Göteborg: Utredare Årstidstyrda beredskapsplaner Järnväg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utredare Årstidstyrda beredskapsplaner Järnväg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Som Utredare inom Årstidstyrda beredskapsplaner på Järnvägssystem bidrar du till att järnvägsanläggningen fungerar året om och i alla väder så att människor och gods kan färdas, skapa värde och utvecklas i hela vårt land!
"Jag som blir din chef heter Lars Blomberg och för mig är det viktigt att vara en närvarande chef som finns för dig när du behöver mig och som skapar förutsättningar för dig att göra ett bra jobb."


Utredare Årstidstyrda beredskapsplaner Järnväg

Arbetsuppgifter

Som utredare Årstidsstyrda beredskapsplaner Järnväg kommer du att arbeta med Trafikverkets systematiska arbete för att minska de årliga störningarna kopplade till säsongerna vår, sommar, höst och vinter. I arbetet ingår förberedelser, uppföljning och systematiskt förbättringsarbete inom området.
Tjänsten har en särskild inriktning mot arbetet för att förebygga spårhalka och du samordnar nationellt arbetet och leder en expertgrupp inom området. Din kunskap i hur anläggningen påverkas av klimat och väder är viktig för att rätt åtgärder planeras.
Den här tjänsten är en tidig ersättningsrekrytering för en medarbetare som ska gå i pension. Du kommer att få chansen till en lång överlämningsperiod från en mycket senior medarbetare inom området.
Du kommer ha en mängd kontakter både internt inom Trafikverket och externt mot Järnvägsbranschens operatörer och entreprenörer. Du identifierar och driver förbättringsarbete inom området och gör analyser med hjälp av statistik och information från det operativa arbetet.
Du kommer arbeta på sektionen Kund på Järnvägssystem som består av tio medarbetare spridda runt om i landet. Förutom årstidsstyrda beredskapsplaner ansvarar vi för kundkontakter mot järnvägsföretagen och tar fram infrastrukturrelaterad statistik. Vi är geografiskt utspridda men har ändå ett nära samarbete och bra stämning i gruppen och tror att du kommer att trivas hos oss!
Sektionen Kund får regelbundet olika utredningsuppdrag kopplat till Trafikverkets arbete med underhåll och du kommer att få ansvar för att driva vissa av dessa uppdrag.
I arbetet ingår:
Planering och utvärdering av det årliga arbetet med årstidsstyrda beredskapsplaner med särskild inriktning mot arbetet att förbygga hala spår.
Identifiera och driva förbättringsarbete inom området.
Under höstperioden aktivt följa upp det förebyggande arbetet mot hala spår och vid avvikelser vidta åtgärder.
Bevakar och håller dig uppdaterad gällande utveckling inom området.
Driva olika utredningsuppdrag kopplat till Trafikverkets underhållsarbete.


Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet och planeras skickas ut vecka1-2023.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Intervjuer är planerade att hållas digitalt via Skype för företag vecka 3 och 4.

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du ha god förmåga att kommunicera och föra fram ditt budskap och letar vägar inom en stor och komplex organisation. Du har en hög analytisk förmåga och du förväntas att självständigt kunna driva förbättringsarbete och utredningar.
Vi söker dig som:
Har Högskole- eller Universitetsutbildning med teknisk eller naturvetenskaplig inriktning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Har aktuell och relevant kunskap eller erfarenhet inom planering av systematiskt underhållsarbete.
Har god förmåga att sätta dig in i datorsystem och är en van användare av Officepaketet
har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du:
Har arbetserfarenhet inom systematiskt förbättringsarbete.
Har arbetserfarenhet inom järnvägsteknik eller trafikering på järnväg.
Har arbetserfarenhet inom statistiska analyser.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

infrastrukturhandläggare till Amf 4

Läs mer Nov 30
Är du intresserad av att jobba med planering av infrastruktur och vill vara en bidragande del i tillväxten och expansionen av Göteborgs garnison? Nu söker Amf 4 en infrastrukturhandläggare!

Om enheten
Idag bemannas planeringsavdelningen G5 vid Amf 4 regementsstab av fyra yrkesofficerare som driver förbandets långsiktiga planering i olika funktioner, bland annat infrastruktur. Funktionen infrastruktur omhändertar hela garnisonens behov, även för andra förband och myndigheter inom garnisonen. Garnisonsområdet är utspritt från Göteborgs södra skärgård till norra delen av Bohuslän. Behoven för förbanden är stora och tillväxt sker med högt tempo varför vi behöver bli fler som hanterar tillväxten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du är en del av ett arbetslag som leds av yrkesofficerare, du kommer att arbeta med stöd i olika projekt som till exempel geografisk infrastruktur för Käringberget och Skredsvik eller inom olika delfunktioner som hamnar, förråd, eller övnings- och skjutfält. Även stöd vid nybyggnationer av enskilda byggnader förekommer. Vidare kommer du hantera formella remissvar från garnisonen kopplat till bygglovsansökningar inom Försvarsmaktens riksintressen och andra formella processer. Du kommer dessutom ofta att vara den som för mötesanteckningar och sammanställer olika underlag till en helhet. I ditt arbete kommer du att jobba med både civil och militär personal samt med andra myndigheter och företag. Du kommer även ingå i stab för militärbas Väst vilket innebär att du kommer att delta vid militärbasens utbildnings- och övningsverksamhet.

KRAV

Kvalifikationer


• Erfarenhet av projektarbete eller motsvarande som arbetsgivaren finner lämpligt
• God datorvana och förmåga att arbeta med Officepaketet
• God administrativ förmåga
• God förmåga att uttrycka sig i svenska - i såväl tal som skrift
• B-körkort 

Personliga egenskaper 

I ditt arbete som infrastrukturhandläggare på Amf 4 innebär det att du i nära samarbete med andra stödjer den långsiktiga planeringen och kan hantera uppkomna problem. Det kräver i många fall god förmåga att arbeta i grupp och vara följsam, flexibel och ha förmåga att vara den som ska sammanställa olika enheters underlag till en slutprodukt. Detta ställer krav på hög integritet och god precision i utfört arbete. Du är noggrann och prestigelös, vilket också innebär att du är en god lagspelare. Du har förmåga att uttrycka dina åsikter och är tydlig och kommunikativ. Du är flexibel och kan hantera perioder av hög arbetsbelastning. Vid urval kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper.

Meriterande kvalifikationer


• Utbildning inom och eller erfarenhet av FM infrastrukturprocess
• Erfarenhet av infrastrukturarbete inom statlig eller kommunal verksamhet 
• Erfarenhet av stabsarbete
• God förmåga att hantera Försvarsmaktens system Vidar
• Kännedom om Göteborgs garnison


För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa, jämlikhet vilken främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer vår värdegrund via vår hemsida.).

Övrigt
Anställningsform: Heltid 100 % med provanställning om 6 månader.

Arbetsort: Västra Frölunda, Göteborg.
Resor, kvälls- och helgtjänstgöring samt övningsdygn förekommer.
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.



Upplysningar om befattningen
Chef G5, Hans Näslund amf4-g5@mil.se

Information om rekryteringsprocessen
Rekryteringskoordinator G1 Valérie Pilo amf4-g1@mil.se



Varmt välkommen med din ansökan med tillhörande CV samt personligt brev där du motiverar varför just du passar som infrastrukturhandläggare på Amf 4, senast 2022-12-19


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Älvsborgs Amfibieregemente (Amf4) är ett nyetablerat förband beläget i Göteborg och ingår som en del i Göteborgs Garnison. Amf4 verkar där vatten möter land och fungerar som länken mellan sjö- och arméstridskrafter.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Vidmakthållandeledare sjukvårdsmateriel inom försvarsmaktens logistik

Läs mer Nov 29
Befattningen erbjuder

Teknik- och Vidmakthållandekontor Logistik (TVK Log) söker dig som vill bidra till och spela en viktig roll för Försvarsmaktens förmåga, genom att säkerställa tillgängligheten av sjukvårdsmateriel vid förbanden. Detta då Försvarsmakten nu tillväxer och förbereder sig för NATO-medlemskap i ett osäkert omvärldsläge.

Vill du, tillsammans med ett fantastiskt gäng kompetenta och engagerade medarbetare, vara med och utveckla och bygga upp detta har du chansen att söka ett utmanande, utvecklande och inspirerande jobb!

 

Om enheten
TVK Log är en viktig del av ledningen av logistiken i Försvarsmakten och vi arbetar på central nivå inom myndigheten. Vi ansvarar bland annat för att logistikmaterielen inom Försvarsmakten är tillgänglig och möter förbandens behov. Våra verksamhetsuppdrag syftar till att skapa förutsättningar för krigsförbanden att utföra sina uppgifter och ytterst försvara Sverige mot väpnat angrepp. TVK Log är indelad i fem avdelningar och består idag av ca 80 medarbetare. TVK Log har ledningen i Boden och utgörs huvudsakligen av civil personal med en jämn fördelning av kvinnor och män. Vi finns på ett flertal orter i Sverige, men huvudsakligen i Boden och Arboga.

Medarbetarna är vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för hög trivsel och god arbetsmiljö samt med hälsofrämjande åtgärder. Som anställd i Försvarsmakten så har du exempelvis möjlighet att träna på arbetstid tre timmar per vecka. En framgångsfaktor för oss i våra uppdrag är samarbete och expertkompetens. Därav vårdar vi en kultur som bygger på samarbete och att hjälpa varandra samt uppmuntrar och möjliggör kompetensutveckling. Vi sitter i fina kontorslokaler och har en bra gemenskap där du kommer att känna att du är en del av ett större sammanhang. Vi har flexibel arbetstid, som möjliggör en bra balans mellan arbete och privatliv.

Aktuell befattning ingår i den nybildade materielavdelningen.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du leder vidmakthållande av materiel inom området. Det innefattar att leda planering, genomförande, uppföljning och rapportering av vidmakthållandet, dvs under hela nyttjandeperioden från mottagning av materielen till avveckling, inklusive teknisk kravbild och ekonomi. Du utövar även arbetsledning av uppgifter inom området samt samordnar och genomför samverkan med interna och externa aktörer och leverantörer.

Du arbetar också med omvärldsbevakning inom området samt stödjer Försvarsmaktens ledning med utveckling och anskaffning av ny förmåga och nya system. Du ska även sammanhålla och beställa tjänster av Försvarets materielverk (FMV) inom området.

Utöver ovanstående leder du möten och arbetsgrupper samt utövar tekniskt designansvar efter delegering av teknisk chef logistik.

 

Krav

Kvalifikationer


• Minst treårig universitets- eller högskoleutbildning relevant för befattningen eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Dokumenterad erfarenhet av arbete i arbetsledande befattning
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
• B-körkort.

Personliga egenskaper
Som person har du mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är utvecklingsinriktad, drivande och tar egna initiativ. För tjänsten krävs en god analytisk förmåga, en väl utvecklad förmåga att se sammanhang och att du har ett helhetstänk. Utöver detta har du god kommunikativ och pedagogisk förmåga och är duktig på att uttrycka dig väl, i tal och skrift. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lösa tilldelade uppgifter, vilket ställer krav på att du kan prioritera och arbeta strukturerat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande


• Erfarenhet av produktionsplanering och produktionsledning
• Erfarenhet av tekniskt systemarbete, kravställning, konfigurationsledning och systemsäkerhet
• Erfarenhet av arbete inom FMV, Försvarsmakten eller försvarsindustrin.

 

Övrigt
Anställningen utgör en civil tillsvidaretjänst på heltid. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas för dig som inte redan är tillsvidareanställd inom Försvarsmakten.

Arbetsort: Göteborg

Resor i tjänsten förekommer.

Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ange gärna löneanspråk i ansökan.

 

Upplysningar om befattningen
För frågor om befattningen kontakta Avdelningschef Gunnar Eriksson på tfn 070-640 52 91. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Kerstin Palm på tfn 073-316 14 52.

 

Fackliga företrädare
OFR/O – Jan Pettersson

OFR/S – Jeanett Svanberg

SEKO – Lars-Erik Selström

SACO – Carola Skalman Landewall

Samtliga nås via växeln, 0505-45 10 00.

 

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 9 januari 2023. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter.

FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet.

Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Arbetsrättsjurist

Läs mer Nov 21
Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Inom Område HR på Stadsledningskontoret är att uppgiften att leda, samordna och följa upp personalpolitiken i staden. Viktiga uppgifter är att bereda ärenden till kommunstyrelsen/kommunfullmäktige samt företräda staden som arbetsgivare på central nivå. Området består av två avdelningar och tjänsten i annonsen är placerad på avdelningen Arbetsgivarfrågor, där du och dina tio kollegor med olika kompetenser bidrar. Fokus i arbete på Arbetsgivarfrågor är strategiska frågor inom arbetsrätt, kollektivavtal, lönebildning, pensioner och förmåner samt omställning och kompetensväxling för stadens förvaltningar. Avdelningen Arbetsmiljö och kompetensförsörjning är stöd i strategiska frågor inom främst hälsa och arbetsmiljö, kompetensförsörjning samt frågor om utveckling av medarbetarskap och ledarskap.

Som arbetsrättsjurist i Göteborgs Stad får du vara med och påverka stadens personalpolitik och dess utveckling. Du får möjlighet till helhetsperspektiv, nära samarbete med engagerade kollegor och kontaktytor med förvaltningarnas HR-avdelningar, chefer och fackliga företrädare. Arbetet är stimulerande och innebär att du får arbeta med frågor på såväl lång som kort sikt.

I ditt arbete verkar du med utgångspunkt i arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal. Avdelningens arbete innebär att leda och samordna arbetsrättsliga personalpolitiska frågor inom Göteborgs Stad, bland annat genom styrdokument, kommunikation, rådgivning, utbildning och nätverksarbete. Du kommer att företräda staden i lokala tvisteförhandlingar och i förekommande fall i tingsrättsförhandlingar. Du arbetar med utredningar och ärenden på uppdrag av kommunstyrelsen samt i kontakt med olika förvaltningar inom Göteborgs Stad. I ditt ansvarsområde ingår kvalificerad rådgivning till HR-specialister och chefer inom stadens förvaltningar samt att utbilda i tolkning och tillämpning av lagar och avtal liksom stadens arbetsgivarpolitik och förhållningssätt. Du har kontakter med Sveriges kommuner och regioner i nätverk och tvister som drivs vidare till central nivå.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- juristexamen med vidareutbildning i arbetsrätt (gärna master i arbetsrätt), där erfarenhet av kvalificerat arbete inom en stor och komplex organisation är meriterande.

För dig som är jurist är det meriterande med flera års erfarenhet av:
- arbete med arbetsgivarpolitiska frågor
- tvisteförhandlings- och utredningsarbete inom området.
- arbete med fackliga organisationer.
- arbete med kommunala avtal och villkor


Du:
- har förmåga att skapa och upprätthålla goda kontakter
- kan förstå och analysera komplexa frågor
- arbetar proaktivt och lösningsorienterat
- samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
- har en hög grad av integritet
- har god kommunikationsförmåga, både i tal och skrift

Vi tillämpar löpande urval, vänta inte med din ansökan.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Handläggare, Göteborg

Läs mer Dec 1
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att handlägga kundärenden på exempelvis kundtjänst eller annan statlig myndighet? Vi söker dig som önskar ett samhällsviktigt jobb med en lärorik blandning av administration och kontakt med människor. Vi söker handläggare för kommande uppdrag på några av Sveriges största myndigheter. Välkommen med din ansökan!

Randstad en av de största leverantörerna av personaltjänster och våra behov är ständiga. Annonsen är ur proaktivt syfte för att snabbt kunna tillsätta kommande vakanser – perfekt för dig som är intresserad av uppdrag inom offentlig verksamhet inom kort. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som handläggare blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
 Handlägga ärenden genom att bedöma, dokumentera samt samt fatta beslut om utbetalning av stöd
 Telefonsamtal med kunder om ansökan

Andra exempel på arbetsuppgifter som kan tillkomma är:
 Självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
 Utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
 Planera och följa upp ärenden
 Utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden


Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:
 Gymnasium eller likvärdig utbildning
 Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
 Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
 Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Som person har du god bemötandekompetens och god kommunikativ förmåga, vilket bland annat märks genom att du är lyhörd i samarbetet med dina kollegor och i mötet med kunder.
Du är trygg som person och har förmågan att hantera oförutsedda situationer på ett professionellt sätt. Vidare ser vi att du är flexibel och har förmåga att ställa om och anpassa dig till uppkomna situationer eller förändringar. Du besitter god samarbetsförmåga och förmåga att planera, prioritera och genomföra arbetsuppgifter tillsammans med andra. Du är driven och har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, bland annat med dokumentation och uppföljning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Trafikverket

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Trafikverket .

Systemspecialist inom operativ telefoni

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Nov 30
Kan du inte få nog av teknik och vill vara med i utvecklingen och hanteringen av operativ telefoni inom väg och järnväg? Då kan du som systemspecialist på Trafikverket vara med och göra Sverige närmare!


Systemspecialist inom operativ telefoni

Arbetsuppgifter

Som systemspecialist blir du en del av sektionen operativ telefoni som främst hanterar operativ telefoni inom väg och järnväg. Du får möjligheten att arbeta i ett sammansvetsat team som arbetar med teknisk support inom tredje linjen för telefoniplattformarna och tillhörande stödsystem. Där arbetar ni bland annat med:
Felsökning/felavhjälpning och driftuppföljning
Leverantörskontakter
Utveckling och anpassning
Teknikanpassningar
Rapporter
Kundmöten

Dessutom kommer du att hantera våra entreprenörer i fält för felavhjälpning och underhåll.

Övrig information

Placeringsort för tjänsten är Borlänge, Gävle, Uppsala eller Göteborg
Resor om ca 5-10 dagar per månad inom riket och beredskap ingår som en del av tjänsten.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuerna sker digitalt via Skype och är planerade att genomföras under vecka 3.

Kvalifikationer

Vem är du?
Att både utveckla och utvecklas är en stor del av vår vardag. Därför är det viktigt att du som person är nyfiken på ny teknik och inte är rädd för att ta ansvar för att skapa goda förutsättningar för ditt eget lärande och utveckling. Du är självgående och har en förmåga att driva dina frågor/projekt i mål inom utsatt tid och kan med trygghet hantera flertalet arbetsuppgifter samtidigt.
Vi arbetar i ett team som tillsammans löser de problem och utmaningar som uppstår, därför är du en lagspelare med mycket god samarbetsförmåga. Du är lösningsorienterad med god analytisk förmåga och bidrar gärna med nya förslag och tar initiativ till förbättring.
Vi söker dig som har:
högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom IT/Telekom, alternativt annan utbildning i kombination med aktuell erfarenhet som vi bedömer likvärdig
goda kunskaper i svenska i tal såväl som i skrift
goda kunskaper i engelska i tal såväl som i skrift
körkort för personbil

Det är meriterande om du har:
kunskap/erfarenhet från Mitel (MX-One/CMG/Solidus eCare)
goda kunskaper inom företagsväxelarkitektur med tillhörande stödsystem
erfarenhet av blandad IT-miljö (Windows/Linux) och SIP-baserade telefonilösningar


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Tekniker IT i en spännande IT-miljö

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Dec 2
Vill du jobba med realtidssystem som varje dag har betydelse för trafikanter? Nu har du möjlighet att vara med och skapa förutsättningar så att personer och gods kan resa säkert och effektivt. 




Tekniker IT i en spännande IT-miljö

Arbetsuppgifter

Vi är ett härligt gäng med god gemenskap, vi söker dig som är nyfiken och hungrig på att utvecklas inom it-applikationsdrift och underhåll. Du som vill hjälpa andra och som trivs med att arbeta i en utvecklande organisation.
Vi erbjuder dig som kanske är i början av en jobbkarriär som it-tekniker möjligheten att via praktiskt arbete och utbildning utvecklas hos oss.
Du kommer arbeta i ett operativt team som problemlösare i en andralinjens support med underhåll för de system och applikationer som vi ansvarar för. Du arbetar i grupp med att felsöka och hitta lösningar på tekniska problem och kommer på sikt även att jobba mer självständigt.
En viktig del handlar om att tidigt uppmärksamma tecken på att det är dags att uppgradera.
Uppgifterna kräver viss uppfinningsrikedom samt tålamod och förståelse för angränsande teknikområden.
Arbetet är omväxlande och innefattar bland annat:
felsökning och felavhjälpning
hålla våra användare informerade om status på ärenden
kompletterar om ärenden innehåller otillräcklig information
dokumentera samt sprida information inom teamet
leveransutförande och driftsättningar av förändringar i IT-miljön

Vårt arbetssätt bygger på närhet och långsiktiga kundrelationer. Vi vill vara våra kunders innovativa och proaktiva partner som hjälper dem att nå framgång i sin verksamhet.
I uppdraget ingår även beredskap när man är redo.
Du kommer att få en gedigen introduktion och en handledare som stöttar dig i ditt dagliga arbete för att du ska komma in i arbetet på ett bra sätt.
Vi erbjuder kompetensutveckling genom varierande och utmanande uppdrag, tillgång till utbildningar samt att få arbeta tillsammans med kompetenta kollegor.
Förutom detta kommer du att arbeta kontinuerligt med att utveckla både din egen kompetens och gruppens leverans tillsammans med dina kollegor. Vi har tydliga mål och krav på leveransen. Du förväntas ta ett stort personligt ansvar för din egen utveckling. Arbetet är intressant, utmanande och lärorikt.
Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt. Vi är stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. 

Övrig information

Vänta inte med att söka, då vi kommer att påbörja urvalet under ansökningstiden. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill möjlighet att ha en dialog kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverkskontor ett par dagar i veckan.

Kvalifikationer

Som person
Du har stor vilja att ta ansvar för både dina och gruppens arbetsuppgifter, har lätt för att skapa kontakter och kommunicera med andra. Du är kreativ och har samtidigt fallenhet för struktur och att följa beslutade arbetssätt. Tjänsten innebär mestadels felsökning så vi värdesätter också god problemlösningsförmåga.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Du behöver därför inte bifoga något personligt brev, ditt CV räcker.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Informationsförvaltare för vägtrafikinformation

Informationsspecialist
Läs mer Nov 25
Som informationsförvaltare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Informationsförvaltare för vägtrafikinformation

Arbetsuppgifter

Information och data är en grund för att upprätthålla och vidareutveckla transportsystemet. En genomtänkt informationsförvaltning gör att det blir lättare att byta ut IT-system, byta information mellan system och organisationer, lättare att återfinna information, lättare att bevara information och skapar grunderna för ökad informationssäkerhet. Har du kunskap och intresse för informationsförvaltning så kan det här vara en roll för dig!
Utvecklad förmåga att hantera information är en prioriterad aktivitet i Trafikverkets transformationsplan för digitalisering. Informationsförvaltning är en förutsättning att klara vår digitalisering, det vill säga vår verksamhetsutveckling med hjälp av IT. Rollen innebär att du företräder "informationen" gentemot andra delar av Trafikverket. Mot applikationsförvaltningen fungerar du som kravställare.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
driva och delta i arbetet med att analysera nya eller förändrade informationsbehov och beskriva detta på ett systematiserat sätt
genomföra informationssäkerhetsklassning på informationsobjekt
dokumentera och ajourhålla informationsobjekten och dess relationer i koncernarkitekturen
verifiera eller revidera kravställning på kvalitet

Vi kan bland annat erbjuda dig:
Ett flexibelt arbete där du får möjligheten att arbeta 2 dagar i veckan på distans
Gott om semesterdagar. För dig som har fyllt 30 år erbjuder vi 31 semesterdagar och för dig som är över 40 år erbjuder vi 34 semesterdagar
Vid föräldraledighet ger vi ett föräldrapenningtillägg på 10 procent utöver den föräldrapenning som Försäkringskassan betalar

På Trafikverket tycker vi att det är viktigt med balans mellan arbete och fritid för att få en bra helhet i livet

Övrig information

Placeringsort är Göteborg, Solna eller Borlänge.
#LI-Hybrid
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer

Rollen handlar om att kunna hantera många olika informationsobjekt och att förstå och beskriva behov av krav från flera parter, vilket innebär att vi söker en person som är strukturerad med helhetssyn. Rollen innebär även mycket kontakter med både producenter och konsumenter av information därför ser vi att du har en god kommunikationsförmåga. Som informationsförvaltare måste du kunna arbeta självständigt och på eget initiativ starta upp åtgärder som är nödvändiga.
Vi söker dig som
har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med för tjänsten relevant inriktning alternativt annan utbildning och relevant erfarenhet i närtid som vi bedömer likvärdig
har aktuell och relevant erfarenhet inom förvaltning och informationshantering
har aktuell kunskap inom informationsstruktur, begreppsmodell, informationsarkitektur och informationssäkerhet
har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Systemtekniker IT - Digitala mötestjänster

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Nov 25
Som Systemtekniker IT på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Systemtekniker IT - Digitala mötestjänster

Arbetsuppgifter

Vi ska nu utöka vår grupp som arbetar med digitala mötestjänster och meddelandehantering söker en driven och engagerad systemtekniker till vårt team. Vi erbjuder dig ett intressant arbete i en organisation med en stor och komplex it-miljö där vi har spännande utmaningar med att utveckla våra digitala mötestjänster med nya arbetssätt och ny och modern teknik som ska vara anpassade till verksamhetens funktionella krav samtidigt som vi måste följa lagar och regler.
I dagsläget använder vi Skype for business men nu är vi på gång att bygga upp en förmåga att testa, utvärdera och så småningom implementera andra alternativa lösningar.
Du kommer också att delta i arbete med drift och livscykelhantering inom området samt med förvaltningsuppdrag, aktiviteter och problemlösning tillsammans med resurser inom övriga infrastrukturområden som påverkar vår leverans.
Beredskap kan komma att bli aktuellt för tjänsten. Resor förekommer i tjänsten vid behov.
-  Jag som blir din chef heter Monica Haapasaari och som ledare vill jag ge dig rätt förutsättningar att utvecklas i din roll hos oss. Frihet under ansvar och förtroende har alltid varit mina ledord men i gengäld vill jag att du håller vad du lovar och tillsammans med dina kollegor driver utvecklingen framåt inom de ramar vi har att förhålla oss till.

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? För den här tjänsten finns det möjligheter att ha dialog med närmaste chef om att arbeta på distans upp till 40 procent av din arbetstid.
Urval kommer påbörjas under ansökningstiden, så sök nu! Intervjuer planeras att genomföras under vecka 51.
Trafikverket samarbetar med andra arbetsgivare i Dalarna gällande medflyttarfrågor, detta genom Rekryteringslots. Mer information om detta hittar du på www.rekryteringslots.se
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer

Du
är strukturerad och kan jobba självständigt
har hög problemlösningsförmåga
har god kommunikationsförmåga
är social och trivs i team

Vi söker dig som
har eftergymnasial IT-utbildning om minst 1 år alt motsvarande kunskaper/utbildning i kombination med erfarenhet vi bedömer likvärdig
har arbetslivserfarenhet och/eller teoretisk kunskap om IT-infrastrukturmiljöer, t ex. servrar, brandväggar, gärna större verksamhet
har erfarenhet av praktiskt arbete med drift och livscykelhantering av servrar och applikationer baserade på Microsofts operativsystem
har erfarenhet av praktiskt arbete med drift och underhåll av möteslösningar, t ex Skype for business, Pexip, Cisco Meeting, Webex, Jitsi, Teams
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du
har erfarenhet av arbete med Powershell
har erfarenhet av arbete med
har erfarenhet av logghantering och monitorering
har erfarenhet av offentlig verksamhet
har erfarenhet av Linux operativsystem


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Du behöver därför inte bifoga något personligt brev, det räcker med ditt CV.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Systemtekniker IT - UCC Digitala mötestjänster

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Nov 25
Som Systemtekniker IT på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Systemtekniker IT - UCC Digitala mötestjänster

Arbetsuppgifter

Vi ska nu utöka vår grupp som arbetar med digitala mötestjänster och meddelandehantering söker en driven och engagerad systemtekniker till vårt team. Vi erbjuder dig ett intressant arbete i en organisation med en stor och komplex it-miljö där vi har spännande utmaningar med att utveckla våra digitala mötestjänster med nya arbetssätt och ny och modern teknik som ska vara anpassade till verksamhetens funktionella krav samtidigt som vi måste följa lagar och regler.
I dagsläget använder vi Skype for business men nu är vi på gång att bygga upp en förmåga att testa, utvärdera och så småningom implementera andra alternativa lösningar.
Du kommer också att delta i arbete med drift och livscykelhantering inom området samt med förvaltningsuppdrag, aktiviteter och problemlösning tillsammans med resurser inom övriga infrastrukturområden som påverkar vår leverans.
Beredskap kan komma att bli aktuellt för tjänsten. Resor förekommer i tjänsten vid behov.
-  Jag som blir din chef heter Monica Haapasaari och som ledare vill jag ge dig rätt förutsättningar att utvecklas i din roll hos oss. Frihet under ansvar och förtroende har alltid varit mina ledord men i gengäld vill jag att du håller vad du lovar och tillsammans med dina kollegor driver utvecklingen framåt inom de ramar vi har att förhålla oss till.

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? För den här tjänsten finns det möjligheter att ha dialog med närmaste chef om att arbeta på distans upp till 40 procent av din arbetstid.
Urval kommer påbörjas under ansökningstiden, så sök nu! Intervjuer planeras att genomföras under vecka 51.
Trafikverket samarbetar med andra arbetsgivare i Dalarna gällande medflyttarfrågor, detta genom Rekryteringslots. Mer information om detta hittar du på www.rekryteringslots.se
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer

Du
är strukturerad och kan jobba självständigt
har hög problemlösningsförmåga
har god kommunikationsförmåga
är social och trivs i team

Vi söker dig som
har eftergymnasial IT-utbildning om minst 1 år alt motsvarande kunskaper/utbildning i kombination med erfarenhet vi bedömer likvärdig
har arbetslivserfarenhet och/eller teoretisk kunskap om IT-infrastrukturmiljöer, t ex. servrar, brandväggar, gärna större verksamhet
har erfarenhet av praktiskt arbete med drift och livscykelhantering av servrar och applikationer baserade på Microsofts operativsystem
har erfarenhet av praktiskt arbete med drift och underhåll av möteslösningar, t ex Skype for business, Pexip, Cisco Meeting, Webex, Jitsi, Teams
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du
har erfarenhet av arbete med Powershell
har erfarenhet av arbete med
har erfarenhet av logghantering och monitorering
har erfarenhet av offentlig verksamhet
har erfarenhet av Linux operativsystem


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Du behöver därför inte bifoga något personligt brev, det räcker med ditt CV.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu