Göteborg: Drifttekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Drifttekniker i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Ecoride
När Ecoride startade i Göteborg 2008 fanns det knappt några elcyklar. Sedan dess har vi byggt fler än 100 000 elcyklar och finns nu representerade hos 200 återförsäljare, fördelat på fyra länder.

Miljö och hållbarhet ligger Ecoride varmt om hjärtat. Hösten 2022 flyttade de hem produktionen till Göteborg och samlar produktion, utveckling, sälj, inköp och eftermarknad i samma lokal. Färre transporter och kortare ledtider. De vill göra det självklart och härligt att cykla genom vardagen och livet.

Nu söker Ecoride en drifttekniker som är redo att ta sig an deras hjulmaskiner.

Profil

- Driven tekniker med analytisk förmåga
- Huvudsaklig arbetsuppgift
- Drift och underhåll av våra hjulmaskiner


Fokus

- Hålla maskinerna i drift med snabba ställtider och effektivt nyttja produktionstider

- Ledaregenskaper
- Erfarenhet av automation är meriterande



Om WRKFRC

WRKFRC har med fokus på rätt kandidat på rätt plats supportat tillverkningsindustrin i väst Sverige sedan 2009. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsbolag, vilket betyder att vi följer kollektivavtal och kompetensförtagens stadgar.

Vi är idag cirka 120 konsulter inom området Industri & Logistik och i ständig tillväxt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter.

PPAP Coordinator Project, IAC Group

Läs mer Sep 19
Do you want to be a key player in an international automotive company?
As a PPAP Coordinator Project you will be working in a team in IAC Låssby and be in charge to secure that all PPAP documentation and procedures in the project are performed in time and in an excellent way.

Your main responsibilities will be:

- Secure that all PPAP documentation and procedures are performed in time and in an an excellent way.

- Design Record

- Authorized Engineering Change documents

- Customer Engineering Approval

- Design FMEA

- Process Flow Diagram(s) / VSM

- Process FMEA

- Control plan

- Measurement System Analysis Studies (MSA)

- Dimensional Results

- Records of Material / Performance Test Results

- Initial Process Studies

- Qualified Laboratory Documentation

- Appearance Approval Report (AAR)

- Sample Production Parts

- Checking Aids

- Customer Specific Requirements

- Part Submission Warrant (PSW)

- Together with plant project leader plan and document all test runs and other PPAP activities

- Support the project with all needed activities in the cross functional team

- Work actively to achieve his/her personal targets and support the team to achieve the department target which shall be broken down from the overall company target

Qualifications:
- Bachelor level with previous experience of working within a high volume, automotive manufacturing environment, coupled with the ability to work as an individual or as part of a team.

- Managerial, technical & administrative skills required

- Good knowledge of TS16949, QS9000, ISO14001



About IAC Group
International Automotive Components Group (IAC Group) is a leading global supplier of automotive components and systems, including interior and exterior trim. Our product portfolio spans across automotive components and systems, including instrument panels, console systems, door panels, headliners and overhead systems to automakers around the world. The company has approximately 60 total locations in 19 countries, including 20 design, technical and commercial centres, and employs more than 17,000 people globally. At IAC, it’s what’s inside that really drives us. We bring over 160 years of automotive expertise to the forefront in crafting beautiful interiors that help to differentiate vehicles in the marketplace. We believe our employees to be our greatest asset and excited to confirm the below opportunity to join our team.

Ansök nu

Project & Engineering Manager

Läs mer Okt 10
About FlexLink
FlexLink, headquarterd in Gothenburg, Sweden, is an industry leader in automated production and material flow solutions, providing customers with state-of-the-art solutions that deliver production efficiency and enable sustainable manufacturing.
FlexLink serves a broad customer base in different industries: food, beverage, tissue & hygiene, personal care, pharma & healthcare, automotive and electronics.
FlexLink is part of Coesia, a group of innovation-based industrial and packaging solutions companies operating globally, headquartered in Bologna, Italy.
Coesia has operating units in 36 countries, a turnover of 2,015 million euros in 2022 and over 8,000 employees.
About the Role
As our new Projects & Engineering Manager you will lead the Project department, including Mechanical, Controls and Robotics, as well as Project Management and Project Administration for the Nordic market. You are an experienced leader and will manage and develop a team of 10. You will plan the project operations and assure high quality of deliveries, ensure compliance with FlexLink and Group standards, as well as plan and control projects across the whole project life cycle to meet customer expectations.
FlexLink has ambitious growth plans, and you will play a key role in shaping the future for the Nordic market, whilst ensuring great project results.
Main Activities and Responsibilities
Define the annual Project & Engineering budget (cost, delivery plan, headcount, investments) in cooperation with the Central Management Team and the Area Management.
Manage staff including workload analysis, headcount requirement, new staff recruitment and performance reviews including KPI evaluation.
Daily management and support to lead and mentor all team members with departmental responsibility.
Set department efficiency monitoring systems and procedures and ensure departmental targets are achieved.
Ensure that delivery time and cost control of all projects are efficient.
Ensure compliance with laws and internal regulations concerning safety, hygiene and working environment, investigating accidents, promoting safety-conscious work performance and training programs.
Cooperate with the Workshop & Installation Manager to set efficient assembly and installation plans.
Ensure effective management of the projects throughout the whole project life cycle, from the time the project is sold until the installation of the machinery on the customer site.
Support team members with technical guidance, and ensure high-quality solutions through systematic design reviews.
Develop team members according to individual development plans and local business roadmap.

What You Need to Be Successful
Degree in Engineering
Some experience in a multinational manufacturing or systems integration company
Experience as a Manager within Projects or Engineering
Experience within automation or machine manufacturing
Technical depth and ability to deep dive into technical solutions
Ability to understand Business Economics concepts
Problem solving approach
Innovative personality
Flexibility and Change mindset
Effective communication and listening
Fluency in Swedish and English, both written and spoken

Our Offer
Collective agreement (incl. pension contribution)
Medical insurance
Wellness allowance 4000kr/year
Parental pay
ATK (Arbetstidsförkortning)
Hybridworking
Parking onsite and great connection by train/tram/bus, etc.
30 days annual leave

Join the Team!
This is a permanent position, full time. If you have any questions, feel free to reach out to Siri Taripanah at siri.taripanah@flexlink.com
Kindly note that due to GDPR we will not accept applications via mail. Please use the link to apply via our career site.


External agencies are kindly requested not to contact the company regarding this position.
Coesia is an equal opportunity employer and embraces diversity and inclusion.

Ansök nu

Samordnare mekanik

Läs mer Okt 31
Vill du vara med och jobba för stabila energileveranser till göteborgarna- varje dag och dygnet runt? Vi söker nu en engagerad samordnare till teamet som jobbar med mekaniskt underhåll på våra produktionsanläggningar.

Är det du?

Din uppgift
Som samordnare har du en viktig roll i planering och uppföljning av enhetens verksamhet och ekonomi. Du samordnar den dagliga arbetsplaneringen med den stödjande enheten Planering och Beredning (DUD). För att undvika att ett fel kommer tillbaka följer du upp utförda arbeten och utvärderar för att identifiera vad som behöver åtgärdas.

I tjänsten som samordnare ingår att utföra de delegerade arbetsmiljöarbetsuppgifter inom ditt uppdrag som följer av arbetsmiljölagen och i förekommande fall elsäkerhetslagen. Du tar fram eller kompletterande av riskanalyser till respektive underhållsinsats/uppdrag. Med arbetsgruppens kompetensprofil och erfarenhet som grund fördelar du arbetet för en säker arbetsmiljö. Du skapar anmodan för resurser och material samt administrerar i underhållssystemet och fakturasystemet.

Du representerar enheten i olika grupper, projekt m.m. och medverka vid framtagande av ramavtal.  En annan uppgift är att medverka i att utveckla vårt arbetssätt samt verka för att rutiner och instruktioner efterlevs.

Som samorndare är du också delaktig i planering och genomförande av insatser för att höja kompetensen och säkra en god arbetsmiljö.

Ditt team
Du kommer att tillhöra enheten Underhåll DUE Mek/El som svarar för underhåll på produktionsanläggningarna för värme, kyla, el och gas samt pumpstationer i fjärrvärmenätet.

Enheten består av 25 personer och i den här tjänsten samordnar ca 10 mekanikers arbete.  Arbetstiden är normalt 07:00-15:30 men vi har möjlighet till flexibel arbetstid. Arbetet utförs normalt i kontorsmiljö men du kommer även att vara ute i process och verkstadsmiljö.

Det mesta av arbetet styrs av underhållsplaner men oplanerade arbeten förekommer, det mesta utförs under normal arbetstid. Som samordnare har du stor möjlighet att jobba självständigt, påverka Göteborg Energis resultat och utveckla din kreativa förmåga inom de givna ramarna för uppdraget.

Din kompetens
Vi tror att du har gått 3-årigt tekniskt gymnasium och har byggt på med utbildning inom relevanta område. För jobbet behöver du ha B-körkort och god körvana.

Du har intresse för och/eller erfarenhet av att leda andra. Dina ledaregenskaper kombinerat med en gedigen erfarenhet av mekaniskt underhåll inom processindustri eller kraftvärmeverk ger dig goda förutsättningar för det här uppdraget. Du har god IT-kunskap och är van användare av databaserat underhållssystem. Det senare är ett viktigt verktyg i det dagliga arbetet.

Du leder och fördelar arbetet med fokus på hög tillgänglighet. Du involverar och motiverar ditt team att ta ansvar för era gemensamma leveranser. Du ser till företagets bästa och skapar god ordning och driver på vid behov. Du tar ansvar för att driva och leda uppdrag eller projekt självständigt och ser till att de blir slutförda och dokumenterade.

Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vår arbetsplats

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!


Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss .


Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Arbetsledare till verkstad

Läs mer Jun 29
Erbjudande:

Burckhardt Compression söker just nu en arbetsledare verkstad (Workshop Supervisor) till sitt kontor i Landvetter. Burckhardt Compression skapar ledande kompressionssystem för en hållbar energiframtid, och långsiktig framgång för sina kunder. Tillsammans med sina varumärken Burckhardt Compression, PROGNOST, SAMR Métal Rouge och Shenyang Yuanda Compressor är koncernen den enda globala tillverkaren som täcker ett komplett utbud av teknik och tjänster inom kolvkompressorer. De kundanpassade och modulariserade kompressorsystemen används inom sektorerna kemi/petrokemi, gastransport och lagring, vätgasmobilitet och energi, industrigas samt för tillämpningar inom raffinaderi och gasinsamling och -bearbetning. Sedan 1844 har företagets passionerade, kundorienterade och lösningsfokuserade medarbetare satt standarden inom gaskomprimeringsindustrin.

Burckhardt Compression stöder aktivt talangutveckling på alla nivåer inom den interna personalstyrkan. Detta ger Burckhardt Compresstion en extra fördel att bygga vidare på befintlig intern kunskap och erfarenhet, och det ger också deras anställda attraktiva karriärmöjligheter.

Vem är du?

Som arbetsledare i verkstaden förväntas du kunna arbeta självständigt och proaktivt övervaka ett litet team. Du kommer att ha ett fokus på tillväxt för att inte bara utmana och utveckla dig själv och rollen, utan också ditt team.

Om jobbet:

I den här rollen som arbetsledare ingår att vara försäljningsstöd, kunna beräkna och kommunicera tid och kostnader till kunder, att kunna schemalägga och ha uppsyn över verkstadsuppgifter, vara en del av det vardagliga organiserandet av det lokala verkstadsteamet samt kunna utföra kvalitetskontroller av arbetet och rapporterna från verkstaden. Du ska även kunna övervaka in- och utleveranser för att kunna säkerhetsställa en effektiv och säker hantering, kunna lägga försäljningsorder och fakturor inom utsatt tid, samt kunna effektivt använda ERP-system. Du ska också kunna se till att din arbetsplats fungerar efter de EOHS-riktlinjer som finns. I rollen ingår även att, vid behov, ersätta chefen vid olika servicecentren.

För att lyckas i den här rollen, behöver du:

• ingenjörsbakgrund eller likvärdig teknisk kompetens/förståelse
• ha erfarenhet av arbetsledning i en liknande roll
• tidigare innehaft ingenjörsbaserad roll
• ha minst fem års praktisk erfarenhet från en teknisk miljö
• kunna flytande engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du:

• har högre teknisk utbildning 
• kan tyska
• har ledar- och coachingerfarenhet
• har truckkort
• har erfarenhet av tillståndssystem
• har stor erfarenhet av MS office
• har en stor kommunikationsförmåga och fokus på utveckling

Övrigt:

För ytterligare information om företaget, besök gärna https://www.burckhardtcompression.com/

Ansökningsförfarande

Rekryteringsprocessen för den här tjänsten och ansökan görs enbart via Marinkraft.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringen kontakta oss gärna. Vi jobbar med löpande tillsättning och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta inte med att skicka in din ansökan, gör det redan idag!

Marinkraft – platsen för specialister och proffs!

Ansök nu

Sommarjobbande logistiker i Göteborg

Läs mer Maj 2
För kunds räkning söker vi dig som vill arbeta över sommaren som logistiker inom industrin.

Det här innebär rollen

Ditt huvuduppdrag som Logistics Planner handlar om att hantera och ansvara för leveransflödet till och från vår indutri och produktion i Hisings-Backa. Du kommer arbeta tillsammans med ett kompentent team mot att optimera inleveransflödet.

Som Logistics Planner jobbar du med arbetsuppgifter som berör importhantering och bakomvarande flödesprocesser.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Kontakt med externa parter såsom centrallager, leverantörer, agenter, speditörer/transportörer, tullverket samt bank.
Hanterar och administrerar leveransaviseringar och informerar centrallagret om ankommande gods.
Leveransbevakning
Kontroll och godkännande av dokumentunderlag.

Vad vi förväntar oss av dig

Du som söker har en pågående eller avslutad utbildning inom relevant område såsom logistik eller ekonomi. Det är meriterande att tidigare ha arbetat med liknande arbetsuppgifter samt att ha erfarenhet och kunskap inom tullhantering. Självklart har du också god kunskap i Officepaketet!

Till den här rollen söker vi dig med rätt attityd, driv och viljan att lära. Du är noggrann, strukturerad och prestigelös med god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Vi letar efter en resultatdriven och serviceinriktad lagspelare som har lätt för att samarbeta, både internt och externt. Du har även en god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Som person är du flexibel och förändringsbenägen, du drivs av att hitta lösningar på problem och se nya möjligheter.

Anställningen är heltid 100% med omgående start och sträcker sig över sommarmånaderna med goda chanser till förlängning.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från WRKFRC Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från WRKFRC Bemanning & Rekrytering AB .

Supporttekniker - Gör din tekniska passion till en karriär

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 24
Om oss:
Vill du vara en del av vårt framgångsrika team på WRKFRC i Göteborg? Vi växer snabbt och söker nu en entusiastisk supporttekniker som vill vara med på vår spännande resa. På WRKFRC sätter vi dig i fokus och värdesätter din personlighet och driv.

Om rollen:
Vi letar efter en engagerad supporttekniker som brinner för teknik och är redo att göra karriär. Är du lyhörd, utåtriktad och trivs i en roll med kundkontakter? Då är du precis den vi letar efter.

Arbetsuppgifter:

- Besvara supportärenden och samarbeta direkt med kunder och installatörer för både den svenska och norska marknaden.

- Analysera och ge kunder råd.

- Proaktivt arbeta med våra kunder för att föreslå tekniska förbättringar och uppdateringar.

- Hantera kundadministration, inklusive kunddatabas och kontaktinformation.

- Utbilda kunder och samarbetspartners.

- Samarbeta aktivt med sälj- och produktionsavdelningar för att säkerställa försäljning och leverans.

Profil:

- Har du erfarenhet av att arbeta med kundsupport inom tekniska system?

- Besitter du en teknisk utbildning och brinner för allt som är teknikrelaterat?

- Har du ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt med fokus på kunden?

- Är du analytisk och har en positiv inställning med eget driv?

- Är du social, utåtriktad och har en naturlig förmåga att kommunicera med kunder och kollegor?

- Kan du obehindrat tala och skriva på svenska och engelska?

Meriterande:

- Erfarenhet inom el, styr- och/eller fastighetstekniska system.

- God förståelse för våra nordiska språk.

- Körkort klass B.

Intervjuer sker löpande, så tveka inte att ansöka redan nu och ta steget mot din framtida karriär med oss på WRKFRC!

Är du redo att omvandla din tekniska passion till en spännande och givande karriär? Ansök nu och bli en del av vårt dynamiska team!





Om WRKFRC

WRKFRC har med fokus på rätt kandidat på rätt plats supportat tillverkningsindustrin i väst Sverige sedan 2009. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsbolag, vilket betyder att vi följer kollektivavtal och kompetensförtagens stadgar.

Vi är idag cirka 120 konsulter inom området Industri & Logistik och i ständig tillväxt.

Ansök nu

Extrapersonal inom industrin

Lagerarbetare
Läs mer Nov 24
Vi söker nu dig som har möjlighet att jobba extra dagtid, kväll och natt, några vardagar i veckan eller veckovis då och då.

Det krävs att du redan har en annan anställning om 100% som går att kombinera med extrajobb hos oss, alternativt att du studerar om minst 50%.

Kanske jobbar du endast helg idag och vill dryga ut kassan med några jobbpass även vardagar. Kanske jobbar du veckovis och har helt lediga veckor som du gärna fyller med extrajobb. Eller kanske är du studerande och kan styra din tid själv och vill jobba vid sidan av dina studier.

Just nu har vi behov av extrapersonal inom industri/lager. Har du intresse för industri, teknik och lager? Kanske har du dessutom truckkort och erfarenhet av truckkörning.

Jobben kan vara allt från montör, kvalitetskontroll, enklare lagerjobb, truckkörning och ompaketering.

Profil

- Ansvarsfull och ordningsam

- Noggrann och vill göra bra ifrån sig

- Punktlig och hög närvaro

- Kan kommunicera på svenska i tal och skrift

- 18 år eller äldre

- Har studieintyg om minst 50% eller annan anställning



Som extrapersonal väljer du själv när du kan arbeta så flexibiliteten är stor. Uppdragen är vardagar på dagtid, kväll och natt. Vi behöver så kallade "behovare" som kan jobba och täcka upp på uppdrag när ordinarie konsult har frånvaro, eller när vi får in kortare uppdrag. Det innebär att du rings in på olika uppdrag olika gånger och på så vis kan samla på dig mycket olika erfarenheter och ett stort kontaktnät. Här är chansen att bygga ett rikt CV!

För att vara aktuell behöver du vara tillgänglig i snitt minst 2 vardagar per vecka.

Intervjuer sker löpande och flera tjänster ska tillsättas omgående, så vänta inte med din ansökan!



Om WRKFRC

WRKFRC har med fokus på rätt kandidat på rätt plats supportat tillverkningsindustrin i väst Sverige sedan 2009. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsbolag, vilket betyder att vi följer kollektivavtal och kompetensförtagens stadgar.

Vi är idag cirka 120 konsulter inom området Industri & Logistik och i ständig tillväxt.

Ansök nu

Processinriktad PLATSCHEF till Texla AB

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Nov 21
Texla, en framstående aktör inom tillverkningsindustrin, riktad mot Automotive, Bedding & Interior, söker nu en målinriktad och erfaren teknisk Platschef som kommer ingå i bolagets ledningsgrupp.
Denna centrala roll innefattar ansvar över kvalitet, produktion och ekonomi, vilket kräver en stark teknisk grund samt förmågan att driva och optimera affärsprocesser.

Huvudansvar:

-
Strategiskt ansvar för kvalitetsstyrning, produktionsflöden och ekonomisk planering.

- Ledarskap och utveckling av tvärfunktionella team.

Kvalifikationer:

- Teknisk utbildning på hög nivå.

- Tidigare erfarenhet från bilindustrin är fördelaktigt, alternativt från en liknande maskin- och processintensiv industri.

- Bevisad ledarskapsförmåga och erfarenhet av att hantera personal.

- Kunskap inom IATF (International Automotive Task Force) och dess standarder.

- Utmärkta kunskaper i affärsystem

- Van vid att arbeta projektbaserat och att leda projekt från start till mål.

Personliga egenskaper:

- Starkt intresse för mekanik och produktionsprocesser.

- Målorienterad med en förmåga att sätta och följa upp klara mål genom hela processkedjan och organisationen.

- Delar och främjar Texla’s värderingar och ledarskapsfilosofi.

- Aktiv och drivande i sitt arbetssätt.

Är du den vi söker? Skicka din ansökan och bli en del av Texla där vi värderar innovation, kvalitet och ett starkt ledarskap. Vi ser fram emot att välkomna en ledare som delar våra värderingar och som är redo att bidra till vår fortsatta framgång.



Om Texla AB

Vi startade vår verksamhet i Sverige år 1962 med övertygelsen att man genom att kombinera olika material kan skapa nya produkter. Det visade sig vara rätt och idag har vår koncern 5 företag spridda över Europa och Nordafrika med en total omsättning på 80 miljoner euro.

Vår svenska verksamhet är belägen i Göteborg. Vi levererar delar till den svenska fordonsindustrin samt förser den skandinaviska marknaden med mjuka och hållbara produkter för säng- och inredningsindustrin. Texla Sverige är huvudkontoret för Texla Group.

Ansök nu

Automationstekniker, kvällsskift - IAC Låssby

Underhållsmekaniker
Läs mer Nov 20
Missa inte chansen att bli en i teamet som automationstekniker på IAC i Göteborg.

Som Automationstekniker arbetar du med företagets högt ställda krav på driftsäkerhet där din möjlighet att påverka är stor. Du kommer att utföra analysarbeten, svåra och spännande felsökningar så som felsökning i PLC-program, förbättringar i underhåll och maskinombyggnader, beredningar av underhållsjobb. Med ett sjuttiotal högautomatiserade maskiner och cirka 40 robotar blir variationen stor.

I vår maskinpark finner du bland annat automatiserade maskiner inom:

Formsprutning
Skumning
Fräsning & vattenskärning
Laserbearbetning
Ultraljud- samt IR-svetsning.

När vardagen blir såpass varierande kommer du att utvecklas mycket som automationstekniker. Det finns alltid något nytt att gräva ner sig i. Vi älskar automation. Är du precis som vi?

Vi söker dig som alltid vill lära sig mer, är driven, stresstålig och analytisk. Du bör vara en god problemlösare och kunna identifiera, föreslå och förbereda förbättringar. Tjänsten är ständigt kvällsskift.

Profil:
Mycket god servicekänsla
Erfarenhet av industriunderhåll eller utbildning med inriktning på automation.
Du skall kunna arbeta ensam så väl som i grupp
Erfarenhet inom programmering & felsökning av PLC så som Siemens S7 & Tia portal är ett krav.
Goda kunskaper inom el är ett krav, BB1 eller annan elbehörighet är meriterande.

Tjänsten är kvällsskift, måndag till fredag.

Ansök nu

PPAP Coordinator Project, IAC Group

Gruppledare för kontorspersonal
Läs mer Nov 20
Do you want to be a key player in an international automotive company?
As a PPAP Coordinator Project you will be working in a team in IAC Låssby and be in charge to secure that all PPAP documentation and procedures in the project are performed in time and in an excellent way.

Your main responsibilities will be:

- Secure that all PPAP documentation and procedures are performed in time and in an an excellent way.

- Design Record

- Authorized Engineering Change documents

- Customer Engineering Approval

- Design FMEA

- Process Flow Diagram(s) / VSM

- Process FMEA

- Control plan

- Measurement System Analysis Studies (MSA)

- Dimensional Results

- Records of Material / Performance Test Results

- Initial Process Studies

- Qualified Laboratory Documentation

- Appearance Approval Report (AAR)

- Sample Production Parts

- Checking Aids

- Customer Specific Requirements

- Part Submission Warrant (PSW)

- Together with plant project leader plan and document all test runs and other PPAP activities

- Support the project with all needed activities in the cross functional team

- Work actively to achieve his/her personal targets and support the team to achieve the department target which shall be broken down from the overall company target

Qualifications:
- Bachelor level with previous experience of working within a high volume, automotive manufacturing environment, coupled with the ability to work as an individual or as part of a team.

- Managerial, technical & administrative skills required

- Good knowledge of TS16949, QS9000, ISO14001



About IAC Group
International Automotive Components Group (IAC Group) is a leading global supplier of automotive components and systems, including interior and exterior trim. Our product portfolio spans across automotive components and systems, including instrument panels, console systems, door panels, headliners and overhead systems to automakers around the world. The company has approximately 60 total locations in 19 countries, including 20 design, technical and commercial centres, and employs more than 17,000 people globally. At IAC, it’s what’s inside that really drives us. We bring over 160 years of automotive expertise to the forefront in crafting beautiful interiors that help to differentiate vehicles in the marketplace. We believe our employees to be our greatest asset and excited to confirm the below opportunity to join our team.

Ansök nu

Supporttekniker - Gör din tekniska passion till en karriär

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 17
Om oss:
Vill du vara en del av vårt framgångsrika team på WRKFRC i Göteborg? Vi växer snabbt och söker nu en entusiastisk supporttekniker som vill vara med på vår spännande resa. På WRKFRC sätter vi dig i fokus och värdesätter din personlighet och driv.

Om rollen:
Vi letar efter en engagerad supporttekniker som brinner för teknik och är redo att göra karriär. Är du lyhörd, utåtriktad och trivs i en roll med kundkontakter? Då är du precis den vi letar efter.

Arbetsuppgifter:

- Besvara supportärenden och samarbeta direkt med kunder och installatörer för både den svenska och norska marknaden.

- Analysera och ge kunder råd.

- Proaktivt arbeta med våra kunder för att föreslå tekniska förbättringar och uppdateringar.

- Hantera kundadministration, inklusive kunddatabas och kontaktinformation.

- Utbilda kunder och samarbetspartners.

- Samarbeta aktivt med sälj- och produktionsavdelningar för att säkerställa försäljning och leverans.

Profil:

- Har du erfarenhet av att arbeta med kundsupport inom tekniska system?

- Besitter du en teknisk utbildning och brinner för allt som är teknikrelaterat?

- Har du ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt med fokus på kunden?

- Är du analytisk och har en positiv inställning med eget driv?

- Är du social, utåtriktad och har en naturlig förmåga att kommunicera med kunder och kollegor?

- Kan du obehindrat tala och skriva på svenska och engelska?

Meriterande:

- Erfarenhet inom el, styr- och/eller fastighetstekniska system.

- God förståelse för våra nordiska språk.

- Körkort klass B.

Intervjuer sker löpande, så tveka inte att ansöka redan nu och ta steget mot din framtida karriär med oss på WRKFRC!

Är du redo att omvandla din tekniska passion till en spännande och givande karriär? Ansök nu och bli en del av vårt dynamiska team!





Om WRKFRC

WRKFRC har med fokus på rätt kandidat på rätt plats supportat tillverkningsindustrin i väst Sverige sedan 2009. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsbolag, vilket betyder att vi följer kollektivavtal och kompetensförtagens stadgar.

Vi är idag cirka 120 konsulter inom området Industri & Logistik och i ständig tillväxt.

Ansök nu