Göteborg: Kvalitetsanalytiker till Tekniskt Bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalitetsanalytiker till Tekniskt Bolag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Är du intresserad av att vara med och göra världen till en säkrare plats? Vill du vara verkande i miljöer där gränserna för vad som är tekniskt möjligt hela tiden utmanas? Vår kund söker en person med ett tekniskt intresse och förståelse att tillämpa i olika kvalitetsprocesser. Är du den vi letar efter? Skicka in din ansökan omgående då vi tillämpar löpande urval. 

OM TJÄNSTEN: 

Vår kund är världsledande inom radarsystem och signalbehandling. De erbjuder effektiva lösningar för övervakning och beslutsstöd, och arbetar fram system för att agera proaktivt mot olika typer av hot. I den här rollen kommer du ingå i ett nytt team på kontoret i Göteborg, där ni tillsammans ansvarar för inköp av mjukvara. Här möts du av en familjär personalstyrka, i en miljö som främjar gränsöverskridande samarbeten. Du erbjuds ett stimulerande arbete där du har stora möjligheter till att utvecklas internt – såväl privat som professionellt. 

Som kvalitetsanalytiker i detta företag ansvarar du för att säkerställa kvalitetsprocessen vid inköp av mjukvara. Detta är en bred roll där du tar vid efter inköpet, för att säkerställa att processen gått rätt till väga. Du kommer arbeta till stora delar administrativt, där du ansvarar för den övergripande hanteringen av processen. I arbetet granskas säkerheten av inköp utifrån juridiska och organisatoriska förhållningssätt och önskemål, där du som ansvarstagande person därför premieras högt.

I rollen kommer du bland annat:
Gå igenom inköpsprocessen från ax till limpa
Säkerställa att relevanta säkerhetsaspekter efterföljts.
Analysera kvalitetshanteringen av inköpen. 
Hantera och själv arbeta fram texter genomgående.

VI SÖKER DIG SOM: 
Läst en relevant eftergymnasial utbildning. Förslagsvis systemvetenskap. 
Besitter ett tekniskt intresse och har en övergripande förståelse på området.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. 
Har erfarenhet av-/intresse för att hantera en större mängd text. 


Det är inte nödvändigt, men meriterande om du:

Tidigare har arbetat i en koordinerande roll. 
Har erfarenhet av att ha arbetat administrativt, gärna på engelska. 
Läst en utbildning eller kurs inom mjukvara, för att säkerställa förståelsen för inköpen som genomförs. 


För att lyckas i din roll som kvalitetsanalytiker tror vi att du är en koordinerande person som inte räds för att ta ansvar. Du är en lagspelare och arbetar bra i team där kommunikation och samarbete betraktas som en naturlig del. Genom att stora delar av arbetet utgörs av texthantering, ser vi gärna att du är analytisk. Därutöver är du en positiv medarbetare som hela tiden strävar efter utveckling inom företaget såväl som personligt. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed finns krav på svenskt medborgarskap, samt att stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

OM KUNDFÖRETAGET: 

Vår kund är ett globalt tekniskt bolag. De är cirka 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är dom ledande inom många områden och en stor andel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Det är även ett företag där man ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

OM ANSTÄLLNINGEN: 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du på därefter blir direktanställd hos kunden. 

ÖVRIG INFO: 
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Rebecka Forsman, Rebecka.forsman@friday.se
Lön: Marknadsmässig 


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater, där annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. 

OM FRIDAY: 

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Revisorer m.fl.

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Revisorer m.fl..

BI-Analyst to Hedin IT

Läs mer Dec 2
The automotive industry is changing rapidly, where digitalization is pushing a drastic change in purchasing behaviours. In order to understand these changes and retain our strong position on the market, decisions must be based on data.

Our goal is to ensure that the right information reaches the right person at the right time. As a BI-Analyst you will evaluate and drive our businesses forward within the entire Hedin Group.

You're probably wondering what a day at work looks like...

let us tell you! You will be part of our Business Intelligence team responsible for building our BI platform and visualizing data to reach new insights. You will act as product owner of our platform towards given stakeholders within Hedin Group. It involves gathering needs from the organisation, translating them into requirements and user stories to the development team, and delivering insights through reports and dashboards in Power BI.

During a work week you will also:

- Strategize and present ideas to stakeholders
- Manage and prioritize backlog and ensure we meet the objectives in each sprint
- Evaluate and implement new analysis methods and measurement values
- Evaluate how we collect data from different sources
- Support and educate stakeholders in BI


Who are you?
To succeed in this role, we believe that you are independent and analytical. You will work with multiple projects simultaneously, therefore planning and prioritizing comes naturally for you.
You have a few years of experience in a similar role and are fluent in English, in both spoken and written language. It’s also a plus if you speak Swedish.

If you have experience with data modeling, Power BI, and from an international environment - it is a big plus!

About Hedin IT
Hedin IT was founded in September 2018 in Gothenburg, Sweden, with the mission to assist the entire Hedin Group with digital skills and services. This includes everything from support and operation to system development. The services are delivered within the Hedin Group in Sweden, Norway, Switzerland, Netherlands and Belgium. The group consists of approximately 7,000 employees and had 3.3 billion Euro in revenue 2021, which requires a well-functioning IT architecture where Hedin IT becomes a crucial part to ensure this.

Apply today!
Interviews are held continuously for this position. You are welcome to contact Linn Forsberg, at +46 724 024 943 or at linn.forsberg@hedinit.se if you have any questions.

Ansök nu

Vill du kombinera business intelligence med cybersecurity?

Läs mer Nov 24
Om uppdraget:
Är du i början av din karriär och vill arbeta med business intelligence? Tycker du det är spännande med cybersecurity och lockas av fordonsindustrin? Har du tidigare jobbat i Service Now - Performance Analytics? Isåfall kan den här tjänsten som Service Now Performance Analytics inom cybersecurity vara rätt jobb för dig.

I rollen som Service Now Performace Analytics kommer du att bidra till organisationens säkerhet inom IT. Teamets uppgift är att se till att företagets IT-system är säkra. Du kommer arbeta i Service Now och som främsta verktyg använda Performance Analytics för att samla in och analysera operationell data. I rollen kommer du finnas där vid alla händelser kring IT och agera som helpdesk vid förändringar på företaget.

Vi söker dig som:
Har ett genuint intresse för business intelligence och cybersecurity och har tidigare erfarenhet av Power BI och Service Now. Du har tidigare arbetat med plattformen och använt dig av systemet Performance Analytics. Du besitter grundläggande "scripting skills" i Python eller Dax.

Att ha goda kunskaper i engelska är ett krav då du kommer arbeta i ett globalt team. Vi söker dig själv som drivs av att leda din egen utveckling och kan ta egna initiativ. Du kommer arbete i en föränderlig miljö där det är viktigt att du kan vara flexibel. Att vara nyfiken samt att var kreativ är något som värderas högt.

Om företaget:

Företaget är en global organisation inom fordonsindustrin och leder utvecklingen av framtidens elektriska fordon.

För dig som vill ha möjlighet att utvecklas inom din karriär i ett stort globalt företag som förändrar transportindustrin till en grön industri så har du nu möjlighet att få en riktigt bra start i din karriär där möjligheterna framöver är oändliga.



Om anställningen:
Tjänsten är en del av Xameras Allt-i-Ett Karriär som syftar till att du ska hitta helt rätt i karriären samt få kompetensutveckling och trygghet i din anställning via oss!

Du är heltidsanställd hos Xamera den första perioden, där ambitionen är att du sedan går över i en anställning hos företaget. Under tiden du är anställd hos oss gör vi allt för att du ska trivas, få en bra onboardning och att ditt nya jobb matchar dina förväntningar och mer därtill. Genom en coachande och närvarande konsultchef, månadsvisa kompetensutvecklingstillfällen för att boosta starten på karriären, samt ett nätverk med roliga after works och event ser vi till att starten på ditt nya karriär blir riktigt bra!

Xamera arbetar för att du ska trivas och utvecklas på ditt nya jobb, därför finns vi med i alla skeden för att guida och stötta dig med stort och smått, Allt-i-Ett Karriär helt enkelt!



Startdatum:
Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid eller utbildning.

Allmän information:
Ort: Göteborg

Ansök genom länken nedan! Hittar du den inte? Klicka här: Vill du kombinera business intelligence med cybersecurity? - Xamera (teamtailor.com) (https://xamera.teamtailor.com/jobs/2246809-vill-du-kombinera-business-intelligence-med-cybersecurity/470e0d58-5dbe-409d-9c15-354862e572e9)

Om du har några frågor gällande tjänsten kan du kontakta josefin.persson@xamera.se. Detta uppdrag tillsätts löpande, så skicka iväg din ansökan idag.

Ansök nu

Business/Tech Analyst | Digital Control

Läs mer Nov 17
We are currently looking for a Business/Tech Analyst to join the Digital Finance & Purchasing team, where you will be working as a liaison among different stakeholders to understand the benefits and needs of Polestar’s digital organization.

Let us describe the challenge we offer

The Polestar Digital Finance & Purchasing team does not accept the norm; we add value to all interactions and push the boundaries. We identify and exceed best practices and embrace change. This is safeguarded by delivering the brand promise - wherever, whenever, however - with the development of a flexible but consistent digital ecosystem that constantly exceeds customer expectations throughout their journey. We believe in creating a connected digital working environment, supporting an efficient global, commercial and industrial landscape where everyone knows what they need to know when they need to know it. We are a world-class team with a start-up mentality, delivering industrial and commercial solutions to support Polestar's business processes and competency within an ever-changing world.

This position is located at our Lindholmen office in Gothenburg. We understand that work-life balance isn’t easy, and of course, welcome our employees to work flexible hours and from home a couple of days per week if needed. We believe in empowerment.

What you will do

As a Business/Tech Analyst you will be working towards supporting the controlling areas within the digital organization, as well as supporting your team, digital lead and digital project manager?in global deliveries. The tasks range from business requirement gathering and analysis to customizing and deployment done by internal and external resources, using Anaplan and SAP S4 Hana applications. In the controlling area, you will drive the preparation and continuously improve the digital processes.

Further on, you will:

- Support controlling units within digital enablement for areas like Business, Commercial, Industrial, Financial and Functional, on a global level for all Polestar markets
- Be the bridge between business and development, by identifying and understanding business needs, defining, and preparing the delivery of digital solutions to meet those needs
- Support and enable collaboration across other Polestar functional teams and partners towards our goals
- Manage pre-studies within your financial area based on the Polestar application landscape
- Make sure that we follow the financial steering models throughout the processes.


Who you are

We are looking for you who believe that openness and collaboration are key to success. You are a proactive and dynamic ‘’doer’’ who works strategically at the same time. You possess strong communication and listening skills and can fluently adjust content and details to fit the target audience. You can work well independently as well as in a team.

To be a great fit for this position we believe you have:

- A minimum of 5+ years of experience in Controlling

- Knowledge of working with Anaplan and Power BI/Qlik
- You have proven work experience within a global context
- Experience in Agile Development


At Polestar, you will be part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication. Since Polestar’s in a scale-up phase you thrive by working in a fast-paced environment. ?

People at Polestar

We know that a change is needed. We also know that each one of us can help bring about that change. Our commitment to becoming climate-neutral by 2040 is just as important to us as being inclusive, diverse, and innovative. Together, we are creating, collaborating and experimenting to usher in a new era of sustainable mobility.

We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in. ?

Is this you??If you are interested in joining the Polestar family, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection process, and the job post will be open until the position is filled.

Are you ready for the journey? Which is electric by the way...

Ansök nu

Data Analysis Engineer to Volvo Cars ????

Läs mer Nov 2
For Volvo Cars we are looking for a Data Analysis Engineer.

At Volvo Cars, we believe that being curious and truly committed to understanding people is the key to future success. We are people who care about other people, working together to create new technologies and innovations for safe, sustainable and convenient mobility. Want to join us?

This is a consulting assignment where you will be employed through us at Wrknest and work at Volvo Cars. You have a good chance of being employed by Volvo Cars after the consulting assignment.

What Volvo Cars offer

Volvo Cars is on an ambitious journey to redefine the customer experience in automotive through digital technology. One success factor is to continuously get fast feedback, from our consumers and cars, on our products and services. For this purpose, our customers of our Volvo Cars Co-Development car fleet (CoDev) play a major role.

Our department, Product Validation and Functional Architecture, enable consumer data driven insights within the company, in order to understand and confirm consumer value for future and current products. This is done by refining data from Co-Development platform and by developing tools that enable data collection and visualization.

We are also managing the Co-Development car fleet including the fleet handling process as well as securing driver communication & engagement and managing the CoDev portal App.

What you will do

As a Data Analysis Engineer, you will be part of the CoDev Data Team and you are expected to understand consumer experience. You will work with the development of a backend system for data-driven decisions by making large and/or complex data more accessible, understandable, and usable within the organization. You will enable an excellent data analytics experience by transforming and integrating data according to the organization’s requirements. You will also combine the data results across different data sources and deliver data, and visualize it, in an appealing format for organizational users.

You will work in close collaboration with Data Engineers, Data Analysis Engineers, Data Scientists, and architects in the development of products and platforms.

Who we believe you are

We aim to develop products that are scalable. You are comfortable in a wide variety of system and software development disciplines, including programming, system design and interfacing with databases. Python and are the main staples in our work.

You have an analytical mindset and experience in data visualization building dashboards and interactive graphs such as Power BI. It is an asset if you have previous experience from applying a wide range of statistical techniques to large data sets or machine learning.

You enjoy the complexity of data engineering and data insights, as well as you have a genuine interest for user experience, engagement and communication. You take responsibility for how the problems of our stakeholders can be translated into providing data to our stakeholders.

You have a MSc degree in Computer Science, Mathematics, or equivalent area, as well as fluent in English.

Additional information

Start: 01 nov 2022

Place: Gothenburg

Form of employment: Consulting assignment, full-time 40h/week

Please apply as soon as possible as we offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.

Please note! All CV’s must be in English.

About Wrknest

At Wrknest, we don't do like everyone else. We believe in always daring to see new opportunities and think new things. When we started, it was to challenge old ways of recruiting.

We live in an rapid digital development. Knowledge needs to be renewed continuously to be current. Therefore, it is important to be able to change quickly. This means that we don't only look at the candidate's CV when recruiting. Instead, we look to the collective potential and offer individually tailored upskilling. In this way, we can quickly match the knowledge needs that exist right now.

Ansök nu

Data Analysis Engineer to Volvo Cars ????

Läs mer Okt 20
For Volvo Cars we are looking for a Data Analysis Engineer.

At Volvo Cars, we believe that being curious and truly committed to understanding people is the key to future success. We are people who care about other people, working together to create new technologies and innovations for safe, sustainable and convenient mobility. Want to join us?

This is a consulting assignment where you will be employed through us at Wrknest and work at Volvo Cars. You have a good chance of being employed by Volvo Cars after the consulting assignment.

What Volvo Cars offer

Volvo Cars is on an ambitious journey to redefine the customer experience in automotive through digital technology. One success factor is to continuously get fast feedback, from our consumers and cars, on our products and services. For this purpose, our customers of our Volvo Cars Co-Development car fleet (CoDev) play a major role.

Our department, Product Validation and Functional Architecture, enable consumer data driven insights within the company, in order to understand and confirm consumer value for future and current products. This is done by refining data from Co-Development platform and by developing tools that enable data collection and visualization.

We are also managing the Co-Development car fleet including the fleet handling process as well as securing driver communication & engagement and managing the CoDev portal App.

What you will do

As a Data Analysis Engineer, you will be part of the CoDev Data Team and you are expected to understand consumer experience. You will work with the development of a backend system for data-driven decisions by making large and/or complex data more accessible, understandable, and usable within the organization. You will enable an excellent data analytics experience by transforming and integrating data according to the organization’s requirements. You will also combine the data results across different data sources and deliver data, and visualize it, in an appealing format for organizational users.

You will work in close collaboration with Data Engineers, Data Analysis Engineers, Data Scientists, and architects in the development of products and platforms.

Who we believe you are

We aim to develop products that are scalable. You are comfortable in a wide variety of system and software development disciplines, including programming, system design and interfacing with databases. Python and are the main staples in our work.

You have an analytical mindset and experience in data visualization building dashboards and interactive graphs such as Power BI. It is an asset if you have previous experience from applying a wide range of statistical techniques to large data sets or machine learning.

You enjoy the complexity of data engineering and data insights, as well as you have a genuine interest for user experience, engagement and communication. You take responsibility for how the problems of our stakeholders can be translated into providing data to our stakeholders.

You have a MSc degree in Computer Science, Mathematics, or equivalent area, as well as fluent in English.

Additional information

Start: 01 nov 2022

Place: Gothenburg

Form of employment: Consulting assignment, full-time 40h/week

Please apply as soon as possible as we offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.

Please note! All CV’s must be in English.

About Wrknest

At Wrknest, we don't do like everyone else. We believe in always daring to see new opportunities and think new things. When we started, it was to challenge old ways of recruiting.

We live in an rapid digital development. Knowledge needs to be renewed continuously to be current. Therefore, it is important to be able to change quickly. This means that we don't only look at the candidate's CV when recruiting. Instead, we look to the collective potential and offer individually tailored upskilling. In this way, we can quickly match the knowledge needs that exist right now.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

Junior C#-utvecklare till växande Qsys!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Dec 1
Står du i starten av din karriär och har goda kunskaper i C# och vill arbeta på ett mindre bolag i en tillväxtfas? Qsys vill nu utöka sitt team i Göteborg och söker en C#-utvecklare som vill vara med med på resan! Tror du att rollen passar dig? Tveka då inte på att skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten: 

Friday söker nu för Qsys räkning en Junior C#-utvecklare. Bolaget arbetar med att skapa och erbjuda sina kunder skräddarsydda lösningar inom logstik och IT. Qsys har sin hemmaarena i Jönköping, men ska nu utöka sitt nyetablerade team i Göteborg. Hit söker de dig som vill vara med och utveckla en ny plattform, i arbetet mot att verka molnbaserat i bemötandet av en bredare efterfrågan. Qsys präglas av en miljö där allas kompetenser tas tillvara på och där utvecklingsmöjligheterna är stora. Inte minst då de nu befinner sig i en tillväxtfas som du ges möjlighet att vara med och påverka och vara en betydande del av. Hos Qsys erbjuds du ett mentorskap och en gedigen onboarding där du välkomnas av en öppen kultur.

I rollen som Junior C#-utvecklare kommer du ingå i ett mindre team och utgå ifrån kontoret i Göteborg. Tillsammans med teamet kommer du utveckla systemen för lagerhantering med C#. Net, där arbetet sker i såväl backend som frontend. Därutöver får du chansen att vara med och bygga nästa generations plattform från grunden. Genom att arbetet avser mindre enheter, är det meriterande om du även besitter kunskaper och intresse för gränssnitt för mobila enheter. Ni arbetar scrumbaserat och projekten genomförs med tvåveckorssprintar. Lösningarna är skräddarsydda, vilket innebär att rollen innefattar kundkontakt med inslag av resor vid behov. 

Vi söker dig som: 
Har en ingenjörs-/civilingenjörsexamen inom relevant område, exempelvis mjukvaruutveckling, IT eller motsvarande. 
Har goda kunskaper av C# .Net.
Har ett genuint och stort tekniskt intresse.
Talar obehindrat på svenska i både tal och skrift då språket kommuniceras i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet av en liknande roll.
Besitter en fallenhet för färg och form.
Har kunskaper i Javascript och/eller Azure.
Har ägnat dig åt någon form av hobbyprojekt inom relevant område.


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att trivas i din roll på Qsys tror vi att du har ett helhetstänk i ditt arbetsutförande. Du är kommunikativ och räds inte för att presentera nya lösningar i ditt team. Då du kommer att ingå i ett mindre team ser vi vidare att du är samarbetsvillig och prestigelös i ditt arbete, samtidigt som du hela tiden strävar mot vidareutveckling tillsammans med dina teammedlemmar.

Om kundföretaget:

Qsys är ett IT-företag med fokus på logistik och IT. Dessa två områden har företaget spunnit samman för att erbjuda sina kunder det bästa att tillgå hos en och samma arbetspartner. På området logistik tillhandahåller Qsys sitt egenutvecklade WMS-system Qpick. Systemet innefattar lagerplock, som tillsammans med avancerad logistikkonsultation och nödvändiga tillbehör utgör det som behövs för att effektivisera sina kunders lager av etiketter, uppmärkning och dylikt. Gällande IT stödjer Qsys upp med allt tekniskt som rör logistiken i form av truck- och handdatorer, industrianpassade WLAN, etikettskrivare, streckkodsskannrar och allt annat som kunden kan tänkas vara i behov av. Företaget erbjuder därutöver IT som tjänst, där kunden i ett och samma paket levereras allt från servicedrift, arbetsplatsdatorer, molntjänster och kontorsprogramvaror, till användarsupport, rådgivning och strategisk konsultation. Läs mer om Qsys här.

Om anställningen:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Ambitionen från Qsys och vår sida är att du efter blir direktanställd hos kundföretaget. 

Övrig info:
Omfattning: Heltid.
Start: Omgående/Enligt överenskommelse.
Placering: Göteborg.
Rekryteringsansvarig: Marta Laszewska.
Lön: Marknadsmässig.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om Friday: 

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

C/C++-utvecklare med intresse för autonoma fordon!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Dec 1
Är du en utvecklare med goda kunskaper i C/C++ som har ett intresse av autonoma fordon och och vill arbeta på ett bolag som gör skillnad? Vill du arbeta i en miljö präglad av professionell såväl som personlig utveckling och arbeta med att utveckla tekniken för att möta framtidens krav? Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en kommunikativ och engagerad C/C++-utvecklare. Kunden arbetar med att utveckla tekniker för att möta framtidens krav och arbetar mot olika industrier såsom flyg- eller fordonsindustrin. De vill nu utöka sitt team i Göteborg och söker därför en utvecklare med kunskaper i C/C++-programmering. Kunden värdesätter din professionella såväl som din personliga utveckling och erbjuder därför kontinuerlig kompetensutveckling i form av interna och externa kurser och utvecklingsmöjligheter internt.

I rollen som C/C++-utvecklare kommer du att ingå i ett härligt team bestående av såväl juniora som erfarna utvecklare där ni tillsammans arbetar i projekt och utvecklar olika produkter beroende på kundens behov. Då kunden arbetar och erbjuder tjänster inom olika industrier erbjuds du arbete i olika spännande projekt och miljöer och arbetar med exempelvis ny-, vidare- eller funktionsutveckling med fokus på C/C++-programmering.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom exempelvis datateknik, mekatronik eller likvärdigt område.
Har goda kunskaper i C och/eller C++.
Besitter ett stort och genuin teknsikt intresse, gärna inom autonoma fordon.
Är flytande i svenska såväl i tal som i skrift då språket används i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Har projekt inom relevant område som du kan visa upp.


Vidare kommer stort vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa in och trivas i rollen krävs det att du som person är driven, tycker om att arbeta projektbaserat och har ett analytiskt förhållningssätt. Vidare är du nyfiken samtidigt som du vill dela med dig av din kunskap till andra. Då du arbetar i team tillsammans med andra kollegor samt har kontakt med företagets kunder ser vi att du är kommunikativ och har lätt att skapa goda relationer internt såväl som externt.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från både vår och kundens sida är att du därefter blir direktanställd hos kunden.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg.
Start: Omgående/Enligt överenskommelse.
Kontaktperson: Marta Laszewska.
Lön: Fast månadslön.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Erfaren Systemingenjör som vill arbeta i en internationell miljö!

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Dec 2
Har du några års erfarenhet, har ett brinnande intresse för komplexa mjukvarusystem och vill du arbeta brett med kunder runt om i världen? Är du ordningsam, duktig på kravhanteringen och trivs i en kommunikativ roll. Har du dessutom ett genuint intresse för flygindustrin? Då kan det här vara något för dig, sök redan idag! 

Om tjänsten:  

Friday söker nu en Erfaren Systemingenjör som vill arbeta på ett väletablerat företag med lång erfarenhet av arbete inom flygbranschen. Företaget besitter en gedigen kompetens och ger således stora möjligheter för personlig såväl som professionell tillväxt och utvecklingsmöjligheter internt. Dina kontaktytor är många och du jobbar både med juniora såväl som seniora kollegor.

I rollen som Erfaren Systemingenjör arbetar du brett och vara delaktig i ett eller flera olika projekt. Du arbetar projektbaserat med kunder över hela världen och dina arbetsuppgifter innefattar daglig kommunikation med exempelvis systemarkitekter såväl som externa aktörer för att säkerställa att kundens behov tillgodoses. Då företaget arbetar med kunder runt om i världen kan resor i tjänsten förekomma där du får möjlighet att besöka nya spännande miljöer och platser.

Exempel på arbetsuppgifter är:

Kravhantering.
Dialog med kund för att säkerställa krav.
Testning och validering av mjukvara och mjukvarusystem.
Att vara med på aktiviteter som exempelvis kundworkshops och utbildningar på plats.

Vi söker dig som:  
Har eftergymnasial utbildning i datavetenskap, programvaruteknik eller motsvarande område.
Har några års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll.
Är van att arbeta i Linux-miljö.
Har kunskap i och kan läsa XML-kod.
Brinner för tekniska och komplexa mjukvarusystem.
Talar och skriver flytande på engelska då språket används i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du:

Har erfarenhet av nätverskonfiguration, mjukvaruutveckling och/eller projektledning.
Intresse för eller erfarenhet av flygbranschen.


Vidar kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att passa in i rollen behöver du trivas i en ombytlig miljö där problemlösning är en stor del av arbetet, den ena dagen är inte är den andra lik. Du är duktig på kravhantering, ordningsam och har en god planeringsförmåga. Då du kontinuerligt jobbar mot deadlines, är det av stor vikt att du som person är självgående samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dig efter förändrade omständigheter. Vidare ser vi att du är nyfiken och vill ständigt utvecklas och lära dig mer. Som person har du kommunikativ, samt trivs att arbeta tillsammans med andra.

Om anställningen: 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du blir tillsvidareanställd hos kunden.

Övrig info:  
Omfattning: Heltid 
Placering: Göteborg 
Kontaktuppgifter: Marta Laszewska 
Lön: Månadslön 
Start: Omgående, alternativt enligt överenskommelse 

Om Friday:  

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Teknisk Säljare till Elektroautomatik

Account manager
Läs mer Sep 29
Har du kunskaper inom mekanik och en fallenhet för affärer? Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med ett växande automationsföretag i framkant? Då är detta rätt karriärskliv för dig. För Elektroautomatiks räkning söker vi en Teknisk Säljare/Beredare till deras team i Göteborg. Välkommen in med din ansökan.

OM TJÄNSTEN:
Friday söker för Elektroautomatiks räkning en Teknisk Säljare/Beredare. Elektroautomatik är Sveriges största automationsintegratör. De är en helhetsleverantör inom automation och har stor kompetens inom samtliga områden – från idé till slutgiltig produktion. Utöver ren automation erbjuder de även sina kunder AGV:er, konsulter, maskiner, service och utbildning genom sina olika affärsområden.

Som Teknisk Säljare/Beredare hos Elektroautomatik erbjuds du ett omväxlande arbete med fokus på teknisk försäljning och framtagande av mekaniska koncept. Du kommer att tillhöra ett team om 12 personer, varav 4 sitter i Göteborg och resterande i Skövde. I teamet sker samarbete som en naturlig del av arbetet med den gemensamma ambitionen om att leverera bästa möjliga lösning för kund. Du kommer att utgå från kontoret i Göteborg och även genomföra kundbesök vid behov. Resorna förekommer främst i Sverige men kan också förekomma utomlands.

ARBETSUPPGIFTER:
Hos Elektroautomatik kommer du att få jobba med välkända och världsledande företag som ligger i framkant när det gäller tekniska lösningar. Vissa av kunderna har god erfarenhet av automation medan andra behöver ditt stöd i processen med att bygga upp och bereda något helt nytt. Tillsammans med ditt team kommer du att skapa affärer i både välkända men också i helt nya industrier. Ditt ansvarsområde kommer att ligga på att ta fram mekaniska koncept och projekt utifrån kunds önskemål. När konceptet är bestämt utifrån både material, teknik, kompetens, krav, tidsplan och budget lämnar du över till tilldelad projektledare som tar vid.

Exempel på arbetsuppgifter:

Arbeta med nykundsbearbetning.
Uppehålla en god relation med befintliga kunder.
Ta fram mekaniska koncept och tekniska automationslösningar.
Bereda och ta fram prisuppskattningar samt kalkylera tekniska projekt
Ta fram offerter.
Ha en tät dialog med olika intressenter, både interna och externa.
Jobba för att upprätthålla ett tätt samarbete med övriga avdelningar på företaget.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial teknisk utbildning inom maskinteknik eller likvärdigt område. 
Har arbetslivserfarenhet inom mekanisk konstruktion.
Har erfarenhet av något 3D-verktyg.
Innehar B-körkort.
Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då båda språken kommuniceras internt likväl externt.


Det är meriterande om du: 

Har kunskaper inom Inventor.
Har erfarenhet av robotprogrammering, PLC och/eller elkonstruktion. 
Besitter erfarenhet av projektförsäljning och mekanisk konstruktion inom automationsbranschen.
Tidigare har arbetat med att leverera maskinutrustningar.


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlighet där vi söker dig som har en stark egen drivkraft och ett sinne för affärer. Du är kommunikativ och trivs att arbeta i nära dialog med såväl kunder som kollegor. Du besitter även god samarbetsförmåga och är relationsskapande. Du är duktig på att interagera, strukturera och synka ditt arbete tillsammans med andra på avdelningen. Vidare har du ett stort tekniskt intresse med en nyfikenhet på att lära dig mer.

OM KUNDFÖRETAGET:
Elektroautomatik är Sveriges största automationsintegratör. De är en helhetsleverantör inom automation och har stor kompetens inom samtliga områden – från idé till slutgiltig produktion. Utöver ren automation kan de även erbjuda sina kunder AGV:er, konsulter, maskiner, service och utbildning genom våra affärsområden?EA Mobile Robotics,?EA Consultant,?EA Machine,?EA Service?och?EA Academy. Deras mål är att effektivisera och kvalitetssäkra kundernas produktion och logistik genom smarta automationslösningar. De har hög kompetens och är ett engagerat lag som levererar. Läs mer om Elektroautomatik här. 

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Elektroautomatik och vår sida är att du efter 6 månader blir direktanställd hos Elektroautomatik. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, Möjlighet till hemarbete
Placering: Göteborg 
Start: Omgående/Enligt överenskommelse 
Kontaktperson: Sophie Tisell 
Lön: Fast månadslön 

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi?ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.?Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Junior Roll inom Utveckling av Testsystem

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 1
Nu söker vi en junior kandidat till en långsiktig roll med övergång till fast anställning där du kommer att arbeta med framtagningen av avancerade testsystem. Personen vi söker ska ha ett stort intresse för mätteknik och ha kunskap i Labview. Sök nu då urval sker löpande!




OM TJÄNSTEN:

En ny generations radarsystem kräver en ny generations testsystem. Gruppen utvecklar testerna från koncept till levererat testsystem. Arbetet med utveckling av testfunktioner bedrivs i agila team. Testobjekten är komplexa produkter, allt från kretskort och kassetter upp till delsystem och system, DC-50 GHz där man arbetar mycket med Labview och National Instruments-verktyg. Man gör olika storlek på serier i gruppen och det är både manuell och automatisk testning man arbetar med beroende på projektens behov. I rollen är det ett stort fokus på mätteknik där du dels behöver ha ett intresse för detta men även ha förmåga att sätta dig in i användningen av en produkt och ta hänsyn till detta i ditt jobb.

Arbetsuppgifterna omfattar:

Systemdesign
Elektronikutveckling
Verifiering av egenutvecklade testutrustningar
Programvaruutveckling


Gruppen du kommer att tillhöra har varierad kompetens med både seniora och något mindre erfarna kollegor. Man tillhör en större avdelning om drygt 20 personer men arbetar oftast i tightare grupper om 4-5 personer i projekten.

Tanken är att efter avslutat konsultuppdrag kunna gå över till en fast anställning hos kund.




VI SÖKER DIG SOM: 
B.Sc eller M.Sc inom Embedded, Elektro eller motsvarande program som innefattar mätteknik eller mikrovågsteknik
Intresse för embedded och inte främmande för hårdvara
Har hobbyprojekt att visa upp som är relevanta och rör programmering i C/C++
Om du har kunskaper i Labview är det meriterande!


Framförallt är det viktigt att du brinner för mätteknik för att lyckas i denna roll. Du gillar att jobba i tvärfunktionella team och att bidra till både teamets och verksamhetens utveckling. Det är viktigt för dig att komma framåt och att kunna hitta effektiva lösningar. Du är en engagerad och kreativ person som vill utvecklas både personligt och professionellt och prova olika teknikområden. Tjänsteresor kan förekomma.




OM ANSTÄLLNINGEN: 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday men arbeta ute hos vår kund. Tanken är att du blir anställd av kund efter provanställningen.




ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Flexibelt
Placering: Göteborg
Kontaktuppgifter: Pontus Somi
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.




OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Teknisk Säljare till Elektroautomatik

Account manager
Läs mer Nov 8
Har du kunskaper inom mekanik och en fallenhet för affärer? Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med ett växande automationsföretag i framkant? Då är detta rätt karriärskliv för dig. För Elektroautomatiks räkning söker vi en Teknisk Säljare/Beredare till deras team i Göteborg. Välkommen in med din ansökan.

OM TJÄNSTEN:
Friday söker för Elektroautomatiks räkning en Teknisk Säljare/Beredare. Elektroautomatik är Sveriges största automationsintegratör. De är en helhetsleverantör inom automation och har stor kompetens inom samtliga områden – från idé till slutgiltig produktion. Utöver ren automation erbjuder de även sina kunder AGV:er, konsulter, maskiner, service och utbildning genom sina olika affärsområden.

Som Teknisk Säljare/Beredare hos Elektroautomatik erbjuds du ett omväxlande arbete med fokus på teknisk försäljning och framtagande av mekaniska koncept. Du kommer att tillhöra ett team om 12 personer, varav 4 sitter i Göteborg och resterande i Skövde. I teamet sker samarbete som en naturlig del av arbetet med den gemensamma ambitionen om att leverera bästa möjliga lösning för kund. Du kommer att utgå från kontoret i Göteborg och även genomföra kundbesök vid behov. Resorna förekommer främst i Sverige men kan också förekomma utomlands.

ARBETSUPPGIFTER:
Hos Elektroautomatik kommer du att få jobba med välkända och världsledande företag som ligger i framkant när det gäller tekniska lösningar. Vissa av kunderna har god erfarenhet av automation medan andra behöver ditt stöd i processen med att bygga upp och bereda något helt nytt. Tillsammans med ditt team kommer du att skapa affärer i både välkända men också i helt nya industrier. Ditt ansvarsområde kommer att ligga på att ta fram mekaniska koncept och projekt utifrån kunds önskemål. När konceptet är bestämt utifrån både material, teknik, kompetens, krav, tidsplan och budget lämnar du över till tilldelad projektledare som tar vid.

Exempel på arbetsuppgifter:

Arbeta med nykundsbearbetning.
Uppehålla en god relation med befintliga kunder.
Ta fram mekaniska koncept och tekniska automationslösningar.
Bereda och ta fram prisuppskattningar samt kalkylera tekniska projekt
Ta fram offerter.
Ha en tät dialog med olika intressenter, både interna och externa.
Jobba för att upprätthålla ett tätt samarbete med övriga avdelningar på företaget.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial teknisk utbildning inom maskinteknik eller likvärdigt område. 
Har arbetslivserfarenhet inom mekanisk konstruktion.
Har erfarenhet av något 3D-verktyg.
Innehar B-körkort.
Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då båda språken kommuniceras internt likväl externt.


Det är meriterande om du: 

Har kunskaper inom Inventor.
Har erfarenhet av robotprogrammering, PLC och/eller elkonstruktion. 
Besitter erfarenhet av projektförsäljning och mekanisk konstruktion inom automationsbranschen.
Tidigare har arbetat med att leverera maskinutrustningar.


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlighet där vi söker dig som har en stark egen drivkraft och ett sinne för affärer. Du är kommunikativ och trivs att arbeta i nära dialog med såväl kunder som kollegor. Du besitter även god samarbetsförmåga och är relationsskapande. Du är duktig på att interagera, strukturera och synka ditt arbete tillsammans med andra på avdelningen. Vidare har du ett stort tekniskt intresse med en nyfikenhet på att lära dig mer.

OM KUNDFÖRETAGET:
Elektroautomatik är Sveriges största automationsintegratör. De är en helhetsleverantör inom automation och har stor kompetens inom samtliga områden – från idé till slutgiltig produktion. Utöver ren automation kan de även erbjuda sina kunder AGV:er, konsulter, maskiner, service och utbildning genom våra affärsområden?EA Mobile Robotics,?EA Consultant,?EA Machine,?EA Service?och?EA Academy. Deras mål är att effektivisera och kvalitetssäkra kundernas produktion och logistik genom smarta automationslösningar. De har hög kompetens och är ett engagerat lag som levererar. Läs mer om Elektroautomatik här. 

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Elektroautomatik och vår sida är att du efter 6 månader blir direktanställd hos Elektroautomatik. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, Möjlighet till hemarbete
Placering: Göteborg 
Start: Omgående/Enligt överenskommelse 
Kontaktperson: Sophie Tisell 
Lön: Fast månadslön 

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi?ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.?Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu