.
• Erfarenhet av arbete med juridiska frågor i Kriminalvården.
• Goda specialistkunskaper inom för tjänsten relevanta rättsområden, t.ex. förvaltningsrätt, straff- och processrätt eller vad gäller kriminalvårdslagstiftningen.
• Notariemeritering.


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Organisationsjurist

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Organisationsjurist.

Jurist till Chalmers juristfunktion

Läs mer Mar 8
Information om avdelningen
Tjänsten är placerad på enheten arkiv, juridik och utvecklingsstöd som är en del av avdelningen för lednings-och högskolegemensamt stöd. Avdelningen ger stöd till Chalmers ledning och till högskolans verksamhet inom bland annat juridik, arkiv och registratur, säkerhet, kvalitet, forskning- och forskarutbildning, nyttiggörande och innovation och extern samverkan. På avdelningen arbetar ca 45 personer.

Du kommer ingå i juristteamet som består av sex medarbetare där du kommer in som förstärkning under en föräldraledighet. Teamet har en hög grad av samarbete, erfarenhetsutbyte och omvärldsbevakning. Du kommer ha din hemvist på Chalmers Johanneberg.

Beskrivning av tjänsten
Du arbetar tillsammans med kunniga kollegor och arbetsuppgifterna kommer att ha fokus på granskning av avtal vari ofta immaterialrättsliga frågor ingår. De flesta avtalen rör forskningsprojekt/samarbetsprojekt mellan högskola och näringsliv där du bistår med juridisk rådgivning till forskare och medarbetare. Ett speciellt avtalsområde avser EUs forskningsprogram. Du kommer att arbeta med utredningar och föredragningar där du bereder, handlägger samt är föredragande, tex är du föredragande i Chalmers disciplinnämnd som sammanträder ca 1 gång/månad.

I rollen ingår även vissa administrativa uppgifter.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en juristexamen med några års relevant yrkeserfarenhet av avtalshantering (utforma, granska och förhandla avtal) samt kunskap om immaterialrätt, associationsrätt och/eller IT-rätt/GDPR. Erfarenhet av arbete med forskningsavtal är meriterande.

Vi ser även att du:


• har erfarenhet av att handlägga och utreda ärenden
• kan arbeta pragmatiskt och självständigt utifrån riktlinjer och praxis
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och är en god skribent
• har förmåga att prioritera, planera och strukturera ditt arbete då tempot ibland är högt
• är tydlig och pedagogisk och kan förklara komplicerade juridiska frågor för "icke-jurister"
• är noggrann och självgående
• kan arbeta under tidspress och hålla deadlines
• har lätt för att samarbeta med personer med olika yrkeskompetenser,
• har tålamod och integritet 

Anställningsform
Tjänsten är ett vikariat på heltid.
Starttid augusti 2024 eller tidigare efter överenskommelse, sluttid 2025-06-30.

Att arbeta på Chalmers
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
? Flexibilitet att arbeta på distans.
? Semester upp till sju veckor per år.
? Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
? Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.

Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer 20240162. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag: 2024-03-31

Vi kallar till intervjuer löpande under annonseringstiden, så skicka in din ansökan redan idag.
Vi ser fram emot din ansökan!

Vid frågor, vänligen kontakta
Anna Lundgren,
anna.lundgren@chalmers.se

*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
 


Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

Ansök nu

Senior forskare/Rättslig expert med intresse för innovation

Läs mer Dec 21
Drivs du av att arbeta för en bättre värld, för kommande generationer? Är du bra på att sätta dig in i nya policyområden och lösa komplexa juridiska problem? Gillar du att fundera över hur lagar och regler bättre skulle kunna bädda för innovation? I så fall har RISE intressanta arbetsuppgifter åt dig!

Vi söker en senior forskare/rättslig expert med fokus på policylabb och regelverksutveckling till enheten Mobilitet i transformation, inom avdelningen Mobilitet och system på divisionen Digitala system.

Om rollen
RISE har utvecklat en metodik för att skapa arenor där kompetenser inom teknik, affärsmodeller och juridik (m.m.) kan mötas för att tillsammans bana väg för innovationer som bidrar till hållbar omställning och stärkt konkurrenskraft. Vi kallar metodiken RISE policylabb och har framgångsrikt applicerat den på utmaningar kopplade till allt från autonoma bussar och fartyg till dynamiska parkeringsregler och uthyrning av privatbilar. Eftersom det rör sig om innovation finns det sällan några färdiga svar. Det gäller i stället att tänka nytt. Finns det något som saknas eller som hämmar innovation inom nuvarande lagar och regler? Hur kan policyutveckling i så fall bidra till lösningar i praktiken? Och hur kommer kommande lagreformer påverka förutsättningarna?

Grunden för våra policylabb är ett agilt arbetssätt med design thinking som bas, vilket innebär att utgå ifrån ett verkligt fall, sätta användarnas behov i centrum och genom iterationer arbeta fram lösningar tillsammans med våra samarbetspartners. Det är ett självständigt och varierande arbete med stort ansvar, men det utförs samtidigt i nära samarbete med samarbetspartners och kollegor. Du kommer på enheten att tillhöra ett växande team av både jurister och personer med annan utbildningsbakgrund som alla arbetar med policyinnovation och regelverksutveckling tillsammans med kollegor över hela RISE i en öppen, kreativ och internationell miljö.

Placeringsort för tjänsten är Göteborg, Stockholm, Lund eller Umeå.

Vem är du?
Din personlighet är det viktigaste kriteriet som gör att du blir framgångsrik i rollen. Du behöver vara nyfiken, analytisk, lösningsorienterad och bra på att samarbeta tvärdisciplinärt. För att trivas i rollen behöver du även ha ett intresse för innovation inom persontransporter och/eller logistik, inspireras av att många saker händer samtidigt och drivas av att omsätta idéer till forskningsprojekt och direktuppdrag.

Vad gäller skallkrav förutsätter tjänsten att du är jurist och att du behärskar både svenska och engelska. Vi ser även att du har mycket god förståelse för lagstiftning, tolkning och tillämpning samt gedigen arbetslivserfarenhet från myndighet, annan offentlig verksamhet och/eller näringsliv. Erfarenheter av projektledning, tillämpad forskning och av att skriva ansökningar eller anbud är meriterande. Det är det även om du har erkänd expertis och ett befintligt nätverk inom något eller några policyområden.

Är vi rätt för varandra?
Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Vi kan inte lova dig ett enkelt jobb, men vad vi kan lova dig är engagerade kollegor och spännande policyutmaningar att ta itu med. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är den 31 januari, 2024. För mer information om tjänsten vänligen kontakta Göran Smith, enhetschef för Mobilitet i transformation, på 010-228 43 25 eller goran.smith@ri.se.

Våra fackliga representanter är: Bertil Svensson, Unionen 010-516 53 56 och Ulf Nordberg, Sveriges Ingenjörer 010-516 69 59.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under lagen om offentlig upphandling.

Jurist, juridik, policylabb, regelverksutveckling, policyinnovation, transport, mobilitet, lawyer

Ansök nu

Informationssäkerhetsansvarig sökes till Renova

Läs mer Okt 30
Välkommen till Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning! Vårt uppdrag är att skapa affärsmässig samhällsnytta genom att ta ett långsiktigt ansvar för miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering och återvinning. Vår tunga fordonsflotta är fossilfri och vi behandlar drygt 1 miljon ton avfall och återvinningsmaterial om året. Vi är en koncern med två bolag som ägs av 10 kommuner i Västsverige och hos oss jobbar ca 800 medarbetare. Helhetsperspektiv, Engagemang, Tillsammans och Ansvar sammanfattar vårt förhållningssätt!
För mer information besök: https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Vi stärker nu vårt säkerhetsarbete ytterligare och letar efter dig som med energi, driv och kompetens vill utveckla informationssäkerhetsarbetet i en samhällsviktig verksamhet. Du kommer att arbeta brett mot hela koncernen i ett ämne som är ett av de mest aktuella i dagens samhälle.
Som Informationssäkerhetsansvarig driver och utvecklar du det systematiska informationssäkerhetsarbetet i koncernen och är direkt underställd Säkerhetschefen. Du kommer arbeta med framtagandet av rutiner och riktlinjer, jobba med implementering och uppföljning samt säkerställa lagefterlevnad. Du kommer också arbeta stödjande och ta fram underlag och förslag till beslut och åtgärder samt även bistå i hanteringen av incidenter.
Arbetet ställer krav på social förmåga och innebär att du jobbar mot alla nivåer i koncernen. Du förväntas också sprida din kunskap internt genom utbildningsinsatser och workshops.
Du kommer att tillhöra den nya enheten för Säkerhet & Fysisk Arbetsmiljö och vara direkt underställd Säkerhetschefen. Enheten tillhör HR-avdelningen och du kommer därmed ha 17 härliga kollegor! Vi sitter i fräscha lokaler på Holmen i Göteborg, en kort promenad från centralstationen och med utsikt över Göta älv.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
- har eftergymnasial utbildning (exempelvis statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning)
- har ett brinnande intresse för informationssäkerhet såsom GDPR, NIS och LIS
- har mycket god förmåga att ta till dig, hantera och prioritera bland en stor mängd information
- självständigt administrera och strukturera ditt arbete mot långsiktiga mål.
- har förmåga att sprida kunskap och engagemang kring dina frågor.
- Mycket god datavana
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Det är meriterande om du har kännedom om ISO 27000-serien
Vi behöver dig som är strukturerad, analytisk med god prioriteringsförmåga. Du har lätt för att skapa och underhålla relationer och kan anpassa din kommunikation till olika yrkesgrupper. Du agerar professionellt i din vardag och är uthållig och kan driva ditt eget arbete framåt. För att lyckas i rollen krävs att du har en positiv och prestigelös attityd med högt säkerhetsmedvetande, hög integritet och gott omdöme.


ÖVRIGT
På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym.
Övriga förmåner innefattar ATK-tid, karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.
Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Jurist med kunskap inom personlig assistans

Läs mer Jun 2
Nu söker vi dig med erfarenhet av assistansjuridik som vill arbeta hos oss i det stora företaget som fortfarande har kvar allt det positiva från den lilla organisationen. Vi kan erbjuda dig en roll med goda möjligheter till påverkan men också stor flexibilitet och frihet i hur du lägger upp ditt arbete.
De senaste åren har Alma Assistans varit under stark tillväxt och vi behöver därför förstärka vår organisation med en jurist. Tjänsten som jurist innebär ett kvalificerat juridiskt arbete där du företräder våra kunder i ärenden som främst rör personlig assistans enligt socialförsäkringsbalken (SFB) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Som juridiskt ombud hjälper du kunder i kontakten med Försäkringskassan och kommunen. Du kommer självständigt driva juridiska ärenden och företräda kunder såväl under myndighetens utredning som vid processer i förvaltningsdomstolarna. I tjänsten ingår även att hålla utbildning för intern personal, kunder och andra intressenter.
Juristgruppen hos oss är liten och består av dig och chefsjuristen, som rapporterar direkt till vd. Du kommer att arbeta inom ett relativt stort geografiskt område så resor i tjänsten kommer att förekomma.
Om dig
Vi söker dig som har en juristexamen eller motsvarande juridisk utbildning på högskolenivå. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete som assistansjurist, antingen från assistansbolag men det är även mycket meriterande om du kommer från myndighetssidan. Erfarenhet av förvaltningsprocessrätt, socialrätt eller liknande fält är även det meriterande. Erfarenhet från området personlig assistans är ett krav, oavsett om du arbetat inom området som jurist eller i annat sammanhang. Eftersom tjänsten innebär resor är B-körkort också ett krav. God svenska i tal och skrift är ett krav.
Tjänsten som jurist ställer höga krav på din förmåga att arbeta självständigt och driva dina arbetsuppgifter framåt. Som person är du bra på att kommunicera vilket är nödvändigt under processföring, men du behöver också hålla våra kunder informerade genom löpande kontakt och vara bekväm med att ibland hålla i utbildningstillfällen. Du är flexibel och är en god människokännare samt har en god pedagogisk förmåga. Du ser det som en fördel att få arbeta nära kund och nära verksamheten i övrigt.
Vi erbjuder
Vi erbjuder marknadsmässiga arbetsvillkor och flexibla arbetstider. Vi ser det som självklart att kunna kombinera anställningen med livspusslet i övrigt på ett hållbart sätt. Vidare har vi på Alma Assistans goda förmåner när det gäller friskvård, sjukvårdsförsäkring och pension. Men mest stolta är vi förstås över vår kultur som präglas av engagemang och samarbete!
Bra att veta
Du utgår från något av Almas eller koncernens kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Växjö eller Jönköping men du har goda möjligheter till distansarbete flera dagar i veckan.
Tjänsten är på heltid med tillträde i september.
Vid frågor om tjänsten får du gärna kontakta rekryteringskonsult Anna Nord på 0739-816414 alternativt rekryteringskonsult Lina Haglund på 0707-772373.
Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så du är välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Juristexamen eller motsvarande juridisk utbildning på högskolenivå
Erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete som assistansjurist
God svenska i tal och skrift
B-körkort

Meriterande
Arbetslivserfarenhet inom myndighet
Erfarenhet av förvaltningsprocessrätt, socialrätt eller liknande



Om arbetsgivaren - Alma Assistans
Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 700 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.
Alma Assistans är en del a Friab-koncernen som med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.

Ansök nu

Jurist till rättsavdelningen

Läs mer Mar 17
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Rättsavdelningen är en nationell avdelning vid Kriminalvårdens huvudkontor. Avdelningen ansvarar bl.a. för att inrikta och driva myndighetens arbete i rättsliga frågor, ge rättsligt stöd till alla nivåer i myndigheten, lämna yttranden till olika granskningsorgan, fatta grund- och omprövningsbeslut i klientärenden, företräda Kriminalvården i rättsprocesser och
handlägga sådana skadestånds- och ersättningsärenden som inte ankommer på annan. Dessutom ansvarar avdelningen för myndighetens rådgivande nationella rättsvårdberedskap.

Enheten för klientjuridik fullgör rättsavdelningens ansvar inom det klientjuridiska området. Enhetens sektion för allmän klientjuridik – västra söker nu en jurist med placering på Kriminalvårdens regionkontor i Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Som kriminalvårdsjurist är en av dina huvudsakliga arbetsuppgifter att handlägga och fatta beslut i omprövningsärenden efter att grundbeslut har fattats av Kriminalvårdens lokala verksamhetsställen, bl.a. anstalter och häkten. Du kan också komma att handlägga ärenden om ersättning för skada samt företräda Kriminalvården i rättsprocesser, företrädesvis i förvaltningsdomstol. Du kommer även att medverka i arbetet med att samordna och utveckla praxis i kriminalvårdsjuridiska frågor samt ansvara för daglig rättslig rådgivning till lokal och regional nivå. I arbetsuppgifterna ingår dessutom i varierande utsträckning att utbilda andra medarbetare inom myndigheten i rättsliga frågor, utarbeta förslag till yttranden till Justitieombudsmannen, delta i arbetet med rättslig uppföljning av Kriminalvårdens verksamhet samt att besvara internremisser och delta i olika utvecklingsprojekt. Det kan även vara aktuellt med beredskapstjänstgöring utanför ordinarie kontorstid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg, stabil och har god självinsikt. I arbetet tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar ditt angreppssätt och driver dina processer vidare samtidigt som du samarbetar bra med andra och kan relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. I rollen som kriminalvårdsjurist gör du korrekta avvägningar och prioriteringar, väger samman komplex information, olika typer av hänsynstaganden samt visar gott omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut. Vidare har du förmågan att se till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• En juristexamen eller en juridisk högskoleexamen
• Goda juridiska kunskaper samt flerårig erfarenhet av juridiskt arbete, t.ex. ärendehandläggning och beslutsfattande i myndighet, gärna inom någon del av rättskedjan
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med juridisk rådgivning och/eller utbildning
• Erfarenhet av arbete med juridiska frågor i Kriminalvården
• Notariemeritering
• Goda specialistkunskaper inom för tjänsten relevanta rättsområden, t.ex. förvaltningsrätt, straff- och processrätt eller vad gäller kriminalvårdslagstiftningen

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Kriminalvården

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Kriminalvården .

Pedagogisk handledare/timvikarie till vuxenutbildningen inom Kriminalvården

Lärarassistent
Läs mer Mar 18
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Tjänsten som pedagogisk handledare kan vara placerad på en eller flera av Kriminalvårdens anstalter eller häkte i Göteborgsområdet. Vuxenutbildningen motsvarar Komvux och är en nationellt sammanhållen verksamhet för klienter i Kriminalvården. Vid varje anstalt och vissa häkten finns ett lärcentrum där utbildning bedrivs enligt Förordning om vuxenutbildning (2011:1108) och Läroplan för vuxenutbildningen. Behöriga lärare undervisar på grundläggande och gymnasial nivå liksom i utbildning i svenska för invandrare. Undervisningen sker både lokalt och på distans. Som ett led i att stärka stödet till de studerande genomför vi nu ett pilotprojekt med studiepedagoger i begränsad omfattning.

ARBETSUPPGIFTER
Som pedagogisk handledare kommer du att stödja och handleda de enskilda studerande i deras studier, både praktiskt och pedagogiskt, medan lärarna ansvarar för undervisning, bedömning och betygsättning. I arbetet ingår att informera klienter om vuxenutbildningen och introducera nya studerande i hur det fungerar på lärcentrum. Den tredje delen i tjänsten är administration. Du bistår t ex klienter med bokning av vägledningssamtal, med ansökningar, beställer lärmaterial och ansvarar för viss studiedokumentation i myndighetens system för häktesplanering.
Samarbete är centralt. Du samarbetar med en rad funktioner kring klienterna, bland annat med lärare, administratörer, studie- och yrkesvägledare, kriminalvårdare och chefer.

KVALIFIKATIONER
I din roll som pedagogisk handledare är du en skicklig pedagog med vilja och förmåga att motivera, entusiasmera och leda studerande att nå sina mål. Du är tydlig och engagerad i ditt arbete och har god förmåga att skapa struktur och systematik. Arbetet bedrivs både självständigt och i nära samarbete med kollegor, varför god samarbets- och initiativförmåga är viktiga egenskaper liksom att du kan arbeta självständigt.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av arbete i pedagogisk verksamhet
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• Goda datorkunskaper

Det meriterar om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom pedagogik, t ex lärarassistent, stödpedagog eller socialpedagog
• Utbildning inom specialpedagogik
• Utbildning inom administration
• Erfarenhet av arbete inom kommunal vuxenutbildning
• Erfarenhet av specialpedagogiskt arbete
• Erfarenhet av att praktiskt och pedagogiskt stödja och handleda enskilda studerande/elever
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Kunskaper i andra språk utöver svenska

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Servicetekniker inriktning säkerhet till VO Skogome

Kriminalvårdare
Läs mer Mar 12
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Skogomes verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/skogome/#verksamhet

ARBETSUPPGIFTER
Som säkerhetstekniker kommer du att arbeta med högteknologiska säkerhetssystem som ligger i framkant avseende nätverksansluten utrustning. Säkerhetssystemen kommer att bestå av bl.a. överordnat larmsystem, samtalsanläggning, överfallslarmsystem, brandlarmsystem, CCTV/kamerasystem, bildlagringsservrar, olika typer av larm och passersystem samt intern- och externt telefonisystem. Du är verksamhetsområdets främsta kompetens inom säkerhetsteknik vilket bland annat innebär att du ansvarar för underhåll och support (installationer, uppgraderingar och service etc.) av alla säkerhetssystem.

I rollen ingår även att tillsammans med chef/kriminalvårdsinspektör ansvara för att infrastrukturen för säkerhetssystemen är i linje med kriminalvårdens behov, planera och ansvara för kravspecifikationer och beställning av säkerhetssystem samt tillse att större arbeten genomförs av leverantörer. Du och ditt team ansvarar för det tekniska brandskyddet på anstalten vilket innebär att du planerar och genomför egenkontroller och besiktningar. Du agerar teknisk support åt personalen i bevakningscentralen och stödjer samtliga avdelningar med säkerhetstekniska frågor inom området. Tillsammans med projektledare kommer du arbeta med planering av säkerhetsteknik i våra nybyggnationer. Du informerar, utbildar och handleder personal i handhavande av säkerhetsanordningar.


KVALIFIKATIONER
Säkerhetsanläggningar bygger ofta på dator- och nätverkslösningar varför kunskap om datorer och erfarenhet av att installera teletekniska anläggningar är viktigt. Därför söker vi dig som har specialistkunskap inom detta område med ett högt säkerhetstänkande i kombination med en hög grad av servicekänsla. Det är viktigt att du är lojal med god samarbetsförmåga.

Du har högskole- eller gymnasieutbildning inom teknik/säkerhet/IT eller annan relevant utbildning, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser även att du har körkort och tillgång till bil samt att du har svenskt medborgarskap.

Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar och du förväntas med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta.

Som säkerhetstekniker har du en viktig roll i verksamheten och stor vikt kommer läggas vid den personliga lämpligheten


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Kock till anstalt Skogome sommarvikariat

Kock, storhushåll
Läs mer Mar 5
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Verksamhetsområde Skogome är den största anstalten i Sverige för sexualbrottsdömda män i säkerhetsklass 2 och 3. Det
finns även en mindre psykiatrisk omvårdnadsavdelning. Skogomeanstalten öppnade 1957 och är belägen på
Lillhagsvägen 301 på Hisingen i Göteborg. Anstalten har idag ca 250 anställda fördelade inom flera olika yrkesgrupper och
kompetenser. I en om- och nybyggnation som påbörjas i år kommer anstalten få nästan dubbelt så många platser, modernare lokaler och fler och större utrymmen för behandlingar och sysselsättning.


ARBETSUPPGIFTER
Som kock lagar du mat till de intagna på häktet Göteborg. Arbetsuppgifterna är alla i ett storkök förekommande som planering, inköp, tillagning av frukost, lunch och middag. I arbetsuppgifterna ingår även städning av kökets lokaler, disk samt egenkontroll i enlighet med gällande lagstiftning. Tillagning av dietkost och annan särskild kost förekommer. Arbetet sker i samverkan med personal i andra funktioner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du är lugn och kontrollerad i stressituationer och samarbetar bra med andra människor. Du har ett gott omdöme och tar ansvar för dina uppgifter.

För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
• Restaurang- eller storhushållsutbildning på gymnasienivå alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Meriterande
• Erfarenhet av att arbeta i storkök
• Erfarenhet av att arbeta med egenkontroller
• Erfarenhet av specialkost




ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Chefer till anstalten Skogome (kriminalvårdsinspektörer)

Kriminalvårdsinspektör
Läs mer Mar 1
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Verksamhetsområde Skogome är den största anstalten i Sverige för sexualbrottsdömda män i säkerhetsklass 2. Anstalten har idag ca 250 anställda varav den största personalgruppen är kriminalvårdare. Skogome öppnade 1957 och är belägen på Lillhagsvägen 301 på Hisingen i Göteborg.

I en om- och nybyggnation som påbörjas i år kommer Skogomeanstalten få mer än dubbelt så många platser, modernare lokaler och fler och större utrymmen för behandlingar och sysselsättning. I samband med vår utökning rekryterar vi nu tre kriminalvårdsinspektörer (första linjens chefer). Rekryterande chef är Anna Wallman.

Läs mer om anstalten Skogomes verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/skogome/#verksamhet

ARBETSUPPGIFTER
Inom Kriminalvården arbetar du med ett komplext och viktigt samhällsuppdrag där du kan göra nytta och skillnad. Du kommer till en arbetsplats som värdesätter delaktighet, personlig utveckling och engagemang. Som chef leder, utvecklar och följer du upp verksamheten samt utgör ett stöd för dina medarbetare i det dagliga arbetet. I arbetet ingår personal-, budget- och arbetsmiljöansvar.

Som kriminalvårdsinspektör på anstalten är det viktigt att såväl vara en närvarande och tillgänglig chef, som att arbeta strategiskt inom dina olika ansvarsområden. Inom rollen ingår alltid att vara delaktig och att bidra till att utveckla säkerhetsarbetet och det klientnära arbetet tillsammans med din personal och med dina kollegor. Du ingår i en ledningsgrupp där kriminalvårdschefen samt dina kollegor utgör en viktig plattform för ditt ledarskap. Som ledare bistår du dina medarbetare att på olika sätt rusta våra klienter att klara ett liv utan kriminalitet och droger, det vi kallar "bättre ut".

I denna rekrytering har vi framförallt behov av chefer inom följande tre områden:
• Fastighet och yttre säkerhet
• Centralvakt och civilförråd
• Kök, personalpool och sysselsättning för klienterna, så kallad annan strukturerad verksamhet (ASV)

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och förmågan att engagera andra. Du är tydlig i din kommunikation och kan anpassa ditt budskap utifrån mottagarens förutsättningar. Du är lugn och professionell även i krävande situationer och har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar. I din yrkesroll har du en analytisk blick, god problemlösningsförmåga och en förmåga att tillsammans med dina medarbetare driva utvecklings- och förändringsarbete inom ett av världens bästa kriminalvårdssystem.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet
• Chefserfarenhet (personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar)
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården
• Erfarenhet av myndighetsutövande företrädesvis inom rättskedjan
• Relevant erfarenhet från annan offentlig verksamhet

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning samt ökad mångfald.

Första intervjuer med rekryteringsspecialist planeras under vecka 14. Slutintervjuer med rekryterande chef planeras vecka 15.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Handläggare till Kriminalvården NTE – Västra, Göteborg

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Feb 22
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.


Vi söker nu en Handläggare till vårt fina kontor på Anders Perssongatan 16 i Göteborg.
Sektionschef och rekryterande chef är Magnus Olsson tillsammans med Kriminalvårdsinspektör Linda Gyså


ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare på vårt kontor i Göteborg kommer din roll vara som ett Chefsstöd där du blir inblandad i många olika processer och arbetsflöden. Du hanterar administration, handlägger och bereder ärenden åt Sektionschef och Kriminalvårdsinspektörer samtidigt som du ger service i dessa frågor till övriga medarbetare vid kontoret. Viss protokollskrivning kan också förekomma. Du löser självständigt tilldelade uppgifter inom ramen för ditt uppdrag, t.ex. viss utbildning samt rekrytering. I rollen ingår även att följa Rehabprocesser tillsammans med ansvarig chef. Du utgör det administrativa navet vid kontoret. Ömsesidigt täcker du tillsammans med övrig administration upp för varandra vid semestrar och annan ledighet. Du är inblandad i många administrativa ärenden/processer och förväntas kunna agera proaktivt i dessa. Det du inte vet tar du själv reda på och återkopplar informationen till berörda personer. Du ska kunna hantera hastigt uppkomna frågor.
Kriminalvården NTE:s uppdrag kan komma att påverkas av politiska beslut vilket innebär att fler ansvarsområden/arbetsuppgifter än ovan kan förekomma. Viss möjlighet till distansarbetet finns.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som genom ett strukturerat arbetssätt planerar, organiserar och prioriterar dina uppgifter effektivt och följer den sekretess som din roll innefattas av. Du samarbetar bra med andra människor genom att lyssna och kommunicera. I ditt arbete ser du helheter och tar hänsyn till det större perspektivet samt arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Vi ser därför vikten av att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, förblir motiverad, har gott tålamod och kan förändra din inriktning när målen ändrar sig. Du har väl grundade och tydliga värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom personal alternativt annan utbildning i
kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer
relevant
• Erfarenhet av utredningsarbete, beredningsprocesser
,ärendehandläggning alternativt annan erfarenhet som bedöms
vara relevant för tjänsten.
• Erfarenhet av att driva, leda och underhålla processer med flera
aktörer
• Flerårig arbetslivserfarenhet av Kriminalvården
• B-körkort
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska


Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet från verksamhetsutveckling
• Erfarenhet av förändringsarbete
• Erfarenhet av tidigare arbete som handläggare
• God datorvana i kriminalvårdens olika system/program












ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Kock sommarvikariat Häktet Göteborg

Kock, storhushåll
Läs mer Mar 1
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om häktet Göteborgs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/hakte/goteborg/#verksamhet

ARBETSUPPGIFTER
Som kock lagar du mat till de intagna på häktet Göteborg. Arbetsuppgifterna är alla i ett storkök förekommande som planering, inköp, tillagning av frukost, lunch och middag. I arbetsuppgifterna ingår även städning av kökets lokaler, disk samt egenkontroll i enlighet med gällande lagstiftning. Tillagning av dietkost och annan särskild kost förekommer. Arbetet sker i samverkan med personal i andra funktioner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du är lugn och kontrollerad i stressituationer och samarbetar bra med andra människor. Du har ett gott omdöme och tar ansvar för dina uppgifter.

För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
• Restaurang- eller storhushållsutbildning på gymnasienivå alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Meriterande
• Erfarenhet av att arbeta i storkök
• Erfarenhet av att arbeta med egenkontroller
• Erfarenhet av specialkost

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval vilket innebär att intervjuer kan påbörjas under ansökningstidens gång.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu